Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Astra ST 1.6 Bi-CDTI (118 kW) – Má se Octavia bát?

157 komentářů

Anonym
tak ví, že cenově podobná Oktávka 1.6 TDI je proti ní úplná troska.

Vlastně to ani nesnese srovnání, takže oktávka je v titulku jenom proto, že to zvyšuje čtenost článku u non-petrolheadů. (to je spočítaný a dokázaný fakt)...

:-!
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Ale v ČR bohužel nemůže žádné auto Chrochvávce/Fábii/Superbu konkurovat, ani kdyby bylo objektivně lepší v naprosto všem...
Avatar - dewill
dewill
Když jsem viděl titulek, tak už jsem dál nečetl...jak to dopadlo?!...naši vyhráli? >😁
Arese
Bohužel srovnáváš nesrovnatelné, konkurent pro tuto špičkovou naftovu Astru je samozřejmě Octavia Combi 2.0 TDI! :-!
Pravdu mas 😄

Na auto.cz plati😒br /> A) model VAG s vacsim motorom (vyssou vybavou) je vzdy lepsi ako model konkurencie s mensim motorom (mensou vybavou).*
B) buduci model VAG je vzdy lepsi ako sucasny model konkurencie.

* V pripade, ze to nejde ani tak, aplikuje sa konstanta 'moznosti priplatkovej vybavy' a mozeme hlasit QED.
pavkin
cenově podobná tomuhle auto je Octavia RS. A to promiň takovéhle peníze za 1,6?
Avatar - Emel
Emel
Už jsem psal níž - není, RS TDI 712, Astra 1.6Bi 550. Novinářská konfigurace je jiná story.
Sup
Ano nvinářské auta jsou nakonfigurované na velké výbavy. proto Octavie které se půjčují novinářům stojí dle ceníků i přes milion
pavkin
Ok, tak Octavia COmbi 2,0TDI je 598, což už takový rozdíl není a navíc je to dvoulitr.
Horst Fuchs
No počkej, za 598.000 máš Octu Combi 2.0TDI Ambition, kde není ani automatická klimatizace. Naproti tomu je Astra za 565.000 ve výbavě Innovation, což je nejvyšší výbava. Musel bys porovnávat Style, ale ta už stojí 648.900. To už je fakt hodně velký rozdíl.
Sup
Určitě ti budou oponovat, že tahle německá Astra měla taky jen manuální klimu, někdo v německu na ústřdí kdo objednával tyhel press voyz by neměl dostat prémie. Změnil výbavu kde odpadá automatická klima a ostatní příplatky nechal, takež kombinace masážních sedadel v kůži s ventilaci s manuální klimou je směšná.
Horst Fuchs
Může být, vzal jsem pro srovnání prostě standardní Innovation, kde je podle mě +- všechno, co bych v korporátní výbavě požadoval a možná ještě něco navíc a porovnal to se Style.
Abych bral nějakou podivně sestavenou novinářskou výbavu, to nemá smysl.
_MT_
Je možné, že to tak v Německu mají. Golf se v tomhle také liší mezi Německem a ČR (v ČR má automatickou klimatizaci v základu i Trendline, v Německu je až od Highline; co si vybavuji, už je to pár let).
Avatar - manitou
manitou
bacha na hrách a zeď 😉
.Rambousek.
Hlavně my jsme začali nakupovat nové Astry a v kombinaci kompletní výbavy bez masáže/ventilace (tzn. LED, audio, kola, AGR+kůže, assistenti, kola, atd., atd.) stojí reálně 650.000 v 1.6T/200 koní. Jediný problém jsou delší dodací lhůty kvůli přetížení dodavatele LED světel (údajně je v Evropě jediný výrobce matrix LED pro všechny značky?).
Avatar - Emel
Emel
Jo, je to dvoulitr... ale slabší, v obou autech vzadu torzka, u Astry s Wattem, Astra lépe vybavená, novější... tohle je zrovna ta konfigurace, kde není lehké vyšší cenu Škodovky vyargumentovat.

Je tedy otázka, jestli u Opelu ještě bude nějaká sleva, nebo jestli ti řeknou, že to je akční ceník a tím to končí.
Horst Fuchs
To je samozřejmě správná připomínka, u Škodovky jsou sazby flotilové slevy vcelku známé, u Opla těžko říct. Ono je opravdu možné, že se ceny nakonec srovnají. Nicméně je jasné, že při koupi jednoho kousku můžeš na nějakou flotilovou slevu zapomenout a budeš s Octou jednoduše mnohem mnohem výš.
Správný Čech se ale samozřejmě stejně jako firmy nejspíš rozhodne pro koupi českého auta, bez ohledu na cenu.
Avatar - Emel
Emel
Podle posledních zpráv z firmy šly slevy u Škodovky trošku dolů, před cca. čtyřmi lety jsme byli někde kolem 14%, před dvěma 12% a teď máme nabídky cca. na 10%.

Co jsem chtěl říct... ty hezké ceny u Opla už jsou po "akční slevě" -50.000Kč, takže se může stát, že se bude prodejce tvářit, že už jsi vlastně slevu dostal.

PS: mám nějakou bychařskou při pátku 😄
PPS: skladovky Insignie jsem viděl i -35% s 0km...
Sup
Pokud vím, tak slevy z akčního ceníku u opelu možné jsou 😉
teomakos
K 50 tis mohou dealeri pridat slevu od 3% do 4% (v mem pripade 21 tis), plus pov vybava, gum koberce, zarovky, nosice (8 tis), dalsi doplnky (33😖.
Horst Fuchs
Jo, jsme na tom asi tak stejně, ceny šly dost nahoru a slevy dost dolů. Tím se váhy vlastně vyrovnaly, že. Ale pokud prodávají auta jako teplé housky, není důvod pro změnu strategie.
U Opela nevím, oni asi nějakou slevičku nabídnou, ale kolik to bude...
King of rain
Slevy třeba na Superb mají větší firmy klidně 24 %, myslím 50 aut/rok nákup..jsou tam "tvrdé" podmínky. Jestli máte v současnosti 10 %, tak ten kdo to nakupuje je nákupní ultratrotl a nebo jste pidifirma.10 % u Škodovky dostane dneska imho každý.Samozřejmě ze standart ceníku a dovolím si tvrdit že už mezi dvěřmi a za jedno auto. >😁
Avatar - Emel
Emel
Je to sleva při koupi jednoho auta na firmu... jsme malá firma a nemáme žádnou předepsanou značku, takže na Škodu vychází maximálně pár kousků do roka.

10% bylo před dvěma lety pro každého i bez IČ (a na IČ 12😖, dneska je to myslím míň... ale osobně jsem u toho nebyl.
Avatar - Covenant
Covenant
Tyhle akční slevy oproti ceníkové má dneska hodně značek, je to jakože sleva od importéra a pak se z téhle ceny dá ještě smlouvat dolů..taky jsem to tak měl a srazil cenu ještě tak o 70t dolů 😉
Avatar - Emel
Emel
Třeba u Kii a Nissana už nad ty akční ceníky moc slevy dávat nechtěli... a třeba u Pulsaru pak ta zvýhodněná úvodní edice volně přešla do slev ve stejné výši co jsem tak slyšel.
Nicco
A zduvodni to drzenim si ceny pri dalsim prodeji. Pokud se pro novou Skodu rozhodne 30% zakazniku (vcetne firem), tak pro ojetou uz pujde min 50%.
pavkin
jenže tyhle 1,6 mají deklarovaný výkon dokud je nenaložíš, jak je naložíš tak se udávaný výkon najednou někam ztratí. Mě spíš vadí kam to všechno spěje, auto střední třídy motor 1,0 atd.
Avatar - Emel
Emel
1.0 v Mondeu fajn... Ale taky 2.0T v kompaktu... Cupra, TypeR... nakonec i ta ORS nebo Megane GT nebo ta Astra 1.6... to je svým způsobem ráj na zemi, za částky 500-750 jsou tu auta, co dají stovku pod 7 a je v nich místa jako ještě před pár lety ve střední třídě.
_MT_
Bude možná záležet, jak si povede. U Opelu se běžně vyčkává na akci 24H. A Opel umí možná největší slevy v mainstreamu. Normálně se dávaly slevy i z akčních cen. Nicméně si nemyslím, že jsou s tímhle stavem spokojení. Proto to první souvětí.
Avatar - Googlit
Googlit
U opla platí 1. akční ceník k tomu je 2. buď fleetovka od jednoho kusu pokud si ičař nebo ztp nebo doktor či co a k tomu 3. nějaké vítejte zpět u opla pokud už si jednoho kupoval nebo kupuješ v opel 24h a nebo té druhé akci co je za rok co ani nevím jak se jmenuje. Nezapomeňme ani 4. na individuální akce samotných prodejců a konečně 5. pokud využiješ financování opel.

Mě se takové jednání kdy člověk dostává už při otevřen dveří od showroomu automaticky tři až šest slev moc nelíbí a osobně bych uvítal kdyby tohle pojmul standardní ceník, nicméně tohle je marketing který má za úkol zájemce o koupi chytit a nepustit, oplu funguje už léta letoucí a vždy když manželka kupuje nové auto tak já jsem oproti ceníku příjemně překvapen 😄
comper
Oktavka sa ma bat akurat toho ze jej fandovia dostanu rozum a skusia si aspon sadnut do niecoho ineho.
Neurotic
No tohle stojí 755k Kč a Octávka RS je od 650k Kč a navíc má motor takže myslím, že se bát nemusí >😁
Avatar - Emel
Emel
RS TDI podražila, kombík začíná na 712t, Astra BiTDI v nenovinářské konfiguraci je za 555.

Ty lepší výbavy se asi bát nemusí, s top motorem nebo víceprvkem a nově třeba DCC si Octavia svoje místo uhájí. Navíc k BiTDI Opel nenabízí (zatím?) automat, což je docela fail (obecně, mně to neva).

