Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Google, Ford a další firmy vytvořily lobby pro samořiditelné vozy

51 komentářů

Sky for everybody
jenom během včerejška od 00:01 do 23:59 se snažily aplikace v telefonu spojené s googlem zjišťovat informace o mé poloze přesně 53x, to je častěji, než jednou za půl hodiny. Devětkrát se pokoušely načíst kontakty v telefonu. Proč? A takového šmíráka mám mít v autě a nechat ho řídit? Už teď monitoruje můj život a má tendence říkat mi, co je pro mě dobré prostřednictvím reklam apod...
Fakticky tohle někdo opravdu chce? Nechat někoho podobného řídit automobil? Nechat ze sebe udělat od reality odstřiženého tupouna, který nebude schopen samostatného rozhodnutí?
K čertu s autonomním řízením. Je to cesta do pekel.
Avatar - Ondore
Ondore
Súhlasím, telefón mi nemá čo kafrať do môjho adresára bez môjho vedomia, nemá evidovať kedy, s kým a ako dlho telefonujem, ak to nechcem, nemal by vedieť kam idem a vyskakovať na mňa s reklamou najbližšieho obchoďáku. Na druhú stranu 85% ľudí žije v kolotoči, kde je ich harmonogram denne rovnaký s presnosťou na desiatky minút. Budíček 6:00, jogging do 6:45, sprcha, raňajky, 7😁0 deti do školy, 8:20 práca, 17😁0 nákupy, 18:40 prídeš domov, pohráš sa s deťmi a zapneš telku. Nevadilo by mi, keby existovali autá, ktoré bezpečne a načas odvezú ľudí v meste za ich dennou rutinou. V rodine by stačilo jedno auto a po meste by jazdili prevažne autonómne elektromobily. Ja som s tým ok, naopak, už nech to tu je.
Sky for everybody
Asi je to o povaze člověka. Chápu, co chceš říct a jak to celé myslíš. Přiznávám se, že k rutinérům nepatřím. Určité rituály samozřejmě mám, když byly děti malé, život se řídil jejich potřebami a člověk se přizpůsoboval a dodržoval určitý řád... jenže teď jsou děti velké a je doba "odměn" za předchozí existenci, jestli mi rozumíš. A největší odměnou je naprosto svobodný a nezávislý pohyb, možnost zastavit se, nebo jet domů tou delší cestou, zastavit se jen tak na pokec s trafikantkou a dát si někde hot-dog nebo kafe, nadechnout se na kopci za městem... Život nesmí být o pravidelných, stejně se opakujících úkonech... život má být o změnách a pohybu - nejen fyzických změnách a fyzickém pohybu, ale i změnách a pohybu v myšlení. A pokud propadneš řádu, strávíš život jako řadu opakujících se událostí, které ti v podstatě nic nepřinesou. Žádný nový impulz, žádné nové nápady... budeš jen stroj na bohatnutí někoho jiného - někoho, kdo by si do autonomně řízeného vozidla nikdy nesedl...
Avatar - Ondore
Ondore
Absolútne súhlasím! Tiež sa radím k ľuďom, ktorí by autonómne auto využili minimálne a bez normálneho auta by som nevedel fungovať. Napriek tomu si myslím, že by to v pozitívnom zmysle zmenilo súčasné mestá.
Ale viem si predstaviť aj "šialenejšiu" budúcnosť, napríklad o 20 rokov by moja cesta do Paríža nemusela vyzerať podľa vízie GTI-ho (4 osoby v Superbe), ale cez mobil objednám autonómne auto, to ma odvezie k stanici Hyperloopu ([odkaz] kde sadnem na najbližší spoj, ktorý pôjde o 4 minúty. A dve hodiny po tom, ako som odišiel z domu už kráčam po Champs Élysées na ktorú ma tiež odviezlo autonómne auto. Žiadne prestoje na letisku, čakanie na check-in, tobôž žiadny Superb 😄 Nič proti nemu, len skrátka verím, že naše životy môžu byť kvalitatívne zásadne lepšie aj vďaka veciam ako sú autonómne autá 😄
Sky for everybody
Hezká představa a v rámci udržitelného rozvoje v eko- oblastech (ekologie a ekonomiky) je to zřejmě nejbližší možné řešení, jak zabránit civilizačnímu kolapsu. Ale nesmí to být spojeno se šmíráckými technologiemi. Jak je však patrno ze článku, největší šmírák na světě se momentálně na vytváření technologií pro autonomní řízení podílí nejvíc. A to mi doopravdy velmi vadí. Nejsem tohle schopen přijmout.
Avatar - Ondore
Ondore
Trochu sa "největšího šmíráka na světě" zastanem. Google vytvoril všetkým dostupnú platformu, vďaka ktorej si v mobile môžeš napríklad naplánovať výlet na mapy.cz a objavíš fakt super miesta, to Ti papierová mapa nedá. To, že to iní zneužívajú a aplikácia o miešaní drinkov každých 20 min. vyžaduje od telefónu Tvoju polohu fakt nie je chyba Google. Naopak, ten v najnovšom OS umožní, aby si aplikáciám zakázal služby, ktoré im netreba. Ďaleko ďaleko väčší šmírák je Mark spolu s našimi milými vládami. Operačný dôstojník predsa musí vidieť, čo posielaš tou šifrovanou komunikáciou, aj keby si si len strážil obchodné tajomstvo. A keby sa nebodaj stretlo viac ako 25 ľudí na jednom mieste, tak to musí okamžite preveriť, či skutočne ide o konferenciu, alebo tam chystáte prevrat.

