Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla mění plány. Půl milionu aut ročně chce vyrábět o dva roky dříve

Americká automobilka Tesla do toho v poslední době pořádně šlape. V souvislosti se zájmem o nové modely počítá se zvýšením výroby až na půl milionu aut ročně dříve, než původně avizovala.
Zpět na článek
7. 5. 2016 18:47
8. 5. 2016 11:37
8. 5. 2016 11:50
8. 5. 2016 12:54
8. 5. 2016 13:02
8. 5. 2016 14:44
8. 5. 2016 17:32
8. 5. 2016 17:31
8. 5. 2016 12:21
8. 5. 2016 12:25
8. 5. 2016 12:55
8. 5. 2016 13:06
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2016 18:47
Elon
To si asi Kharl dá čáru a bude dělat přesčasy. >:-[]
Rozbalit vlákno
4
8. 5. 2016 19:13
Re: NA SILNICI JE TŘEBA ZLIKVIDOVAT DÍZL ...
jj
1) ANO JEDOVATÝ RAKOVINOTVORNÝ DÍZL [odkaz] NÁS NEJEN OTRAVUJE ALE ROVNOU TRÁVÍ [odkaz] ;-)
2) TEN STÁT KTERÝ NEJDŘÍV DOKÁŽE MINIMALIZOVAT VLASTNÍ SPOTŘEBU DOVÁŽENÉ ROPY [odkaz] NEJVÍC VYDĚLÁ ;-)
3) Takže kontrolní otázka stupída: KOLIK ŽERE ELEKTROMOBIL ?? [odkaz] ;-) Je to paráááááda jezdit moderním tichým elektromobilem kerý to vobčas veme za mě ;-) [odkaz] Ktomu s eletrikou v ceně [odkaz] [odkaz] [odkaz] No (ne)kupto [odkaz] [odkaz] když je to tak levný [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 19:28
Re: NA SILNICI JE TŘEBA ZLIKVIDOVAT DÍZL ...
Odpoviem ti ŠPZkou jedneho typka, ktory mal pre Elona robit, ale akosi sa nepohodli...:
FUElon
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
A potom mu ju este hackol.
bye >:D
8. 5. 2016 19:43
Re: NA SILNICI JE TŘEBA ZLIKVIDOVAT DÍZL ...
asi malo makal ... Kde skončil? u konzervy?? >:D
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 19:55
Re: NA SILNICI JE TŘEBA ZLIKVIDOVAT DÍZL ...
Nie, nie. Pracuje na svojich systemoch autonomnej premavky aut. :-)
A s tymi Teslami si dokaze robit co chce. :-!
7. 5. 2016 18:51
Další PR kecy
zoufalců, co potřebujou sehnat prachy. Furt v mínusu, naposled vyžebrali zálohy (vratný) od svých vylizovačů na auto co nemaj a teď přemejšlej, jak ho za ty prachy začít vyrábět.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 19:15
Re: Další PR kecy
Velky je rozdiel medzi chciet a uskutocnit... :-!
8. 5. 2016 12:32
Re: Další PR kecy
Lenže ... on je v tom uskutočňovaní pomerne dobrý.
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 12:42
Re: Další PR kecy
No tak si za naejakych 10-15 rokov pozrieme, ako vypada nejaka Tesla a ako nejaky EV od renomovanych EU vyrobcov. Suhlas ? A ich predajne cisla.
Ako budu kvalitne postavene, ake budu mat jazdne vlastnosti, interier, uzivatelsku privetivost, spolahlivost... Ono subor vlastnosti auta nieje len pocet miest na sedenie, velkost kufra, dojazd a cena, vies...? ;-)
8. 5. 2016 12:53
Re: Další PR kecy
Čo tak pozrieť sa teraz. Tesla vyzerá tak ako vyzerá a EV od renomovaných výrobcov nejako moc nevidno ... >:D
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 12:59
Re: Další PR kecy
tomu sa hovori velky biznis. :-!
Ja by som tiez zatial nevyrabal auta, ktore by mi zakaznici tu nekupovali, lebo by mali problem s ich pouzitelnostou. Teraz sa zacinaju dotacie, zacinaju sa budovat nabijacky...( aj ked dotacie = pokryvenie trhoveho mechanizmu...)
Takze coskoro sa dockame aj nasich EV-kár.
Dovtedy sa vychytaju muchy a vysledny produkt bude isto komplexnejsi ako niekoho, kto auta doteraz nerobil. Ved prve auto bol len Lotus, z ktoreho vyhodili spalovak a doplnili baterky a E-motor.
Ako vsetko chapem, kazdy nejako zacinal...Ale ver, ze dobehnut zavedenych vyrobcov neide zo dna na den. Pozri si BMW i3. Povazujes to za dobry voz ? Ja nie. Dokonca ani Nemci ho nepovazuju za dost dobry, kedze v priamom porovnani ho porazila aj Kia Soul EV.
Proste chce to postupny vyvoj a ten prave prebieha... ;-)
8. 5. 2016 16:17
Re: Další PR kecy
Jj RS6, máš argumenty jako VW.

Dokud není infrastruktura, nemá cenu vyrábět elektromobily.

Jenže infrastrukturu, když žádný elektromobily nejezdí nemá smysl budovat :-)

Tudíž začarovaný kruh, ze kterého nás naštěstí snad dostane Tesla, Honda a Toyota..
[odkaz]

Takové počiny si zasluhují obdiv! Místo kritiky, bychom si měli vzít výše zmíněné za příklad a uvědomit si, jak jsou napřed.
Dřív nebo později se stejně bude jezdit na elektřinu nebo na vodík ;-)

To co ty zmiňuješ (Dovtedy sa vychytaju muchy a vysledny produkt bude isto komplexnejsi ako niekoho, kto auta doteraz nerobil.) je prachsprostý snižování rizika, šetření na vývoji a *** na 'jistotu' - např. špinavý diesely.
Bohužel, bez inovace to dnes nejde.
Ale klidně se utěšuj, jak jsme na tom v Evropě dobře, 100 let tradice atd. :-)

PS Jak ti někdo píše, nemusíš čekat na budoucnost, aby se ukázalo, kdo je jak daleko.
Tesla Model S je už teď srovnatelný s Mercedesem S. V lecčems je dokonce dál: např. zrychlení, autonomní řízení, 7 míst, aerodynamika..
[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 16:34
Re: Další PR kecy
hmm, ako sa hovori: na kazdom šprochu, pravdy trochu... ;-)
Mali sa svetovi vyrobcovia dohodnut o jendotnosti systemov nabijania, zalozot na to fond a z neho financovat nabijacky. Proste taku komplexnu pripravu. Potom nech sa len ukaze konkurencny boj - kto ma lepsi produkt, viac preda.
Tesla S ? >:D Pcha ! Zrychlenie - To mozem mat aj lepsie ( S8 plus, RS6...), autonomne riadenie - Teslu uz hackli a ja ho aj tak nechcem, 7 miest mne netreba...Aerodynmaika - ked bude EV od niekoho z D3 / Porsche, JLR...bude podobna, ak nie lepsia...
Takze zatial argumnety, ktore mi nevyhovuju.
Par krat som to pisal, tak koli tebe extra:
EU sa vraj chysta zadotovat riadnou fin. injekciou vystavbu ciest umoznujucich indukcne nabijanie za jazdy. Ak toto zafunguje, odpadne nutnost vozit 300-400 kg bateriek. Ak teda bude mat normalny voz s primeranym vykonom hmotnost pohonneho EV ustrojenstva s baterkami porovnatelnu s hmotnostou povedzme 3.0 TDi quattro s full nadrzou, a bude to mat na baterky dojazd 100km a zvysok pocas jazdy indukcne, nemam najmensi problem a postavim sa do fronty. ;-)
Neverim totiz, zeby sa automobilky podla vzoru Porsche isli zaoberat 800V dobijaciou infrastrukturou ( v tom koncepte to bolo pekne - za 15 min. nabitie na 80%, teda dojazd cca 400km ).
Proste som zvyknuty na dlhe presuny a zastavovat koli dobijaniu po realne 300km na relane 3 hodiny - sorry, NIE. :-!
8. 5. 2016 20:48
Re: Další PR kecy
Hele RS6 s tebou asi nemá cenu diskutovat.

Ale přeci:

Zrychlení Tesla Model S P85D 3.3s. :yes:
[odkaz]

Jaká jiná limuzína to dokáže, RS6???

V tom videu byl porovnáván standardní model S a byl výrazně dynamičtější než S500..
Jestli jsi se podíval na to video, tak vidíš, jak blízko má Model S k S-Klasse!

Indukční nabíjení ve vozovce je nesmysl, spočti si kolik by to stálo ;-)
V Čechách nemáme ani na obyčejné silnice..
Co by kdyby indukce, D3.. pleteš dohromady koncepty a realitu.

Jestli se chceš bavit o konceptech, tak tady je jeden zajímavý od Elona Muska:
[odkaz]

Jediný tvůj platný argument je dojezd. Samozřejmě Tesla není vhodná na časté dálkové přesuny. O tom asi také diskutovat nemusíme.

Ale zkus se třeba alespoň zamyslet nad alternativami - vlak nebo letadlo plus autopůjčovna..
Avatar - AUDIRS6
8. 5. 2016 22:02
Re: Další PR kecy
Hyperloop nam chce postavit medzi BA a Viednou >:D
0-100 je pekny parameter, otazka, ze kolko krat opakovatelny a ako potom dalej. Povedzme 100-300... >:-[]
Az do takych extremov ale ist netreba, keby bolo, tak ti tu hodim RS6 MTM Clubsport ( 3.0 ) Alebo S8 MTM Talladega S ( 3.1 ). 802 Konikov poctivych, 1000+ Nm obmedzenych ;-)
Nie, mne staci nieco cca 350-400 konove ako aj teraz mam. ;-)
Tankujem si to kedy treba, na 1 nadrz dokazem jazdit par dni, ak treba, tak aj 600-700 km... ;-)
Nehovorim, ze Elon je cely zly. Len je proste pre mna zbytocny - jeho "S" ma neoslovilo - proste by som sa v nej zle citil, nieje pre mna dost dobra. Prepac, ale ked som v jednej raz sedel asi 2 minuty, po dalsich minutach som netuzil.
Ci sa pohne dostatocne vpred a nauci sa urobit interier dostatocne kvalitny aj pre nas - "Audi-rozmaznancov >:D " to teraz neidem prognozovat, nemozne to nieje, ale zatial nulove oslovenie.
Indukcia - stary mooooj... Asi nevies, ale vsetko nasvedcuje k tomu, ze sa k tomu schyluje. Naozaj to je v Bruseli na stole a maju chut na to pustit €€€ pre vsetky EU krajiny. Ale nic nieje iste, takze zatial sa s tebou nemam potrebu o tom hadat do krvi.
;-)
Len si daj taku otazku - ci je drahsie dalsich cca 200kg/ xx kWh bateriek, alebo instalacia indukcneho nabijania do auta. Pre auta v cene povedzme 60-80 t€.

Takze vzhladom na nase 2 kotliny by som sa skor modlil, nech v Bruseli klepnu po stole, poslu €€€ a zacnu sa opravovat cesty ( hlavne tahy + mestske dolezite cesty ) uz aj s indukciou a hadam si vsetci pomozeme.
Toto nemam zo svojej hlavy, ale od pana, ktoreho predpovede sa zatial v slusnej % uspesnosti pomalicky naplnaju... ;-)
14. 5. 2016 21:00
Re: Další PR kecy
No je vidět, že to opravdu nemá cenu..

Mohl jsi rovnou napsat:

Audi je nejvíc nejlepší na světě :-)
Avatar - CHerokee
8. 5. 2016 16:37
Re: Další PR kecy
Začarovaný kruh to je. Žije to jen z dotací a přesto to pořád prodělává. Baterky narážejí na své technologické možnosti. Navíc výroba samotné elektřiny není zrovna ekologická záležitost, stejně jako likvidace baterek. Spíše to vypadá na slepou větev.
8. 5. 2016 20:27
Re: Další PR kecy
A co podle tebe CHerokee není slepá větev?

Diesel / Benzín forever?
9. 5. 2016 09:14
Re: Další PR kecy
pripomenme si ze na vyrobu benzinu, nafty a dalsich derivatu je potreba co? ano je to elektrina, uplne ta sama elektrina co pohani EV, takze je to 1:1

dotace, jake ze to automobilky dnes berou nejvice na dotacich? a jeje, jsou to desitky miliard pro automobilky co nevyrabej zadne EV nebo je maj jen kvuli snizeni emisniho prumeru, tazke to mame 1:1 a to kdys nebudeme pocitat dotace na fosilni paliva jako celek, na ktere se EV nedotahne ani za 1000 let, ale kdys nas to tak starsne bavi se skladat na blahobit sejkum >:D

likvidace baterek je neekologicka? takze kdys se neco recykluje tak to neni ekologicke? zajimava to novinka :-O
Avatar - Googlit
7. 5. 2016 21:50
Re: Další PR kecy
Ano, když chceš vybudovat automobilku tak k tomu potřebuješ peníze. A ano, je jich potřeba tak hodně že si na to musíš půjčit. Pokud si na to přišel sám, tak ti moc gratuluji k tvému mentálnímu pokroku!
Re: Další PR kecy
Závidíš? Elona Muska pozná celý svet, lebo mu o niečo ide a už dosť dokázal. Tvoje meno nepoznáme. Nemáš nárok na osočovanie, ktoré tu predvádzaš. Úbohé.
7. 5. 2016 22:13
Re: Další PR kecy
Mám nárok na co chci. Říká se tomu diskuse a tohle je můj názor, tak ho píšu. Beru, že s ním nesouhlasíš a je mi to celkem jedno. Pokud ti vadím moc, dej si mě na hate-list. Edit - to bylo moc. >:-[]

BEST CARS ARE FROM GERMANY!!!
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2016 22:27
Re: Další PR kecy
Tak tak, Elon sa sice snazi, a ja hovorim, ze snaha sa ceni, ale...:
Gemranci sa ucili robit poriadne auta vyse 100 rokov - aby sa stali najlepsimi.
Tu prijde Amik-snilek a chce konkurovat D3 ? >:D >:D >:D >:D
Nuz neviem, pokial bude dlhoveky ako Matuzalem, tak sa mozno raz kvalitou priblizi...
Mooooznoooo... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
8. 5. 2016 09:32
Re: Další PR kecy
je mu 44 a dokazal vybudovat neco co se porari za stoleti tak 5 lidem, soft na kterem delal (Zip) a platebni portal ktery spoluvytvarel (PayPal) dnes pouziva par miliard lidi tehle planety, SolarCity je celkem vyznamnou spolecnosti v solarnim podnikani v USA a je to jedna z firem ktera pomohla k bankrotu uhelne lobby v USA, Tesla je 14 let stara spolecnost co seriobve auto vyrabi nejake 4 roky a fanouskovsky ma dnes vetsi zakladnu nez kdejaka fosilni automobilka za tech 100 let, do dobe ukazani modelu 3 a naslednem tydnu meli i dvojnasobne pristupy nez ty zavedene automobilky, a nakonec je to zakladatel a majitel firmy co dokazala ve vesmirnych letech neco co se nepodarilo ani statnim institucim jako NASA s rozpocty o kterych se Muskovi muze jen zdat (Space X ma cca desetinovej rozpocet), do 3 let hodlaji letet na Mars a do 10 let tam vyslat posadku, a nezapomenne na jeho dalsi vize ktere rozjeli firmy kterym proste napad ponechal a ktere maji menit dalkovou dopravu, byt treba zpocatku jen tu nakladni

a nezapomenu takovej "citat" nakonec, Nokia byla nejlepsi a nejvetsi v oblasti telefonu, a kde je dnes? Kodak byl spickou ve fotografii a je to firma ktera stoji za digitalni fotografii a kde je dnes? D3 je povazovana za spicku automobilizmu, ale kde bude za 20-30 let bych se fakt netroufal odhadnout, muze bejt na spicce, ale taky muze skoncit uvadnout pod nadvladou firem ktere z aut delaju smartphony na koleckach, mimochodem smartphony bylo to co pohrbilo tu Nokii ;)
Avatar - rmick
7. 5. 2016 23:38
Re: Další PR kecy
Breivika taky pozná celý svět....jenže tvému šaškovi se na ty jeho fantasagorie skládáme všichni.....elektromobil je tu od roku 1835 takže měl dost času presvědčit, bohužel se neprosadil a teď se ekoteroristi snaží nanutit lidem něco, co nechtějí a navíc si to musíme platit......[odkaz]
Myslíš, že to snad rozdávají ze svého?
Re: Další kecy
Áno? Koľko si mu prispel? Núti ľuďom niečo čo nechcú - pri pohľade na počet predobjednávok Modelu 3 vidno, že to ľudia fakt nechcú...
Vieš, čo znamená slovo ekológia? Slovo ekoterorista si sa naučil na ACZ...
Skús porozmýšľať, prečo asi sa elektromobil v priebehu storočia nepresadil - ak máš čím.
A vieš, ty mudrlant, koľko si svojimi daňami prispel politikom na ich pupky, armáde na zbrane...?
Bože, kde sa stále berie toľko ľudí, čo majú v hlave miesto mozgu marmeládu?
8. 5. 2016 11:29
Re: Další kecy
a to ze se kazdy clovek na teto planete sklada rocne cca 750 dolary (vsech 7 miliard lidi) na ropnou lobby ktera konci vpodstate ve 3 destinacich ktere nejsou v CR ti nevadi? to te tak strasne sere 200 tisic pro par desitek lidi a nevadi ti ty astronomicke sumy ktere platis ropne lobby?

je uzasne jak jsou lidi slepi a hloupi a jak ochotne cpou penize do neceho co jim ty penize jeste nasledne bere tim ze si to kupuji >:D tak jen pro tvou predstavu, za oddluzeni Cepra se jiz v CR vynalozilo asi 8 miliard korun a za kazdy spotrebovany litr benzinu nebo nafty statu darujes 20-22korun coz rocne dela asi 70-75 miliard na spotrebni a 15-20 miliard na dph, a tobe vadi 200 tisic pro par desitek lidi >:D

ja se ani nedivim ze se v CR tak krade na politicke urovni, neb blbci jako ty ty lidi zvolej a pak jeste jasaj kdys je dal obyraj o dalsi penize

chlapek v zupanu se chechta jak mu prizpivas na to jak te jednou bude ovldat nejen politicky, ale i nabozensky a ty mu jeste dobrovolne posilas svoje penize ;-)
8. 5. 2016 13:47
Re: Další kecy
Tak se mnou obecně závist moc necloumá, 200 000 pro pár desítek lidí klidně skousnu, v ČR musíme skousnout konec konců spíš stovky milionů až miliardy pro jednotlivce, takže nás 200 000 pro desítky lidí moc nerozhodí.
Co se týče ropy a peněz, které jí tlačím, to mi samozřejmě vadí, nicméně vlastní mobilita je mi cennější. Dělám ale vše pro to, abych jí tlačil co nejméně. Proto teď jezdím Euro5 Dieslem se spotřebou průměrně (dle tankování 4,6l na 100km), náklad na pohonné hmoty u mě činí necelou korunu na km (náklady na pořízení a servis odhaduji zatím předběžně na 2,30 na km).
Ropě můžeme být vděční za životní úroveň, kterou dnes máme.
Vyčítat naftě můžeme spoustu věcí, nicméně vyčítat jí, že si k ní stát přihazuje nehorázné daně a tím de facto zlevňuje ostatní druhy pohonu včetně elektra, mi přijde prostě divné. Rozhodně jí lze vyčítat lokální znečištění ve městech, otázka je zda peníze vybrané státem za naftu stačí na vykompenzování tohoto problému, nebo by se měly ještě zvýšit. Případně podpořit jiné pohony, které tento problém nepřinášejí, dotacemi.
Těžko se dá penězi ocenit život lidí, který je zkrácen díky znečištění ve městech, nehledě na to, že si nejsem jistý, zda stát peníze ze spotřební daně a DPH na naftu a benzín vynakládá právě na zlepšení situace, případně na zmírnění následků, možná nějaké promile.
Obecně jsou dotace prostě špatně, i když kdybych měl vybírat mezi dotacemi na elektroauta nebo Babišovou řepkou, jednoznačně zvolím elektroauta.
Fandím elektroautům, jsem poměrně nadšen jejich raketově se zlepšujícími parametry a rád bych byl i nadšen v budoucnu jejich klesající cenou (to zatím nějak extra nevidím, ale doufám, že se dočkám v blízké budoucnosti). Těším se na dobu, až si jedno pořídím, nicméně nebude to do doby, než mě bude stát kilometr ujetý elektroautem do 4 korun (což je o 70hal. na km víc než moje současné auto, konec konců, jestli zdraží ropa zase nad 100 dolarů, těch 70hal se může zase smazat). Elektroauta na to mají ještě 8 let, to budu zase měnit auto :-)
8. 5. 2016 17:23
Re: Další kecy
o zavisti to fakt neni a nebylo, spis jsem narazel na blbost, kde na jedne strane se clovek nechava ve velkem "legalne okradat" a strane druhe mu vadi ze ty same finance ktere ti stat tak jako tak vezme utrati za neco jako je "srotovne" pro EV, byo by snad lepsi aby ty fenance pouzel treba na nakup noveho tezebniho stroje na uhli pro nejakou soukromou tezarskou firmu ?

a ano rope muzeme bejt vdesni za to ze mame spinave ulice a ze misto uzdravovani se na tom jeste pakuje farmaprumysl ktery nas jen leci a leci a leci a nechce vylecit
8. 5. 2016 09:21
Re: Další kecy
podle financni zpravy za 2015 maji kach $1.4 miliardy a ztratu se jim dari snizovat celkem dobre, ono pokud by se meli dostat v nejekam kvartalu do plusu, tak staci aby proste v danem kvartalu zacali budovat par desitek SC a novejch prodejnich a servisnich mist, pokud ma firma financni prostredky na provoz a ze jich maj ted okolo te 1.4 miliardy dolaru, tak je nesmysl jit do zisku, zbytecne by se tim okradali v dobe kdy potrebuji investovat a vyvyjet
Re: Další kecy
Nevysvetľuj, zbytočné. Vyvrátiš im jeden blud, vymyslia si iný.
Avatar - cechblog
7. 5. 2016 23:52
VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
1)
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek, auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
V ČR se 57% el. energie vyrobí z uhlí, 33% z jádra, 4% z plynu, 3,63% z vody, 1,74% z biomasy, 0,35% z větru a 0,11 ze slunce. Produkce z větru a slunce byla možná jen díky dotacím v řádech desítek miliard korun na nákup zařízení a výkupní ceny.
2)
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle nájezdu km a spotřeby?
Ektromobil v praxi spotřebuje ze své baterie okolo 30kWh/100km, na které je potřeba v elektrárně vyrobit více jak 200kWh. V ČR je evidováno více jak 7 mil. vozidel a průměrný řidič osobáku najede 15 tis. km ročně. 200kWh * 150 tj. 30MWh * 7^6 tj. 21TWh (dnešní spotřeba celé ČR je 60 TWh). To vše s nájezdem jen jako u průměrného osobního auto. Nákladní doprava spotřebuje v ČR 80% nafty, tz. 21TWh * 4 tj. 84 TWh pokud by ČR chtěla přejít z konvenčních paliv na elektřinu neboli přes 5,6 Temelínů čísté spotřeby. Při zachování dnešního poměru spotřeby (60 TWh) a výrobní kapacity elektráren (90 TWh), 5.6 * 1,5 by bylo potřeba 8,4 Temelínů pro zachování stabilní dodávky 84 TWh na provoz osobní, nákladní a hromadné dopravy v ČR.
I kdybychom započítali elektrozastánic proklamovanou ztrátu jen 50% (nereálné), bylo by to: 30 kWh * 2 tj. 60kWh * 150 tj. 9MWh * 7^6 tj. 6,3TWh tj. * 4 * 1,5 tj. 37,8 TWh tj. 2,52 Temelínů.
3)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by násobně více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle spotřeby ropy?
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7 * 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj. děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, jeden Temelín dodává ročně 15 TWh, tz. 6,7 Temelínů. Jaderka má životnost pouze 30 - 50 let a náklady na její výstavbu se pohybují okolo 0,3-0,5 bilonu korun.
4)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by k výrobě baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá naleziště. Jen nevytěžené zásoby lithia se odhadují na 100 let, při současné spotřebě. Což by nepokrylo spotřebu ani na několik desítek procent baterií potřebných pro elektirfikaci mobility Evropy. Nemluvě o astronomickém nárůstu ceny v případě takové poptávky a tím zvýšení ceny baterií, díky kterým by ujetý km byl nákladnější než ujetý km na plyn nebo dokonce na naftu.
5)
Při standardním terifu elektřiny (nedotovaném) okolo 5 korun vychází km na 1,20 Kč až 1,50 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty, která je ale zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%. Vzhledem k násobné ceně elektromobilu oproti konvenčnímu pohonu ve stejné kategorii auta, se rozdíl v pořizovací ceně nikdy nevrátí.
6)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se dostaneme za 75 a více let.
7)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes nejmodernější technologií 10 hodin, 1 hodina 100 km. Vzhledek ke stavu rozvodné sítě lze rychlonabíječky používat jen v omezené míře, ale ty i dnes dokáží dodat energii na 1000 km nejrychleji více jak za 2 hodiny.
Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund (ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 / 400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
8)
Pro dobíjení elektormobilů je dnešní rozvodná siť nedostatečná. Elektrifikace dopravy v Evropě by znamenala investice do přebudování rozvodné sítě.
Jen si představte, že většina aut se na noc zapne do nabíječky...
9)
Jak svým provozem, tak výrobou a následnou likvidací elektromobil násobně zatěžuje životní prostředí a jeho zastánci jsou nebezpeční a nezodpovědní extremisté.
10)
Viz články:
1) tři w tečka autorevue tečka cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel_1
2) tři w tečka byznys tečka lidovky tečka cz/po-euforii-vystrizliveni-obamova-podp… />3) tři w tečka autorevue tečka cz/nekupujte-si-ojete-bmw-i3-nissan-leaf…
Rozbalit vlákno
9
8. 5. 2016 08:28
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
Nejvic se mi libi asi ten bod 2. Jeste bys mel spocitat, kolik ropy by se u nas muselo zpracovat na pohonny hmoty, abychom si tez vystacili s fosilnimi palivy z vlastnich zdroju, jako to pocitas u ty elektriny.
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
Rozmýšľam, toto asi demencia nebude. Preboha, čo to máš za úchylku? >:D
Avatar - CHerokee
8. 5. 2016 16:57
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
To je argument hodný diskuse? ;-)
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
A prečo by som mal diskutovať pod stoprvou kópiou tej istej haldy klamstiev a hlúpostí, čo sem ten bezmozog v jednom kuse pchá?
8. 5. 2016 12:19
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
Ehm ... ešte si sa nenaučil počítať? Mohol by si svetu priblížiť akým geniálnym počinom sa ti podarilo vypočítať, že pri spotrebe elektromobilu 30kWh je potrebných vyrobiť 200 kWh? To by ma celkom zaujímalo, lebo som to rátal a vyšlo mi, že píšeš kraviny.
8. 5. 2016 18:46
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
žeby to bola tá 15% účinnosť, ktorú tam spomína?
8. 5. 2016 22:37
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
Že by si to porátal? >:D
Nie som dobrý matematik, ale keď má mať auto (podľa neho, realita je kapánek iná) spotrebu 30 kWh a prídáme stratu pohonu (podľa neho 25% - on totiž rátal tie najvyššie straty), tak máme potrebných 37,5 kWh. Prídáme nabíjanie akumulátorov (35%) a sme na 50,625 kWh. K tomu prídáme stratu nabíjačky (15%) a sme na 58,22 kWh. K tomu pridáme stratu na vedení (10%) a sme na 64 kWh. A to by mala byť, podľa mňa, energia, ktorú musí elektráreň vyrobiť. A nie 200 kWh. A všimni si, že samotné percentá sedia podľa jeho údajov (10+15+35+25=85). Tak neviem.
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2016 09:36
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
To je krásný elaborát... škoda, že nic z toho není pravda. Na druhou stranu, co čekat od několikanásobně usvědčeného lháře, že?
10. 5. 2016 14:48
Re: VYŠINUTÍ EKOTERORISTI
mimochodom ak tvoj diesel urobi 100km za hodinu pri spotrebe 4l/100km tak je to cca 3.36kg a to je (42.61MJ/kg) cca 143MJ co za tu hodinu je 143M/3600 = cca 39.8kW.
cize tvoj "usporny" diesel zrusi na 100 km energeticky viac nafty ako elektromotor elektriny.

o tom kolko zozerie energie vytazenie, prevoz, a spracovanie ropy a nasledne prevoz nafty az do nadrze auta uz akosi taktne pomlcis, ze.
8. 5. 2016 11:37
nastesti
nastesti tenhle svet ma jednu sakra dobrou vlastnost, tech par nadsencu co jsou zavisli na cichani splodin z nafty a benzinu je tak malo, ze do par let budete za to cichani platit tak hodne a budete mit tak velke restrikce v moznostech kam vas s tim ropnym autem pusti, ze jeste radi pujdete do elektromobilu :-)

a nebo pokud nepujdete do EV, tak budete jezdit tak malo ze to bude spis rarita :-)
Rozbalit vlákno
10
8. 5. 2016 11:50
Re: nastesti
Klasicke totalitni uvazovani. Bud prijmete nase myslenky dobrovolne, nebo vas k tomu donutime. Neni divu, ze se podobni fanatici oznacuji za ekoteroristy a ekofasisty.
8. 5. 2016 12:54
Re: nastesti
to neni toitalitni uvazovani, to je proste fakt ktery lidstvo provazi odjakziva, lidstvo nevi co chce dokud mu to nekdo nerekne ;-) je jen velice malo lidi co vedi co chtej a ani tak nevedi co chtej ve vsech oblastech jejich zivotni drahy

az automobilky zacnou misto "chcete diesel" ve scich sloganech rikat "chcete elektromobil" tak lidi zacnou kupovat elektromobil ;-)

ani ja ani ty vpodstate nevime co chceme dokud nam to nekdo nerekne, tech oblasti zivota kde mame jasna o tom co chceme je extremne malo, jako treba bejt zdravej a stastnej, ale to osttani nechavame na jinych ;-) ja i ty chces naftove nebo benzinove auto jen proto ze je to urcity spolecensky status soucasne doby a ze ti to nekde nekdo rekl coby PR ;-) tak jako kdysi bylo tim statusem koureni tak spousta lidi kourila, status bylo i nosit klobouk na hlave a tak ho spousta lidi nosila, statusem bylo ze je dobre mit jeany a tak je spousta lidi nosila, je dobre mit misto tlacitkoveho telefonu "dotykac" a tak ho spousta lidi ma, ale oni bnevedej jak ta dana vec ma vypadat dokud jim nekdo kdo to vi nerekne jak to ma vypadat ;-)

az tva oblibena znacka aut zacne prohlasovat ze je dobre mit elektromobil, tak ver ze 90-95% z jejich fandu najednou zacne brat elektromobil jako neco dobreho, ti zbyli prejdou k jine znacce a az i ta zacne zdelovat ze elektromobil je dobrej, tak z tech 5-10% uzna ze je dobre mit elektromobil zase 90-95% a tak porad dokola

momentalne se svet ubyra smerem kde ropa je spatna a dobudoucna nema sanci, ropna lobby slabne a ma stale min sil na to rikat do sveta "elektromobil je spatnej a spalovaci, zazehove je lepsi", stejne jako kdysi silna uhelna lobby mela nato aby to rikala lidem a ve velkem se palilo uhli, dnes je tak slaba ze jiz nezmuze temer nic a kdys neni nikdo kdo by rikal ze "uhli je dobre" tak ubejva na strane uhli i lidi co nevedi co chteji a jdou zase tam kde jim reknou "co je pro ne dobre" :-!
8. 5. 2016 13:02
Re: nastesti
Nikdo tady nepolemizuje, že jednou budou všechny auta bez ropy. Ale spíš to bude vodík teda.
Jenom je problém, jak fanaticky a zaslepeně tady máte někteří potřebu se o tom vyjadřovat notabene na webu, kde by měli primárně být lidi, co milujou auta a my prostě máme rádi zvuk benzínového motoru atd.
Já si jednou taky koupím elektroauto. Myslím, že dokonce dřív než ty. Ale vždycky budu rád, že jsem měl to štěstí prožít mládí a většinu života v té krátké etapě v historii lidstva, kdy jsem měl to štěstí řídit ve svobodném a analogovém světě krásná a rychlá benzínová auta. Sám si na nich něco smolit. Bourat. Balit na ně holky. A až to skončí, umře kus mě.

Ty tohle nechápeš (ale já ti to nenutím) ale pořád blafáš dokola a dokola to samý a nechceš pochopit, že lidi jako já to cítí jinak. Dneska odpoledne se projedu broukem kabrio pomalu krajinou. A navečer vytáhnu supersport. Bude to pro mě krásnej den. Rozumíš? Jsi schopen to pochopit? Tvoje prndy vo elektoautech zmizí v prvních zatáčkách. Nech mě žít.
8. 5. 2016 14:44
Re: nastesti
Saman zas nie je az taky eko fanatik ako sa moze zdat a urcite ta chape a necha ta zit kedze aj on sam je "postihnuty" poriadnymi benzinovymi auta..vid jeho sen F150 Raptor ;-)
8. 5. 2016 17:32
Re: nastesti
ano ano, a jiz jsem se s nim i svezl, je to paradni stroj, nemit prioritu v rodine, tak je Raptor pred barakem do 2-3 let :-!
8. 5. 2016 17:31
Re: nastesti
proc zas vodik? 3x energeticky narocnejsi varianta nez baterkove EV, takze je lepsi vyrabet 3x tolik elektriny aby mohli jezdi vodikova EV? safra a kde tu elektrinu vezmem, a kde a za co se jako postavej ty vodikove cerpacky? za cenu jedne vodikove cerpacky co denne natankuje 20 aut se da postavit asi 80-100 rychlodobijecich 3 standardu, nebo 350-400 pomalich dobijecich dvoj mist a nebo 5 a pul tisice pomalich nabijecich mist (klasicka 3 faze) kde zalezi na palubni nabijecce a vyuzivaj se treba prez noc

