Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Mazdy bez Fordu

Keby výrobca automobilov nevznikol v roku 1960, vznikol by už v roku 1931.Táto zdanlivo nelogická veta vystihuje začiatky automobilky, ktorú dnes poznáme ako Mazdu.
Zpět na článek
16. 11. 2008 10:57
16. 11. 2008 11:31
16. 11. 2008 11:36
16. 11. 2008 13:03
16. 11. 2008 22:18
16. 11. 2008 12:20
16. 11. 2008 12:45
16. 11. 2008 13:05
16. 11. 2008 13:28
16. 11. 2008 15:39
16. 11. 2008 17:18
16. 11. 2008 20:16
16. 11. 2008 20:21
16. 11. 2008 22:16
17. 11. 2008 01:29
17. 11. 2008 02:04
17. 11. 2008 19:02
18. 11. 2008 05:19
18. 11. 2008 13:33
18. 11. 2008 23:50
neregistrovaný "babo"
16. 11. 2008 21:32
16. 11. 2008 22:17
17. 11. 2008 14:01
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 11. 2008 23:48
neregistrovaný "babo"
Avatar - micaello
16. 11. 2008 10:57
Chyba?
Jak mam rozumet vete: "Špičková verzia Mazdy3, doteraz poháňaná 2,3-litrovým motorom bude v druhej generácií osadená novým 2,5-litrovým motorom známym už z väčšej Mazdy6." Je tim myslena spickova verze MPS? Ktera je momentalne osazena motorem 2.3 DISI? Nebo je myslena standardni benzinova 2.3 (zde ale je zase rozpor v tom, ze ta se do Mazdy3 nedavala). A navic pochybuji, ze Mazda by ve vrcholnych modelech MPS nahradila spickovy DISI motor "obycejnou" 2.5 (ktera podle ohlasu buhvijak uzasnou akci v nove Mazde6 bohuzel nepredvadi) Diky za osvetleni :).a diky za pekny clanek :yes:
Rozbalit vlákno
5
16. 11. 2008 11:31
Re: Chyba?
Myslelo sa MPS. Ja som posunul iba informaciu, ktoru mam (ale 100% ruku do ohna za to nedam). Za "charakter" motora nemozem :-(
Avatar - micaello
16. 11. 2008 11:36
Re: Chyba?
V pohode, jen jsem doufal, ze mas ohledne tohoto treba vice info nez ja :-) (holt jsu Mazdafan :-) ).
Avatar - skejpa
16. 11. 2008 13:03
Re: Chyba?
ja sem to pochopil tak, ze stavajici 2.3 DISI (motor upraveny z klasicke 2.3ky) bude nahrazen motorem 2.5 DISI (ktery zname z M6 - tam je ale bez turba, zatim...). je to logicky. je jasny, ze v MPS verzi nebude slabsi motor ;)

jinak diky marko za skvely clanek. ja sem fanda mazdy a to s tim japonskem a historii sem vubec nevedel :-) je to zajimavy. Dalsi vec je ford. Vzdy sem byl odpurce fordu a taky sem vzdy slavil, kdyz mazda pouzila svoje, misto fordovych komponentu. Ted zacinam mit ale strach aby tak skvele rozjetou automobilku nejak nepokazili - alespon v tom nasem evropskem obrazu. Muzou si rict "v evrope se to libit nebude ale u nas v japonsku to bude pecka..." a udelaji nejaky paskvil jako se to dari s par modelama napriklad subaru...

