Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Renault Mégane vs. Opel Astra. Jak jezdí? A co vnitřní prostor?

Mégane a astra mají podobně dlouhé rozvory, i tak je jeden z nich uvnitř značně prostornější. Rozdíly najdeme také v jízdním projevu.
Zpět na článek
26. 5. 2016 19:15
26. 5. 2016 19:46
26. 5. 2016 19:53
26. 5. 2016 20:30
26. 5. 2016 21:35
26. 5. 2016 21:50
27. 5. 2016 19:03
26. 5. 2016 19:48
26. 5. 2016 19:53
26. 5. 2016 19:54
26. 5. 2016 20:06
26. 5. 2016 20:13
26. 5. 2016 20:17
27. 5. 2016 08:45
26. 5. 2016 20:45
26. 5. 2016 20:26
26. 5. 2016 20:27
26. 5. 2016 20:38
26. 5. 2016 21:18
26. 5. 2016 21:21
26. 5. 2016 21:32
26. 5. 2016 21:43
26. 5. 2016 22:27
27. 5. 2016 04:13
27. 5. 2016 07:46
27. 5. 2016 07:54
26. 5. 2016 20:45
26. 5. 2016 21:34
26. 5. 2016 21:49
27. 5. 2016 00:50
Avatar - Ada je zase tady
26. 5. 2016 18:59
A to se někdo domnívá
že rendlík může být lepší, než auto ? >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
26. 5. 2016 19:09
Re: A to se někdo domnívá
V klidu zůstaň u plotny v kuchyni >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Ozzman
26. 5. 2016 19:29
Re: A to se někdo domnívá
Ádo, to by bylo viď? >:D Já jsem se konečně na Megana dostal a i Astru už jsem viděl a sám bych asi takhle od boku neveděl, jsou to velmi povedená auta.... Kam se hrabe tvuj stárnoucí Outlander za Rendlíkem >:-[] >:D
26. 5. 2016 21:15
Re: A to se někdo domnívá
Dle fotek jsem si říkal... Opel designově moderní, Rendlík o krok dál.

Dle mě:
základní motor: Rendl :yes: - 1.6 atmo,
střední motor - Opel 1.4t :yes: - snad i s továrním LPG, i když ani 1.2 TCE není špatná,
top diesel - plichta, resp. uvidíme,
top bezín...? Závisí co Opel vytáhne.. poslední OPC bylo super silné, megane zase s magickým podvozkem.
27. 5. 2016 07:29
Re: A to se někdo domnívá
Prozatím je top benzín 1.6SIDI s 200koňmi a 280NM, vpodstatě má parametry co O2 RS s benzínem.
Avatar - rohYpnol
26. 5. 2016 19:15
Dojem z videa
Především jsem měl pocit, že:

1) vytyčená překážka byla dost otevřená a široká, takže umožňovala velmi rozdílný nájezd - takže otázka - podle jaké metodiky byla překážka vytyčena??

2) Mégane měl o dost strmější řízení a práce s volantem byla o dost klidnější

Zbytek nehodnotím, počkám si na test. Očekávám vítězství Astry, když na Francouzi se opět najdou nedostatky, které odnikud na adresu Mégane nezanívají >:-[] Ale za mě jsem dal hlas za vítězství Méganu.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Emel
26. 5. 2016 19:46
Re: Dojem z videa
Už v upoutávce bylo řečeno, že Astra lépe tlumí nerovnosti, lépe se řídí a je výrazně prostornější... to je náskok, který bude Renault těžko někde dohánět, protože třeba v motorech asi žádné velké rozdíly nebudou.
26. 5. 2016 19:52
Re: Dojem z videa
Když to říkal Bureš v upoutávce, tak je to jasný.
Avatar - Emel
26. 5. 2016 19:53
Re: Dojem z videa
Říkal to autor testu, takže pro výsledek testu je to relevantní, ne? ;-)
27. 5. 2016 04:07
Re: Dojem z videa
Tobě dneska praskne žilka >:-[]

Předpokládám, že fanoušek Renaultu má jasno, 1-2cm je výrazně víc než 10cm :-)
26. 5. 2016 20:15
Re: Dojem z videa
No Opel to ma mekne vymyslene. Watov priamovod ma len s top motorom, ale ten posiela do každého testu. Testov slabších verzii je malo, ale podvozok ani zďaleka nepracuje tak dobre. Takže ak chcem slabší motor, tak pri Francúzovi dostanem to čo bolo otestované a pri Opli nie.
Avatar - Emel
26. 5. 2016 20:30
Re: Dojem z videa
Ne s top motorem, ale s top motory. S top motorem má Megane 4C.
Avatar - Googlit
26. 5. 2016 21:25
Re: Dojem z videa
Máš k tomu nějaké bližší informace se zdrojem? Doteď jsem měl zato že wattův přímovod mají všechny diesely a benzíny 1.4, 1.6 taky... teda vlastně všechny motory kromě těch benzínových 1.0 s odůvodněním že v kombinaci s motorem ze sekačky na trávu by moc parády stejně neudělal.

Vidět a projet se jsem měl možnost jen v 1.6CDTI a 1.4 turbo a všechny "watta" měly.

EDIT:// tak asi moje chyba, neuvědomil jsem si že v těch levných verzích je dostupný kromě 1.0 turbo ještě i 1.4 16V a ten jsem taky neviděl. Zdroj by mě stejně zajímal...
Avatar - Emel
26. 5. 2016 21:35
Re: Dojem z videa
Říkalo se "benzíny od 110kW" a nejsilnější nafta (což byla v době představení ta 100kW), přičemž nebylo jasné, jestli 110kW včetně... myslím že někteří říkali, že ta silnější Watta má. Slabší 1.4T ho myslím mít nemá, stejně jako dvě slabší nafty.
26. 5. 2016 21:40
Re: Dojem z videa
.......Pro úplnost je potřeba dodat, že Wattův přímovod ale mají jen Astry s motory 1.4 Turbo (tedy i testovaný vůz), 1.6 Turbo (zatím není v Česku k dispozici) a nejvýkonnější varianta naftové jednotky 1.6 CDTi.....
Zdroj: [odkaz]
Avatar - Emel
26. 5. 2016 21:50
Re: Dojem z videa
Hmm... četl jsem toho víc... víceméně jsou dva otazníky, a to slabší 1.4T 92kW a nejsilnější jednoturbová nafta 100kW (protože top je biturbo 118kW).

Jeden z hlavních přínosů vidíme především ve Wattovu přímovodu (zabraňuje pohybům zadních kol proti sobě), který mají verze s výkonem od 110 kW a nejsilnější turbodiesel.
[odkaz]

Na anglických fórech se zase mluvilo o tom, že pro modelový rok 16 je Watt sériově už jen pro top 1.6
[odkaz]
Avatar - Googlit
26. 5. 2016 21:58
Re: Dojem z videa
Tak ať tak mě moc netěší že tohle není zřejmé a přitom by to nebyl problém uvést v konfigurátoru a možná by to někoho dokonce donutilo koupit lepší motorizaci. Ač mám Opel rád tak v těchhle detailech mě teda fakt nebaví.

EDIT:// ha tak jsem to našel.

1) je třeba mít výbavu Dynamic, nebo Innovation
2) jen s motory 1.6 TURBO (147kW/200k) Start/Stop (MT6), 1.6 CDTI BiTURBO (118kW/160k) Start/Stop (MT6)

Čili nechápu proč 1.6 CDTI (ne biturbo) a 1.4 TURBO které jsem viděl a měl s nimi možnost jet na salónech ho měly??? Schválně jsem u nich klečel jako trouba. To mi malinko smrdí... a absence u automatických převodovek mi přímo vadí.

zdroj [odkaz] kde je třeba to přepnout na "porovnat výbavy" a pak zvolit "A-Z".

Už jsem si myslel že tahle Astra nemá chybu, ale ouha Opel opět překvapil. Když chci watta tak leda s gumovým 6ST manuálem :/
27. 5. 2016 19:03
Re: Dojem z videa
Mám takový pocit, že tu psal někdo, kdo si ji objednal, a původně ho měly i slabší verze, ale později to Opel změnil (jeho objednané auto o něj právě přišlo).
26. 5. 2016 22:06
Re: Dojem z videa
Na britských fórech se tvrdí, že u hatchbacku se s MY16 nabídka watt's linkage omezila jen na nejsilnější motory nafta 1.6 biturbo 160hp a benal 1.6T 200hp. Takže pokud je v testu MY15 tak watta má, pokud je to MY16 tak už by jej mít neměl.
[odkaz]
Otázka je, jestli se to neliší podle trhů a druhá věc je, jak je to u kombajnu a sedanu.
Avatar - Googlit
26. 5. 2016 22:13
Re: Dojem z videa
Kombík to ukazuje stejně jako hatch, viz. můj odkaz výše. Sedan vycházející z astry K neexistuje.
27. 5. 2016 07:46
Re: Dojem z videa
Takže to vypadá tak, že Opel dal lepší podvozek na prezentace a pro novináře a pak to potichu oholil.
27. 5. 2016 07:53
Re: Dojem z videa
Přesně! >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
26. 5. 2016 20:00
Re: Dojem z videa
Megan bude určitě řidičsky zajímavější, už podle videa.
Avatar - miromen
26. 5. 2016 21:28
Re: Dojem z videa
Spiš naopak ne.....
Avatar - Uživatel_5340709
26. 5. 2016 22:00
Re: Dojem z videa
Možná se mi to zdálo, ale ten zadek Astry dost vlál. Každopádně uvidíme zítra, necháme se překvapit. Osobně jak moc Renaulty neprožívám, tak je pěkně vidět snaha odstranit klasické neduhy, což se jim daří, a oproti Astře mimo místa na zadních sedadlech, mi připadne jako daleko přitažlivější auto.
Avatar - miromen
26. 5. 2016 22:36
Re: Dojem z videa
Taky mi to tak z videa přijde , ale z dosavadnich testu zatim jizdně lepe dopada Astra. Dneska na TV kanalu AMuS bylo srovnani Astra vs Golf v naftovych verzich a překvapivě jizdně lepe dopadla Astra včetně řizeni a i redaktor na zavěr demonstrativně usedal do Astry se slovy....s Astrou je větši zabava. Golf byl podle nich zase komfortnějši.
Avatar - Emel
26. 5. 2016 19:48
Duel
Tohle je dobře zvolený duel, i když teda v kompaktech bych přivítal spíš benzín... ale tam asi lze srovnávat jen silnější TCe se slabší 1.4, nafta je vyrovnanější. Na pohled se mi líbí Megane o kousek víc, ale z upoutávky to vypadá na převahu Opelu.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2016 19:53
Re: Duel
v tejto konfiguracii vo videu ( farba plus disky ) je megane pohladnejsi to nemusime tajit... astre by tiez viac slusala jej klasicka ostra cervena a uplne ine elektrony ... ale vzhlad je subjektivny a astra je nazivo vazne moc pekna .... co v teste dost mozno moze rozhodnut tento duel bude vnutorny priestor a akasi bytelnost v aute do ktorej ratam aj z mojho pohladu vhodnejsie zakomponovany displej v astre a klasicke budiky... uz z videa z toho kratkeho prestrihu na oba interiery je pre mna astra o parnik dalej ... ale necham sa prekvapit ako to dopadne aj ked uz asi tusim kto vyhra :-)
Avatar - Ozzman
26. 5. 2016 19:54
Re: Duel
Naprostý souhlas, takovýto rudý hatch sem viděl i naživo a je to povedené auto, Renault jako dle mne jediné Fr. auto má na to konkurovat ostatnímu evropskému mainstreamu, P308 to za mne zabijí tím volantem (opravdu jsem si nezvykl a to jsem to zkoušel víckrát) a docela fádním provedením v nižších výbavách, ten Megane vypadal dobře i v bílé barvě a nějaké základní výbavě, co jsem měl tu možnost :-)

P.s. Ještě jsem konečně našel Talisman, kterej nebyl v Initiale a drží si dobrej standard (ZEN) + kombik naživo krásnej a dokonce i v zadu větší, než sedan :-)
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2016 20:06
Re: Duel
talisman ma nazivo vizualne prekvapil svojou majestatnostou a akymsi francuzskym sarmom.. ozaj to auto to ma v sebe a ten francuzsky sarm tam funguje .... naopak megane je uz ale pre mna akysi nemastny neslany aj ked samozrejme v tejto konfiguracii vie posobit napadito a efektne .... problem u meganu vidim v tom ze to co funguje na talismane uz na megane akosi nedokaze vyniknut a prekvapit .. rovnako v zmensenej podobe to uz zanechava uplne iny dojem... jak svetla tak krivky.... a ked k tomu priratam doslova skromny vnutorny priestor nastava otazka... kam to s meganom ma renault namierene ale za mna aj taky uz zabehany P308 je nadalej sikovnejsi ... pritom rozmerovo megane nie je vobec ziadny prcek na pomery svojej triedy... ale uz pri pohlade zozadu je vidiet jeho masivne boky a kabina sirkou bude snad ako v malom aute .. je to sice efektne ukazovat taketo svalnate partie ale u rodinne orientovanych kuskov to je uz kusok mimo toho co realny zakaznik oceni ..... u scirocca podla mna masivne svalnate boky a zuzujuca sa kabina nikomu nevadia a aj v praxi to nicomu nevadi .... ale u rodinne orientovaneho auta uz mozu ubrat hodne priestoru v kabine .... necham sa prekvapit ale nieco mi hovori ze astra to zvladne vcelku s prehladom... ale pockajme si... mozno ma nakonec test prekvapi.... ( minule som cakal vitazstvo octavky a vyhrala astra ... )
26. 5. 2016 20:13
Re: Duel
Co ocení reálný zákazník, bych nechal na reálného zákazníka. Už jsi v Méganu seděl nebo podle čeho soudíš, že je vnitřní prostor skromný? Já jsem to zkoušel a vpředu i vzadu je velice pohodlné sezení. Ale pro čtyřčlennou 190 cm to opravdu není. Teď jde jen o to, jestli tato rodina reálně loví v těchto vodách.
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2016 20:17
Re: Duel
nejeden tester sa k priestoru v megane vyjadril akoby s prekvapenim ze ono je to auto vnutri mensie ako cakal ... otazkou ostava ich doveryhodnost a realita ze co vlastne clovek potrebuje a co mu staci a co je uz malo ... kazdopadne megane asi priestorom kralovat v triede nebude.... to si nemusime klamat.... ale urcite vacsine ludi stacit bude .... za mna to stejne nie je o rozmeroch ani nahanani priestoru na zadnych sedackach ci litrov v kufri ... ja skor ocenim interier a celkovu vizaz a bytelnost ... a tu sa mi astra paci skratka viac... niekto to zase vidi opacne a pritahuje ho viac megane .... kolko ludi tolko chuti ...

testy su ale postavane ako su... a vieme co rozhoduje.... a ake su kriteria... a aj bez toho aby som fandil astre si myslim ze astra to da... a po octavii zrejme zajtra padne aj megane
Avatar - NSA
27. 5. 2016 08:45
Re: Duel
A sakra....máš štěstí že se tu netestují H/K vozy...protože pak nevím komu by jsi fandil když tak moc fandíš Astře ;-) . Jo a mimochodem seděl jsi vůbec někdy v nějakém z těchto dvou vozů?
Avatar - Emel
26. 5. 2016 20:45
Re: Duel
Rodina vezme kombík... nevím jak ve Francii, ale u nás jo.
Avatar - speedfred
26. 5. 2016 20:26
Re: Duel
Človeče tak mne ten i-cocpit v Pežó celkom sadol. Skúšal som 308gti a na 3 dni som mal 208gti a spokojnosť.
Avatar - Ozzman
26. 5. 2016 20:27
Re: Duel
Proti gustu... ;) :-)
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2016 20:38
Re: Duel
jazdil som s kamaratovym P208 taku tu povinnu otukavaciu jazdu ... ja to volam ze "rychlostnu skusku" mimo mesto u nas na jahodnu kde si clovek slusne otestuje auticko ako mu sadne a ten malicky volant je doslova ze navykovy ... po polhodine jazdenia hore dole som po presadnuti do ineho vozu mal zrazu pocit ze riadim vzducholod ... a 208 je aj v beznej motorizacii uzasna motokara v zatackach ... u nas kusok nedocenene auto a ozaj nie moc lacne na pomery konkurencie ale ozaj mi sadlo... vedel by som si ho predstavit aj s beznou 1,2kou bez turba ako auto na kazdy den :-) ... navyse jeho dizajn vobec nestarne... :-)
Avatar - speedfred
26. 5. 2016 21:18
Re: Duel
presne ako píšeš,po presadnutí do iného auta akoby človek riadil nejakú loď.
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2016 21:21
Re: Duel
proste razom je klasicky volant obrovske prehistoricke kormidlo ... neviem si predstavit jazdit 208mickou taky tyzden dva a potom naspat sadnut do ineho vozu .... lebo ja som uz po polhodine citil neskutocny navyk na ten malicky volant ... na tu akusi besprostrednost a vazbu ktoru ti dava riadenie s takymto volantom... a snad by to bol prave ten volant pre ktory by som si P208 aj kludne vedel predstavit ako taku "rodinnu" motokaru na kazdy den ... cize aj zabavne ale sucasne aj plne prakticke auto na "vsetko" .. ponuka ti dva v jednom a to uplne bez kompromisov :-) .. a to ti neda hocikto
Avatar - speedfred
26. 5. 2016 21:32
Re: Duel
Tak,tak a to GTi ide hóódne zaujímavo.
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2016 21:43
Re: Duel
tak to ti verim ... vzhladom na vykon nemam pochyb... co sa tyka umiestnenia budikov kdesi nad volantom tak kusok lepsie v tomto moze byt P308 .. v tej som nesiel ale tam su budiky ocividne este dalej od volantu a snad budu tym padom aj lepsie viditelne.... ak sa nemylim ...
Avatar - speedfred
26. 5. 2016 22:27
Re: Duel
Tak teda ani neviem,lebo to bola taká rýchlovka a zaujímalo ma hlavne ako to ide.
27. 5. 2016 04:13
Re: Duel
Maličký volant fajn, ale musel by mít převod jako F1. Takto je malý až moc a hlavně je NESMYSLNĚ NÍZKO, handling s ním není žádná sláva. Přestože je 208 příjemně naladěná.
Avatar - _Karel_
27. 5. 2016 07:46
Re: Duel
:yes: Nejde ani tak o velikost, jako výšku volantu
27. 5. 2016 07:54
Re: Duel
Pro precizní posaz je potřeba dát volant podstatně výš než ho má Peugeot, nesmyslný umístění daný konceptem budíků je hloupost.
Avatar - twistedTSD
26. 5. 2016 20:45
Re: Duel
Megane je designově mimořádně povedený kompakt. 308 taky, jen méně svébytný, interiér už je třeba zkousnout (výhrady mám i k Renaultu) a mezi výbavami je opticky větší rozdíl (na Mégane mě teda naštvalo, že místo efektních prosvícených klů v nich v základu má jen jakési tesco pásečky, ale to je detail. >:D )

Rád slyším, že je vzadu u kombíku více místa, sedan mi přecejen přišel spíše průměrný. Rád bych si ale přečetl pořádný test ne-Initiale kousku, protože takový (bez koženého interiéru a fičůr jako 4Control a adaptivní tlumiče) u nás určitě bude mnohem běžnější.
Avatar - miromen
26. 5. 2016 21:34
Re: Duel
S volantem problem u 308 nemam , ale posaz to se prostě neda. U mě je to něco jako řidič stare liazky. Sedadlo musi jit vyše a ruce jsou poměrně dole a to proto , abych viděl na budiky. Jinak jsem si vyzkoušel verzi GT a musim řict , že tohle je už docela zajimava a jizdně po všech strankach povedenějši varianta než běžna 308. Takhle ladit a investovat do podvozku by měl Peugeot u běžnych verzi.
Avatar - Jenik3
26. 5. 2016 21:49
naftovy motor
Do malych aut davat naftovy motor? Beztak se to bude ***t ve mestech a vypoustet tam saze.
Proc jste si hosi nevzali benziny a podsouvate ctenarum naftu?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
26. 5. 2016 22:00
Re: naftovy motor
Benzínové motory jsou už mrtvé. :-! :-!
Avatar - speedfred
26. 5. 2016 22:25
Re: naftovy motor
V sekačkách snáď ešte nie! :-)
Avatar - pelikoš
27. 5. 2016 06:02
Re: naftovy motor
kandidát na zlatý ventilek...
27. 5. 2016 06:31
Re: naftovy motor
Jeníku, jestliže jsou oba motory v nabídce a importér je má v testovací flotile, nevidím jediný důvod pro tyhle hysterický výlevy.
Saze vypouštět budou v menší míře než současný přímovstřikový benzíny.
26. 5. 2016 23:28
Superb sportline
Tak už je v ceníku na škoda auto.Sorry za OT.
Rozbalit vlákno
2
27. 5. 2016 04:16
Re: Superb sportline
To je zpráva století!!! :yes: :yes: :yes: :-! >:D
Avatar - fOE
27. 5. 2016 08:00
Re: Superb sportline
No pockej, ona ti ji redakce do hodiny takhle poda. >:D
27. 5. 2016 00:50
Renault hatch
je pouze 2+2 místný nepodarok, takže raději jen pro dva, i děti vzadu ocení více místa >:D, když už musíte kupovat Rendlik Megane (zřejmě jen iracionálně kvůli designu, jinak pro většinu jsou v kategorii lepší auta za obdobnou cenu), tak ve verzi kombi, která je vzadu prostornější. No, pořád ale v rámci třídy povedenější auto než Talisman. >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Googelit
27. 5. 2016 13:41
Re: Renault hatch
Na západě mají v rodině 2-3 auta, tak zadní sedadla používají leda na tašky. A kdo vozí lidi vzadu, má si schválně zaplatit za MPV. Málo místa tam mají záměrně, je to stejné ať rencek nebo P308 atd. Talisman je vzhledově celkem pěkný, ale je to rencek, to aby se člověk styděl.