Šestkové Gran Coupé je i po čtyřech letech od představení na autosalonu v Ženevě neuvěřitelně svěží a majestátní. Vyzkoušeli jsme jej s jediným turbodieselem nabídky a pohonem všech kol xDrive.
:yes: Co víc dodat... krásné, sportovné... možná v bychařské rovině radši v benzínu, ale... Dle mne nejhezčí prémiový "sedan", který je nyní na trhu :-)
Hodně se mi líbil na začátku, dnes už v mých očích nic moc. Z tria CLS/A7/6GC se mi teď nejvíc líbí a7 (i když to není sedan), kterou jsem nejdřív považoval za špatný vtip.
Jasně tříprostorovou karoserii má právě 6GC, ale ani CLS/A7 nejsou kupé, ale fastbacky (podobně jako třeba AM Rapide, Panamera, nebo Tesla S), A7 má sice poměrně blízko k liftbacku, ale k němu jí chybí pro lb typický vnější náznak tříprostorovosti v podobě (kratšího) "schůdku".
Já to mám s A7 opačně, čím déle tu s námi je, tím míň se mi líbí, CLS je poslední mohykán vkusné předbochníčkové éry designu MB a 6GC je prostě krasavec.
Tohle mám stejně, předešlé CLS nemám co vytknout. Té současné sice taky ne, ale... Jinak, a teď se podržte, snad ještě víc jak a7 můžu Panameru. Má to tady někdo stejně nebo jsem v poslední době utrpěl nějakou ránu do vkusu? :-)
Jednu faceliftovanou a7 (brutální červené barvy) parkuje soused v garáži a můžu na ní oči nechat. A je to jedno z mála aut, které se mi líbí i v černé.
Mně se sériová podoba A7 moc nelíbí už od začátku a nic se na tom časem nezměnilo. Přitom ze studie jsem byl poměrně nadšený.
[odkaz]
Kdybych musel vybrat mezi RS7 a RS6 (Avant), beru bez mrknutí oka RS6.
BMW 6er mám raději s jedním párem dveří.
A jak na jednu stranu moc nemusím obecně MB se dvěma páry dveří, tak klasické nové S kupé se jim zase ku.evsky povedlo (hlavně naživo), tyhle XL kupé MB vždycky umělo a dál umí. :yes:
eSko vypadá vedle eS kupé jen jako slušný taxík.
taky bych dal přednost verzi 640i bez x-drive. Dva litry ve spotřebě by mi vynahradila nižší PC a příjemný zvuk... ovšem drtivá většina kupců takhle neuvažuje, aspoň podle toho, kolik potkávám verzí 640d...
btw. 650d se nevyrábí vůbec? zajímavé...
On ten zvuk R6 dýzlů je jinde než V6kových, pod plynem spíše směrem k V8 než k V6d vysavači, jinými slovy, obvyklé zvukové manko není takový problém. ;-)
Ano, zvenčí díky rezonátorům zajímavé, vevnitř nuda. A na volnoběh bude diesel vždycky klapat. Zato bude míň žrát. Na tom se, navzdory snaze automobilového průmyslu, moc nezmění. Sofistikované benzíny budou žrát o něco míň, sofistikované diesely budou mít o trochu lepší zvuk. Ale základní rozdělení je dané...
Pokud má podle tebe nejlepší zvuk dýzlu maserati, pak jsi v něm neseděl. Mluvíme tu o zvuku z pozice řidiče, tj. o zvuku uvnitř, tam je ghibli v dýzlu naprosto tragické. Zvenku díky výfukům je to hezké divadlo, ale platící sedí uvnitř auta.
Zvuk šestiválcových dýzlů (uvnitř a pod plynem, ne na volnoběh) lze ke zvuku benzinových klasických nízkootáčkových V8ček docela přirovnat, u R6 motorů i bez přispění výfuku, u V6 to umí např. audi u btdi dohnat aktuátorem.
R6 dýzly zatím používá jen bmw, ale další přibudou příští rok, jag, MB. V6 nebo R6 motory zní jak u benzínu tak u nafty dost jinak.
Pro mně je podstatné, co slyším uvnitř; bmw dýzly 30d a 40d nic do repráků nepouštějí, aktuátor audi je záležitost hw, výfuk.