Toyota Mirai aby ujela tech scich deklarovanych set KM, tak potrebuje cerpacku co pouziva tlaky okolo 900, v cele Eu jsou tyhle cerpacky 3, slovy tri kusy ;-) na vsech ostatnich si vodikove auto natankujes tak ze sotva ujede 200km, ano to je sakra lepsi nez baterkove Ev ktere se da nabit z kazde zasuvky >:D

ja myslim ze ty problemy s CNG auty a vybuchy jejich tlakovich nadrzi kde je ctvrtinovej tlak oproti treba te Toyote Mirai jasne ukazujou ze mit pod zadkem 800+ atmosfer asi nebude to co by lidi chteli (CNG ma 200 atmosfer)

vsichni krom toyoty od vodiku odchazej a zacinaji se venovat baterkovim EV, takze ano v nejake realite asi vodik uspel, ale ta nase to neni a asi nebude
8. 5. 2016 12:21
Re: nastesti
To bude trvat hodně dlouho. Jinak se necháme překvapit.
Ono totiž (jak jsi sám napsal) spotřební daň z ropných paliv je obří nálož do státního rozpočtu. A až bude víc elektroaut, budou ty prachy chybět. A už nebude chuť dotovat. Až budou elektroauta standardem a nebudeš si moci koupit v podstatě nic jiného. přijde brutální zdanění. Věř mi. A nevím, jak je to s rozvodnou sítí. Unese fakt noční nabíjení dejme tomu milionů elektromobilů?
A navíc snižující se poptávka po ropě sníží její cenu, u el. energie to bude naopak...Nemám křišťálovou kouli a nechci dneska napadat a pošťuchovat. Jako někdy.
JInak asi 80% nafty sežerou náklaďáky a ty na elektro nemaj šanci. Kromě malejch ve městech....No myslím, že to je všechno na širší problém - kolik žerou energie města atd, Dostali bysme se od aut. JInak nechápu, proč jsi na autowebu, když nenávidíš auta. Tak běž na nějaký fórum o elektromobilech. Já byl jejich velkým zastáncem tak před 10ti lety a teď se mi to nějak přestává líbit...ale už jsem toho napsal dost a ještě jsem nezačal, tak ne to kašlu.
btw teslu koupit a není u nás prodej ani servis - nebo jo?
8. 5. 2016 12:25
Re: nastesti
A ještě - pokud si myslíš, že nejvíc zplodin (nebo jak to shrnou) produkují osobní auta, tak jsi mnohem míň vzdělaný, než to vypadá. Najdi si fakta. Jsou tak strašná, že tomu nebudeš věřit. Osobní auta zredukovala vypouštěné emise na tisíciny procent v porovnání s 80tými lety a tvoří jen malý zlomek procenta.
Jedna Avie kouřící na semaforu v okresním městě udělá tolik, jako kdyby všichni lidi z auty od roku cca 2005 ten den v tom městě nevyjeli.
Jsem pro zakázat tenhle šunt. V3S úžasný stroj mechanicky (asi nepochopíš) ale když chlápek u nás to navrtí a jede do lesa pro dříví, kroutí to nohy v pěst i mě. Na co mám v autě katalyzátor? Na co mi měřej emide?
Ale nevím, jestli si pokecáme. Vypadáš poněkud zfanatizovaně - a to nemyslím zle. Bydlíš ve městě? Já se kvůli lepšímu vzduchu odstěhoval a nemusím naříkat co dejchám.
8. 5. 2016 12:55
Re: nastesti
splodiny jsou z automobiloveho prumislu celkem male, ale koncentruji se tam kde velka cast z nas zije ;-) kdysbys pozorne cetl tak zjistis ze z ekologicke stranky Ev nijak neobhajuju, jen vyvracim nesmysli co o nich nekteri sirej ;-) nastesti doba je globalni a nesmysli se celkem rychle vyresej sami mezi lidma a to jak rychle se siri do sveta, nakonec tyhle nesmysli jeste pomahaj a ve chvili kdy podobny nesmysl jako pise treba cechblog zacnou skakat po diskuzich a socialnich sitich, tak se rychle vyvrati a lidem to ukaze jakej blbec to pise a ze jeho nazor je ten spatnej a je nesmysl za nim jit, a jak pise XTad o totalite, tak podobne nazory meli sanci prave jen v te totalite kde ta totalita neco naridila

krasnou ukazkou tohoto principu je kuprikladu zdejsi sasek Ada a jeho pismenka o Renautech, proste po urcite dobe ho jiz vetsina ignoruje a jeho nesmysly nebere vazne
8. 5. 2016 13:06
Re: nastesti
Aby ses mu nezačal blížit...nic ve zlým - napsal jsem reakci na tvůj příspěvek výše. Snad to zkusíš nějak vzít.