Ekonomika
Věřím, že v zemi kde je možné všechno tohle bude pecka, ale ve zbytku vyspělého světa po tomhle neštěkne ani pes. Za tyhle peníze si fakt může koupit jen nostalgik nebo blázen 😉
Máš pravdu. Žiaľ, je to asi taká národná vlastnosť, chcieť hneď veľa, a filozofia "s najvyššími cenami najviac zarobím" je hlboko zakorenená v deformovaných mozgoch mnohých "obchodníkov".
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tohle je drahý i za 129 tisíc, oproti Loganu a Sanderu je to ještě o padesát procent horší.. :no:
otázka názoru..porovnaj si koľko stojí logan oproti priore v rovnakej výbave..tým myslím klíma elektrické okná diaľkový centrál, hmlovky, vyhrievané sedadlá...dacia s takou výbavou bude podľa mňa drahšia
Cena Loganu 1,6 v nejvyšší výbavě samozřejmě včetně klimy atd. 239.000,-Kč.
Tak nevím..
Navíc větší prostornost Loganu díky většímu rozvoru je samozřejmost. 😉
Tak nevím..
Navíc větší prostornost Loganu díky většímu rozvoru je samozřejmost. 😉
Kromě papírové výbavy je třeba se podívat blíž na vlastní provedení toho vybavení a příplatků ... a potom na jejich spolehlivost.
Předchozí desítková řada na to dojela. Jako optimista předpokládám, že to u Priory snad bude lepší, ale důvěra je ta tam.
Předchozí desítková řada na to dojela. Jako optimista předpokládám, že to u Priory snad bude lepší, ale důvěra je ta tam.
Tabulka o prodejích zahraničních vozů na ruském trhu za říjen 2008 (azbuky se nebojte názvy automobilek jsou v latince) [odkaz]
Prodeje Lady jsou následující😒br /> Kalina (říjen/ za 10 měsíců): 10 300 vozů (oproti září +44😖/ 79,4tis (meziročně +27😖
Priora : 14tis vozů (oproti září +2,3😖/110,2tis.vozů (meziročně +167😖
Celkově Lada prodala v září 56,7tisíc vozů bez rozlišení typů), což je měsíční nárůst +16%.
Za deset měsíců také prodala😒br /> LADA Samara - 149,8 tisíc kusů.
LADA 2105/2107 - 135,8 tisíc kusů
LADA 110 - 38,3 tisíc kusů.
LADA 4x4 - 20,2 tisíc kusů.
Ostatní ruské automobily se mi nepodařilo dohledat
Prodeje Lady jsou následující😒br /> Kalina (říjen/ za 10 měsíců): 10 300 vozů (oproti září +44😖/ 79,4tis (meziročně +27😖
Priora : 14tis vozů (oproti září +2,3😖/110,2tis.vozů (meziročně +167😖
Celkově Lada prodala v září 56,7tisíc vozů bez rozlišení typů), což je měsíční nárůst +16%.
Za deset měsíců také prodala😒br /> LADA Samara - 149,8 tisíc kusů.
LADA 2105/2107 - 135,8 tisíc kusů
LADA 110 - 38,3 tisíc kusů.
LADA 4x4 - 20,2 tisíc kusů.
Ostatní ruské automobily se mi nepodařilo dohledat
Díky za info, dobrá práce :yes:
Ale ten ruský trh je pekne nevyspytateľný, niektorí rastú aj o 100%, niektorí padajú aj o 30%, kto sa v tom vyzná, majú úplne iný vkus a hlavne potrebu, veď čo si už kúpiť na blatisté sibírske cesty, len nejaký tereňák 4x4, inak v tom blate zahynie a to nehovorím o jazde pri -40 stupňov Celzia, čo je tam bežné.
... je třeba se ale podívat vždy na základnu, z které se roste nebo z které se padá ... a tam v Rusku to je už kolik posledních let pro AVTOVAZ jasné ... ničemnost ... Lada se propadla pod 1/3 trhu nových osobních aut ... obrovská ostuda ... navíc od Uralu na východ, tedy právě ta Sibiř a kterou se jistě radostně oháníš, tak okupovaly prý japonské ojetiny s řízením vpravo ... a ony by, dle Tebe a kupodivu, neměly ani tam nastartovat? >😁 tak proč si je tam kupují? 😉
Tie japonské "ojetiny" Ti môžem ukázať aj na foto kolegov z firmy, ktorí boli vlani v Jakutsku, v tom máš pravdu, ale teraz bola debata hlavne o osobných vozoch a pre ruského dedinčana niekde kúsok 500 km za Moskvou je ich Lada predsa len použiteľnejšia, ako napr.Focus, hoci sa predáva najlepšie.
