Ekonomika
jaksi se tu neuvadi ze slo o auto znacky Volkswagen a ze obdobny vybuch se stal u stejneho modelu jiz i v zahranici
predpoklada se ze se schyluje k dalsimu problemu VW, neb jim zacinaj postarsi Tourany na CNG nejak bouchat
predpoklada se ze se schyluje k dalsimu problemu VW, neb jim zacinaj postarsi Tourany na CNG nejak bouchat
1, Nevim, proc je to z te zpravy CTK vyjmuto, v ostatnich mediich je text stejny, jen tam nechybi informace o VW Touran.
2, Tezko se to muze stat u znacky, ktera CNG auta nenabizi.
3, Nadrze u VW reznou, jak o zivot.
4, Ta koroze tam nevznikla pres noc, nekdo neco opakovane "prehledl"
2, Tezko se to muze stat u znacky, ktera CNG auta nenabizi.
3, Nadrze u VW reznou, jak o zivot.
4, Ta koroze tam nevznikla pres noc, nekdo neco opakovane "prehledl"
Haha, ajo, to je dobrej hnus od mistnich redaktoru. Predpokladam, ze se k tomu nekdo vyjadri. Urcite!😁
Mali sme vo firme asi 10 "eciek" na CNG a nikdy nebol ziaden problem. Ale pozrel som na nete a zda sa, ze nemal kazdy take stastie. Problem ma hlavne E a B trieda, da sa toho najst celkom dost, spolu sa spomina uz vyse 30 pripadov, okrem jedneho vsetko CNG. Indicky inzinieri v nemeckych firmach asi urobili niekde chybu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Souhlasím. Redakce je opravdu trapná, jak hájí VW za všech okolností. Kdyby to byla jiná značka, to by ten název značky naopak 100x zopakovali .
:no😒br />
VW zas jako obvykle hodí vinu na dodavatele lahví (stejně jako dieselgate na nějaký inženýry). 😄
P.S. Mám obavy, že tyhle lahve nebudou jen u Touranu ale i u ostatních vozidel VW.
[odkaz]
:no😒br />
VW zas jako obvykle hodí vinu na dodavatele lahví (stejně jako dieselgate na nějaký inženýry). 😄
P.S. Mám obavy, že tyhle lahve nebudou jen u Touranu ale i u ostatních vozidel VW.
[odkaz]
Tak alespoň vím, že při tankování služebáku bych měl stát hodně daleko >😁
U Tourana na CNG známá věc, taky je VW měnil za nové... Kdyby s tím jezdil do autorizáku, tak by se to nestalo....
Keď to VW vie, prečo svojich zákazníkov neupozorní? Jéjda, však by z toho bola zvolávačka, to by zas stálo peňazí...Neautorizovaný servis s tým nič nemá.
Vsak povodneho majitela v Nemecku upozornili, bud v servise, ale normalne sa to robi tak, ze posielaju dopisy postou, pretoze podla vinimky EU nemusi kazdy chodit do autorizaku. Posiela to predajca vozidla. No a samozrejme maju adresu len toho majitela, ktory to u nich kupil.
A novou adresu získají, když nový majitel přijede do autorizovaného servisu.
Kdyby chtěli, tak by mělo být možné získat výpis majitelů/ provozovatelů z registru. Pokud to však majitel nenechá udělat a pak auto prodá... V tomhle případě si ale nejsem jistý, jestli výměna problém vyřešila, nebo jen odsunula. Pokud ten problém neodstranili, svolávačka nepomůže. V servisu si toho prostě musí všimnout.
Kdyby chtěli, tak by mělo být možné získat výpis majitelů/ provozovatelů z registru. Pokud to však majitel nenechá udělat a pak auto prodá... V tomhle případě si ale nejsem jistý, jestli výměna problém vyřešila, nebo jen odsunula. Pokud ten problém neodstranili, svolávačka nepomůže. V servisu si toho prostě musí všimnout.
Tohle trapné filtrování informací redakcí AUTO VW.cz shledávám kontraproduktivní. Všichni víme, že jde o Tourana a k tomu všechna další do očí bijící zvýhodňování vozidel z koncernu VW činí jakýkoliv zdejší test nedůvěryhodným. Když už žerete z hrantu s nápisem VW, tak byste mohli vynechat mlaskání.
To je tež hloupý nápad jezdit na bombě. Auto už je samo o sobě zbraň a tohle už za mě hraničí s šílenstvím. Krom toho to pak ani nesmí do podzemních garáží atp. A to jsem si všiml, že bomby cpou i do vozů autoškol...
u LPG se to da jeste chapat, tam jsou celkem smesne tlaky, CNG a nebo pak vodik jo to je jina, tam se to pere slusnym tlakem 😄
Přesně. LPG se udrží naprosto minimálním tlakem, pamatuji si jak jednu LPG láhev kamarád vylil a LPG se jen válelo po zemi, dokud se nerozfoukalo. CNG je pod extrémním tlakem, vodík je ještě horší, ten vždy stále proniká pomalu ven jakoukoliv nádrží.
Vážně? 😄 Tekutý vodík je problém. Protože by časem nádrž roztrhl, jak se zahřívá. A tak se postupně upouští. Ten používalo BMW a myslím, že říkali, že za cca. 17 dní bude nádrž prakticky prázdná. Ale stlačený?
"Je to způsobeno tím, že má vodík velmi malé molekuly, které jsou schopny procházet různými materiály."
Aj pevný materiál je v skutočnosti tvorený atómami ktoré sú ďaleko od seba a čím menši atóm chceš uväzniť tím je to náročnejšie. Atómy veľkosti vodíka pomaly prenikajú aj kovmi a čo je horšie môžu vytvoriť nežiaduce väzby, ktoré menia fyzikálne vlastnosti nádrže.
Aj pevný materiál je v skutočnosti tvorený atómami ktoré sú ďaleko od seba a čím menši atóm chceš uväzniť tím je to náročnejšie. Atómy veľkosti vodíka pomaly prenikajú aj kovmi a čo je horšie môžu vytvoriť nežiaduce väzby, ktoré menia fyzikálne vlastnosti nádrže.
Jsem obeznámený s velikostí molekuly H2 a konceptem permeace (propustnost tekutin pevnými látkami). Máš však představu, jak rychlé to je? Před lety jsem o tom něco četl a pokud vím, u kovových nádrží (kovová vložka by měla stačit, což typ 4 nebo 5 nemají) je to považováno za zanedbatelné.
Neviem aký rýchly je prestup, ale prestup, ale nepredpokladám, že by sa mimo nádrž mohla nazhromaždiť nebezpečná koncentrácia. Skôr by som sa obával zmeny fyzikálnych vlastnosti, ktoré môžu ovplyvniť pevnosť nádrže.
Právě že u typu 4, a předpokládám i 5, se řešila možnost nashromáždění dostatečného množství vodíku a limit na propustnost (na konci života nádrže) by měl být součástí nějakého standardu.
Jedním z kovů, ze kterých se dělají nádrže/ vložky, je hliník a ten, pokud vím, vodík nezkřehčí (tedy za běžných teplot).
Jedním z kovů, ze kterých se dělají nádrže/ vložky, je hliník a ten, pokud vím, vodík nezkřehčí (tedy za běžných teplot).
No, v běžném autě se jezdí na nádrži s desítkami litrů extremně hořlavé kapaliny a zároveň v motoru hoří a vybuchuje několik tisíckrát za minutu, že..
Hadaj, preco sa benzin pre zapalenim v motore miesa so vzduchom?
Pretoze v benzine sa da uhasit zapalka. Ak sa dostanes cez benzinove vypary nad hladinou benzinu....
Benzin hori az pri teplote 246 stupnov celzia, vodik az pri 500, nafte staci 210.
Pretoze v benzine sa da uhasit zapalka. Ak sa dostanes cez benzinove vypary nad hladinou benzinu....
Benzin hori az pri teplote 246 stupnov celzia, vodik az pri 500, nafte staci 210.
asi sis nevsiml a diky absenci fotky toho Tourana sis ani na auto-reklama.cz (a zacinaj tohle pachat i v mobilni verzi 😒 ) ani vsimnout nemohl, ale o horeni to neni, slo o vybuch a to bez horeni, proste se roztrhla jedna ta tlakova "bomba" do ktere se cerpa CNG, udelalo to bum (jako velkou ranu kde je hlasite, ale opravdu hlasite rachnuti a jista tlakova vlna), vysklilo okna, pochroumalo par plechu, plastu a tak, trosku znicilo stanici a poranilo obsluhu rerpacky
jinak kuprikladu u LPG je zivotnost nadrzi 10 let, po 10 letech se proste nadrze meni a diky jejich dnes smesne cene v tisicikorunach je to rekneme rentabilni, u CNG z tovarny je to ale jina "raketa" ac je nebo by mela bejt zivotnost 15-17 let (ruzne podle vyrobcu) tak jak vidno bouchaj celkem predcasne a cenove je to taky solidni "raketa" >😁
jinak kuprikladu u LPG je zivotnost nadrzi 10 let, po 10 letech se proste nadrze meni a diky jejich dnes smesne cene v tisicikorunach je to rekneme rentabilni, u CNG z tovarny je to ale jina "raketa" ac je nebo by mela bejt zivotnost 15-17 let (ruzne podle vyrobcu) tak jak vidno bouchaj celkem predcasne a cenove je to taky solidni "raketa" >😁
Bohužel, toto je naprosto podle očekávání. Viz tento odkaz do Německa kde je mnohonásobně více CNG aut a dovíte se, že problém reznutí je pravděpodobný do 5 let, vyžaduje výměnu nádrží 3x1000 eur, práci cca 1000-1500 eur, ceny jsou lákavé...
Jistě si rezervujte i 3x350eur na EM ventily nádrží, 500eur na hrdlo a 1500 na regulátor....
Pokud nejsou korodující lahve vyměněny dojde VŽDY časem k e😜lozi při tankování (220 atmosfér, tankování je takový malý trhací testík).
[odkaz]
U pětileté hranice VW se prudce snižují vaše šance uspět s kulancí na německé zákaznické lince, doporučuji vozidlo k tomuto účelu odstavit ve VW Zentrum Dresden. Nejprve bez práce, pak jen 50% a nakonec jen 30% sleva na díly, po 7-8 letech zpravidla bez nároku. 15-20 let životnosti v prospektech, to bylo u VW jen zbožné přání??
Nové nádrže je třeba před montáží odvést domů, pozinkovat a specificky nalakovat do těžkých podmínek. Pravděpodobnost že lak je již lepší jak tvrdí Škoda-Auto u Octavie G-TEC je sice možné, ale já bych na to nesázel. Došlo určitě k výměně plechových pásků za zinkové.
Dle dílenské příručky VW je kontrola lahví na únik a korozi předepsána á 2roky, je třeba demontovat plastové dekly!! a horní část lahví zkontrolovat zrcátkem!!
Již u malého oreznutí je předepsána výměna s poznámkou cituji: "může jinak způsobit nejtěžší zranění"
První Touran vybuchl 2012 v Německu, stáří jen 3 roky!!
[odkaz]
Druhý touran 2015 ve Svédsku, odhaduju tak 5-7 letý
[odkaz]
tedy v zemích, kde bychom čekali že povinné STK budou důsledné, zejm. při takovém možném ohrožení...takže se nedivíme, zcela logicky že už CNG výbuchy směřují nezadržitelně k nám, na autovrakoviště evropy, dokud zde všechny 100% nevybuchnou, o výměnách lahví si můžeme v této ojeté kategorii nechat zdát...
