BMW řady E90 poprvé pravověrné příznivce značky rozdělila na dva tábory. Na ty, jimž se od začátku líbila a samozřejmě na jiné, kteří ji odsoudili. Přesto netrvalo dlouho a i dřívější kritici našli v této generaci zalíbení.
Osobne som demontoval :-) klapky sania a kúpil tzv. záslepky a emisnou som prešiel krásne v norme minulý rok v CZ keďže auto mám na českých značkách :-)
Vířivé klapky v tom provedení, jaké je mají dnešní auta, jsou spíš přítěží a hrozbou pro motor - navíc jejich vyndáním nepřijdeš o výkon ani nezvýšíš emise. Na 2.4 JTDm jsem je taky sundal, dvě už byly po 53 tkm nalomený.
Apropo, měl jsi někdy sání s klapkama rozdělaný, viděl jsi to jinde než na fotkách? Nic ve zlym, ale dost o tom pochybuju.
Tak proč ty palce dolů?
Je to tam aby na volnobeh a lehce nad nim sel do valce vzduch se spravnymi turbulencemi - ano, ucelem je snizit emise a zlepsit reakci na plyn ve velmi nizkych otackach. Druha strana mince je ta, ze to kvuli recirkulaci stejne nefunguje jak ma (klapky jsou zanesene a elektronika musi kompenzovat rozdily v jejich natoceni) a navic elektronika to umi uregulovat i uplne bez klapek.
Cca v 1500 otackach je uz klapka plne otevrena a v sani jen prekazi a po par letech provozu hrozi jeji utrzeni a protazeni hlavou a valcema.
Ohledne cisteni samozrejme, je to kazdeho volba. Muj pohled je takovy, ze prinosy nevidim a riskovat poskozeni perfektniho motoru (a financovat opravu z VLASTNÍ kapsy) nebudu.
No, zanasi se to ve chvili, kdy tam EGR pusti kekel z valcu :-) ale pokud jsou OK vstrikovace, vaha vzduchu a celkove regulace motoru (cti "nehuli to") nemel by to byt problem. :-)
No, tak to ses docela vydal :/ ja uz mam rozvody za sebou, dvouhmota je po 80 tkm jak nova :-)
Myslím, že je alles OK, ale o tom ventilu si něco přečtu a zeptáme se mechanika, který nám dělal i rozvody.
Řetízek (doslova...) by byl zaplacen BMW, kdyby auto splňovalo jejich podmínky, tzn. serviska jedině se štemply autorizáku a koupeno v ČR. Bohužel. :-) A dvouhmota nebyla ani v plánu.
Pokud vím tak tenhle eko výtvor způsobující náhlou smrt motoru má snad vyndaný každej. Buďto to má být udělaný pořádně nebo se nikdo nemůže divit, že to majitelé vyndávají. ;-)
tuto vetu vie mi niekto vysvetliť? nechápem: "Přední náprava E90 totiž mění poloměr rejdu s natočením kol, což jednoduché zavěšení předchůdce neumělo. "
Zdravím.
Předchůdce E46 to neuměl proto, protože prostě jeho náprava měla trojúhelníkové spodní rameno. E90 má ramena dvě, takže se těhlice otáčí na dvou proti sobě otočených čepech. Mají to i Mercedesy, Audi či Mazda6 první generace. E90 má tak přední nápravu v principu stejnou jako větší BMW E23, E28, E32, E34, E38, E39, E65/66, E60 apod.
Dobrý den, takže to chápu správně, že ideální volbou je jakýkoliv šestiválec (ať už diesel či benzin) z pofaceliftové fáze výroby? A pokud čtyřválec, co byste doporučil? Někde jsem se dočetl, že pokud diesel, tak je nejspolehlivější 318d, je to pravda? A co v případě čtyřválce benzinu?
Zdravim ma to i nissan primera 1 a 2 generacie... multilink na 4 ramenach s otocnou tehlicou a su specialne konstruovane aj proti ponaraniu prednej napravy pri brzdeni alebo pridani plynu.
Tato trojka je ze všech Bangleho výtovrů designově jasně nejpovedenější. Víc to ale sluší až vozům po modernizaci, s modifikovanými zadními svítilnami na víku kufru a hlavně s rozšířeným rozchodem zadní nápravy. E90 je bohužel první trojka dodávaná s tvrdými a drahými pneu typu run-flat. Takže zde v podlaze kufru už chybí vana na rezervu, takže pokud auto obujete normálními gumami, musí se spolehnout jen na lepicí sadu... :'-(:no:
Nejednou jsem si pohrával s myšlenkou na toto BMW, ale jsem rád, že jsem z ekonomických důvodů do vozu nešel a zase po tomto článku si na prémii nechám zajít chuť. Na nové této auto kategorie nemám, takže jsem koukal na bazarové kousky. Jelikož by mi stačil 4válec a chci diesel, tak moc na výběr není.
Opakovaně mi kamarádi, ale i někteří diskutéři říkají, že nad prémii není a že to vůbec není dražší servisovat, než mainstream a jsem vlastně vůl, že do nějaké takové "voňafky" nejdu. Nechci tu plivat na BMW, myslím to obecně, ale takové fatální problémy s motory jsem nečekal a ty ceny oprav jsou astronomické. Tohle v mainstreamu tak často vidět není a i ta spolehlivost je vyšší (neříkám, že u každého výrobce!). Teď mi tu zas někdo namítne že mu to kamarád udělá za pár šlupek, nebo si přiveze díly až třeba z USA a stojí to vlastně prd >:D Jenže tohle přece člověk, co autem potřebuje jezdit, nechce řešit, nebo se mýlím?
Je mi jedno, jestli jsou tam horší materiály v interiéru, než v Audi, nebo v MB, mne se tam líbilo, to auto má charisma, je to prostě trojkové BMW, jízda je taky super (i když jsem jel jen jako spolujezdec), jen na mne malé, no a co? Tohle by se dalo všechno zkousnout, ale opravdu jsem rád, že jsem ho vždy obešel s respektem, protože by to byla ekonomická sebevražda, tak se radši zasním a pak se vrátím nohama na zem >:D ..... ostatně takové auta často ojetá končí u nějakého mladého kluka na zahradě, kde stojí, protože nemá na servis... :/ .
P.S. Nejhezčí BMW je E46! A mne se ještě hodně líbí E36 sedan a coupé.
Hele s tim servisem a zahradou si nevyberes - mne uz mesic stoji auto r.v. 2004 jen proto, ze se Alfa neobtezovala vyrobit dostatecnou zasobu prednich tlumicu a druhovyroba neexistuje. A to je to blbej mainstream.
No jasné, to se stát může, ale myslím tím, že většina vozů, co si koupí nerozvážný majitel, pak takhle končí z finančních důvodů :-) Chtěl sem podotknout, že jsem asi moc srab na to rozhodnout se "srdcem" a vždy se držím ekonomicky logičtějšího úsudku >:D
A Alfa zase taková tuctovka není, tak bych jí to trochu odpustil >:D
Chtel, ale plug and play neexistuji, musely by se brousit a varit stejne jako OEMy :-(
Pravdepodobne to skonci u repasovani ojetyho originalu z Polska anebo ty prestavby na TS zaveseni.
No pokud pojedeš do BMW servisu tak tam i otevření dveří a pozdrav stojí 1000 korun, takže se nemůžeš těm cenám divit. Myslím, že normální neautorizovaný servis by ti ty úkony udělal za zlomek ceny co je v článku.
Jenže jsou věci, jako náhradní díly, které prostě musí objednat za stejnou či podobnou cenu, takže pokud stojí třeba rozvodová sada bez montáže desítky tisíc, tak už je ten rozdíl práce v BMW a v obyč servisu skoro minimánlí na výsledné ceně opravy >:D Řešil jsem podobnou věc u Renaultu, kde sice servis není nejlevnější, ale chtěl jsem nové turbo, cena byla tenkrát asi 32 tisíc a buď jsem mohl dát za práci litr známému, nebo 5 tisíc Renaultu, ve výsledku ta cena práce je pořád zlomek ceny dílu... a to podotýkám, že to bylo jedno z toho nejdražšího, co se na takovém autě mohlo pokazit.. U BMW ty ceny jsou prostě násobně vyšší... bohužel pro nás, co na to nemáme >:D
Otázka je jestli bylo potřeba kupovat nový turbo. Repase by tě vyšla výrazně levněji. Nový turbo bude předražený i na obyčejnou oktávku. Kamarádovi se takhle vysypala převodovka na KIA Sportage. Čekal jsem, že to bude oprava v řádu desítek tisíc a ejhle 8000 převodovka a pár tisíc k tomu za práci. Ovšem ne přes autorizák. Přes autorizák jsem neřešil naštěstí nikdy nic. Nemám náladu nechat se okrádat. V principu je jedno jestli máš BMW nebo Škodovku autorizák tě oholí vždycky. ;-)
Nebylo, repas vyšel na 28 a silně mi ho známý mechanik nedoporučoval, prý to dělala jen jedna firma někde z Německa a nic moc spolehlivost.
A třeba s tim autorizákem vesměs souhlas, ale třeba mam i pozitivní zkušenost, když jsem si vloni nechal dělat doplnění a diagnostiku klimy origo ve Fordu, tak mě to se vším všudy vyšlo na 800, když mi to foukal garážmistr, tak za to chtěl 700 a ještě to pak vevnitř smrdělo >:D
Je to tak - brzdovku třeba nechávám měnit v autorizáku, mají na to vercajk a i s náplní za to chtějí 500. Stejně tak kompletní náplň klimy s čištěním za 750, no nekup to. Spojku mi taky měnili v autorizáku, než se crcat se zarostlými šrouby a riskovat, že mi spadne motor anebo převodovka na kebuli, to jim radši těch 1700 bez DPH dam. Na druhou stranu, stejnou spojkovou sadu jako se mi snažili nacpat za 9300 jsem koupil v Kelly za 1950 Kč (Valeo, třídílná).
Jinak se snažím servisovat sám, zaprvý je to skvělý odreagování od kancelářský práce, zadruhý šetřím a zatřetí mám jistotu, že je všechno jak má být.
Hele v Jablonci je firma Turbo sport, která se na turba specializuje včetně repasí. Já s nima mám dobrou zkušenost. Na normální auta je mění kus za kus na něco neobvyklýho by sis musel holt počkat. Příště je můžeš zkusit.
Mám to úplně stejně. Občas mě přepadne touha pořídit si nějakou tu lehce jetou prémii prémii, ale pak se zase posadím nohama na zem a radši koupím nový mainstream.
Určitě hrají roli i servisní náklady, U mě je to i z toho důvodu, že prostě nevidím tu přidanou hodnotu. Tedy kromě toho, že to asi dobře dráždí sousedy. Člověk má zakořeněno v hlavě, že prémiovka musí být ve srovnání s mainstreamem jak z jiného vesmíru. A ona není.
Takže když jsem se v posledních letech svezl třeba 7er, A6, Éčkem nebo Touaregem. tak jsem byl vždycky hrozně zklamanej. Naivně jsem si myslel, že auto bude tiché a na běžných nerovnostech komfortní, ale nebylo. Nevím čím to, asi mám špatně vyvinuté smysly, ale od té doby jsem tak nějak po té prémii přestal toužit.
Ano bylo to oproti stávající oktávce o něco tišší a o něco míň jsem trpěl na D1, ale prostě jsem za ty prachy čekal mnohem víc. Fyzika holt asi ani penězma očůrat nejde >:D >:D
Takže pokud nevím, co s penězma, prémie je jasná volba. Ale absolutně jsem přestal chápat lidi. co všechny úspory narvou do auta, jen aby si koupili tu vysněnou prémiovku, která bude za 5 let zase úplně out.
Jakožto vlastník jednoho "prémiového" auta mohu potvrdit. I když co je drahé jsou "pouze" díly - např kabinový filtr 2,2k. Kdybych chtěl opravit (vyměnit) zkriplený motorek pro sklápění zrcátka, bylo by to snad 20k.
Na druhou stranu je to hodinově levnější, než mé neprémiové SUV (obojí autorisovaný servis).
Na třetí stranu se u těchto aut občas (vzácně, ale stává se) katastroficky vysype kardan nebo co, a to pak je oprava nejspíš šesticiferná.
Tak ještě jsem to auto na vrakovištích neviděl, inzerce už vůbec ne. Ale pravda, moje hledání zatím nebylo nějak vehementní, zvlášť s přihlédnutím k tomu, že mě teď čekají nové pneu.
Aha tak to je až takhle velká exotika, že to nemůžeš ani prozradit. No to se pak nedivím, že servisní náklady jsou v řádu desítek tisíc za prkotiny. >:D >:D To je pak jasný, že vrakáč a inzerce nepřipadá v úvahu. >:D
Ne, gumy normálně ContiPremiumContact 2 nebo neco takového. Jen se mi teď nehodí moc utrácet za takovou maličkost, jako je sklápěcí zrcátko, když za stejnou cenu můžu mít gumy :-)
ozzy, dostal som e90 ako sluzobnu, jeden z posledných kusov r.v. 2012. s vraj poruchovym motorom N47. dnes mam daleko cez 200tkm a na aute neodisla ani ziarovka. jazdi ako svajciarske hodinky. Podvozok komplet povodny, nemenil som este nic, nikde nic nebucha, vole ziadne.
jednoznacne som tak spolahlive auto este nemal.
To ti přeju, jaký motor? :-) Ale je to jeden kus ku statistice a tref se do bazarovky, která bude taky tak příkladná :-) Navíc ty auta mívají běžně kolem 200 tisíc a to na tom chci třeba dalších 200 natočit, takže je to pro mne nesmyslná investice :-)
bilštajny na služobné auto dávať nebudem :-)
jazdím na 16kach RF, nedávno som auto dvihol s odborníkom v autorizovanom servise a na podvozku si naozaj stále nič nepýta výmenu. zarazilo ma, že výfuk je z jedného kusu, a stále vyzerá ako nový.
Obecně, tyhle bazarnické řeči "odborníků" o provedení náprav, odolnosti podvozku apod., čímž hodnotí model nebo generaci, jsou celkem k ničemu, i komplet podvozky jsou z hlediska investice do ojetiny spíše tou menší položkou, podstatné u auta z doby E90 je elektronika a hnací řetězec, motory, převodovky (míněno AT). To jsou v případě problémů kasičky, nějaká přední ramena, čepy, silentbloky, to je legrace.
Na E90 se vyprdni, podle mého je to nejhorší trojka so far. Pominu-li nepovedený design, tak je to auto s přehnaně tvrdým podvozkem, smysl nedávají čtyřválce, benzin je slabý, dýzly hlučné a poruchové. Šestiválce jsou lepší, dýzlové výborné, benzinové jen do faceliftu, atmo přímovsřiky po fl mají horší charakter než turbo R6 v akt. generaci, biturbo N54 je asi jediná vhodná volba, a to je málo. Problém auta po fl je hlavně řízení, přechod na elektromech. posilovač, který je u E90 hrubě neodladěný, řízení je špatné. Když už E90, pak buď vrchol 335i nebo 325, 330d po fl, nebo 325i či 330i do fl, ty první zmíněné jsou ale drahé, ty druhé zas nedostatkové. V této generaci bych dal přednost MB C, ideálně V6 benzin. ;-)
Sice jsem nikdy neměl ojetinu, ale určitou zkušenost z rodiny s ojetou prémií mám a není nijak děsivá (tedy myšleno finančně děsivá). Kdysi jsem nechal dětem na hraní 325i e46 která měla najeto 150 tkm (můj obvyklý nájezd za 3-4 roky kdy jde auto z domu) a syn ji používal cca od 18 do 25 let a ujel na ní v době studií dalších 150 tkm. Já jsem do auta dal jen pravidelný servis, opravy žádné. Syn už samozřejmě musel ledacos vyměnit (těsnění pod víkem, ramena, některé silentbloky, tlumiče, pumpa, termostat, stahování oken, kabelový svazek do víka kufru, guibo, těsnění výfukových svodů, kotouče plus pakny ruční brzdy a další drobnosti, v podstatě klasika, kterou se dočteš u každé recenze ojetiny e46 s benzínovým motorem) . A docela jsem zíral, že náhradní díly jsou doslova za hubičku (zlomek ceny v autorizovaných servisech, přitom od stejných výrobců jako používá prvovýroba) a protože je synek manuálně zručný a tyto běžné opravy zvládal u babičky ve stodole, tak náklady na těch dalších 150 tkm byly velmi nízké a troufnu si odhadnout, že u VW, Opelu nebo jiných mainstreamových značek by nebyly nijak výrazně nižší. Navíc na tyto německé modely seženeš doslova cokoliv a u řady často používaných dílů třeba od 5ti výrobců. Naopak třeba ojetý Japonec (ve stejné době jsem řešil co s 9 let starou Mazdou 323 po manželce) byla