Zde klid, Navtech to pojal jako elegantní nadsázku. Kůže sedadel Volv a jejich zpracování je i v kontextu prémiové produkce vskutku špičkou. Sezení pak bez diskuze. kdo přesedne z Volva do jiného vozu, zažívá tu menší tu větší sedadlové rozčarování. Nedávno jsem byl v AUDI a šel se podívat na Allroada, nevím co tam měli za výbavu, ale byla to černá kůže. Musím přiznat, že jsem se té lacinosti až lekl. Přitom v minulém Allroadu jsem zažil u kolegy fantastickou perforovanou kůži.
Po zkušenosti s Volvem bych řekl, že jejich kůže je především "trvanlivá", ale na rozdíl od ostatní prémie je to asi všechno. Kromě těch motorů je tam i absence větrání a další tvarování, jako sport a komfort, různá masáže a pod. Mě se třeba kombinace alcantry a kůže v Audi líbí.
Odsávačku už má S80, má i perforaci. Další tvarování tuším není v nabídce. Já měl v sobě zasunutou tu kolegovu minulou Allroad, on tam měl lahvově zelená sedadla, perforace ve středu... no, byla to klasa. Právě to, co jsem spatřil taď u Audi mě dost rozhodilo - taková jednolitá matová čerň, bylo to hladké, žádný záhyb... fakt jsem se až lekl. Kdyby mi to chtěli nabídnout s tímhle sedadlem, tak bych to odmítl. Podívám se, jaká sedalda vlastně nebízí.
Nadsázka, toť oč tu běží, spíš je problém v tom, že podobných parametrů dosahují ti nejlepší z menších objemů, BMW z 2,0, MB z 2,2, atd., ale buďme rádi za to, že Volvo svůj výkonový handicap (handicap šestiválce) zkouší zamáznout alespoň takto, tohle už bude (pominu-li zvuk) relat. důstojná dýzlová motorizace pro S80 nemluvě o SUVéčkách. :yes:
Domnívám se, že by nebyl problém vytlačit z dépět vyšší výkon, odtušuji ovšem, že VOLVO je zdrženlivé záměrně (akcent na tu bezpečnost, rodinu atd) a tedy to popuštění uzdy chápu jako výsledek tlaku konkurenčního okolí, nikoliv jako izolovanou snahu volva ždímat své motory. Ovšem, tah Volva na branku v modelovém spektru nutně musí být následován korespondující motorizací. A v ní je samozřejmou inspirací německá prémie, tomu prostě neuteče nikdo.
V zásade by súcasný trend downsizingu mal Volvu vyhovovat, ked na základe svojho klasického patvalca moze vytlacit i slusné výkony. Druhá vec je, ako spomínas, urcitá zdrzanlivost daná mozno i obavou o dostatocnú zivotnost vysokopreplnovaného motora s dvomi turbami na jednu radu valcov. Z tohto ohladu sa mi stále javí vhodnejsie samostatné turbo pre kazdú radu valcov (ak sú tie rady dva ;-)), ergo konfigurácia V6. A tu vskutku okrem pezotáckej 2,7-icky je iba nemecká trojka.
Ono nejsou 2 turba jako 2 turba. Turbo pro každou řadu válců má výhodu v možnosti použití menšího turba ( 1 turbo neplní "celý" obsah motoru ) což může přispět ke kratší reakční době na sešlápnutí plynu atd. A nebo 2 turba, kdy 1 malé plní motor v nízkých ot. a 2 větší při středních a vyšších, což umožňuje lépe "naladit" průběh výkonové a momentové křivky. Každé z těchto řešení má něco do sebe. Zde bych řekl, že šlo Volvo cestou druhou a spíše se soustředili na průběh momentu, než na nějaké špičkové maximální výkony a toto mi i tak nějak k Volvu sedí, než se prezentovat např. max. špičkovým výkonem.
Myslet znamená ho.no vědět. Pokud vím, tak Mercedes narozdíl od Volva motorovou nabídkou netrpí. Přitom v dolním příspěvku to vypadalo, že už si zadnici vytřeš sám.
Všude okolo máš dostatečnou a trpělivou odpověď. Nevim, co bych k tomu měl ještě dodávat. Volvo je príma, ale prostě ty lenivý motory a převodovky jsou bída.
By me zajimalo, proc nemaji 2,7d stejne jako donedavna koncernovi bratri. Jinak vykon je spis dostatecny, nez ohromujici, ale pokrok oproti standartni D5 to je. Chybi mi tam ale gradace, nebot tento motor pujde do vsech Volv, pocinaje S40 a tak nejaka hra na premiovou notu u S80 je ta tam.
On i ten 136kw se "sportovnim" lookem je legracni pri zrychlovani :-) > je pravda, ze po XC60 se trochu rozhlizim a to je asi jedina motorizace se kterou to pojede a nesezere to cloveka uz v sourumu ;-)
Ten "look" jsem udělal a převodovka odkráčela do věčných lovišť. Ale to spíš, že ten servisní dobytek nevyměnil olej s odkazem na to, že by si údajně zákazníci stěžovali na tahání peněz.
Volvo popustilo vášně dépětce, to je dobrá zpráva. Výborná zpráva by byl třílitrovej šestiválec. Ale i tak, 205 koní v naftě bude velkým Volvům slušet.
