Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika: 5 tipů, jak si spolehlivě zničit auto

Přinášíme několik spolehlivých rad, jak se k nejen k novému vozu rozhodně nechovat!
Zpět na článek
3. 5. 2016 09:05
3. 5. 2016 09:33
3. 5. 2016 11:15
3. 5. 2016 11:18
3. 5. 2016 15:55
25. 9. 2019 23:16
3. 5. 2016 10:02
3. 5. 2016 10:19
3. 5. 2016 11:00
3. 5. 2016 11:23
3. 5. 2016 11:33
3. 5. 2016 11:45
3. 5. 2016 12:24
3. 5. 2016 12:44
3. 5. 2016 13:11
3. 5. 2016 21:24
3. 5. 2016 12:01
3. 5. 2016 17:52
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
3. 5. 2016 11:07
3. 5. 2016 11:20
3. 5. 2016 11:33
3. 5. 2016 11:06
3. 5. 2016 11:31
3. 5. 2016 12:43
3. 5. 2016 12:47
3. 5. 2016 15:26
3. 5. 2016 15:56
3. 5. 2016 12:46
3. 5. 2016 15:30
3. 5. 2016 17:14
3. 5. 2016 19:43
3. 5. 2016 19:58
3. 5. 2016 10:13
3. 5. 2016 10:42
3. 5. 2016 10:57
3. 5. 2016 11:41
3. 5. 2016 11:49
3. 5. 2016 12:12
3. 5. 2016 12:22
3. 5. 2016 15:20
3. 5. 2016 16:04
3. 5. 2016 12:09
3. 5. 2016 10:01
3. 5. 2016 11:11
3. 5. 2016 09:42
3. 5. 2016 13:30
4. 5. 2016 21:17
3. 5. 2016 10:26
3. 5. 2016 11:22
3. 5. 2016 11:55
3. 5. 2016 13:31
3. 5. 2016 12:04
3. 5. 2016 12:47
3. 5. 2016 15:34
3. 5. 2016 18:21
3. 5. 2016 12:59
3. 5. 2016 17:35
3. 5. 2016 19:00
3. 5. 2016 21:58
3. 5. 2016 22:20
4. 5. 2016 12:58
4. 5. 2016 17:41
5. 5. 2016 09:26
7. 5. 2016 15:14
3. 5. 2016 14:26
3. 5. 2016 16:30
3. 5. 2016 17:32
3. 5. 2016 15:24
3. 5. 2016 16:27
3. 5. 2016 14:27
neregistrovaný "SR20"
3. 5. 2016 14:46
3. 5. 2016 14:48
3. 5. 2016 15:13
3. 5. 2016 15:40
3. 5. 2016 18:09
3. 5. 2016 18:11
5. 5. 2016 13:42
3. 5. 2016 08:37
Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
jo, k takovýmu Rapidu by se v zimě měl fasovat kožich. Moje zkušenost říká, že tohle auto pří mínus pěti a níže začíná topit až po ujetí 15 km...
Já bych přidal k bodu zahřívání motoru upozornění, že kupovat (vyrábět) auto bez ukazatele teploty chladící kapaliny je blbost. Ono se přece jen dá zabránit fatálnímu poškození, když má řidič přehled...
Kdysi jsem měl Peugeot 205 XRD 1.9 diesel bez teploměru... motor se přehřál, hadice popraskaly... aniž bych mohl přehřívání nějak dopředu zaregistrovat (vadné relé na větráku chladiče). Samozřejmě mechanici si začali vymýšlet, že je to zkroucená hlava a podobné nesmysly...
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Anonym
3. 5. 2016 09:15
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Počkej, ten Peugeot možná neměl teploměr, ale pochybuji, že taky neměl tuhle kontrolku pro přehřátí motoru (kapaliny)
[odkaz]

