Novinky
Napriek tomu že som zástanca " aleternatív " moje prvé auto bola Skoda Favorit LPG , a neskor aj Fábia LPG tak význam k tejto zástavbe nevidím....(Áno už roky jazdím na Tdi a Tsi .....ale aj tak.....)
Minimálne k tomu že moja prvá Favorit....mala asi tak 850 kg a 43 kw....no nech pri prevádzke na LPG 38 - 40 kw........prešlo 20 Rokov....a jazdiť s 41 kw " rodinným " autom bude pre každého šoféra utrpenie....
A ak porovnávame LPG CNG , tak sa mi zdá že práve to CNG až o tolko výhodnejšie nie je....
Minimálne k tomu že moja prvá Favorit....mala asi tak 850 kg a 43 kw....no nech pri prevádzke na LPG 38 - 40 kw........prešlo 20 Rokov....a jazdiť s 41 kw " rodinným " autom bude pre každého šoféra utrpenie....
A ak porovnávame LPG CNG , tak sa mi zdá že práve to CNG až o tolko výhodnejšie nie je....
CNG má vyšší oktanové číslo. Pokud máš dost peněz, můžeš si pořídit plničku a"tankovat" doma. Osobně jsem s touto myšlenkou docela koketoval... jenže...důležité je to "pokud máš dost peněz"...
CNG ma poriadne oktanove cislo,ktore sa pohybuje v rozpäti 120-130 oktanov.Taka plnicka je zaujimava alternativa k tomu kto ma dom a pripojku zemneho plynu a chce jazdit lacnejsie.Niekedy som koketoval aj s dalsou takou moznostou domacej plnicky,ale tentokrat si palivo aj sam vyrabas..e85.
[odkaz]
[odkaz]
dobrý den, škoda, že není ten apríl, nevím zda má vestavba vůbec smysl, není uvedeno kolik vlastní přestavba stojí, dynamické vlastnosti jsou tragické, nechci polemizovat, ale určitě se fabia dá předjet i na skůtru, za jak dlouho se auto vyplatí po jakém nájezdu..............., při rodinné, autě, kdy je roční nájezd tak cca 10-15 tisíc,
asi pokus na zvířeti............, nějak jsme se asi přepočítali :no:
asi pokus na zvířeti............, nějak jsme se asi přepočítali :no:
... a mluvím jakožto "půlroční zkušební jezdec" s Octavií G-Tec, se kterou teď jezdí kdo má ruce nohy...
CNG má nesporně spoustu výhod... pokud máte v areálu firmy plničku a potřebujete jezdit kolem komína 150 km denně, je to ideální řešení... sice trochu dražší, ale pořád levnější, než například současná hybridní řešení, Spalování je navíc opravdu čistší, pokud vykazujete uhlíkovou stopu v rámci nějaké korporátní politiky, snadno splníte "eko-cíle".
Ale tlačit CNG do 1.0 MPI???!!! To mi přijde přitažené za vlasy a upřímně jako velká minela. Ono samo o sobě (s CNG i bez) mi takový motor do dnešního provozu přijde zkrátka nebezpečný...
CNG má nesporně spoustu výhod... pokud máte v areálu firmy plničku a potřebujete jezdit kolem komína 150 km denně, je to ideální řešení... sice trochu dražší, ale pořád levnější, než například současná hybridní řešení, Spalování je navíc opravdu čistší, pokud vykazujete uhlíkovou stopu v rámci nějaké korporátní politiky, snadno splníte "eko-cíle".
Ale tlačit CNG do 1.0 MPI???!!! To mi přijde přitažené za vlasy a upřímně jako velká minela. Ono samo o sobě (s CNG i bez) mi takový motor do dnešního provozu přijde zkrátka nebezpečný...
testu Octavie X Astra kde toporná nedotáčivá Octavia bodovala podvozkem (fakt!) tady máme další bombu.
Prostě je to super, i kdyby to sra..ka byla. A když už si myslíme, že ta děsivá čísla o zrychlení atd. tentokrát neobkecá , rozhodne se, že je přece obkecá.
