Technika
Tak to budou mít zákonodárci co dělat, když se počítá povinné dle objemu 😄 Ale podle kterýho? Ježíšmarjá!!
Copak neznáš zákonodárce? Logicky podle toho maximálního...
To je jako kdybys dnes čekal 50% slevu za to, že máš vypínání "poloviny" válců. 😉
To je jako kdybys dnes čekal 50% slevu za to, že máš vypínání "poloviny" válců. 😉
V technickém průkazu bude objem jen jeden (se všemi válci v provozu, tedy nejvyšší). 😉 Nemluvě o tom, že pojišťovny objem používat nemusí.
Zase tu predvadzas novinarsku sepuku ? >😁 >😒] >😁 >😒]
Malinka otazka: Co je na tom motore ohladom tych ojnic "variabilne" ?
Nie, odpoved necakam, odpoviem si sam : NIČ !
Ono totiz mily Miško, je rozdiel medzi variabilnostou a nerovnakostou. 😉
To len tak, ak si si precital PR od Hondy a zdalo sa ti byt malo "kůl", tak si si zase raz vymyslel somarinu, ale nevadi. Priemerne inteligentny zakladoskolak totiz po prezreti si obrazkov a popisov zisti, ze sa veci maju trosicku inac: popis ku 4 valcu: R2>R3>R1>R4. popis ku 6 valcu:R3>R4>R2>R5>R1>R6.
Takze z toho vyplyva len to, ze maju NEROVNAKY zdvih a vzhladom na to, ktore valce zapoja do spal. procesu, tak mozu mat viac objemovych variacii.
Lenze variabilne ( teda meniace sa na tych ojniciach ) je 0,0prd. 😄
Ja fakt neviem, mas potrebu robit z citatelov uplnych dylynov, ci ako ?
Alebo si plateny priamo od jeho excelencie Japonskeho Cisara za JPN-osvetu ? 8-s
Takto im to totiz len zhorsujes. Keby si napisal pravdu, tak sa len poskrabem za uchom, poviem si ze zaujimave riesenie a idem dalej.
Variabilna by mala byt tvoja vyplata ! >😒] Za toto by si mal dat polovicu na charitu. :-!
Nuz, ale kto chce kam... 😐
Malinka otazka: Co je na tom motore ohladom tych ojnic "variabilne" ?
Nie, odpoved necakam, odpoviem si sam : NIČ !
Ono totiz mily Miško, je rozdiel medzi variabilnostou a nerovnakostou. 😉
To len tak, ak si si precital PR od Hondy a zdalo sa ti byt malo "kůl", tak si si zase raz vymyslel somarinu, ale nevadi. Priemerne inteligentny zakladoskolak totiz po prezreti si obrazkov a popisov zisti, ze sa veci maju trosicku inac: popis ku 4 valcu: R2>R3>R1>R4. popis ku 6 valcu:R3>R4>R2>R5>R1>R6.
Takze z toho vyplyva len to, ze maju NEROVNAKY zdvih a vzhladom na to, ktore valce zapoja do spal. procesu, tak mozu mat viac objemovych variacii.
Lenze variabilne ( teda meniace sa na tych ojniciach ) je 0,0prd. 😄
Ja fakt neviem, mas potrebu robit z citatelov uplnych dylynov, ci ako ?
Alebo si plateny priamo od jeho excelencie Japonskeho Cisara za JPN-osvetu ? 8-s
Takto im to totiz len zhorsujes. Keby si napisal pravdu, tak sa len poskrabem za uchom, poviem si ze zaujimave riesenie a idem dalej.
Variabilna by mala byt tvoja vyplata ! >😒] Za toto by si mal dat polovicu na charitu. :-!
Nuz, ale kto chce kam... 😐
Máš pravdu. Princip je motoru je vlastně velmi (geniálně) jednoduchý. Problém k vyřešení je, laicky řečeno, najít co nejvíce různých kombinací aktivních a neaktivních válců, ve kterých motor bude schopen dlouhodobě pracovat bez negativních dopadů na vibrace, životnost. A to je výzva.
Osobně si myslím, že mnoho lidí nechápe rozdíly mezi významy slov "proměnlivý" (variabilní) a "různý".
Osobně si myslím, že mnoho lidí nechápe rozdíly mezi významy slov "proměnlivý" (variabilní) a "různý".
Také jsem si říkal, že je to zvláštní terminologie. Variabilní zdvih ve mně vyvolává dojem, že se bude zdvih pístu za běhu nějak měnit. Ne, že různé písty mají různý, pevně daný zdvih.
Sorry, že já, technický amatér- jen, na titulním obrázku kóta R1, není to variabilita ojnice?
nie - to je oznacenie a ani nie ojnice, ale polomeru kluky teda polovica zdvihu.
Kde cislovanie znamena oznacenie konkretneho zalomenia pri konkretnom valci ( pre 4 valce 1-4 a 6 valce 1-6 ) 😉
No a tieto "R"-ka su rozne, ale pevne dane a nie ako si Mišo vymyslel, ze najako variabilne. 😉
Pozri si tie dalsie obrazky a to co som pisal v mojom prvom komente mas na ich spodku.
Kde cislovanie znamena oznacenie konkretneho zalomenia pri konkretnom valci ( pre 4 valce 1-4 a 6 valce 1-6 ) 😉
No a tieto "R"-ka su rozne, ale pevne dane a nie ako si Mišo vymyslel, ze najako variabilne. 😉
Pozri si tie dalsie obrazky a to co som pisal v mojom prvom komente mas na ich spodku.
Nač tolik posmívání se redaktorovi? Vždyť i mistr tesař se... Pro mě coby technicky vzdělaného člověka, který čte nejdříve nadpis, pak si prohlíží obrázky a až následně čte článek to byla náhodou docela humorná detektivka.
Nuz ono..., byt autorom clanku o Honda motore iny redaktor, tak sa mozno tiez len pousmejem. Bohuzial u Miša mi to pride proste len tendencne nadsadzovadenie.
Preto taka ostra kritika.
...a nieje to prvy raz, co niesom s jeho robotou spokojny. :-!
Preto taka ostra kritika.
...a nieje to prvy raz, co niesom s jeho robotou spokojny. :-!
Já to tak četl i na zahraničním webu. Nemusí to tedy být z jeho hlavy. V původním článku to není, autor však možná trochu nešťastně použil slovo "vary". Z čehož někdo následně udělal "variable".
Cituji😒br />
" Given four cylinders of varying sizes, there are a total of 15 different combinations of one-to-four cylinders firing. Yes, that essentially means an engine could have 15 different displacements working at a time."
Nicméně je jasné, že jde o 15 diskrétních hodnot. Což připouští i var objem jednoho válce, ovšem schémata jsou jasné. Různá Rx znamenají různé poloměry pro uložení ojnice na klikovém hřídeli u jednotlivých válců. Což nemění nic na tom, že jde o GENIÁLNĚ jednoduchou myšlenku,. Uvídíme, jak se Honda popere s realizací. Ona na to má.
Nicméně je jasné, že jde o 15 diskrétních hodnot. Což připouští i var objem jednoho válce, ovšem schémata jsou jasné. Různá Rx znamenají různé poloměry pro uložení ojnice na klikovém hřídeli u jednotlivých válců. Což nemění nic na tom, že jde o GENIÁLNĚ jednoduchou myšlenku,. Uvídíme, jak se Honda popere s realizací. Ona na to má.
Já ale psal o téhle části: "Found on Japan’s patent office database, it appears that Honda is working on a solution that would vary the stroke of each cylinder in an engine, allowing each cylinder to have a different displacement."
Na dalším webu, který uváděl jako zdroj původní článek, pak už měli: "Honda seems to be working on a new engine design featuring a variable piston stroke."
Na dalším webu, který uváděl jako zdroj původní článek, pak už měli: "Honda seems to be working on a new engine design featuring a variable piston stroke."
Mate pravdu 😒 problem byl v tom, ze jsem ty samotne nkresy nevidel, usb modem je odmitl nacist a z textu jsem to spatne pochopil, specialne s ohledem na drivejsi projekt v teto oblsti [odkaz] . Za nepresnost se omlouvam, i kdyz se ocividne, ze vas potesla.
ale jooooj, ty naše chuďátečko. 😄
OK, omluvu prijmam, len ta poprosim, nabuduce teda trosku viac preciznosti, pozri si tie nakresy hocijakym inym sposobom, len uz proste zacni makat, nech sa nemusim rozculovat.
Co sa prekladu textu tyka, su aj ine prekladace nez nejaky googletranslator, no a ked do toho zapojis svoju logiku + pozries nakresy, tak by sa ti uz podobne veci stavat nemali.
Pevne v to verim a dufam, ze zase raz od teba budem citat poriadny text, ktory ti aj budem moct pochvalit. Uz je to davnejsie a ani si napamätam, co to presne bolo, ale asi nejaky test nejakej Audi a tam si pisal dobre a vyslovil som ti pochvalu.
Takze neber to tak, ze som proti tebe nejako zaujaty - to len ty si mi daval dost dôvodov poukazovat na tvoje chyby a nedôslednost.
Tož, učiň pokánie, pošli liter na charitu, poštuduj jazyky a hor sa do poriadnej roboty ! 😉
OK, omluvu prijmam, len ta poprosim, nabuduce teda trosku viac preciznosti, pozri si tie nakresy hocijakym inym sposobom, len uz proste zacni makat, nech sa nemusim rozculovat.
Co sa prekladu textu tyka, su aj ine prekladace nez nejaky googletranslator, no a ked do toho zapojis svoju logiku + pozries nakresy, tak by sa ti uz podobne veci stavat nemali.
Pevne v to verim a dufam, ze zase raz od teba budem citat poriadny text, ktory ti aj budem moct pochvalit. Uz je to davnejsie a ani si napamätam, co to presne bolo, ale asi nejaky test nejakej Audi a tam si pisal dobre a vyslovil som ti pochvalu.
Takze neber to tak, ze som proti tebe nejako zaujaty - to len ty si mi daval dost dôvodov poukazovat na tvoje chyby a nedôslednost.
Tož, učiň pokánie, pošli liter na charitu, poštuduj jazyky a hor sa do poriadnej roboty ! 😉
Možná by stálo za to, mrknout kolem sebe a zafinancovat rozvoj jiného motoru, co takhle pravej boxer, v letadlech z druhé světové války to byly extrémně výkonné motory, nebo Wankel, či Kugelmotor atd.
To prve je klasicka schema niektorych pomalobeznych naftovych lodnych motorov z 2. sv. vojny. 😄
To nahoře, respektive vlevo boxer není. To dole, respektive vpravo je.
Vzhledem k tomu, že naše dnešní výkladní skříň jménem Škoda doslova a do písmene neumí napočítat ani rozvody nebo chladí vstřikováním benzínu do výfuku (a teď si představte jak to číňané a korejci zkopírují). Tak vidím technicky tak náročnou věc, jako je změna pístové rychlosti a charakteristiky z nadčtvercové na podčtvercovou jako metu, kdy je to lepší zabalit a jít na pivo. Ke všemu ten obrázek toto vůbec nezobrazuje. Z obrázku plyne, že může zapínat různé válce s různými zdvihy. Nikoliv, že jeden konkrétní válec mění zdvih!
Povrchová vrstva s nižším třením, pístní kroužky se zešikmenou hranou a oleje viskozity Ow20 jsou jen přešlapováním na místě. Už kdyby jen lithiové slitiny, (které v ČR jsou), dyť to je něco tak fantastického. Automobilový motor dneska musí být levný, zastaralý, rukojmím 3-4 turb a po 100tkm jít na celkovou destrukci do kytek. Mírný pokrok co se dostal do sériové výroby předvedla v poslední době max Mazda.