Model F-Pace je pro automobilku Jaguar nesmírně důležitý. Vstupuje s ním do segmentu SUV a další zástupce na sebe nenechá dlouho čekat. Vůz jsme poprvé vyzkoušeli v Tyrolsku.
ta akceleracia pri vyjazde zo zakrut je uz aj takto z videa zdrvujuca :yes: neskutocne ak si uvedomime ze ten zvuk aj tuto akceleraciu ma na svedomi SUV a nie nejaky maly sportiak... myslim ze jaguar ma skvele nasliapnute a X4 a macan budu mat o com premyslat koho a cim chcu uz dnes po boku jaguaru oslovit ... navyse je jag aj vizualne ovela presvedcivejsi ako jeho nemecki superi ... zrovna napriklad X4 sa jazdecky moc nepodarila... ( jazdecky mizerna zrudicka vid testy kde je to jazdnymi vlastnostami doslova najnepodarenejsie bmw sucasnosti ) ... tato britska selma si tieto nemecke sterilne kusky podla mna poda ako malinu .. X4 bude pre tento jag len taka jednohubka pod zub... X4 ani nie je v praxi dostojny super jedine tak na papieri v cenniku ... uz len ten zvuk britskej selmy je v uplne inej dimenzii :yes: F-pace :yes:
A pokud jde o převlékání, zajímalo by mě, jestli by příbuznost mezi Macanem a Q5 poznali i naživo. IMHO se Q5 může akorát smutně dívat zpovzdálí. Jsem však zvědavý na další generaci, protože se na Q7 předvedli.
mam len jedinu vyhradu ;-) .. AWD benzinova verzia okolo 170-180kw ako zaklad benzinovej ponuky by mohla byt velmi sikovna a to aj predajne ( preco ju len nevidim v ponuke ) .... 250 kw a vsetko navyse je samozrejme moc peknych ale uprimne... nie kazdy zakaznik uz zase musi mat a potrebovat k stastiu vyse 300 koni ak chce benzin na nejake to slusne denno denne povozenie sa .... v tomto su dizle sikovnejsie ze operuju v sirsom vykonovom spektre a zaklad maju posunuty vykonom viac k "beznemu" uzivatelovi ... co uz
tak to dufam.. lebo 250kw je ako zakladny benzin hadam az moc ;-) ... pardon .. este jedna vyhrada... tie 22" elektrony v tej S verzii je uz kusok pozerstvo .... neviem ale aj take 19-20" by uz tiez bohate stacili... bohate ... k comu 22" palcov v praxi... na rychlosti to autu neprida a komfort padne na uroven auta o melon lacnejsieho
Viděl jsem F-pace v modré v Brně. Je to stejně vysoká a úzká koza jako X4. Navíc to má ještě kola jak od vozu, prostě šíleně přehnané, takové kola bych si uměl představit na GL nebo na Escalade, ale ne na autě téhle velikosti...
s tymi kolami je to tak... zacinaju to uz mnohi vyrobcovia prehanat... ja som vcera videl GT line bordovy sportage ten ma 19tky disky a pneu 245ky .. uz to mi prislo v reale ako naproste sialenstvo a defakto skor pozerstvo ako nejaky skutocny prinos pri jazde ( tie mensie mnoholucove 18tky su skratka krajsie .. proste to chce viac gumy :-) ) .... predstava ze len o 20 centi dlhsi a este nizsi F-pace ma dokonca este 22ky je uz potom sialenstvo umocnene na druhu ... na fotkach ten rozmer trosku maskuje ta matna tmava farba disku ale aj tak je vidiet ze je to uz hodne cez limit a prestava to byt uz aj pekne .. viac ako 19-20tky by som nikdy na F-pace nedal ... lebo to uz prestava byt o skutocnom prinose .. naopak.. zacina to byt o pozerstve a predvadzani sa aj za cenu jazdneho komfortu o ktori sa vyvojari tak pracne snazili a co sa iste premietlo aj do tej masivnej ceny auta...
I kdyby F-Pace jezdil jako Macan a bylo v něm místa jako v Cayenne, tak prostě jako Macan nevypadá, a to je to na co jsem reagoval a evidentně si to tu nemyslím sám.
U Porsche si můžeš vybrat mezi menším a sportovněji střiženým Macanem a podstatně větším (na poměry Porsche taková "rodinná hrouda") Cayennem.
U Jagu ti nabízí dva v jednom, a to je v principu vždy kompromis, který někomu vyhovuje, jinému naopak ne. U BMW můžeš vybírat minimálně ze čtyř možností X3/X4 a X5/X6.
A typem zadní partie karoserie fpace rozhodně spíš míří na X3, než na X4/ Macan, o kterých se od začátku mluví jako o těch, na které fpace míří především.
To je možné, ale nikde jsem se nedočetl, že byl záměr, aby pouze jezdil jako Macan/X4, ale naopak vypadal/byl prostorný jako X3/Cayenne.
Proto jsem si dovolil původně očekávat, že bude i "jako" Macan/X4 vypadat a čekal zadní partii ve stylu kupé, nikoli ala "vysoký kombík".
