Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Nový VW Tiguan: Brácha Kodiaqu jezdí skvěle, je to ale pořád SUV?

121 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Povedl se, to je jasné, vypadá dobře, solidně jezdí (jsem zvědavý bez adaptivního podvozku, předchozí generace třeba v této oblasti komfortu a jistoty v zatáčkách trochu ztrácela na dvojkovou Kugu, což uvádím proto, že jsem vozy srovnával a je to přímý konkurent).

Ale mám otázku na autora, ale především i na ostatní diskutér. Které SUV v této kategorii se hodí do terénu? Řekl bych, že žádné.... Napadá mne snad jen již nevyráběna Vitara.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nevím, které ze současných SUV se hodí do terénu. Ale včera jsem viděl před Obecním domem modernizovanou RAVku. Před tou by možná terén mohl zděšením ustoupit. >😁
webpaja
>😒] >😁
dukipo
Tak Tiguan první generace do terénu byl a byl celkem bytelně udělanej (hlavně tedy verze pro terén s velkými nájezdovými úhly). U tohodle nového se trochu obávám, že již tak bytelný nebude i vzhledem k použití MQB platformy... Každopádně to asi bude o dost lepší než třeba u ix35-tky...
kuny
tak prvniho tiguana jsem mel a jelikoz mel napravy prakticky totozne s golfem, troufnu si tvrdit, ze do terenu nebyl, protoze nebyl bytelny 😉
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Mě napadá třeba Forester, pak ještě Pajero SWB.
Avatar - ludvajz
ludvajz
jasně že forester se hodí do terénu 22 cm a AWD :yes:
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Když jeden uzná rozdíl mezi SUV a crossovery, je výběr aut do terénu poměrně jasný.

Samozřejmě také záleží, co si představujete pod pojmem "terén", protože v některých případech ani ty SUV nejsou do "terénu".
Avatar - praptak
praptak
Napadá mě Subaru Forester s benzínovým motorem a manuální převodovkou. 😄 Viz. tento test: [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Moc nechápu to mudrování na téma SUV... co jiného by to mělo být? Světlá výška kolem 20cm je standard, ne?
dukipo
Taky nějak nechápu. Vždyť i předchozí generace Tiguanu nabízela dost praktický interiér (spřízněný s Golfem +), takže měl podélně posuvné zadní sedačky i sklopitelné opěry sedadel a v podstatě měl praktičnost MPV (možná akorát s lehce menším kufrem). 20 cm světlé výšky je v kategorii SUV spíš nadprůměr. Leckdo nabízí třeba jen 17-18 cm.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není, běžné jsou kolem 17 cm.
Avatar - pelikoš
pelikoš
takovou má myslím "teréňák" jéty..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
nejen Yeti, většina jde právě kolem 16, 17, 17,5 či 18 cm.
_MT_
Yeti má 18.
Avatar - Emel
Emel
17cm mají crossy, 16,5 má CRV... ale jinak CX-5 apod. jsou spíš těch 20, ne?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Obecně ne. Ono by ses totiž divil, že ty SUV vlastně se svou průchodností nejsou o moc lepší než běžný kompakt. Jenže s tím běžným kompaktem by tě mimo cestu ani nenapadlo jezdit, zatímco v SUV máš pocit, že to zvládne hory doly 😉 Ale z druhé strany, ve světlé výšce běžných kompaktů se počítá každý cm a ten rozhoduje, jestli ho někde posadíš nebo cinkneš vanou...

Vem si třeba Octavii Scout i s jejími převisy. Scout není o moc vyšší než běžný kombík, ale v terénu natrhne koule kdejakému SUV. Nebo třeba Sandero. Stepway je myslím o 4 cm výš a je z něj kobylka...

Konkrétně CX5 má 210/215mm, výrazný nadprůměr.
_MT_
Také to tak vidím. K 17 mají crossovery, klasičtěji koncipovaná SUV se spíš pohybují mezi 20 a 22 cm (Freelander/ Evoque, Forester, X3, Q5, CX-5, X-Trail, Tiguan, Kuga a další). Výrazněji nad 22 mají jen SUV s výškově stavitelným podvozkem (pak může jít přes 30). Alespoň pokud jde o modely prodávané v EU.
Avatar - praptak
praptak
Ano, takovou světlou výšku má např. vzdálený příbuzný Tiguanu Audi Q3.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a co to ma byt? MPVecko s 20 centi svetlou vyskou? alebo vyvyseny rodinny shootingbrake?

asi bolo potrebne po vcerajsoch jazdach o tigim aj dnes nieco napisat ...