Ale ty běžné konfigurace typu 1.4TSI / 2.0TDI Ambition+ jsou relativně drahé a tváří v tvář novinkám si myslím, že by byla na místě trocha legendárního cenového jemnocitu 😄 .
Avatar - fOE
fOE
Sorry, ale ty minusy vylozene vypadaji, ze se tam neco najit proste muselo, zvlast ta mala nadrz vyzni komicky, kdyz v testu cteme "Proto ani tolik nevadí, že palivová nádrž Astry ST má jen 48 litrů.".
Takze kdyz to secteme tak to jezdi rychle jako octavia s 2.0l tdi, zere to jako octavia, ma to kvalitnejsi interier a lepsi vybavu pri cene o 100tis Kc nizsi nez octavia, ktera utocila na premii. >😁 [odkaz] Asi diky o 2L vetsi nadrzi. Sorry panove, ale tohle "nekupuju". 😉
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Máte částečně pravdu, protože tohle je spíše minus, které bude více vadit u benzinových verzí. Bohužel to ale ukazuje trend, protože minulá Astra měla palivovou nádrž 56litrovou... A co se týče Octavie, tak ta má v daném segmentu také spíše menší nádrž, verze 4x4 má ale 55litrovou...
Avatar - fOE
fOE
Obecne s vama souhlasim, male nadrze jsou mor a tleskam kazdemu kdo dnes nabizi 60L+, nechapu ale kdyz v clanku zminite, ze motor je tak usporny, ze malou nadrz kompenzuje a pak je stejne v minusech. Nejak mi ty dve veci k sobe nejdou. 😉
Nonsens
niekedy je ťažké rozhodnutie čo dať do mínus/plus, zas keby to tam nedal, niekto by prskal, že je to mínus a basta. Ja si myslím, že pri tej spotrebe tejto konkrétnej verzie je nádrž dostatočná (800 - 1000 km v poho)
_MT_
To mně ano, protože razím, že nižší spotřeba (ať už reálně, nebo normovaně) není důvod pro zmenšení nádrže. Pak si do toho koupím slušný motor a jsem v ... s dechem. 😄 Jak jsem již v minulosti napsal, paliva máš příliš, jen když auto hoří. >😁
nebezpecnavosa
Má to cenu číst a věřit tomu co se tam píše ? Hamty hamty logika zase zvítězí, chci deset knedlíků, i když sním jenom pět.
Arese
Nepochybuji o tom, že nová Astra ST má své kvality, ale s rozvorem 2,7 m a délkou 4,7 m je strašně dlouhá, což velmi omezuje její obratnost např. na parkovištích a ve městě. Přitom prostorový benfit žádný...
Například Leon ST při rozvoru 2,63 m a délce 2,53 m nabízí minimálně stejný ne-li větší vnitřní prostor a ještě větší kufr, nemluvě o nesrovnatelně povedenějším designu (zejména zadní části), ještě nižší hmotnosti a nadprůměrném požitku z jízdy (řízení, řazení). Další otázkou u testované špičkové Astry je životnost jejího nového, hodně dopovaného motoru - vdyť po letech provozu zde potenciálně hrozí výměna hned dvou turbodmychadel... :-!
webpaja
Oprav si to, dva a půl metru Leon na dýlku nemá >😒]
Arese
No díky za upozornonění, ale teď už to nepůjde, když si poslal reakci... 😄
webpaja
Nedurdi se >😁
Horst Fuchs
No, jestli ti příjde 7 centimetrů délky jako propastný rozdíl pro manévrování, tak nevím. Seat je ve výbavě FR o dvacet tisíc dražší a hlavní problém má v kvalitě a dojmu z interiéru. Když někoho neznalého posadíš do Leona a nové Astry, bude si myslet, že je Astra auto úplně jiné třídy. Zde je bohužel Leon už silně zastaralý.
Ostatní nevím - Astra má ale dobré i jednoturbové 1.6CTDI 81 a 100 kW, vždy se šestikvaltem. Tady je Seat a všechny koncernové 1.6TDI v pytli, protože ten jejich pětikvalt je opravdu ostudný a celé auto absurdně drahé.
Jinak je Leon opravdu jízdně velmi příjemné auto, nic proti němu.
Arese
No, 7 cm na rozvoru a 17 cm na celkové délce, to už je při manévrování sakra znát! Jinak souhlas, snížený podvozek verze FR je pro rodiny příliš tuhý, bohužel silnější motorizace nad 92 kW s jinou výbavou nekoupíš - nepochopitelné a neomluvitelné, Seat se takto zbytečně okrádá o část zákazníků. Jinak kvalita zpracování Leonu u karoserie i v interiéru je prvotřídní a na rozdíl od Octavie má i čalounění na výplních dveří! 😄 A jasně, jízdní vlastnosti Leonu jsou výborné, ovšem 1.6 TDI na novou 1.6 Opelu vážně nestačí... :-! Co je to ale platné, když design zádě nové Astry ST je jedním slovem tristní.... 8-s 8-s 8-s :no:
webpaja
Leon každopádně ne jako FR, podvozek je zbytečně na rodinný kombík tvrdý. U HB se to ještě dá pochopit, ST by mohlo být měkčí 😉
Horst Fuchs
Jenže pak je zase v háji interiér, ve Style takový šedě plastový s nepříjemně se lesknoucím chromovým olemováním.
Na použití lesklého chromu na palubce jsem vcelku velmi alergický.
Arese
Částečně šedý interiér má jenom základní verze Reference, Style jen na zvláštní přání. Normálně ale má kabinu celou antracitovou a v kombinaci s těmi chromovými linkami to právě působí velmi luxusně! 😄 :yes:
Avatar - Covenant
Covenant
Vzít FR verzi a adaptivní podvozek....pak nebude auto tak tuhé....cupra je na 19 pohodlnější než Leon FR na 18 s běžným podvozkem, nemluvě o tom že by na St s adaptivním p. stačily i 17 a auto by bylo zase o něco pohodlnější. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano 😄 .. ten zadok je vec vkusu a mne sa to prevedenie paci ... ale s celkovou dlzkou suhlasim .. uz to prestava byt kompaktne kombi a posobi na mna kusok prerastene na nizsiu strednu triedu ( ale aj vzhladom k svojmu razvoru ) .. estetickejsi mi pride hatch... ktory je naopak celkom kompaktny a vazne dnes asi top auto v triede... skratka ten kombik je kusok uz cez limit skoda... lebo kompaktne kombi bude oplu podla mna na trhu chybat .... otazne je kam to ma namierene nova insignia ( aj jej kombik ) .... ale vyzera to okolo 5 metrov ked vidim kam az dokazali natiahnut astru kombi....
Avatar - Plautus
Plautus
Ten zadok, resp. celá Astra kombi zboku a zozadu je nefotogenická. Naživo je to podstatne lepšie a nemal som veľa námietok. Mne osobne sa kombi naživo páči viac ako hatchback. Na HB sa mi nepáči prevedenie C-stĺpika. V interiéri som nejakú priestorovú nedostatočnosť, na ktorú tiež stále poukazuješ, nepociťoval.
Arese
Nevím o tom, že bych u nové Astry "stále poukazoval na nějaků priestorovu nedostatočnost". Jediné, co jsem řekl (a na tom trvám), že na prostorovou nabídku srovnatelnou např. s Leonem ST či Golfem Variant tento Opel potřebuje o 7 cm delší rozvor a o 17 cm větší celkovou délku. A to považuji za nezanedbatelnou nevýhodu z hlediska obratnosti auta, parkování atd. :-!
Avatar - Plautus
Plautus
OK, tak inak. Mne osobne prišla pocitovo (a to je dosť dôležité, pretože s metrom v rukách v aute za jazdy nesedím) vo vnútri na všetkých miestach priestrannejšia a vzdušnejšia ako tebou zmienení konkurenti.
martin_dr
tych 17cm nieje ziadna tragedia.. Podla tvojho nazoru potom vsetko nad rozmer golfu je v meste neobratne? Da sa so vsetkym jazdit, ked nevies jazdit s 4,7 metrovym autom, tak si kup do mesta mini, neviem preco to tu stale riesis. Nikto ti ju nekaze kupovat, kup si leona a bud spokojny. Ten kto bude riesit tieto auta urcite nebude riesit celkovu dlzku ale skor celkovu priestrannost auta. Ja mam mondeo kombi co je od leona skoro o 40cm dlhsie, predstav si ze jazdim aj po meste a kebys o si dalsie auto kupoval tak ho kupim zase. Bud vies jazdit a parkovat alebo nevies, vsetko ostatne su len vyhovorky.
Arese
Ale ano, osobní preference se samozřejmě mohou lišit 😄 Ale já u konstrukce auta vysoce oceňuji schopnost maximálně efektivního využití obestavěného prostoru a lehké konstrukce. A v tomto směru nová Astra vůči modelům koncernu VW nižší střední třídy prostě jednoznačně zaostává (i když už mnohem méně, než její zoufalý předchůdce) - vždyť se stačí podívat na totku nové Astry ST z profilu, jak obrovskou má délku předního převisu. Chápu, že lidi nenávidějící koncern se mnou nebudou souhlasit, ale to je tak všechno, co proti těmto faktům mohou dělat! 😄
martin_dr
Ja neviem posudit tie rozmery. Osobne som v tom nesedel tak tazko povedat. Ale zeby bola octavia nejaky etalon vyuzitelnosti priestoru, neviem... Jazdievam s O3 v kombi a nepride i to ako nejake velmi priestranne auto, hlavne v porovnani s predoslou verziou mi to pride vsetko take zmensene. Ak je astra aspon taka ako octavia, tak tych 17cm nehra rolu, pri tych cenovych rozdieloch, motoroch a vybavach. Lebo ta 1,6TDi je , povedze si uprimne, tragedia. Hlavne ak v tom sedime 4 chlapi, tak je to naozaj len presuvadlo.
Avatar - Emel
Emel
Octavia je uvnitř podstatně větší než minulá generace, hlavně podélně v kabině.
andy2214
1.6TDI je krap ano, ale vykonem je to stejne presouvadlo jako jakykoli jiny 70-80kw diesel. Teto Astre primo konkuruje 2.0TDI.. a tam hadam to tak jednoznacne nebude. Znovu - Oktavie je prijatelna az ve vykonejsich a drazsich exemplarich. Kde dokonce lehce konkuruje i stredni tride.
Avatar - Emel
Emel
Astra pokračuje v tom dojmu, který ve mě zanechaly už první testy. Není na ní nic vyloženě špatně, ale zase nic moc nad běžné standardy třídy.

