Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Dlouhodobý test: Honda CR-V (2.díl). A tyhle bezpečnostní systémy vymýšlel kdo?
76 komentářů
Floyd
Video s pohlednou asistentkou Míšou jak se v tom hrabe dneska není? Škoda 😄
Edit: schema auta pan Daniel Mrnik moc netrefil, vypadá to spíš jako Mazda 2 >😁
Edit: schema auta pan Daniel Mrnik moc netrefil, vypadá to spíš jako Mazda 2 >😁
TWL nestraš, už nikdy nechci vidět buchtu jak mává po celým autě pazourou, aby zvedla telefon, což stejně nedokáže. Spolujezdec má tak štěstí, že mu nepřerazí rypák jak tam šermuje a ostatní řidiči si mohou myslet, že jim ukazuje, že je pouští.
A přitom stačí zmáčknout čudlík na volantu nebo říct "Vzít hovor!" >😒] >😒] >😒]
Jinak Míša+redaktor+BMW7...LEGENDADO!
A přitom stačí zmáčknout čudlík na volantu nebo říct "Vzít hovor!" >😒] >😒] >😒]
Jinak Míša+redaktor+BMW7...LEGENDADO!
Jako že za pár let tu budou testy, jak ty všechny super super vychytané systémy u kterých budeš muset křičet předepsanou intonací hlasu, mávat rukou a přitom se nehnout zpoza volantu, aby čidla náhodou nenaznala že spíš, nebo jsi na mol, tak výrobci a testeři znovu objeví krásný knoflík s měkkým dojezdem - a budou se všichni rozplývat nad revolučním řešením? 😄 😄 😄
nedej bože, aby sis náhodou chtěl zadirigovat do rytmu Novosvětské... >😁
bubulak
Podmotorované kompaktní SUV za milion, tomu teda říkám kauf. To, že tomu občas nejde infotainment nebo že to má přiblblé asistenty, to by mi na tom autě vadilo ještě nejméně. To, že je takové auto na stovce za dechberoucích 10,6, to mi vadí podstatně více.
Přesně tak, třeba tohle je jenom o něco dražší a určitě mnohem lepší volba. I na tý stovce to asi bude rychlejc. Ale lidi jsou prostě voli, no.
[odkaz]
[odkaz]
Ano, za tuto cenu si takové auto koupí skutečně jen vůl. Stát to 700 tisíc, bylo by to samozřejmě zcela jinak. Ale za milion můžete mít v této třídě i auto, které bude mít motor a ne tenhle úžasný produkt downsizingu, o kterém autor raději kulantně napsal "průměrná dynamika", aby mu ještě od Hondy něco půjčili. Za ty prachy ale mohu mít celou řadu lepších aut, z nichž některá mají i motor, např. ono zde již zmiňované Sorento, což je auto o třídu výše, nebo třeba taky hybridní RAV4 v plné palbě, která je aspoň inovativní.
Byly doby ani ne tak dávno, kdy se modely od Hondy pohybovaly na špičce svého segmentu, dneska už jsou jen drahé a s takovou by podle mého bylo lepší, kdyby to v té Evropě zabalili rovnou, protože na tohle se už opravdu nedá koukat. V současnosti tato značka nemá jediný konkurenceschopný model.
Byly doby ani ne tak dávno, kdy se modely od Hondy pohybovaly na špičce svého segmentu, dneska už jsou jen drahé a s takovou by podle mého bylo lepší, kdyby to v té Evropě zabalili rovnou, protože na tohle se už opravdu nedá koukat. V současnosti tato značka nemá jediný konkurenceschopný model.
Type-R by mi myslim prisel pohrichu konkurenceschopnej model, kdybych na nej mel. A ten soucasnej Civic kombik je taky uzasne debilni auto, asi bych ho radsi, nez oktavku..
Aoyagi
Na tomhle autě mě dost naštvalo, že adaptivnost tempomatu nelze vypnout (nebo jsem nepřišel jak). A pak ty funkce, jak tempomat usoudí, že auto, které předjíždíte, chce předjet ten pomalejší kamion před ním, tak zpomalí, aby dotyčné auto mohlo v klidu předjet... no hrůza.
