Narazili jsme na další z typicky českých absurdit. Podle policie totiž za určitých podmínek zprava předjíždět můžete, ministerstvo však tvrdí opak. Co s tím?
ministerstvo dopravy i s tou hlavou pomazanou Ťokem (stále u koryta) a k tomu pár dutejch dopraváckejch palic (žampionů)? Co jste čekali jinýho, než bor.el.
Předjíždění zprava je to tehdy, když člověk jede v levém pruhu, dojede pomalé vozidlo, které předjede v pravém a hned se zařadí zpět do levého. Tohle je předjížděcí manévr. Jen obrácený.
Ale pokud člověk jede v pravém a projede okolo pomalejšího vozidla v levém, aniž by se zařadil před něj do levého, tak se o předjíždění nejedná. Pořád jede ve svém pruhu.
...když levá ruka neví, co dělá pravá, a s každou obměnou vlády se výklad zákonů mění. Právě ministerstvo dopravy se totiž před několika lety vyjádřilo tak, že jet beze změny rychlosti a směru v pravém pruhu a objet při tom levoproudaře, je zcela v pořádku.
No to jo, ale teď je ministrem Ťok a to je pohroma. Už se člověku ani nechce vyjmenovávat všechny jeho přešlapy. Naprosto nekompetentní ministr a to včetně jeho týmu.
ono přestupek není jen POMALÁ jízda v levém pruhu, ale jakákoliv jízda v levém, když nikoho zrovna nepředjíždí..další nešvar je zbrklé zařazení se na konci víceproudu na I.třídě, denně jezdím přes takové místo a čím pomalejší jezdec tím dříve se cpe do levého i když vidí že třeba já přijíždím výrazně rychleji (je to v kopci pro rýpaly takže jedu dle předpisů) a předjel bych ho do konce víceproudu klidně 10x...takový mám kolikrát fakt nutkání předjet zprava, ale nikdy sem se k tomu nesnížil..ty co tam jezdí kolem 90ti a více jedou v pravým až do konce..(ukončený je totiž právě pravý, levý pokračuje)
Typické pro banánovou čechozemi. Jeden zákon, 3 výklady, ani stát sám neví co vlastně platí...
Typické pro ACZ - článek totálně bez hodnoty. Už v prvním článku byl výklad postavený totálně nahlavu a jednalo se o totální nesmysl. V tomhle článku už raději ani totálně nesmyslný výklad nezazněl... Proč asi, že... ;-)
co hrozi tomu co nechce opustit levy pruh? ikdyz zakon rika neco jineho? Neusar je dalsi trotl ktery jezdil jen s konskym povozem. pomalu jedouci ridic v levem pruhu jak ve 2pruhove nebo 3 pruhove silnici dela stale prestupek a policie je NIKDY NETRESTA. kdyz to vemu z me strany a jedu stale v pravem pruhu a dojedu v lemem jedouci auto a mam stalou rychlost tak ja budu trestan za to ze idyot nechce uhnout abych ho mohl predjet z leva? a kdyz se udela kolona a auta popojizdi tak ja v pravem nemohu vlastne ani jet dokud nepojede ten v levem,super Neusare zahod i obcanku a vrat se na strom.
Netrestá, protože správně chápe, že jízda v pravém pruhu je na D1 za trest. Stačí přejet hranice kterýmkoliv směrem a člověk se rád zařadí do pravého...
klidně ať si jede v vlevo, ale pokud vidí, že ho dojíždí někdo rychlejší, tak by se měl odklidit (pokud to samozřejmě postřehne, protože spousta řidičů ještě nepochopila, k čemu tam ty zrcátka na tom autě jsou...).
A k tý koloně.. Pokud se v levým pruhu vytvoří pomalu jedoucí kolona, už se můžeme bavit o souběžný jízdě... Já pokud vidím, že vpravo je daleko přede mnou prázdnou, tak pokračuju dál a kolonu takto předjedu a do levýho pruhu se řadím až před překážkou, tak jak to je napsaný v tom zákoně...
ty bláho zajeď někdy do Maďarska. to bys teprv viděl, co je to za maďary ti maďaři.
ve vláčku se jede i deset kilometrů v kuse. tam jsem nevydržel a několikrát podjel:(
Na Slovensku je bezdovodna jazda v lavom resp. v strednom pruhu narodny sport. Mna by teda zaujimalo, kedy nasi vyberaci pokut konecne zacnu pokutovat aj tychto k*kotov a nie len rychlost. Lebo ak niekto niekoho na dialnici predchadza sprava, predpisy porusuje v prvom rade ten *, ktory jazdi v nespravnom t.j. lavom pruhu.
Hovoríš mi z duše. Pritom bezdôvodná jazda v strednom alebo ľavom pruhu je oveľa väčší priestupok voči plynulosti premávky na diaľnici ako prekročenie rýchlosti dajme tomu o 20 km/h. Dennodenne na D1 človek, a nie som sám, musí pakom ukazovať, že na ich "pohodovú" jazdu je tam pravý pruh. Pochopí to max. 1 z 20. Ostatní si aj po mojom predbiehacom manévri z krajného pravého až cez krajný ľavý a opätovnom vrátení sa úplne do krajného pravého a dlhšiu chvíľu signalizujúcom blinkry doprava, idú aj tak svoju pohodu v stredovom pruhu. Na šľaktrafenie!, najmä, keď sa začne za Sencom tvoriť kolóna , v ktorej sa zrazu najrýchlejším prúdom stáva práve ten pravý... A čo na to slovenský policajt? Meria denno-denne na D1 rýchlosť namiesto pokutovania priestupku voči plynulosti dopravy... 8-s
Ano, presne tak a pokuta za to je myslim len 30e , cize pre nich nezaujimave. Potom ta dialnica vyzera ako bordel, fizli na to seru, vodici na to seru... tak na to seriem aj ja a tychto idiotov predchadzam sprava. Nenecham si predsa zneprijemnit jazdu kvoli nim.
Souhlasím, leftlanekeeperů je u nás takový množství, že bych se nerozpakoval ho označit za nadpoloviční.
Tento problém je primární. Podjíždění je naprostá minorita.
Jenže právě podjetí zprava je pro bezpečnost naprosto fatální porušení. Zprava totiž předjetí nikdo nečeká a je to tak nepředvídatelný krok. A stačí pak opravdu málo a průšvih je na světě.
O tom, že bezdůvodná jízda v levým je hulvátství, se nemusíme bavit. Ale právo vynucovat bezprávím? Ano, to je opravdu česká (de)mentaita 8-s:-!
I když by tě neměl předjet, nic to nemění na tom, že si máš ověřit, že se do pravého můžeš bezpečně zařadit. Zákon v tomhle hovoří jasně. Když už něco takového udělám (a to i v situacích, kdy je to legální), tak si samozřejmě dávám ještě větší pozor (a snažím se udržovat ještě nižší relativní rychlost), než když míjím auta zleva. Někteří lidé jsou magoři.
Na levé straně snad mrtvý úhel nemáš? Zákon neříká, jak to máš zajistit. Tedy nikde není napsáno, že se stačí podívat do zrcátka (které by klidně mohlo být špatně seřízené).
ale já to přeci nijak neobhajuji. Jen to, že podjetí zprava je rizikové, je prostě fakt. Nikdo to nečeká a pravý si prostě hlídá každý míň než levý.
Nehledě na to, že pokud připustím tvoji řidičsky odpovědnou teorii, kdy si přeci sleduji provoz průběžně, tak pokud tak činím, tak vidím, že zezadu jede vůz kterýmu zavazím... Takže nikdy k tomu podjetí ani nedojde... Jenže jak sám víš, tohle je prostě jen teorie.
Tohle není argument. Zménu jízdního pruhu je vždy nutné udělat tak, aby nedošlo k omezení jiného řidiče a nezáleží na tom, jestli se řadíš vpravo nebo vlevo nebo co vidíš v zrcátku. Mrtvému úhlu se dá předejít třeba tak, že si situaci za sebou hlídáš pravidelně, případně na moment otočíš hlavu...čímž neobhajuji podjíždění.
Zprava cíleně nepodjíždím ( snad dvakrát jsem musel, protože to zkrátka bylo nutné pro bezpečnost ostatních). Nepodjíždím proto, že když mi někdo jede v rychlejším pruhu 80, domnívám se pak o tom řidiči, že nemá absolutně žádné ponětí o platných pravidlech a že pravděpodobnost, že by se díval do zrcátek a sledoval provoz za ním a vedle něj je minimální. No pak je ještě skupina blbců, kteří píšou SMS nebo si hrají s dotykáčem... a ne, že by podobných klikajících a textujících zpomalovačů bylo málo.
A jestli mě něco ještě opravdu nebere rozum, tak lidé, kteří neumí odložit telefon při nájezdu na dálnici, případně neumí při najížděcím manévru sešlápnout plyn. Ti také umí všem ostatním značně znepříjemnit život.
největší expert v tomhle sportu, co jsem potkal, tak ten tam měl tak 30... >:D Výjezd od Křížů na D1... řidič kamionu v pravým pruhu si výskal nadšením >:D
Nechci se nijak zastávat levicově jezdících hulvátů, ale přeci jen jedna věc nezazněla.
Zvláště D1 je v katastrofickém stavu a pravý pruh je zničený od kamionů. Takže on je mezi levým relativně rovným pruhem a pravým pruhem schodů dost podstatný rozdíl.
Takže až bude mít pravý pruh parametry dálnice a až bude splňovat rovinatost povrchu, budu jezdit klidně v pravým, jinak dávám přednost levýmu :-!
(samozřejmě, že záleží na provozu, rychleji jedoucím uhýbám)
Musím se tě nejprve zeptat, kdy jsi jel naposledy po D1. Já předevčírem a katastrofálním stavem (co se povrchu týká) bych nazval už jen malou část. Otravná jsou pouze zúžení a lopaty, co nerozeznávají značku střídavá jízda a pojedou ve zúžení vedle tebe ať se děje co se děje (pouštím je raději, někteří to ale nechápou a zpomalí společně se mnou - což už zavání neskutečnou blbostí a vyvstává mnoho otázek pro vynikající psychiatry)
Ale jinak souhlasím s tím, že pokud to bude možné, budu jezdit v pravém pruhu... jenže těch kamionů je tolik, že to možné téměř není.
Pokud se něco nezměnilo, tahle "značka" vůbec není v příslušné vyhlášce a myslím i podle ministerstva má pouze informativní charakter (je to jakési doporučení). Že ten vedle tebe jdoucí zpomalí s tebou a efektivně ti znemožní udělat si prostor vedle sebe, je samozřejmě na facku.
když se to vezme na procenta, tak ten stav kde se opravdu vpravo nedá je tak kolem 5%... A ani tam nemlouvá, když v tom levým zdržuje... Ať si tam klidně jede, ale pokud ho dojede někdo rychlejší, tak má uhnout...
No tak se podívejte na opravenou D1 za Prahou. Tři pruhy, a plné jen levý a prostřední. Jinak myslím že po D1 se dá jet bez problémů v pravém pruhu na celé délce dálnice.
Je to komické ale i když jedu v německu třeba po tříproudé A4, klidně i v noci za minimálního provozu,a dojíždím auto co si to vytrvale šine v prostředním pruhu tak z 80% je to čech či polák. Naše jízda v levých pruzích tedy se stavem povrchu u věšiny řidičů nemá žádnou souvislost.
Prázdná dálnice v noci? Speciálně v úsecích, kde není namontován plot využívám prostředního przhu u 3 jízdních v jednom směru pro možnost vyhnutí se zvěři na obě strany.
Tak nevím, nebýt smajlíka na konci, tak by mě napadlo asi něco o retardovaném jedinci co neumí číst >:-[]
Jasně jsem ti napsal, že záleží na provozu a v levým jedu jen když je prázdno a paradoxně možná 90% času sleduji zpětné, aby mě nesejmul nějaký dálniční 200 kmh projektil...
Nicméně když už chceš tak prosím: ze zákona máš právo vyhýbat se nerovnostem na vozovce. A pokud pravý pruh je jedna velká nerovnost nesplňující zákonné parametry na rovinatost, tak jízda v levým není nezákonná a bezdůvodná. Naopak ŘSD a stát zcela nezákonně provozuje dálnici ve stavu, který vylučuje její bezpečnou sjízdnost :-!
Proc se resi predjizdeni z prava???? Dyt pokud v levo jede auto (mene nez 130 na dalnici) a da se predjet z prava .... tak preci auto v levo se melo zaradit do praveho pruhu => sazel bych pokuty tem co jedou v levo kdyz je v pravo je volno.
Jinak je to jen buzerace. V levo si to jede nekdo 110 a v pravo je volno. Tihle ridici by meli dostavat pokuty. Pak se problem predjizdeni z prava vyresi.
Např. na úseku Brno-Břeclav v pravém pruhu nepojedu ani kdyby bylo čtyři ráno a nejbližší auto bylo 200 km daleko... Pokuta vyjde levněji než generální oprava vozu:)
Ve finále to nerozhodne ani ministerstvo, ani policie, ani nikdo jiný, ale Nejvyšší správní soud ČR, až to tam někde ze správního řízení dožene. A s ohledem na kvalitu této instituce jsem si jistý tím, že rozhodne dobře (a jinak, než poblázněné ministerstvo).
Ministerstvo neriesi toho, kto porusuje zakon ako prvy (blb co sa "prilepi" do laveho pruhu a nevrati naspat do praveho), ale toho nestastnika, ktory na takeho blba na ceste natrafi a je k poruseniu predpisov prakticky donuteny...
Co ma v takom pripade ten nestastnik urobit? Zaradit sa do laveho pruhu, a cakat ci sa ten hlupak pred nim konecne presunie doprava? Raz som takto isiel asi 5km v lavom za dakym poliakom ma otlcenej sierre, blikal svetlami a trubil, nic. Ten somar stale isiel v lavom. Pravy pruh prazdny. Co som mal robit? Samozrejme som ho "predbehol" pravym, a mal som sto chuti hodit mu do celneho skla flasu (to som samozrejme neurobil, ale nas*aty som bol vydatne)...
Odvtedy na takych somarov kaslem. Idem v pravom, a ze sa niekto zabudol v lavom ma nezaujima. Ak nie je nik predomnou, tazko moze ist o prebiehanie...
Tohle je národní sport rakušáků. Rozkaz zněl jasně: narušitel nesmí projet. Dělají to naschvál, nebo naschvál, nebo nevím. 120 v levém předjíždí kamión, který je v dálce na dohled, ale neuhne...
Nic složitého to není. Z dálky vyblikám, když neuhne a dojedu, tak vytroubím. Když ani pak neuhne podjedu zprava (pokud není zfetovaný tak o tobě už musí vědět). Bez varování podjíždět zprava je totální prasečina, se kterou si koleduješ :-!
Já si vždy připadám jako mnohem větší *, když ho dojedu v pravém, zařadím se za něj, blikám na něj a nakonec se vrátím zpět do pravého, abych ho předjel (protože jsem celou dobu měl volnou cestu a nakonec jsem ho stejně vzal zprava), než když prostě zůstanu v pravém a jen zpomalím pro případ, že by mi to tam na poslední chvíli strčil. Samozřejmě lepší je, když uhne.
Další zajímavá situace je, když předjíždím ve skupince aut, před předjížděným autem vpravo je velká mezera, a tak se samozřejmě zařadím. Většinou jako jediný. Pořád jedu tak nějak stejnou rychlostí jako ti v levém, jenže pak se levý začne štosovat. A co mám teď dělat? Mám začít brzdit, byť mám před sebou volnou silnici? IMHO tahle situace zavání souběžnou jízdou.
Dělám to jen výjimečně a nerad, ale někdy mi to přijde jako nejschůdnější možnost.
Souběžnou jízdou si může vykládat ministerstvo co chce, ale když jede na dálnici v levo idiot 100 a za něj se naštosuje další auto nebo více, je předjetí z prava naprosto OK dle zákona...
OK to ale není proto, že ti tam osel může vlítnout a ještě se s tebou hádat!
Ono upřímně, když někdo vytvoří tuhle kolonu a ty ho předjedeš zprava, dost často mu to docvakne a kolonu uvolní.
Ale tam kde to nedocvakne nikomu, je pražský pruh (3proudovky kolem prahy včetně spojky).... Tam si jede pražák uprostřed 70 a ty ho musíš z prava předjet ob dvě čáry, předjet a zase ostrou ob dvě čáry doprava.... Manévr nebezpečný jako prase a Volovi uprostřed je to jedno, má svuj svět a pruh..... A pokud mi ministerstvo bude kritizovat předjetí zprava i tady, pak porušuje předpisy a logiku samotné ministerstvo a měl by na ně někdo podat stížnost!