inu budu verit, ze budou pokracovat v tom skvelem trendu spolehlivosti a hbitosti (snizovani vahy, zoom zoom design,...) jako ted nasadili :-)
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
16. 11. 2008 19:17
Re: Chyba?
Taky bych to chápal jako zvětšení objemu (a výkonu) MPS verzí oturbením současné 2,5i z nové Mazdy 6. Nahrazení 2.3DISI atmosférickou 2,5 by byl hodně špatný vtip od Mazdy. Jinak fandím CX-7 a jejím novým motorům, na ty se těším! :yes:
Avatar - skejpa
16. 11. 2008 22:18
Re: Chyba?
jojo. taky si myslim ze CX-7 nastane s tim novym dieslem takova mala recese :-) :yes:
16. 11. 2008 12:20
mazda 6
nedostane mazda 6 a cx nové motory, minimálně jsem se bavil o dieselech,
mazda 6 je ok, ale cx je úlet ...
Rozbalit vlákno
14
16. 11. 2008 12:45
Re: mazda 6
Priznam sa uplne nerozumiem tomu co si napisal. Je to pripomienka, alebo otazka? ;-)
U CX-ka sa uz dlhsie hovori o dieselovom agregate a podla mojich informacii by to malo byt prave z vyvoja koncernov PSA a Ford.
Avatar - skejpa
16. 11. 2008 13:05
Re: mazda 6
no ja zase cetl ze mazda vyviji uz nejakou dobu svuj 2.2d (ted to bylo tusim jako newska na auto.cz) a bude jej nabizet ve 3 vykonostnich variantach pro mazdu 6 a to sem v tom clanku vubec nenasel. Ten samy motor (s nejvyssim vykonem) se tutove objevi i v CX-7 takze nejaka spoluprace s PSA se mi zda prinejmensim zvlastni...
16. 11. 2008 13:28
Re: mazda 6
Aha...ano, teraz som to nasiel. Ten diesel 2,2 je vlastny vyvoj mazdy a nema nic s motorom Ford-PSA. Moja chyba. pardon
Avatar - WinDiesel
16. 11. 2008 15:39
Re: mazda 6
Marko: Diesel 2,2 MZRCD je Mazda a bude nabízen od M3 přes M5 a M6 až k CX7. Tato motorizace měla být zmíněna - píšeš žádné významější změny u M6 - 3 motorizace v dieselu místo jediné - to mi připadá vcelku jako velká změna.
Jinak díky za info o kupcích 20% Mazdy, to je zajímavé.
Jinak pozor, Mazda se v Japonsku počítá spíše mezi spřátelené značky klanu Toyoty-Denso (na rozdíl od Nissanu a Hondy).
16. 11. 2008 17:18
Re: mazda 6
Ano, ja som ten diesel "nezachytil". Preto tam nie je.
Toto je uskalie pisania clankov, ktore by mali pojednavat aj o novinkach v motorizaciach. Sledovat u vsetkych svetovych znaciek aj taketo zmeny je extremne narocne. 8-s Preto sa sem-tam objavi takyto kix.
Este raz sa ospravedlnujem za chybu aj neuplnost v texte.
16. 11. 2008 20:16
Re: mazda 6
Aha,
to nedává dost smysl co jsem napsal asi po mně někdo něco chtěl a ztratil jsem nit ...,
ty diesely to už je jasné,
co mi není jasné je CX7 - k čemu vlastně je, do terénu to není a zabere to 2 parkovací místa,
Mazda 6 - respekt, chodím se na ni občas kouknout a obdivovat, co je zvláštní daleko hezčí mi přijde Mazda 2 než 3 a poslední co se týká Mazdy - soused má Mazdu 3 benzín a nedá na ní dopustit,
jenom ty český ceny to je hrůza, vivat EU
16. 11. 2008 20:21
Re: mazda 6
CX7 je viac crossover nez SUV. Sleduje ten trend, ktory v 90. rokoch zacalo BMW s kategoriou Sport Activity Vehicle (X5). Dnes uz vacsina aut, ktore sa tvaria ako "SUV" naozajstny teren nezvlada...
Avatar - skejpa
16. 11. 2008 22:16
Re: mazda 6
CX-7 je velke auto co ma vynikajici jizdni vlastnosti a navozuje "pocit bezpeci"... pokud ti nedava smysl, nedavaji ti smysl ani ostatni auta teto kategorie viz. X3, X5, kuga, santa fe,... jejich mnozstvi jasne dokazuje ze jsou popularni...
17. 11. 2008 01:29
Re: mazda 6
Je to dobre MZCD jsou PSA-FORD, MZRCD z nich vychazi.
Avatar - skejpa
17. 11. 2008 02:04
Re: mazda 6
ne. 2.2 diesel je pouze mazda. samostatny vyvoj.
17. 11. 2008 19:02
Re: mazda 6
Ale prd ;-) obe 2.2 ktere Mazda ma jsou take puvodem PSA-Ford, Mazda akorad u noveho MZRCD dala jine vstrikovani Denso, je fakt ze pro nekoho to je samostatny vyvoj ;-) Pro mne to jen stejny blok s jinymi vtriky >:D

Ale zaklad je porad vyvoj PSA-FORD. A nechapu proc by FORD dal v Mazde kopletne new vyvoj 2,2 kdyz u ho davno ma. To je nakladove volovina na na entou.
Ford jeste porad Mazdu ridi!!! Na to nezapomen.
18. 11. 2008 05:19
Re: mazda 6
Kdyby to byl stejný blok, tak snad použíjí stejné vrtání i zdvih, nemyslíš? PSA používá rozvod řemenem, tu je použit řetěz. Ano stará 2.2 TDCi čistě jenom od Fordu měla rozvod řetězem, ale ten motor se používá v současnosti jenom do dodávek a má jiné vrtání i zdvih.

A pokud by současná nafta co se montuje do Mazdy 6 byla PSA-Ford, tak bych asi v techničáku měl napsané, že je to PSA-Ford, ale je to Mazda ty RF, který vychází ze starého Comprexu.

Tak mi prosím tě, dej nějaký fakt podložený důkaz, že to je PSA-Ford?! Nedáš protože žádný důkaz není a podle fotek to ani PSA-Ford není!!!
neregistrovaný "babo"
18. 11. 2008 23:50
Re: mazda 6
nie,kto nechce chapat nepochopi :-) Je jasne, ze mazda 2.2 a PSA/FORD 2.2 toho moc spolocneho nemaju, ale Deadlift ma svoju pravdu :-) Ford najlepsia automobilka na svete :-)
16. 11. 2008 14:49
A čo bude s Mazdou Furai,
nevieš náhodou, či to nebol nejaký predobraz RX-? alebo tak? Alebo to bol len koncept čisto pretekárskeho auta, ktorý nebude mať žiadne vyústenie alebo vykryštalizovanie sa do sériovej podoby?(Inak sa mi zdá, že tam dali tú Rotary 1,6 prvýkrát). :-)
Rozbalit vlákno
5
16. 11. 2008 14:59
Re: A čo bude s Mazdou Furai,
Mazda Furai ostane bohuzial len conceptom. O tom, ze by sa mala pouzivat v zavodoch sa nikdy nic konkretne nehovorilo (okrem van den Ackerovych "snov"). Seriove auto z toho nebude 100% pretoze koncepcia auta, aj jeho podvozok od ***ge su urcene vylucne pre okruhove pouzitie. Je to prilis extremna podoba pre "seriove" auto...

Ciastocnym predobrazom buducej RX ma byt starsi concept Taiki: Myslim, ze to bol prave tento concept v ktorom sa prvykrat objavil v prototypovej podobe novy Renesis 16X.
16. 11. 2008 18:27
Re: A čo bude s Mazdou Furai,
skoda. Ta studia furai vyzera celkom dobre. Trochu mi pripomina stare NSX od Hondy (az na ten rozsklabeny mazdi usmev). Keby ju trosku "ucesali", mohol z toho byt pekny sportiak...

Este viac by som ale uvital, keby sa Mazda vratila do segmentu vyssej strednej triedy. Skoda, ze po xedos9 Mazda tuto oblast vlastne opustila (preco vlastne? Na zasah Fordu?). Xedos-y vtedy sice neboli velmi popularne, ale to platilo toho casu aj pre 626. Keby xedos boli vyvijali dalej, mohol sa ten model presadit (podobne ako 6-ka). Mazda6 je dnes uz v porovnani s ostatnymi modelmi v strednej triede (Mondeo, Insignia) vlastne male auto, a nic vacsieho Mazda nema...
16. 11. 2008 18:44
Re: A čo bude s Mazdou Furai,
No, z vyssej strednej triedy sa muselo stiahnut aj vela europskych znaciek. Tato trieda je uz akymsi vstupom do luxusu, a tak pre mainstreamove znacky bolo nemozne tuto poziciu si drzat. A aj tie, ktore sa tam zubami-nechtami drzia (Peugeot, Citroen, Renault) su bud neuspesne, alebo skusaju ine koncepcie (s ktorymi su tiez neuspesne). To je co sa tyka europskeho trhu.

Co sa tka Japonska (pripadne USA) tam je to ine. To ze chyba nieco nad Mazdou6 / Atenza je zcasti pozostatok po restrukturalizacii firmy (pred erou zoom-zoom), kedy sa portfolio Mazdy zostihlilo len na auta, ktore su najziskovejsie. Tuto strategiu Mazda razi dodnes. Ako mainstreamova znacka so sportovym DNA si strazi aby neponukla nieco, co by s touto "poziciou" bolo v rozpore. Prave preto sa portfolio modelov rozsiruje len velmi pomaly a premyslene. Az bude pokryte vsetko co je pre mazdu typicke a ziskove, mozno sa vrati aj k vacsiemu sedanu. Dost ale pochybujem, ze by ho dovazali do EU.
16. 11. 2008 20:00
Re: A čo bude s Mazdou Furai,
No ked im uz tolko islo o image, mali teda spravit daku "samostatnu" premiovu znacku a v nej vyvijat auta vyssej strednej triedy. Toyote sa toto celkom pekne podarilo, myslim ze aj Mazda by to zvladla. Ono totiz Mazda6 je pre americky trh velmi male auto, cosi ako u nas golf...
16. 11. 2008 20:18
Re: A čo bude s Mazdou Furai,
Ja viem. /// Mazda este v 90. rokoch stala krok pred vytvorenim premiovej znacky Amati. Potom ale prisla kriza a nechali to tak. A u Forda to nemalo vyznam, pretoze v ramvi FoMoCo bolo luxusnych znaciek dost (Lincoln, Jaguar, ale aj Volvo).
Avatar - PicoBello
16. 11. 2008 21:32
mazda
marko, dakujem za clanok, mazda je aj moja srdcovka. otec ma predchadzajucu verziu M6 (2.0 D) a mne to auto ucarovalo. keby som nemusel ist do kompromisov, asi by som jazdil teraz M3 (kraasne auto).
Rozbalit vlákno
1
17. 11. 2008 01:35
Ford tak pripravuje odpredaj 20 % akcií a v blízkej budúcnos
Ford tak pripravuje odpredaj 20 % akcií a v blízkej budúcnosti mu tak v Mazde ostane len minoritný 13,4%-ný podiel.