Je to o presvedčení. Ja verím, že korporátne motto Googlu "Don't be evil" tí chlapci myslia úprimne a makajú na našej lepšej budúcnosti. Tak ako Elon a mnohí ďalší vizionári. A súčasne tu máme tých, ktorých by sme sa mali báť. SK diaľnica D1 je vo výstavbe od roku 1972. To je nejakých 44 rokov a za ten čas nedokázali vystavať celú dĺžku úžasných 515 kilometrov. Ale plán nasadiť 1.300 kamier bol hotový okamžite. Kamier, ktoré nemali za úlohu sledovať trasy zločincov, ale len automaticky posielať pokuty za to, že si na diaľnici o 11 km prekročil povolenú rýchlosť, čím si ohrozil zdravie a bezpečnosť ostatných účastníkov premávky. Tak si vyber, kto usiluje o Tvoje dobro 😄
Sky for everybody
Nedělám si iluze, neboj 😄
Mohl bych vyprávět o našich zvolených "dobrodárcích". Myslím si, že by nám jeden kýbl na zvratky nestačil.
Motto Googlu... já těch všelijakých hesel už viděl a zažil 😄 Ze všech nejhorší byla kupodivu taková hesla, která "upřednostňovala dobro".
Nezlob se, nevěřím jim. Dokud bude funkčnost aplikací podmíněna šmírováním, tak jsou to pro mě jen kecy.
Vyzkoušej si třeba zablokovat Google Chrome na telefonu - přístup k fotografiím, k poloze, ke kontaktům... atd. Co se stane? Aplikace přestane pracovat. To je jejich momentální filozofie a jejich příjmy jsou založeny na sběru informací. Jsi jen kus konzumujícího masa. Čili ať si svoje hesla a platformy strčí za klobouk
Avatar - Ondore
Ondore
Super je, že každý si môžeme voliť "svoje zlo", takže ak niekto verí, že iOS je lepší pre ľudí, nech sa páči, aj niekto používa iba hlúpy telefón či len poštových holubov, nemám námietky. Ja by som sa za dve hoďky do Paríža dostal rád, nevadilo by mi ani autonómne auto, ktoré ma odvezie do obchoďáku, pretože mesto bude zelenšie a som pre to ochotný istú mieru súkromia obetovať 😉
Sky for everybody
Je to tak... každý ať se rozhoduje sám za sebe... dokud to ještě lze😊
mimochodem - palec dolů jsem ti nedal.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Ja som mu palec dolu dal. Ale nie preto, že by som ho nemal rád, ale preto, že tentoraz s jeho názorom rozhodne nesúhlasím. Nemôžeme si každý voliť "svoje zlo". Ak si zvolíš autonómne auto a bude ti to umožnené, musím ho brať v úvahu aj ja, hoci som ich zásadným odporcom. Autonómne autá predsa nebudú jazdiť po iných cestách, budú všade medzi nami, a bude ich riadiť program namiesto mysliacej bytosti. Nechcem si predstaviť tú hrôzu pasažierov autonómneho auta, kde dôjde k nejakej chybe v riadení a nebudú ho vedieť zastaviť, a tú hrôzu okolia, ktoré nebude ani tušiť, čo to zjančené auto v ktorom okamihu spraví. Keď príde niekto o zdravie alebo dokonca o život pre chybu v programe, bude už neskoro. Podstatne jednoduchšia technika zlyháva...
fisero
Proto je dobrou zásadou vybavit všechny stroje STOP tlačítkem. Všechny autonomní roboty jsem měl osazeny velkým červeným kloboukovým vypínačem. Myslim, že i to google auto má něco podobného na přístrojovce.

Každopádně takovým autonomním dopravním prostředkem dneška jsou všechna letadla. Létají sama, přistávají sama. Piloti tam jsou jako takový dozor a pro případ nějaké té chyby.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Popravde, ani tej STOPke by som neveril. Bude rovnako prehnaná cez počítač a rovnako môže zlyhať. Rovnako ako zlyhalo tlačidlo STOP stlačené v núdzi na výrobnej linke nemenovanej firmy, čoho som bol svedkom.
Lietadlá by som do toho neťahal, tie systémy sú niekde celkom inde a všetko je toľkokrát istené, že by si nič podobné v aute nezaplatil. navyše to piloti strážia nepretržite, pretože k chybám a výpadkom dochádza aj tam.
Sorry, štatistika mi asi za pravdu nedá, ale neverím ničomu, čo nemôžem ovládať, mne tlačidlo STOP proste nestačí. Nezverím sa do rúk automatu.
Avatar - Ondore
Ondore
T.E.S.L.A - oceňujem, že si sa priznal k tomu palcu dole, beriem späť svoju poznámku o 4 chlapcoch, čo chodia všade spolu 😄

K autonómnym autám: zažil si nejaké, alebo si ho aspoň videl v premávke? Ja som sa odviezol asi 500 metrov, viem, je to nič, ale tie autá ešte len začínajú. A ubezpečujem Ťa, že tá hrôza zo zjančeného auta ktorú opisuješ, to by si po osobnej skúsenosti nenapísal. Rýchlosť lepšieho cyklistu, nadmerná opatrnosť a radšej zastaví, ako by šiel do potenciálneho rizika, aké ľudia robia bežne. Žiadne myšičky, žiadne vtláčanie sa medzi autá, veci, ktoré denne zažívaš tam proste neexistujú. Ja by som doň svoje dieťa posadil. Tak trochu mi Tvoj prístup pripomína hystériu, ktorá sprevádzala ľudstvo v čase, keď sa na cestách začali objavovať "dnešné" autá. Ale to je v poriadku, niekto je konzerva, niekto je idealista, každý sme nejaký 😉