K pozitivním dojmům se přidává pohodlí a akustika, naopak z nich provizorně škrtám matrix LED - podobný systém musí fungovat s 99% spolehlivostí, jinak je k ničemu (ale furt zůstávají dobrá LED světla).

Zůstává vstřícný (akční) ceník, nějaké 1.6T 200k za 550, k tomu Ergo sedačky a LED... jo, proč ne... ale tak nějak bez nadšení, třeba Megane GT mě bere za podobné peníze víc.
webpaja
Vzhledově asi ano, ale uživatelsky by to mohlo být jinak. Ještě jsem ale pohříchu novou Astru nevyzkoušel.
Avatar - manitou
manitou
koukej to napravit a občas zabrus do neprémiových vod 😉 chybu rozhodně neuděláš :yes:
Avatar - Emel
Emel
Sňatek z rozumu jo, proč ne... slušný benzín se najde, pár hezkých cukříků jako sedačky nebo světla co mě zajímají taky... automat vzal čert >😒]
Avatar - miromen
miromen
Přesně , nova Astra zda se byt nemastna , neslana. Prostě model ktery v mojich očich nestoji za pozornost. Stejně tak souhlasim s tim , že v posledni době v nižši středni je zajimava nabidka Megane GT. Na něj si určitě udělam čas a zajdu si ho projet.
Avatar - manitou
manitou
tak a zkus taky i tu astru, nebudeš litovat - ať už s litrem nebo 1.4T a nebo naftou je opravdu pěkné, ladné, komfortní, a přitom jisté svezení 😉 já mám tipy v FF kombi 1.5 EB v red edition a nebo Astra ST 1,4T 😉
Arese
Fokus je i ve verze kombi jízdně naprostá špička segmentu, ale tu metr hlubokou přístrojovku bych fakt nerozdýchal, nemluvě o středové konzole utiskující nohy spolujezdce. Navíc ani po faceliftu to designově není žádná hitparáda... ;-\ 😢
Avatar - manitou
manitou
mě se tedy v red edition zamlouvá až moc, zvenčí i zevnitř 😉 a jízdně už vůbec >😁
ale ta astra mi to neusnadňuje 😉
Avatar - manitou
manitou
záleží, zda potřebuješ zadní seačky - takhle od compu se to píše, ale zvedni se a běž to vyzkoušet - budeš zřejmě překvapen místem vzadu, tam Astra ukáže Meganu zadní nárazník 😉 :yes:
Avatar - Emel
Emel
Bavíme se o kombíku, ne? Tam předpokládám, že to bude i u Meganu ok...
Avatar - manitou
manitou
myslím, že má stejný rozvor jako HB, zkus to tam a uvidíš. pochybuju, že u kombi budou sedačky jinak
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že nemá.
Avatar - manitou
manitou
má mít prodloužený ? nejsem si jist ... Talisman kombi také nemá, úspora bude i u Meganu, sitedajakomisim 😉
Avatar - Emel
Emel
Myslím že jo, prodloužený měla i minulá generace. Talisman ho nepotřebuje.

Každopádně pokud u Opelu pokukuješ po té 1.4T, tak na to Megane odpověď úplně nemá... buď 1.2T, nebo až 1.6T s automatem.
Arese
Nový Mégane Grandtour má ve srovnání s hatchbackem rozvor prodloužený o 4 cm. U minulé generace to bylo 6 cm, jenže nový hatchback mezigeneračně přidal 2 cm (a stejně vzadu nemá skoro žádné místo pro nohy). Ale u kombíka by to podle fotek mělo být v poho! 😄 U Meganu mě ale odrazuje jiná věc - přeplňovaný benzinový čtyřválce s manuálem zde má objem pouze 1,2 a pak už žádná další silnjší cestovní verze s manuálem není - to je obrovská nevýhoda! 😢 :no:
Avatar - manitou
manitou
a tak to se omlouvám, žil jsem v domnění, že rozvor je stejný ...
no ale končit na 1.2 a pak jen 1.6 s aut. - to je děs !
zatím jsem kouzlu automatu nepodlehl a doufám, že ještě nějaký čas mi to vydrží 😉
Avatar - Emel
Emel
Taková je prostě doba. U Astry je zase chyba, že silnou naftu i benzín umí jen s MT, v tomhle jsou Renault i Opel zatím omezující... a trend podle mě přeje spíš Renaultu.
Avatar - fOE
fOE
To co pises ale v klidu napasuju i na golf.
Nevynika v tom,
nevynika v onom,
a on je to etalon. 😉
"Nemastna, neslana" jak se pise niz, mozna to z ni naopak dela jasnou volbu cislo jedna (spolu s golfem).
Avatar - Emel
Emel
Jo, jasně. Golf má ale těch potenciálních cukříků na oslazení toho nijakého základu víc... přece jen má víceprvek vzadu už od 1.4, může mít adaptivní tlumiče a 4x4 a hot mutaci a cross mutaci a DSG ke všem motorům a samosvor a tak. A taky už je na trhu pár let, takže logicky trošku zapadá.

Asi je to spíš o tom, že jsem od novinky čekal trošku víc, ale ona tak nějak v klidu zaplula do třídy... ale fajn, jsou to jen dojmy zvenku, Astru jsem neřídil a nerad bych jí křivdil, tak to ber jen jako takové páteční mudrování u kafe. Za mě má z novinek víc sex-appealu Megane.
Avatar - fOE
fOE
Ja byl z astry po usednuti velice unesen, rozhodne vic nez z noveho meganu (tam jsem zahy vystrizlivel), nebo koncernistu krom golfu. Octavia i leon jsou u me interierove niz. Takze to zapluti, no za me zaplula v nekterych ohledech na delene prvni misto.
Nemoznost kombinovat vsechno se vsim urcite chybi, ale nemam strach, ze se to jeste nezlepsi. Postupne uvadeni na trh (at uz motorizaci, nebo prevodovek) neni nic ojedineleho a tady si holt pockame.