Já nesnáším všechny adaptivní tempomaty. Hlavně - neznám auto, kde by se dalo vybrat - buď si dneska pustím normál temp. nebo ACC. To bych chtěl.
No, tak třeba v americké verzi CR-V lze "adaptivnost" vypnout podržením toho tlačítka na volantu pro nastavování vzdálenosti od vozu před autem. Předpokládám, že se ACC při nastartování vždy zapne do původního nastavení.
Takto by to mal mat Peugeot u 308 a buducich modelov. Mozes kedykolvek adaptivnost tempomatu vypnut a ostane z neho klasicky.
Osobne pouzivam klasicky tempomat skoro neustale ak sa planujem pohybovat konstantnou rychlostou a tlacitkami na zmenu rychlosti (skok po 1 resp. 5km/h) si menim rychlost podla premavky predomnou.
Vyhodu adaptivneho tempomatu len v poskakovani v kolonach (pri automate).
Osobne pouzivam klasicky tempomat skoro neustale ak sa planujem pohybovat konstantnou rychlostou a tlacitkami na zmenu rychlosti (skok po 1 resp. 5km/h) si menim rychlost podla premavky predomnou.
Vyhodu adaptivneho tempomatu len v poskakovani v kolonach (pri automate).
U Volva sa da normalny tempomat zapnut podrzanim tlacitka tempomatu asi na 3s. Ale nevidim jedinu situaciu, kedy by som to potreboval...
3_diamanty
zaujimalo by ma ci ta predosla 2,2ka nedokazala jazdit za menej ( ak ma niekto skusenost ) .... lebo z tohto testu vyplyva ze zrovna spotrebou ta nova vytunena 1,6tka nevynika..... teda v com je jej vyhoda voci predoslej 2,2ke? ... otazna je aj cena .... za milion si clovek moze kupit outback alebo sorento... a to su kusok ine masinky ... a ked uz aj nepotrebujem velku masinu tak k comu su potom drahi a neposlusni asistenti .... celkove zladenie auta teda motor + asistenti + cena ... povazujem za dost specificke a nie zrovna v symbioze... a podla mna v reale bezneho dna nejaky ten outlander s lepsim 2,2 110kw a za nizsiu cenu a bez niektorych tych "specialnych" asistentov bude v tejto triede SUVeciek lepsia volba ... pripadne 2.0 boxer dizel forester :yes:
Asi bych volil to Sorento za ty prachy. Přijde mi to jako "rozumnější" vyhození melounu. Sorento má motor a navíc, jak to tak sleduji, nemá vůbec žádné problémy.
v ramci triedy kde je posadene CRV by som zvazoval urcite forester ... ta faceliftovana CRV s prechodom na ten maly dizel akosi uz prestava byt realne usporna a nepride mi ani cenovo vyhodna a po stranke techniky ani dokonala ... navyse ma vcelku aj nizku svetlost... neviem... asi sa uz caka na nove CRV .... a podla mna je na to uz idealny cas... lebo toto CRV uz ( aspon mna ) nema cim zaujat ... ale na jej nastupcu sa ozaj tesim 😉
Nevím, já mám u Subaru problém s designem (nikoliv technikou, Subaru je pro mě samostatná kapitola automobilismu a přistupuji ke značce se značným respektem).
Hondy tak nějak musím obcházet minimálně hodinu, abych našel v jejich designu nějaké zalíbení. Ten motor soudit nemohu, nejel jsem v tom, ale v Sorentu cca 500 km a seznal jsem ho za ty peníze jako adekvátní volbu pro toho, kdo chce dospělé SUV.
