Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen představuje nový motor 1.5 TSI, dorazí na konci roku

Nová patnáctistovka se má pochlubit o 10 % nižší spotřebou než dnešní 1.4 TSI. Pomůže tomu moderní technika.
Zpět na článek
29. 4. 2016 09:55
29. 4. 2016 10:13
29. 4. 2016 11:22
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
29. 4. 2016 09:57
29. 4. 2016 10:10
29. 4. 2016 10:14
29. 4. 2016 10:20
29. 4. 2016 10:25
29. 4. 2016 11:26
29. 4. 2016 11:47
29. 4. 2016 13:33
30. 4. 2016 16:12
29. 4. 2016 10:22
29. 4. 2016 11:23
29. 4. 2016 11:27
29. 4. 2016 11:41
29. 4. 2016 14:07
29. 4. 2016 14:29
29. 4. 2016 14:35
29. 4. 2016 14:39
1. 5. 2016 11:07
29. 4. 2016 13:56
29. 4. 2016 14:14
29. 4. 2016 18:27
29. 4. 2016 21:10
29. 4. 2016 21:19
29. 4. 2016 21:24
29. 4. 2016 23:00
29. 4. 2016 23:05
30. 4. 2016 11:37
29. 4. 2016 23:38
29. 4. 2016 09:55
Dobrý den
jaj to bude zase průůser. No držím palce ať jim to klapne aby nakonec nekupovali licenci od Renaultu na jejich 1.6. :-)
Rozbalit vlákno
16
29. 4. 2016 10:13
Re: Dobrý den
myslis toho renaultu, jehož motor v escape v realu prekracuje 25x limit jedovatého NOx a vypusti tedy tolik jedu, jako cca 30 odpovídajících benzinovych protejsku???
29. 4. 2016 10:28
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
jj ach ty můj drahý [odkaz] čím dál dražší [odkaz] benzíne [odkaz] >:D >:D >:D ...
SOUDRUZI :
ČUCHÁM ŽE VW UŽ ASI NIČÍM NOVÝM NEPŘEKVAPÍ, ON NA TO PROSTĚ NEMÁ >:-[] >:-[] >:-[] ... NEBO NECHCE MÍT?? [odkaz] [odkaz]
PS: Kontrolní otázka soudruzi: JESIPAK VÍTE ŽE TESLA [odkaz] 120kW RYCHLODOBÍJEČKU [odkaz] už mají i v RUSKU !! [odkaz] [odkaz] [odkaz] a kolem MOSKVY jezdí 200ks [odkaz] TESLA MODEL S [odkaz] ;-) MOSKVANÉ TO DOKÁZALI !! >:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D ...pražáci zatím nikoli ... [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
29. 4. 2016 10:31
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Koho okrem ekoaktivistov zaujíma, koľko motor v jeho aute vypustí "jedu"?
Ešte tak sadze z nafťákov, to uznávam že je nebezpečné, je to karciňák. Ale oxidy dusíka a CO? Otepľovanie a ozónová vrstva.... Pár desiatok lodí ich vypustí viac ako všetky autá na svete. Takže to je hlúposť ekoloby.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
29. 4. 2016 11:22
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Kazdeho, kto nema v hlave piliny.
29. 4. 2016 11:32
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Počuj ty asperger, ešte raz. Aký má zmysel robiť motory áut až neznesiteľne komplikovanými, keď 15 lodí vyprodukuje viac CO a NO, ako všetky milióny áut na svete? Veď z toho je jasné, že škodliviny produkované autami sú úplne zanedbateľné.

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2016 11:33
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Zkus zapojit ty piliny >:-[]
29. 4. 2016 11:40
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Ach vy děti Země :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2016 13:11
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Ty seš snad z jiný planety? >:D
29. 4. 2016 12:33
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Jasne lode sú problém. A tieto plyni vznikajú aj inými procesmi a tiež vo veľkých množstvách. Ale zdravotne riziko predstavujú len vo vyšších koncentráciach.
Väčšina sveta sa to rozhodla riešiť celoplošne, ale stačilo by len zakázať vjazd takýchto aut to miest kde jazdi veľa aut. Ale to už je pre automobilku lepšie prelobovať celoplošné nariadenie, lebo väčšina nových aut sa predá firmám a tie musia jazdiť aj do mesta, alebo ľudom čo na ňom jazdia do mesta. Takže by ostal menšinový trh aut, kde by nebolo treba plniť vyššie emisne limity. Ale bolo by treba udržovať vývoj a za auto by dostali menej. Takto sa prelobovalo nariadenie. Ľudia nadávajúcu na EU, automobilky nadávajúcu na EU ale v skutočnosti sú radi, že predávajú menej modelov a inkasujú za ne viac peňazí.
Avatar - Googlit
30. 4. 2016 08:56
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Dlouho jsem nebyl na Slovensku i když tam mám půl rodiny, ale kde ty tam vlastně bydlíš že ti tam pod nosem proplouvají ty lodě? >:D
1. 5. 2016 00:20
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Reč je o emisiách, ktoré majú údajne poškodzovať ozónovú vrstvu a spôsobovať globálne oteplenie. Takže je jedno či plávajú pod nosom, alebo Tichým oceánom.
Ty si to pochopil tak, že škodia len keď pričuchneš ku komínu?
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2016 11:28
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Já žádný ekoterorista nejsem, ale že automobilka cíleně vyvine motor, který nějak proleze emisními limity a v reálném provozu jde o totální "rakovinomet", to se mi nelíbí. Zvlášť když jde o rádoby moderní vyhoněnou 1.6 (v čem je tedy přínos pro zákazníka?)...NOx má vliv i na lidské zdraví, nejde o oteplování.
Avatar - praděda7
29. 4. 2016 16:05
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Emisní limity, které nastavili politici pod tlakem ekofašistů....takže se hoď do klídku.... :-!
30. 4. 2016 16:15
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Zrovna oxidy dusíku jsou velké svinstvo.
Avatar - lamal
29. 4. 2016 10:43
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
pisat toto pri zrovnavani s VW ...
29. 4. 2016 11:11
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Já se nebavím o emisích, ale o spolehlivosti.
29. 4. 2016 09:57
No...
to bude zase PRŮSER...

