Novinky
Dinar
9
Všechny ty ruské kopie amerik, jsou prostě jen napodobeniny, Tatra je solitér, osobitý konstrukční přístup, je to jiné a přitom ve své době špičkové. Vždy když stojím v nějakém muzeu u 87ky, 603ky nebo i Tatraplánu, tak se dojmu a nase.ru najednou, zkur.vení komunisti!
Přejít do diskuze
Noo tak dnes to jsou cenění veteráni. Zvláště třeba Horch. Co se Tatry týká, cítím to úplně stejně! Tip na výlet - v Kopřivnici už jsou dvě povedená muzea pro fandy - kromě Tratra Kopřivnice také Old Timer. Obě parádní!
je nádherná, velmi povedený design exteriéeru i interiéru. Ano je tam inspirace Packardem, což byla oblíbená Stalinova značka ale sou tam svébytná řešení a není to rozhodně kopie 1:1.
Pěkný byl i nástupce M-14
Pěkný byl i nástupce M-14
Ona to zas takova hitparada nebyla, jizdni vlastnosti byly oproti drtive vetsine zapadni konkurence otresne, uz spoustu let pred koncem vyroby byla 603 dinosaurus a auta byla jen pro par lidi, takze nevim, co na tom vidis paradniho. A ten hnuj se zoufalym designem od slovenskeho gastarbajtra drti i renomovanejsi znacky kde se da. A jestli dojde na to, ze se bude prodavat i v Americe tak jak o tom u vedeni koncernu uvazuji vzhledem k proflaknutemu VW, tak bude ze Skody opravdu svetove auto a zakonite pribudou i modely smerem nahoru.
Tak šáde v americe to bude teda hit >😁 >😁 >😁
Co tam asi tak nabídnou - diesly tam nikdy nechce, halvně ty profkláké od VW a s HTP a TSI, což jsou největší šméčka tam teda zabodují >😁 >😁
V6 už ani nemaj žádný v nabídce >😁
Co tam asi tak nabídnou - diesly tam nikdy nechce, halvně ty profkláké od VW a s HTP a TSI, což jsou největší šméčka tam teda zabodují >😁 >😁
V6 už ani nemaj žádný v nabídce >😁
Jasně, byla to ode mě blbá poznámka... já to mám prostě spojený s pány v kloboucích a dlouhých kožených kabátech... protože v tom v padesátých letech jezdila Státní bezpečnost. Normální člověk tehdy po projížďce opravdu moc netoužil >😁
To ale nic nemění na tom, že vůz samotný je jednoznačně uměním a spojení s Hanzelkou a Zikmundem bude asi lepší 😄
To ale nic nemění na tom, že vůz samotný je jednoznačně uměním a spojení s Hanzelkou a Zikmundem bude asi lepší 😄
Mně se líbí ještě o kousek starší Tatry... a nejvíc asi klasická 87 se třemi světly. Ale na hezkou 603 se taky podívám rád...
Tak on měl Sachsering poměrně barvité osudy a není divu, že v našich zeměpisných šířkách není moc znám.
Prvním hotovým automobilem se mohl pokochat soudruh Walter Vůlbricht (šéf východoněmeckých komunistů) již na konci března roku 1954; následně se do konce roku 19544 zhotovilo zopár dalcíh zkušebních kusů, které se různě testovaly.
Oficiálně automobil ale stáel "neexistoval" a tak když o něm v červenci mládežnický deník Junge Welt stručně informoval, byl z toho poprask a průšvih veliký až převeliký.
Oficiální premiéra byla v březnu 1957, aby koncem roku 1959 auto zažilo i svou nastala oficiální derniéru. Přesto, tak jako v každé správné historce, Sachsering P 240 nezesnul navěky >😁 >😁
V roce 1969 (tedy 10 let po ukončení výroby P 240) "první stát dělníků a rolníku na německém území", jak tehdy psala dobová média, slavil své dvacetileté výročí, což se neobešlo bez mnoha průvodů, deklarací o spojenectví na věčné časy a podobných ptákovin. I bylo nutno pořádati vojenské a jiné přehlídky- a bylo také nuno, aby na přehlídkách jeli soudruzi v novém výtečném přehlídkovém automobilu, ber kde ber.
No jo, ale KDE ho vzít, když prostě není - a není k sehnání za sex ani za peníze?
A tehdy, milé děti, pár chytrých hlav přišlo na způsob, kterak z exkrementu uplésti bič a zvesela si jím zapráskat.
Vzali dva (či tři) staré podvozky původní P 240, zlehka zrenovovali, a osadili novou, na první pohled vcelku pohlednou karoserií čtyřdveřového kabrioletu - a voilá, kvadratura kruhu byla vyřešena, čest DDR zachráněna a přehlídkové vozy vyrobeny.