PS: nespominam si zeby v case prichodu tucsona RAVky sportagu alebo kadjara tu mali tie auta tolko "priestoru" ako tu ma novy tigi... ide uz o druhy rozsiahly clanok o tigim v priebehu par hodin ... a este pockajme ked pride kodiak ... to bude denno denna masaz snad cely mesiac 😉 :yes:
Avatar - boost.
boost.
Jak tě napadnul ve souvislosti s Tiguanem shooting brake? SB je něco úplně jiného.
Jimbo
Já bych řekl, že to myslel ironicky. Já se u toho pousmál 😄
Horst Fuchs
Zpřevodování motoru vypadá velmi slibně. Jel jsem teď novým Passatem TDI s DSG a opravdu jsem byl vyděšený, jak nízko drží převodovka otáčky. Běžně kolem 1100 - 1200, motor chroptěl a duněl, auto se klepalo jak prase před zabíjačkou, ale převodovka byla na rozdíl od mě spokojená. Po přidání plynu pak nastala klasická turbodíra, něž se roztočilo turbo, otáčky šly nad 1500 a motor začal konečně něco dělat. Pokud teď drží převodovka otáčky kolem 1500, je to přinejmenším chvalitebné.
Karlll
To napojeni palubky a stredoveho tunelu ja jak z Dacie. Je videt, ze se opet vraci casy setreni.
[odkaz]
Nema ten plast kolem spinace svetel jinou barvu?
Po Seatu nam v tech plastech zacina setrit i VW, o Skode ani nemluvim.
dukipo
Ty už jsi dlouho neviděl Dacii, že jo? >😁
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Napojenie stredoveho tunelu na horizontalnu pristrojovku problem nieje.
Problem ale je pre mna az sokujuca (ne)kvalita - ano, ten nekorespondujuci odtien a celkove stvarnenie toho plastu so zdruzenym ovladacom svetiel.
Plus absolutny ulet je napojenie pristrojovky na vyplne dveri !!!! To uplne krici do oci !
Nerovnaka fuga, uplne nekorespondujuci tvar na nic nenadväzujuci, a spodna linia ktora by mala nadväzovat tak nesedi hadam aj o vyse 1 centimeter ! 8-s
Niekto ma asi uminusuje, ale pokracujem😒br /> Panel ovladania klimatizacie !!! 8-s Preboha, ved je rok 2016 a nie 2006 ! 8-s 8-s 8-s 8-s
Teda dnes je to fakt na "pováženou"... :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Plast ovladače světel má podle mě úplně jinou texturu, je to jiný materiál, proto i vypadá jinak barevně- je hladký, vše okolo je hrubé. Když srovnám tohle + tebou kritizované napojení palubky na dveře s mojí A4, nevidím kvalitativní rozdíl.
Edit- napojení dveří beru zpět.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
napojení dveří - >😁 >😒] :yes😒br />
teda skor 8-s
_MT_
Odstíny se těžko soudí z fotky, stejně tak dojem z povrchové úpravy. Špatně udělaná fotka umí ukázat věci, které oko neuvidí.
topten
ze dvoulitr benzin nevalného vykonu je o 100tis drazsi nez naftovej jedomet.
vypada to, ze pokutu za aferu dieselgate chteji hodit na hrb tem, co nechtej zamorovat ovzdusi a tak voli cistsi benzin...
divna politika
Avatar - Emel
Emel
Taky je to ale 4x4 DSG a u nafty je to zřejmě cena za 4x2 MT.
topten
tak by tam tu ctyrkolku u benzinu mohli zminit
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že 2.0TSI je vždycky 4x4.
Avatar - WinNatural
WinNatural
ten design je skutečně marnej, takovej humus aby pohledal. Ten tenoučký boční prolis úplně nenávidím, sorry, musím jít, chce se mi zvracet 8-s 8-s 8-s
Avatar - pelikoš
pelikoš
souhlas
Avatar - boost.
boost.
koupit plasty na rámy oken? Jsou jak pěst na oko. [odkaz]
dukipo
Máš pravdu. Holt je to v koncernu vymezeno pro Audi... Ale vzhledem k ceně nového Tiguanu by to tam být mělo.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Nie, vsetok dostupny plast spotrebovali na oblozenie okienka v C/D stĺpiku ! >😁
Ta fotka co si postnul - no brutáááál ! >😁
marianek
takovy design by zvladlo i cinske dite s tuzkou a pravitkem. Je to bida.
dukipo
Ještě dneska zavolám do VW, aby tě vyměnili za jejich šéfdesignera...
Avatar - Magister
Magister
Tak VW se nekupují kvůli designu. Vždycky byly chladné a nudné.
marianek
VW se nekupuje kvuli designu. VW se nekupuje kvuli kvalite. VW se nekupuje pro jeho dobre jmeno. >😁
dukipo
A přesto je nejprodávanější... To je k nasr.ání co? >😁
marianek
Neni, duvod pro uspech Volkswagenu v Evrope je jasny. Vsak i ja mam jednoho v garazi.
Avatar - Jaros71
Jaros71
>😁
Drajvr
....ufff.... Prosím prověřte si vaši infrastrukturu, přehrávání videí je na auto.cz trochu porod. Zasekávají se při načítání... jen odhaduji, že vaše serverové služby nestíhají. Nevím čím jiným by to mohlo být. Díky.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
podpisujem ! :-!
Asi maju nakupeny slaby konekt na up-load, plus maju uplne nemozny program na videa. Mali by asi prehodnotit panov, ktori sa im staraju o technicku stranku fungovania webu. Dokupit konektivitu a zacat davat videa do lepsieho prehliadaca - takeho, kde sa da nastavit aj kvalita videa. Toto je zabijak pre tych, ktori platia za spotrebu dat a su na nejakej slabsej 3G sieti niekde v terene... :-! :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
přesně, totální trága, upozorňuji na to již dlooouho. A to se bavím o tragedii po stránce technologické, nikoiv obsahové >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Já do dnes myslel, že Tiguan je rozměrově brácha Yetiho. A u Kodiaqu sem myslel, že bude rozměrově konkurent (brácha) Tuaregu 😲

