Dotace hýbou světem. Třeba i ta Tesla e-car by bez nich byla jen vzpomínka na staré rádio... :-! Dotace fundamentálně vznikly jako jeden z nástrojů pro přerozdělování peněz pošlých z daní těch co pracují, těm co nepracují...anebo jako v tomto případě těm, co experimentují a nemusí na to shánět prostředky ze soukromých zdrojů. To se to podniká, když vývoj a všechno další zatáhnou pracující... >:-[]
to je to, co mě na tom štve... protože vím, že to lze i bez dotací... a levněji, protože tam není takové to "tomu dal a tomu dala a tam těm musíme být také vděční"...
Svět fungující na dotacích je podvod a jen zvyšuje sociální rozdíly a prakticky likviduje střední vrstvu. O tom jsem skálopevně přesvědčen.
já vím... když já si nemohl pomoct. Představil jsem si takové ty roztřepené drátky u autíčka ze staré autodráhy...
Co se týká indukčního nabíjení... to je slepá cesta. Vždyť bychom vytěžili celou planetu kvůli mědi a všechnu zbývající energii spotřebovali na výstavbu infrastruktury... nene, tohle je špatně.
tady maz nazornou ukazku jak to funguje treba u autobusu [odkaz]
v UK se takto provozuje doprava na Londynskem letisti Heathrow, testuji tam takto elektrobusy na 2 linkach, a zacala se takto u Londyna stavet i dalnice, respektive na kazde starne pruh vyhrazeny pro EV kde jsou indukcni smyscky pro dobijeni za jizdy pro osobaky, elektrobusy a elektricke nakladaky, ma se to tusim testovat 18 mesicu aby se pak rozhodlo jestli se to rozsiri na zbytek dalnicni site po cele UK
slepa vetev do ktere se postupne zapojuji i automobilky? Nissan to jiz preznetuji i videem jako budoucnost jejich elektrickych aut, misto nabijecich stojanu proste indukcni stani [odkaz] ano to pak cele totiz slouzi jako storage energetiky, kdy auto nejen cerpa, ale zaroven slouzi do urcite kapacity i jako zaloha
ted je to vtipne, ale ono se opravdu uvazuje o tom ze prave silnice (ty po kterych se muze mimo zavody normalne jezdit) budou skusebne vybavene indukcnim dobijenim pro potreby testovani Francouzskych znacek, presne tak jak se to nyni stavi na jedne dalnici v UK, kde s ebude testovat indukcni dobijeni v beznem provozu do vahy vozidel 32 tun, tedy osobaky, autobusy a "lehci" nakladaky
děda7 > spis jen sleduju deni na danem vedeckem posunu danych technologii ;-) ano se tito lide radi chlubej tim co zrovna zkoumaj a nejen ze se vydavaj vedecke zpravy kterym clovek spise nerozumi, ale publikuji o tom i clanky kterym jiz celkem rozumnet je, a pokud i technicky team z Toyoty tvrdi ze pouzitelnost vodiku by mela bejt v idelanim stavu mezi roky 2040-2050 tak je i laikovi jasne ze do te doby zadnej vodik potreba nebude, do te doby si vystacime s ropnyma palivama a pomalu prejdem na elektrinu ne pomoco vodikovych EV ale pomoci baterko indukcnich EV, Toyota v tom zustala uplne sama a sama nema sanci postavit infrastrukturu takovou aby to prilakalo vic nez par tisic fanousku rocne :-! jedinou vyhodou vodiku je dnes rychlost tankovani, tedy neco co by jiz v 2019-2020 melo Audi a Porsche v pripade baterkovich EV postupne odbourat s jejich 800V systemem ktery by kapacity okolo 100kWh meli zvladat nabit do 15 minut (da se predpokladat ze to prebere celej koncern), totez dobudoucna planuje Tesla aby ze soucasne cca hodky bylo nabijeni ctvrtinove az tretinove, Nissan, BMW, Renault, PSA, BYD, EPT a Kaist se venuji indukci a jak jsem psal, nejen ze se to testuje, ono se jiz treba v te korei dotestovalo a nasazuje se to plne do provozu, v Korei jiz takto tusim funguje 12-15 linek
na to proste neni treba vestecka koule, na to staci cist to to o tom pisou sami autori
Toyota jde do vodiku protoze na to ma od Japonska celkem slusne dotace, a Toyota rozhodne prvni auto na vodik neuvedla, prvenstvi ma Honda a po ni Hyundai jejichs vodikova auta se prodavaj celkem dlouho
a prave proto ze vyvoj jde kupredu milovimi kroky, tak nema vodik sanci, tu sanci mel tak pred 20 lety, dneska ho predehnali a dale mu utikaji baterky ktere vyrazne klesaji na cene a maji v zasobe dobudoucna par zajimavych smeru, tech se sice dockame treba az za 5-10-15 let, ale vodik do te doby urcite nezlepsi svoji efektivitu 3a vice krat :-! naopak Mirai vodikova auta jeste prodrazil, protoze aby mel takovej dojezd jakem ja, tak musi mit vodik uskladneny tlakem nad 800 atmosfer a o chlup vetsim tlakem se do nej musi i cerpat, a cerpacna na vodik co dokaze tankovat nad 800 atmoisfer je extremne draha a po celem svete jich vpodstate je jen 8 kusu a vsechny postavene za spoluprace Toyoty a extra stedrych dotaci, u bezne vodikove cerpacky ktera je i tak draha si Toiotu Miraj natankujes ani ne z pulky, takze ma pak i ani ne polovicni dojezd
a nezapominejme na jeden extremni neduh vodiku, nesmi se v obydlenych oblastech skladovat ve vetsim mnozstvi, takze i sebelepsi plnicka vodiku zvladnena jednu kapacitu treba jen 20-30 aut, pak je treba doplnit zasoby, dovedes si predstavit ze by benzinka mela nadrze jen pro 20-30 aut? nektere benzinky by mohli zavrit behem 10-15 minut protoze nemaj palivo a cekaji na dalsi >:D
[odkaz] neomezi, ta zapletna na NS byla osvetlena jiz davno, byl to pokus "tunera" a auto se preplo do servisniho rezimu, holt kdys se do auta rejpe tak muze nastat problem
videi teslarati kde s tou Teslou objizdej zavodni okruhy v USA je spousta, zavodu se s ni zucastnujou pravidelne a dari se jim i umistovat, porazi i zavodni specialy, jedinej rozdil je v tom ze po zavode proste musej dlouho nabijet, ale sprinty tedy zavody kde se jede treba 8-10 kol zvladaj vpohode, ono ty benzinaky maj pri tech zavodech taky vetsinou spotrebu ze ujedeou treba jen 12-15 kol a pak musi tankovat, ja jsem s RS6 na Mosteckem autodromu nadrz vyjezdil za cca 100km
naopak v CR to bude super zaminka jak znovu rozkopat i ty silnice co to nepotrebujou >:D , troleje jsou nesmysl a naopak se ruzne po svete rusej a zavadi se bud trolejove nabijeni na zastavkach a tedy bez dratu po nad silnici, nebo se nahrazuje prave indukci, troleje byl pokus Scanie ktera to okoukali u tezke "tezebni" techniky kde trolejovej system vyuzivaj kuprikladu tezkotonazni dumpery kde se k pohonu vyuziva prave elektropohon a diesely tam jsou jako v lokomotivach jen jako generator [odkaz]
nastesti trolejove vedeni se na vetsine dalnic v Evrope neda ani legislativne postavit
Musím souhlasit se SamanARem ohledně vodíku. K výrobě vodíku potřebuješ obrovské množství elektrické energie. Jeho pozitivní efekt je pouze v emisích při spalování (respektive neemisích). Jeho výroba je drahá, skladování také.
ve svete to s elektrinou nic nedela, naopak obnovitelne zdroje ve svete elektrinu tezce zlevnuji, kuprikladu v Emiratech (nojo v mece ropy kde ropu davaj snad i do vodnich posteli) tak neskutecne zlevnuji cenu elektriny diky tomu jak se firmy predhanej v tom ktera bude kde dodavat elektrinu z obnovitelnych zdroju, a v Evrope kde to asi bude mit vetsi vahu pro porovnani, tak treba v Norsku nebo Nizozemsku kde je elektromobilu celkem dost (tretina nove prodavanych aut v Norsku jsou auta do zasuvky a jezdi jich tam jiz prez 100 tisic) tak je cena elektriny vyssi nez v CR a byla tam vyssi i pred rokem 2000 kdy tam temer zadne elektromobili nebyli, Cesi plati za elektrinu celkem malo, a ikdyby stoupla na dvojnasobek, tedy lehce nad prumer ceny ktera je v EU, tak by se as tak moc nestalo, ovsem predpokladam ze pokud bude cena stoupat, bude se tak dit pomalu a ne skokove o 100% za jeden den, spise se to rozlozi treba do 10-15 let, momentalne ale cena elektriny v cele EU vcetne CR klesa, ono pokud by doslo ke zdrazeni, tak spise co do spotrebni dane elektriny, a aby se rekneme dostala na treba 4 koruny a tim cenu elektriny zdvojnasobila, tedy stala prumerne nejakych 8korun za kWh, tak by ta spotrebni dan musela stoupnout o cca 14000% cos je utopie >:D
a vodiku se opravdu nebojim, to palivo se v doprave nema sanci uchitit neb je drahe, drahe a zase drahe, jako jestli ve vodik nekdo veri tak aat si veri, ja mu to brat nebudu, pro provoz vodikoveho EV je potreba cca 3x vice elektriny nez pro provoz baterkoveho EV, pokud by tedy doprava presla na vodik, budeme potrebovat 3x vice elektriny :-)
Jasný, ale je třeba si pamatovat, že Toyota také zůstala v dalším vývoji hybridů sama po té, co s ním skončila Honda....no a kde jsme dnes? Nedá se vyloučit, že se historie nebude opakovat, i když pochybovačů je jako vždy kopec. ;-\ Čtení toho, co bylo publikováno je užitečné, ale ne rozhodující. Rozhodující je to, co není zatím publikováno.... :-!
Dědo, vždycky bude dražší. Vodík potřebuje k velkovýrobě buď fosilní paliva, nebo elektrickou energii. Je to produkt. Musí se vyrobit.
Výroba vodíku má smysl v zemích, jako je třeba Island, kde k tomu mohou využít "přírodních podmínek", nebo tam, kde vyrábějí elektrickou energii z jádra. Je nutno podoknout, že k výrobě vodíku se používá komodita, která je a bude čím dál dražší, ač si to dnes zatím nikdo neuvědomuje. A tou komoditou je voda.
Slunce tady je a bude, jediným problémem je, že fotovoltaické články vyrábějí jednosměrný proud, který se musí překlopit na proud střídavý... tam dochází v celém řetězci k největším ztrátám, ale jinak zdroj je prakticky nekonečný... ještě asi 4000000000 let :)
Těžko si představit, jak se u nás budou rozkopávat stovky kilometrů dálnic kvůli indukčním smyčkám, když neni na výměnu opotřebovaných povrchů. Navíc indukční dobíjení má celkem vysoký ztráty.
Bude zajímavé vidět, co to udělá s cenou elektřiny až bude těch e-aut jezdit hafel. Ale pozor. Jako městské vozítko, v tuto chvíli (ale bacha na vodík...?), už dávají e-auta smysl.
No nevím, nevím, když Toyota jako první začala s hybridy, tak ji dlouho nikdo nevěřil, teď už mají hybridy všichni a Toyota, zase jako první, uvedla vloni na trh auto na vodík........a zase všichni pochybují. ;-) Jen aby se historie neopakovala... ;-) A pozor, vývoj jde kupředu mílovými kroky. Tak jako první hybridy a el.auta měly dojezd na el. nic moc, dnes je to úplně někde jinde. Zrovna tak s výrobou vodíku. Dnes je potřeba k výrobě elektřiny hodně, za 20 let to bude zase úplně někde jinde.... :-! Vodík, bych v žádném případě nepodceňoval.