Vadí to tomu, že všichni jsou si rovni, někteří jsou si rovnější, tj. je to protěžované palivo. Jakmile bude dost platičů, daň se zavede. Buď všichni, nebo nikdo.
Hele, to je sice možné, nicméně nemyslíš si, že jakmile by se na LPG uvalila stejná spotřebka, tak by taky ty auta hodně rychle zmizela do zahraničí, protože v čr by neměli hodnotu? Na jak dlouho by to bylo rentabilní ji vybírat? 2-3roky? Co potom? Zase ji zrušit, ať se zase "naberou" plátci?
Proto je hloupost ji vůbec zavádět, dokud nebude aspoň 25% aut na silnicích na LPG, což už s moderními motory nehrozí.
Plátce v příhraničí (můj případ) zmizí. Jednoduše si pro palivo dojede do zahraničí a tím přijde stát jak o spotřebku, tak o DPH, kdežto s levným LPG nemá důvod. Jinak samozřejmě, z Prahy asi jen těžko někdo pojede pro palivo do Německa, Polska...
Mj. v mém případě pokud by stálo LPG stejně jako benzín, tak si pořídím elektromobil, ale to zase není řešení pro každého...
od 2018 nebo 2019 by se daneni benzinu a nafty mělo podle několik let starého navrhu srovnat, soucasne by mela vyrazne vzrust spotrebni dan na LPG i CNG.
moc tomu ale neverim.
Jj, o tom jsem taky slyšel, nicméně taky tomu moc nevěřím, ani úpravě u benzínu a nafty. Navíc v případě LPG, CNG či LNG by šli proti proudu evropy... I když nic nového v naše ČEZku ;-\
u nas je ten rozdil na stojanu ještě "jen" 2kc, ale v nemecku to dela 7kc, tedy o 7kc levnejsi nafta produkujici jedy a karcinogenni castice nez relativne cisty benzin.
to bych uz i ja, presvedceny antinaftak, uvazoval o naftaku jen kvůli nesmyslne danove politice ve prospěch nafty a nesmyslnému okradani nas, co jezdime benzinem at uz z presvedceni nebo z nutnosti
O akej nutnosti tu píšeš, ty ekologický zmýšľajúci? Prednedávnom si tu dupkal a písal o kolenovrtoch, teraz tu dupkáš o zdieraní. Tu svk máš rozdiel 0,2€ medzi naftou a benzínom ....pozri si svoje slinty z minulých príspevkov
opravdu?
spotrebni dan na benzin je 12.84 korun na litr, tedy pokud je cena litru benzinu v prumeru 29 korun, tak bez spotrebni dane by jeho cena byla v prumeru cca 16 korun, a naproti tomu LPG kde je spotrebni dan 3.933 korun za kg, pri prumerne cena necelich 12 korun za kg LPG po odecteni one spotrebni dane dostavam cenu cca 8 korun za kg, teda ja ti nevim, ale 16 korun me neprijde jako min nez 8 korun? ale mozna tam u vas je tomu jinak
o post vise, LPG je zdanene spotrebni dani a ikdyby spotrebni dane nebyli, tak bude pri soucasnych cenach stale LPG levnejsi, tak tady nesir nesmysly :-)
třeba bude kvalitnejsi....
ostatne, ja beru několik let do dvou aut az na výjimky V100, který by mel byt z dovozu a nemely by tam byt biosložky. a jedno to auto s najetymi vic jak 200tis, které studene dost vynechávalo a byl i problém se s nim nekdy rozjet, se vzpamatovalo tak, ze jezdi "jako nove" a jeho vymenu jsem zatím odlozil ...
jezdil jsem prevazne na benzin od Tank ONO, normalni natural 95 a jednu dobu jsem tankoval 50:50 mix s E85, a kdys jsem auto na cca 768 tisicich najetych km prodaval, motor zadne problemy nevykazoval a slapal krasne jako predchozich cca 8 let
jakou ma tedy vyhodu utracet o 2-4 koruny za litr paliva vic? teda pokud neni clovek dobrodinec co rad prispiva na blahobit majitelum site benzinek :-)
Podle mne zas jen novinářská panika...kolik km ujede běžný český jouda za měsíc ? = kjolik litrů spotřebuje,že je nutné o tom psát? Jestli je rozdíl z 25 na 30kč/l,tak při průměrné spotřebe 7l/100 je to rozdíl 35halířů na km.....takže ? kolik to udělá za měsíc při nájezdu 1000km měsíčně?