Pokud bude Kodiaq v této velikosti Tiguanu, tak to bude mrňousek (spíš nástupce Yetiho) a než obří SUV, jak se všude prezentuje.
Horst Fuchs
To sis myslel špatně, nástupce Yetiho je současný Seat Ateca (a nejspíš nějaký budoucí Yeti II). Kodiaq bude prodloužený Tiguan, který bude sám mít nejspíš také nějakou prodlouženou verzi.
Ono dnes se popravdě podle rozměrů auta už třída nepozná, spíš podle použité techniky. Ateca a Yeti II budou mít motory Octavie, Tiguan a český medvěd mají techniku jako Superb.
Avatar - Anonym
Anonym
Takže Tiguan nahradil většího Tuarega a ten už se nebude vyrábět??? To je teda guláš.
RS
Nový Tiguan má necelých 4,5 metru. Kodiaq 4,7 a aktuální Touareg 4,75m přičemž se dá očekávat, že nový Touareg opět povyroste, takže Škodovky budou vždy rozměrově mezi.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
touareg ma az 4,8 metra 😉 .. presne 4801mm .. je uplne jasne ze kodiaq bude pod nim.... bude presne medzi tigim a touaregom :yes:
RS
Dle specifikace výrobce má Touareg 2016 4795mm, ale pravda, že jsem prvně špatně koukal. Cca 4,75m má první generace.
Horst Fuchs
To ne, Tuareg je zase o něco výš. Popravdě ale nevím, jak ho rozlišit, snad tím, že víceméně sdílí techniku s Porsche Cayenne a nejspíš Audi Q7.
chytrak1
není. Touareg je úplně mimo to je taková lepší x5 . Kodaiq bude nafoukly tigi a yeti ufoukly tigi. Touareg se na ně všechny bude stále dívat z mnoha pater výš, i když bude(?) rozměrově blízko.
troo
Tiguan v US bude vyhradne 7miestny - vygoogli si obrazky k: 2017 VW Tiguan XL
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kodiak bude podla mna rozmerovo na urovni pripravovaneho predlzeneho tigiho pre cinu..... cize bude vacsi ako ten nas europsky tigi 😉 ... bude to zrejme nejaka taka podobna analogicka situacia ako s niekdajsim prvym superbom ktory bol defakto zhodny s vtedajsim predlzenym cinskym passatom 😉

yeti s atecou su jasne mensie ako tigi.. to vidno snad uz aj na prvy pohlad nie? ... skus na parkovisku porovnat yetiho s tigim ak ich zbadas parkovat vedla seba alebo za sebou a uvidis ten rozdiel 😉
RS
Yeti byl a bude menší než Tiguan. Velké SUV od Škody bude zas prozměnu výrazně větší. Rozměrově by se zcela požírat neměly.
Horst Fuchs
No, ony to jsou dnes už opravdu jen centimetry, Tigi II měří 4426 a o třídu niž Ateca už 4360. Těžko říct, kolik bude mít Yeti, ale mohla by to být nějaká prodloužená verze Atecy, aby byla nějaká legrace a Škodovka měla zase něco extra.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
novy tigi II meria 4486mm ...