EDIT: Ešte doplním k Tvojej vete "Keď príde niekto o zdravie alebo dokonca o život pre chybu v programe, bude už neskoro." Za jediný deň policajti zistili vyše 2.000 priestupkov. Jediný deň, len v SR a to ich ďaleko viac nezistili. Máme tu desiatky ožratých na cestách - denne! Úmrtí nad priemer EU. Z toho, čo som mal možnosť zažiť si dovolím povedať, že v mestách budú autonómne autá podstatne bezpečnejšie ako to, čo nazývaš mysliacou bytosťou.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Ja nerozporujem, že môžeš mať pravdu. Na druhú stranu pouvažuj, prečo asi sa mnohí ľudia boja lietania a radšej cestujú cez pol sveta autom, hoci je dokázané, že ničím bezpečnejším ako lietadlom sa cestovať nedá? Asi som divný, ale ani trochu by mi nevadilo, keby sa automaticky robil záznam mojej jazdy a policajti by mohli moju čiernu skrinku kedykoľvek prečítať, ani by mi nevadilo, keby moje auto hoci nepretržite sledoval satelit a po dopravnom priestupku by mi poslal upozornenie alebo rovno pokutu. Ale sakra mám obavu z toho, že si sadnem do stroja, ktorý prakticky nijak nebudem môcť ovplyvniť, vpodstate budem odkázaný na milosť a nemilosť jeho programu. Hovorí sa tomu pocit bezmocnosti, a ten skrátka a dobre nechcem zažívať.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Vsetko je to krasne, ale zabudate vsetci na jednu zasadnu vec😒br /> Hackeri ! :-!
Existuje clovek, ktory uz dokazal ovladat celu Teslu a bude takych viac.
Je jedno, pod akym OS to auto pofrci autonomne, pokial si niekto zmysli, ze je treba ti nieco vyparatit, bude na to mat dalsiu VRAZEDNU prilezitost.
Ono, aj ked nepojde hned o umysel zabit ta v autonomnom aute, tak to bude podobne ako s dnesnymi virusmi - zaplat napr. 500 ojri, a auto ti bude fungovat normalne... :-!
Ano, hovorim momentalne defakto proti nasim, ktori su s autonomnymi autami asi najdalej - videl som ich demonstratory, tie auta uz teraz zvladaju aj zlozite krizovatky, vysokorychlostne dialnicne presuny vratane obiehacich manevrov a to aj v 2 prudovej premavke.
Je tu ale toto riziko, pre ktore ja nikdy nebudem chciet auto s autonomnym riadenim.
A ked to bude mat povinne, pojde do dielne a tam sa cely system vypne. :-!
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Súhlas.
Avatar - Ondore
Ondore
Palce neriešim a zvlášť ak s niekým diskutujem, tak sa udeľovaniu hlavne tých negatívnych snažím vyhýbať, palec nie je argument. Btw., tie palce dole mi naskákali v priebehu 2 min., moc neverím, že to boli 4 rôzni ľudia. Ale nikdy nevieš, možno sú to chlapci, čo chodia stále spolu 😄 >😁 >😒]
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Tak ten môj palec dole som prehodil na opačný, nech máš tú palcovú štatistiku veselšiu. Ja zas oceňujem Tvoj pragmatický prístup a ochotu slušne diskutovať. To sa tu zas tak často nevidí. 😉
fisero
Já Vám nevim, ale v telefonu mi chrome do kontaktů, k poloze ani k fotografiím nesmí a funguje naprosto v pohodě...
Sky for everybody
tak zastav i automatické aktualizace...
fisero
Ty sem ani nikdy nezapnul...
Sky for everybody
tak jsi plácal. Nezlob se, ale lžeš.
fisero
>😁 Ještě jsem to schválně kontroloval v nastavení, než jsem to sem napsal. Takže nelžu.

Pro úplnost: iOS9.3.1, chrome verze 50.0.2661.77
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mna by zaujimalo ako taketo autonomne auto vyjde kdesi k vysielacu alebo k horskej chate... proste cestou/necestou kde nie su ziadne biele pruhy po stranach... ani strede vozovky... alebo ako by sa uplatnilo ako zachanarske ci poziarnicke vozidlo kde sa vyzaduje rychlost a nasadenie - skratka ludsky faktor ..... kdesi som cital ze na autonomne auta nemame vhodnu infrastrukturu a potrva cele desatrocia kym sa len infrastruktura prisposobi.. o dalsich problemoch spojenych so samotnym autonomnym riadenim ani nehovorim... staci si par veci vyguglit a razom je clovek v obraze... takze aby sme za 10-20 rokov jazdili pojazdnymi autonomnymi pocitacmi to urcite nehrozi .. tohto by som sa urcite nebal.. to asi skor dojde ropa...
fisero
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no je zaujimave ze dodnes v premavke nic podobne nemame... 😉 .. ono asi to nie je tak jednoduche v praxi ako v rovine teorie.... ale za 50 rokov by nejake to autonomne auto v uzavretej premavke isto malo svoje vyuzitie ( napriklad v nejakej lokalnej firemnej strukture ) ... ja to uz asi nezazijem ale buduce generacie mozno ano
fisero
Tohle už má najeto přes dva miliony kilometrů v reálném provozu:
T.E.S.L.A už na ACZ serie
De facto obdoba koľajového vozidla, akurát sa o tie koľajnice nepotkneš. Inak to má len niekoľko základných funkcií, pred prekážkou max. zastaví, ale neobíde ju a nevráti sa na trasu... Toto by som s autonómnymi autami naozaj príliš neporovnával...
fisero
No, na trasu se to vrátit umí, překážku to objede. Dával jsem to jen jako příklad funkčního autonomního systému. Místo drátu v podlaze se dá použít soustava senzorů a modelace 3D prostředí kolem vozidla, ale pak se dostáváme cenově s HW někam jinam, což se pro aplikaci vozejků, rozvážejících náklad po fabrice, jaksi nehodí.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
No fajn, ak to teda dokáže viac ako len zastaviť pred prekážkou. Napriek tomu k autonómnemu riadeniu osobných áut to má ešte sakra ďaleko.
fisero
Ano, má. Ale google má systém, kterej sám najezdil přes dva miliony kilometrů v reálném provozu. A to má k autonomnímu řízení osobního aut sakra blízko...
T.E.S.L.A už na ACZ serie
To je jedno vozidlo, možno dve. Vynásob číslom s pár nulami za jednotkou, lebo zrejme taká by mala byť realita. Všetko cez počítače, satelity, servery, internet...? Sorry, ale proste nie, v nič také dôveru nemám a zrejme len tak ľahko mať nebudem.
fisero
Chápu obavy. Pro mě to problém není. Já prostě věřím rychlejší reakci stroje než vlastnímu omezenému vnímání světa. Stroj má dnes k dispozici i lepší senzory pro vnímání okolního světa a lépe odhadne vzájemné hybnosti. Možná je to i tím, že jsem pár těch autonomních robotů stavěl a tak vidím pod pokličku.

PS: Výtahem jezdíme všichni.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Jedna z otázok je, či ten stroj správne vyhodnotí napr. vlastnú chybu. Ako vyrieši napr. nefunkčnosť alebo zatienenie niektorého senzora. Nezblázni sa z papiera letiaceho vo vetre alebo z holubov na okraji cesty? Čo dážď, sneh, blato? Čo elektromagnetické žiarenie a čo tienenie veľkých budov v mestách? Čo spraví v prípade poruchy siete, nezastaví sa v jednom okamihu 30% áut naraz? Keď všetko funguje na 100%, nie je problém. Ale na 100% predsa nefunguje nikdy nič...

Ten výťah sem neťahaj. To je primitívna mašina s kabínou jazdiacou v uzavretej šachte hore a dolu...
fisero
Proto se používá fúze senzorických dat. Okolí se sleduje radarem, lidarem, kamerou, IRkamerou, sonarem. Z dat se skládá 3D model okolního prostředí. V něm se detekují objekty s jejich hybností (detekce možné kolize...). Jednotlivé senzory vidí i skrze mlhu, déšť i bláto. EMC rušení bych se nebál, když se všechno dobře udělá, je elektronika od něj dobře odstíněna.

Na síti takové auto nemusí vůbec být, nepotřebuje internety. Co se hodí je GPS/Glonass/Galileo pro přibližnou lokalizaci na světě, ale při možnosti čtení dopravních značek by se i toto dalo řešit - prostě si bude pamatovat, kde je, jako si to pamatuje člověk.

V poslední době se začíná ještě řešit inteligentní silnice. Spočívá to v tom, že dopravní značky budou autům předávat informace o tom, co je za zatáčkou, jaké je počasí, teplota vozovky apod. Počítá se i s předáváním informací mezi jednotlivými vozidly. Čeká nás zajímavá budoucnost.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
V dobe, keď v autách blbne podstatne jednoduchšia elektronika sorry, obdivujem ale neverím tomu. Kým ma táto technika presvedčí, ešte to potrvá. A myslím, že nie iba mňa.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
[odkaz] V základním nastavení prakticky všechny Android telefony pravidelně zaznamenávají a ukládají naši polohu na Google.