Zatim Ford nic takoveho nepotvrdil, ani Mazda. Zatim jen spekulace z externiho zdroje.

US automobilka Ford Motor Co. (F) oznámila, že "zvažuje" prodej svého kontrolního podílu v japonské automobilce Mazda Motor Corp.

To je asi jako udajny prodej Volva!! Zvažuje neni pripravuje!!!
Rozbalit vlákno
4
17. 11. 2008 14:50
Re: Ford tak pripravuje odpredaj 20 % akcií a v blízkej budú
No...ja som cital, ze minmalne predstavitelia spolocnosti Denso sa vyjadrili, ze maju zaujem o podiel v Mazde. Takze nieco pravdy sand na tom bude...
17. 11. 2008 18:50
Re: Ford tak pripravuje odpredaj 20 % akcií a v blízkej budú
No prave Denso / Toyota, myslim ze u Fordu Toyotu moc nezerou a i ona castecne muze za jejich US problem :no: :no:

Tim ze to rekl clovek z Densa bych rekl ze to schvalne neprodaji, to je jako prodat Volvo k VW. >:D

Navic Ford uz nema duvod prodavat ma mensi straty nez GM. Jestli nekdo neco ted proda tak to bude GM.

Ale uvidime ;-)
neregistrovaný "dsp71"
23. 11. 2008 00:40
Re: Ford tak pripravuje odpredaj 20 % akcií a v blízkej budú
Hele kdyby byl kupec už je Volvo dávno prodané, naposledy s o něj zajímalo BMW dokonce byly nějácí lide v Gothenburgu, ale obě strany to popřely (BMW i Ford).
:-| tak uvidíme.
neregistrovaný "dsp71"
23. 11. 2008 00:37
Re: Ford tak pripravuje odpredaj 20 % akcií a v blízkej budú
Važení Ford už začal jednat o 20% v Mazdě resp. myslím že už je i prodal oficialně to oznámi 18.11.2008
viz níže ;-)

This morning, we announced that we are selling a portion of our stake in Mazda Motor Corporation, reducing our ownership stake in Mazda from 33.4 percent to just over 13 percent. The full new release is attached below.

This agreement allows Ford to raise capital that will help fund our product-led transformation, continue a successful strategic relationship with Mazda that has spanned nearly 30 years and sharpen our focus on the Ford brand worldwide.

Most importantly, we remain absolutely focused on our plan to create an exciting and viable Ford that delivers profitable growth over the long term.

One Team. One Plan. One Goal. One Ford.

Alan

# # #

FORD sells a portion of its stake in Mazda; Two companies will continue strategic relationship

Ford Motor Company said it will sell a portion of its ownership stake in Mazda Motor Corp., and the two companies will continue their successful strategic relationship. The ratio of Ford’s ownership of Mazda stock has been reduced from 33.4 percent to just over 13 percent.
The action is in line with Ford’s plan to strengthen its balance sheet and ensure it has the resources to fund its product-led transformation plan focusing on the Ford brand worldwide.
Under the new agreement, Ford and Mazda will continue their ongoing joint ventures, as well as the sharing of platforms and powertrains. Ford and Mazda’s nearly 30-year relationship has been and continues to be an effective way to utilize the resources of both organizations and maximize joint synergies.
The divestiture of Ford’s shares in Mazda will be accomplished both through the sale of shares to Mazda and the sale of shares to a group of Mazda’s strategic business partners.

DEARBORN, Mich., Nov. 18, 2008 – Ford Motor Company today announced it has entered into an agreement to sell a portion of its stake in Mazda Motor Corp. and that the two companies will continue their successful strategic relationship that spans nearly 30 years.

In line with Ford’s plan to strengthen its balance sheet and ensure it has the resources to implement its product-led transformation plan focusing on the Ford brand worldwide, the company said it is reducing its stake in Mazda from 33.4 percent to just over 13 percent.

Under the agreement, the divestiture of Ford’s shares in Mazda will be accomplished both through the sale of shares to Mazda and the sale of shares to a group of Mazda’s strategic business partners. The sales of the Mazda shares will net Ford approximately $540 million.

“This agreement allows Ford to raise capital that will help fund our product-led transformation, and at the same time, allows Ford and Mazda to continue our successful strategic relationship in the best interest of both companies,” said Ford President and CEO Alan Mulally. “Ford will continue to focus on the Ford brand worldwide and deliver the products our customers really want and value.”

Ford and Mazda will continue their ongoing joint ventures, as well as the sharing of platforms and powertrains. Ford will remain Mazda’s largest shareholder and will maintain a seat on Mazda’s Board of Directors.

“The sale of Mazda shares by our partner, Ford, will not result in any change in Mazda’s strategic direction and we will continue to accelerate our product-led brand improvement and cost innovation initiatives,” said Mazda Chairman, President and CEO Hisakazu Imaki. “We will continue our strategic relationship through our ongoing joint ventures with Ford, as well as the sharing of platforms and powertrains.”

;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 11. 2008 14:01
Par poznamok k nedostatkom v clanku
Ford nechce predat svoj podiel ZIADNEJ inej automobilke. Ma na to vazny dovod - potrebuje motory a podvozky (drviva vacsina stvorvalcov Duratec su od roku 2002 len premenovane motory Mazda MZR) a ucast inej japonskej automobilky by Fordu vyrazne skomplikovalo zivot.

Ako najpravdepodobnejsia sa javi moznost, ze vacsinu odkupi sama Mazda, zvysok ini investori.

Dalej, Wankel. Az do konca minuleho storocia vyrabala ruska Lada male serie (par tisic kusov rocne) svojich modelov s rotacnym motorom vlastnej konstrukcie, samozrejme, na zaklade licencie od NSU. Rotacne Lady sutazili v narodnom sampionate a Wankel Lada sa montoval aj do pretekarskych monopostov. Islo o dvoj- a trojrotorove verzie.

Xedos mal neskor hrat ulohu samostatnej znacky.
Rozbalit vlákno
3
17. 11. 2008 14:49
Re: Par poznamok k nedostatkom v clanku
Chris, kde v clanku si cital, ze do MAZDY ma vstupit ina (nota bene japonska) automobilka?!

To, ze cast podielu, v pripade ze sa Ford rozhodne naozaj nieco predavat, sa ocitne v rukach Mazdy tam je uvedene. ;-)

Wankel - tento clanok nie je o historii wankeloveho motora, ale smerovani znacky Mazda. Preto sa v nom o Ladach nic nehovori. To, ze Lada marginalne flirtovala (na domacom trhu) s wankelom je sice fakt, ale dnes tomu uz tak nie je. Takze dodnes v tom pokracuje uz iba Mazda. (Ak teda neberieme v uvahu niektore nezavisle vyvojarske studia).

Xedos: to je nepresne. Mazda okolo roku 1991 stala pred vytvorenim brandu Amati, ktorym chcela konkurovat Lexusu & spol. Z roznych pricin k tomu potom neprislo. Zvolila radsej cestu vytvorenia luxusnych vyrobnych radov, ktore mali nazvy Xedos / Efini / Eunos. Ani jeden z tychto nazvov ale nebol samostanou znackou a nikdy ani nebol zamyslany ako samostatna znacka...
17. 11. 2008 19:08
Re: Par poznamok k nedostatkom v clanku
Ty podvozky a dieslove motory potrebuje hlavne Mazda ;-)
neregistrovaný "babo"
18. 11. 2008 23:48
Re: Par poznamok k nedostatkom v clanku
zaujimave, ze mazda6 ma uplne ine zavesenie prednych kolies a spustu veci... takze opat zdielana tak maxinalne platforma, co je fakt siroky pojem. Nemyslim, ze by sa mazda neobysla.
No a diesel motori... Ford by sa skor nezaobisiel bez spoluprace z Fiatu, Madzy, PSA a podobne... to by nemal motory snad ziadne. WinDiesel zjavne dokazal, ze nova 2.2 od mazdy ma pramalo spolocne s 2.2 od PSA a miesto toho, aby si to pochopil, tu stale prudis... 8-s