ale uz pri pohlade na yetiho a tigiho I je vidiet rozdiel v celkovej dzlke aj v razvore ... uz prvy tigi bol o nejakych 20 centi dlhsi od yetiho
Horst Fuchs
Pravda, 4426 byl Tigi I.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vidim to takto velkostne

ateca/yeti
tigi
tigi XL/kodiaq
Nonsens
tak pri skodovke sa triedy nedobereš, viď poskakovanie rapidu medzi B a C. Škoda urobí vždy pár cm naviac k triede, aby mal človek pocit, že za prachy dostáva viac (dobrá taktika), ale pri diskusiách sa potom konca nedoberieš. Takže kodiak asi bude väčší než tiguan, ale v podstate to bude len natiahnutý tiguan aj keď bude veľký skoro ako tuareg. Keby skoda robila akože tuarega, musela by ho zas natiahnuť, aby ho mohli porovnávať s bentaygou atd atd
_MT_
Tiguan první generace je o nějakých 20 cm delší než Yeti první generace.
webpaja
Divní předkus jen korunuje celkový nesoulad jednotlivých detailů. Paradoxně nejlíp na mě působí verze GTE, která však vypadá hodně nízká. Interiér je vlkohradí klasikou a klienty určitě neurazí, ale vnější vzhled standartního modelu shledávám jako nejhorší z aktuálních modelů VW.

Btw: redakce ACZ bude takto natřikrát anoncovat všechny premiéry jízdních dojmů? Přijde mi to trochu nevyvážený, pánové... :-!
Avatar - woody-alien
woody-alien
Souhlas. Nějak tomu nemůžu přijít na chuť. Nic proti variacím na stejné téma, tohle předvádí dnes ve větší či menší míře většina výrobců, ale tentokrát mi ty koncernové amarouny moc nešmakujou.
webpaja
Nenápadná ladnost Golfu nebo Passatu je ta tam. Marianek to dnes trefil na hlavičku. Jakoby někdo udal základní tvar a dětem rozdal pravítka s tužkami, ať dodělají zbytek.
marianek
Nemysli si, ze te ted zacnu mit rad 😉
webpaja
Kvůli tomu jsem to nepsal, ale umím uznat, že má někdo pravdu. Nemusím se vymezovat 😉
Avatar - Emel
Emel
Tyjo... tentokrát jsem teda fakt v opozici 😄 . Za mě klasická verze dost dobrý, naopak nasávací otvory u GTE za mě už skoro zavánějí parodií.
Avatar - white label
white label
Jsem s tebou v opozici. Stačí si postavit nového Tiguana vedle starého a co se designu týče je to už na první pohled velký skok k lepšímu, což není u VW úplně obvyklé.
Jako obvykle to chce konfigurovat s patřičným jemnocitem.
Highline, ofrroad paket (R-linu, bych se spíš vyhnul), titanium beige a je vymalováno (exterier). Co se mi naopak na novém Tiguana nelíbí jsou jeho skoro prémiové ceny.

P.S. A není moc fotogenický, naživo vypadá o poznání lépe, nehledě na to, že kombinace na titulce (offroad paket v červen😲ranžové barvě) také není zrovna nejšťastnější.
Avatar - Emel
Emel
Jo, na ceny jsem taky koukal, docela síla... ale je tam celkem slušná výbava zase.

Já bych asi zkusil tu Ruby... a nebo samozřejmě jednu z těch modrých 😄 . Nabídka barev vcelku slušná, na dnešní poměry.
Avatar - white label
white label
No, ještě aby tam za ty háky nějaká ta výbava nebyla. Dyť tam (za ty háky) nejsou ani vrcholné motorizace na úrovni Passatu.
Na barvách se asi moc neshodneme. Pokud ta Ruby vypadá i naživo takhle: [odkaz]
tak bych o ní ani neuvažoval. Z těch modrých určitě spíš tu světlejší Caribic, Z tmavých by mohla vypadat dobře ta hnědá, ale chtělo by to vidět naživo.
Avatar - Emel
Emel
Jo, nejsou, a v benzínu asi ani nebudou (max 162kW). Ale v highline jsou aspoň LED a adaptivní tempomat, v comfortline senzory všude a tak... jasně, furt je to hodně drahý.

Barvy... na téhle fotce je ta červená s lehkým nádechem do růžova... což teda její název Ruby naznačuje. Mně se líbila na těch prezentačních, kde byla spíš lehce do oranžové / okrové / hnědé😒br />
[odkaz]

Modrá se mi líbí ta na GTE, ale to je asi nějaký speciální odstín jen pro tu GTE. Jasně, barvu musíš vidět... ale aspoň je celkem z čeho vybírat.