DAS PROBLEM :-)
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2016 10:06
jedna zprava dobra, jedna zprava spatna
dobra zprava - novy benzinovy motor
spatna zprava - novy naftovy motor

dnes jsem se behem 10 minut malem 3x udusil. poprvé kdy jsem dojel mondeo, ktery do valcu nejspis vstřikovalo ridicovu rozemletou tchyni jak mu to hulilo, pak me v jedny zatáčce vycoudila nejaka stara tatrofka a pak po prijezdu ke skolce jsem opet potkal tu kravu co nechava bezet smoje smrduty tdi, kterym zamori cely okoli skolky. a to jsem kvůli ni zacal jezdi az na pul devatou abych ji tam nepotkaval a nemuseli jsme s malym ditetem ty jedy a smrady dýchat..
dobytkove vyduneny naftomilny a kolenovrtny
Rozbalit vlákno
4
29. 4. 2016 10:18
Re: jedna zprava dobra, jedna zprava spatna
Ty nastartované diesely (hlavně TDi) u školy a školky mě taky dostávají (denně jezdím kolem školky a školy a je to zcela běžné). Nejvíc mě v poslední době dostal týpek s Mercedesem G od ČEZU. Postavil se před školku, nechal běžet motor a šel pro holčičku. Poté co jí usadil, začal se vybavovat s kamarádem atd... no, celkově tam strávil odhadem asi 25 minut se zapnutým motorem.
29. 4. 2016 10:48
Re: jedna zprava dobra, jedna zprava spatna
Může si to dovolit, žere mu to 0,00 nic a tak to dává najevo, navíc šetří baterku protože na novou nemá....
Avatar - Barry Lyndon
29. 4. 2016 10:38
Re: jedna zprava dobra, jedna zprava spatna
naprosto souhlasím, tihleti dieseloví volové a krávy jsou zralí na přesdržku!
29. 4. 2016 13:16
Re: jedna zprava dobra, jedna zprava spatna
Tak te dame zkus domluvit.
Jinak ten benzinak nevypada uplne ruzove. Vyssi vstrikovaci tlaky a kompresni pomer = vice NOx a pevnych castic. Plus samozrejme otazka spolehlivosti.
29. 4. 2016 10:10
...
Tak se mi zdá, že si trochu protiřečíte...

"Už v lednu vyšlo najevo, že Volkswagen připravuje novou generaci motorů s objemem 1,5 litru, která nahradí stávající jednotky 1.4 TSI a 1.6 TDI." ........ už jsem si říkal hurá, další smraďoch pryč. :yes: :yes: :yes:

A pak: "Vedle zážehové patnáctistovky Volkswagen počítá také se vznětovým motorem 1.5 TDI, který nahradí dnešní 1.6 TDI." ......... ;-\ :no: :no: :no:

Tak jak to tedy bude? To je fakt problém si to po sobě přečíst?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
29. 4. 2016 10:14
Re: Re:
V nové generaci bude jak nový benzín 1.5TSI, tak nová nafta 1.5TDI. Já v tom žádný rozpor nevidím. Čekat nahrazení 1.6TDI benzínem je nesmysl.
29. 4. 2016 10:20
Re: Re:
Tak proč to tak autor uvádí?
29. 4. 2016 10:25
Re: Re:
U té nové generace o objemu 1,5 litru neuvádí, jestli to bude TSI nebo TDI (budou to oba). Je to sice divná formulace (protože TSI a TDI jsou dvě různé rodiny), ale neprotiřečí si. Tedy 1,5 TSI nahradí 1,4 TSI a 1,5 TDI nahradí 1,6 TDI.

A proč musí lidé dávat emotikony do předmětu příspěvku? Už to tu dlouho nebylo, konečně to vypadalo, že se toho zbavíme. Akorát to pak zmrví stránku a text je tu tučně.
29. 4. 2016 11:26
Re: Re:
Ano, v podstatě mi šlo jen o formulaci... Chystá se 1.5, v nadpisu je pouze TSi, o TDi je zmíňka až na konci článku. Což je podle mě zavádějící.

PS: o superchargeru v ČR se tu stále nenapsalo ani slovo...
29. 4. 2016 11:47
Re: Re:
Protoze pouze TSI byl ted predstaven, v clanku se pise o novych motorech o objemu 1,5 litru, ne jen o zazehovych motorech.
29. 4. 2016 13:33
Re: Re:
Však ta věta říká "už v lednu vyšlo najevo". Teď je tu TSI, o kterém je článek, TDI bude následovat později a o obou se mluvilo už před několika měsíci.
30. 4. 2016 16:12
Re: Re:
Je to sice nesmysl, ale bylo by to hezké. ;-)
29. 4. 2016 10:22
Miller - chyby
"Spotřebě pomáhá též úsporný Millerův cyklus, v rámci něhož se sací ventil uzavírá opožděně, až během expanze."

1) Expanze? Asi jste chtěli napsat komprese.

2) Tenhle motor, stejně jako 140 kW 2,0 TFSI, uzavírá sací ventily předčasně, nikoli opožděně.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Dzakobo
29. 4. 2016 11:10
Re: Miller - chyby
VW předběhl Audi, 2,0 TFSI používá obtokový ventil na turbu, ale zde je konečně naklápění lopatek :yes: (jako u Mazdy 2,5l ale ta nějak s uvedením motoru otálí, myslím, že prvenství by mělo být přisouzeno Mazdě, protože už loni jsem o tom četl).

Myslím, že tahle 1,5 TSI bude super. Nízká teplota výfukových plynů bude šetřit katalyzátor a spotřeba bude taková, že snad začne opravdový ústup dieselů, vzhledem k tomu, že spotřeba nafťáků se už moc snižovat nedá.
29. 4. 2016 13:12
Re: Miller - chyby
Porsche to v sériově vyráběných silničních autech používá už 10 let. A vymyšlené to bylo ještě dříve. Tolik k prvenství. To si myslím v produkci připsala Honda už v 80. letech.
Avatar - Dzakobo
29. 4. 2016 15:19
Re: Miller - chyby
Měl jsem na mysli užití Millerova cyklu a VTG současně v jednom motoru.
29. 4. 2016 16:54
Re: Miller - chyby
Niečo sa mi marí, že ho mala dávnejšie aj Mazda V6.
29. 4. 2016 21:44
Re: Miller - chyby
Mazda měla Millera s kompresorem. 2,3 V6 a dávali ho do Xedosu 9.
Avatar - iudex
29. 4. 2016 11:13
Re: Miller - chyby
Prvá výhrada je samozrejme správne, pri tej druhej si ale nie som istý. Millerov cylkus spočíva práve v oneskorenom zatváraní nasávacieho ventilu, kvôli čomu sa dostáva časť zmesi späť do nasávacieho potrubia a skutočná kompresia začne až po uzavretí sacieho ventilu (de facto ide o päťtaktný motor). O tom, žeby sa mal sací ventil zatvárať skôr, som nepočul, všade sa píše o klasickom Millerocom cykle, teda s oneskoreným zatváraním ventilu.
Inak mňa skôr zarazilo tvrdenie, že 1,5TSI sa použije vo Fabii; ak by Škoda (VW) chcela použiť výkonnejší motor ako aktuálnu 1,2TSI 81 kW, bez problémov i teraz mohla dať 1,4TSI, čo však neurobila; nemyslím si preto, že by zrazu mala dostať ešte objemnejší motor.
Avatar - AUDIRS6
29. 4. 2016 11:38
Re: Miller - chyby
to je Atkins... ;-)
29. 4. 2016 12:05
Re: Miller - chyby
Atkins je opozdene zavreni u atmo motoru. Miller je opozdene zavreni a nasleduje dofouknuti valce. To co uteklo zpatky je dofoukle preplnovnanim.
Avatar - Dzakobo
29. 4. 2016 12:25
Re: Miller - chyby
Atkinsonův cyklus nemusí vyfukovat vzduch z válce. První aplikace byla konstruována přes složitější klikový mechanismus, kde píst měl nasávací zdvih kratší než expanzní. ;-)
Avatar - AUDIRS6
29. 4. 2016 12:26
Re: Miller - chyby
Nie.
Atkinson robi to, ze oneskorene uzatvara, Miller uzatvara predcasne.
Preco ? Lebo keby Miller mal uzatvarat oneskorene, znamenalo by to to iste ako v Atkinsone, ze sa dostane cez otvoreny ventil zmes nazad do nasavacieho potrubia.
A toto je pri preplnovanom motore neziaduce - proste vo valci by sa ta zmes len ohriala a isla nazad do sania. A tym padom by ten motor musel nasavat teplejsiu zmes a ako vieme, to je neziaduce.
Preto pri Millerovi sa ventil uzatvara predcasne, aby ten medzichladicom ochladeny vzduch ostal len vo valci, ku nemu sa vstrekne palivo a bum.
Oneskorene zatvaranie ma len Atkinson.
Avatar - iudex
29. 4. 2016 14:02
Re: Miller - chyby
Ja mám zafixované, že Atkins je len Miller bez prepĺňania. Aj wikina píše: A similar delayed-valve closing method is used in some modern versions of Atkinson cycle engines, but without the supercharging.
Ale ako osoba bez technického vzdelania sa nejdem hádať (zrovna s Tebou). ;-)
29. 4. 2016 16:47
Re: Miller - chyby
Karlll, a ako ho dofukne po zavrení? ;-)
29. 4. 2016 12:57
Re: Miller - chyby
Takové rozlišení vůbec neexistuje. Atkinson používal klikový mechanismus, který zajistil jiný kompresní a expanzní poměr. Nic takového dnešní motory nemají. Pokud si dobře vzpomínám, ten mechanismus prý udělal proto, aby se vyhl problémům s existujícími patenty. Miller použil speciální ventil, kterým upouštěl přebytečný vzduch. Ostatní charakteristiky toho motoru byly dané tím, že to myslím mířil na lodní motory atp.