... v Rusku je stále velmi deformovaný trh s ojetinami. Ten vnitřní a co jsem naposledy četl už trochu popustili.
Ovšem pořád je prý zašprajcovaný dovoz (prý lze dovézt jen individuálně, ne na firemní bázi a navíc jsou trnem v oku právě ta japonská jetá auta s opačným řízením).
Za standardního trhu s ojetinami by 2/3 současné produkce AVTOVAZu zkrachovaly a Kalina s Priorou by měly problémy.
Podívej se u nás na vesnici. Jasňačka, za pár šupů se tam nakoupili levný a jetý Trabanti aspol. při "výprodejích" z Německa, dnes si podobně Rusák koupí "novou" a "levnou" ale starou a nebezpečnou krabici Lada 2105/2107.
Ale tady v Česku už i na ty vesnici, když je ta možnost, tak se sem dost začínají tahat třeba jetý Peugeoty 106 apod. ... a Trabi začíná být i na té vesnici jaksi pod úroveň jinak pragmatického a šetřivého vesničana ... který toho Trabiho sentimentálně pochválí ... podobný proces bude i v tom Rusku ... nebo by byl už dávno nastartován, kdyby ... 😄
Ovšem pořád je prý zašprajcovaný dovoz (prý lze dovézt jen individuálně, ne na firemní bázi a navíc jsou trnem v oku právě ta japonská jetá auta s opačným řízením).
Za standardního trhu s ojetinami by 2/3 současné produkce AVTOVAZu zkrachovaly a Kalina s Priorou by měly problémy.
Podívej se u nás na vesnici. Jasňačka, za pár šupů se tam nakoupili levný a jetý Trabanti aspol. při "výprodejích" z Německa, dnes si podobně Rusák koupí "novou" a "levnou" ale starou a nebezpečnou krabici Lada 2105/2107.
Ale tady v Česku už i na ty vesnici, když je ta možnost, tak se sem dost začínají tahat třeba jetý Peugeoty 106 apod. ... a Trabi začíná být i na té vesnici jaksi pod úroveň jinak pragmatického a šetřivého vesničana ... který toho Trabiho sentimentálně pochválí ... podobný proces bude i v tom Rusku ... nebo by byl už dávno nastartován, kdyby ... 😄
Absolútne súhlasím, len nemôžeš porovnávať dedinu v Čechách, či na Slovensku, do každej vedie asfaltová cesta, do ruskej dediny často nie je ani poľná, tak aj tie autá musia byť o niečom inom. Ale možno časom aj to prejde, keď môžu byť cesty na Aljaške, tak môžu snáď byť aj na Sibíri, otázkou je, že kedy.
Urcite lepsi nez rendlik! Na rozdil od rendliku s tim totiz vzdy dojedes do cile, a kdyz se na tom neco pokazi, tak ti to snadno opravi kovar z vedlejsi vesnice. Desim se dne, az se pri vyrobe ruskych kovarskych aut zacne uplatnovat francouzsky slendrian...
musíš nás neustále přesvědčovat o své duševní ubohosti? Myslím, že to už tady všichni víme, a když se tady objeví někdo nový, tak mu to můžeme klidně říct za tebe, ať s tím nemáš tolik škody 😉
Kovář ve vedlejší vesnici Ti Ladu Prioru už neopraví 😢 předpokládám, že jsi alespoň to schopen dovodit. Pleteš si totiž nárokově moderní auto se starou ruskou krabicí, třeba 2105/2107.
Zatím tady v Česku "frantík" nad Ladou jednoznačně a u tzv. levných aut vede: viz krachy prodejů desítkové řady Lady v době, když se objevil Logan, a ze současné doby ostuda Lada Kalina versus třeba úspěch nově prodávaného Sandera ... v tom celém komplexu příčin je mnoho objetivních faktů (nikoli jen předsudků a jako oblíbená výmluva) a každý obvykle dostane, co si zaslouží.
Zatím tady v Česku "frantík" nad Ladou jednoznačně a u tzv. levných aut vede: viz krachy prodejů desítkové řady Lady v době, když se objevil Logan, a ze současné doby ostuda Lada Kalina versus třeba úspěch nově prodávaného Sandera ... v tom celém komplexu příčin je mnoho objetivních faktů (nikoli jen předsudků a jako oblíbená výmluva) a každý obvykle dostane, co si zaslouží.
hele speedy, Ádo si vůbec nevšímej, on trpí nutkavou potřebou do každého tématu o Renaulte napsat, jaké jsou to krámy, protože jeho R19 sto let spátky, určitě dotažená někde z Reichu se zaručenými 120 tis KM po důchodci se mu sypala. No a když nemáme téma o Renaultu, tak nám to připomene klidně i pod Ladou.... :-!
Bane, Kuko, v tom bude něco hlubšího. Jen jestli mu klucí do žákajdy nekreslili ten znak renaultu častějc než jeden Áda snese...Freud věděl svoje.
Muzete se vysmivat panove jak chcete. Ale az najezdite 1,7 milionu km jako ja se vsim moznym (mimochodem: vsechny auta, ktera jsem si kdy osobne kupoval, byla nova), potom treba stejne jako mnozi dalsi zjistite, ze nejlepsi auta, ktera v poslednich 20 letech rendlik mel, byla ta, ktera nikdy nevyrobil.
Neopevuji ruska auta - jen konstatuji, ze tahle pozinkovana Lada je pro venkovskeho cloveka urcite lepsi variantou nez turecka Thalia, ci reznouci Logan. Az jednou dospejete a budete mit za sebou prvni milion km, vzpomente si na mne.
Neopevuji ruska auta - jen konstatuji, ze tahle pozinkovana Lada je pro venkovskeho cloveka urcite lepsi variantou nez turecka Thalia, ci reznouci Logan. Az jednou dospejete a budete mit za sebou prvni milion km, vzpomente si na mne.
Za ten vysmech si muzes sam. Az nekdo "udajne" najezdi 1,7 milionu km se vsim moznym jako ty, tak nebude komentovat srazku Renaultu Twingo se stavebnim strojem, ktera skoncila smrti ridicky, stylem "kdyby nemela rendlik, prezila by..." protoze moc dobre vi, ze i kdyby mela VW Phaeton jako Haider o tyden pozdejc, tak by ji to nepomohlo. To by ovsem dotycnej nesmel bejt jenom zapsklej pisalek bez priciny, tudiz vsem pro smich... howgh.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já vám nevim, může vůbec někdo říct pár reálných důvodů, proč si místo auta koupit za 230 tohle? 😲
Ve srovnání s Loganem nebo Sanderem je drahá, ale musíme to brat tak že má zase docela silnej 16V skoro 100k motor a je komplet v elektrice, o tom si Fabka v základu za vyšší cenu a hrozným motorem může nechat jen zdát. Taky mě dost překvapila na pohled kvalitní a hezká přístrojovka, čekal jsem něco o hodně hnusnějšího. Taky robustnost auta by mohla být dobrá a náhradní díly by taky mohly být za slušné ceny. Celkově bych Lady zatím neodsuzoval, až zkušenosti lidí co si je koupí ukážou jestli se jim dá věřit.
Koncept silný motor v obstarožním autě s papírově(!) bohatou ale poruchovou(!) výbavou dokrachoval na českém trhu vlastně teprve nedávno a právě u Lada desítkové řady. Jejíž je Priora facelift!
Rád bych také věděl, proč u prý moderního auta jako je Lada Priora prý budou levné náhradní díly a prý levné servisní práce, co někdy čtu jako už zoufalé výkřiky co by argument nadšenců - ano, nemám na mysli staré a pořád v Rusku vyráběné staré křápy Lada 2105/2107, ale prý moderní auto Lada Priora. Je to začarovaný kruh, pokud se tu nebude ročně prodávat několik set a potom tisíc Prior, tak ta prý levnota nemůže přece ekonomicky být. A Lady se zatím neprodávají pro totál ztrátu důvěry ... ano především v kvalitu. Je to začarovaný kruh. Možná, kdyby na to dal Renault svoji značku s renaultí výstupní kontrolou a renaultí servisní sítí, možná by se prodeje postupně rozeběhly. Ale on to zatím neudělal.