v té době finanční zkáza, Mazda s nájezdem 110 tkm šla ze skály, protože oprava motoru by stála víc než bych za ní dostal v bazaru a navíc kastle byla orezlá, takže investovat do opravy motoru v orezlém autě jsem považoval za nesmysl a pro děti bez vlastního příjmu jako danajský dar. Obecně nejsem příznivec ojetin, ale chápu, že pro někoho je to jediná volba, tak pokud si umíš vybrat (nejlépe tedy něco, kde máš jistotu nájezdu a historie auta) tak bych se finančně evropské prémie nebál (vyjma aktuálních modelů, kde jsou díly extrémně drahé), protože náhradní díly u dostatečně starých aut jsou cenově velmi podobné mainstreamu a pokud si vybereš model, který se nějak extrémně nepodělává, tak to finančně není tak hrozné jak popisuješ.
Díky za názor, ostatně starších modelů z prémie bych se také tolik nebál, za 1. tě už nevycucne z rozpočtu a ty díly budou také levnější, kdežto E90 je vlastně ještě předchozí generace, ojetina vyjde na několik stovek tisíc a ještě další desítky stojí opravy... Do starší ojetiny typu E46 bych nešel primárně proto, že bych kupoval starší auto, než mám a to nechci, takže jedině až finanční situace dá a budu chtít auto na zábavu, tak v tom smysl vidím, ale jako daily car si s prémií nechám zajít chut >:D
BMW je nespolehlivá a předražená ´pojízdná kasička, kde odcházejí atypické díly, které njinde neodchází, kvůli kterým se musí rozebrat půl auta a práce tak stojí 2x tolik co díl, neb to nikdo nechce dělat a pokud jo, nedělá za 400 na hodinu.
Jedno BMW sem měl a to 650 je proti tomuhle bMW těžkej luxus. ale už bych to rozhodně nechtěl.
xdrive bol v e46ke dostupny (trojlitrovy dizel aj benzi sa s pohonom vsetkych kolies dal kombinovat)
neviem je tam kopec nepresnosti pripadne neuplnych informacii v celom clanku
doplnil by som par veci co tiez nie su echt drziaky v tomto aute a nevydrzia vecnost hlavne u benzinov
- karbonovanie u benzinov s priamym vstrekom (znizit interval vymeny oleja a zmena 5w30 za nieco ine ak clovek nejazdi ako dochodca
- NOX senzor, a vsetko okolo priameho vstreku u benzinu n53,54,55 (vstrekovace, HPFP, rail lista)
- solenoidy vanosu
- elektricka vodna pumpa
- rozvodovka xdrive tiez nie je bezporuchova zalezitost a moze sa vysypat
- tecuce ostrekovace svetiel (idem menit uz druhu stranu)
- vola v riadeni (vymena tyce riadenia)
- n52 zerie casto olej najma 2,5l (prakticky neodstranitelne)
- n52 hydrostely (neskor v n52k vraj problem technicky odstraneny) sranda ze som videl na forach aj n53ojky kde bolo vahadla pocut a stazovali sa na to majitelia
- zatekanie panorama
- odchadzajuce CCC jednotky pri starsich navi, CIC uz bez vacsich problemov
- tragicke zakladne audio
- tragicke zakladne lavice
tragicky vzhlad zakladneho sedeho prevedenia s jednozonovou sporakovou klimou, zakladnym business radiom a zakladnymi lavicami.. to by clovek neveril aky rozdiel moze byt medzi zakladnou verziou a autom v plnke co sa tyka vzhladu
Spravne! :-):yes:
e46 330 xd mal kamarat, vdaka ktoremu som ja zacal uznavat aj Baworov, nakolko ta jeho 3er ma uuuplne ze dostala ! :-O To auto jazdilo za misku ryže, maunal bol chirurgicky dokonaly, a vdaka x-drivu to auto hadam nepoznalo jazdny problem ( zima...). :-):yes:
K tomu karbonování vstřikovačů benzínu. Je to údajně neřešitelné neb je to blbě udělané. VW se to myslím neděje. Jednotky CCC na E90 prej neodcházejí, odcházejí na E60. Tím ale nechci tvrdit, že se to tady nemůže stát. jen to třeba není tak často jako na E60. Vůle v řízení není žádná specifická závada. To má každé auto po více kilometrech. To bych tam taky mohl psát sjeté brzdy nebo pneumatiky. Jinak vysypat se může všechno. Otázkou je zda se to stane jen někomu a nebo se to děje plošně. V těhle článcích jde o závady, které se týkají celé modelové řady případně některých sérií. Solenoidy VANOSU odcházejí? Já myslel, že se to dělo na E39. A co na nich odejde.
