Kdyby se na tyhle školy dělaly povinně talentovky tak by z nich tenhle tuzing opravdu nemohlo vypadnout. Ale to je dobou. Dříve třeba architekti z Prahy či Brna to bylo něco. Přijímačky, talentovky, 6 let školy, povinná praxe... a dnes? Na báňské se rozhodli že z mateřské školy udělají stavárnu a udělali, pak se rozhodli že by vlastně mohli mít i architekturu a mají, a chrlí jednoho architekta za druhým. Bez talentu, bez stavebního vzdělání, hlavně ať jich je hodně >:D
Ono to bude taky tím, že VŠ Škoda Auto není veřejná, ale soukromá škola s nemalým poplatkem za semestr. U veřejné školy s talentovkama by to samozřejmě také vypadalo jinak, ale to už spekulujeme...
Tak daj nejaku strednu skolu kde urobili krajsie auto. Tvoj prispevok len ukazal, kto je autor prispevku. Pochval sa, co si v zivote dokazal. Asi to boli vacsinou silne reci pri pive a mozno si hodil do volebnej urny nespravyn listok. Podla mna si v zivote viac nedal. Inac by si nepisal take kraviny.
To nie umelecka skola. Klobuk dole pred studentami, ze vyrobili co vyrobili. Design nie je oslnivy, ale stale lepsi ako nove Toyota Prius, alebo Mirai alebo taky Velostrel od Hyundaiu.
Na design su vo firmach cele designerske oddelenia. Tu islo o to, ze dokazali vyrobit to auto. Neviem, ci ams predstavu, co vsetko bolo treba na tom povodnom Rapide upravit. Ale to sa pri pive nedozvies. Je mi ta luto. Taky sikovny chalan a nesedis vedla Zemana ako poradca >:D
Poprvé kdy jste se trefil. I když omylem. Ano ty školy měly opravdu úroveň za komunistů. A dlouho to nevydrželo, už v 90-tých letech proběhly dvě změny, které znamenaly zjednodušení učiva, snížení rozsahu probírané látky + zvýšení počtu studentů. Dnes to bude ještě horší a pravděpodobně blízké středním školám za komunistů. A myslím vš.
Tím dříve jsem myslel nekdy jeste deset let zpet kdy jeste nedojizdeli prvni absolventi bakalarskych programu. Pokud si myslis ze je nase skolstvi v pohode tak v tim zij dal. Pokud te problematika zajima tak si promluv s nejakym pedagogem a zjistis ze na vysokoskolaka uz dnes nejde mit naroky ani jako na stredoskolaka. Jinak je mi to samozrejme fuk ale tahle predelavka mi to cele pripomnela.
Chápu že ti to nemuselo úplně dojít, ale tohle auto oni "neurobili". Vzali rapid a za každou cenu na něj přilepili všechno co viděli v pimp my ride.
Co jsem v životě dokázal já ti tady nebudu předvádět. Ne že by se nebylo čím chlubit, ne že bych se za to styděl, mám za to i spoustu ocenění, ale ve zdejších diskuzích panuje takový hyenizmus že to opravdu nemám zapotřebí. Ostatně viz. i tvůj agresivně laděný příspěvek.
A klobouk dolů před tímhle? Obdivuji práci všech co se na výrobě aut podílí, mým technickým a designovým vzorem je míra ale krásu umím najít i v multiple. Tohle teda ale ne!
ano ten hyenizmus poznam. Ty si ho predviedol svojim prispevkom.
Vzali rapid a za každou cenu na něj přilepili všechno co viděli v pimp my ride.
Tymto si povedal uplne vsetko. nemas ani ponatia, co je to konstrukcia automobilu. Dobre, nie je to elegantne, ale ani skaredsie od seriovych aut napriklad od Hondy, Toyoty, ci Hyundaiu.
Pustit sa do zmeny skeletu, mat nove zasklenie, tesnenia, nove dvere....Ty naozaj nemas ponatia co je praca. Mozno tak sediet na zjazde KSC
>:D
Hele s KSČ nemám společné nic. Nemám na to ani věk ani mozek. S prezidentem ovarem mám společných jen pár fotomontáží v klubu olol na okounovi a pokud se nemýlím jsou to právě komunisti kteří preferovali práci před intelektem. Jedno jak to bude vypadat, hlavně že na tom bude spoustu práce pro všechny. Takže važ slova.
Náhodou ale vím kolik je za tím práce a o to větší škoda je, že tomu učitelé nedali stopku už ve fázi návrhu ani nestornovali novinářskou akci kolem toho když viděli jak to dopadlo.
Několikrát týdně tady po diskuzích čtu že krása aut je věc subjektivního vnímání a patrně i ty do toho klubu patříš když haníš design asijských aut. Něco ti řeknu, pouvažuj nad tím že krása aut NENÍ subjektivní záležitost, všechny auta jsou krásné už z výroby, ale tohle je HNUS FIALOVEJ!
A taky hloupy, žijeme v zemi kdy všichni nic neumí a studují , ještě že u nás i pár lidí pracuje , jenom tak naokraj to že má někdo titul neznamená že je chytrý, nebo že něco umí, ba naopak
"to že má někdo titul neznamená že je chytrý, nebo že něco umí, ba naopak" ... opravdu úsměvné, že takové moudro pronese někdo, kdo bez zaváhání napíše "zdělení" >:D
Ano píše se to s S sdělení, jenomže to že umíš perfektně češtinu a slovo perfektně beru taky s rezervou protože takový češtinář tě nachytá na věcech o kterých nemáš ponětí že existují, ale o to nejde
Jde o to , že máš, špatně nastavený software, namísto toho aby si řešil obsah sdělení a myšlenku třeba dál rozvinul, tak jsi jenom hloupý hnidopich co píchá kamarády do zadečku
tohle mi rikal soused, když jeho synator "studoval" na ucnaku, zatímco ja se flakal na vejsce - ze někdo musí taky něco opravdového delat (tim nemyslel me). a zatímco z nej je napul zoufalec co nic neumi, ja se zivim sam, něco vyrabim a jeste par lidem davam vydělat ...
Nechci říkat, že je to krásné a vrchol dizajnového umění, ale pokud by mi alespoň tohle umožnila nějaká škola byl bych rád. Jinak dizajn těchto dětí se odvíjel především od 3 věcí.
1) Vkus v 18 je jinný než v 35 víme ...
2) Finance
3) Technické možnosti
Čekám tedy, že místní diskutéři vypískají svoje děcka na školní besídce. Vynadají benjamínkům po prohraném zápase a půjdou s monookem kritizovat absolventské zkoušky ZUŠ.
byl sem svedkem toho, jak deti ve skolce pysne ukazovaly svymu fotroj, kterého potkavam před jednim obchodem s lahvacem v ruce, jak krasny papirovy figurky se jim podarilo vyrobit, a on to ohodnotil slovy co to je za hnusnej slepenec. deti se tam malem rozbrecely a ja mel chut mu rozkopnout tu jeho vypitou drzku
Přijde mi hloupé se takhle navážet do projektu kluků z učiliště. Líbit se nemusí, ale myslím, že je poměrně dobře zpracovaný a odvedli na něm kus práce.
Mě se ten Prius docela líbí. ..jednička byla nejhnusnější na světě, čtyřka je podle mě OK. Nemůžu za to, někdy se mi líbí divný auta. Třeba ze mě bude nakonec novej H/K. >:D
Zatím vede jednoznačně Prius III, předpokládám že setkání se čtverkou nebude až taková katastrofa, jak se píše vedle v článku. Pro Toyotu trochu promarněná šance, když jejich HSD systém je pomalu na špičkové úrovni. :yes:
víš ja kse to říká, papír snese všechno. holt museli vycházet ze základu a ten je prostě disproporční. jak říkám, design kulhá na obě nohy, ale provedení vypadá solidně
možná by to vypadalo líp, kdyby vzali oktávku
Ať už je výsledek jakýkoliv (ne, osobně se mi to auto moc nelíbí), rozhodně tyhle projekty posunují studenty dál. Vždy je nutné si uvědomit, že studenti musí pracovat s dostupnými prostředky, ne vždy je časově a finančně možné postavit auto od nuly až po funkční model.
Jsem rád, že se objevují stále častěji články o studentských formulích, elektomobilech apod. Je to správná cesta, kterou tady naštěstí nezmění pár zakomplexovaných diskutérů, kteří budou plivat vždy a na všechno... jmenovat nebudu, nechť si každý domyslí ;-)
Já se hlásím sám, nemusíš jmenovat. Já si myslím, že vopaplat auto červeným sprejem dovede můj bratranec s Downovým syndromem a zavařit zadní dveře každej strup. Ale jestli se z toho vodvazuješ, neberu ti to. Neříkám ani, že studentské projekty, jak o nich píšeš, jsou špatné. Vůbec ne!
Ale jestli velká renomovaná evropská automobilka má prezentovat své studenty autodesignu tím, že nalepujou benzínkový písmenka do motoru jako poslední vidlo-tuzingáři, to si nemyslím.
Kupodivu jsem nenarážel na Tebe. Tvůj příspěvek jsem viděl až po napsání. Každopádně samozřejmě gratuluji bratranci s Downovým syndromem a jen dodávám že zde poplivané auto je prací žáků středního odborného učiliště. Studenty autodesignu si představuji malinko jinak.
to hned shodit ze stolu a "kopnout si" do studentů. Nicméně pokud měli k dispozici konzultace z jejich designového centra, a karosářské forrichtungy z fabriky z MB, tak je to hodné slabé. ;-\
tak po technické stránce si myslím, že je to povedené a zdařilé.ať je to jak chce udělat z rapida kupé je hodně odvážné
to že design kulhá na obě nohy a v konečném důsledku to vypadá jak po tuningu je věc druhá
tak to vypadá, jakoby nestíhali a konečný design dělali za 5 12
Vy všichni, co tu nadáváte - uvědomte si, že to není auto, které by se takto mělo prodávat, ale že jde o práci, na které se měli studenti něco naučit. Můžete kdokoliv z Vás chytrolínů poslat pár fotek vaší práce ze školy? Rád porovnám >:-[]
Do té doby doporučuji stát nohama na zemi, internetoví kovbojové a designéři >:D:no:
Taky neříkám, že je to kdovíjak hezké, ale tohle dělali kluci na střední škole a to tady asi moc lidí nebere >:D Já z výtvarky propadal, za tohle bych se nestyděl >:D Osobně by se mi líbilo Rapid kupé ve stylu klasického dvoudveřového kupé jako jsou třeba trojkové BMW :-) A nebo dotáhnout do série Vision D... ten je sakra povedenej :)
mojho skromneho nazoru by si mohla skodovka "vychovat" viac talentovanych dizajnerov. toto je take onicom. je to bez napadu. v podstate opajcovany citroen C4 stary, pripadne stara CRX. v podstate tam nieje absolutne ziadna linia, ziadny napad ktory by stal za zmienku. osobne si myslim ze mnoho klampiarov v garazi by dokazalo urobit zaujimavejsi navrh.
Když tady čtu ty tvrdé odsuzující soudy některých pisatelů, je mi za ně trapně. Jasně, že to není práce na úrovni profesionálů, ale proboha vždyť to auto stavěly vlastně ještě děti! A předělat 5dv. hatchback na kupé, to je přece sakra obtížný úkol, tak se nedivte že ten zadek působí trochu toporně. Ale já hlavně oceňuju jejich nadšení a zápal pro věc, to se počítá! :-):yes:
Ano tupé je napsáno záměrně. Vzdáleně mi připomíná rapida z konce 80. let. Jak obyčejného rapida, hlavně SB nesnáším, tak se studentům auto vydařilo udělat o něco méně nudným. Ruku na srdce, kdo by z místních diskůtérů zvládl něco podobného ve svých 25 letech lépe. Není to krasavec, ale jako studentský projekt proč ne. Ale minulé citigo mělo větší šmrnc. A tupé je to proto, že má blbý příčesek na jinak plešatém autě
Těžko říci, proč se tak děje. Možná za to můžou částečně redaktoři z auto.cz, že zde toto nechávají zveřejněné. Nicméně, hlavně sám autor je nejvíce za toto zodpovědný, proto své příspěvky můžeš klidně omezit, když ti samotnému tolik vadí.
Je to ošklivé a já nepochopím, proč někdo z designového odd. škodovky nezasahoval a neusměrňoval. I vnímání krásy se totiž musí učit, jestli se jen měli naučit svařovat, mohli stavět pick-up.
No já to vidím tak, že když se podíváš sem [odkaz] tak je tam vše špatně. To malé okénko tam nemuselo vůbec být, nebo tam nemusel být ten hrb, nebo se aspoň ta spodní linka okna mohla zvednout dříve a dramaticky víc. V tomhle je přece někdo mohl vézt, přece i tak jim do toho určitě zasahovali.
V muzeu moderního umění to stát nebude, souhlas, ale to není podstatné, podstatné je, že je někdo dovedl k tomu, aby sami něco vytvořili; vlastní dílo, jeho prezentace, vlastní kůže na trhu atd., to je věc, která mění náhled na život a práci, v tom je pointa.
Navíc, tu otázku "proč někdo z designového odd. nezasahoval a neusměrňoval?" si kolikrát kladu i u oficiálních výtvorů různých značek. ;-)
Tak v první řadě je potřeba taky poděkovat všem mistrům, kteří, na rozdíl od studentů uváděných ve všech propagačních videích, na vozidle skutečně pracovali. Bez jejich práce by se autor článku neměl šanci rozepsat o všech těch nesmyslech, které uváděl...
Argument dokaž co si udělal ty, aby si mohl krizitovat je zcestný. Nepotřebuju šéfovat desingnovému stuidu, abych mohl říct, že to není ono a dal ose z toho dostat víc.
Myslím, ež v 17-18 letech by mnozí z Vás udělali mnohem větší tuzingové kreace, než je na tomhle modelu. Tenhle věk mám nějakou dobu za sebou a když jsem viděl při úklidu ve sklepě tunning časopisy z těhel let, tak jsem se musel smát co se mi líbilo ;-)
Je dobře, že při učení si můžou vše vyzkoušet, na moji škole byly praxe na prd. Lepší když testují a "zničí" jedno dvě tři auta, než aby se flákali nebo dělali podobné pokusy na autě s RZ a pak to testovali v provozu.