Dnes auta sice nemívají teploměry, ale tyhle kontrolky ano, takže uvařit motor může jen ten, kdo ignoruje kontrolky.
3. 5. 2016 09:22
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Rozsvítilo se úplně všechno, Pepku. Ale to už bylo pozdě.
Průběh byl takový, že jsem jel a jel a jel... a najednou se všechno rozsvítilo a motor se zastavil. Pod autem kouřící kaluž a ta "nejtlustší" hadice byla podélně prasklá po celé své délce.
Porucha nakonec spočívala v tom, že nespínal větrák.
Ale žádného "upozornění", že se něco děje, jsem od palubních kontrolek nedostal.
Já věřím, že současná vozidla to budou mít ošetřeno v rámci software. Ale lepší je, když víš, jakou máš teplotu kapaliny.
Avatar - Anonym
3. 5. 2016 09:26
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Tak to potom jo. Každopádně ale souhlasím, že bez teploměru je to blbý.
Avatar - Machýrek
3. 5. 2016 14:00
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Sice trochu OT ale kdyz je rec o kontrolkach: jsem jednou takhle jel a najednou mi z auta vypadla prevodovka, rozlouskla se jak orech a ozubena kolecka se kutalela po silnici. Bez legrace. To neni vtip. Realna zkusenost s vozem Jaguar. Je to cca 15 let zpet. A pokud vim, tak ani soucasne Jaguary stale jeste nemaji kontrolku varujici na blizici se vypadnuti prevodovky z auta.
3. 5. 2016 14:50
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
>:D >:D >:D
ono to teda asi k smíchu moc nebylo, ale určitě zajímavá motoristická zkušenost :-)
Zajímalo by mě, co ti na to řekli "znalci"... respektive co bylo příčinou takového "úpadku"
Avatar - Machýrek
3. 5. 2016 18:48
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Uznano jako zarucni vada. Duvod pry byl v chybe v software prevodovky.
4. 5. 2016 09:54
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Aha... nový vůz... tak to opravdu k smíchu nebylo. Ještě že ti to uznali jako záruční vadu.
PS: AT převodovky samostatnou kontrolku mají
Avatar - MGRR
3. 5. 2016 18:22
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Jsme dva, mimo jiných desítek závad se mi rozletěla převodovka na nové T5 při klidné jízdě, zima v autě děti, kolečka všude kolem, tedy za autem, paráda :-) To byla poslední kapka v řadě reklamací mého VW
Avatar - speedfred
4. 5. 2016 08:08
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
no uz dlho som sa tak nezasmial,zažiť by som to ale nechcel
Avatar - CICERO
5. 9. 2019 17:51
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
ČAU LIDI... SORRY JAKO ALE RESITE KALISTE PLNE HO*** protože Gréta rozhodla !!! FUTURE IS NOT FRIDAY !!! FUTURE IS: NEW GREEN DEAL rudo zelený socialistický plán přerozdělování, pojedeme rychle, pojedeme z kopce, EU začíná tisknout penízky, totální inflace a vzpomínky na budoucnost.... Tak ahojte, a moc neplačtě... OCCASIO potěš KORTĚŽ PRIVIAT BIAČ....