Takže to shrnu, v maserati dýzl jsi nejel, s žádným R6 dýzlem taky ne, takže klasika, pindáš o tom, o čem nemáš ponětí. A ano, ta repráková šou u 50d je pro "puristy" tvého typu k smíchu, může být, proto v naší diskusi stále píšu o 30d a 40d. Máš tedy něco k věci nebo musejí stačit smajlíky? ;-)
V6 dýzly v otáčkách vyjí (proto přirovnání k vysavači) R6 dýzly buší válci, spíše duní. Zkuste si hoši nějakou starou ameriku pod plynem, je to hodně podobné, samo, že k točivým V8 typu M3 E90 to přirovnat nejde, ale kdo zná, ví, o čem je řeč.
Když už bychařit, tak rovnou s V8, ne? :-) Auto krásné, o tom žádná, ale jedna věc mne na něm poněkud nepříjemně překvapila, a to jak je v něm vzadu málo místa. Není to nic nového, tím samým problémem trpěla už minulá generace ve verzi kupé, ale porovnal jsem to se svojí trojkou a je překvapivým paradoxem, že ve trojce si za sebe sednu lépe než v 6 GC. Přitom auto je o tolik delší než trojka. Aby v tom 6 GC nebylo samo, v M5ce to bylo podobné.
Pry ted aktualni V8 uz je predelana a problemy uz by mely byt minulosti. Ze ta predchozi byla prusvih uz otevrene priznavaji i prodejci na showroomech. Stigma si jeste chvili ponese, ale tak cerne to nevidim. U soucasne V8 "bych" se stejnych problemu uz neobaval. "BYCH" v kvuli tomu, ze ojeta bude neprodejna. Takze stejne jako obvykle budu slintat nad benzinem a koupim naftu. Problem V8 v benzinu vidim jinde. V hlave. Svoji a vubec evropanu.
pritom je to taka skoda - ochudobnovat sa o dalsich 2000 et+ rpm vyuzitelnych otacok... ;-)
a spotreba ? Vid posledny test S500 - myslim ze tam bolo okolo 11 priemer.
Tak ale rozumiem ludom, ktori maju radi komfort menej casteho tankovania vyplyvajuceho z dlhsieho dojazdu. No a kedze mne to problem nerobi, zatial ostavam spokojny, aj ked ako som uz x krat proklamoval - nikdy nehovor nikdy... >:D;-)
Jedna V8 atmosfera v benzinu mi stoji v garazi, tak zas tak ochuzeny nejsem, ale uzivam ji po kapkach. Jako daily car radsi naftu. Najedu cca 45kkm za rok, jak skonci zaruka, auto musi z domu, na benzinu bych vykrvacel nejen na palivu, ale hlavne pri prodeji. Na nafte tolik netratis. Uz je to par let, mel jsem MB E v benzinu, prodaval jsem ho rok.
...si portské na večer asi nedával, možná bych pak neuváděl výkon dieselu v 6300 otáčkách, ale je fakt, že šestkové Grancoupe je asi nejhezčí BMW v současné době na trhu :yes:
asi je zbytecný to auto nejak hodnotit, luxus, o kterým si muze beznej motorista nechat tak akorát zdát. Ta cílová skupina je ale dost malá. Verim, ze je celkem dost lidí, kterí muzou dat 3 miliony za auto, ale tohle auto není ani rodinný, ani sportovní. TZN. kdyz to chci jako první auto, koupím si radsi neco praktictejsiho, kdyz chci sportak, koupim si sportak. Tohle není ani jedno, tak kdo to kupuje?
Kupují to zákazníci:) pro mně je to daleko stravitelnější než všechna SUV světa. Proč by to nemohl být sporťák, respektive sedan se sportovním akcentem? Nesedíš metr a půl nad zemí, v zatáčkách se to neztratí /určitě ne Meganu RS:) Prostě sporťák pro každý den. Někdo mi mohl říct, že sporťák je Radical a Lotus 7 a proč teda kupovat cokoliv jiného...
Za ty peníze už pomalu ale jistě je S coupé a to je když chceš sportovní pohodlí jinde. A když chceš praktické pohodlí, tak S Classe nebo 7er. Tohle je tak na půl cesty...a možná i proto není žádným prodejním trhákem. Sporťák není ani jedno ze zmíněných aut.
