O to nejde. Já spíš nerozumím proč ta turba. Na co? Aby to byl složitější, těžší a mělo to dražší servis a vyšší náklady na údržbu? Za pár papírových gramů CO2 a deci spotřeby na papíře? To je velká cena.... dal bych turba pryč a zvedl objem. Rázem by to bylo zajímavější!
na 550 koni by musel byt nejaky sestiltr, tedy 12 hrnek, na 770Nm by musel byt skoro osmilitr, tedy mozna az sestnactihrnek.
když zustanem u toho 12 hrnku, otázka, jestli je slozitejsi 12 hrnek bez turba, nebo 8 hrnek s turbem.
a ten 12 hrnek, bude nejspis vetsi a tezsi nez vykonnejsi 8 hrnek s turbem a pak je otázka, jestli by se do stavajiciho cumaku vesel.
ale chápu, ze v tyhle kategorii by se mozna naslo dost lidi, co by dalo prednost charakteristictejsi atmosfere, i kdyby byla min vykonna..
Tovární Ford Shelby GT350 tahá z 5,2 V8 533koní a rozhodně to není pro ten motor strop. Podobně umí i jiné americké 8 válce. Jde to i v Evropě - SLS v Black series mělo z 6,2 l přes 600 koní...a to už je nějaký pátek.
Tak atmosféry V8 s výkonom nad 550 si mohol ešte nedávno nájsť u istej známej talianskej značky. Teraz ich už tiež papierové emisne normy zatlačili do turba. Samozrejme kruťák bol nižší.
Ale to bol možno trocha extrémny príklad. Zober aktuálny 5 liter V8 v Lexuse. Tomu síce do 500 koni kúsok chýba. Ale načo niekto v SUV potrebuje viac? Je to len na pomeravanie si...
Kto niekedy išiel napríklad s Infinity FX55 tak vie, že to auto ide za akýchkoľvek okolnosti. V bežnej premávke nie je nič na čo by ten motor nestačil a ten ma pri tom len 400 koni a tiež ťahá cez dve tony vážiace auto.
Ano turbo môže mať v niektorých jazdných režimoch nižšiu spotrebu, ale ta ludi čo si tieto auto kupujú nove netrápi.
Takže vo výsledku ide len o papierové emisie a výkon na ktorý síce na papieri vyzerá dobe, ale v praxi je zbytočný.
Atmosférický motor v Turbo variantě modelu Porsche by byl snad ještě víc na hlavu než přeplňovaný motor v tradičně atmosférických variantách. Ano, Turbo má být, dalo by se říct až nesmyslně, rychlé. Praštěné, střelené, šílené, říkej tomu, jak chceš. Mezigeneračně jde tedy o snížení objemu ze 4,8 na 4,0, ale dvě turba jsou tam už teď.
Lenže Porsche nemá len varianty Turbo a vsadil by som sa, že nepotrvá dlho a tento motor sa objaví aj v iných výkonových variantach a budu nim nahrádzať atmo, lebo emisie a bla bla bla.
Konkurencne weby uz (pred 2 dnami ?) informovali o tom, ze vo Viedni sa do detailu predstavil aj tento motor.
Mne to nechyba, ja o nom viem a mohol by som napisat hadam aj viac, ako na tomto serveri byva zvykom ( a verim, ze by som to zvladol aj bez chyb... >:-[] ), ale pre tych, ktorych ten motor zaujima, to není bůbvíco - nedocitat sa o nom na "# 1 na CZ webe"... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
...tak... ?
Re: OK, a kedy si precitame o 4.0 BiTDi + E-Lader ?
Zajímavé každopádně je, že plánují i V8 PHEV. Takže Bentayga PHEV nedostane 2,0tsi :-)
Krom toho, takováhle kombinace by mohla jezdit za moc hezkou spotřebu a s naprosto parádníma parametrama.
Re: OK, a kedy si precitame o 4.0 BiTDi + E-Lader ?
Tak po tom, co boli kedysi davno uverejnene 2 varianty PHEV ( 2.0 TFSI + E, alebo 3.0 TDI + E ) a nedavno aj V6 benzin + E, ma toto uz ani neprekvapuje, ale zase logicky mi to moc nevychadza - to uz by bola fakt ze medvedia sila a spotreba realne asi tiez nie o moc mensia.
Ja si skor myslim, ze z toho urobia 48V mild-hybrid. ;-) PAr stovak metrov ( kolony, podzemne garaze ) to urobi aj na ten 48V motor, zvysok klasika. Pritom jeho ( 48V E-motora ) Nm sa obcas pouziju na pomoc pri akceleracii z min. rpm...
Baterky - male, lahke. Takze ani jazda nebude o moc horsia - ak vobec... ;-)
Proste v tomto vidim cestu.
Re: OK, a kedy si precitame o 4.0 BiTDi + E-Lader ?
V6 benzín s PHEV bude v čem?
Já si trošku myslím, že na MQB bude existovat VR6tsi s PHEV, ale asi jen v midsize SUV v USA.
Každopádně je to budoucnost, naštěstí..
Re: OK, a kedy si precitame o 4.0 BiTDi + E-Lader ?
Uz sa o tom vcelku otvorene hovori v suvislosti napr. s novou A8, A6 / A7...
Proste si myslim, ze aktualny V6 TFSI upravia do Millerovho rezimu po vzore 2.0 TFSI tak, aby sam o sebe malo zral a bol ako vhodny zaklad pre novu A8. Kedze si nasi povedali, ze pokial nebude existovat "zazracne" kulturny R4, tak A8 nebudu dehonestovat nejakou nezodpovednou R4.
Takze Miller V6 TFSI ako zaklad, V8 TFSI ako stred, aj ako S, W12 ako V12... :-)
No a plus naftaky a PHEV. A tam tiez V6 pre obidve varianty.
Takze nakoniec tu PHEV R4 TFSI + E vidim len na A4 / Q5 a Q7 - tam uz je ohlasena. Moooozno A6.
Pre velke MQB - VR6 a TSI ? - no, myslim, ze to bol len vtedy taky demonstrator ( Cross Blue ), ale realita bude asi 2.0 TSI. a v mensich MQB uz ohlasili 1.5 TSI.
Ale necham sa prekvapit... ;-)
Re: OK, a kedy si precitame o 4.0 BiTDi + E-Lader ?
CC - akoze Passat CC ? Ci CrossCoupe ?
Prepac, ale MQB-ckove / VW veci ma akosi nezaujimaju, takze nejako extra som nehladal a nezistoval.
Tie konfiguracie su len moje domnienky na zaklade par uz znamych faktov ( potvrdene PHEV 1.5 TSI + E ) a zvysok berem len podla aktualeho vyvoja - sam vidis, ze miesto VR6 vsade pchaju R4, lebo menej zere ( teda menej CO2 ). Ale VR6 TSI som si takmer isty pre US trh a to velke SUV na MQB-cku. Ved uz sa s tym ondia hadam 5 rokov, ci kolko.
Nedavno bol ukazany uz prvy vyrobeny skelet toho auta na novych linkach, takze vraj teraz doladuju linky, aby to auto bolo poskladane podla EU standardov.
Ostatne neviem, netusim... ;-\