Co se dnes používá, i v atmosférických motorech, má blíž Millerovi, jen technika pokročila a nemusíme používat speciální ventil. Částečně to pak simuluje to, co Atkinson dělal složitější klikou. Jestli přebytečný vzduch upustíš do sání, výfuku, nebo ho nikdy do válce nepustíš, je celkem jedno, myšlenka je stejná - zmenšení množství vzduchu ve válci. Jestli to uděláš tak či onak, bude zřejmě řízeno jinými faktory.

Běžně se tomu říká Atkinson u atmosférických a Miller u přeplňovaných, ale já s touhle praxí nesouhlasím.
29. 4. 2016 12:49
Re: Miller - chyby
Já si jistý jsem.

1) Vím, že to tak dělá motor Audi.

2) Když jsem to přečetl, přišlo mi zvláštní, že by použili něco jiného. Otevřel jsem si materiály o tomhle motoru a samozřejmě mluvily o stejném systému. Je to i v tiskové zprávě, "všichni" tedy asi opisují od někoho, kdo to napsal špatně (já preferuji číst weby, které kopii tiskové zprávy přikládají, takže ten jeden web, kam jsem se podíval, tenhle problém neměl - v jejich textu to pokud vím nezmínili, v přiložené tiskové zprávě to bylo).

3) Existuje vícero variant. Originální návrh od Millera na to používal speciální ventil (v té době nebylo proměnlivé časování a zdvih). Přebytečný vzduch lze vypouštět výfukovým ventilem (mám takový pocit, že tohle používá Ford, nebo to alespoň měl v nějakém konceptu EcoBoostu). Toyota používá sací u atmosférických motorů.

Když jsem na to v minulosti koukal, tak mě právě překvapilo, že nikdo nepoužívá tenhle systém (pokud vím), s kterým přišlo Audi. Musí pro to být nějaký důvod, ale já ho neznám. Tohle řešení mne napadlo jako první. Tři výhody:

1) U přeplňovaného motoru tlačíš proti kompresoru, když používáš sací.

2) U motorů s přímým vstřikováním nechceš tlačit směs z válce do sání, přičemž vstřikování můžeš chtít začít už během sání.

3) Nasátí směsi a následné vytlačení představuje zbytečné čerpací ztráty (ze stejného důvodu jsou "vypnuté" válce uzavřené).

Nicméně Miller vysvětluje zvětšení objemu. Nenapadlo mě, že VW půjde touhle cestou a udělá dražší motor. Jednou zajímavostí je, že silnější verze bude mít mimo jiné jinou povrchovou úpravu válců než ta slabší. To je ukázka těch drobných rozdílů, které se softwarem nedají dohnat.
Avatar - iudex
29. 4. 2016 14:19
Re: Miller - chyby
Tak potom nejde vôbec o Millerov cyklus a teda všetky články to uvádzajú nesprávne (?) :-O
Avatar - AUDIRS6
29. 4. 2016 14:41
Re: Miller - chyby
poviem takto, teda VW pise takto:
[odkaz]
tu je zaujimava tato veta (ohladom spotreby v realnom svete):
"Ein extrem früh (ab 1.300 U/min) und über einen breiten Drehzahlbereich verfügbares, maximales Drehmoment und ein signifikant reduzierter Kundenverbrauch von bis zu einem Liter auf hundert Kilometer."
a wikina pise po nemecky o Millerovi takto, lebo pozrel som aj ine verzie pri trochu inom zadani do vyhladavaca a vyplolo to na mna par vetove somariny, ktore len hovorili o kopii Atkinsona, co je samozrejme blbost:
[odkaz]
Najdolezitejsia veta pri popise principu:
" Nach Miller wird das Einlassventil schon während des Ansaugtaktes geschlossen, was ebenfalls die Füllung verringert."
Dufam, ze ta nemcina moc nevadi, co je ale asi zrejme, vadi tym, ktori sa snazia ich clanky prekladat... ;-\
Avatar - iudex
29. 4. 2016 14:51
Re: Miller - chyby
OK, už som to pochopil z toho prezentačného videa, kde od 11:35 min. týpek hovorí o tom cykle. Hoci ovládam len kuchynskú nemčinu, z obrázkov som pochopil, že skutočne ide o skoré/predčasné zatváranie nasávacieho ventilu, čím sa skracuje fáza nasávania. [odkaz]
Potom ale sa buď nejedná o klasický Millerov cyklus (tak, ako ho popisujú mnohé zdroje: [odkaz] alebo Millerov cyklus všeobecne označuje každé odlišné zatváranie ventilu (predčasné i oneskorené).
Avatar - AUDIRS6
29. 4. 2016 15:07
Re: Miller - chyby
bohuzial, je to o tom, ako to zadas do vyhladavaca.
Ja som zadal toto: wiki Miller Brennverfahren :-) , takze mi hodilo to co treba ( v mojom pripade som pouzil druhy navrh ) :-)
Ale som rad, ze ti pomohlo to ich video. Takze uz vies, aky je realny rozdiel a to je hlavne. ;-)
29. 4. 2016 15:22
Re: Miller - chyby
Originální Millerovo řešení jsem tu popsal už dvakrát a pokud vím, žádná automobilka ho nepoužívá. Udělal to, jak to udělal, protože to prostě v té době neuměli lépe. Millerův přínos byl, že u motoru s pevným geometrickým kompresním poměrem zmenšil množství vzduchu ve válci jeho upuštěním skrze k tomu určený ventil (ani výfukový, ani sací). Díky modernímu řízení ventilů nepotřebujeme speciální ventil, ani nemusíme přebytečný vzduch dovnitř vůbec pouštět.

Dalo by se debatovat, jestli je to pořád ještě Miller (a podle mne je to jedno), ale je to evoluce stejného principu (zmenšení množství vzduchu ve válci, abys zmenšil efektivní kompresní poměr, ale zachoval expanzní).

"Mnohé zdroje" popisují Millera jako nechání sacích otevřených a dopování motoru kompresorem, abys dohnal ztrátu ve specifickém výkonu. Ale to jen říká, že ten patent ve skutečnosti ani neviděli (zvláštní ventil, možnost turbodmychadla).
29. 4. 2016 21:14
Re: Miller - chyby
Při Millelrově cyklu se zkracuje kompresní zdvih vůči expanznímu. Myslím. :-) Atkinsonův je v principu to stejné. Millerův se používá u přeplňovaného motoru, Atkinsonův u atmosféry. Náklápěcí lopatky turba má Porsche 911 Turbo. Zda elektromotoricky nebo pneumatiky ale nevím. Tady je to dle fotek elektromotoricky. Obecně je problém z důvodu teploty spalin, která je u zážehového motoru o dost vyšší než u dieselu.
29. 4. 2016 10:35
Opäť nové technológie
Opäť niekoľko rokov na vychytanie chýb. Keď počujem, že sa niečo použije prvý krát, tak chytím nedôveru.
Terajšie TSI už má dobrú povesť, tak nech to teraz zase pokazia.
Rozbalit vlákno
7
29. 4. 2016 11:08
Re: Opäť nové technológie
Presne. Vývoj mora sa nedá nejak dramaticky urýchliť. Takže na trh idú nedorobky, kde zákazníci robia beta testing. Niečo sa pomení ešte v záruke, ale veľa problémov sa objaví až po záruke a tak to zaplatí zákazník a keďže väčšina zákazníkov ma krátku pamäť tak značku aj tak nemenia, pripadne dúfajú, ze tato chyba sa už tretí krát nezopakuje.
29. 4. 2016 12:08
Re: Opäť nové technológie
U japoncu se testuje nekolik let nez se dostanou na trh. Motor je hotov a nez se dostane na trh, tak se ceka az budou platit prisnejsi emise a poradne se odzkousi, u nekterych to bylo pres 6 let. Komu neni pomoci a chce testovat za vlastni finance at do toho jde ;-)
29. 4. 2016 13:41
Re: Opäť nové technológie
V některých případech budoucí emisní limity (včetně metodiky) ani nebyly známé šest let dopředu (můžeš být rád za dva roky a kdybys čekal šest let, tak v době, kdy budeš hotový, už bude platit novější limit/ metodika a několik let nebudeš mít co prodávat).
29. 4. 2016 14:46
Re: Opäť nové technológie
Japonci chrochtaky často iba nakupujú a pri benzíne sa automobilky naozaj nenahánajú za emisnými normami. Veľa motorov prešlo z EURO5 na 6 bez zmeny. Pripadne pridali EGR čo nie je žiadny výstrelok poslednej techniky.
Zmeny sa robia hlavne pre zníženie papierovej spotreby.
29. 4. 2016 15:13
Re: Opäť nové technológie
Tak japonské automobilky pořád ještě hodně používají nepřímé vstřikování a tam skutečně přechod na Euro6 nebyl problém.
29. 4. 2016 16:07
Re: Opäť nové technológie
A nemajú ani problém s CO2 a hlavne tie motory máju menšie odchýlky papierovej a reálne spotreby.
29. 4. 2016 21:37
Re: Opäť nové technológie
S CO2 už to není tak pravda, ale tam hraje roli, že je pro ně EU relativně malý odběratel a vývoj motorů je velmi drahý, takže se tolik a tak rychle nepřizpůsobují. Viz diesely, kombíky atp. Spíš strčí peníze do toho, co dokáží prodat i jinde.
Avatar - Barry Lyndon
29. 4. 2016 10:36
Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
... vypínání poloviny válců by bylo nejlepší deaktivovat. Vypínání válců se mi nelíbí ani u desetiválce, natož u čtyřválce...
Rozbalit vlákno
27
29. 4. 2016 11:18
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Mozna to nejak pujde nejak softwarove zablokovat. ;-\
Avatar - Barry Lyndon
29. 4. 2016 12:47
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
to by určitě jít mělo, na druhou stranu auto s takovým "tuningem" by nemělo projít STK, kde se nyní snad kontroluje i software řídící jednotky a toto by zřejmě brali stejně jako chiptunning TDI
29. 4. 2016 12:54
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
To máš možná pravdu. Já teda doufám, že si ty technický kontroly nějak sednou a zase to bude normálně fungovat. Ne že bude problém skrz technickou protlačit nový auta bez závad.
29. 4. 2016 13:48
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Já si matně vzpomínám, že na to byla nějaká volba v menu. Ale už je to několik let, co jsem 1,4 ACT zkoušel. Logika věci (předpisů) říká, že pokud tam taková volba je, tak si to pamatovat nebude a budeš to muset dělat po každém startu (stejně jako u stop/ startu nebo ESP).
29. 4. 2016 23:08
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Zbytečný obavy, soft řj není jak kontrolovat když nejsou známy původní verze (což včetně aktualizací dělá desetitisíce variant jen u bežých vozů), a chiptunning také není nic nelegálního - pouze když je úprava nehomologovaná a stále platí první věta.
29. 4. 2016 11:45
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Mohu se zeptat proč (nemyslím to špatně, jen nevýhodách moc nevím)? Chápu, že 2 válce budou v ideálním přípedě opotřebenější, ale co kdyby se nějak cyklicky prohazovali? Tím myslím, že třeba 2 válce jakmile odjedou třeba 30 minut, tak jednotka začne používat druhé dva.

Na stranu druhou doufejme, že 2 "vedlejší" válce nebudou nějak ošizené, jelikož pojedou třeba jen 50% chodu motoru.

Jinak zkusit s tím fungovat třeba 2,3 dny bych chtěl.
Avatar - skejpa
29. 4. 2016 12:15
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
No minimálně zvukový projev bude zajímavý a jistě to ani nebude dělat dobrotu z tepelného hlediska, kde půl motoru bude hřát a půl ne. Já bych si to osobně taky radši nechal vypnout - kdyby to šlo.
Avatar - Barry Lyndon
29. 4. 2016 12:44
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
pokud je něco vyrobeno a vyváženo, aby to fungovalo jako čtyřválec, tak tomu dvouválcový režim na životnosti asi moc nepřidá, že se válce prohazují bych bral jako samozřejmost (a to spíš v cyklech v řádu desítek sekund, ne minut. Jinak si neumím představit, jak tam běhají ty dva studené písty...). Další věc jsou vibrace, no prostě se mi to vůbec nelíbí....
29. 4. 2016 13:00
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Já si čoveče nemyslím, že se budou válce ve vypínání střídat. Podle mě to budou pořád ty samý dva.
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2016 13:08
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Správně [odkaz] :-)
29. 4. 2016 13:35
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
tak jsem si to myslel správně. Z tý prezentace mě navíc připadá, že ventily odpojených válců zůstanou zavřené? Proboha co tam dělá ten uzavřený vzduch??? Já myslel, že se ty ventily aspoň otevřou aby motor měl menší odpor.
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2016 13:43
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Z mýho pohledu je to kravina. Odpojování válců tak jak bylo kdysi dávno před desítkama vymyšlený = pro velký V8 má snad svuj smysl. Tady pro úsporu nula nula prd je to jen technická komplikace znásobující možnost problému a opravu. Ode mě :no: :-!
29. 4. 2016 14:56
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Souhlas. :yes:
29. 4. 2016 13:57
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Ve skutečnosti je to naopak. Při otevřených ventilech by motor čerpal vzduch, měl by tedy vyšší čerpací ztráty. Zjednodušeně řečeno, uzavřené válce se chovají jako pružiny. Otevřené válce by také myslím motor víc chladily. Audi myslím ve válcích nechává horké spaliny, snad část upustí, ale teď si nejsem jistý.
Avatar - iudex
29. 4. 2016 14:33
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Tak či tak, teplotné namáhanie tých valcov bude rôzne a to asi nie je dlhodobo dobré pre motor. Skrátka ak v jednom valci horí a v druhom nie, evidentne ten prvý sa namáha podstatne viac.
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2016 14:34
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
A evidentně to dělá dobře celýmu bloku motoru = myslim že to je kvůli teoretický maximální úspoře nula celá něco fakt totální kravina :no: :-!
29. 4. 2016 21:34
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Reálně to udělá asi půl litru. Tím nechci říct, že bych si za to připlatil. Už v minulosti jsem napsal, že bych za to těch 26 tisíc, co si VW účtoval, nedal.
29. 4. 2016 14:55
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Ve čtyřválci vždy směs hoří jen v jednom válci. ;-) Válce podle mne takový problém nejsou (bavíme se o hliníkovém bloku s vložkami). Pokud vím (a že nejsem motorář), teplotní cykly nemají na opotřebování vložek takový vliv (mezi hlavní příčiny patří tření nebo špatné mazání, tomu bude vystavený i "vypnutý" válec). Kdyby to byl námořní diesel, který musí spalovat těžké topné oleje a vlastně odpad rafinérií, tak by ta situace byla jiná, protože ze síry (na kterou jsou taková paliva bohatá) vzniká kyselina. A protože by ve válci měly být spaliny, pokud si dobře pamatuji, i oděr způsobený pevnými částicemi by měl být podobný. Nejsem si pak jistý, jakou škodu by dvě lepší a dvě horší vložky udělaly. Blok motoru, to už je jiná. S tím myslím souviselo, proč vypínají vnitřní válce, ne vnější (rovnoměrnější zahřátí). A hliník sice není měď, ale pořád vede teplo dobře.
Avatar - iudex
29. 4. 2016 15:02
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Jasné, že pri R4 je expanzia vždy len v jednom valci, ale to sú záležitosti desatín resp. stotín sekúnd. Kdežto to vypnutie valcov (pri nízkej záťaži, povedzme pri ustálenej jazde po okreske) to môžu byť desiatky minút, teoreticky hodiny. A to neexistuje, aby nemalo vplyv (na všetko: piesty, ventily, blok motora...).
Avatar - KubikCv
29. 4. 2016 23:05
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
nevím proč se nad tím pozastavovat...při brždění motorem jsou taky takřka u všech aut válce odpojeny od přívodu paliva. a při zahřátým motoru ty rozdíly teplot nebudou tak extrémní
29. 4. 2016 14:57
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Aha to mě nenapadlo na to takhle koukat. Díky za vysvětlení.
29. 4. 2016 13:07
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Podle prezentace této fíčury, kterou jsem viděl dříve, se vypínají pouze dva prostřední válce. Krajní jedou vždy...
29. 4. 2016 13:54
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Samozřejmě, že se válce nestřídají. Pokud si dobře pamatuji, vždy pracují vnější. Ten systém je ostatně osazený jen na dvou válcích, zbylé dva není tedy jak vypnout. Mluvím o 1,4.
29. 4. 2016 12:59
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
To máš jako start-stop to taky * motor. A když ti běží 4 válcovej motor jen na dva válce tak mu to taky neprospívá. Už jen třeba z důvodu rozdílnýho tepelnýho namáhání. Půlka motoru generuje teplo a druhá se ohřívá jen kolem proudící vodou. Nemluvě o mechanických a elektronických součástkách, který to celé řídí a můžou se tudíž pokazit. Já to prostě v autě nechci, protože mi to k ničemu není. Stejně jako nevypínatelný ESP, měření tlaku v pneumatikách, start-stop a další nesmysly.
29. 4. 2016 14:01