Jinak ona ta bílá taky nevypadá úplně špatně, ale bílých SUV je hodně 😄 .
Avatar - white label
white label
Na tvém odkazu vypadá výrazně jinak (taková hodně vypálená cihla), než třeba tady😒br /> [odkaz]
Já bych šel nejspíš do té titanium beige, mamka ji má no novém CrossPolu a vypadá dobře a navíc je i velmi praktická.
Avatar - Emel
Emel
To beru, je to praktická barva a celkem hezká... ale přece jen ne úplně výrazná, pokud je ta možnost tak bych měl tendenci vzít něco barevnějšího než šedou / černou / hnědou / bílou.

Přesně, ta červená na úvodní sadě fotek byla spíš do cihlové a to se mi líbilo, do barvy červeného vína už se mi to líbí méně... uvidíme. Nový auto ještě neplánuju tak to zatím nehoří, přinejhorším modrou se u mě nic nezkazí 😉
Avatar - white label
white label
Tak výraznější je jen ta světlejší modrá Caribic a pak hlavně oranžová Habanero, kterou bych si nevybral určitě. Čím výraznější odstín, tím lépe trefený "musí" být.
Horst Fuchs
No, Walter da Silva je od listopadu v důchodu, takže teď se nějaké instantní variace na stejné mdlé téma dají očekávat.
Ale lidé to kupují, takže se jim to nejspíš líbí.
chytrak1
No to že WdS je v duchodu ale znamená pouze to že neudělá nová auta. Ale jím schválené výtvory polezou cca. ještě 2 roky, pokud se je nerozhodnou předělat a poodsunout. Nicméně, to kam se vrhne design VW by mě taky zajímalo. Jestli se nepletu chefdesigner je od porsche. A ty jejich výtvory typu Panamera Cayenne zrovna nejsou designový ikony. ;-\
Avatar - pelikoš
pelikoš
přesně, přijde mně to úplně bezpohlavní...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved pockaj ked pride novy kodiak... to tu bude kazdy den nejaky clanok o kazdej drobnosti a kazdom detaile ... ( urcite aj par videi ) ... a to vsechno na vlastni kuzi 😉

uprimne na kodiaka sa moc tesim... ale snad tu nebude desat clankov ( pre kazdu motorizaciu osobitny clanok ) kazdy tyzden 😉
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Kolkom ludi pouziva SUV na jazdu terenom? Ked bereme 100% majitelov ako celok bude to tvorit aspon 5 % ? Neratam obrubniky v meste alebo cesty 2 triedy... V Londyne ich je hodne ale tu mamicky nosia deticky Range Roverom do skol ktore maju tak pol mile od domu...Velke mnoztvo tych aut teren nikdy nevidelo a neuvidi >😁
Avatar - Jaros71
Jaros71
V ČR je téměř každý chalupář a chatař..terénem se jezdí na výlety , hory , na hříbky...i na kešky , což je nový fenomén této doby.
Osobně téměř každý koho znám a kdo uvažuje o středním SUV , chce 4*4 a jezdit v přírodě.
Jasně , jsou lidi co kupují Captur či Kaškaj..a ten mají do města..
Ale Tiguan , Forester či X-Trail zvládají roli skutečného SUV celkem dobře.
A kdochce víc...může koupit Jeep či Range Rover.
sniper1719
ty brdo fakt jo - no to mas teda exoticky znamosti..... ja neznam vubec nikoho, kdo by v nejakem terenu jezdil a to ani majitele 4x4. Naopak jeden z nich s Subaru Forester jezdi jen mesto a 15k rocne tak asi tak
holden_holden
vyrezy pro kola a ten slovenskej idi*ot snad ceka ze zacnou delat hranaty kola
troo
hranate blatniky su vazne grc ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemůžu si pomoct, ale nejhorší na celém Tiguanu je, bohužel, exteriér. Což je ve třídě, kterou nosí vnadné dívčiny, docela problém. Docela dost zásadní problém.

Nepochybuji o tom, že Tiguan je uživatelsky nastaven a odladěn hodně solidně a je to prostě Golf v říši SUV. Stejně tak nemá smysl se rozplývat nad šíří příplatkové výbavy a možností konfigurace. Ano, tohle je klasický VW tak, jak jej chtějí miliony lidí po celém světě.

Ale co ten vzhled?? Působí asi stejně lehce jako chladicí box... Přitom konkurence je velmi silná a taková nová Spoerage doslova rozdává testosteron a třeba nový Tucson vypadá jak hotový estetický zázrak...

Ale Tiguan? Stále se nemůžu zbavit dojmu, jako by vzali jednopatrový dort Passat a připekli mu ještě jedno patro s tím, že je moc nízký... Zepředu prostě Passat, zezadu neúhledně zkosená zadní světla, zboku neuvěřitelně nudné horizontální linie s nadváhou vysokého bočního profilu a malého zasklení.