>>> https://www.youtube.com/watch?… :yes: :-! :-(
3. 5. 2016 09:58
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Zní to sice hezky, ale i když má dnešní auto hezký analogový ukazatel teploty s ručičkou, tak to, co ručička ukazuje, bývá tak silně filtrované, že je vlastně skoro jedno, jestli tam je jenom ten symbol studeného/přehřátého motoru. V podstatě dnes vůbec nevíš, co Ti vlastně ten teploměr ukazuje, i když tam nakrásně je. Kdysi jsem měl Passata B5.5 (r.v. 2004) 1,9TDI a liboval jsem si, že má krásně vyladěnou a dimenzovanou chladicí soustavu, protože ručička bez ohledu na zátěž ukazovala pořád 90°C. Jo, bylo mi vysvětleno, že stupeň filtrace snímané teploty je takový, že až do teploty 110°C se mi ta ručička nahoru stejně nepohne. Souběžně s tím jsem měl Astru G, 1,6 (r.v. 2006), ta měla teploměr ještě (řekl bych v pořádku), bylo krásně vidět, že když jsem ji trochu protáhl, teplota vylezla kousek nad 90°, načež sepnul ventilátor a poklesla mi tak na 80-85° než se vypnul a pak nanovo. Tomu se (řekl bych) ještě dalo věřit, že ukazuje teplotu :-).
3. 5. 2016 10:00
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
na tom, co píšeš, asi něco bude.
3. 5. 2016 10:46
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Je to tak. Když jsem do do mobilu koupil aplikaci pro OBD a propojil s autem, tak jsem se nestačil divit, jaký je rozptyl reálné teploty chladící kapailiny proti ručičce, která se prakticky ani nehla.
Avatar - Stejsn
3. 5. 2016 10:47
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
A proto hrozně rád jezdím starými auty z 80. let. Jsou to už auta, která mají domyšlenou ergonomii a dobré jízdní vlastnosti, ale ještě nemají serva, asistenty pro všecko a pořád tě přesně informují, co se s nimi děje.
3. 5. 2016 15:35
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Jen počkej.Teď tě semelou na technický kontrole donutí tě auto hodit do šrotu a půjdeš si pěkně jako ovečka koupit nový auto. To by bylo aby tě ten stát nedonutil k tomu co chce.
3. 5. 2016 10:55
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Přesně tak. Dnešní "ručičky" jsou běžně prakticky třístavové (studený, zahřátý a přehřátý). Minimálně je tam řádný pohyblivý průměr, aby kolísání neplašilo řidiče (zřejmě si příliš lidí stěžovalo na kolísání teploty, tak to "vyřešili" ;-) ).
3. 5. 2016 11:52
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Ano, stejně to má Fabie první generace. Ručička je prakticky neustále "přikovaná" na hodnotě 90°C.
Díky tomu jsem dva roky jezdil s nefunkčními ventilátory chladiče. Až po dvou letech, když jsem stál v dálniční koloně, tak teplota překročila asi těch 110°C a řídicí jednotka dovolila ručičce pohnout se a ukazovat pravdu. Nebylo pak hezké sledovat, jak se ručička blíží červenému pásmu, nakonec jsem musel vypnout motor.
Naopak dolní hranice je kolem 65°C, ale už se mi párkrát stalo, že ručička vystoupala na 90 °C ve chvíli, kdy diody na LPG přepínači ukazovaly, že auto ještě není připraveno jet na plyn (což je při teplotě 30°C).
25. 9. 2019 23:11
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Nechapu za co ma palce dolu, vzdyt je to presne tak.
Avatar - _Karel_
3. 5. 2016 16:35
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Předpokládám, že výtku směřujěš i ke svým skyactivům ;-)
(ohledně chybějícího ručičkového ukazatele)
3. 5. 2016 16:49
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
taky musíš všechno vykecat >:D
Avatar - _Karel_
3. 5. 2016 17:01
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Na druhou stranu za SS můžeme Mazdu pochválit. Studený motor se nevypíná, a když už baterka úpí v koloně, tak klidně sám nastartuje. Když už je na nic, alespoň funguje chytře.
3. 5. 2016 17:11
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
... kdyby fungoval chytre, tak ti motor nikdy nevypne ;-)... jinak jedna vychytavka spojena se SS se mi libi: kdyz mi to nahodou na krizovatce chcipne, staci vyslapnout spojku a mas hned druhy pokus na rozjezd ;-). ma to tak teda vw, u ostatnich nevim.
Avatar - _Karel_
3. 5. 2016 17:17
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Tak to nevím, mě motor nikdy nechcíp, ale taky nejezdím Passatem ;-) >:D
Avatar - white label
3. 5. 2016 17:36
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
To se ti to machruje, když jezdíš s automatem... :*) ;-)
Avatar - _Karel_
3. 5. 2016 17:49
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
S manuálem taky ;-) ale je fakt, že některý auta ke chcípání mají větší vlohy než jiná.
Z mých to bylo Mondeo mk.3 2,0tdci
3. 5. 2016 19:55
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
hele, to ani nemusis mit leve nohy, nekdy ti proste blbe sklouzne bota po spojce a chcip. nekdy treba jeste resis nejake voloviny okolo a zapomenes, ze se rozjizdis na trojku misto na jednicku. tu chcipnes spolehlive, protoze ji nepredpokladas, ale to je jedno, to se proste obcas stane kazdemu s manualem no a ten automaticky start motoru se v takove situaci opravdu hodi. a samozrejme to funguje stejne, i kdyz je ss vypnuty, coz znamena, ze tahle funkce je na ss v principu nezavisla :-)
4. 5. 2016 09:58
Re: Modrej teploměr... Čili Rapid a jeho parta
Studený motor sice nevypíná, ale chladnokrevný řidič SS vypíná ihned po startu >:D
Přece jen jsem téměř stařec a tak mi podobné systémy lezou jen na nervy. Při čekání u železničního přejezdu si umím motor vypnout a zapnout sám :-)
Avatar - Stejsn
3. 5. 2016 09:05
Start-stop
je fakt na přesdržku, škodí to autu, je to otravný pro řidiče a nemá to žádný pozitivní dopad. Takže jenom negativa. A rada nechat sazomety ještě minutu bafat na volnoběh po dojetí kvůli chlazení turba je fajn, hlavně po zaparkování v garážích. :no:
Rozbalit vlákno
66
3. 5. 2016 09:21
Re: Start-stop
Přesně tak, start-stop u mě jakýkoli model rovnou dehonestuje. To ano do garáží bych místo zákazu LPG raději dal zákaz nafťákům!
Avatar - Jenik3
3. 5. 2016 09:33
Re: Start-stop
Staci po startu ihned S&S deaktivovat a je klid. Jedno zmacknuti cudliku jeste nikoho nezabilo.:-!
Turbo se ma nechat vychladnout po vysokych otackach. Nez dojedes do garaze a v garazi na sve misto, je jiz vychlazeno. :yes:
3. 5. 2016 09:40
Re: Start-stop
Jo ale než na to místo dojedeš nebo naopak nastartuješ studený motor, tak to je teprve to pravé podýcháníčko :no:

Nezabilo? Já teda nevím za chvíli s tímhle přístupem budu jak pilot v kokpitu, pocvakám desítky čudlíku a budu kontrolovat, co všechno sem zapomněl vypnout, než budu moct vyjet (start-stop, deaktivace válců, automatické stěrače, automatická světla, x jízdních asistentů a další "vymoženosti"), nehledě na to, že čím víc těchto "vychytávek" tím větší šance, že až jednou budu auto fakt nutně potřebovat, tak se něco z toho pos.re a nenechá mě to ani nastartovat.
Avatar - Aoyagi
3. 5. 2016 11:15
Re: Start-stop
"Já teda nevím za chvíli s tímhle přístupem budu jak pilot v kokpitu"

No, vítejte v moderních automobilech. A to ještě počkejte za 10 let, kdy už nebude jednoduché "zmáčknutí čudlíku", ale bude se muset vše provádět přes tablet, který místo středové konzole do auta plácnou, protože to je levnější, snadnější na opravu (pro ně) a nevyžaduje to žádný designový um.

Co je ale špatného na deaktivaci válců? Aspoň tedy V8 od GM to dělá dost nenápadně. A hlavně to opravdu má zamýšlený efekt.
3. 5. 2016 11:18
Re: Start-stop
Většina asistentů (stěrače, světla, pruhy atd.) si může nastavení pamatovat, na rozdíl od S/S, vypínání válců nebo ESP - na tyhle věci se vztahuje podmínka, že musí být po nastartování motoru v určitém stavu. U ESP nebo ABS, protože jsou to povinné bezpečnostní prvky, u S/S nebo vypínání válců, protože ovlivňují spotřebu (aby je mohli legálně použít v měření, musí zapnuté v tom režimu, do kterého se auto startuje; tak tomu tedy rozumím).
3. 5. 2016 15:38
Re: Start-stop
A máš třeba zkušenost s tím jak to (de jure nelegálně, ale koho to zajímá) v autech vypnout?
3. 5. 2016 15:55
Re: Start-stop
U některých aut se to dá nastavit přes diagnostiku, u jiných je čistým řešením zařízení připojené ke sběrnici emulující stisk daného tlačítka (stisku bude odpovídat nějaký signál/ zpráva).
25. 9. 2019 23:16
Re: Start-stop
Je videt, ze jsi nic z toho nikdy nemel. Automaticke sterace je treba aktivovat. Automaticka svetla maji na ovladaci svou polohu (jinak rozsvecujes rucne).
3. 5. 2016 10:02
Re: Start-stop
Víš, proč tam ten zákaz LPG je? ... To už by dřív v garážích mohli vyfasovat zákaz benzíňáky než nafťáky...
3. 5. 2016 10:19
Re: Start-stop
LPG ma logicky zakaz v podzemních neodvětrávaných garážích, proc by měly mit zakaz spis benzinaky nez naftaky, když typickej naftak provozovanej v cesku produkuje radove vic jedovatého NOx i rakovinotvorného PM nez typickej benzinak provozovanej v cesku??
3. 5. 2016 11:00
Re: Start-stop
Ty jo ty už s těma NOXama taky jdi někam, tady to nemá nic společného s emisemi ale s výbušností :-)).

Tady jde o to, že LPG má přetlakovou nádrž na plyn. V případě jakékoliv netěsnosti plyn uniká ven a může tvořit výbušnou směs. To samé za určitých okolností můžou tvořit i výpary z benzínu (nicméně tu není ten přetlak v nádrži a za standardních teplot většinou nevytvoří výbušnou směs) a je to prakticky nemožné u výparů z nafty. Logicky z hlediska požáru/výbuchu je benzín nebezpečnější látka než nafta. Takže asi tak.

Jinak každá podzemní garáž je odvětrávaná, podle velikosti, konstrukce apod. dříve mohly být některé odvětrávány pouze pasivně, i tak odvětrávací otvory musí splňovat příslušné normy.
3. 5. 2016 11:23
Re: Start-stop
mozna bys moh zacit tim, ze lpg je tezsi nez vzduch a proto se drzi při zemi, z cehoz muze byt i při malem uniku problém.

a zkoncentrovany jedy NOx + PM v ne dobře odvětrávaných prostorech, to není zadna pochoutka pro plice ani cely organismus u duchodce ani u cerstve vylihnutyho novorozence.

unik benzinovych par z nadrze pri standardnich teplotách je spis v teoreticky rovine
3. 5. 2016 11:33
Re: Start-stop
Možná bys mohl uznat, že zákaz LPG v podzemních garážích namá nic společného s emisemi, ale s rizikem úniku a výbuchu, z tohoto pohledu je nafta z alternativ asi nejbezpečnější palivo. O nic víc nešlo, tahat do toho NOXy je mimo mísu.