Jen ta kastle (skoro pět metrů dlouhá, americky se tvářící, se zdvojenými předními světlomety) vypadala dramaticky a hezky pouze v televizi a z větší vzdálenosti... Na dotek se k ní dostali jen nemnozí - a ti, kteří mohli, poklepem zjistili, že toto přehlídkové auto a vrchol německé demokratické automobilové techniky je...
z plastu, resp. z laminátu 😉 😉
Prvním hotovým automobilem se mohl pokochat soudruh Walter Vůlbricht (šéf východoněmeckých komunistů) již na konci března roku 1954; následně se do konce roku 19544 zhotovilo zopár dalcíh zkušebních kusů, které se různě testovaly.
Oficiálně automobil ale stáel "neexistoval" a tak když o něm v červenci mládežnický deník Junge Welt stručně informoval, byl z toho poprask a průšvih veliký až převeliký.
Oficiální premiéra byla v březnu 1957, aby koncem roku 1959 auto zažilo i svou nastala oficiální derniéru. Přesto, tak jako v každé správné historce, Sachsering P 240 nezesnul navěky >😁 >😁
V roce 1969 (tedy 10 let po ukončení výroby P 240) "první stát dělníků a rolníku na německém území", jak tehdy psala dobová média, slavil své dvacetileté výročí, což se neobešlo bez mnoha průvodů, deklarací o spojenectví na věčné časy a podobných ptákovin. I bylo nutno pořádati vojenské a jiné přehlídky- a bylo také nuno, aby na přehlídkách jeli soudruzi v novém výtečném přehlídkovém automobilu, ber kde ber.
No jo, ale KDE ho vzít, když prostě není - a není k sehnání za sex ani za peníze?
A tehdy, milé děti, pár chytrých hlav přišlo na způsob, kterak z exkrementu uplésti bič a zvesela si jím zapráskat.
Vzali dva (či tři) staré podvozky původní P 240, zlehka zrenovovali, a osadili novou, na první pohled vcelku pohlednou karoserií čtyřdveřového kabrioletu - a voilá, kvadratura kruhu byla vyřešena, čest DDR zachráněna a přehlídkové vozy vyrobeny.
Jen ta kastle (skoro pět metrů dlouhá, americky se tvářící, se zdvojenými předními světlomety) vypadala dramaticky a hezky pouze v televizi a z větší vzdálenosti... Na dotek se k ní dostali jen nemnozí - a ti, kteří mohli, poklepem zjistili, že toto přehlídkové auto a vrchol německé demokratické automobilové techniky je...
z plastu, resp. z laminátu 😉 😉
Ja třeba od toho, kdo jezdil v T87, T600, T603, T613 uplne abstrahuju. Pro me T87 stoji před nejakou funkcionalistickou vilou na sklonku první republiky. Auta nejde kádrovat. To by byl pak každý mercedes z 30.let auto pro nacky a gestapo a KdF brouk jen pokoutni kopie tatry…a porsche jen naspeedovanej brouk J peace…
Emel zmiňuje výslovně tatru 87, ano jezdily i v padesátých letech, ale pokud jde o pány v kožených kabátech, pak v nich spíše Gestapo nebo nějaký důstojník SS či Wehrmachtu, u Němců byly za války 87ky ve velké oblibě. Ti soudruzi od STB, co gestapáky napodobovali nejen v oblékání, už drandili více tatraplány než 87ky, jinými slovy tohle stigma si tatra 87 nenese, jejím jednoznačným imagemakerem u nás byli zmínění Hanzelka se Zigmundem. 😉
Kto by mal v nedeľu doobeda čas, (hlavne tí, ktorí to nemajú ďaleko do Bratislavy) tak odporúčam Prvomájovú veterán Tatra rely. Vozidlá budú pred Carltonom od 8😁0 do 11😁0 a bude odtiaľ aj štart.
Je to už tradičné podujatie, ktorého sa okrem osobných a nákladných Tatier zúčastňujú aj veterány iných značiek a každým rokom pribúdajú zaujímavé kúsky.
Kto nemôže alebo to má ďaleko, tak aspoň fotky z minulého roku. 😄
[odkaz]
Je to už tradičné podujatie, ktorého sa okrem osobných a nákladných Tatier zúčastňujú aj veterány iných značiek a každým rokom pribúdajú zaujímavé kúsky.
Kto nemôže alebo to má ďaleko, tak aspoň fotky z minulého roku. 😄
[odkaz]
Ta 87-mička je parádnická... jen ve mě evokuje krom estetického požitku i dr. Miladu Horákovou... bohužel.
kdyz se u nas vyrabely representativni vozy co mely uroven. dneska je tu jen montovna hnoje se zoufalym designem od slovenskyho gastarbajtra
Tohle spojení mi nějak uniklo, pro mě je to samozřejmě auto Hanzelky a Zikmunda, ale i bez nich je to legenda. Jako auto pro papaláše mám zapsanou hlavně 613.
Tak tahle informace mi vyrazila dech: nejen tím, že takové auto vůbec bylo v DDR postaveno, ale rovněž záměrem tehdejší DDR- vlády navázat na tradici použitím názvu Horch.
A dalším překvapením pro mě je pak to, že nebyl zvážen dvoudobý motor (i DKW jej tehdy nabízelo), který se stal tak populárním a tak moc znečišťoval okolí silnic tehdejšího "socialistického tábora"...
Díky autorovi za info!