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Jen vodou... protože blok motoru (hliník) teplo vůbec nevede, že. ;-)
29. 4. 2016 15:01
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
Dobře tak i blokem motoru. Pořád ale budeš mít výrazně rozdílný tepelný namáhání u vypnutých a zapnutých válců.
29. 4. 2016 20:57
Re: Až na to vypínání válců se mi TSI líbí...
tak na to ohřívání a chlazení je tam taky hlavně olej.......
podle mě je zbytečný hledat v tom nějaký hlubší přínos, prostě motor má nějaký emise, přidá se start stop, emise se sníží nějakým laboratorně zjištěným koeficientem, přidá se vypínaní válců, další koeficient, to všechno má za následek nižší daně pro výrobu, při modelové škále kam všude tenhle motor může vw teoreticky nacpat, to bude asi slušnej balík, životnosti bych se nebál, dneska nikdo nechce aby to dávalo nějaký půl miliony a víc. vw se celkem vyučilo na prvních tsi takže nějakých +- 300tis to asi dá v poho.
29. 4. 2016 10:45
Tahle složitá špičkková technika jistě bude skvělá,
ale co mi bude platné, že na palivu ušetřím během životnosti auta 60000kč, když vyšší kupní cena + servisní náklady mě budou stát 120000kč? Nemá cenu chrochtat JEN na nízkou spotebou, ale je vždy třeba vzít do úvahy TCO (celkové náklady provozu).
Rozbalit vlákno
4
29. 4. 2016 11:03
Re: Tahle složitá špičkková technika jistě bude skvělá,
Bohužel předpokládat, že v dnešní době vyvíjí automobilka nové motory podle přání zákazníků je velmi naivní. Jediné, o co tu totiž běží, je splnit drakonické emisní normy EU! :'-( Nebo si myslíš, že by si lidi dobrovolně kupovali nový tříválec 1.0 TSI, pokud by v nabídce zůstal i silnější 1.2 TSI (např. v Octavii)? >:D 8-s :-(
29. 4. 2016 11:09
Re: Tahle složitá špičkková technika jistě bude skvělá,
Ide o motív inovácií. Je ním zvýšenie spoľahlivosti, zníženie servisných nákladov? Alebo plnenie prísnych ekonoriem?
29. 4. 2016 11:13
Re: Tahle složitá špičkková technika jistě bude skvělá,
Ano kupovali. Na tomto fóre nie sú typický zákazníci. Typický zákazník vidi priamu úmeru medzi spotrebou a objemom. Príde a vidi objem 1,0 TSi výkon vyšší, spotreba nižšia ako 1,2 TSi. Spýta sa predajcu ako je to možne. Ten mu povie, že novší a pokročilejší motor a k počtu valcov sa už nedopracujú. Polovica vodičov aj tak netuší, že ich motor má nejaké valce.
Avatar - skejpa
29. 4. 2016 12:17
Re: Tahle složitá špičkková technika jistě bude skvělá,
To je bohužel ... PRAVDA ! >:-[] 8-s
29. 4. 2016 11:10
Papírově impozantní technika, jaká ale bude provozní realita
Nový čtyřválec 1.5 TSI nabízí jistě úctyhodnou nálož nejmodernější techniky, otázkou ale je, jak bude spolehlivá, resp. jakou bude mít životnost. Třeba nové turbodmychadlo s el. nastavitelnými lopatkami bude jistě výrazně draží, než běžné turbo a ze složitého a drahého mechanismu vypínání dvojice válců mám přímo osypky. K tomu ještě ta extrémně vysoká komprese... Když to shrnu, tak jsem nesmírně šťasten, že jsem si nedávno koupil auto s dnes již výběhovým 1.4 TSI/92 kW, které tuto složitou a drahou techniku ještě nemá (i když v normovaném cyklu bude o 0,5 l/100 km žiznivější než ten nový zázrak). :-)
Rozbalit vlákno
4
29. 4. 2016 11:19
Re: Papírově impozantní technika, jaká ale bude provozní rea
Vyšší vstrekovací tlak, znamená drahšie vstrekovače s nižšou životnosťou. Toto bola jedna z výhod benzínu oproti nafte.
Avatar - skejpa
29. 4. 2016 12:18
Re: Papírově impozantní technika, jaká ale bude provozní rea
Úplně nejlepší je, když to nemá žádné turbo >:D
29. 4. 2016 13:02
Re: Papírově impozantní technika, jaká ale bude provozní rea
Přesně tak. Mít komplikovanější a poruchovější motor kvůli pár deci na sto nemá cenu. Ovšem nevím jestli je 1,4 TSI zrovna ideál spolehlivosti. ;-\
29. 4. 2016 14:03
Re: Papírově impozantní technika, jaká ale bude provozní rea
No, druhá generace s rozvodem řemenem je (alespoň zatím) O.K. Navíc 92 kW a 200 N.m z objemu 1395 cm3 opravdu není nijak extrémně velký měrný krouťák a výkon. Takže doufám, co jiného mi taky jako zákazníkovi zbývá, že No, v nejhorším na to mám plnou pětiletou záruku... :-O
Avatar - iudex
29. 4. 2016 11:23
Novšie je lepšie (?)
Pôsobivá kombinácia techniky, toľko modernej technológie v jednom motore tu snáď ešte nebolo. Na jednej strane je super, že VW vytrvalo inovuje a neustále vylepšuje svoje TSI motory, na druhej strane je plne dôvodná obava zo spoľahlivosti takto vyšpičkovanej techniky. Naviac keďže nová technika ani napriek vyššiemu objemu neprináša vyšší výkon (i doterajší 1,4TSI má 110 kW), progres je len na poli spotreby; predpokladám pritom, že reálne zlepšenie oproti už tak dosť úspornému 1,4TSI bude minimálne, na druhej strane riziká spojené s prvýkrát aplikovanou zložitou technikou (VGT turbo, Millerov cyklus, ultravysoký kompresný pomer) navrch k existujúcej už tak dosť zložitej technike (vypínanie valcov) budú asi nemalé.
Inak sa nesplnila moja predpoveď (aspoň zatiaľ), že nový 1,5TSI nahradí ako 1,4, tak 1,8TSI, keď výkon zostáva rovnaký, ako u menšej 1,4 (evidentne daň úspornému Millerovmu cyklu), uvidíme teda, či bude v budúcnosti verzia s výkonom 132-140 kW, aby mohla nahradiť 1,8čku.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
29. 4. 2016 13:12
Re: Novšie je lepšie (?)
Článek je zde dost neaktuální. 1.5 TSI má mít daleko více variant, nahoře bude 130 kW a i směrem dolů má mít daleko více variant. Má mít i atmosférickou variantu a nahradí motory 1.4 MPI, 1.6 MPI, 1.2 TSI. A ví se už i od kdy, od 45 KT vstoupí do výroby.
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2016 13:14
Re: Novšie je lepšie (?)
[odkaz] ;-)
Avatar - Ham.
29. 4. 2016 13:34
Re: Novšie je lepšie (?)
[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
29. 4. 2016 21:53
Re: Novšie je lepšie (?)
Tak dííííky mooooc !!!! ;-)