Tornado netornado linii v předních blatnících totálně rozsekává spára kapoty. Spodní takřka třetina oplácaná plastem bez laku... Jasně, je to Volkswagen a má být nudný. Ale nudný a těžkopádný už je docela těžké sousto...

Každopádně věřím, že tyhle horizontální linie naživo nebudou tak drsné a v tmavých odstínech se leccos ztratí...

Stále ale vidím Sportage a Tucson a když si srovnám dílo Schreyera s tímhle, tak Schreyer předvedl mistrovský tah z první, zatímco Tiguan se zrodil z povinnosti... A abych nebyl nařčen z protěžování korejců - Kuga po FL je nehorázně chlapácká a třeba Mazda CX-5 byla takřka zrozena pro ženy.

Technika Ok, spolehlivost bude nepochybně tradičně koncernová, uživatelské hledisko třídní TOP. Vzhled je ale zralý na FL ihned při uvedení. Už teď to auto vzhledově nudí a to se ještě ani nedostalo do showroomů :-! :-!
Avatar - pelikoš
pelikoš
mně přijde nejtragičtější podivně nízká příď, která možná ladí k passatu nebo turánu, ale tady se podle mně vůbec nehodí.
podle mně je premiantem jasně qashqai.
Avatar - white label
white label
Tak s tím závěrem jsi jistě všechny překvapil... 😉
Qq je crossover, Tiguan SUV, i když v předchozích generacích byl ten rozdíl (mezi nimi) opticky markantnější.
Ovšem cenově jsou od sebe vzdálené dostatečně výrazně.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sportage s tucsonom vedia byt dnes uz aj o 4000 eur drahsimi autami v top specifikaciach ako kaskaj... o ponuke vykonnych motorov ani nehovorim.. tu kaskaj hraje druhe husle uz odjakziva .. kaskaj je najpredavanejsi ale to mu zdaleka nezarucuje statut premiovky ... pozri sa ake moznosti vybavy ma dnes uz sportage... a aka nadupana je povedzme verzia GT line a budes mat jasno

odporucam pozriet aj nedavny test sportage vs kaskaj kde kaskaj na sportage uz bohuzial nestihal .... ( zaujimave ze vtedy si sa neukazal ) ... o kvalite spracovania ani nehovorim.. tu je sportage uz o triedu vyssie ako kaskaj
Avatar - pelikoš
pelikoš
elce pelce :-!
troo
Mne sa tento tiguan paci a aj si ho kupim. Na rozdiel od nejakych sportage, cx-5, tucon ... ktore na mna posobia ako zvacsene modely z hrackarstva
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas..... korejci su v tomto uplne inde.... jak sportage tak tucson skratka vedia nejak tie emocie v cloveku vyvolat a vedia uputat zmysly ... zaroven maju aj sikovne strihnute motorizacie ... nazivo je sportage hodne nabuchany a vyzyvavy a tucson zase moc elegantny a sebavedomy ... myslim ze kazdy si z tejto dvojice vyberie ... mne sa tigi vcelku pozdava ale uznavam ze mu chyba akesi caro osobnosti a kult mena tigi je tiez akysi slaby v porovnani s tym co dnes uz vo svete znamena pojem tucson alebo sportage .... kuge facelift hodne prospel ... som toho nazoru ze takto mala vyzerat uz pred faceliftom ale lepsie neskoro ako nikdy .... co sa tyka CX5 je to tiez moc zaujimave SUV a paci sa urcite aj drvivej vacsine chlapov 😉

za mna su dnes sportage/tucson medzi nepremiovymi SUV jasne na vrchole svojho segmentu .... tu nie je o com... z aut z ktorych sa kedysi vsetci smiali sa dnes stali etalony svojho segmentu.... :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
První Tiguan měl osobitost, kouzlo, šarm i harmonii. Tedy do FL >😒] Nebyl to jen Passat přemodelovaný za pomocí dalších volswagenovských déja vu do podoby SUV.

Tím spíš mě nová podoba mrzí. I taková Ateca působí vedle Tiguanu jako dokonalá svůdnice, a to je Ateca Seatem tak sotva ze 4% >😒] 😉

Přitom třeba právě zmiňovaný Touran byl v minulé generaci středobodem nudy celého automobilového průmyslu >😁 A v aktuální generaci? Příjemně střižené MPV, dostatečně konzervativní pro logo Volkswagen, přitom dostatečně svěží pro to, aby mohl hrdě stát vedle francouzských MPV.