A dalším překvapením pro mě je pak to, že nebyl zvážen dvoudobý motor (i DKW jej tehdy nabízelo), který se stal tak populárním a tak moc znečišťoval okolí silnic tehdejšího "socialistického tábora"...
Díky autorovi za info!
Rozhodně správná poznámka, která připomíná, jak to tenkrát bylo. Rovněž platí, že konstruktéři odvedli práci bez ohledu na to, že vozy se prakticky neprodávaly soukromníkům, jen státním úřadům.
No... když tak o tom přemýšlím, tak TATRA co se společenského klimatu týká byla pěknej pechfógl a je vlastně zázrak, že vůbec existovala. Ale svou existenci si zasloužila. Nemyslím si, že ve východním bloku existoval sofistikovanější a designem výjimečnější automobil.
Sachsenring 240 jako by z oka vypadl hudsonu hornetu,Gaz čajka skoro stejný jako Cadillac myslím že eldorado teď si nejsem jistý to ta Tatra je jediná z nich originální.
Rusové kopírují vše třeba ten jejich concord myslím že se jmenoval nějak TU ten víc padal než lítal no jo no Rusko je Rusko. >😒]
Rusové kopírují vše třeba ten jejich concord myslím že se jmenoval nějak TU ten víc padal než lítal no jo no Rusko je Rusko. >😒]
jsem moc rád, že se poslední dobou dostávají do popředí i články o takových autech. Mě osobně nejvíce zaujala naše Tatra 603 a poté Sachsenrig. U východních Němců, se mi nejvíce líbilo, že byli opravdu vynalézaví a měli velký potenciál, jen je škoda, že měli přistřižená křídla stranou. Viděl jsem několik prototypů wartburgů a Tranbantů, kdy se jednalo o úžasné a moderní automobily. Ale i napři Wartburg 311,312 je považován za nejhezčí auto východního bloku. Trabant je originální auto, kdy z ničeho dokázali vyrobit v té době auto moderních tvarů, s koncepcí vše vepředu a i když chyběl potřebný materiál, tak si pomohli a vyrobili duroplast. Viděl jsem dokument a Trabantech, kdy nikdo této automobilce nepomáhal a vše zvládli inženýři v továrně navíc se hodně věcí dělalo tajně. I W353 vypadá hodně dobře, a kdyby přišel v 80 letech nový model možná by i wartburg přežil. A co se týče Gaz 21, tak sovětské auta mě moc nelákaly nikdy, možná jen Volha Gaz 21, ta vypadá hodně dobře.
No, takovej trochu větší a pohodlnější Superb >😁
Ale Štrougal ZILa měl, a dokonce si ho prej i sám řídil, ačkoliv se to nesmělo, prý vždycky překecal šoféra. Ale ten měl ještě 117ku
[odkaz]
Ale Štrougal ZILa měl, a dokonce si ho prej i sám řídil, ačkoliv se to nesmělo, prý vždycky překecal šoféra. Ale ten měl ještě 117ku
[odkaz]
Já to historicky vnímám spíš vzhledem k době vzniku toho auta, což jsou třicátá léta... Proto vidím jako papalášské auto až tu T613, která už s tím zadáním vznikala, zatímco ta T87 se jí teprve později stala (vlastně nevím, tu těsně poválečnou dobu moc neznám).
Ovšem u Starší M-13 sou ceny kolem milionu realita i v cizině. ZIly se pak pohybují někde mezi 3-9 mega.
Moc jich tu není, bylo to vládní vozidlo, v 80. letech prostě něco co bylo nad T-613. ZIL měl jen Husák, nikdo další.
Nemam přesné info. ale hádám že víc jak 10 ks ve vládní flotile nebylo (M-14)
Nemam přesné info. ale hádám že víc jak 10 ks ve vládní flotile nebylo (M-14)
Nástupce, tedy GAZ M-14 sem viděl na vlastní oči hned 3x - černou a vínovou v Motorholdingu v Motole a další černou u Mladé Boleslavi. A mělo by jich tu být minámálně dalších 3-5.
Ceny cca 400-750 táců když je někde náhodou na prodej.
Oproti tomu ZIL sem live viděl jen jeden
Ceny cca 400-750 táců když je někde náhodou na prodej.
Oproti tomu ZIL sem live viděl jen jeden
Miluji tento typ automobilu..To vše ještě dělali inženýři a poctiví konstruktéři,,Né přitroublí ajtáci jako dnes..Tyto krásky,,to je odraz nespěchající doby ,,vychutnávajíc si okamžik........Dnes???auta??hruza a děs v devadesáti procentech..nechápu nač se to neustále vyvíjí takovými absurditami,,ač to má sloužit z bodu A do bodu B,,,,,,a hlavně potěšit..To co dnes se snaží prezentovat je fekál kosmos (((čtyřista koní každá dvanáctistovka a vydrží 30000KM)))),,přitom to pohání pouhý spalovaci motorek,,čtyři kola a je to v podstatě stejný jako před padesáti lety,,akorát z toho dělaj naddimenzi..............Kdysi se tomu řikalo automobilismus,,dnes je to už automotodebilismus z převážné části.......až na vyjímky..