Hondy tak nějak musím obcházet minimálně hodinu, abych našel v jejich designu nějaké zalíbení. Ten motor soudit nemohu, nejel jsem v tom, ale v Sorentu cca 500 km a seznal jsem ho za ty peníze jako adekvátní volbu pro toho, kdo chce dospělé SUV.
chapem... subaru dizajnom kazdemu nepadne do oka a forester je ozaj taky hranaty lesnik prioritne funkcny a bez nejakych modnych vystrelkov .... ale nazivo ozaj pekne auto ... sam som bol prekvapeny ze ono je to vlastne v reale moc pekne auto ... o kusok vacsie sorento je ozaj dost vyvazene auto bez nejakych vacsich slabin ... jak po stranke motoru tak aj ceny a vybavy dostanes spolahlivy robustny celok ... ale ten ti da aj forester ... podstatne je to co vlastne zakaznik od auta ocakava ale sam seba sa pytam... preco by som mal chciet prave taketo CRV s touto motorizaciu a takymito ficurkami ... ked konkurencia to vie motoricky lepsie a hadam aj je krajsia a za nizsiu cenu ... pripadne ti ponukne za rovnaku cenu viac auta s pouzitelnejsimi ficurkami 😉 ... uz nech je tu nove CRV :yes:
No problém se Subaru je ten, že v Evropě hodně tlačí naftu a na ty Boxery diesely slýchám dost nadávat. Bohužel použitelné benzínové motory se nachází pouze v některých modelech, paradoxně třeba právě v tom Foresteru, 2.0 XT je velmi pěkný motor a v životě nepochopím, kterou chytrou hlavu napadlo, že v Outbacku budou místo toho tlačit tu prehistorickou 2,5, která žere a nejede.
Nedokázala.
Mám dlhodobé skúsenosti s oboma: 2.2 CTDI čipnuté časom na cca 170k a 370 Nm a teraz táto 1.6, po zabehnutí čipnutá na nejakých 190k a 410 Nm. Nový motor je oveľa úsporenejší a to mám automat! Pred tým 2.2-ka bola manuál.
A hlavne si ten motor užívam na diaľnici, je neuveriteľné tichý. Myslím, že Honda používa aj to aktívne tlmenie hluku, čo znamená, že reproduktor vysiela protivlnu.
Mám dlhodobé skúsenosti s oboma: 2.2 CTDI čipnuté časom na cca 170k a 370 Nm a teraz táto 1.6, po zabehnutí čipnutá na nejakých 190k a 410 Nm. Nový motor je oveľa úsporenejší a to mám automat! Pred tým 2.2-ka bola manuál.
A hlavne si ten motor užívam na diaľnici, je neuveriteľné tichý. Myslím, že Honda používa aj to aktívne tlmenie hluku, čo znamená, že reproduktor vysiela protivlnu.
Když asistenty nechceš, tak si je prostě nekoupíš. U Hondy se systémem fixních výbav možná budeš muset oželet i něco dalšího...
derek1
.....telefón nešel spárovat proto, protože v multimediálním zařízení již bylo spárováno 6 uživatelů, což je dle mých informací maximum, které lze. To znamená, že ke zdárnému spárování by postačilo jednoho z uživatelů vymazat, nebo ideálně vymyzat všechny - udělat tzv. clear system. Už jsem se s tím setkal 😄 .... a osobně bych to nezazlíval panu redaktorovi, ale Hondě ČR, která předá k testování vozidlo v tomto stavu 😒
Nadruhou stranu, mohl pan redaktor zavolat kterémukoli dealerovi a zeptat se, že? :no:
Nadruhou stranu, mohl pan redaktor zavolat kterémukoli dealerovi a zeptat se, že? :no:
Ten e😜ert to tam predsa povedal, ze je to asi zaplnene a treba vymazat. Zda sa mi, ze povedal, ze to aj skusil a nepomohlo, ale isty si nie som.