Rád bych také věděl, proč u prý moderního auta jako je Lada Priora prý budou levné náhradní díly a prý levné servisní práce, co někdy čtu jako už zoufalé výkřiky co by argument nadšenců - ano, nemám na mysli staré a pořád v Rusku vyráběné staré křápy Lada 2105/2107, ale prý moderní auto Lada Priora. Je to začarovaný kruh, pokud se tu nebude ročně prodávat několik set a potom tisíc Prior, tak ta prý levnota nemůže přece ekonomicky být. A Lady se zatím neprodávají pro totál ztrátu důvěry ... ano především v kvalitu. Je to začarovaný kruh. Možná, kdyby na to dal Renault svoji značku s renaultí výstupní kontrolou a renaultí servisní sítí, možná by se prodeje postupně rozeběhly. Ale on to zatím neudělal.
to prr, staré "křápy" 05/07 tu ťaháš stále iba ty..extrémne lacné náhradné diely sú špecialitou aj nových lád, dodacie doby na menej bežné súčiastky už také ružové nie sú ;-\
Priora není facelift 110, ale její důkladná modernizace, zhruba taková, jako byla Felicia oproti Favoritu. Že tohle auto dokázali Rusové vyvinout vlastními silami (byť 2110 alias 110 se poprvé představila už v roce 1994 v Paříži!) je poměrně slušný výkon. Viděli jste někdo makety modernizovaného Favoritu alias Felicie, jak vznikly ve Škodovce? To byl pouze facelift, než se do věci vložil Volkswagen. Jediné, co Škodovka bez nich dokázala vyvinout, bylo skvělé hliníkové OHC 1,6 litru 74 kW, jehož sériovou výrobu Němci stopli a prosadili si svoje archaické litinové křápy.
Například převodovka na řadu 110, tedy předchůdce, stála 15....slovy patnáct tisíc Kč 😄) O tom se může komukoli jinému jen zdát. Jak na tom byla 110/111/112 se spolehlivostí, netuším, asi to nebyl žádný zázrak. Dílenské zpracování bylo před deseti lety tragické - o cosi sotrého pod čalouněním dveří jsem si málem roztrhl nohu a u výstavního exempláře vrzalo víko kufru.... .o) (byl to sedan). Ale tehdy dostávali ve fabrice zaměstnanci výplatu v naturáliích (v jakých může dostávat Rus výplatu, že 😄) Pak se nedivme, že ta auta vypadala takhle... Vím, že i pozdější ročníky měly dost problémů s korozí, ale to má Logan po třech letech taky..... 😲( Takže... já Ladě fandím, ať je na tom lépe 😄
No dnes tú prevodovku za 15 tisíc, novú, na Ladu asi nekúpiš. 😄 Problém Lady je hlavne v cene,nedostatku slušnej servisnej siete,potom v niektorých odfláknutých záležitostiach výrobcu,čo im už ani my nezožerieme(image nechávam bokom).Napríklad Kalina nie je schopná mať opierky hlavy na zadných sedadlách od základu,ale len v najdrahšiej lux verzií.Motor 1,6 59 kW 8V može auto slušne potiahnúť,ale dosť žerie hlavne v meste a na ten objem má už slabý výkon,keď dnes sú 1,2 už s viac ako 60 kW výkonu bežné...Potom aj cena,289 900 + ešte metla Sk za základnú Prioru bez klímy je veľa,keď taká Fiesta 1,4 so 6 airbagmi a klímou je v akcií za 299 000 Sk.
Jedinú rozumnú cenu majú na Kalinu 1,4 v základe za 209 900 Sk + 8000 metla,ale radšej tam ešte mali dať ABS,klímu a zadné opierky,dať cenu tak celkovo do 240 000 Sk a možno by to bolo predajné...C3,starý Getz,Fiesta,Clio a spústa iných áut už ponúkajú lepšiu výbavu,bezpečnosť,dokonca aj cenu,nerátajúc image,ako ruské autá...Takže buď sa predajca spamätá,alebo dlhodobo neprežije,lebo Lada 4x4 sa naveky predávať nebude. 😄
Jedinú rozumnú cenu majú na Kalinu 1,4 v základe za 209 900 Sk + 8000 metla,ale radšej tam ešte mali dať ABS,klímu a zadné opierky,dať cenu tak celkovo do 240 000 Sk a možno by to bolo predajné...C3,starý Getz,Fiesta,Clio a spústa iných áut už ponúkajú lepšiu výbavu,bezpečnosť,dokonca aj cenu,nerátajúc image,ako ruské autá...Takže buď sa predajca spamätá,alebo dlhodobo neprežije,lebo Lada 4x4 sa naveky predávať nebude. 😄
pro dědulu ze vsi, co měl doted Fávo nebo 120 a chce něco novýho je to to nejlepší, co si může koupit. O tom žádná, stačí se podívat an ceny ND, servisu, robustnost a výdrž. navíc to má silný motor.
no aj tak si myslim ze taka dacia by tomu dedulovi viac pasovala.naco mu je vykonny motor?a kto vykonny motor chce,ma na vyber 1,6,alebo uspornu 1,5 dci,rus nema diesel vobec.ceny nahradnych dielov niesu na daciu ani nahodou vysoke(lada na to mozno bude o nieco lepsie) a navyse dacia je podstatne modernejsia a lacnejsia...tak neviem no.mne sa skratka ta priora nepaci.je to zastarale auto...
To by mohla být pravda, kdyby to auto stálo tak do 150000. I když mi Dacia není sympatická, určitě raději Logan či Sandero než tuto příšerku.
Prosím, buď s těmi cenami konkrétní a dle mne si velmi pleteš robustnost se spolehlivostí, já mám raději tu spolehlivost ... a bezpečnost. Také nevím, jak se dědulovi bude líbit, až bude jezdit přes 1/2 republiky do jednoho dvou třech slušných servisů, co tu jsou 😒
Lada je na tom se spolehlivostí docela dobře. Špatná silnice ji nerozhodí, pro Česko je jako dělaná. Je to taková kovářská práce. Tady link na test [odkaz]
Tovarišči govarjať po rusky?
Tovarišči govarjať po rusky?
Tu jasne vidno, aké autá potrebujú Rusi, Audina by na tej ceste isto šúchala podvozkom po ceste, mám odskúšané, kde som neprešiel na A6(hoci som to Rakúšanovi hneď hovoril), tam som v pohode prešiel na ceede, a to tiež nie ja auto zrovna na poľné, blatisté cesty.
Tak já nevím, Hyundai Accent před 15 lety vypadal podobně.
Velikostně je to podobné, v základu (taky bez klimy) je Accent o 10 litrů levnější. Tohle má asi lepší některou výbavu (el. okýnka i vzadu), ale vypadá to asi jako ta Korea před 15 lety a záruka na prorezavění 6 let j k smíchu. Prvních 6 let se na normálním nebouraném autě nemá objevit ani stopa po korozi.
Shrnuto a podtrženo - pokud by šli řekněme na 150 nebo níž, možná by nějaké nenáročné kupce našli...
Velikostně je to podobné, v základu (taky bez klimy) je Accent o 10 litrů levnější. Tohle má asi lepší některou výbavu (el. okýnka i vzadu), ale vypadá to asi jako ta Korea před 15 lety a záruka na prorezavění 6 let j k smíchu. Prvních 6 let se na normálním nebouraném autě nemá objevit ani stopa po korozi.
Shrnuto a podtrženo - pokud by šli řekněme na 150 nebo níž, možná by nějaké nenáročné kupce našli...
Robustnost tohoto auta, treba podvozku, je ale nekde jinde nez u Hyuandai.
Lada není jediné auto, které je záměrem dělané na špatné cesty. Možná, že už se i ty cesty v Rusku postupně lepší, protože více než 2/3 Rusů si dnes koupí raději jiné auto, než Ladu 😉
navíc robustnost není totožný pojem třeba s takovým pojmem bezpečnost, že, u takové předchozí desítkové řady s tím bylo auto dost na štíru ... ale nadšenci si mleli pořád svou, že 😉
navíc robustnost není totožný pojem třeba s takovým pojmem bezpečnost, že, u takové předchozí desítkové řady s tím bylo auto dost na štíru ... ale nadšenci si mleli pořád svou, že 😉
Pěknej dáreček k sedmáctému listopadu. Takovej... rusky řečeno... signifikantní. Já bych zde stranu rudého teroru nezakazoval, naopak, uložil bych (zejména jejich stranickejm funkcionářům, papalášům, jak jsme říkali) povinnou produkci v těchto autech. Rozumíš, válenky, rubášku a jednu prioru z prioru. To se to opozičně rudne v... audinách a meďákách. Gulagy na vás rudá holoto.
Jirka říkal, že si lidi na komanče zvyknou.. tak si zvykneme ;-\ Husák dal lidem levný búček, aby zavřeli hubu. Jirka zase škrtne poplatky. A lid je šťasten 😒
Jak to tak vypadá, tak lid je sebevražedná lůza. V pondělí večer na dvojce běží krásný dokument...