Zaujimavy bol pre mna moment z cca 5:30, kde je graficky znazornena okrem ineho aj planovana verzia 1.5 MPI v diagrame pre vykony 63-85 kW.
Trosku si zateoretizujem - ano, ocakavam hlavne tu 63 kW, ale nevylucujem ani silnejsiu MPI, teda bez turba, a ze to bude motor pre trhy s nizsimi emisnymi limitmi.
Ale ake by bolo zaujimave - ponuknut takyto motor nasim "konzervativnejsim" zakaznikom napr. vo Fabii, alebo Rapide.. :-|

To minusko som chytil za podakovanie, alebo za spiatocnicke myslenie s MPI do Fabie ? :-O :*) 8-s
ale asi je to jedno >:-[] :-!
Avatar - Ham.
29. 4. 2016 22:24
Re: Novšie je lepšie (?)
No myslím, že MPI u nás nabízet nebudou, jednak kvůli emisím jak píšeš a druhak myslím, že by to byl obchodní propadák. Ono to sice na fórech vypadá jak by bychaři kupovali atmosféry, ale reální kupci s keší v kapse se chovají jinak, kdo okusí TSI nebo jiný turbobenzín, tak z 99,9% už do MPI nesedne ani za prase, prostě dynamika je opojná věc a řeči o atmosféře v oblasti čtyřválcových motorů (jasně, atmosférický osmiválec ve sporťáku je jiná balada) jsou podle mě už jenom internetové povídačky, reálný svět už se dávno otočil k čtyřválcové atmosféře zadkem, stačí se podívat na prodeje v Evropě, atmosféry pořád můžeš mít, ale jejich prodeje jsou zoufalost.
Avatar - AUDIRS6
29. 4. 2016 22:42
Re: Novšie je lepšie (?)
Tak o tom sa hadam ani pochybovat neda ( az na par Japonskych vynimiek, ktore sa tvarili, ze hlavou prerazia mur, ale aj tak 1 z nich uz zacina tiez skusat stastie s turbom >:-[] ).
To, ze tu to niekedy vyzera, ako keby tu chodili len klobucnicky dochodci, ale s nasetrenym cashom na novy voz, ktory sa ale nema kazit - a to len a koli vdaka turbu - to uz je uplne ina vec na povazenie... ;-\
Ja si este uzivam mnohovalcovu atmosku, ale mozno za rok ( +/- , mozno skor ), prijde cas tiez presedlat na nieco novsie... ;-)
29. 4. 2016 11:23
MPI and DI
Na druhom obrázku je napísané MPI a DI. Znamená to že sa motor bude vyrábať vo verzii so vstrekovaním MPI, čiže nepriamym a aj vo verzii s priamym, DI? Alebo je použité dvojité vstrekovanie, priame aj nepriame, ako u novej 1,8 TSI?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
29. 4. 2016 11:27
Re: MPI and DI
Neviem si v dnešnej dobe predstaviť použiť motor len s nepriamym vstrekom, evidentne to bude kombinácia priameho a nepriameho vstreku (tú má nielen 1,8TSI, ale tiež 2,0TSI).
Avatar - Emel
29. 4. 2016 11:41
Re: MPI and DI
No ten obrázek se totiž vztahuje i k R3 variantě bez turba, tj. dnešní 1.0MPI... taky je tam rozsah výkonu od 44kW, což mě na začátku zarazilo... :-)
29. 4. 2016 14:07
Re: MPI and DI
Verze pouze s nepřímým vstřikem bude existovat - atmosférická (MPI). Stejně jako tomu je dnes.
Avatar - iudex
29. 4. 2016 14:29
Re: MPI and DI
Ja som myslel, že sa bavíme o 1,5TSI.
29. 4. 2016 14:35
Re: MPI and DI
Ten obrázek, který peterle zmiňuje, patří k celé konstrukční rodině EA211 evo. Však také zmiňuje 3 nebo 4 válce... snad nechceš říct, že si budeš moci u 1,5 vybrat. ;-)
Avatar - iudex
29. 4. 2016 14:39
Re: MPI and DI
Už som písal edit, ale si mi do toho zasiahol (pôvodne som čítal len článok a nepozeral fotky), už vidím, že ten obrázok sa týka celej novej rodiny motorov, od atmo 1,0 po 1,5TSI.
1. 5. 2016 00:27
Re: MPI and DI
Máš pravdu. Dokonca bude aj 1,5 MPI. [odkaz]
Sú aj ľudia ktorí uprednostnia jednoduchosť a spoľahlivosť, pred výkonom a krútiacim momentom. Aj Renault ponúka do nového Megana novú atmosférickú 1,6 a Opel do Astry novú 1,4.
1. 5. 2016 11:07
Re: MPI and DI
Že ten motor bude, ještě neznamená, že ho tu nabídnou. I teď mají 1,4 a 1,6 MPI (EA211), ale tady je nenabízí. Jsou určené pro Rusko, Čínu nebo Brazílii.
29. 4. 2016 13:56
filtr
bude mit ten benzin filtr jak pro nastupujici euro6c vyhrozovali nebo ne?
je to novy motor (podobne jako 1.0tsi) ale o filtru ani zminka, přitom zprisneni na PM uz pristi rok.
protoze se o filtru u benzinu (az na ty odkazy na nejaky výzkum před nekolika lety) nepise, prepodkladam, ze zadny filtr nebude.
proti slozitemu a často nefunkčnímu zpusobu likvidace karcinogennich a jedovatých emisi u dyzlu bude benzinak stále konstrukcne jednodussi a emisne cistsi.

a ještě jeden dotaz - nevite někdo, po jaky sbernici beha v aute couvaci kamera (nemyslim dobastlena, ale primo od výrobce) ??
Rozbalit vlákno
1
29. 4. 2016 14:14
Re: filtr
Tyhle motory jsou modulární a emisní "zařízení" jsou jedním z modulů (už původní EA211 byly stavěné tak, aby je mohli sázet ve variantách od EU4 po EU6, podle požadavků různých trhů, co si vybavuji). Pokud by tedy filtr byl potřeba, pravděpodobně by ho tam dali, až když by to bylo nutné, jinak by vyhazovali peníze z okna.
29. 4. 2016 14:15
Toľko technologických noviniek...
Toľko technologických noviniek a zlepšení... a spotreba nižšia "až" o 10% ... Koľko ľudí by asi obetovalo tých 10% za vyššiu spoľahlivosť. Ale OK, nechajme sa prekvapiť. Držím palce.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2016 14:18
Re: Toľko technologických noviniek...
Výrazná většina? ;-)

Navíc je tam to slůvko "až" = v reálu to v průměru 10% určitě nebude. A pro nějakou jednotku %? Ne díky = určitě nechci :-!

Nějakej :no: prej ne = radši vypínání válců i v pidimotoru kde víc daleko víc může uspořit stylem jízdy než tim vypínánim >:D
29. 4. 2016 15:40
Na co si to hrajou?
Cituji z článku:
"Tato úspora byla zajištěna použitím té nejmodernější techniky. Volkswagen upozorňuje především na turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek, které se ve velkosériové výrobě objeví vůbec poprvé. Systém se zatím příliš nepoužívá, známý je ale třeba z vybraných modelů Porsche."

To bude zase průser, vždyť oni už skoro dvě desetiletí nejsou schopní vyrobit normální benzínový motor, který by fungoval. Na co si to hrajou?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
29. 4. 2016 16:07
Najvacsia automobilka a iba kopiruje konkurenciu :(
Tuto modularnost uz davno zavidlo BMW u ktoreho sa vyvyja len jedel 0,5l valec a z neho su skladane vsetky motory.. ostava len pockat na com pani z VW setrili tentokrat a co sa bude rozpadavat na tomto motore.. Je az nepochopitelne ze v roku 2016 stale prezivaju vackove hriadele a rozvody a plne variabilne pneumaticko elektricke ventily a bezrozvodovy/bezremenovy motor s elektrickymi cerpadlami a alternator-generatorom priamo na hriadeli su stale iba concepty v Quorose a spol :-( :no:
Rozbalit vlákno
3
29. 4. 2016 21:18
Re: Najvacsia automobilka a iba kopiruje konkurenciu :(
Tohle ale není ta modulárnost, o které je řeč (a modulární jsou i stávající motory). Nebo mi chceš říct, jak z čtyřválcové 1,5 udělají odebráním válce 1,0? V matematice jsi asi moc silný nebyl. ;-)
Avatar - _Karel_
29. 4. 2016 21:20
Re: Najvacsia automobilka a iba kopiruje konkurenciu :(
>:D :yes:
Avatar - .StenLi.
30. 4. 2016 00:14
Re: Najvacsia automobilka a iba kopiruje konkurenciu :(
Oh.. nepozornost moja :-) :yes:
29. 4. 2016 17:05
Jakou tipujete životnost?
Při dlouhém výčtu všech možných technických fíčur a použití superřídkého oleje si nemohu položit otázku: jaká je skutečná plánovaná životnost tohoto supermotůrku bez zásadních investic (turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, vypínání dvojice válců, pístní kroužky atd, atd.).... :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - IbizaFR
29. 4. 2016 17:54
Re: Jakou tipujete životnost?
max 80-100 tis.
Avatar - KubikCv
29. 4. 2016 23:15
Re: Jakou tipujete životnost?
tipuju 150-180 tisíc...
Avatar - _Karel_
29. 4. 2016 18:27
???
Pane Bureši, galerii dodáváte vy, nebo někdo jiný z redakce?
"Točivý moment uveden nebyl" - já ho tedy v galerii vidím poměrně jasně uvedený, i písemně, i graficky.
Rozbalit vlákno
6
29. 4. 2016 21:10
Re: ???
O galerii se (normálně) stará grafik, respektive grafička, pokud to pořád dělá Renata.
Avatar - _Karel_
29. 4. 2016 21:19
Re: ???
Trochu předpokládám, že práce grafika je spíš technická, a pracuje s podklady od autora článku.
29. 4. 2016 21:24
Re: ???
Vím, že autoři článků můžou něco navrhnout (co tu tak v minulosti vyplynulo v diskuzích, ale konečné slovo nemají), a předpokládám, že obrázky doprovázející nějakou zprávu stáhne ten, kdo ji zpracovává. Otázka však je, jestli se na ně vůbec podívá. ;-)