Volvo by hlavně potřebovalo zbrusu nový diesel. Nějaký 3.0 d V6/R6 alespoň 230k, když už nic jiného, tak z marketingových důvodů. Aby ho tam vůbec dostali, by ovšem museli nejdřív přejít na podélné uložení, aby nemrhali časem a financemi, jak ho pod kapotu vůbec dostat. Vůbec by mě zajímalo, proč se Volvo tak drží příčného uložení motorů, když ho to evidentně omezuje v samotné konstrukci motorů.
Čtu zde řadu příspěvků typu proč nemá Volvo ještě šestiválcový diesel, proč nejít nad 2.5 litru apod. Kdo něco o vozech Volvo ví, jsou mu důvody celkem pochopitelné : 1) dieselové agregáty produkují mnohem více jedovatých zplodin nežli benzínové - to že není toto přiznání řadě "marketingově uvažujících" automobilek po vůli je zjevný fakt. Argument typu, že diesly dnes plní emisní normu Euro 5 podobně jako benzinové je poněkud planý, poněvadž tato norma samozřejmě uplatňuje ve svém rámci vzásadě rozdílné požadavky na obě kategorie. Volvo o tom moc dobře ví, a proto v souladu se svojí filozofií snaží omezit nabídku naftových motorů na minimum - tzn. základní kubatury. 2) šestiválce ano, ale jak je u Volva zvykem z bezpečnostních důvodů jedině v řadě a to napříč !!! Napříč má Volvo už 2 šestiválce (atmo + twinscroll turbo) i starší generace šestiválců, ale benzinové ! Ono totiž vměstnat mezi 2 závěsy přední nápravy blok řadového benzinového šestiválce a řadového naftového šestiválce je opět veliký rozdíl ! Stačí uvažovat ;-)
Bohužel v "dieslové" evropě je snaha Volva přiblížit se evropské prémii bez "odpovídajícího" naftového agregátu velmi komplikovaná. Můžeme si stokrát říkat, že to dělají kvůli naší planetě, nebo protože je obtížné nacpat tento motor do jejich současného auta, ale na faktu, že ten motor pro "kompletní" nabídku prostě chybí to nemění nic. Absence vhodného dieslu na evropském trhu se krésně ukázala u Hondy a teď se ukazuje u Subaru. Při informaci, že Honda nabídne diesel, skalní fanoušci pomalu houfně páchali rituální sebevraždy ( to samé nastalo u Subaru ), ale Acco to posunulo o pořádný kus dál a to samé lze teď pozorovat u prodejních čísel Lega. Samozřejmě, že prodeje zaběhnutých premiantů to neohrozí, ale ty auta si najendnou na listinu kandidátů zahrnou lidi, kteří by o nich dřív neuvažovali.
ja rikam, ze veliky rozdil je hlavne ve financovani vyvoje zcela noveho dieseloveho R6 nebo V6 a uprave stavajiciho D5 ;-) Kdyz k tomu nenakrocili v dobe cernych cisel, tak ted uz vubec ne...proto "kosmeticka" uprava D5, ale aspon neco. :yes:
Hlavním důvodem, proč Volvo doposud nemá velký diesel, není jejich "zelené myšlení" (to jsou dobrý PR kecy), ale nedostatek financí. Volvo jednoduše, nemá peníze na vývoj nového motoru. Všichni víme, jak na tom v poslední období je. Ta jejich filozofie, motory v jedné řadě napříč, Volvu ještě komplikuje situaci a přitom z každodenního hlediska to zákazníkovi nepřináší žádný užitek. A navíc když osmiválec mají do V, tak nevidím důvod, proč nemít do V i šestiválce.
Zjevně se domníváte, že si vymýšlím, úsměvné :-) Volvo vývoj nového dieselového šestiválce zafinancovat samozřejmě může ! Podotýkám důrazně, že dieselové variace R5 jsou koncepčně nejstarší motory v nabídce ! Proč tedy doposavaď dalo Volvo přednost vývoji již 3 zcela nově navržených benzinových motorů při neustálé inovaci D5 ? Každý mechanik Vám potvrdí, že koncepce R5 je z hlediska vyvážení a geometrie klikové hřídele vč. uložení technicky lepší než V6 vyjma případů, kdy řady válců svírají 60°. Důvody proč jsou dieselové šestiválce výhradně a většina benzinových rozevřené do 90° nebudu uvádět. Zmínil jste V8 od Volva, který má ovšem zrovna atypické uspořádání do 60° avšak navíc výrazně menší nároky na tuhost bloku než dieselová podoba byť i V6, však ono je to jedno - řeč je přeci o šířce motoru ! V8 tedy do toho nepleťte, ten má Volvo vyřešený. Z výše udeveného i mého předchozího příspěvku se Vám tedy snažím vysvětlit, že náhradou D5 za (dejme tomu) 2.7 V6 (PSA+Ford) by Volvo nezískalo nic navíc, pokud je D5 stále schopna nabídnout výkon kolem 200k. Řešením by byl opravdu řadový dieselový šestiválec a o tom už řeč byla.
A to tu asi na auto.cz nikoho nezaujima, ze v cine predstaviolo volvo i predlzenu verziu, ktora je o 14 centimetrov dlhsia, no samozrejme je to tiez iba pre cinsky trh... :-|