Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Svitavsku vybuchla autu při čerpání tlaková nádrž na plyn

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
Při tankování stlačeného zemního plynu (CNG) na čerpací stanici u Gajeru na Svitavsku vybuchla tlaková nádrž automobilu. Jeden člověk byl lehce zraněn, exploze poničila vůz a část zařízení stanice. ČTK to řekli zástupci hasičů, policie a záchranné služby.

"Došlo k fyzikálnímu výbuchu bez požáru. Zraněna byla obsluha čerpací stanice," uvedla mluvčí krajských hasičů Vendula Horáková.

"Zadní část auta byla zcela zdemolovaná, stejně tak sklo. Poškozen byl i přístřešek a jeden stojan," řekla ČTK mluvčí svitavské policie Hana Kaizarová. Příčina exploze zatím není jasná.

Podle ředitele Zdravotnické záchranné služby Pardubického kraje Pavla Svobody pětapadesátiletý muž utrpěl povrchová poranění nohou. Protože zranění nebylo vážné, skončil na chirurgické ambulanci nemocnice ve Svitavách.

Výbuch tlakové nádrže na CNG nebo LPG je velmi výjimečný. Obavy vloni vyvracel i Ústřední automotoklub ČR. Někteří provozovatelé garáží především u obchodních center podle něj zbytečně zakazují vjezd autům na plynové pohony. Podle hasičů ale může v garážích bez některých bezpečnostních prvků hrozit výbuch plynu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
11. 5. 2016 01:23
Všechna CNG nejspíš vybuchnou v ČR...
Bohužel, toto je naprosto podle očekávání. Viz tento odkaz do Německa kde je mnohonásobně více CNG aut a dovíte se, že problém reznutí je pravděpodobný do 5 let, vyžaduje výměnu nádrží 3x1000 eur, práci cca 1000-1500 eur, ceny jsou lákavé...
Jistě si rezervujte i 3x350eur na EM ventily nádrží, 500eur na hrdlo a 1500 na regulátor....
Pokud nejsou korodující lahve vyměněny dojde VŽDY časem k explozi při tankování (220 atmosfér, tankování je takový malý trhací testík).

[odkaz]

U pětileté hranice VW se prudce snižují vaše šance uspět s kulancí na německé zákaznické lince, doporučuji vozidlo k tomuto účelu odstavit ve VW Zentrum Dresden. Nejprve bez práce, pak jen 50% a nakonec jen 30% sleva na díly, po 7-8 letech zpravidla bez nároku. 15-20 let životnosti v prospektech, to bylo u VW jen zbožné přání??
Nové nádrže je třeba před montáží odvést domů, pozinkovat a specificky nalakovat do těžkých podmínek. Pravděpodobnost že lak je již lepší jak tvrdí Škoda-Auto u Octavie G-TEC je sice možné, ale já bych na to nesázel. Došlo určitě k výměně plechových pásků za zinkové.
Dle dílenské příručky VW je kontrola lahví na únik a korozi předepsána á 2roky, je třeba demontovat plastové dekly!! a horní část lahví zkontrolovat zrcátkem!!
Již u malého oreznutí je předepsána výměna s poznámkou cituji: "může jinak způsobit nejtěžší zranění"

První Touran vybuchl 2012 v Německu, stáří jen 3 roky!!

[odkaz]

Druhý touran 2015 ve Svédsku, odhaduju tak 5-7 letý

[odkaz]

tedy v zemích, kde bychom čekali že povinné STK budou důsledné, zejm. při takovém možném ohrožení...takže se nedivíme, zcela logicky že už CNG výbuchy směřují nezadržitelně k nám, na autovrakoviště evropy, dokud zde všechny 100% nevybuchnou, o výměnách lahví si můžeme v této ojeté kategorii nechat zdát...

A tak poslední šancí je, že při dnešních cenách kdy passat CNG ujede za 100Kč 100km podobně jako naftový passat 2.0 TDI to už naštěstí příliš k nákupu neláká....

Důkazem je i to, že passat ecofuel 1.4TSI, vlajková loď CNG, se od nové generace B8 - 2015 již nevyrábí....mají něco lepšího, již za 1.200.0000 v základu elektrohybrid který ujede až 50 elektrokilometrů, tuto hrůzu soudruzi z Wolfsburgu považují za lepší volbu než potenciálně explodující passat CNG!!!, zbyl Caddy, nebo Golf s malým dojezdem.

Prozatím byly všechny exploze jen tlakové-mechanické bez hoření, ale jestli někdy zároveň blafne, tak to radši nedomýšlet...zatim když takuju, stojim dál od auta...
>:-[]
7. 5. 2016 11:48
Re: bomba
Právě že u typu 4, a předpokládám i 5, se řešila možnost nashromáždění dostatečného množství vodíku a limit na propustnost (na konci života nádrže) by měl být součástí nějakého standardu.

Jedním z kovů, ze kterých se dělají nádrže/ vložky, je hliník a ten, pokud vím, vodík nezkřehčí (tedy za běžných teplot).
7. 5. 2016 11:17
Re: jj takových 200 bar CNG to už je pořádná šlupka !!
jj
CNG [odkaz] neboli 200 BAR tlakovaný ZEMÁK / METAN / ROZMETÁ VŠECHNO A VŠECHNY KOLEM [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
6. 5. 2016 21:54
Re: bomba
Neviem aký rýchly je prestup, ale prestup, ale nepredpokladám, že by sa mimo nádrž mohla nazhromaždiť nebezpečná koncentrácia. Skôr by som sa obával zmeny fyzikálnych vlastnosti, ktoré môžu ovplyvniť pevnosť nádrže.
6. 5. 2016 14:45
Re: bomba
Jsem obeznámený s velikostí molekuly H2 a konceptem permeace (propustnost tekutin pevnými látkami). Máš však představu, jak rychlé to je? Před lety jsem o tom něco četl a pokud vím, u kovových nádrží (kovová vložka by měla stačit, což typ 4 nebo 5 nemají) je to považováno za zanedbatelné.