Není pochyb o tom, že je tohle řešení je praktičtější a dopovídá víc původní filozofii SUV, byť na úkor sportovnější stylovosti.
ano to mas pravdu... a dozaista ma bmw aj viac predajnych miest v eu ako jaguar alebo lexus... tieto znacky neboli nikdy o nejakej masovosti predajov aj ked jag uz smeruje k tomu ze v buducnosti bude uz aj on podstatne rozsirenejsi na cestach ako bol doteraz...
v tej modrej je moc pekny.... ale chce to 19tky v "klasickej farbe" a nema chybu :yes:
JJ, s těma kolama se dneska autům až šíleně ubližuje. Na medvěda na vzduchu dokázali, že se s tím nedalo jet. byl to kostitřs. Stačilo nazout zimní, vo 2 č. menší a byla to plavba.
a bohuzial ani tmava farba disku ( ktora mozno aj zamerne sluzi k maskovaniu rozmerov disku ) uz nedokaze zamaskovat taketo velke placate kola ... z istych uhlov to auto na nich fakt vyzera ako napisal Mig vyssie ako taka koza... pritom je to krasne auto ale tie megakola mu uz hodne ublizuju .... co je na to pekne neviem sam... lebo uz to zacina mat podla mna opacny efekt.. prestava sa mi pacit mat za kazdu cenu co najvacsie disky .. o strate komfortu ani nehovorim... to mozeme jazdit radsej octaviou potom .. na to nam predsa netreba jag za 2 melony ktory bude mat komfort pod uroven bezneho liftbacku
Dlouhodobější tržní úspěch Macanu zopakuje F-Pace velmi těžko. Macan je stále nejprodávanější Porsche a dodnes jej Porsche nestíhá v běžném termínu vyrábět. Slevy na Macan jsou i v Německu velmi malé (případně žádné) a nějaké zvýhodněné výbavové pakety se na Macan taky nenabízí (na rozdíl od Cayennu).
A zvuk Macanu GTS, nebo Macanu S/Turbo se sport výfukem je parádní.
Porsche je větším výrobcem než Jag a k prodejním číslům se v zásadě dostal přes SUV, takže je potřeba měřit stejným metrem. Navíc prestiž Porsche je o level výš.
Úspěchem pro F-Pace bude dosažení +30.000ks, což by pro méně než poloviční Jag z hlediska prodejů bylo fantastický.
...a dlouhodobě? Nepředpovídal bych ani kladně ani záporně. ;-)
V podstatě souhlasím a nic z toho v reakci na H/K nerozporuji.
F-Pace může být v rámci Jagu velmi úspěšný model, aniž by se (v absolutních číslech) vyrovnal dlouhodobému tržnímu úspěchu Macanu.
Byl bych opatrný v podobných prohlášeních, u klasických modelů bych si prodejně na jaga nevsadil, ale v těch esúvéčkách přece jen není taková tradice obecně, a navíc i renomované značky stále přicházejí s novými suv modely. A když se podíváš na poslední dva roky a prodeje range a range sporta, což jsou auta, která to rozhodně "neurvala" cenou, pak nevidím důvod, proč by fpace neměl mít velmi dobré prodeje, v LR portfoliu pod Sportem nic solidního není (a přesto se prodává jak disco sport tak evoque), takže když se zjistí, že je tu neoje.baný model, skvěle jezdící a skvěle vypadající, můžou mít prodejní problém nejen u LR ale hlavně u konkurence. Bude-li nové Q5 podobná krabice jako Q7 a BMW nezačne dělat svá SUV s koly místo koleček, zůstane řidičskoesteticky :-) založené populaci ve středních SUV jen macan a fpace, který je ale větší a praktičtější a tím se dostáváme na začátek... ;-)
Opatrný??? Zjevně ses nejdřív nepodíval na to plácání H/K na které jsem reagoval. Vzhledem k jeho jednoduchým (mírně řečeno) prohlášením byla má reakce naopak až přehnaně opatrná/umírněná.
Jestli si F-Pace dá Macan "ako malinu" a Macan je ve srovnání s F-Pace "sterilní", tak H/K je čínský Bůh srandy.
Rozhodně si nemyslím, že je F-Pace ošklivé SUV, které nebude na trhu úspěšné (naopak), ale to ještě neznamená, že to "sterilní" konkurence (včetně Macanu) může pomalu zabalit. Nic více, nic méně.
Tiež by som nad Jagom nelámal palicu. To, že sedany moc predávané nie sú ešte neznamená, že nebude SUV, ako písal paja, aj Porsche zdvihli predaje zásadným spôsobom hlavne SUV.
Vy s benzínovým Macanom ste menšina, väčšina ale pôjde do dízlového motora, prevažne V6. A Macan S diesel začína na 60030 eur, kdežto F-Pace začína na 58900 eur, pričom má výkonnejší motor (300 vs. 258 k) a ako píše paja s dinarom, je reálne väčším autom, ako Macan. Takže za o niečo nižšiu cenu máš výkonnejšie a väčšie auto, ktoré na to Porsche stráca akurát imidžom značky (pri SUV to ale nie je tak citeľné, ako pri 911, ja by som dal F-P a Macana imidžovo na jednu úroveň).
Komu sa mám podakovat za moznosti vyberu kvality videa ? :-):yes::yes::yes::yes:
Teda chlapi, lepsite sa ! Minule niekto chvalil popisky fotiek v galerii, teraz video...
Přesně tak, tlačítka na kvalitu jsou, ale na fullscreen ne, takhle si to člověk musel stáhnout v 1080p a pak pustit v přehrávači.
Bohužel za kvalitu zvuku se pochválit nedá. Škoda, že v redakci ještě nepoznali vymoženost jménem mikroport a nepoužívají je, protože v tom ruchy bylo redaktorovi sotva rozumět, to už by bylo lepší udělat postsynchron ve studiu.
Ale to se dá vypnout ;-) Jsem zvyklý si z hlavní strany rozklikat do dalších záložek články, co chci číst, to by bylo pak naprd, kdyby třeba 3 z nich začaly přehrávat nějaké video.
takze uroven kvality zdejsich clanku leti zase o stupen niz ... nastesti vsichni uz dobre vedi ze se propaguje prave ta vlastnost vyrobku, kterou rozhodne nema a bezne zakazniky to asi nejvic zajima jak si vyrobek v te nejhorsi vlastnosti vede (zde velke, tezke auto s vysokym tezistem ... vs. sportovni jizdni vlastnosti >:D ... ano jisteze jezdi sportovne >:D )
jeste napiste ze zere presne podle vyrobce 6 litru na 100 Km :D
Wolffi, je jich po republice dost a není problém ho vyzkoušet. Běžně je výkon na zadku, řízení jaký těžko hledá konkurenci, pevný a skvěle vyvážený podvozek. Ano, spousta střednětřídních sedanů by se měla stydět v porovnání s tímhle gazíkem.
O spotřebě 6 litrů psal kdo? ;-)
Chytremu napovez, hlupaka nakopni, ty jsi zraly na to nakopnuti.
Pokud nechapes psany text, zkus se zeptat tatinka, nebo pani ucitelky, oni ti jiste vysvetli, ze "jezdit jako F-type" nemusi nutne znamenat, ze je auto stejne rychle v zatackach (a ani to tu nikdo netvrdil), ale ze pocit z jizdy, rizeni a reakci vozu na pokyny ridice je pocitove podobny.
Snad to na tve detske chapani nebylo vysvetleno moc slozite.
BTW.: S timhle nickem jsi tu stejne vic predvest nemohl, ja vim >:D
aj ten biely kusok na fotkach v galerii ma 20tky ..... podla mna je to realny strop pre toto auto ... len skoda ze nie su v inej farbe... lebo tej tmavej farbe diskov asi nikdy nepridem na chut ... a take este o kusok mensie 19tky budu zrejme uz realne pouzitelne aj na kazdy den ... pekna masinka .. asi najkrajsia v triede ... velmi som zvedavy ako obstoji vedla RR Sport aj ked defakto nie su priami konkurenti .. ja ich ale stale povazujem za najvacsich vzajomnych superov :yes:
nuz 1) podstatné je ci na chut tmavym diskom pride na chut realny zakaznik 2) myslim ze jag ma konfiguratore dost vela moznosti na vyber - nielen tmave disky
klišé to rozhodne nie je. V jagu som sedel 20 min. V bmw mam cca 500tis. V tomto poradi : E60 300 tis , E72 120 tis, F26 40tis.. Všetky som kupoval ako nové. Min ta X4 bola ťažký prešľap. To je naozaj ale naozaj zlé auto.
V klidu, jsem zvyklý na potíže některých diskutérů držet se tématu, takže mě tvé zmatlání éček s efky nechává v klidu. Píšu, že u aktuální generace X5/X6 tj. F15/F16 je věta o nepoddajnosti podvozku klišé. Prostě je. Ona změna přišla u X5 už s faceliftem předchozí generace, s adaptive drive byl podvozek poddajnější než třeba později novinkový range sport na vzduchu.
A ano, dojem z jízdy v X4 oproti fpace je tvrdší podvozek, je to hlavně kvůli použitým kolům, zatímco jaguar chytře používá velká kola (velkými myslím celkový průměr kola) a přitom zachovává relat. vysoký profil pneu, bmw strká i na SUV hloupě nízkoprofilové runflaty.
A pokud bys se tu chtěl fackovat kilometry v různých bmw, tak já jich mám zhruba 1,5 milionu, první jsem si pořídil v roce 91. ;-)
1) a ja som zvyknutý na problemy ludí chapat pisany text. Takze od temy som neodbocil. To len pre poriadok
2) kedze si zjavne odbornik mal som pocit ze presne kodove oznacenie bude pre teba lahsie stravitelne. Pre teba je to "zmatlani" - s čim ti žial neviem pomocť /skus google ak sa strácaš/
3) stojim si za tym že aktualna X4 je prišerne auto a X5 X6 su na hranici použiteľnosti. Tvoj názor mi pomerne ukradnutý - ak sa ti zdajú pohodlné kľudne si ich kúp. Tvoje peniaze tvoja jazda
4) . 1,5mil za 25 rokov je cca 60 tis rocne co je pomerne uveritelne. Ci všetko na bmw to už vieš ty sam - uprimne je mi to uplne jedno. Ja som tie km dal len do kontextu toho že mam iste skusenosti a z toho vyplyvajúci názor na to tvoje "kliše" ale to sme zase pri bode 1 - o chapani pisaneho textu
Upřímně, standartní X5 je nejkomfortnější a nejměkčí BMW, který jsem kdy jel a bez příplatkovýho podvozku právě ani BMW příliš nepřipomíná.
Ale sportovní podvozek a adpativní tlumiče jsou naprosto v pohodě.
Píšu-li x5/x6 aktuální generace a ty argumentuješ svými 300tkm v E60, zjevně jsi od tématu odbočil.
A s tím souvisí i zmíněné zmatlání éček s efky, éčka byla vesměs podvozkově tvrdší, pro efka to obecně neplatí, proto, znova opakuji, jsem napsal X5/X6 aktuální generace.
Napíšeš-li názor, nediv se, že s ním nemusí někdo souhlasit, pro mně je tvrzení o tvrdém podvozku u bmw prostě klišé, ať obecně nebo pro konkrétní modely, u aktuální generace to prostě neplatí.
P.S. Legračně působí, když je ti něco, "úprimne jedno" ale vymezíš se proti tomu deseti větami. ;-)
dam posledny pokus..
neodbočil keže okrem E60 som jasne napisal ze som vlastnil X6 a stale vlastnim X4. Takže tvrdenie že X4 až X6 maju nepodajjny podvozok je pre mńa holý fakt. A kedže neštastna x4 si už zopar krát postála v servise mal som tu česť prejsť niekoľko stoviek km aj na poslednej X6 a moj názor sa vôbec nezmenil. Tvrdé nepoddajné uskákané.
Stále platí že mi je uplne ukradnuté za čo dáš svoje peniaze a v čom jazdíš. Ale to nie je vymedzovanie sa. Ako vravieval môj nebohý prof fyziky "pletieš si dojem a pojem"
Ale jedno ti musím uznať. Dokážeš zareagovať na príspevok /ano reagoval si na mna nie ja na teba/ a obratne odviesť debatu iným smerom.
Takže sa vrátim na začiatok a celé to uzavriem : pre mna sú všetky vyššie menovane bmw nepriechodné svojou mizernou kvalitou jazdy a nie je to žiadne klišé
Míchat se jiným do debaty není asi dvakrát nejslušnější, ale faktem je, že první projetí s novou X5 na komfortním podvozku pro mě bylo až zklamáním. Měkké, odizolované, málo společnýho s BMW.
Jak psal Dinar, předchozí generace s AD, nebo současná dtto, případně aspoň sport podvozek a adaptivní tlumiče jsou pro mě příjemnější a stále velmi komfortní.
Btw: opakovaně kupovat auta značky, která podle tebe neumí udělat komfortní podvozek mi přijde minimáně sebemrskačství. ;-)
Ak ta to tak zaujíma : x6 láska z nerozumu. Az časom si clovek príznal ze to nie je ideál. X4 - su cenové ponuky ktore sa neodmietajú. Stačí ako vysvetlenie ?
mily iudex na problem s nepochopenim pisaeho textu ti naozaj neviem dat adekvatnu radu. nie som ani psychiater ani pedagog. ale male vysvetlenie najdes nižsie
aha.. mala lekcia. Nerob uzaver pokial nepoznaš fakty. A kedze citas velmi alle naozaj velmi nepozorne skusim ti to vysvetlit.
nikde ale naozaj nikde som nenapisal ze spomenute bmw su zle auta ako take. Pokial viem pisal som o tom ze maju naozaj nepoddajny a tvrdy podvozok. X6 bola tak na hranici a ako sa ukazalo vlastnoctvo X4 bol omyl. A teraz male dovysvetlenie preco som ho kupil.
1) skvely interier. Bez debaty. plati pre x6 /staru aj novu/ plati rovnako pre X4
2) famozne sedadla - neviem ako pre teba ale pre mna podstatna vec. A komfortne sedacky od bmw doteraz neprekonal nik - davam to ako cisto sub nazor ale moja zadnica serie na nazor inych a stale povazuje tie sedacky za najlepsie na scete
3) motor - sice trochu chrochtak ale inak skvela strojovna
4)vyborna prevodovka /plati zase pre vsetky spomenute/
5) a tento bod bol mimoriadne podstatny - osobne vazby na ludi v autorizovanom servise. Lerbo povedzme si pravdu toto je benefit ktory prevaži mnohe pripadne nedostatky
6) pri x4 spomenuta ponuka
Suma sumarum napriek mojej kritike to bola kupa každeho bmw dobrou kupou.
Takže mily webpaja : naozaj si nepotrebujem obhajobvat kupu. A život nie je jednoducha internetova diskusia kde priemerny diskuter trt vediaci o tom ptreco niekto iny kupil to co kupil ma potrebu blbych poznamok. Snad si sa ciastocne zorientoval. A ked nie tvoj problem.
Pro tebe jsou možná nepřijatelné kvalitou jízdy, proč ne, tvoje věc.
Problém je, pokud to tvrzení představuješ jako obecný fakt, a na to jsem reagoval já.
Jinými slovy, při srovnání s aktuální konkurencí, není podvozek (ani standard, ani adaptivní v jakékoliv verzi) X5/6 uskákaný nebo nekomfortní. To se dalo směle prohlásit o předchozí generaci X5 bez adaptive drive (to byl vyloženě kostitřas) a prakticky o všech bmw poslední generace E, tedy obecné prohlášení, bmw jsou tvrdá platí pro poslední éčka, od F generace naopak neplatí pro žádný model, proto píšu o zmatlání éček s efky, proto říkám, že takovéto obecné prohlášení je klišé. ;-)
pamatam si este test F-type na topspeede ... kde to testerom miestami to az "vadilo" ake je to urevane a to aj pri beznej rychlosti v zaplave aut kde zrovna nie vzdy tuzis hulakat a putat pozornost ;-) ... jag v tomto dnes asi vedie... zvukovy prejav ma snad najlepsi z dnesnych realne dostupnych aut ( neratam nejake tie maloseriove lamba za 5 melonov )
tak takyto "chraplak" sa da pocuvat aj cely den .... moc pekna symfonia ... v takomto aute priznavam ze by mi ani autoradio s xy reprakmi vobec nechybalo .. pravdepodobne by som ho stejne mal vzdy vypnute :yes:
F-type prebudi hadam aj mrtveho .... to je uz akusticke sialenstvo ... alebo zeby dokonala automobilova symfonia? :-) .... kazdopadne bezkonkurecne v tomto dnes F-type vedie.... :yes:
ono to "slabsie" S-ko v nejednom teste aj viac chvalia ako to "hrube" R-ko.... a priznavam sam by som radsej to S-ko ako R-ko .... aj tu plati ze najsilnejsia verzia nemusi byt automaticky aj najzabavnejsia a jazdecky najlepsia ;-)
nedavno som u vas v PO videl noveho mustanga ... ;-) .... tiez moc pekne auto ... u nas vidim len predoslu generaciu ... ale asi musim byt viac trpezlivy ... :-)
inak ten F-type sa mi zatial uspesne vyhyba... zatial som nemal to stastie ho stretnut ... pritom stretnut take murcielago alebo gallardo sa mi uz neraz podarilo
Souhlas. Každopádně bych mírnil místy přehnané nadšení z designu F-Pace.
