Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Letošní Pikes Peak pojede i Tesla Model S. Chce překonat rekord!

David Bureš David Bureš 19. 5. 2016 • 02:35
22
41
Zobrazit náhledy (22)
Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S
Elektromobil Tesly se závodu na vrch Pikes Peak zúčastnil již v minulosti. To byl však Roadster, Model S na tuto akci vyrazí vůbec poprvé.

Mezi účastníky letošního ročníku tradičního závodu na vrch Pikes Peak bude i Tesla Model S. Luxusní elektromobil bude pro potřeby závodu speciálně upraven tak, aby zajel slušný čas. Jezdec Blake Fuller má totiž s modelem S ambiciózní plán, chce překonat stávající rekord!

Jestli si ťukáte na čelo, že Fuller chce překonat tři roky starý rekord 8:13,878 Peugeotu 208 T16 Pikes Peak se Sebastienem Loebem za volantem, je potřeba věci uvést na pravou míru. Fuller nechce přebít absolutní rekord Pikes Peaku, nýbrž rekord pro produkční elektromobily. Ten zajel v roce Roy Richards s Hondou Fit s časem 12:55,591.

Tesla Model S P90D bude sice nasazen v kategorii produkčních elektromobilů, je však otázkou, na kolik ho můžeme považovat za sériový. Luxusní liftback totiž bude vyzbrojen speciálními bateriemi, které mají být o 80 % lehčí než v případě sériového elektromobilu.

Fuller má s takovými akumulátory zkušenosti, protože vedle závodění vede firmu Go Puck nabízející powerbanky, alias přenosná energetická zařízení. Američan navíc založil i společnost Braille Battery, která dodává lehké lithium-iontové akumulátory do několika závodních šampionátů, včetně formulové série IndyCar nebo okruhového šampionátu DTM.

Detaily o upravených baterií zatím neznáme, patrně ale bude jejich kapacita výrazně nižší než u sériového auta, což u speciálu, který si musí poradit „jen“ se zhruba dvacetikilometrovou tratí, tolik nevadí. Sériový model S ve sportovně laděné verzi P90D s pohonem všech kol používá 90kWh baterie, které mu podle norem umožní na jedno nabití ujet až 434 kilometrů.

Elektromobily jsou na Pikes Peaku stále oblíbenější. Třeba loňský ročník vyhrál s časem 9:07,222 Rhys Millen na speciálu eO PP03, který byl poháněn elektrickým motorem. S elektromobily už několik let jezdí i tradiční účastník této akce Nobuhiro Tadžima, který loni osedlal speciál nazvaný Tadžima Motor E-Runner Concept1. Letošní ročník Pikes Peaku se koná 26. července.

Související články

Témata
Avatar - white label
24. 5. 2016 10:39
Re: A co takhle
Proč ne, akorát místo doplňování paliva se vymění spešl rychlo měnící baterie... ;-)
21. 5. 2016 20:47
Re: A co takhle
[odkaz]
21. 5. 2016 09:21
Re: A co takhle
Jasný, ale je třeba si pamatovat, že Toyota také zůstala v dalším vývoji hybridů sama po té, co s ním skončila Honda....no a kde jsme dnes? Nedá se vyloučit, že se historie nebude opakovat, i když pochybovačů je jako vždy kopec. ;-\ Čtení toho, co bylo publikováno je užitečné, ale ne rozhodující. Rozhodující je to, co není zatím publikováno.... :-!
21. 5. 2016 09:05
Re: A co takhle

děda7 > spis jen sleduju deni na danem vedeckem posunu danych technologii ;-) ano se tito lide radi chlubej tim co zrovna zkoumaj a nejen ze se vydavaj vedecke zpravy kterym clovek spise nerozumi, ale publikuji o tom i clanky kterym jiz celkem rozumnet je, a pokud i technicky team z Toyoty tvrdi ze pouzitelnost vodiku by mela bejt v idelanim stavu mezi roky 2040-2050 tak je i laikovi jasne ze do te doby zadnej vodik potreba nebude, do te doby si vystacime s ropnyma palivama a pomalu prejdem na elektrinu ne pomoco vodikovych EV ale pomoci baterko indukcnich EV, Toyota v tom zustala uplne sama a sama nema sanci postavit infrastrukturu takovou aby to prilakalo vic nez par tisic fanousku rocne :-! jedinou vyhodou vodiku je dnes rychlost tankovani, tedy neco co by jiz v 2019-2020 melo Audi a Porsche v pripade baterkovich EV postupne odbourat s jejich 800V systemem ktery by kapacity okolo 100kWh meli zvladat nabit do 15 minut (da se predpokladat ze to prebere celej koncern), totez dobudoucna planuje Tesla aby ze soucasne cca hodky bylo nabijeni ctvrtinove az tretinove, Nissan, BMW, Renault, PSA, BYD, EPT a Kaist se venuji indukci a jak jsem psal, nejen ze se to testuje, ono se jiz treba v te korei dotestovalo a nasazuje se to plne do provozu, v Korei jiz takto tusim funguje 12-15 linek

na to proste neni treba vestecka koule, na to staci cist to to o tom pisou sami autori
20. 5. 2016 19:06
Re: A co takhle
No a právě díky tomu, že lidé jsou hloubaví a každou chvíli se něco vyřeší, už nežijeme v jeskyních a píšeme si na internetu... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku