Novinky
u elektromobilů není hlavním cílem překonat rekord, ale hlavně dojet >😁
Vtipne, no trochu krecovite, vetsina dnesnich elektromobilu by ten kopec v delce cca 20km v pohode zvladla.
Na baterku jasně, ale už probleskly zprávičky, že třeba na NS není Tesla to pravé ořechové... musí se to taky uchladit atd.
Ano, to psai roznovan, ze na ookruhu se po par km omezi vykon.
[odkaz] neomezi, ta zapletna na NS byla osvetlena jiz davno, byl to pokus "tunera" a auto se preplo do servisniho rezimu, holt kdys se do auta rejpe tak muze nastat problem
videi teslarati kde s tou Teslou objizdej zavodni okruhy v USA je spousta, zavodu se s ni zucastnujou pravidelne a dari se jim i umistovat, porazi i zavodni specialy, jedinej rozdil je v tom ze po zavode proste musej dlouho nabijet, ale sprinty tedy zavody kde se jede treba 8-10 kol zvladaj vpohode, ono ty benzinaky maj pri tech zavodech taky vetsinou spotrebu ze ujedeou treba jen 12-15 kol a pak musi tankovat, ja jsem s RS6 na Mosteckem autodromu nadrz vyjezdil za cca 100km
videi teslarati kde s tou Teslou objizdej zavodni okruhy v USA je spousta, zavodu se s ni zucastnujou pravidelne a dari se jim i umistovat, porazi i zavodni specialy, jedinej rozdil je v tom ze po zavode proste musej dlouho nabijet, ale sprinty tedy zavody kde se jede treba 8-10 kol zvladaj vpohode, ono ty benzinaky maj pri tech zavodech taky vetsinou spotrebu ze ujedeou treba jen 12-15 kol a pak musi tankovat, ja jsem s RS6 na Mosteckem autodromu nadrz vyjezdil za cca 100km
tady maz nazornou ukazku jak to funguje treba u autobusu [odkaz]
v UK se takto provozuje doprava na Londynskem letisti Heathrow, testuji tam takto elektrobusy na 2 linkach, a zacala se takto u Londyna stavet i dalnice, respektive na kazde starne pruh vyhrazeny pro EV kde jsou indukcni smyscky pro dobijeni za jizdy pro osobaky, elektrobusy a elektricke nakladaky, ma se to tusim testovat 18 mesicu aby se pak rozhodlo jestli se to rozsiri na zbytek dalnicni site po cele UK
[odkaz]
Těžko si představit, jak se u nás budou rozkopávat stovky kilometrů dálnic kvůli indukčním smyčkám, když neni na výměnu opotřebovaných povrchů. Navíc indukční dobíjení má celkem vysoký ztráty.
nastesti trolejove vedeni se na vetsine dalnic v Evrope neda ani legislativne postavit
Co se týká indukčního nabíjení... to je slepá cesta. Vždyť bychom vytěžili celou planetu kvůli mědi a všechnu zbývající energii spotřebovali na výstavbu infrastruktury... nene, tohle je špatně.
Svět fungující na dotacích je podvod a jen zvyšuje sociální rozdíly a prakticky likviduje střední vrstvu. O tom jsem skálopevně přesvědčen.
a vodiku se opravdu nebojim, to palivo se v doprave nema sanci uchitit neb je drahe, drahe a zase drahe, jako jestli ve vodik nekdo veri tak aat si veri, ja mu to brat nebudu, pro provoz vodikoveho EV je potreba cca 3x vice elektriny nez pro provoz baterkoveho EV, pokud by tedy doprava presla na vodik, budeme potrebovat 3x vice elektriny 😄
Výroba vodíku má smysl v zemích, jako je třeba Island, kde k tomu mohou využít "přírodních podmínek", nebo tam, kde vyrábějí elektrickou energii z jádra. Je nutno podoknout, že k výrobě vodíku se používá komodita, která je a bude čím dál dražší, ač si to dnes zatím nikdo neuvědomuje. A tou komoditou je voda.
Slunce tady je a bude, jediným problémem je, že fotovoltaické články vyrábějí jednosměrný proud, který se musí překlopit na proud střídavý... tam dochází v celém řetězci k největším ztrátám, ale jinak zdroj je prakticky nekonečný... ještě asi 4000000000 let 😊
a prave proto ze vyvoj jde kupredu milovimi kroky, tak nema vodik sanci, tu sanci mel tak pred 20 lety, dneska ho predehnali a dale mu utikaji baterky ktere vyrazne klesaji na cene a maji v zasobe dobudoucna par zajimavych smeru, tech se sice dockame treba az za 5-10-15 let, ale vodik do te doby urcite nezlepsi svoji efektivitu 3a vice krat :-! naopak Mirai vodikova auta jeste prodrazil, protoze aby mel takovej dojezd jakem ja, tak musi mit vodik uskladneny tlakem nad 800 atmosfer a o chlup vetsim tlakem se do nej musi i cerpat, a cerpacna na vodik co dokaze tankovat nad 800 atmoisfer je extremne draha a po celem svete jich vpodstate je jen 8 kusu a vsechny postavene za spoluprace Toyoty a extra stedrych dotaci, u bezne vodikove cerpacky ktera je i tak draha si Toiotu Miraj natankujes ani ne z pulky, takze ma pak i ani ne polovicni dojezd
a nezapominejme na jeden extremni neduh vodiku, nesmi se v obydlenych oblastech skladovat ve vetsim mnozstvi, takze i sebelepsi plnicka vodiku zvladnena jednu kapacitu treba jen 20-30 aut, pak je treba doplnit zasoby, dovedes si predstavit ze by benzinka mela nadrze jen pro 20-30 aut? nektere benzinky by mohli zavrit behem 10-15 minut protoze nemaj palivo a cekaji na dalsi >😁
vodik je a bude pro nadsence
na to proste neni treba vestecka koule, na to staci cist to to o tom pisou sami autori