Názor na autonomní řízení mám zhruba stejný, nesmí mi do domu. Řízení mě nijak neobtěžuje. A také mám pocit, že s takovým vývojem si brzy sami ani *del neutřeme.
Xylo
Myslím si, že je to opravdu slibná cesta. Pokud by takové taxíky jezdily za rozumnou cenu asi by se v městech uvolnila parkovací místa, protože by zmizelo spousta aut sloužících na krátké popojížďky.
Sky for everybody
nemám nic proti tvé vizi, ale vyměnit svobodu za parkovací místa se například mě osobně vůbec nechce.
Xylo
Tak já žiju jednoduchý nezajímavý život, takže se nějak nebojím, že by mi někdo měl do něj koukat (nebo už kouká), i když skrze moji Nokii 130 toho asi moc nevygooglí 😉 . Autem jezdím jen ráno na golf a zpátky, takže jsem ideální adept na malé jednoduché auto "bez řidiče", které samozřejmě nemusím ani řídit. Před den se dopravuju pěšky anebo na kole ...
Sky for everybody
Ani já nevyčnívám z průměru... přesto říkám NE. 😄
fisero
A co je nesvobodného na tom, že mi auto bude parkovat někde v garážovém domě a když budu chtít někam jet, jen na něj houknu přes chytrofon a ono bude před barákem připraveno mě odvést kamkoliv a kdykoliv budu chtít? Pak nebude třeba jej parkovat před barákem, jako to musíme dělat dneska.

Stejně tak můžu houknout na autonomní veřejnou dopravu, ať už tomu budeme říkat taxi nebo post MID (Městská Individuální Doprava), která mě odveze z bodu A do bodu B naprosto svobodně a okamžitě, protože ty drožky budou všude na dosah.
Sky for everybody
tys to nepochopil... záměrně, nebo jen zkrátka nepochopil? Ať klidně jezdí po světě miliarda autonomních aut... ale bez účasti Googlu... a beze mě
fisero
V tomhle vlákně není o Googlu ani čárka... Reagoval jsem na výměnu svobody za parkovací místa...
Sky for everybody
nepochopil.
Hezký zbytek dne ti přeji
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Biologické organismy se svými emocemi, vrtochy a celou škálou vad a nedokonalostí jsou nebezpečné nám i sami sobě navzájem.
Sky for everybody
HAL 9000 - SO2001
>😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to nehrozi... potrava minimalne este 50 rokov kym sa len infrastruktura prisposobi autonomnym vozom... a aj tak to stale nebude masovka na bezne pouzitie na kazdy den .. len akasi alternativa fungujuca v urcitom vymedzenom priestore a rozsahu ... mna by zaujimalo ako autonomne auto uspeje povedzme ako zachranka ci poziarnicky voz ... kde proste neraz musis vyjst z "vymedzenej trasy" a jazdit inak a inym tempom a inym sposobom ako ti to naprogramuje pc ... a neraz aj uplne mimo beznych komunikacii ak si to situacia vyzaduje
fisero
No, trochu "pošteluju" pár konstant a je to. V tomhle vážně problém nevidím. Jako ukázka můžou sloužit závody autonomních vozidel pořádané agenturou DARPA.

Infrastrukturu - silnice - už máme pár (2) tisíc let.
Neurotic
Ikdyby byla náhodou všechna auta autonomní a o té sanitce věděla tak tam máš pořád lidi, kteří ovládají své tělo snad ještě pořád samostatně 8-s A mezi závody na uzavřeném okruhu, kde jsou jenom autonomní auta a městem, kde jsou i lidi je poněkud velký rozdíl. Nedejbože, když se tam připlete veterán >😁
fisero
Ten stroj neustále kouká kolem sebe a sleduje okolí. Umí detekovat jiné, pohybující se, objekty a z jejich velikosti a rychlosti je schopen odhadnout, kam se mohou dostat za 100ms, 1s, 5s, 10s... Takže pokud před sebou uvidí dítě, co běží směrem do silnice, šlápne preventivně na brzdu nebo se vyhne, zatímco člověk si ho ani nemusí všimnout. Navíc vidí perfektně ve tmě, mlze, dešti, ostrém Slunci, protože se na svět nekouká jenom v omezeném spektru elektromagnetického vlnění jako člověk. Používají se kamery, IR kamery, UWB radary, sonary na detekci překážek na krátkou vzdálenost. A také lidary - rozmítaný laserový paprsek. To vše v kouli kolem vozidla, ne jen v omezeném výseku, kam se právě koukají oči člověka. Trénovaný sportovec je schopen reagovat na podnět nejlépe kolem 200-300ms, běžný člověk je někde na 400-600ms. Stroj? 10-20ms.

Pro mě je autonomní auto nesrovnatelně lepším řidičem jak člověk.