Kde sa v tomto na nás Slovákov hrabete, u nás Fico dáva dôchodcom vianočný darček 1000-2000 Sk, statočne bojuje proti nenažraným kapitalistom z SPP, pomaly ich ide znárodniť, vyháňa ľudí z 2.dôchodkového piliera, aby ich nasporené peniaze hneď mohol minúť a má skoro 50% podporu. Ešte stačí sem-tam vymlátiť Maďarov na futbale a bude vládnuť ako Klémo až do smrti, to sa nám črtajú "šťastné zajtrajšky". Máte čo doháňať s oranžovo-červenými u Vás. >😁 >😁 >😁
V súvislosti s krízou potvrdil šťastné zajtrašky svojim nedávnym vyhlásením aj náš súdruh prezident😒br />
"Slovensko niekedy, žiaľbohu, a niekedy je to aj chvalabohu, že žiaľbohu, že na slovensku predsa len tá pracovná sila je ešte stále lacnejšia a teraz, chvalabohu, že je lacnejšia."
tento okrídlený výrok už vošiel do dejín slovenského prezidentovania, to som zvedavý, kto vypotí ešte väčšiu blbosť.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jel jsem v tom v taxíku. Vypadá to jako starý Mondeo po drastické redukční dietě, ty analogový hodiny jsou taky snad z Escorta. Pocitově je to moderní malý auto, který není moc pěkný. Motor je proti Fabii 1,4 16V daleko silnější subjektivně. Ta má těch 100koní jen na papíře. Design je fakt divnej :no:
Poněkud předražené pojízdné muzeum technologií minulého století ...
... když na to koukám, tak si fakt řikám, že Dacia Logan je zlatý auto a ke všemu levnější ... to soudruzi lehce neodhadli
Lada vypadá docela zajímavě vzhled je docela hezký i když nový logan je lepší, hazčí a levnější,ladu za 229 000 bych si nekoupil a lady u nás už nejsou moc populární :no:
Nevím jak vám,ale mně při pohledu na hatchback zezadu přijde, že je to podobný Opelu Vectra minulé (možná předminulé generace), co se vyráběla okolo roku 1998. Asi se Lada dala na kopírování starých Opelů. Kalina dost připomíná Corsu a teď tohle. Jinak je to bída a Dacia Logan je určitě lepší auto.
Ten hatch sa mi celkom zapáčil. Myslím že keď si to niekto na Slovensku kúpi, tak bude mať svojím spôsobom výnimočné auto 😄
Ale teraz vážne. Myslím že Lada je na tom dosť zle. Niekto si povie že na Východe to stačí, že sú to jednoduché autá...To je blbosť. Je len otázkou času kedy sa objaví konkurencia (niečo podobné Loganu), takže Lade so spoluprácou Renaultu držím palce. :yes:
Priora je výkrik do tmy čo sa týka e😜ortu. Nexia bola na trhu už dávno...
Ale teraz vážne. Myslím že Lada je na tom dosť zle. Niekto si povie že na Východe to stačí, že sú to jednoduché autá...To je blbosť. Je len otázkou času kedy sa objaví konkurencia (niečo podobné Loganu), takže Lade so spoluprácou Renaultu držím palce. :yes:
Priora je výkrik do tmy čo sa týka e😜ortu. Nexia bola na trhu už dávno...
Někdo tu opět reagoval že je lepší vybavenější ojetina než nový auto za stejnou cenu, ale nižší třídy. Je to naprostá hovadina, to může napsat snad jen člověk vlastnící autoopravnu. Tím se nezastávám této Lady, těžko říct kolik bude mít závad, ale celkově starší auta se stočenými tachometry se nevyplatí. Kvalita dneska jde do kopru, všechno je rozpočtovka, zrovna jsem četl článek, dlouhodobý test VW Passat s dieselem, co to mělo do 100tkm závad, to snad není možný. Vrcholem byla popraskaná hlava, takže auto žralo olej, ale to prý moc nevadí, praskliny se samy po zahřátí "zatáhnou" ;-\ Nebo ten C5 se 70-ti závadama co má známej... Nebejt to v záruce tak se nedoplatí, po záruce to hned prodává, nějakej spořílek si to koupí (krásný málo jetý auto a zalevno) a na opravách do toho nacpe balík. Nebo jinej borec - krásnej Ford Mondeo kombi, ale teď do něj nacpal díky poruše v motoru 60 tisíc. Musel, protože jinak by bylo auto neprodejný.