Ano, panko nizsieho vzrastu je v BMW Gran Coupe proporcne spravnejsi, nez povedzme v spominanom M-B GL. A naozaj sa nechcem vysmievat z niecieho vzrastu, ja som zasa velmi vysoky a posmeskov som si na zakladnej skole uzil dost, bol som vysoky a extremne chudy. Len ma podla mna panko dobry vyber a podstatne lepsie financovanie, nez ja :). A ak by sa dalo, kludne by som mu nejakych 10 -15 cm z mojich prenechal.
Hned na uvod, velice povedeny a ctivy test. :yes:
A ted k runflatum a one omluve za to, ze se to zminuje v kazdem testu. Zadna omluva neni potreba! Do BMW je potreba rubat furt a znovu dokud jim to nedojde, co si kritiku zaslouzi at ji taky dostane.
A jedna technicka, viz:"tímto typem pneumatik jsou vybavena všechna testovaná BMW a Mini", tohle neni tak docela pravda. Na runflatech nevyjizdi zadne ///M a pokud se nepletu ani zadne M performance (minimalne M135i ne, mozna je to v konfiguratoru k zaskrtnuti, ale jinak jezdi na normalnich nerunflatech). ;-)
ano, ma to auto nieco do seba!
Ma pekny postoj a ide z neho urcita majestatnost.
a to je oproti A7 velka vyhoda!
ale aj CLS je krasne auto a za tie peniaze aj praktickejsie a viac rodinne vyuzitelnejsie ( v tom je A sedem uplne spicka!) Takze BMW by malo byt skor o tej krase - ale tam ma interier odradil. To nedam! :-!
Tak to mě opravdu dostalo, že součástí M paketu, který by měl učinit auto sportovnější, je taková pizdovina, jako je hydraulické dovírání dveří, které jen přidá další hmotnost.
Dobrý večer, reaguji na přispěvatele, kteří tvrdí , že zvuk naftového šestiválce se blíží zvuku benzínového osmiválce. ..Především mám GC 650i a před jeho koupí jsem vyzkoušel nafťák...zvuk osmiválce je nahrán v palubním počítači a podle sešlápnutí pedálů plynu...pouští do repro nahraný zvuk osmiválce...Venku je to pořád nafta..byť nejlepší...nic víc...ten rozdíl ve zvukovém projevu je tak propastný.. (tedy zvenku >:D >:D ), že diskusi na toto téma nechápu...majitel GC 650i Šumpersko...
Já jsem teda dnes úplná socka, když to tady tak pročítám. Dnes už mám jenom veterouše 545i s víc než dvěma kilama v těle, trochu se tedy stydím mezi vámi machry, odborníky a boháči, ale jede pořád báječně a zvuk je to poslední co jsem kdy řešil u jakékoliv káry a ani o něm většinu času nevím, protože poslouchám skoro pořád rádio nebo kecy spolujezdců. Přesto, když ho občas roztočím, tak se něco málo ozve a nesere mě to. Musí, je to osmilampa. No, pořád se mi ale nechce odhodit spolehlivou dobrou atmosféru a nasát moderní komplikaci plnou kurvítek. A z repráků mi hraje jen to rádio, když ho vypnu, tak je ticho. Myslím, že to tak má být.
U všech aut, asi jich bylo +/- kolem čtyřicítky, co jsem kdy měl, chápej měl, ne jen řídil, byl zvuk jedno z posledních kritérií, co jsem řešil. Zajímaly mě, v prvním plánu, jiné, pro mě důležitější, vlastnosti. Průřezem od Citroënu 11 BL, Fiatu 500F, přes Lancii Delta Integrale, Sierru Cosworth Executive až po tohle BMW.
Ale možná je můj názor trochu pokřivený skutečností, že jsem v očích dneška geront. :-(
Výrazný zvukový projev chápu a vždy jsem chápal jen jako nezbytnou daň za vysoký výkon sportovních nebo alespoň sportovně laděných aut. Všechno ostatní je lež.
Je škoda, že ani majitelé 650tek neumějí číst, jednak řeč není o motoru 50d (tříturbový dýzl s aktuátorem s přídavkem zvuku přes audio), ale výslovně o nižších verzích 30d a 40d, u kterých se žádná kouzla s audiem nedějí, jednak reč není o zvuku zvenku ale uvnitř (navíc výslovně o zvuku pod plynem) a konečně není řeč ani o porovnání se zvukem současných osmiválců např. toho v 650i, nýbrž o zvuku klasických nízkootáčkových V8. Navíc, nikde nikdo netvrdí, že se zvuk naftového šestiválce blíží zvuku benzinového osmiválce, ale, že charakter zvuku R6 dýzlu je jiný než charakter zvuku V6 dýzlu, ten R6kový se pod plynem projevuje zvukem spíše připomínajícím dunění klasického osmiválce než vytí dýzlové V6ky, jinými slovy, uvnitř to není nepříjemný zvuk ani pro uši zvyklé na řadové benzinové šestky. Ale byl-li smysl tvého příspěvku sdělit nám, žes' vlastníkem 650i, pak ok, už to víme. ;-)
Pod toto sa podpisujem, Tento tyzden som isiel Kosice Brusel a spat na sefovaj 5GT 35d, a musim povedat, ze zvuk pod zatazou je naozaj bublavy a brumlavy, fakt pripominajuci stare benzinove V8ky. Avsak bohuzial zatah vzhladom na vykon je slaby kvoli enormnej vahe tohto pracudesneho vozidla. Brzdy tam tiez akokeby zabudli namontovat...
Dobrý den , v řadě 6 GC je pouze jeden nafťák , 40d (230kW) a ten do repro pouští zvuk osmiválce >:D . .., ale poslechněte si jej....skutečně to je zvuk identický s 2 x přeplňovaným osmiválcem verze 50i ..ten zvuk musí korelovat s rekcí motoru a na průběh reakcí naftového šestiválce (turbodíra atd.) těžko napasujete osmiválcovou atmosféru. To , že vlastním GC uvádím proto, že mám dvouletou praktickou zkušenost. Ale R6 vs V6 máte naprostou pravdu...
Ještě reakce na kvalitu a poruchovost osmiválců...Měl jsem X6 osmiválec 300kw) první verze rok výroby 2009..problémy s mazáním a výměna celého motoru. Ovšem nové verze osmiválce (330kw), jsou bezproblémové. .Mám najeto v GC 110 00km. jediný problém byl ve poškozeném obvodu v rádiu a poškozená funkce kamery..nic víc....
Dík za info, takže motor po FL se 450 hp už je v pohodě? Jak se s tím dá reálně jezdit? Měl jsem předchozí 650i a cca 12-13 byl obvyklý průměr... Máte x-drive? Asi ano, když Šumpersko:)
Dobrý den, pokud se budete snažit a hrát si se spotřebou (od nastavení Comfort do Eco), tak 11,0-12l...svižná jízda kolem 13-14l...Já teď v létě jezdím (jak se říká co to dá)v režimu sport (i sport +)...a je to za 16,5 l. Na zimních pneu to lze ještě o litr snížit.
z uvedenej trojice je jedine, co som nekupil.
nedalo sa to kupit - bohuzial.... ze preco?
A7 je vyborne auto ( 3 liter ), jedina vytka je skor esteticky nepodarena zadna cast - nejak mi to nesedi a priatelka ho zozadu vzdy hodnotila vyrazom Smutna Panda. :-)
CLS som mal aj 4 valec ( 250) aj verziu 350 a obe motorizacie maju svoje vyhody a aj nevyhody.
BMW - pekne postavene auto, aspon co pre mna a mal som aj potrebny chtic a chut - ale co som nezvladol, bol interier a to konkretne stredovy panel okolo audia a klimatizacie.... to uz v trojke je hrubo nezaujimave a u takto predrazeneho auta by clovek cakal nieco vymakane a krasne - a hlavne ine, nie!?
.... vyduchy alebo napriklad ovladace na dverach su tak lacine a vsedne, ze ked si sadnes do toho z Mercedes C za 850 tisic....
to rozhodlo! :-!
heh, nechapem, o co ti ide?
pisem celkom jasne a dufam, ze zrozumitelne, ze v tej kategorii by clovek za svoje peniaze ocakaval nieco také, co ho uspokojuje a podla mna, ked sa sustredis na moj text este raz, tak to tam popisujem.... ano, sú to moje kriteria. A ano, rozhodujem sa aj takymi zdanlivo malickostami ako je interier ( preto spominam tie bezne známe negativa )
Zadna cast A7 sa nám nepači - ok, ale kde proti tomu vytahujem nejaké vyduchy? Kde?!
v podstate ani nechápem, o com píšeš ....
a este detail - tie dve CLS som mal súčasne - takze o com to pises, ze brusit si zuby na 2 krat tak drahé auto?! Akoze nemam na to ale co to tu vlastne chces riesit. Pobavil si.... :-!