Když bys ale šel po emisích, tak subjektivně mi přijde, že asi nejhorší humus jsou pevné částice, které se z některých vylágrovaných dieselů po nastartování valí snad po tunách. NOXy? To je módní záležitost od té doby, co se v podstatě vyřešilo skutečně škodlivé SO2 a popílek z uhelných elektráren, apod. Jo, až se vyřeší lokální domovní topeniště na komunální odpad apod., pak by se mohlo začít třeba řešit to NOx.
3. 5. 2016 11:45
Re: Start-stop
samozrejme ze zakaz LPG souvisi s nebezpecim vybuchu

a vedle toho jsou zdravotni rizika - tedy NOx (zpusobujici dychaci potize napr. 1 mil astmatikum v CR) a PM (zpusobujici podle WHO rakovinu plic a močového mechyre).
bohužel ale zdravotni rizika ti co o tom rozhoduji v potaz vůbec neberou a lidi tak vystavuji temto nebezpecnym skodlivym latkam, které lidem zkracuji zivot...

proto taky pisu ze zakaz LPG je logicky a podivuju se nad tim, ze ty bys zakazal spis benzinaky nez naftaky, když naftaky jsou mnohem vetsim zdravotnim rizikem nez benzinaky at uz pro toho duchodce nebo novorozence..
3. 5. 2016 12:24
Re: Start-stop
? Já jsem vůbec nic zakazovat nechtěl, jen jsem reagoval na "požadavek" zákazu nafťáků ve spojitosti s podzemními garážemi diskutéra MBambus. Reagoval jsem na to v tom symslu, že v podzemních garážích je LPG zakazováno kvůli možnosti výbuchu/požáru a v tomto symslu je "nebezpečnějcí" benzín než nafta a tudíž ten by si v prvním kole vysloužil vyloučení z podzemní garáže, ne nafťák. Nepsal jsem nic o tom, že bych já osobně zakazoval v podzemní garáži benzíňáky, natož v provozu... A ty to tady zase rozmazáváš pře NOx :-)
3. 5. 2016 12:44
Re: Start-stop
zakaz naftaku v garážích je logickej diky vysokym emisim skodicim lidskemu zdravi.

benzin urcite chytne snadjei nafta, ale kolik takových nehod se v garážích stane??
ano cas od casu nejaky auto na silnici chytne, otázka je, jestli jde o dyzl nebo o benzinak.
ja byl svědkem narazu nového naftového auta do stromu, z auta všichni vylezli bez zraneni, ale auto během 7 minut kompletne shorelo. a ještě jednou - slo o naftak.

pro me je v garazi rozhodne nebezpecnejsi a rizikovejsi naftak nez benzinak a jestli tedy něco zakazat tak naftak, ty jsi se zminoval o zakazu spis pro benzinaky
3. 5. 2016 13:11
Re: Start-stop
Hele, naposledy, já jsem se zmiňoval pouze o tom, že z hlediska nebezpečí vzniku požáru/výbuchu jsou na tom benzíňáky hůře než nafťáky. Kdyžtak se zeptej válečných veteránů, komu lépe hořely tanky (jestli Američanům - benzíňáky, nebo Němcům - nafťáky). Jeden konkrétní příklad shořelého nafťáku na tom nic nezmění. Nic víc, nic míň.
Avatar - 300-Hurst
3. 5. 2016 20:40
Re: Start-stop
Jestli myslíš tanky z 2. světové, tak zrovna Němci měli všechny od nejlehčích až po těžké tanky (Tigry) na benzín ;-)
3. 5. 2016 21:24
Re: Start-stop
no vidis , tak jsem patral na netu a je to tak. nevim, proc se toto v ruznych dokumentech uvadi.
3. 5. 2016 12:01
Re: Start-stop
Z toho pohledu je nejbezpečnější bionafta, ta spadá do hořlavých kapalin IV. třídy (nafta III. třída, benzín I. třída).
3. 5. 2016 12:15
Re: Start-stop
Nebezpečné je především to, že LPG je těžší než vzduch a také vzduch z prostoru vytlačuje. Nerozplyne se zkrátka, ale udělá při zemi takovej "výbušnej koláč"...
Ale jinak souhlas s tím, že každá podzemní garáž musí plnit normy na odvětrávání a kolikrát je v ní vzduch čistější, než venku...
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
3. 5. 2016 17:52
Re: Start-stop
SS funguje skvelo, ked je pri dobrzdeni a hlavne pri rozbehu spalovaci motoro vypnuty. Inymi slovami, ak sa rozbiehas na elektrinu :-)

Pri full hybride nemas ani starter, ani alternator...

Takze SS neskodi ani autu, ani vodicovi...
3. 5. 2016 09:25
Re: Start-stop
jojo, čili k obvyklým hláškám před rozjezdem jako "stěrače stírají a klakson troubí" bych přidal "start-stop vypnut"...
Avatar - kosmonaut
3. 5. 2016 09:37
Re: Start-stop
Nevím, za sebe jsem se naučil start-stop ovládat nohou. Pokud stojím, tak Start-stop se neaktivuje, jestliže na brzdu volím co nejmenší tlak, ale aby auto stálo. Když přijedu k přejezdu, nebo na začátek kolony, prostě brzdu nohou po zastavení stlačím víc a motor se vypne. Takže mě už to tak moc ne5ere.
3. 5. 2016 09:43
Re: Start-stop
A nebyl bys přeci jen radši, kdyby to v autě vůbec nebylo?
Avatar - kosmonaut
3. 5. 2016 09:45
Re: Start-stop
Vadí mi jen fakt, že je v autě něco navíc, co nepotřebuji. Ale žít jsem se s tím naučil, jak píšu, v podstatě si motor vypínám kdy chci já.
3. 5. 2016 09:50
Re: Start-stop
A to je právě ono, do aut se cpe čím dál víc věcí, které normální řidič vůbec nepotřebuje, spíš naopak a přitom nemáš na výběr, auto ti prodají jen s tím a přes to nejede vlak. Pochybuji že i nastupující mladší generace chtějí být v autě "balíkem" za kterého bude vše dělat auto samo, přestože to stále směřuje k tomu, že místo volantu bude patlací obrazovka 8-s
Avatar - kosmonaut
3. 5. 2016 10:52
Re: Start-stop
Mám spíš pocit, že nastupující mladší generaci zajímá hlavně počet televizí v palubce, jejich velikost a rozlišení. Protože když vidíš já nevím třeba nové Renaulty, kde ti u střední třídy, nebo u velkého MPV ošulí podvozek, pod kapotu fláknou dvě šestnáctistovky a kompenzují to televizemi, ledkami a měničem zvuku motorů, je jasné, že to není dělané pro mne, ale pro tu následující generaci.