A to tím nejsprostším a nejhloupějším způsobem, jaký jsem kdy tady při vylizování AZNP viděl. Srovná tuhle popelnici s Pianem 123 200D. I když to samozřejmě (ne)jelo podobně. Jak může srovnat ty sedačky - fakt to napsal? Vždyť blouzní! Potřebuje léky! Nehledě na to, že "piano" ujelo bez šáhnutí často milion km, když mělo 200tis, bylo slušně zajeté. Ale hlavně mělo atmosféru.
Zkrátka to souvětí, kde autor dává do paralely svezení v MB123 a tímhle pojízdným zoufalstvím je jedním z největších žvástů, co kdy motoristická žurnalistika zažila.
Prostě je to super, i kdyby to sra..ka byla. A když už si myslíme, že ta děsivá čísla o zrychlení atd. tentokrát neobkecá , rozhodne se, že je přece obkecá.
A to tím nejsprostším a nejhloupějším způsobem, jaký jsem kdy tady při vylizování AZNP viděl. Srovná tuhle popelnici s Pianem 123 200D. I když to samozřejmě (ne)jelo podobně. Jak může srovnat ty sedačky - fakt to napsal? Vždyť blouzní! Potřebuje léky! Nehledě na to, že "piano" ujelo bez šáhnutí často milion km, když mělo 200tis, bylo slušně zajeté. Ale hlavně mělo atmosféru.
Zkrátka to souvětí, kde autor dává do paralely svezení v MB123 a tímhle pojízdným zoufalstvím je jedním z největších žvástů, co kdy motoristická žurnalistika zažila.
je nejlepším řešením hladký atmosférický diesel. S Fabií 1,9SDI se jezdilo za 3,8 litru polyesteru řepkového oleje na 100km. 😄
Jsem příznivcem LPG a CNG pohonů. Oceňuju, že se dealeři Škodovek snaží, protože samotný výrobce Škoda Auto se k těmto pohonům staví spíše negativně (viz minulá Fabia, která nedostala originální LPG verzi, ačkoliv sesterské modely Polo a Ibiza tuto verzi měly).
Ale tady je zádrhel patrný hned na první pohled. Zrychlení z 0 na 100 za 22s? Ano, v 70. letech to byl standard nejlevnějších aut, ale dnes je rok 2016. Trpět budou oba - řidič i motůrek. Jeden z nich to dříve nebo později vzdá, nedovedu si představit, že se spolu budou trápit třeba 200 tkm. Teplota chladicí kapaliny potřebná pro přepnutí mi přijde vysoká, běžně bývá 30°C. Jelikož je 60°C, tak v zimě bude auto jezdit více na drahý benzín, než na levný plyn a to podstatně zhorší návratnost investice.
Z tohoto by prostě bič neupletl ani David Copperfield. Motorová paleta současné Fabie přestavbám prostě nepřeje - do přestaveb TSíček se přestavbářům nechce a litrový motůrek je "slabé kafe" i pro majitele HTPéček, natož pro náročnější zákazníky. Přesto řešení existuje, pokud bydlíte blízko polských hranic. Polský dovozce Škodovek nabízí v celé polské dealerské síti "originální" přestavby na LPG i pro TSíčko s 66 kW a to za velmi příznivé ceny. Jestli to perfektně funguje, to nevím, ale dává mi to mnohem větší logiku, než trápit litrový motůrek (ten polský dovozce samozřejmě také nabízí s přestavbou LPG).
Ale tady je zádrhel patrný hned na první pohled. Zrychlení z 0 na 100 za 22s? Ano, v 70. letech to byl standard nejlevnějších aut, ale dnes je rok 2016. Trpět budou oba - řidič i motůrek. Jeden z nich to dříve nebo později vzdá, nedovedu si představit, že se spolu budou trápit třeba 200 tkm. Teplota chladicí kapaliny potřebná pro přepnutí mi přijde vysoká, běžně bývá 30°C. Jelikož je 60°C, tak v zimě bude auto jezdit více na drahý benzín, než na levný plyn a to podstatně zhorší návratnost investice.
Z tohoto by prostě bič neupletl ani David Copperfield. Motorová paleta současné Fabie přestavbám prostě nepřeje - do přestaveb TSíček se přestavbářům nechce a litrový motůrek je "slabé kafe" i pro majitele HTPéček, natož pro náročnější zákazníky. Přesto řešení existuje, pokud bydlíte blízko polských hranic. Polský dovozce Škodovek nabízí v celé polské dealerské síti "originální" přestavby na LPG i pro TSíčko s 66 kW a to za velmi příznivé ceny. Jestli to perfektně funguje, to nevím, ale dává mi to mnohem větší logiku, než trápit litrový motůrek (ten polský dovozce samozřejmě také nabízí s přestavbou LPG).
Kdo chce šetřit, tak nejrozumnější je pořídit Ceed/i30 1,6i na LPG.
To není moc rozumné. Motory Ceedu nemají tvrzená sedla ventilů a při provozu na plyn se do nich dovedou ventily zaklepat neuvěřitelně rychle, navíc hodně draho vychází "seřízení" ventilových vůlí. U Ceeda jedině 1.4ku, u které Kia nabízí oficiální LPG přestavbu, jejíž součástí je montáž hlavy válců s tvrzenými sedly.
uvedenou motorizaci komentovat nebudu, ale aby byla cena provozu na CNG nižší jen zdůvodů nižší daně, to mi příjde dost pitomý
Překvapilo mně, že
- i na takovéto auto lze pět oslavné ódy (nemyslím ekonomiku provozu). Dokonce i na motor.
- CNG úprava o tolik sníží výkon motoru
- je tak "amatérská" verze úpravy, přeci lze alespoň ukazatel stavu paliva využít společný benzínový pro obě paliva a jen přepínat
- když CNG úprava snižuje náklady na provoz, snižuje CO2 a snižuje ostatní exhalace, tak že není více aut s touto modifikací vyráběno přímo výrobcem - ropná lobby? .
- i na takovéto auto lze pět oslavné ódy (nemyslím ekonomiku provozu). Dokonce i na motor.
- CNG úprava o tolik sníží výkon motoru
- je tak "amatérská" verze úpravy, přeci lze alespoň ukazatel stavu paliva využít společný benzínový pro obě paliva a jen přepínat
- když CNG úprava snižuje náklady na provoz, snižuje CO2 a snižuje ostatní exhalace, tak že není více aut s touto modifikací vyráběno přímo výrobcem - ropná lobby? .
podle mě moc dobře ví, že CNG má smysl především pro fleety. A ty berou jako služební právě Octavie. Takže v tom nevidím žádnou ropnou lobby, ale čistý pragmatismus.
Člověk si své vlastní auto, pokud už chce jezdít levně, přestaví na LPG :-!
Člověk si své vlastní auto, pokud už chce jezdít levně, přestaví na LPG :-!
Hlavní překážkou je nedostatečná infrastruktura. Nenech se zmást tím, že u nás CNG čerpačku vidíš běžně, ČR má totiž jednu z nejhustších sítí CNG čerpaček. Například v Irsku není ani jedna, v Dánsku jich je 9 atd. Zrovna nedávno byla na nějaké zpravodajské serveru statistiky prodaných CNG aut v Evropě... naprostá většina v Itálii, pak něco v Německu, my jsme bylo na třetím nebo čtvrtém místě a zbytek Evropy skoro nic, v Irsku bez čerpacích stanic se samozřejmě prodalo přesně 0 CNG aut.
Ukazatel stavu paliva odpovídá tomu, že je to "klasická přestavba". Kdo jezdil na LPG, tak ví, že stejně nemá smysl se podle toho ukazatele orientovat a je nutno tankovat podle najetých kilometrů.
Ukazatel stavu paliva odpovídá tomu, že je to "klasická přestavba". Kdo jezdil na LPG, tak ví, že stejně nemá smysl se podle toho ukazatele orientovat a je nutno tankovat podle najetých kilometrů.
Copak bude dělat auto při využití jako rodinné kombi?
Tj. naložení 4mi dospělími a nacpáním kufru? Tzn. zatížit na maximální povolenou hmotnost?
Pojede to vůbec?
Tj. naložení 4mi dospělími a nacpáním kufru? Tzn. zatížit na maximální povolenou hmotnost?
Pojede to vůbec?
k čemu CNG, když tu máme LPG, které je levnější na přestavbu, levnější na provoz a dostupné kdekoliv???
Také by mne tento vůz bavilo řídit, prvních 5 minut. Věřím že přestavba je kvalitní, věřím že auto natočí klidně 500tis km. Ale pro Fabii je ideální atmosféra 1,4-1,6L. Ano má krásný tvar křivek motoru, které Martin narozdíl od většiny z nás pozná a ocení. Ale co z toho, když do kopce jedete 50 trojka plný. A ideální cestovní rychlost je 70. Všimněte si, že Škodovka pro východní trhy stále dodává 1.6MPI (např Rapid). Pokud tedy 1.0MPI projde emisními liminity, není důvod aby neprošlo 1.6MPI. To by byl ideální motor, z toho přestavbu klidně udělejte. Ale litr je prostě málo, byť to může být jakkoliv povedené.
Jezdím již pouze vozy na LPG dobrých 10 let, ale do CNG bych nešel, natož u nějakého litru. Dodělávaný pohon na CNG je nesmysl, protože má více záporů než kladů a když už CNG, tak origo výrobcem. Navíc dojezd na plnou nádrž je u CNG dosti tragický a návratnost poměrně dlouhá, pokud někdo nemá nájezd aspoň 15 až 20tkm/1rok. LPG to stále drtí nejen cenou samotné přestavby, počtem čerpacích stanic, ale i nízkou hmotností nádrže a kapacitou a tím i dojezdem, bezproblémovou výdrží zadní nápravy, pohodlnější předělávkou, ale hlavně mnohem rychlejší návratností a také se ojetiny na LPG dosti dobře prodávají. To plnění CNG je taky dosti velkej hukot a jde z toho celkem až strach, ale tohle je pouze o pocitu. Jinak ten podtlakový přímaz ventilů, co je vidět detailně na obrázku č.39 je taky z nouze ctnost, když už to s přímazem myslí vážně, tak pomocí elektronického čerpadla, protože je to mnohem účinnější, čili maže to nehledě na otáčky motoru a ne pouze na volnoběh a z hlediska spotřeby maziva je to i mnohem úspornější. Upřímně předělávat litrové motory na plyn mě osobně přijde jako naprostá blbost, protože ty pidi motory jsou dělány tak, aby už při provozu na benzín měli co nejmenší spotřebu a když tam někdo flákne ještě plyn, tak ten motor doslova ožebračí na už tak mizerném výkonu. Smysl to má u výkonnějších motorů, kde mírný pokles výkonu nebude téměř vůbec citelný.
"Při tehdejších cenách benzinu 36,20 Kč/l jsme na každý litr s plynovou Fabií 1.4 16V ušetřili 1,06 Kč."
Má byť ... na každý km ...
Má byť ... na každý km ...
Není tohle určitě lepší volba ? CNG prakticky v okolí Ostrava - Kopřivnice není kde tankovat (Ostrava má snad 2 a o jedné vím v Dobrá u Frýdek Místek ) LPG mají všude akorát je tam zase problém,že ho málo kde nenatankujete v noci 😄 Jinak samozřejmě že se tyhle dvě auta nedají porovnávat,ale Logan má hlavně výhodu v nosnosti přes 600 kg ! Fabia zase možnost příplatkových prvků výbavy¨,které Logan ani nezná >😁
Auto tohodle typu si kupuje člověk proto, aby jezdil levně, a většinou ne přes celou Evropu.
Takže tu výbavu bych neřešil.
Já to mám ale jasný - já bych si koupil Fiata i tehdy, kdybych chtěl CNG.
😉
Punto 1.4 CNG od výrobce... za 338 tisíc i s klimatizací... zvýšené zátěži jsou přizpůsobené i brzdy... a výkon klesá z 57kW / 115 Nm na 51kW / 104Nm = stále akceptovatelné hodnoty pro čtyřmetrové auto.
😉
Z nuly na sto je pak ze 14.4 na 16.9, cože je znát... ale je to furt lepší, než ta Fábka s benzínem!
Takže za mě je to jasný.
Takže tu výbavu bych neřešil.
Já to mám ale jasný - já bych si koupil Fiata i tehdy, kdybych chtěl CNG.
😉
Punto 1.4 CNG od výrobce... za 338 tisíc i s klimatizací... zvýšené zátěži jsou přizpůsobené i brzdy... a výkon klesá z 57kW / 115 Nm na 51kW / 104Nm = stále akceptovatelné hodnoty pro čtyřmetrové auto.
😉
Z nuly na sto je pak ze 14.4 na 16.9, cože je znát... ale je to furt lepší, než ta Fábka s benzínem!
Takže za mě je to jasný.
Přirovnání k W123 pak ještě větší...přes 3dekády starý model? Pane Vaculíku, buďto jste opravdu slušně ironicky naložený nebo i zde některými čtenáři vyzdvihovaná údajná odbornost a objektivita je jen pro některá auta?
Otřesný panflet... :-! :no:
Kdo vyzkoušel jízdu takovým autem, dovede si velmi dobře představit, jak Fabia 1.0 CNG jezdí. Bude to taková pohodová, klidná, nepříliš dynamická jízda. Podle mě je tedy toto přirovnání naopak výborné.
Vůbec se nevysmívám "pianu", naopak...doba je úplně někde jindy.
Otřesný Vaculíkův text ;-\
Lenze ked vezmes do uvahy ze po prestavbe na CNG padne vykon o 20% (!) a hmotnost stupne minimalne na metrak cez tonu, pomer vykon/hmotnost bude horsi, ako kedysi u Skody 105 (kde mal motor sice len 33kW, ale hmotnost bola len dakych 750kg). Z toho potom vyplyva tragicka "dynamika"...
Ja mam auto čo dá stovku za 8, stará poctivá atmosféra. Ale sú úseky kde sa prakticky nedá predbiehať bez rizika.
Schopnost zrychlení je součást pasivní bezpečnosti.
Fakt, ze urobis -teda USPESNE DOKONCIS objehaci manever, pred ktorym sa netreba pomodlit, je myslim vcelku prinosna vec, na ktoru proste par koni a Nm nikdy nieje na skodu... 😉
A argument o tom, že také auto je nebezpečne tým, že ho treba predbehnúť tiež neobstojí. Z 50-90 zrýchlili možno o 7-8 sekúnd pomalšie ako priemerne auto. A malo kedy idem za jedným takým autom na úseku kde to spravy 10 a viac krát.Tak nech stratím 2 minúty to nie je problém pre nikoho kto si rozumne plánuje cestu. Pre mňa horši sú polovodiči na silnejších autách. Ktorý nevedia šoférovať a tak sa síce na zákrutách neskutočne vlečú, ale na rovinke zrýchľuje čo to dá, len aby ho nik nepredbehol.
2012 - 2014 sazba 500 Kč/t (0,36 Kč/m3);
2015 - 2017 sazba 1 000 Kč/t (0,7 Kč/m3);
2018 - 2019 sazba 2 000 Kč/t (1,4 Kč/m3);
od 2020 - sazba 3 355 Kč/t (2,36 Kč/m3), resp. minimální úroveň dle EU.
Tyto sazby jsou zlomkem v porovnání s benzínem (12,94 Kč/l) nebo naftou (10,90 Kč/l). Úroveň spotřebních daní na CNG je dána zákonem č. 353/2003 Sb. Spotřební daň na biometan jako obnovitelné palivo je nulová.