Kdepak starý auto, klidně laciný a "vykradený", ale hlavně nový se zárukou.
Kdepak starý auto, klidně laciný a "vykradený", ale hlavně nový se zárukou.
hmmm Ty si nejaký moc chytrý.Napríklad u nás Seat Toledo.Kúpené keď malo 49tis. predané keď malo o 100tis.viac a bez poruchy za cenu vtedy možno sprostej Feldy. Alebo naše Punto - 60tis a teraz má 135tis. bez jedinej poruchy.Moj milý ojazdené auto treba vedieť kupovať.To že to nevieš ty a ani nikto z tvojích známich je mi ľúto.Kľudne si kúp Logana alebo tohto žigula ale ver mi jedno.Keď za pár rokov budeš mať na tom najazdené 100tis. a ja na svojom VW Transporteri 350.tis tak sa snáď s tých lacných šmejdov zobudíš.Nepoviem keď si kúpiš fungla na úrovni ale to stojí iné lowe.Zdar
ZE JSOU ZASE O KROK ZA NAMI!!!! >😁 >😁 :-!
Ľudia ako Ty už pred storočiami mysleli, že Indiáni za pár rokov prijmú európsku kultúru a zmenia svoj spôsob života na počkanie. Lada ako ruský výrobca je len ťažko predstaviteľný moloch, ani vstup zahraničného kapitálu s ním nespraví zázrak zo dňa na deň. Lada je dnes možno tam, kde boli kórejskí výrobcova v čase, keď predali v Európe prvé autá. Iba Rusi na to idú inak, spoliehajú viac na vlastné sily ako na licencie, hoci z nášho pohľadu to nemusí byť ten najlepší postup. Na druhú stranu si zachovávajú vlastnú tvár a je sympatické, že sa snažia zvýšiť kvalitu a atraktivitu svojich výrobkov na úroveň, aby sa dali predávať aj na vyspelých svetových trhoch. Asi nejde primárne o zisk, ale skôr u udržanie povedomia značky vo svete. A v tomto smere majú oveľa lepšiu pozíciu, než ktorýkoľvek pôvodný čínsky výrobca.
Tých 17 lakov je docela sranda, pestrá ponuka, na rozdiel od väčšiny vyspelejšej konkurencie, 6 rokov na prehrdzavenie O.K., koľko trvalo takému Favoritu alebo Felicii, než im "rozkvitli" lemy blatníkov, prahy a zadné dvere? Tak už len opakujem: Nebuďme prihrdí. Robiť si posmech zo značky, akou je Lada, je hlúpe a detinské. V podmienkach, aké Lada má, by nejaká renomovaná značka možno nedokázala vyrábať ani bicykle...
Co je sympatického na tom, že mají elementární problém vyrobit takové auto, které bude vůbec možné prodávat na západě (nemluvě o tom jestli ho někdo koupí).
17 barev, to je fakt hrozba, které se děsí všechny automobilky které nejsou z Ruska. Spíš by tak 10 laků měli ubrat a místo toho dodat klimatizaci.
Lada je auto nepoužitelné pro jinou zemi než Rusko, ať si z ní někdo dělá srandu nebo ne. Firma má takové podmínky, jaké si zařídí, nechápu kam tím míříš? Ohledně renomované značky, to už je totální blábol...
Tedy oblíbené fámy českých nadšenců, že v Rusku může prý jezdit a kvůli podmínkám jen ruské auto a to auto Lada (když Moskvič zkrachoval a místo něj tam dělají Logany) JE VESKRZE LŽIVÁ - lituji 😉
Tj. že za říjen prodali v Rusku asi jen a pouze 10 tis. Kalin a jen a pouze 14 tis. Prior z celkovýho počtu 57 tis. aut.: to ostatní je ale jinde neprodejný, starý a nebezpečný šunt.
Přitom právě říjen byl pro tato "nová" auta jako je Kalina a Priora velmi milosrdný, vypráskávali sklady a tak podíl těchto aut, na celkových prodejích, šel nahoru.
Ovšem právě v kumulaci za těch 10 měsíců (viz Tvá čísla!) to je podíl asi jen 35,5%, tedy asi jen jedna třetina produkce.
Už jsi také a kupodivu nenapsal, že Kaliny touto dobou měl AVTOVAZ vyrábět (a prodávat!) 300 tis. kousků ročně, tj. měsíčně v průměru asi 25 tis. kousků a neuvažujíc vliv sezónnosti: takže nejsme ani na 1/2 zamýšlených plánů!
Prudký % nárůst prodejů Priory vypovídá zase jen o tom, že echt zastaralá desítková řada je nahrazována právě tou Priorou: nic víc to není a chlubit se není čím.
Kdo si ta auta kupuje? Na to jsem už také tady odpověděl.
Ty 2/3 šuntů si kupují zoufalí zákazníci, kteří si nemohou koupit slušnou ojetinu. Pokud by Rusko zvedlo stavidla u ojetin a přestalo tím AVTOVAZ chránit, tak 2/3 dosavadní produkce půjde do kytek ... a dnes se kolem toho motá prý asi 100 tis. pracovních míst ... tak si odhadni sám, kolik by jich šlo na dlažbu. Obdivu na tom není nic, jen výraz zoufalosti některých dosavadních ruských poměrů. Které se snad někdy zlepší.
Co se týče zbytku, tj. té "moderní" Kaliny a Priory, tak sám nevím, proč si to někdo kupuje i v tom Rusku, krom důvodu nižší ceny. A v Rusku mají na auta servisní síť. Přitom ale v posledních dnech bylo fabrikou a Renaultem ohlášeno ve smyslu, že stejně tato dvě auta zahodí (2 až 3 roky) a že se budou dělat nové modely ve spolupráci s Renaultem!
No, úplně všechno třeba nezahodí, nějaká auta pro socky (s prominutím) budou dělat dál, ale i zde se hovoří o novém modelu.
Jediné, co by asi u nás a v takovýchto diskuzích obstálo, by bylo to připravené C-auto a které by ještě dnes bylo konkurenceschopné: žel, v Rusku se má objevit ve výrobě až někdy v roce 2012 😒
Máš pravdu v tom, že 1/3 podíl na trhu je stále pořád na první pohled slušný, ale je to pád z výšin prakticky monopolního postavení ... a od té 1/3 si právě odečti 2/3 co není(!) Kalina a Priora, takže ten podíl (kdyby bylo plně konkurenceschopné prostředí) je de facto ještě menší. Navíc, v posledních týdnech a měsících byly varovné hlášky, že z té 1/3 podílu AVTOVAZu na trhu se spěje trendem už jen k 1/4 😢
Co se týče Volha Siber(-u)tak to je a bude jen jedno auto z mnoha. Z "původní" nabídky Volhy jsem byl často zmaten také, nabyl jsem dojmu, že se jejich výroba všelijak stěhovala a že to silně zmírá: tyhle ruský fabriky raději začaly montovat cizí značky aut.
Finanční krize a z toho odvozené ekonomické potíže s kartami zamíchá ... některé montáže cizích aut v Rusku (a okolí) se dostaly už před tím do potíží ... takže AVTOVAZ pod taktovkou Renaultu zbrojí, tj. buď chce tyto fabriky koupit celé nebo v nich kupuje podíl ... takže opravdu počkej tak ty 2 nebo 3 roky a aliance Renault - Nissan - Avtovaz vystrčí růžky jako silný hráč ... navíc jsou záměry, že z Ruska se stane pro ostatní značky velkovýrobna autodílů, viz třeba budovaný velký průmyslově technologický autopark vedle AVTOVAZu ... a mnohé ruské zbrojovky také budou moc rády za přidruženou výrobu ... takže optimista světýlko na konci tunelu vidět může 😄
Ale Priora? Tak u nás před těmi 5 lety za dnešní cenu místo desítkové řady a před Loganem ... když už, tak osobně bych asi upřednostnil hatchback a jako vstupenku do velkého dobrodružství okořeněné trochou exhibicionismu? 😄
Na Kalinu ani na Prioru přitom Renault (jistě ví proč) svoji značku nedal resp. nepřidal (tak jak to na některých trzích udělal s Loganem) a ani zde v Česku třeba nenabízí svoji servisní síť.
Navíc (už jsem to někde tady napsal) jsou ohlášené do 2 až 3 let nové modely aut právě s Renaultem ... a Priora s Kalinou se co ... se prý zahodí: kupovat si v Česku takové auto jako je Priora a s takovou perspektivou se mně tím pádem jeví jako velmi bláhové, pokud bych nebyl obdivovatelem značky. Obdivovatele značky v jeho nadšení akceptuji, ale měl by být objektivní, což se s nadšením někdy ale nesnáší 😉
U nás za deklarovanú cenu to vidím maximálne na pár deiatok predaných kusov, vic ani chlp.