Apropó, Renault mne napadl jako první čistě náhodou. Nechci aby si zase na mne smlsli fanatici, nepsal jsem to z důvodu hanit Renault. Každá značka má nějaká plus a nějaká mínus. Každá značka má modely různých kvalit. A kdybych se už jó musel jakkoliv vymezit, tak dopředu píšu, že sice nemusím Fordy, Volkswageny a Hyundaie, nicméně i u těchto značek nacházím skvělé modely ;-)
3. 5. 2016 11:07
Re: Start-stop
Co se tady navážíš do Renaulta?? >:D
3. 5. 2016 11:20
Re: Start-stop
televize do auta je podstatne levnejsi nez neosizenej podvozek nebo motor
ja v maloseriofce kupuju 7" prumyslove displeje za 800kc, k tomu procesor za 250kc, plosnak a par soucastke okolo a jsem na vyrobnich nákladech 1300kc v maloseriofce. v tisícových dennich seriich se dostanes na pulku nebo mozna ještě min. a grafiku s tim udelas excelentni, zalezi jen na tvých schopnostech.
a v aute si za to reknou desetitisice ...
3. 5. 2016 11:33
Re: Start-stop
Věkový průměr kupců nových aut je na takové úvahy příliš vysoký a i starší ročníky jsou kolikrát fascinované tablety a spol. Realita je, že je to dnes levné.
3. 5. 2016 11:06
Re: Start-stop
Mně by bohatě stačilo, kdyby to šlo odstavit "natrvalo" abych nemusel po každém startu vypínat. Zase když to máš trvale vypnuté, tak máš automaticky lépe dimenzovanou baterii, alternátor a startnér, což v dnešní době úspor také není k zahození ;-). Já to vypínám vždy a když to náhodou zapomenu, tak to deaktivuju na první křižovatce, kde mě to zastavení motoru překvapí. Beru to tak, že hrubým odhadem za celoživotní kariéru mého auta bude mít natočeno tak o 10% víc startů než kdyby to v autě vůbec nebylo. Jelikož nejezdím jen po městě a beru i delší trasy, vztáhnu-li to tedy na kilometry, nemyslím si, že by to mému autu nějak uškodilo. Ale na rovinu, kdybych to mohl mít bez toho, s použitím stejných komponent, hned bych to bral. Dokonce jsem jeden čas uvažoval o udělátku, které to tlačítko automaticky elektronicky "sepne" při kažém startu místo mě, ale teď na domádo bastlení nemám čas ;-)
3. 5. 2016 11:31
Re: Start-stop
U některých aut to řídící jednotka umí, stačí to nastavit. Například BMW pro USA si pamatují, jestli byl S/S zapnutý, nebo vypnutý. Ale pro EU ne.
Avatar - Dinar
3. 5. 2016 12:43
Re: Start-stop
Za patnáct stovek servisu bmw si to pamatují i ta evropská. ;-)
3. 5. 2016 12:47
Re: Start-stop
... To možná vyjde levněji než nějaký bastl, s kterým bych se prasil já ;-)
3. 5. 2016 15:26
Re: Start-stop
To byla pointa. ;-) Řídící jednotka je na to naprogramovaná, jen je pro EU jinak nastavená. Pokud by na to nebyla naprogramovaná, bylo by to složitější. Například stahování střechy na jeden stisk (tedy bez nutnosti tlačítko držet) normálně (co vím) nejde nastavit. Takže se to řeší zařízením připojeným ke sběrnici auta, které to emuluje.
Avatar - Righ
3. 5. 2016 15:56
Re: Start-stop
Od letošního roku to mají befelem z Mnichova autorizáky zakázané, alespoň mi to říkali v dubnu v pražském Inveltu, když jsem si přebíral auto. A opravdu mi to udělat nechtěli a neudělali, ačkoliv máme s prodejcem dlouhodobé a velmi solidní vztahy (3x auto, 1x moto). ;-\
3. 5. 2016 20:48
Re: Start-stop
Když jsem si přebíral nové auto, prodejci jsem jasně řekl, že to nejdřív natrvalo vypne a až pak mi to může předat a nestálo to nic. Všechno jde. ;-)
3. 5. 2016 12:46
Re: Start-stop
Tak technicky vzato je to dnes asi vždy na úrovni řídící jednotky, někde stačí v SW upravit výchozí stav nějaké proměnné (=nastavení), jinde to je v SW "zadrátováno" napevno a změnit to lze jenom přeprogramováním. Normální smrtelník asi nemá možnost to nějak jednoduše změnit ani v jednom případě. Ale nějaký jednoduchý elektronický obvůdek, který napojíš do tlačítka na drátky a po nahození elektriky v autě "sepne" za tebe by asi nebylo těžké vykouzlit.
3. 5. 2016 15:30
Re: Start-stop
Záleží, komu říkáš normální smrtelník. Přenastavení nebývá takový problém (vždy se můžeš snažit domluvit s technikem a potřebné nástroje se, alespoň na některá auta, dají sehnat). Přeprogramování se normálně chceš vyhnout.
3. 5. 2016 17:14
Re: Start-stop
no, kdyz se pobavim napric kanclem se svymi kolegy, tak start stop nikdo neresi, vsichni ho volne nechavaji k*rvit motor a je jim to uplne jedno - tak to jsou podle me normalni smrtelnici. tady na tom serveru, malo platne, jsme vsichni tim autosvetem nejakym zpusobem potrefeni.
3. 5. 2016 19:43
Re: Start-stop
Takový normální smrtelník však podle mne neudělá ani to, co chceš udělat ty (a nejsem si jistý, že to bude snadné; nevím, jak mají ta tlačítka udělaná).
3. 5. 2016 19:58
Re: Start-stop
no neudela, to je jasne... tlacitka jsou dnes ruzne slozita, to je jasne. ja bych v nem musel najit elektricky kontakt. pokud ten tam neni dal uz bych nehledal ;-)
3. 5. 2016 09:45
Re: Start-stop
Ja uz jsem si zvykl hned po nastartovani to vypnout, je to stejne naucenej pohyb jako si zapnout pas, takze me to neotravuje, ale kdyz jsem to driv zkousel, nikdy se mi nestalo, aby motor zhasnul kdyz je studenej. Vzdycky je potreba, aby byl dostatecne zahratej.
Avatar - Leones
3. 5. 2016 10:13
Re: Start-stop
...já jsem si nezvykl, občas jsem prostě zapomněl,....a vypne až když je motor záhřátý,...ANI náhodou !!!!!!!!, klidně po 500metrech, 1 minutě, kdy se ručička chladící kapaliny sotva hnula,...teď to mám odkódované a je KLID !!!!!!!!!,.....když start-stop tak ZÁSADNĚ obráceně,....ať si řidič sám určuje, ( dlouhé kolony, zácpy)...
Avatar - Stejsn
3. 5. 2016 10:42
Re: Start-stop
Kapitolka je 1.6TDI Rapid, kterýho nám teď koupili do práce. Má to na displeji nějakou videohru, kde se hraje na "zelené body". Pokud start-stop vypnu, tak mi naskočí informativní ikonka, která mi říká ať to zase zapnu. Samozřejmě se tím nemusím řídit, ale v manuálu k autu je napsáno, ať se tím řídím. A pokud to zapnu, tak je úžasný jet s tím třeba Jeremenkovou ve špičce dolů - je to z kopce, kde se poskakuje na brzdě. Takže šlápnu na brzdu, auto zastaví, motor se vypne. Pustím brzdu, auto se rozjede a motor naskočí. A to takhle co deset metrů. A než dojedu dolů k semaforu, stane se to asi 15x. A jinak samozřejmě to vypíná motor klidně i studený, když jen vyjedu z garáže na dvůr a zastavím, abych zavřel vrata, už to zdechá.

Takže za mě - do soukromého auta NIKDY!
3. 5. 2016 10:57
Re: Start-stop
toje asi nejaka úchylka koupit rapid v dehtu.
ten vas nakupsi by mel jit na leceni.
uz aby zakazali naftakum vjezd do mest
3. 5. 2016 11:24
Re: Start-stop
to objeď vrchem a vem to přes Podolí... spotřeba bude stejná a nebudeš nasran.ej :-) A startér ti vydrží o pár měsíců déle...
Ale vážně. Celej tenhle systém je k ničemu. Pouze úlitba eko-normám. Žádný jiný smysl v tom nevidím.
3. 5. 2016 11:41
Re: Start-stop
"když jen vyjedu z garáže na dvůr a zastavím, abych zavřel vrata, už to zdechá."

Víš, že bys (jako řidič) správně neměl vystoupit z nastartovaného auta? V některých zemích je to vysloveně přestupek. Já se toho snažím držet. Správné řešení je samozřejmě mít vrata dálkově ovládaná. ;-) Výjimku udělám pro slabou baterii.
3. 5. 2016 11:49
Re: Start-stop
v lepších rodinách zavira vrata garaze sluha
Avatar - Stejsn
3. 5. 2016 12:12
Re: Start-stop
Vrata jsou na dálkáč, ale máme nařízení počkat až se zavřou. Pro rejpaly.
3. 5. 2016 12:22
Re: Start-stop
Mě tahle demence stání s běžícím motorem docela vadí. To že mi idiotci hrčí a smrdí pod oknem, kde je pěší zóna, tudíž zákaz zastavení, aby všem okolo dokazovali, že nestojí, ale jen pozastavují, to už tak nějak chápu. Ale zastavit kamion před pekárnou, nechat ho tam hrčet a jít si koupit rohlíky, to už je docela silné kafe. Včera jsem viděl pána, jak cvičil aport se psem a asi 10m od aportujícího psa hrčela jeho dieselová dodávka 8-s
3. 5. 2016 12:30
Re: Start-stop
to ale není o S&S systémech, ale o systémech v hlavách idiotů... My tady řešíme spíš případy, kdy ti S&S spíná tak nějak "nahodile"... nesmyslně...
3. 5. 2016 14:57
Re: Start-stop
nedávno som išiel na obed okolo zaparkovanej i40, chlapík sedel v aute a motor vrčal, keď som išiel z obeda bol tam furt a vrčal, počko bolo také, že keby si pootvoril okno, bude mu úplne super, ale on mal zatvorené, tak chladil slnko klimou. Bolo vidno, že ten chlapík nemal ani jednu ekobunku v hlave. Jemu vobec nedotekalo prečo by mal vypnúť na polhoďku motor. On mal vnútri ticho a klimou nastavenú teplotu, ostatné nezajímá.
3. 5. 2016 15:20
Re: Start-stop
Na tohle jsou nejlepší ulice před školkami, školami atp. - rodiče sedí v autech a motory nastartovány. Jak lu*** před bankou. :-)
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2016 15:40
Re: Start-stop
>:D >:D >:D >:D
lepsie prirovnanie som tu uz davno nevidel ! >:-[] :yes:

( ok, nabuduce ho vypnem, nech ma neodhalia >:-[] )
3. 5. 2016 16:04
Re: Start-stop
Nervózně sledující vchod, připraveni k rychlému úniku. Jenom většinou parkují čumákem k obrubníku (při stání kolmo), takže jsou to ještě nějací zelenáči. :-)
Avatar - white label
3. 5. 2016 16:30
Re: Start-stop
Někde už může být kolmé stání výfukem k chodníku zakázáno...
3. 5. 2016 15:45
Re: Start-stop
Tak v zimě by se to dalo pochopit. Přeci v tom autě nezmrznu.
3. 5. 2016 18:11
Re: Start-stop
tak v zime alebo hicu sa tomu nikto nediví, ale keď je vonku krásna jar, pri pootvorenom okne vnútri ideálna teplota, tak to už je taká sonda do duše dízelmana (šak to prakticky nežere, načo to budem vypínať).
3. 5. 2016 11:00
Re: Start-stop
Kazdej mame jinou zkusenost, u me se po 500 metrech motor nevypina.
3. 5. 2016 12:09
Re: Start-stop
Úplně stejná zkušenost a úplně stejné řešení na mé OIII RS TSI. Teď jsem spokojen.
3. 5. 2016 10:01 </