Ale Tiguan II? Mám vážně pocit, že ten úkol zněl jasně... (vemte Passat a převeďte jej do SUV)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja ti neviem ale mne sa tigi celkom paci..... akoze fakt .... mne sa dokonca nezda nijako podobny passatu ... zadok je taky akoby golfoidny kombikovy lahky a sviezi .... predok je kusok robustnejsi ale stale docela stihly a nahodou urcite zaujimavejsi ako to co predvadza golf alebo polo.... proste je to vw... nemastne neslane ale uspech to mat urcite bude.... a nahodou v cervenej alebo nejakej vyraznej modrej je to celkom fajn... podla mna je to vizualne voci predchodcovi krok dopredu aj ked sa to mnohym nezda
Avatar - Jaros71
Jaros71
Pro ženský je CX3...kamarád má CX5 a lítá jak po lese tak po silnici jako d'ábel.. >😒]
Tiguan je podobná třída , v cross verzi 4*4 2.0 TDI ideální do hor i lesa.. >😁
Proti Mazdě zvládne díky lepším nájezdovým úhlům i větší terén. :yes:
Sky for everybody
CX-3 pro zensky... Ach jo... Tak si ji nekdy projed, idealne s G150.
Ale k Leguanovi... Designem se mi Leguan trefil primo do vkusu ocni bulvy. Rekl bych, ze je to po dlouhe dobe VW, ktery se mi opravdu libi (viden zive). Nic neprecniva, nic me vylozene neirituje... Rozhodne lze v teto kategorii nalezt vetsi obludnosti.
Avatar - Jaros71
Jaros71
CX3 si neprojedu..je prostě malinká , nemám se kam složit.. 😉
Stísněné auto a utalčující interier nemám rád.
Je pěkná..možná pro chlápka do 175cm..a pak pro ženy...
Pokud je nějaká dáma nad 180cm..asi zvolí jiné auto..třeba CX5 , ta je parádní.
nasua23
Jo, ten sportage je výkon!
Viděl jsem na živo několik gt kusů a je to fakt parádní auto.
lled
wtf? >😁 ...uz ani neumi udelat promofotky bez chyb....

[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
To je sranda 😄 . Teda... je ještě šance, že to udělali schválně...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Právě, teď přemýšlím, jestli je to "bug" a nebo "feature". 😄
Avatar - white label
white label
Tu "šanci" vidím "jen" tak na 99,9%. 😉
lled
Jo, to mne napadlo, jsem si rikal tohle nemohli prehlednout, ale o cem ta fotka jako hovori - co ma sdelit? Nic tam neni, neni tam zadna smysluplna pointa, proto jsi nakonec myslim, ze je to chyba.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
asi jsem v pátek pomalejší - co je špatně?
lled
Podivej se na vnitrni cast volantu - promitaji se tam graficke prvky, ktere z pohledu ridice nemohou byt videt.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No a co? Je to polotransparentně, takže evidentně záměr, kdy cílem bylo ukázat celý digidisplay a celý přístrojový štít.

Fakt nechápu, co na tom je špatně :-!
Avatar - white label
white label
Vážně jsi nikdy neviděl částečně transparentní fotku?
[odkaz]
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Tak nejprve - vypadá rozhodně líp, než ta škodovka s tím odporným hmyzím ksichtem!

I když, pravda - tak hezky, jako předchozí vozy VW ten předek zase nepůsobí...

A teď ty fauly: to si někdo myslí, že bych si koupil auto bez ruční brzdy a 4x4 jen s automatickou převodovkou? Co to je za blbost? Auto pro mne samozřejmě musí mít ruční brzdu, manuální převodovku a pohon 4x4. O motoru ani nemluvě, TDI je jasnou volbou. Bude mít VW schopnost takový vůz dodat? Pokud ne, půjdu si koupit nového Outlandera!
A za druhé: zbytečných fíčurek to má dost, ale co schopnost sklopit zadní sedadla tak, aby vznikla zcela rovná plocha? Že to VW neumí? A proč to uměly jiné vozy téže značky už před 15-ti lety?
Předpokládám, že v konfigurátoru bude možnost zvolit si běžné mechanické přístroje, ne tu zakamuflovanou LCD televizi. Tu si nechte od cesty... :no:
A co šíbr - ne te na celou střechu, ale jen ten nad řidičem a spolujezdcem! Že to VW neumí? A proč to výrobce uměl před lety? Celoskleněnou střechu ať si VW strčí na patřičné místo. Mít z auta skleník mne neláká... :no:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Strávil jsem v Bratislavě na autosalonu pěkný den..
Tiguany byl vystavené všechny tři.
Rozdíl je jen v nárazníku.
Design karoserie vypadá dost dobře , i když ty hrany už jsou asi moc.
Např.plastové lemy blatníků jsou o několik milimetrů víc zapuštěny do karoserie než hrana pár cm nad nimi.. :no: špatně! Budou brzy odřené..to se bude lakovat.. 8-s
Hranaté světla vzadu , s otevřeným kufrem trčí do prostoru , několikrát jsem se o ně otřel..ty hrany jsou skoro nebezpečné..ale víko kufru se otevírá kolem 190cm vysoko..to je fajn.
Zavazadelník? Ten kufr nemá ani náhodou 605 l... :-!
Jen reklamní kecy..bez rezervy a asi s posunutými sedadly.
Objem kufru je cca na úrovni Tucsonu..žádná sláva pro rodinu..takový o chlup větší Yeti.
Navíc ho nekryje roletka , ale hrůzné pevné plato na šnůrkách..už jsem ho viděl , kdysi ve Favoritu a Felicii.. 😒
KDYŽ SE VYNDÁ 2 PODLAHA vyrovnávající dno k nárazníku , vznikne 10 cm schodek..a na konci je široký několik cm tlustý hranol..hnusné ,a nepraktické..pak tam kufr či tašku nedáte zcela dozadu.
Proč tam je? Vyrovnává u sedadel tu druhou podlahu..
Průvlak na lyže? SUPER !! Chválím!
Interier? Lepší průměr..čekal jsem víc.
Sedadla jsou mekčí než jsme u VW zvyklí..žádná pecka.
Volant celkem ok..klasika..trošku vadí hrana , dřívější kulatý se lépe v dlaních držel.
Neoslovily mne hrany všude v interieru.. ;-\ hranaté madlo , hranatý konec dveří u skla..vše tlačí, když se chcete opřít.
Materiály jsou kvalitní..ale to je vše.
Digi přístrojový štít je tak pro fandy PlayStationu..rozhodně je lepší klasický.
Řadící páka a loketní opěrka jsou ok..chválím.
Vzadu je slušné místo , pokud neposunete sedačky..pak ty plastové stolky tlačí do kolen dospělé jedince..raději vzít méně zavazadel..nebo jiné auto.
Verdikt?
Zklamání..pro rodinu tak s jedním malým dítětem je nový Tiguan ok..
ALE : 2 děti + 2 dospělí?
Odjedou.....tak s batožinou na víkend. 😲
Navíc ceny jsou nadsazené oproti staršímu Tigimu min. o 100 tis..a většina konkurentů v maximální výbavě je kolem 800 tis...Tigi je klidně za milion.. 8-s
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:yes:
Avatar - Emel
Emel
Kufr nemůže být o chlup větší Yeti, Yeti je opravdu maličký a tohle podle fotek vypadá slušně (že s mezipodlahou to 600 není je jasné):
[odkaz]
[odkaz]
(ale neviděl jsem tvůj chlup)

Sedačky asi budou řešitelné, pro Tiguan jsou myslím Ergo a tam by problém být neměl.

Tigi je ze hry... takže kdo se ujímá vedení 😄 ?
Avatar - white label
white label
Na obou odkazech je TIGi, nechtěl si dát na jeden Yetiho?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, příplatkové sedačky klasika. VW se rychle naučil udělat mizerný základ a kvalitní příplatkové. V testech se to neprojeví, protože tam jsou vždy auta plná výbavy a příplatků a ze zákazníka se vytáhnou další love. Tohle se datuje od doby G7 a týká se to všeho. Sedačky, audio, světla...
Avatar - Emel
Emel
Ale prd, standardní sedačky v Golfu nejsou horší než konkurenční standard, ale ty Ergo jsou lepší.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
standardní v podstatě cokoliv je od doby G7 naprd a musíš připlácet. U Golfu VI základní světla svítily suprově a připlácet nemělo významný smysl (snad jen morální). Golf VII základní světla svítí mizerně a rozdíl k příplatkovým je výrazný. Stejně audio a další. Základní sedadla Golfu 7 jsou nouzové podsedáky. Prostě chceš solidního Golfa? Tak připlácej. A nejde o GOlfa, tohle je i Passat a celý VW.
Avatar - Emel
Emel
Xenony jsou o řád lepší než halogeny a vždycky byly. Totéž se dá napsat o Ergo sedačkách apod. Ale i bez toho příplatku to je minimálně třídní standard, což nakonec potvrzují srovnávačky, kde samozřejmě nastupuje i Golf se sériovýma sedačkama, nejen s Ergo.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Nový Touran je jasná volba pro rodinku se dvěma dětmi..
Jediná chyba je , že nemá 4-motion za příplatek.
Ten má jen Sharan..a to už je za mega dost.
Avatar - Jaros71
Jaros71
První foto je bez rezervy... 8-s
Druhé je realita..cca kolem 500 l..nic moc.