Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda vyvíjí motor s variabilním objemem

Michal Fokt
Diskuze (36)
Nebylo by super, mít při popojíždění po městě malý, úsporný motor, který by se změnil v siláka na dálnicích a okreskách? Honda na něčem takovém dělá.

Myšlenka motoru s proměnným zdvihovým objemem není nová, takto fungují pohonné jednotky s deaktivací válců, které umí vypnut (většinou) maximálně polovinu z nich, ale u čtyřválce budete mít vždycky teoreticky jen čtyři možnosti. Nový patent Hondy, který se objevil ve spisech úřadů v Japonsku, však ukazuje techniku, která umožní mít za pomoci deaktivace jednotlivých válců až 15 různých zdvihových objemů z jediného motoru.

Honda totiž vyvíjí motor s různým zdvihem pístů jednotlivých válců, přičemž ke změně momentálního objemu dochází v závislosti na tom, které válce zrovna "pálí". Jednotka tak bude moci reagovat na aktuální zatížení okamžitou změnou kubatury od nejnutnějšího minima po plnou pohotovost. Honda říká, že tento systém lze použít u všech řadových dvou-, tří- a čtyřválců a je tedy vcelku reálné, že se tato specialita objeví v blízké budoucnosti v nové generaci japonských motorů. Bližší informace zatím nejsou k dispozici, není tedy jasné kdy se této techniky dočkáme, pokud tedy vůbec, patent na něco ještě nemusí znamenat, že se tato technika dostane do sériové výroby. Důvodem byla složitost a finanční náročnost tohoto technického řešení.

Michal Fokt
Diskuze (36)
Avatar - AUDIRS6
10. 5. 2016 10:53
Re: Mišo, Mišo...
ale jooooj, ty naše chuďátečko. :-)
OK, omluvu prijmam, len ta poprosim, nabuduce teda trosku viac preciznosti, pozri si tie nakresy hocijakym inym sposobom, len uz proste zacni makat, nech sa nemusim rozculovat.
Co sa prekladu textu tyka, su aj ine prekladace nez nejaky googletranslator, no a ked do toho zapojis svoju logiku + pozries nakresy, tak by sa ti uz podobne veci stavat nemali.
Pevne v to verim a dufam, ze zase raz od teba budem citat poriadny text, ktory ti aj budem moct pochvalit. Uz je to davnejsie a ani si napamätam, co to presne bolo, ale asi nejaky test nejakej Audi a tam si pisal dobre a vyslovil som ti pochvalu.
Takze neber to tak, ze som proti tebe nejako zaujaty - to len ty si mi daval dost dôvodov poukazovat na tvoje chyby a nedôslednost.
Tož, učiň pokánie, pošli liter na charitu, poštuduj jazyky a hor sa do poriadnej roboty ! ;-)
Avatar - Michal Fokt
10. 5. 2016 10:19
Re: Mišo, Mišo...
Mate pravdu :-( problem byl v tom, ze jsem ty samotne nkresy nevidel, usb modem je odmitl nacist a z textu jsem to spatne pochopil, specialne s ohledem na drivejsi projekt v teto oblsti [odkaz] . Za nepresnost se omlouvam, i kdyz se ocividne, ze vas potesla.
Avatar - del42sa
10. 5. 2016 09:57
Re: Mišo, Mišo...
na konkurenčním webu to napsali dobře : Honda si patentovala spalovací motor s různou velikostí válců.

Rozhodně se tedy nejedná o motor motor s proměnnou výškou pístů aka variabilním kompresním zdvihem. [odkaz]
10. 5. 2016 09:03
Re: :-)
Turbína a pístový motor jsou však dvě velmi odlišné věci. A za cenu jednoho toho motoru by sis mohl koupit hned několik Chironů. Nějaké kompozity na motoru myslím mělo Lamborghini Sesto Elemento. A mám takový pocit, že i nějaké běžnější motory něco málo používají a do budoucna to zajisté poroste. Jen se u aut více hledí na náklady.
10. 5. 2016 08:51
Re: Re:
Zase... proč musíte dávat emotikony do předmětu příspěvku?! Místní systém to nemá rád a někdy z toho pak vyleze celá stránka tučně (ve stromovém zobrazení).