Proti Macanu totiž vypadá jako SUV ve stylu "offroad". Viz výška a opticky těžký zadek:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Vedle něj bude Macan vypadat jako SUV hothatch:
[odkaz]
Nemluvě o srovnání interierů a zpracování vůbec.
Souhlasím s definicí, Macan opravdu působí víc jako auto na silnice. Dodávám ale, že ani při svém skorometru sedmdesáti jsem vedle F-Pace neměl pocit, že by bylo nějaké příliš vysoké, nebo že by té hmoty vzadu bylo víc než je zdrávo. Celkově vyznívá dojem ze zadní části trochu podobně jako u Evoque, což dělají výš posazená světla, nízké zadní okno.
Nevím, kolik stojí srovnatelně motorizovaný Macan*, ale obecně vzato, Jag soutěží s D3, a Porsche stojí aspoň lehce nad ní, takže lze očekávat, že ve zpracování bude F-Pace zaostávat.
*podle článku zde začíná 4válcový benzín na 1,5 mil. Kč., to je o cca 400k víc, než základní F-Pace v dieselu. Myslím, že to celkem vysvětluje ty rozdíly v interiéru a tak obecně.
Macan je proti F-Pace prcek. Tady máš rodinný SUV, který je schopný jedzit terén (bez pardonu).
Klídek...a shodou okolností v neděli stál Macan na akci s F-P. Je menší a nižší, ale že bych si dovolil tvrdit i krásnější apod, ty ambice fakt nemám ;-)
je to tak.. macan je hodne natiahnuty ale nizky.... ako take nizke buggy auticko na velkych kolach... bol som prekvapny ked som ho videl stat vedla capturu alebo tigiho aky je nizucky a rozplacnuty ... vyzeral vedla nich ako hothatch ... ta jeho nizka kasna aj zadny stlpik .. no fakt ako hatch... bez srandy... s klasickymi krosmi/SUV ma macan uz hodne malo spolocne ... je to take buggy ktore by pri mensich kolach sme kludne mohli nazvat aj zmensenou panamerou ...
vacsi cayenne je uz samozrejme ine kafe... ten uz skutocne vyzera ako seriozne SUV .. :yes:
Ano, F-Pace je proti Macanu "rodinný offroad" (se všemi pro i proti) a je to na nich taky (logicky) jasně vidět. Přesně o tom tu od začátku píšu. Proto je pro něj přímější konkurencí SUV typu X3, než X4, nebo Macan.
Dělej ta srovnání trochu férovější, k tomu bílému fpacu třeba tohle: [odkaz]
Já bych nadšení z designu fpacu nemírnil, je to prostě nadmíru povedený design, a to tvé "těžký na zadek" znamená klasickou siluetu zadokolky, sporťáky jagu mají dlouhou kapotu a kabinu vzadu, porsche odkazujíc na svou klasiku, logicky vypadá hmotově jinak. Každopádně žádná "těžkost" v designu fpacu není, jakkoliv je jeho designové srovnání s menším macanem zbytečné, protože prostorově je to cayenne.
Ta bílá je taky mňamosní offšem. Z okruhu kupců jsem zaslechl, že když se FP naloží na úroveň Cayenne tak ta cena je podobná a vím ze svého blízkého okolí, že FP utřel a vyhrál to Cay. Argument byl: A máš Porsche.
Brzdi, veď cenovo je F-Pace ešte o chlp pod Macanom, Cayenne je cenovo o triedu vyššie. Samozrejme že vieš do F-P narvať výbavu tak, že cenou prekonáš Cayenne (to je prémii vlastné), ale to isté vieš aj s Macanom. A ako label potvrdí, na Macana žiadnu zľavu nedostaneš, zatiaľ čo pri Jagu sa dá zjednávať (zase potvrdí paja).
Každopádne argument "a máš Porsche" je nerozbitný, práve preto sa Macan tak predáva (človek si s ním kupuje aj trochu tej legendárnej 911, alebo si to aspoň myslí ;-) ).
U F-Pace zatím moc neuhádáš. Dejme tomu, když jsou kondice typu jdu se pro několikátého právě k vám...pak pustí něco ze své marže. Každopádně moc se toho aktuálně jako u novinky sundat nedá.
Když se F-P naloží na úroveň Cayenne? Tomu úplně nerozumím, vybavený Cayenne bude stát zřejmě víc než F-P. To, že se s F-P dostaneš na cenu Cayenne v nějaký výbavě asi proč ne, bohužel se nedá dohledat ceník, základní výbava atd.