Jinak to samozřejmě byla správná připomínka. V textu tiskové zprávy moment skutečně uvedený nebyl, alespoň jsem ho tam neviděl, ale na obrázku je, pro slabší verzi. Pro 110 kW to pak lze celkem dobře odhadnout, když jsou stávající převodovky omezené na 250 Nm.
Avatar - iudex
29. 4. 2016 23:00
Re: ???
Je inak zaujímavé, že slabšia, 96 kW verzia 1,5TSI má krútiak len 200 Nm. To je dosť málo hlavne v kontexte práve predstaveného 1,0TSI, ktorý má maximum krútiaku rovnaké (a rovnaký má i slabšia 1,4TSI). Pri silnejšom to bude presne ako píšeš, 250 Nm.
Avatar - AUDIRS6
29. 4. 2016 23:05
Re: ???
Jo, tych 200 Nm mi prave v kontexte s 1.0 TSI tiez udrelo do oci... :-O
Tipujem, ze ten liter teda budu preferovat do mensich a lahsich vozov a ten R4 do trochu tazsich - predsalen, kym zabere turbo, tak v lahsom voze ti to nepride tak blbe, ako v tazsom. Lenze kedze uz vieme, do coho vsekteho sa chysta ten liter ( O III ) tak to az tak ruzovo nevidim. Ale ako zaklad pre FL Supa...
30. 4. 2016 11:37
Re: ???
Točivý moment by základní verze 1.4 TSI (stará s 92 kW i nová s 96 kW) samozřejmě mohla mít daleko větší než pouhých 200 N.m (např. motor 1.4 T v nové Astře má 245 N.m s 92 i se 110 kW), to by ovšem VW nesměl šetřit a montovat k těmto motorům jen slabou převodovku MQ 200 (stejnou má i 1,2 TSI), která je dimenzovaná maximálně právě jen na 200 N.m.... :-( :'-( 8-s :no:
29. 4. 2016 23:38
ACT
Opravdu je potreba implementovat tuto technologii? A duvod "prolezeni" emisnich testu opravdu neberu, myslim realny duvod pro koncoveho zakaznika.
Tyto motory by mely byt usporne samy o sobe (nynejsi 1.4 TSI 92kW vypinani valcu taky nema).
Pro me je toto jedna z hlavnich nevyhod silnejsiho 1.4 TSI. Proste to nechci, podle me to nestoji za ty usetrene dve deci, navic ten motor je vyrazne drazsi oproti slabsi verzi.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
29. 4. 2016 23:48
zbytečný, komplikovaný a principiálně zastaralý motor
pod kapotu auta pro chlapy patří diesel! :-)
Rozbalit vlákno
6
30. 4. 2016 07:38
Re: zbytečný, komplikovaný a principiálně zastaralý motor
Koukám že jsi odborník motoráře !!!

Auta pro chlapy vám jasně řeknou, že pod kapotu i tohoto osobního vozu patří sportovní jízdy a tedy za překročení rozumného a zdůvodnitelného pravidla, že do sportovního auta naftový motor nepatří.

Někdo diesel miluje jako vy a někdo jej nemá rádi aut s dieselovými motory protože vědí, že do osobních aut nepřináší nic dobrého!

Ať si každý vybere, co chce. Já volím benzín :yes:
30. 4. 2016 08:09
Re: zbytečný, komplikovaný a principiálně zastaralý motor
Já samozřejmě taky, nafťák jsem nikdy jakou soukromé auto neměl a ani to neplánuju.. Nenajezdím totiž ročně 50 000 km a víc, aby se mi vyplatil, a MPV či SUV, kde je takový motor nutností, nekupuju. Další nevýhodu nafty je většinou výrazně omezený jízdní komfort (hluk, vibrace, hlavně tedy mimo dálnici) a v poslední době ještě finanční rizika spojená s drahým filtrem pevných částic. A že nevolbou nafťáku zároveň nezamořuju vzduch za mých autem, to je samozřejmě velmi příjemný bonus navíc! :-)
30. 4. 2016 08:16
Re: zbytečný, komplikovaný a principiálně zastaralý motor
Ano přesně tak :yes: ;-)
30. 4. 2016 08:24
Re: zbytečný, komplikovaný a principiálně zastaralý motor
Nejak tak. Jazdiť na dízloch po meste je tragédia. S týmto motorom sa to začne tváriť ako auto až od tretieho prevodového stupňa.
A je trestuhodné, že týchto smradov púšťajú do podzemných garáží!!!
Avatar - Ada je zase tady
30. 4. 2016 09:01
Re: zbytečný, komplikovaný a principiálně zastaralý motor
"nafťák jsem nikdy jakou soukromé auto neměl a ani to neplánuju"

A to je ten problém. Také jsem si to myslel, než jsem s dieselem ujel prvních 100 tisíc km. :-!
30. 4. 2016 11:34
Re: zbytečný, komplikovaný a principiálně zastaralý motor
Ha, ha, pobavils! Pokud bych si při ročním nájezdu cca 10 000 km (z toho nezanedbatelnou část krátké jízdy po městě) kupoval soukromé auto v naftě, musel bych být úplný idiot: 1)Výrazný příplatek za naftový motor, 2) Dražší servis, 3)Výrazně nižší jízdní komfort (větší hlučnost a vibrace), 4)Potenciální průser s filtrem pevných částic, 5)Neatraktivní zvukový projev, 6) Více zatížená přední náprava (rychlejší opotřebení, větší sklon k nedotáčivosti). 7) Smrad z výfuku. Takže Ádo, pochop už konečně, že pro spoustu lidí je diesel v autě NAPROSTÁ PITOMOST (a že současná produkce automobilky Renault je celkem kvalitní) :-)