Honda vyvíjí motor s variabilním objemem
Myšlenka motoru s proměnným zdvihovým objemem není nová, takto fungují pohonné jednotky s deaktivací válců, které umí vypnut (většinou) maximálně polovinu z nich, ale u čtyřválce budete mít vždycky teoreticky jen čtyři možnosti. Nový patent Hondy, který se objevil ve spisech úřadů v Japonsku, však ukazuje techniku, která umožní mít za pomoci deaktivace jednotlivých válců až 15 různých zdvihových objemů z jediného motoru.
Honda totiž vyvíjí motor s různým zdvihem pístů jednotlivých válců, přičemž ke změně momentálního objemu dochází v závislosti na tom, které válce zrovna "pálí". Jednotka tak bude moci reagovat na aktuální zatížení okamžitou změnou kubatury od nejnutnějšího minima po plnou pohotovost. Honda říká, že tento systém lze použít u všech řadových dvou-, tří- a čtyřválců a je tedy vcelku reálné, že se tato specialita objeví v blízké budoucnosti v nové generaci japonských motorů. Bližší informace zatím nejsou k dispozici, není tedy jasné kdy se této techniky dočkáme, pokud tedy vůbec, patent na něco ještě nemusí znamenat, že se tato technika dostane do sériové výroby. Důvodem byla složitost a finanční náročnost tohoto technického řešení.