Zatím bavíš jen ty, vytáhnout výdechy na kterých apriori asi nic moc špatně být nemůže a srovnávat s CLS250, který má úděsný motor a pomalou 7-G vnímám max na úrovni argumentace plakáta ;-)
uz to uplne miešaš a melieš mimo hru! :-):-):-)
nechapem co vlastne sledujes - co vlastne chceš?
aké vyduchy a aká prevodovka?!
ked budes mat cas, zajdi niekde do bazaru a over si, o čom pišem.
nechapem, ze nechapes - jednoducho a naposledy iba pre Teba:
tá šestka ma stredovy panel neadekvatny za tie prachy - to uz je z hodnotnejsich materialov aj medved C
a neskusaj uz tu sliedit a zistovat, ze kto ma na aké auto.... :-!
na showroomu benzínový osmiválec nejspíš nespatříš. dneska jsem čekal, než mi dají kufry na motorku a s výjimkou e-mkových modelů a základních jedniček a dvojek tam benzín prakticky nebyl:)
človiečik, ja ta vobec nepoznám a ani nechápem, co vlastne tu riesis - bavime sa tu o sestkovom bavoraku a na to som vyjadril svoj názor a vlastnu skusenost.
Tak preco sa tu snažiš mi natláčat tvoj vkus a kritizovat ma a uz vobec spochybńovat, ci tu niekto má alebo nemá na určité auto? :-)
Co tu vyvádíš chlapče? Napsal jsi nejtupější důvod proč nechtít 6GC (dobrá, ještě to můžeš trumfnout neexistencí růžový ve standartních barvách), nikdo ti netlačí svůj vkus, jen ty jsi se ukázal jako v lepším případě uražlivej pozér :-)
Dnes jste me, pane Micko, prekvapil. Vase postrehy jsou presne a sdelujete je srozumitelne. Mam 535xd a jen bych nekolik veci doplnil.
Motor je opravdu fajn a nevychazim z udivu, ze zminujete, za zatimco audi se srovnatelnym motorem jeste stoji, bmw uz davno jede! Je to samozrejme i o prevodovce, ale je to hrozne... dokonce i v biTDI je ta prodleva snad 1,5 sekundy. Ten samy poznatek mam z range roveru. Na krizovatkach a pri odbocovani vlevo je to az nebezpecne! Jen s tou spotrebou nemohu moc souhlasit, respektive se ukazuje, ze daleko vice vyuzivam vykonovy potencial. Vcera jsem napr. dal 435km za 4:00h s prumerem 10,9l/100km (dalnice 180 tvorila 50%, na okreskach velmi dynamicky).
pri 150 na tempomat ale auto jede za 8,1.... coz je minimalne o litr vic, nez predchozi 530xd. petka je podobne jako sestka nedotaciva a podvozek je prilis meky. uz pri 80% nestiha. Navic mi vadi torque vectoring pomoci brzd... 530 ho nemela, 535 ho ma aniz bych o tom nekde nasel zminku. Jakmile dostanete auto na hranu a hrne se ven, zasahne zmineny system a brzdi vnitrni kola, coz auto okamzite staci (pozor, nepletu si to s ESP!) auto je ale diky tomu na limitu nevypocitatelne, ackoli nakonec projedete zatacku bezpecne a vyssi rychlosti nez bez nej, nejdrive dojde k nedotacivosti , kterou musite prekonat stanim na plynu a ta chvile je dost na moralku...nicmene beru, ze je to rodinne auto... nechci hanit bmw, proti audi ho stale jeste preferuji (ona reakce na startu na tom ma take podil, dale absolutni nuda pri jizde, sedacky....), ale trochu se bojim, ze s novou A6 se situace muze zmenit...
Po více jak dvou letech strávených za volantem tohoto vozu ( 640 d X )., mohu jen potvrdit to co se v tom testu píše....chtělo by to normální pneu a taky preciznost v detailech jako v interiéru Audi....
klobuk dole :-!:yes:
U auta za 2+ mega sa nestava casto, ze by jeho majitel pripustal nejaku kritiku. ;-)
( teda aspon doteraz mam podobne skusenosti minimalne )