A jestli někdo srovnával F-Pace a Cayenne? Tak to je Jaguar s prestiží mnohem dál než jsem si osobně myslel ;-)
Pokud ten prostor potřebuješ, je celkem jedno, do kterého segmentu které auto kdo řadí. Co se týče ceny, je možné, že na F-Pace skoro žádnou slevu nenabídli, zatímco na Cayenne byla slušná (ale to můžeme jen spekulovat).
Ten F-Pace je z galerie k článku a je stříbrný (ne, že by to nebylo jedno), a co ten bílý Macan z tvého odkazu, to má být argument? Má snad tak vysoký zadek, jako F-Pace, nebo je prostě jen bílý?
A pro Porsche je snad naopak typický přední pohon, nebo co tím chtěl básník říct?
Ta relativně mohutná/vysoká zadní partie je prostě logický kompromis k vůli lepší prostornosti vzadu, nemusíš s tím souhlasit, ale to je asi tak vše co se s tím dá dělat.
Stavěj se nechápavým, já vím, že nejsi.
Dal jsi odkaz na snížené GTS, já na obyčejnou verzi, stejně obyčejnou jaká je v tvém odkazu fpacu, na barvě nezáleží.
Podívej se z boku na fpace, e type... f type. Dlouhá kapota, kabina vzadu, píšu ti to.
Profil 911 a profil macanu... Nic?
Ale myslím, že víš o čem píšu, obě ta auta se snaží designově odkazovat na sport modely své značky.
Ono Macan nie je typické SUV, je to taký crossover, menší a hlavne nižší ako štandard triedy. To na jednej strane spôsobuje, že vyzerá štíhlejšie a športovejšie, ako F-P (hlavne vo verzii GTS, čo tu dáva label), ale zase nemôže konkurovať priestorovo a zrejme ani terénnymi schopnosťami.
Je jasný, kam tě srdce garáže vede, ale ono to tak úplně není a v případě E-Pace dostane Macan třídní (ne cenovou ani v otázce prestiže) tu správnou konkurenci ;-)
Popravdě, od Labela jsem tu ostrou vymezovačku moc nechápal, exterier fpacu je prostě povedený, ale už se mi dostalo informace, že to u nich nakonec macanem v garáži skončilo, takže teď už chápu. >:D
U tebe mě to stranění porsche překvapit nemůže. :-);-)
Jakou "ostrou vymezovačku"? Viz 12:56. Nemůžu za to, že poslední dobou býváš diskusně paranoidní a děláš si vlastní nepodložené závěry. Napíšu A, a ty na to napíšeš, že nevíš proč si myslím zrovna to B a C. Nikde jsem nepsal, že je fpace jakkoli špatné auto. Byla to reakce na plácání H/K (viz 12:56), nikoli na článek. Pekelník i Paja to pochopili (viz jejich reakce), tys to naopak nedal...
P.S. V garáži zatím nic není, to bys o tom věděl. F-Pace byl taky v hledáčku a právě nechtěná "rodinná" zadní partie je jedním z několika důvodů proč nakonec neprošel.
ad P.S. Fpace je evidentní rodinné auto, pro důchodce zbytečně velké, vím, že jste zkoušeli evoqua, takže konečné řešení macanem, jako lepším autem, je logické, fpace je tady mimo výseč. Ty se orientuješ natolik, že sorry, ale to, "byl taky v hledáčku", ti prostě nežeru. ;-)
To ovšem značí, že je někde na place Olroud 10 let starý s nájezdem 27000km >:-[] no prosím a pak že to nejde. Ode dneška věřím tomu, že německé audi po lékařích a seniorech mají najeto málo... minimálně teda od hranic k nám >:D
Přes veškerý snahy postavit F-P proti Macanu je záměr Jagu trochu jiný. Postavit rodinný SUV s jízdními vlastnostmi na úrovni Macanu a konkurovat D3 v segmentu Q5/X3-4/GLC. Macan je rozměrově (hlavně zevnitř) trochu níž, na druhou stranu má image značky, která všechny zmíněný naprosto převyšuje. Pokud bude nějaký auto trochu blíž, pak to bude připravovaný E-Pace.
Stejně tak F-P nenabídne vzduchový podvozek, tato technologie zůstane vyhrazena modelům RR a prvně na nové hliníkové platformě vyjede jeho bratr z rodinné stáje a to menší sourozenec Range Roveru Sport, který vykryje propast mezi "levným" Evoque a velkým RRS.
suhlasim... F-pace podla mna necieli na macan a dokonca ani na zrudicku X4 aj ked sa to moze zdat z cisel cennikov a tabuliek .. prave preto tvrdm aj nadalej ze jeho najvacsi super bude RR sport a zrejme aj take MB GLC ;-) s ktorym su nielen na papieri ako dvojicky ale aj vizualne su obe vozy moc elegantne a podobne ladene s podobnou filozofiou a vyzarovanim ...
vykonovo mozes F-pace porovnat aj s grand cherokee ci povedzme Q5 ale budme uprimni.... zakaznici ktori pojdu po aute ako je F-pace... su vo vacsine ti ktori sa skor obzeraju po RR Sporte alebo MB GLC ... lebo prave pri tychto autach je ich filozofia a cielenie najblizsie k Jagu bez ohladu na tabulky a ceny
tak nech ti to padne na uzitok :yes: .. sice to uz asi necitas ale... aspon ti zazelam vsetko dobre ... tak sa drz... a nie ze si to rozmyslis lebo to by si ma nastval ;-):yes:
pises ako keby leon a octavia si tiez nekonkurovali ;-) ... alebo sportage s tucsonom
F-pace a RR sport si maju k sebe blizsie ako sa zda.... kazdopadne nech si zakaznik vyberie ktorekolvek z dvojice ... uspech predsa ostane doma ... tak ako je to aj v pripade sportage/tucsonu ci povedzme octavie/leona :-)
PS: tu predsa nejde o ziadne kakanie si do hniezda... ale o posilnenie pozicie ... dvom sa v zaplave konkurencie spolocne "dycha" lahsie ako jednemu ... sam uznas ze leon tiez nevznikol preto aby kakal octavii do hniezda ale aby spolocne koncern posilnil svoje pozicie v triede ;-)
Cílem koncernu nebízejícího více řad ve stejném segmentu je vždy pokrýt jej v maximální šíři. V nižší střední VAGu je zvlášť těsno, ale stále platí, že jde o do jisté míry odlišné modely (Golf jako tradiční třídní etalon, Octavia jakožto praktický liftback za rozumnou cenu, Leon snažící se o sportovní image). Kdyby sesterské modely soupeřily jen mezi sebou a požíraly si prodeje navzájem, znamenalo by to x-násobné náklady při podobném výsledku.
Takže Jaguar zcela určitě nevyvíjel F-Pace proto, aby zkanibalizoval RR Sport. Konec konců, ten je cenově i rozměrově na jiné úrovni a myslím, že evidentně cílí jinam.
RR Sport a Fpace mají od sebe dál než si myslíš, přestože dle rozměrů ne úplně o třídu, prakticky to o třídu je, prostorově i pojetím, RR sport má prostor i projev auta vyšší střední, fpace auta střední třídy, je to jako sice jízdně schopný, ale pořád lachtan proti mrštnému tučňákovi. ;-)
Udělal jsem si rodinný ideál a je to pořád pár statisíců od RRS. RRS je bezkonkurenční pohodlí, na to F-Pace nemá. Klasický design, který nebude stárnout ani po 10-ti letech a vzdušnost.
Hlavně...RR představí na jaře zcela nový model. Hliníková platforma F-Pace, vzduch a hodně přiostřený vlastní designový jazyk.
po osobním setkání se "živými" novorozenými exempláři XE, XF a F-PACE mě napadlo jen jediné. Kočka vrátila ve velkém stylu a v plné síle... víc se mi nechce rozepisovat...
F-PACE je volba pro ty, co nechtějí přišlápnuté žabáky či vykulence s poruchou štítné žlázy, případně nechtějí předčasně jezdit v rakvích či kostkách (tak na mě některé konkurenční deutche designy působí).
Čirá radost...
F-pace je cistokrvna selma... v dnesnom automobilovom svete doslova akoby vzacny cierny panter ... fakt taketo nieco len tak nestretnes...... nemecka konkurencia je razom v ulohe pouheho statistu :yes:
no zrovna ty sam dobre vies ze zvyknem pisat k teme... ale potom pride niekto kto napise volovinu mimo temy bud formou nadavky alebo zosmiesnenia ale s tym ja uz nic nespravim ;-)
ale na druhej strane sa velakrat aj ja sa zasmejem na tychto reakciach mimo temy ... klamal by som keby som povedal ze nie ;-) ... s takym fostekom sa da pekne pospasovat a posrandovat aj napriek tomu ako na mna spociatku vybehol ... dnes sa uz len smejem a mam rad aj jeho narazky .. on to dokaze moc sikovne.. ale aj webpaja.. ozzman ... a dalsi ... aj ty si v pohode.. vazim si to :yes:
ta "hele" odpoved to bola takym Ozzmanovym stylom ... ;-) .. ale zbytok toho "nepekneho" uz nespominas >:D ... ber to v dobrom :yes:
ciste racionalne – F-Pace je na zivo krasny auto, rozmerove trida ve tride, naftovy motory trosku zamerne prehlizim byt budou hrat, bohuzel, prim... Zrovna jsem v situaci, kdy jsem objednaval podobne velke, resp. vetsi, SUV s benzinovym motorem. F-Pace bohuzel v top vybave a motorizaci vyjde na 2.8mio s dph, a to jsem tam nezaskrtl zcela vse. Pokles hodnoty bude vetsi nez u nemecke konkurence. Z meho pohledu mu je nejbliz MB GLC 43 AMG, ktere nabizi po technologicke strance z meho pohledu vic a hlavne stoji o 400tKc mene, i kdyz se clovek rozvasni s priplatkovou vybavou. Macan GTS jde krasne vybaveny do 2.6mio, Turbo 2.8-2.9mio. BMW X3/4 40i mi moc nerika, ani jsem nezkousel skladat, ale verim, ze i to bude s cenou niz nez F-Pace. Takze tu mame nadherne auto, za vic nez premiovou cenu, s nic moc servisem a ne zcela priznivym vyhledem na udrzeni hodnoty. Skoda. Budoucim majitelum ale palec hore.
Cena je taková, jakou jsou ochotni akceptovat zákazníci, vzhledem k tomu, že F-Pace je nejrychleji prodávaným modelem v historii značky, je její nastavení zřejmě adekvátní.
Auta servisuji v autorizovaných servisech v rámci ČR od roku 2012 a samozřejmě jezdím tam, kde kupuji. Až na drobnosti (který se dají zažít všude) jsem spokojen a teď navíc s bonusem alespoň částečných servisních úkonů v rámci kupní ceny jako to má M-B nebo BMW.