... mám v merku koupit kabrio 3ku modelový rok kolem 2003 ... pro mě jedno z nejkrásnějších bmw... jaký motor, ročník, čemu se vyhnout a co chtít? Díval jsem se na dealerské auta v dojču s nájezdem 70-120tis. Je to pro mě srdcovka, navíc mají i hardtop... :-)
Díky za rady. :-)
Rozhodně 330i - všechny šestivály žerou stejně benzínu, tenhle z nich je nejsilnější. 325i má trochu víc charakteru, ale koníci jí chybí. Ber manuál.
Motory všeobecně berou olej (litr na 1000 km je pořád OK).
E46 nehledě na rok výroby mají nekvalitní chlazení (nádržky, hadice, ježek topení atd.), pozor na loužičky a upadané lopatky z větráku. Rozsypanej čaj na displejích je klasika, stejně tak nefunkční spínače oken.
Podívej se na zvedáku na zadní pomocný rám jestli okolo něj nejsou praskliny (pokud ano, utíkat pryč!).
Upgradovat brzdy a tlumiče, obojí je trochu poddimenzovaný.
Rezne to na zadních lemech a spodcích dveří.
Ber co nejnovější a co nejlépe vybavené, základní sedačky jsou hnus.
Jen to ne! - ty šestivály dělaj asi tak dvě třetiny charakteru. No a je třeba brát v potaz, že i nejnovější kousek jde letos na druhý stupeň a ty nejstarší na vysokou :-)
Měl jsem E91 330xd v manuálu (před LCI). Kupoval jsem tři roky starou s nalítanými 100 000 km.
Hned se odporoučela spojka (originál výměna i s dvouhmotou cca 30k Kč), ale na to mohlo mít vliv to, že jsem to hnedka nachipoval.
Ve 130 000 km se odporoučela rozvodovka xDrivu. To už byla dražší sranda (cca 50k Kč). A pak ještě odešel do věčných lovišť elektrický zámek volantu (cca 10k Kč).
Ve 190 000 km dožil filtr pevných částic (vyčištění/repasé vyšlo na cca 10k Kč).
Jinak všechno v pohodě. Auto má dnes nějakých 220 tisíc (jezdí s ním otec) a funguje báječně. Poslední věc, co vím, byly zadřené zadní brzdy (oprava do 5k Kč).
Já bych to auto s touhle motorizací každému doporučil. Jen bych nebral ten manuál. Nic mu sice nebylo, ale k tomu motoru a xDrivu se podle mne víc hodí automat. Moje zkušenost je, že když se o to auto člověk stará (hlavně myslet na olej) a vysloveně ho "nerasí", tak vydrží hodně. A to platí třeba i o interiéru. Auto jsem "pouštěl" ve 185 000 a interiér byl v perfektním stavu. Kožené sedačky při řádné péči hodně vydrží. Přijde mi, že i kdyby člověk do toho auta v průměru nasypal na servis 30k ročně, tak to auto vydrží navěky (sem tam se něco vymění a je to) a ještě dlouho bude vypadat pěkně a nadčasově (investice do ráfků a podvozku udělá hodně).