Pohonné hmoty v Česku v uplynulém týdnu zdražily zhruba o dvacet haléřů na litr. Benzin Natural 95 se poprvé od poloviny ledna dostal nad 28 korun, cena nafty stoupla na průměrných 26,24 Kč/l.
když bude barel ropy za $100, tak zcela jiste ano. zatím to vypada na dlouhodobou cenu kolem $50, takze jestli stat nezasáhne zvysenim spotrebni dane, cena benzinu se bude pohybovat kolem 30kc.
když jde cena ropy dolu, v civilizovanem svete jde dolu i cena benzinu. to neplati v necivilizovanych zemich jako napr. rusko nebo venezuela, kde cena benzinu s klesajici cenou ropy sla nahoru
No jsem zvědavej jestli se udrží jen kolem 50 USD za barel. Převis nabídky sice pořád trvá, ale ropa leze posledních pár týdnů neutěšeně nahoru navzdory negativním fundamentům. ;-\
jejíž jedovate a karcinogenni zplodiny zpusobuji rakovinu plic, močového mechyre a vedou k dychacim obtizim napr. astmatiku, kterých je v CR cca 1milion.
stat a ministerstvo financi se chova jako ydyjoti
Za stávajcíí situace, kdy více než polovinu ceny PHM tvoří různé odvody státu (daň "přidané hodnoty" tvořené najmě jinou daní), bych o nějaké zvýhodňování nafty hovořil jen velmi opatrně :-)
No víš, nafta má na litr o skroo 2kč nižší daně než benzín.
Navíc zdanění poole litrů, kde má nafta vyšší hustotu, není moc fér.
Kdybsme to přepočítali nalitry, tak ani diesely nemají o tolik ekonomičtější provoz po srovnání daní naftaXbenzín by se nafta vyplatila málokde.
S tím souhlasím, určitě u benzínu snížit daně na výši kterou má nafta.
Podal jsem to tak, že se to mohlo vzít na obě strany, kdyby se zvedla daň na naftu tak nastane růst všech cen potraviny, oblečení atd.
Práve, že tu podaktorí tí benzínofili stále vykrikujú, aká je nafta zvýhodnená. A pritom ich vôbec neštve, akú nehoráznu čiastku ku skutočnej cene paliva priplácame do štátnej pokladne... Čím si to vlastne motorizmus zaslúžil, že je zdieraný takým úžerníckym spôsobom? Skutočne, je to zo strany štátu zlegalizovaná úžera.
Parník až tak nevadí. Ono nafta na dálnici ve 130 km/h taky neni problém. Big problém je to ve městech a nejhůř v městskejch kolonách. Tam už sem parník nepotkal ani nepamatuju ;-)
Přijeď se podívat někdy v létě do Prahy, na Vltavě sou větší kolony než na magistrále :-)
Jinak souhlas pokud někdo jezdí okresky + dálnice a do města jen přijede/vyjede, tak s tím nemám problém, jenže v ČR si naftu kupuje většina lidí i těch co jezdí přes 90% město a na dálnici zavítaj max o víkendu a to mi vadí hodně.
Musim se ohradit trochu... Ne vsichni zemedelci ziji z dotaci... ;-)
Jsou taci, co i 20 let o zadne dotace nepozadali... Je nas malo, ale jsme ;-)
Co se tyka rovne spotrebni dane pro naftu a benzin... Souhlasim.
A pro Toptena... Ke zdrazeni rohliku doslo. Ale jaksi uz nesla cena dolu adekvatne s cenou PHM...
A vypadá to, že pokud půjde nahoru, tak max o kačku, na stranu druhou, plyn pro příští a další zimu se už domlouvá a údajně se má hromadně zlevňovat (myslím teplo kupříkladu pro paneláky atp.), což je taky fajn.
Třeba zase pár lidí přestane topit nekvalitním uhlím a přejdou na čistější formu... Toto je myslím jeden z nejzásadnějších problémů, zároveň s dieselem ve městě.
ono se jiz ruzne po Eu zacinaj objevovat nazory n avyssich mistech sze by se meli zaprve dorovnat a zadruhe zvednou spotrebni dnae na pohonne hmoty, a sic dostanu palecky dolu, tak jasem pro aby se ty spotrebni dane dorovnali a zvedali :-) v CR klidanko na 15-20 za litr u obeho tekuteho a u plynu tak na 5-10 kacek, cos samozrejme ceny paliv zvysi
o palivech se tu pise hned jak se cena hne o 10 haleru, ale ze se v CR stavej jiz dve mista se Superchargery Tesla ani radka
Jsem proti zvyšování daní. Proč by měl stát přerozdělovat námi vydělané peníze v ještě větší míře? Myslím si, že člověk, který ty peníze poctivě vydělá, ví nejlépe jak s nimi naložit. Socialismus už tady byl...
JAko bylo v TG. Vydělávám si na auto -> pracuju paltím daně. Zaplatím auto -> odvede se DPH za auto. Pak tankuju -> paltím daně + spotřební daň. Oni měli dál silniční daň (u nás formy a daně za vjezd do centra Londýna).
Není těch daní už dost, aby se další zvedala? Navíc ta kterou "využívám" načastěji??
treba aby byli finance na lepsi zdravotnistvi? na lepsi silnice? na lepsi skoly? a ja nevim tak proste na lepsi sluzby obcanum ktere ten obcan bere tak nejak jako samozrejmost? ale myslim ze staci ta prvni a druha vec co se spotrebni dane na paliva tyce
rocne se na spotrebni dani za pohonne hmoty (vsechny, tedy i pro letadla, lode, vlaky, proste vsechny prodana paliva v CR) v CR vybere cca 70 miliard korun, cos dela ani ne 10 tisic korun rocne na kazde auto v CR
Takže já z toho, abych mohl vydělávat na čmoudy (dojíždím do zaměstnání), platím daně z PHM + spotřební daň + DPH ve věcech údržby olej, filtr atd. A ty by si z toho chtěl platil jetšě lepší služby, no to mě napadá pár věcí které by stejně admin smáznul.
S čím souhlasím jsou silnice a zdravotnictví - lečby po nehodách atd. V ČR by se nemusely zvedat tyhel daně pro lepší služby, ale spíš potlačit velkou korupci kde mizí miliardy, ale to ne lehčí je zvednotu daně motoristům tam to sype samo, protože ildi MUSÍ jezdit.
Já bych se zvyšováním daní počkal. Dal bych ještě šanci Babišovi, ať najde ty "válející se" miliardy, které v kampaních sliboval. Ikdyž bych teda spíš vsadil na Zemana, že dřív najde Peroutkův text o Hitlerovi.
Co se týče silnic (výstavby), tak nejsou ani tak problém peníze jako neschopnost vlád (problémy s EIA) a úředníků (nevydané zásady územního rozvoje). Viz např. Jihomoravský kraj, kde se za 20 let nepostavil ani metr dálnice a to tam vládne nejoblíbenější hejtman. Ale já jim ho přeju. Takže v nejbližších letech se budou místo silnic stavět leda tak hnízda.
Právě, že jsou stavěný z evropských peněz, tak kvůli neplatným EIA (posudky vlivů plánovaných staveb na životní prostředí) se v drtivé většině nic stavět nemůže (D3 od Budějovic k hranicím, D35, D11 od Hradce, severovýchodní část obchvatu D0), bez nových EIA se do země nekopne.
Idealni by byla snadno vymenitelna baterie... Zatimco pres den popojizdis, doma se ti nabiji na dalsi den... Ale stale je to prilis drahe reseni... Nedostupne, kdyz spocitas naklady.
vymena baterek je nesmysl a nez by to stalo financne za uvahu, davno se bude rozjizdet podpora OLEV, tedy velke baterie a jejich dlouhodobe nabijeni bude min a min potreba, doma ze solaru a vetru je samozrejme nejlepsi mozna volba, tu ale jak vime bohuzel nemuze mit kazdy
ale muj sen je to take, energeticky nezavisly pasivni dum pomoci fotovoltaiky, vetru a solaru na ohrev vody
u Hulpolce je investorem EON, bude tam jak SC tak ctverice rychlonabijecek pro jina EV, CEZ navic zacina rozsirovat svoji sit nabijecek, pujde o stojany ABB
Spocitej si to... Prima dan z prijmu a neprime dane, socialni, zdravotni, odvody za zamestnance ( ano, das lidem praci a platis za to statu), silnicni dan, dan z nemovitosti, rozdilne platby za energie... Atd atd... Audity, zkusebni laboratore... A z vydelane stovky ti zbyde 30 kacek... A temi si zajistujes jidlo, obleceni, strechu nad hlavou, deti... A ty chces jeste zvysovat dane? Teda myslel jsem si, ze mas vic rozumu...
dane spotrebni, kuprikladu DPH bych snizil a zavedl jen jednu hladinu, aby nebil prostor ke spekulacim co kam zaradit a kde jak podvadet diky ruznym hladinam a miliardam vyjimek
snizovani birokracie a zjednoduseni systemu vede k tomu, ze lide nemaji as takovou potrebu ani moznost dany system obchazet, stejne tak ruzne vyjimky jsou neco co jen pridelava praci vsem, jak platcum tak prijemcum dane, cim slozitejsi, tim vice lidi je traba na spocitani a na kontrolu
proc by chudnul nekdo kdo se zivi poctive praci a misto toho aby pracpval a vydelaval tak bud stravi hodiny nad ucetnitvim a nebo si ho nekde necha za penize udelat? vzdyt je to snadny a stacil by jeden formular kde bude vydelal jsem za rok X, poridil veci za Y a vysla me suma Z, a z tehle sumy odvedu na dani treba 20%, zadne nesmyslne ulevy a vyjimky a srazky na kde co a kde koho, proste to maximalne zjednodusit, kazdy si to snadno spocita a musi si ponechat doklady kteryma to muze dolozit, a na urade nebude potreba stado uredniku kteri beztak nevedi co delaj protoze by nebylo co slozite kontrolovat
Ale těch 30% přece sedí. V soukromé sféře pracuje zhruba 3,5M lidí. A ti musí vydělat na 3M důchodců a invalidů a k tomu na 1M lidí placených státem. Dále na dávky pro nezaměstnané nebo chudé (a to i z té soukromé sféry). A ještě k tomu na neefektivní státní investice, dotace apod.
já tak nějak přibližně tuším, kde se daně proinvestují, případně jen tak utratí. Jen jsem ještě nezaregistroval, že když se nějaká daň zvýšila, tak se adekvátně k tomu nějaká jiná snížila... Těch 30%, co ti zůstane, je znovu zdaněno, protože když jsi konečný spotřebitel, jsi i konečný plátce DPH...
delal jsem si po prodeji auta jeho finalni vypocty, a za necelich 9 let jezdeni, najezdu lehce nad 110 tisic km jsem jen za benzin utratil lehce prez 310 tisic korun, jo slusnej balik, vetsina tankovani u TankONO