Zakončili jsme test fabie poháněné stlačeným zemním plynem CNG. Minule jsme zase podrobně prověřili Dacii Logan na LPG. Který plyn a které z levných kombi bychom si vybrali?
Na pohled je hezčí Logan MCV.
Je to krasavec, velký kombík.
To, že je nízkonákladový, je obrovská přednost.
Fabia je malinký kombíček, do kterého se nic nevejde. Fabia je ošklivá.
LPG, které stojí v Praze na pěti až šesti pumpách 10,90, jinak 11,50 na ostatních 20 pumpách, je tisíckrát lepší, než CNG za 24,- na všech šesti pumpách.
Kdo chce mít krasavce a jezdit za nula nula houby, ať jde do Logánka, já ho mám.
0.9 Tce LPG turbodrákula, spotřeba zatím po Praze 6,2 l
66 haléřů na kilometr.
Jezdím na spotřebu, s tímto motorem to jde dobře, musí se vědět, jak na to.
Topení je normální, nechápu, proč se jim nelíbí.
po tom jelitu, co jezdilo každej den z Třebíče do Prahy s oktávkou a vlekem, místo aby si koupilo dodávku a sympatickým stavebníkovi Laštiakovi, co rval do Logana 800kg ípy, je tady další vykuk. Haering. A je to při neděli palba:
- auto, ve kterém se při 3000rpm blížíte 130 je pro mě řidičskou nirvánou
- počkám, až bude více Dacií s 0.9Tce na LPG s nájezdem přes 200.000 a na zkušenosti majitelů (jasně, do tý doby bude mít ta jeho kokta 700 táců a von to samý bude chtít od přeplňovaný 0.9)
To je jako nějakej novej víkendovej seriál? Co jméno - "Strupy na dráze"?
Jinak - pitomá CNG Fábia od Havexu je šílená, nesmyslná a trapná. Kolik o ní bude ještě článků?
Co se týče Loganu, kdo takové auto potřebuje, je to OK a fabrický. Prostorný, dá se říct robustní, levné a úsporné a proti tý Fábce je to letadlo. Ale bohužel pro Haeringa, na půl míče a víc km to nevypadá. >:D
kym logan mcv na mna posobi ako rodinny kombik tak fabia combi vyzera uz skor ako nejaka dodavka.... nemozem si pomoct... ale minimalne vizazou je logan mcv voci fabii lepsie strihnuty a elegantnejsi a akysi tvarovo vyvazenejsi ..... pritom este prva fabia combi bola jednym z najkrajsich malych kombikov.. kam sa ta jej krasa podela ;-\
Zas sa tu všetci nezbláznite, aká je tá Fabia malá, škaredá a nanič. Posledný model šiel dizajnovo výrazne hore, priestorovo tiež, až na lacnejšie materiály v interiéri jej ťažko možno niečo vytýkať. Podvozkovo spravila kus cesty smerom k užívateľovi, najčastejšie totiž plní funkciu rodinného auta a tam sa viac ako tvrdé športové pruženie cení pohodlie. Šírka interiéru tiež už nie je žiadna tragédia ako v prvých dvoch generáciách, takže o čom? Ja občas jazdím s 1,4 TDI, a čo sa dá vytýkať, to je neskutočný hluk od motora a nechutne veľké skoky medzi kvaltami, jazdiť s tým príjemne aj pre uši je prakticky nemožné. Ale čo sa dizajnu a priestorových riešení týka, nemá výraznejšiu slabinu.
"Klidně bych nechal ego doma a dacii si koupil." Jojo, asi pak jeho reputace velmi klesne, když bude mít novou Dacii místo 18leté vylítané kokty. Ale Octavie je Octavie, to má hold jiný společenský status >:D
Asi čítal a prečítal si, že "Martin Haering je náš stálý čtenář. " Takže je dosť pravdepodobné, že dotyčný pán občas mrkne na tunajšie články a diskusie. Alebo že by ACZ nepoznal?
přesně tak.
Dacia je NÍZKONÁKLADOVÁ ALTERNATIVA vysokonákladovým a středněnákladovým vozům.
Je to jako letět do Londýna nízkonákladově.
Buď poletíte za 5.000 s komfortem a obědem, nebo za 2.200 jen s bagetou.
Dacia najede 400.000 km s tak malými náklady na provoz, phm, a údržbu, že ostatní auta jsou v tomto úplně jinde.
Neříkám, že Octavia je debilní auto a Dacia je bůh, ale po započtení všech nákladů je rozdíl v ceně tak velký, že volím Dacii.
Jasně, pro někoho je auto modla a upřednostňuje vůz před rodinou, ale já ne.
A klidně si celá rodina zaletíme do Londýna nízkonákladově a na letiště jedeme Dacií, a jsme šťastni.
Jo, jasně, teď namítnete, že vyděláváte hodně a tohle není pro vás, že máte mnohem víc peněz.
Ano, tento argument uznávám. Já pracuji za průměrný plat.
Ten je = Praha, muž = 40.000 hrubého, čili kolem 30.000 čistého.
Kdybych bral víc, možná si koupím Oktávku na CNG.
Ale při průměrné mzdě jeDacia luxusní a zbyde hodně penízků.
No, prave to nazvoslovi to trosku shazuje: luxus to neni... ale cemu to vadi?
Vydelavam vic, a presto nejsem ochotnej davat zbytecne moc penez za auto.
Potrubuju jezdit, abychom si mohli uzivat zivota.
a je mi skoro jedno, jak to vypada... a je mi uplne jedno, co si o tom jini mysli.
Řekl bych, že nezáleží na platu. Auto není vsechno. Pro někoho je to koníček, tudíž je ochotný investovat větší sumu, druhy bere vůz jako dopravní prostředek, který má za úkol přepravit celou rodinu i s bagáží z bodu A do B.
CrankyDude Tebe bych tipoval na auto z druhé ruky (rozuměj pátý majitel) co má najeto 150.000km (rozuměj 428.000km, dvakrát stočeno)
pěkně Tě napálili.
V Cesko-Slovensku se jich snad proda malo? A naopak na zapade snad nejsou lide, kteri by se na ni koukali skrz prsty? Jediny Cesko-Slovensky komplex je myslet si, ze vsechny spatne vlastnosti maji akorat lide u nas.
"...toľko Dacii predá v Nemecku ,Rakúsku, Francúzku"
Jednoduche: byvaly Ost Blok nikdy nedosahne jejich urovne, proto West Blok empaticky kleka na kolena aby jejich uroven byla dosazitelnejsi. >:D
Globalizace. Lip uz bylo. :-!
Kolik se jich prodá? V Německu je Dacia někde na konci top 20. To sice není špatné, ale vzhledem k tomu, že ve svém segmentu fakticky nemá konkurenci, to zase takový zázrak není.
Čo majú v tom Svete motorú proti Dáciackému kúreniu. >:D Pustím na sklo,fúka na sklo.Pustím na nohy hreje na nohy a oni v tom Svete motorú musia lepiť lepiace pásky pod sklo aby im ho hrialo pod nohy. >:D A to som odrastený na žiguli. Jedine čo mi vadí je pomalý nábeh kúrenie,hold kvôli emisiam má teplota motora prednosť pred teplotou posádky. 8-s
Tip na letný test pre Svet motorú. Čo tak spraviť test: ktoré auto lepšie topí? V parnom lete by sa to pri mory dobre čítalo. >:D
Chudák slovenčina.Ospravedlňujem sa Vám. Dosť si na gramatiku potrpím. Ako sa mi len toto mohlo podariť. Možno je to tou hnusnou chrípkou, ktorej sa mi nedarí zbaviť.
Asi chabá výhovorka.
Prosím redakci o informaci uvádět i nosnost auta. K čemu mi je že sice jedno auto má kufr na litry největší ale zase má průměrnou nosnost :-) tohle by mohl být i dobrý námět k testu ;-) Ta Dacia mě právě překvapila když jsem ji před dvěma lety kupoval že má nosnost 600 kg což nenabízí ani oktavia kombi ...
Tak my kuovali novou Dacii Logana MCV 0.9Tce v lednu a musim konstatovat,ze jsme Dacii uz nekupovali jen proto,ze je levna,ale i proto,ze je proste i hezka.Je pravda,ze ji mame trochu vybavenou(verze celebration-metal,alu kola,multimedia,tempomat atd..)ale i verze Artica je bezva.Nova Fabia se mi libi taky hodne a silne jsem nad ni uvazoval,ale cena byla jeste vyssi a vzhledem k tomu,ze mam dve male deti tak je kazdy litr prostoru znat.Minula verze MCV,kterou nam ukradli byla ale jeste poznani vetsi,komfort vsak ne.Jinak odhlucneni parada,je to prvni Dacie,ve ktere neslysim motor ani na dalnici :-) Myslm,ze se Dacia hodne snazi a pokud si zachova vyborny pomer cena/uzitna hodnota tak ma jistou budoucnost.Pro Renault zlaty vejce...:-)