Odjetá auta jsem prodával víceméně za stejný ceny jako srovnatelně stará a ojetá D3 ;-)
to neni dobry vyhled prodavat stejne stara ojeta auta viceneme stejne draho jako u nemecke konkurence, pac d3 jsou vsechna za min v pripade nejsilnejsiho benzinu, o statisice >:-[]:)))) just kiddin
Ojetej Jag koupi fanda znacky, vetsina beznejch lidi typu "som zarobil, koupim poradny faro mamo" se bude spis divat po d3, aby se ukazali, vse ma sve plusy i minusy
F-Pace se mi strasne libi, fandim mu moc, stejne tak konecne nekdo prisel s activity klicem, sice za 10k, ale prisel, pro me must have zalezitost treba. Resim dost casto, co s klicema, kdyz jdu na kolo nebo v lete k vode. Snad to konkurence obslehne.
taky just kiddin...
tak jsem udělal takovej pokus... a zašeptal jsem na manželce do ucha "macan"...
rozesmála se na celé kolo... ale slovo Jaguár na ni kupodivu působilo úplně jinak...
macana máš v gatích:)
ten klíček v hodinkách je geniální, ale vskutku geniální nápad. doklady, prašule, všechno do přihrádky, a šup na bazén. žádný do tenisek jak doteďka:)
do prčic to by mohli dělat i v aftermarketu...
Zkoušel jsi Porsche? Co F-Pace? A jak jsi Macan vyslovil? Aby tedy bylo jasné, čemu se smála (kdyby se smála oficiální výslovnosti, tak by mi to přišlo zvláštní; zatímco u českého macana pochopitelné).
koukám, že jsem si dneska naběh... jednou se ženou a podruhé tady, v diskusi
...tak v první chvíli jsem si bláhově myslel, že se přece jen objeví někdo znalý intonačních pravidel a napadne ho například Quoth the Raven, "Nevermore."
s důrazem právě na to árrrrrrrrrrrrrrrrrrr, kteréžto vyvolává v ženách daleo více vzrušení, než macan, neb přistoupit k ženě pouze s kolíkem jest opravdu zralé na brzkou nevěru...
Ale v podstatě ad absurdum... když nějaké ženě řekneš, že máš macana, bude o tobě silně pochybovat, ale pokud projevíš smysl pro nevázanou šelmu, začne být doopravdy zvědavá, neboť dravost jest plná fantazie a vzrušení... toliko výklad mého nezdařeného komentáře.
Lidé vzdělaní a schopní číst klasiky literatury v originále pochopili a ostatní nechť ve svých chabých fantaziích podléhají myšlenkám na vlastnické šílení a podobné nesmyslnosti ve vztahu muž versus žena :-) včetně nevěr a poměřování velikosti svých orgánů.
Nevšiml sis náhodou logické narážky nicku _MT_ z 19:10?
Takže zkus udělat stejný pokus, jen tentokrát naopak... zašeptej na manželce do ucha "F-Pace"..., možná si/ti poklepe na čelo ... ale slovo Porsche (s magickým "rrr") na ni bude kupodivu působit úplně jinak... :-|:*);-)
"Tak co bys řekla třeba Porsche?"
odpověď zněla: "já bych raději novou střechu na stodolu a přikoupila nějaké ovečky... a u zadní louky je třeba opravit bránu..."
takže zatím jediný ten Jaguárrrrrrrrrrrrr má kýžený efekt :-);-)
Tak já Jaguar vyslovuji tak, jak to vyslovují v Anglii. ;-) Ten však žádné árrr nepotřebuje, tedy žádná škoda, stačí Jag a kalhotky padají ke kotníkům. >:D
První příspěvek byl čistě o tom, že mícháš značky a modely. Což je zvláštní. A pak ne každý ví, jak vlastně Macan vyslovit. Je tedy pěkné, že se smála, ale nevím čemu. Vtípků mě napadlo několik, ale zdržel jsem se. ;-)
No, lenze keby som jej to povedal zrovna ja, tak by som klamal ( mam Cayenna ;-) )
Ale to magicke errrrrrr sa da kludne povedat v tom Porrrrrrrsche... ;-)
a uvahy ad absurdum - ja to riesim inac: ked je zvedava, tak dostane moznost "testovacej jazdy" no a poväcsinou to konci tak, ze len 1 testovacia jazda nestaci... >:-[]
Proste u mna je velke vsetko: Ja, chalupa, auto, pes, "kašpárek" >:D , ... a uz ked srandujeme, tak aj dlhy v bankach, na dan. urade, socialke, ... >:D >:D >:D >:D
k tej konkurencii co pises hned vyssie ... este ma napadol ten novy lexus RX.... podobne ako F-pace ma tiez charizmy na rozdavanie a posobi uz hodne stylovo a sportovo .... [odkaz] ... zaroven sa ani velkostne od F-pace moc nelisi teda aspon razvorom ... vid tabulky
nemozem si pomoct ale ja ten novy dizajn lexusov zeriem aj s navijakom ... moc sa mi paci aj RX aj mensie NX ..... ich krasa je ina ako krasa GLC alebo F-pace ale z mojho pohladu su to vizualne fakt bezchybne kusky ... a paci sa mi ze lexus sa uz dnes nemusi obzerat po mercedese aby spravil krasne charizmaticke a napadite auto .. lexus sa nasiel a to je na tom to najkrajsie... lexus je dnes uz konecne lexusom aky chcem vidiet :yes:
Lexus možná umí dělat design, ale strašlivě rychle stárnoucí... ale podívej se na kočky... tam vždy přemýšleli dopředu. A to (naštěstí) i tentokrát. Žádný negativní tvar, žádný podbízivý trend.
Lexus to plácá a plácá a plácá a strašlivě rychle stárne