Moje mudrovani je naprosto stejne jako to tvoje. 😉 Na svezeni cekam (a dokud nebude i (pro me) nejaka zajimavejsi motorizace budu cekat dal), ale staticke dojmy mam jen ty pozitivni.
Avatar - Plautus
Plautus
Megane GT je naživo dosť preplácaný. Chce pôsobiť až príliš efektne, ale je to už prehnané. HB na mňa pôsobil ako autíčko z hračkárstva, trošku decentnosti by neuškodilo (oplastovanie okolo koncoviek výfuku napríklad). Mne nesedí ani interiér, tiež je to veľmi kolotočárske (pouťové) a "oplastované" (a nepomôže tomu ani najväčší displej infotainmentu, ktorý je navyše pre mňa ovládaním chaotický, R-Link slabota z pohľadu logiky a používateľskej kamarátskosti). Použitými materiálmi ma neohúril a možnosť voľby x odtieňov interiérového podsvietenia osloví najmä deti. Márne to nebude, videl a sedel som zatiaľ iba v HB verzii, tak snáď kombi bude v GT verzii aspoň zvonku pôsobiť o niečo dospelejšie. Pre mňa je štýlom triezvejší a v interiéri i prepracovanejší Peugeot GT. Môže kde kto tvrdiť, že volantom si človek bude leštiť vajcia, ale je to nezmysel, stačí sa posadiť a človek zistí, že realita je týmto kecom na kilometre vzdialená.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
klasicky novy megane som videl nazivo zrovna vcera .. a musim povedat ze predosly megane sa mi paci viac ... neviem ale nepasuje mi ten face talismana na ten hatch tak ako by som cakal... na velkej honosnej limuzine mi pride predsa len vhodnejsi a krajsi ako na mensom hatchi ..... za mna je nazivo novy megane v podstate mierne sklamanie ... podla mna taka 308micka je krajsia ...
Avatar - Plautus
Plautus
Bol som zvedavý najmä na GT verziu, bežné verzie stretávam na cestách už vcelku pravidelne a GT zatiaľ iba jedno. Žiaľ, hlbšie statické dojmy mi potvrdili prvotné dojmy "z cesty", že GT je už preplácané. Následne som presadol z GT verzie 308 do GT verzie Megane, a Megane dostal vizuálne pekne na pr.del ako z pohľadu exteriéru, tak interiéru. Peugeot pôsobí ako dospelé auto, Renault ako uhrovitý puberťák. Ak niektorí tvrdia aké kvalitné materiály sú použité v Megane, tak 308 mi príde ešte minimálne o stupeň vyššie. Dielenské spracovanie v oboch na úrovni, ale štýl Renaultu mi absolútne nesedí. Navyše v 308 vzdušný pocit z interiéru, v Megane naopak stiesnený. Zaujímavé bude porovnanie jazdy, aspoň tam by mohol mať Megane vďaka 4control navrch. Ale či to tak bude, to som zvedavý.
MariAchi
...Astra HB je pekny kus auta, ale zad kombiku je opravdu hodne nepovedena, nevim, kdo tohle schvaloval, ale jak Insignia, tak Astra jsou zezadu proste skarede. Insignia navic i mala a mizerne zpracovana, tak doufam, ze alspon tohle v Oplu u Astry napravili... Astre fandim, ale jako kombajs me dokonale mine.
webpaja
Jak se mi líbí HB, tvary na ST nefungují, vypadá to jako křízenec s nějakým plavidlem.
Arese
Přesně tak, bohužel máte naprostou pravdu. Kdo tohle mohl schválit a pustit do výroby... ;-\ :no:
Sup
Takže protože pouze se samotným provedením kombi mám najeto 1500km (16.Turbo SIDI) něco doplním.

Kufr je navlas stejně velký jako u předchpozí generace šířka x délka. Dobře využitelný.
1.6Biturbo o sobě dává vědět více než obyčejná 1.6CDTi oproti enzínům (vyjma 1.0turbo v tahu) je to traktor.
S hlavící řadící páky problémy nemám, nikam mi neklouže, nevím jak bych msuel mtí spocené nebo mastné ruce, aby klouzala.
Ano do navigace jde pouze přes základní obrazovku, otázka dvou kliknuté,m daň za méňě tlačítek. Jinak je ovládání multimedii krásně přehledné logicky uspořádané a vše tam kde má být.
Po naučení místa, kam kopnout pod zadní nárazník, se páté dveře otevírají i zavírají spolehlivě. Dáel je možnost klasického tlačítka v madlu na klíčku a ve dveřích řidiče.
Hluk od na hrubém asfaltu v od 120km/h je o trochu větší než u předchozí generace, zřejmě vlivem odlehčení. Aerodynamický hluk je nepatrný v běžných rychlostech a motory (znovu opakuji benzín) jsou zcela neslyšené.

Jízdní vlastnosti na 225/40 R18 skvělé, zatáčkovité tratě se nebojí a s hmotnosti 1380kg se dá krásně hrát.

Motor 1.6Turbo geniální vždy sil dost. Je znát větší výkon i točivý moment oproti 1.4Turbo. Na obě nádrže jsme měl !dle dotankování! průměr 7,2l/100km dle PP 6,6 a 6,9. K tomu se vážou průměrné rychlosti 99,5km/h na 760km a 74,6km/h na 730km.

Led světla, skvělé za cestu 360km vše v ncoi sjem měl pouze dvě probliknutí, jedno bylo od kamionu v za svodidly na dálnci kde ho Astra nepobrala a druhé na kopečkovité rovince, kde se zřejmě protijedoucímu nelíbil výkon světel.
U kamery pro sledování značek jsme chvílemi nechápal, co vše pobere, rozestavěná dálnice pouze levý pruh pravý oddělují klasické plastové značky a za nimy je daná přenosná 80. Vždy si ji všimla a vypsala to na displeji.

Masáž na sedadlech mě nezaujala ale AGR určitě doporučuji, obzvlášť člověk průmerného vzrůstu nebo většího ocení nastavitelnou délku sedadla.
webpaja
Skvěle sepsaný postřehy. Předpokládám, že hlavní srovnání máš s předchozí Astrou, nebo se toho dá zahrnout víc? 😉
Sup
Hlvní srovnání mám s kompltní paletou Opelu (vyjma Antary) soukromými Fordy Focus I, II, Mondea Mk3,4, a dalším mainstreamem
Avatar - manitou
manitou
skvělé :yes: 😉 kdyby tak bylo srovnání s FF kombi 1.5 EB ... 😄
Sup
Bohužel k nvému FF3 s 1.5EB se je ntak nedostanu, ale už pdole papírových výkonů nebmá co se týče motoru proti Astře šanci, srovnávám 1.6 s 1.5. 1.4T s 110kW jsou vyrovnaní soupeři.

Focus už není to co býval, nemá přesně ten důvod proč ho kupovat, podvozek, stáel je řiditelný, vodí se dobře v zatáčkách, ale to Astra v téhle generaci taky.
Někomu bude vadit palubka u Focuse i dkyž po faceliftu je to zásadně lepší, druhému zase zadní sloupek u Astry. Mě se třeba líbí a nejsem rozhodně sám, bohužel díyk té mase plechu nad zadním kolem vypadají 18" vzadu málo, vpředu ok.
Avatar - manitou
manitou
díky

Astru jsem zkoušel jak v HB tak i ST, s 1.0, 1.4T, ale na 1.6T si asi netroufnu, 200 k je moc, přeci jen to není auto jen pro mě, i když koní prý nikdy není dost >😒] tak i s naftou, ale jen 81 a 100 kW, takže vím, jak krásně se vodí, mě se tedy líbila s 1.4T a na 17´ - krásně komfortní, přitom pevná a jistá

FF kombi 1.5 EB v red edition je zatím na prvním místě, sportovní podvozek není přehnaně tvrdý a kokpit se změnil světelné roky
Sup
Když máš pod plynem 200koní tak to neznamená, že jim pořád musíš pouštět oteže, ale pak můžeš být rád, že tam jsou 😉

Z jiného soudku bavil jsem se s kolegou nad srovnáním Corsy OPC jel s ní poprvé a celý nadšený, tak jsem mu ukázal, že😒br />
OPC: 1218kg
Astra ST: 1318kg

OPC: 152kW
Astra ST: 147kW

OPC: 245NM
Astra ST: 280NM

Je to velké srovnání jabka hrušky, ale vykresluje to jak může Astra ST jet. >😒]
Avatar - manitou
manitou
tak já ji tedy půjdu zkusit no ... 😄
Avatar - miromen
miromen
Nejen Astra jizdně třidně na Focuse ztraci a to včetně nadstandardniho komfortu což je u Focusu novinka. Navic co se tyče řidičske přivětivosti tak opět zde Focus vyčniva a jediny kdo si na něj muže vyšlapnout je Mazda 3. Zde se podařilo postavit a odlatit opravdu paradni podvozek a fordu lze jen zatleskat. Samozřejmě se bavim o standardnich verzich. Dalši oblast kde focus patři na špičku je odhlučněni a minimalně od vybavy Titanium se muže směle rovnat v tehle oblasti s premii.
Avatar - Plautus
Plautus
Od večného, a večne zaujatého, obhajcu vlastnej garáže to človek nikdy neberie vážne. Takto si sa tu bijával niekedy za Golf, teraz za Focus. Už si v tej Astre aspoň sedel, keď vieš od stola napísať ako veľmi a v čom všetkom na "tvoju garáž" stráca?
Avatar - miromen
miromen
Když nevěřiš mě tak si najdi nejen samostatne ale hlavně porovnavaci testy.
Zde jsou zrovna testovany diesly kde mimo jine 1.6 za 2.0 zaostavaji. A třeba zde Focus po strance komfortu hodnoti lepe než Golf s adapt. podvozkem.
Z osobni zkušenosti ti mužu řict , že je to hlavně kultivovanosti ktera je opravdu třidně skvěla , protože jinak je Focus klasicky tužši s minimem naklonu , což třeba u předchudcu hlavně jedničky rozhodně neplatilo. Mam v teto třidě projetych dost aut , ale focus mě jizdně opravdu dostal.
[odkaz]
Gvick2
V testu na který jsi dal odkaz hodnotí komfort Golfu lépe než Focusu. Ani v jednom parametru ohledně komfortu nedokázal Focus porazit Golf a naopak v 6 kategoriích Golf vyhrál (komfort pérování, přední sedačky, zadní sedačky, multimédia, asistenční systémy, vnitřní hluk)

Federungskomfort Golf 22, Focus 21
Sitze vorn Golf 14, Focus 13
Sitze hinten Golf 9, Focus 8
Multimedia Golf, 15, Focus 14
Komfort- Assistentzsysteme Golf 6, Focus 5
Klimatisierung Golf 7, Focus 7
Innengerauch-Messewerte Golf 3, Focus 3
Gerauscheindruck Golf 5, Focus 4
Summe Golf 81, Focus 75
Avatar - miromen
miromen
Opět tabulky. Přečti si psany text. A pak se běž oběma autama projet aby jses přesvědčil. A jen tak mimochodem Golf na body nelze na těchto strankach porazit. Stači komfort vzadu kde nejen vuči focusu , ale třeba frantikum jasně ztraci. Navic se bavim o jizdě a ne klimě , multimediich atd.
Gvick2
Argumentoval jsi testem a tvrdil jsi, že Focus je v něm hodnocen co se týče komfortu výše než Golf. Test si může každý přečíst a dočte se v něm, že komfort Golfu je hodnocen výše. Pružení je hodnoceno v Golfu lépe, stejně tak podholí sedaček a akustický komfort v kabině, všechno základní kameny komfortu každého auta. To, že je tam také hodnocení klimy nebo multimédií na výsledku vůbec nic nemění.
Avatar - miromen
miromen
Takže nečetl a jen sjel tabulky.
A pokud chceš něco k akustickemu komfortu tak když už jen teoretizuješ nad tabulkami a nejdeš se projet tak se koukni viz odkaz. Protože jinak by z některych testu mohlo vzejit to že OIII je tišši než G7 a takovy "stopětkovy" Leon byl na tom teměř stejně.
Jen dodam že u FL ford na komplet odhlučněni docela dost zapracoval , i když podle mě vubec nebylo třeba. A navic v odkaze je krabicoidni focus...

[odkaz]
Gvick2
Možná Ford zapracoval na odhlučnění, ale Golf je minimálně stejně tichý, v některých režimech tišší a je to v testu exaktně odměřené.

80 km/h Focus 66 dB(A) Golf 64
100 km/h Focus 67 Golf 67
130 km/h Focus 71 Golf 70
160 km/h Focus 72 Golf 72

Takže jak objektivně (naměřené hodnoty) tak subjektivně (vnímání akustické pohody na palubě) v testu hlučnosti zvítězil Golf.
Avatar - miromen
miromen
Ne možna , ale určitě . Tedy už před FL byl na tom lepe než golf , po fl ani nemluvě. Jinak jak vidim marna snaha , už jsem naznačil , že měřeni v db je nic neřikajici hodnota a pak i takova OIII je dle testu tišši než G7 což samozřejmě pravda neni. Exaktni měřeni viz odkaz co jsem daval.
Gvick2
první odkaz, který jsi dal jasně dokazuje, že Golf je na tom v odhlučnění evidentně lépe než Focus a to jak objektivně (v měření), tak subjektivně (vnímání hluku redaktory).

Možná sis toho nevšiml, ale v druhém odkazu, který jsi dal není žádný Focus, takže není co porovnávat.
Avatar - miromen
miromen
Je tam před FL Focus C-Max a už ten je na tom lepe než G7 tedy v testě kde se opravdu zabivaji odhlučněnim , ne jen měřenim db ktere nic neřikaji. A když si zajdeš realně ty auta projet tak se pak neni co divit , že po FL focuse přirovnavaji k premiovym sedanum. Jak podvozek , tak hlavně motor jsou evidentně lepe odtlumeny. Už jsem viděl pravě 2 testy kde OIII označili za akusticky přijemnějši než G7 , pravě diky nižšim db u OIII. A pak se v komentech ne jeden diskuter divil.
Gvick2
Ano je tam C-max nikoli Focus. Navíc s benzínovým motorem, proti tomu Golf s dieselem tedy porovnávání hrušek a banánů. Nevím proč sem pořád motáš OIII, diskuze je o Focusu a Golfu. A podle výsledků testu, který jsi sem dal je Golf lépe odhlučněn než Focus.
Avatar - miromen
miromen
Ano je tam krabicovějši Focus s 3 valcovym benzinem, vic k tomu , už nemam co dodat.
Prostě za jizdy tedy tam kde se ma auto hlavně projevit Golf ztraci a to včetně kultivovanosti a odhlučněni. A to na tom Golf vubec neni špatně. Jen to nesmi byt 1.2 TSI nebo 1.6 TDI protože zde už to takova slava neni ani vuči jine konkurenci.
Gvick2
V testu na který jsi sem dal odkaz byl Golf vyhodnocen jako jednoznačně tišší auto. K tomu není co dodat, snad jen si ten test opravdu otevřít.
Avatar - miromen
miromen
Vzhledem k tomu , že znam real , což mi stvrdil i test ktery se exaktně jak pišeš zabiva odhlučněnim tak rozhodně ne jednoznačně , ale znatelně lepe je pečlivost odhlučněni na straně focuse. A prakticky stejna situace se odehrava za jizdy co se kultivovanosti tyče a to za menši houpavosti , zakleku či naklonu.
Gvick2
Opravdu si ten test přečti

80 km/h Focus 66 dB(A) Golf 64
100 km/h Focus 67 Golf 67
130 km/h Focus 71 Golf 70
160 km/h Focus 72 Golf 72
subjektivní hodnocení hlučnosti Focus 4 body, Golf 5 bodů

Takže jednoznačné vítězství Golfu v této disciplíně.
Avatar - miromen
miromen
Teď nevIm jestli jsi nebo si na blbeho hraješ , ale vzhledem ke zmince o OIII 8-s
Gvick2
Odvolával jsi se na test
[odkaz]
a tam Golf jednoznačně vyhrál nad Focusem v kategorii komfortu, speciálně v hlučnosti vyhrál na celé čáře. S čím máš problém?
Avatar - miromen
miromen
Focus jednoznačně lepe zvlada nedokonalosti povrchu , psany text daneho textu. Z textu kde se exaktně zaměřuji na odhlučněni od okolnich ruchu jednoznačně lepe odhlučněn krabicoidni Focus než Golf 7. Jak je na tom Focus HB po FL kde se na odhlučněni razantně zapracovalo se lze dohadovat. Ovšem vysledek v realu si mužeš jit ověřit sam a test kde se na odhlučněni zaměřuji a nedělaji zavěry z naměřenych db jasně naznačuje jak se věci maji.
Gvick2
Nikoliv v testu Golf v disciplíně komfort Focus totálně pobil, v 6 disciplínách ohledně komfortu byl lepší než Focus a pouze ve dvou se Focus dokázal vyrovnat. To jsou tvrdá fakta z tohoto testu.
Avatar - miromen
miromen
Koukam že jsem někomu realitou rozbil babovičku. Nožičkama mužeš kopat , na faktech však nezměniš nic. Smiř se s tim že celkovy jizdni projev včetně komfortu je jednoznačně slabši strankou golfa tak jak hovoři tento test.
Gvick2
Tento test v komfortu jasně upřednostnil Golf před Focusem, tvrdit něco jiného je překrucování výsledků tohoto testu. Pružení, pohodlí sedaček i akustický komfort v kabině, všechno hodnoceno lépe u Golfu. Focus zaostal za Golfem v těch nejdůležitějších parametrech pro komfortní jízdu.
Avatar - miromen
miromen
S realitou neudělaš nic ani stavěnim se na hlavu viz text tohoto testu.
Gvick2
Může se ti to nelíbit, ale to je tak to jediné co s tím naděláš, výsledky toho testu nepřekroutíš, vítězství Golfu v komfortu je jasné každému kdo si ten test přečte.
Avatar - miromen
miromen
Přesně tak , ti kdo umi čist , už se tento test řešil i jinde a nejsou zabedněni , tak je jim jasne co znamena to , že ani s adaptivem nedokaže Golf čelit silničnim nedokonalostem jako focus ktery ma pusobivy komfort odpruženi. To , že toho neni schopny bez adaptivu vim , ale s adaptivnim podvozkem bych to neočekaval. Když k tomu přidam větši naklony , větši houpavost , zakleky a menši schopnosti podvozku pak je jasne kdo tu stoji na lepši zakladně. A že je focus ještě řidičštějšim autem , už je jen třešnička a k tomu v tiššim baleni.
Gvick2
To je ovšem jenom snůška tvých zbožných přání, v testu je něco docela jiného, Golf v komfortu přejel Focus jak Šinkansen Pendolíno.
Avatar - miromen
miromen
Avatar - manitou
manitou
ty musíš mít opravdu nějaký fans nebo spíše ultras - za tohle mínus ;-\
Avatar - manitou
manitou
díky za doplnění :yes:
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Jen poznámka k navigaci: samozřejmě chápu, že se tím snížil počet tlačítek, nicméně raději bych viděl na středovém panelu navigaci, než podle mě dublovaná tlačítka radio a media. Místo medií by tam ta navigace být klidně mohla.
Sup
Samozřejmě to chápu, dá se na to zvyknout, ale už se člověk musí uskromnit proti některým představám a to je další důvod k mínusu. Sám jsem s tím bojoval, když sjem přepínal mezi NAV rádiem a třeba připojeným telefonem.
při spuštěné navigaci na obrazovce se nedá rozumně přeskakovat mezi stanicemi pomocí kolečka, jako při aktivní rádiu na hlavní obrazovce. V tu chvíli se manuálně posouvá výběr frekvence, ale to řeší ovládání na volantu.
iKO
Zajímalo by mne, zda je již možné snižovat jas a podsvícení centrální displaye radia / navigace. V minulé verzi Astry s barevným displayem toto příliš nefungovalo a v noci jízda s ní nebyla úplně příjemná.
Avatar - Well-being
Well-being
té odporné lišty protažené přes zadní sloupek až k zadnímu oknu, mohlo to být po všech stránkách dobré auto ... 😉
Arese
Kdyby se aspoň v té zadní partii nerozšiřovala! Ale ten "designově-zadkový" průser zdaleka nespočívá jen v té liště... 😢 :no:
Avatar - manitou
manitou
musíš mít, abys tu krásu viděl, pochopil a ocenil 😉 Astra ST se zkrátka a dobře povedla. někdo vidí mouchy jako je lišta a nebo širší záď, ale to jsou takové ty věci, které dělají astru osobitou a nestádní. celek je povedený - motory, podvozek, interiér, výbava, design. oproti minulé generaci velký skok - jak v jízdních vlastnostech, tak v komfortu na palubě. není nad to ji vyzkoušet a pak dělat velké závěry a předem mít jasná stanoviska. šanci a potenciál v dobrém překvapit rozhodně má :yes: 😉
alapli
P. Bureši Vy přece víte nejlíp, že Octavii nemůže nic na světě konkurovat. 😄 😄 😄
Nonsens
páka by mala mať tvar ktorý nikomu nevadí, nech ju drží kto chce ako chce. U tejto astry ju treba držať predpísaným spôsobom, inak vadí, tlačí, nesedí v dlani a možno sa aj šmýka, to neviem, iní píšu. Šoféri sú rôzni, držia páku odlišne, tak nie je rozumné, robiť atypický tvar. Na páke, ktorú som skúšal na salóne je vpredu pod hlavicou ešte aj tlačidlo (neviem, či to majú všetky verzie, ak áno, potešpánbúch) no to bol už úplný konec. Takúto hroznú páku som zažil len na minulej generácii ceedu a to bola tiež chuťovečka. Chcel by som si radenie užívať a nie trpieť pri každom uchopení. Trošku som to presolil, ale fakt nechápem, prečo e😜erimentujú na takom e😜onovanom mieste, Dobre že nedajú hranatý volant.
King of rain
Tipuji , aniž bych s tím jel, že ten pohodlný plavný podvozek je hlavní výhoda oproti O3 a dalším "některým".O3 je na tom s komfortem celkově z mého pohledu špatně.Tu strčí do kapsy i korejci....no snad se to teď DCC zlepší. Sám jsem zvědav.
JirkaX
Přesně. O3 je hrozný žebřiňák, o nějakém komfortu nemůže být řeč.
Řidič007
Všechny škodovky jsou takové, mohou za to převisy vpředu a hlavně i vzadu. Musí mít silnější péra k vůli možnému zatížení a pak skáčou, skáčou a skáčou. 😄
XTad
A je to tady zase. Skodovka a previsy. Podivej se na mamuta, alfu 166, deltu, phantoma, bentley, bmw e34, lincoln continental atd. atd. To jsou velke previsy. A pritom nesmirne pohodlna auta.
JirkaX
To je nesmysl. Ty převisy se týkaly leda O 1 a nijak neskákala, byla pohodnější než O 3.
Řidič007
nic moc. Ty mínusy jsou fakt závažné, např. tvar hlavice řadicí páky je naprosto hrozný. Malá nádrž v dnešní době, kdy benzínky jsou co 500km od sebe je vyloženě dehonestující a ani se nedá pořádně zatížit a vyvážit auto naftou, což sice znamená jeho menší hmotnost, na druhou stranu bude lehčí a tak hůře plachtit na neutrál s kopce. O citlivých senzorech ani nemluvě, to je strašné! Uvedené mínusy ani nepotřebují doplnit, protože i tak je jasné, že auto je naprosto neprodejné. Vivat zastaralé tradiční škodivky s českým křišťálem tradičním již od Spartaka !
michalpneu
Malá nádrž je docela slušný problém. Je spousta lidí, kteří tankují celý rok u jedné a té samé benzínky. A služební auta to mají dokonce nakázaná, že mohou tankovat jen u určitých čerpaček a dokonce i konkrétních.
Třeba já taky tankuju jen u jedné a potřebuju, aby mi to vyšlo i na dovolenou a zpátky.
alapli
A co dlaždice, jen po bílých? 😄
Řidič007
Převis u škodovek není převis jako každý jiný. Je naprosto originál, takový nikdo nemá, protože na rozdíl od všech ostatních aut se převisem u škodovek "honí" nadměrný dlouhý kufr. Kufr navíc odpovídá svou velikostí tak 2-4 násobku 99,99999% běžné potřeby a péra musí odpovídat max. zatížení. Ono velikost a zátěž jsou různé parametry. Všimni si např. oktávii na kruhových objezdech, jak se trápí. A ve předu? Otevři kapotu a mrkni na zástavbu, kolik je v motorovém prostoru místa a porovnej s Hyundai, Renaultem, Oply aj, prostě s čímkoli. Kdyby se Oktávie ořezala o převisy, trochu rozšířila a získala nějaké ty aerodynamické tvary, bylo by to o něčem jiném než teď. Kdo chce ale vozit prázdné místo vzadu i vpředu na úkor jízních vlastností a konfortu, a´t zůstane u škodovek. Zvenku vypadá opravdu velká a podobný trend je všude ve světě, jen ale u potravin, léků atd., tj. ve velké krabici malý prostor.
Patři k příspěvku o převisech
Arese
No benzínky stojí hustě třeba v ČR, ale zkus si natankonovat v Německu nebo Rakousku někdy v sobotu v noci mimo hlavní tahy! A v Německu je to leckdy bída dokonce i na dálnicích 😢
frite
Mě by malá nádrž vadila taky (aktuálně mám v autě nádrž na 72 l), ale je trochu nepatřičné když nejlepší auto planety - pardon - ehm - galaxie (Octavia) má nádrž větší jen o 2 L.
Bral bych to u Astry jako mínus, pokud bude tento mínus zmíněn u každého testu Octavie - i zpětně. Jinak to opravdu působí jako hledání chyb za každou cenu.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
1.Škoda je najlepšia
2.V prípade, že nie je najlepšia, platí 1. bod.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
chtěl bych vidět, kolik budou stát náklady na opravu vyhoněného motoru během prvních 250 tisíc km. A během druhých 250 tisíc. Pokud to ten motorček vůbec přežije, o čemž se dá pochybovat.
Myslím, že ve srovnání s tím je cesta VW s 2.0 TDI s jedním turbem rozhodně lepší varianta.
Astra je vzhledově tradičně taková podivná. Nicméně zadek ve stylu Ssang yongu to zabil
Řidič007
Prostě se budeš muset smířit s tím, že pokrok nezastavíš. Tj. je blbost považovat za lepší variantu zastaralé motory VW 2.0TDI, které za pár let už uvidíš akorát v muzeu. Motory Astry tam sice uvidíš také, ale až za delší čas. Totéž platí o vzhledu, Astra jde s dobou a většině se líbí, přestože nemá ani křišťál, tj. také vzpomínku na to, jaké byly kdysi časy, malou nádrž (dokonce o celé 2 litry méně než super Oktávie) a hrozně tvarovanou řadicí páku - vsadím se ale, že hodně dalších aut bude mít stejnou a "kouli" si pořídíš akorát u škodovek.
Arese
S tou kritikou designu naprostý souhlas, hatch se velice povedl, ovšem ten šílený zadek kombík úplně zabil... 😒 :no:
frantaha
to je hrozná korea.....
Budulinek
Neměl jsem zatím možnost v téhle Astře jet ani v O3, ale zatím každá Astra ve které jsem jel byla lepší něž O1 a O2 srovnatelné stářím... měl jsem dvě Astry po sobě.