Ano, říkal, že je ASI ten seznam plný a že tedy chtěl JEDNO číslo vymazal, ale nepřišel na to JAK to číslo vymazat. Tato funkce tam prostě NEBYLA. 😲
měl jsem teď k vyzkoušení nabušené HR-V a s bluetooth připojení a mazání telefonu jsem neměl problém, ale nejsem programátor v pascalu (narážka na honzu koubka) 😄
o tom týpkovi na Primě, no commento
o tom týpkovi na Primě, no commento
camco
dá se říci, že je stejná jako předchozí manuál 2,2. jezdím Praha + dálnice 7, maloměsto okresky za 6. takže menší objem a devítirychlostní automat je úspora.
ale chybí mu síla >😒]
ale chybí mu síla >😒]
Arese
Testovaná Honda je krásným příkladem, jak se to dělat nemá. Slabý motor a k tomu hromada většinou úplně zbytečných elektronických pí...ovin, který řidiče spíše otravují. A to vše za nemsyslně vysokou cenu. Kdo si takové auto koupí, je blázen. 8-s
Vieš si ho kúpiť o 200 lacnejšie a bez tej otravnej elektroniky.
No a motor ponuka +/- rovnakú dynamiku ako 110Kw koncernový dvojliter. Co je najpredávanejší motor. Ale je mi jasne, že miestny fanclub berie vždy len to najvýkonnejšie.
No a motor ponuka +/- rovnakú dynamiku ako 110Kw koncernový dvojliter. Co je najpredávanejší motor. Ale je mi jasne, že miestny fanclub berie vždy len to najvýkonnejšie.
Nejprodávanější motor... v jakém autě? On Tiguan je přece jen o kus menší a ve výsledku i rychlejší.
Tiguan je súper v danej triede aj keď je o niečo menši. A ťaži hlavne z nižšej hmotnosti. Inak sa základná motorizácia dynamikou nijak nevyniká tomu, čo zvláda aj testovaná Honda. A pri SUV fakt nejdem riešiť desatiny sekundy. S týmito autami väčšina ludi nepreteká.
Ono je to 1,3s... ale jo, +- to bude asi podobné.
BTW, myslím, že Tiguan má mít základ 2.0TDI 81kW.
BTW, myslím, že Tiguan má mít základ 2.0TDI 81kW.
Ano, radši si koupí rakovinometový superb za stejnou cenu se stejným počtem kůl fíčur, následně bude smrdět po městech a utratí za servis několikanásobek toho, co utratí provozovatel CR-V 😉
Jako že naftové CR-V nesmrdí 😄 ?
Pardon, pozapomněl jsem, že auto.cz testuje jen ropáky.
Samozřejmě, že smrdí, ale člověk trochu znalý (značky) si koupí ten benzínový dvoulitr, který žere stejně, je živější, nesmrdí, nechrochtá, nezpůsobuje všem okolostojícím okamžitě rakovinu, a nejspíš vydrží jezdit do nekonečna jen s výměnou spotřebního materiálu.
Samozřejmě, že smrdí, ale člověk trochu znalý (značky) si koupí ten benzínový dvoulitr, který žere stejně, je živější, nesmrdí, nechrochtá, nezpůsobuje všem okolostojícím okamžitě rakovinu, a nejspíš vydrží jezdit do nekonečna jen s výměnou spotřebního materiálu.
Tak srovnáváme naftu s naftou, ne? Nebo je problém už v tom, že má Superb naftu v nabídce?
Z různých reálných měření emisí (nedávno jsem tu házel odkazy) se zdá, že malá nafta + SUV je co do emisí NOx dost kritická - Fiat 500x 1.6MJ, XTrail a Kadjar 1.6dCi, Mokka 1.6CDTI - to jsou všechno "premianti". Honda ale v těch testech chybí.
Z různých reálných měření emisí (nedávno jsem tu házel odkazy) se zdá, že malá nafta + SUV je co do emisí NOx dost kritická - Fiat 500x 1.6MJ, XTrail a Kadjar 1.6dCi, Mokka 1.6CDTI - to jsou všechno "premianti". Honda ale v těch testech chybí.
No OK, při naftě může to CR-V vyjít asi tak, jako Superb nebo ekvivalent od VAGu.
Ale co se mě týká, tak ano, problém je, že vůbec v tak malých autech nafta je. Ale to oni jen plní poptávku vyvolanou zmanipulovaným trhem s pohonnými hmotami, tak jim to nemohu mít za zlé, že.
No, a malá nafta je samozřejmě nejhorší.
Ale co se mě týká, tak ano, problém je, že vůbec v tak malých autech nafta je. Ale to oni jen plní poptávku vyvolanou zmanipulovaným trhem s pohonnými hmotami, tak jim to nemohu mít za zlé, že.
No, a malá nafta je samozřejmě nejhorší.
To by bylo pro mě dost překvapení, Superb 2.0TDI DSG je jedno z aut, co se reálně vešlo do E6 limitu a z testovaných 61 aut jí patří slušné 6. místo... nečekám, že by to Honda uměla zrovna s relativně velkým SUV, navíc bez močoviny... osobně bych si vsadil, že by CRV byla v poslední čtvrtině.
Rádoby terénní rakovinometové CR-V je totiž do města zcela ideální. 😄
vladimir111
CR-V 2,2 mám doma. Takže můžu soudit.
Co se ACC týká, pokud není aktivní eko režim je to trochu zběsilá jízda, ale po aktivaci naprosto bez problémů. Pro případné rýpaly, ano trochu se zhorší odezva na plyn a stáhne výkon klimatizace, ale u tohohle motoru to nevadí, už vůbec ne na dálnici. ACC používám poměrně pravidelně, především na dálkových trasách, jde nastavit rychlost a vzdálenost za vozidlem přede mnou, víc není potřeba a funguje bez problémů, skoro za jakékoli hustoty provozu, při hustějším se jenom musí snížit vzdálenost, jinak je tam mezera, co některé řidiče láká. Co se cukání pásů týká, je to druhý stupeň. První je zvukový signál, pokud řidič nereaguje, začne trochu brzdit a přitahovat pásy, aby případně řidiče vzbudil, takže moderátor asi jezdí jako prase a lepí se někomu na zadek. Při dalším, třetím a posledním stupni, zatáhne pásy, začne naplno brzdit a snaží se zabránit kolizi.
Dva mobily jsem připojil na první pokus, stačilo si přečíst návod.
Infotainment je trochu nepřehledný, ale po týdnu už ani nezaváháte a vše se zdá logicky uspořádané. Trochu zmatek je celkem ve 3 displejích. Jeden mezi budíky, a dva uprostřed palubní desky. Některá data jsou duplikovaná, jiná jsou výhradně na jedné obrazovce, ale jak říkám, už vím, kde co hledat a jdu na jistotu.
Spotřeba většího, nyní již neprodávaného motoru, po městě okolo 8, mimo za 5-6, kombinace na loňské dovolené, dálnice, okresky Itálie a Rakouska a italská města byla 5,5 a to jsem nejel nijak úzkostlivě, prostě na pohodu a to je to čtyřkolka.
Jinak Hondu v rodině už nějaký pátek máme a pojem náhradní díly neznáme.
Interiér je praktický a veliký, i na zadních sedačkách je místa dost, jenom škoda, že zadní lavice je dělená 60/40 a nemá tunel, na převážení lyží trochu komplikované. Jinak jsem nic, co by mi vyloženě vadilo, nebo komplikovalo život neobjevil. Možná otevírání elektrického víka kufru. Jde otevřít z kabiny nebo tlačítkem na klíčích, líbil by se mi model s "kopnutím" pod zadním nárazníkem.
Kdo s ním bude jezdit převážně po městě, nebude spokojený, je to poměrně veliký a poloměr otáčení není nejlepší, ale na občasné město a jinak na dálnice a okresky super, pro ty z nás, co v zimě znají sníh a nemají kalamitu, když jsou 3 centimetry a kolabuje všechno včetně metra, je čtyřkolka super. Motor má dost síly ale přitom rozumnou spotřebu. Na dálnici je stabilní i při vyšší rychlosti (180).
Příjde mi, že moderátor nemá Hondy v lásce a hledá vše, co se mu nelíbí, ale nechce vidět to dobré.
Tak a teď se do mě pusťte.
Co se ACC týká, pokud není aktivní eko režim je to trochu zběsilá jízda, ale po aktivaci naprosto bez problémů. Pro případné rýpaly, ano trochu se zhorší odezva na plyn a stáhne výkon klimatizace, ale u tohohle motoru to nevadí, už vůbec ne na dálnici. ACC používám poměrně pravidelně, především na dálkových trasách, jde nastavit rychlost a vzdálenost za vozidlem přede mnou, víc není potřeba a funguje bez problémů, skoro za jakékoli hustoty provozu, při hustějším se jenom musí snížit vzdálenost, jinak je tam mezera, co některé řidiče láká. Co se cukání pásů týká, je to druhý stupeň. První je zvukový signál, pokud řidič nereaguje, začne trochu brzdit a přitahovat pásy, aby případně řidiče vzbudil, takže moderátor asi jezdí jako prase a lepí se někomu na zadek. Při dalším, třetím a posledním stupni, zatáhne pásy, začne naplno brzdit a snaží se zabránit kolizi.
Dva mobily jsem připojil na první pokus, stačilo si přečíst návod.
Infotainment je trochu nepřehledný, ale po týdnu už ani nezaváháte a vše se zdá logicky uspořádané. Trochu zmatek je celkem ve 3 displejích. Jeden mezi budíky, a dva uprostřed palubní desky. Některá data jsou duplikovaná, jiná jsou výhradně na jedné obrazovce, ale jak říkám, už vím, kde co hledat a jdu na jistotu.
Spotřeba většího, nyní již neprodávaného motoru, po městě okolo 8, mimo za 5-6, kombinace na loňské dovolené, dálnice, okresky Itálie a Rakouska a italská města byla 5,5 a to jsem nejel nijak úzkostlivě, prostě na pohodu a to je to čtyřkolka.
Jinak Hondu v rodině už nějaký pátek máme a pojem náhradní díly neznáme.
Interiér je praktický a veliký, i na zadních sedačkách je místa dost, jenom škoda, že zadní lavice je dělená 60/40 a nemá tunel, na převážení lyží trochu komplikované. Jinak jsem nic, co by mi vyloženě vadilo, nebo komplikovalo život neobjevil. Možná otevírání elektrického víka kufru. Jde otevřít z kabiny nebo tlačítkem na klíčích, líbil by se mi model s "kopnutím" pod zadním nárazníkem.
Kdo s ním bude jezdit převážně po městě, nebude spokojený, je to poměrně veliký a poloměr otáčení není nejlepší, ale na občasné město a jinak na dálnice a okresky super, pro ty z nás, co v zimě znají sníh a nemají kalamitu, když jsou 3 centimetry a kolabuje všechno včetně metra, je čtyřkolka super. Motor má dost síly ale přitom rozumnou spotřebu. Na dálnici je stabilní i při vyšší rychlosti (180).
Příjde mi, že moderátor nemá Hondy v lásce a hledá vše, co se mu nelíbí, ale nechce vidět to dobré.
Tak a teď se do mě pusťte.
Přivítal bych třeba asistenta, který zareaguje na rychle se přibližující vozidlo zezadu a odpojí AT, aby při nárazu nedošlo zbytečně k poškození převodovky a dalšího
A adaptivny tempomat je tiez super vec (ale u mna teda funguje vyrazne lepsie nez v Honde). Idem s nim vacsinu jazd - v meste, na okreskach aj na dialniciach. Auto bez neho by som uz nechcel, je silne navykovy. S obycajnym tempomatom sa da ist prakticky iba na dialnici.
Ale je fakt, že mimo dálnici tempomat nepoužívám, pokud by dokázal sám popojíždět v zácpě a jezdil bych často po Praze, tak bych to možná viděl jinak.
PS: když už o tom mluvíme... velmi vtipné je vycouvat z parkovacího místa a zapomenout na zámek zpátečky 😄 - nestalo se mě, ale strejdovi v Praze s dodávkou... nejdřív prý ztratil cenné vteřiny přemýšlením, jak sundat klíček od Constructu z klíčů v zapalování... 😄
[odkaz]
😄