A tak poslední šancí je, že při dnešních cenách kdy passat CNG ujede za 100Kč 100km podobně jako naftový passat 2.0 TDI to už naštěstí příliš k nákupu neláká....
Důkazem je i to, že passat ecofuel 1.4TSI, vlajková loď CNG, se od nové generace B8 - 2015 již nevyrábí....mají něco lepšího, již za 1.200.0000 v základu elektrohybrid který ujede až 50 elektrokilometrů, tuto hrůzu soudruzi z Wolfsburgu považují za lepší volbu než potenciálně e😜lodující passat CNG!!!, zbyl Caddy, nebo Golf s malým dojezdem.
Prozatím byly všechny e😜loze jen tlakové-mechanické bez hoření, ale jestli někdy zároveň blafne, tak to radši nedomýšlet...zatim když takuju, stojim dál od auta...
>😒]
Jistě si rezervujte i 3x350eur na EM ventily nádrží, 500eur na hrdlo a 1500 na regulátor....
Pokud nejsou korodující lahve vyměněny dojde VŽDY časem k e😜lozi při tankování (220 atmosfér, tankování je takový malý trhací testík).
[odkaz]
U pětileté hranice VW se prudce snižují vaše šance uspět s kulancí na německé zákaznické lince, doporučuji vozidlo k tomuto účelu odstavit ve VW Zentrum Dresden. Nejprve bez práce, pak jen 50% a nakonec jen 30% sleva na díly, po 7-8 letech zpravidla bez nároku. 15-20 let životnosti v prospektech, to bylo u VW jen zbožné přání??
Nové nádrže je třeba před montáží odvést domů, pozinkovat a specificky nalakovat do těžkých podmínek. Pravděpodobnost že lak je již lepší jak tvrdí Škoda-Auto u Octavie G-TEC je sice možné, ale já bych na to nesázel. Došlo určitě k výměně plechových pásků za zinkové.
Dle dílenské příručky VW je kontrola lahví na únik a korozi předepsána á 2roky, je třeba demontovat plastové dekly!! a horní část lahví zkontrolovat zrcátkem!!
Již u malého oreznutí je předepsána výměna s poznámkou cituji: "může jinak způsobit nejtěžší zranění"
První Touran vybuchl 2012 v Německu, stáří jen 3 roky!!
[odkaz]
Druhý touran 2015 ve Svédsku, odhaduju tak 5-7 letý
[odkaz]
tedy v zemích, kde bychom čekali že povinné STK budou důsledné, zejm. při takovém možném ohrožení...takže se nedivíme, zcela logicky že už CNG výbuchy směřují nezadržitelně k nám, na autovrakoviště evropy, dokud zde všechny 100% nevybuchnou, o výměnách lahví si můžeme v této ojeté kategorii nechat zdát...
A tak poslední šancí je, že při dnešních cenách kdy passat CNG ujede za 100Kč 100km podobně jako naftový passat 2.0 TDI to už naštěstí příliš k nákupu neláká....
Důkazem je i to, že passat ecofuel 1.4TSI, vlajková loď CNG, se od nové generace B8 - 2015 již nevyrábí....mají něco lepšího, již za 1.200.0000 v základu elektrohybrid který ujede až 50 elektrokilometrů, tuto hrůzu soudruzi z Wolfsburgu považují za lepší volbu než potenciálně e😜lodující passat CNG!!!, zbyl Caddy, nebo Golf s malým dojezdem.
Prozatím byly všechny e😜loze jen tlakové-mechanické bez hoření, ale jestli někdy zároveň blafne, tak to radši nedomýšlet...zatim když takuju, stojim dál od auta...
>😒]
CNG [odkaz] neboli 200 BAR tlakovaný ZEMÁK / METAN / ROZMETÁ VŠECHNO A VŠECHNY KOLEM [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :yes: