Ádo, to by bylo viď? >:D Já jsem se konečně na Megana dostal a i Astru už jsem viděl a sám bych asi takhle od boku neveděl, jsou to velmi povedená auta.... Kam se hrabe tvuj stárnoucí Outlander za Rendlíkem >:-[] >:D
Dle fotek jsem si říkal... Opel designově moderní, Rendlík o krok dál.
Dle mě:
základní motor: Rendl :yes: - 1.6 atmo,
střední motor - Opel 1.4t :yes: - snad i s továrním LPG, i když ani 1.2 TCE není špatná,
top diesel - plichta, resp. uvidíme,
top bezín...? Závisí co Opel vytáhne.. poslední OPC bylo super silné, megane zase s magickým podvozkem.
1) vytyčená překážka byla dost otevřená a široká, takže umožňovala velmi rozdílný nájezd - takže otázka - podle jaké metodiky byla překážka vytyčena??
2) Mégane měl o dost strmější řízení a práce s volantem byla o dost klidnější
Zbytek nehodnotím, počkám si na test. Očekávám vítězství Astry, když na Francouzi se opět najdou nedostatky, které odnikud na adresu Mégane nezanívají >:-[] Ale za mě jsem dal hlas za vítězství Méganu.
Už v upoutávce bylo řečeno, že Astra lépe tlumí nerovnosti, lépe se řídí a je výrazně prostornější... to je náskok, který bude Renault těžko někde dohánět, protože třeba v motorech asi žádné velké rozdíly nebudou.
No Opel to ma mekne vymyslene. Watov priamovod ma len s top motorom, ale ten posiela do každého testu. Testov slabších verzii je malo, ale podvozok ani zďaleka nepracuje tak dobre. Takže ak chcem slabší motor, tak pri Francúzovi dostanem to čo bolo otestované a pri Opli nie.
Máš k tomu nějaké bližší informace se zdrojem? Doteď jsem měl zato že wattův přímovod mají všechny diesely a benzíny 1.4, 1.6 taky... teda vlastně všechny motory kromě těch benzínových 1.0 s odůvodněním že v kombinaci s motorem ze sekačky na trávu by moc parády stejně neudělal.
Vidět a projet se jsem měl možnost jen v 1.6CDTI a 1.4 turbo a všechny "watta" měly.
EDIT:// tak asi moje chyba, neuvědomil jsem si že v těch levných verzích je dostupný kromě 1.0 turbo ještě i 1.4 16V a ten jsem taky neviděl. Zdroj by mě stejně zajímal...
Říkalo se "benzíny od 110kW" a nejsilnější nafta (což byla v době představení ta 100kW), přičemž nebylo jasné, jestli 110kW včetně... myslím že někteří říkali, že ta silnější Watta má. Slabší 1.4T ho myslím mít nemá, stejně jako dvě slabší nafty.
.......Pro úplnost je potřeba dodat, že Wattův přímovod ale mají jen Astry s motory 1.4 Turbo (tedy i testovaný vůz), 1.6 Turbo (zatím není v Česku k dispozici) a nejvýkonnější varianta naftové jednotky 1.6 CDTi.....
Zdroj: [odkaz]
Hmm... četl jsem toho víc... víceméně jsou dva otazníky, a to slabší 1.4T 92kW a nejsilnější jednoturbová nafta 100kW (protože top je biturbo 118kW).
Jeden z hlavních přínosů vidíme především ve Wattovu přímovodu (zabraňuje pohybům zadních kol proti sobě), který mají verze s výkonem od 110 kW a nejsilnější turbodiesel.
[odkaz]
Na anglických fórech se zase mluvilo o tom, že pro modelový rok 16 je Watt sériově už jen pro top 1.6
[odkaz]
Tak ať tak mě moc netěší že tohle není zřejmé a přitom by to nebyl problém uvést v konfigurátoru a možná by to někoho dokonce donutilo koupit lepší motorizaci. Ač mám Opel rád tak v těchhle detailech mě teda fakt nebaví.
EDIT:// ha tak jsem to našel.
1) je třeba mít výbavu Dynamic, nebo Innovation
2) jen s motory 1.6 TURBO (147kW/200k) Start/Stop (MT6), 1.6 CDTI BiTURBO (118kW/160k) Start/Stop (MT6)
Čili nechápu proč 1.6 CDTI (ne biturbo) a 1.4 TURBO které jsem viděl a měl s nimi možnost jet na salónech ho měly??? Schválně jsem u nich klečel jako trouba. To mi malinko smrdí... a absence u automatických převodovek mi přímo vadí.
zdroj [odkaz] kde je třeba to přepnout na "porovnat výbavy" a pak zvolit "A-Z".
Už jsem si myslel že tahle Astra nemá chybu, ale ouha Opel opět překvapil. Když chci watta tak leda s gumovým 6ST manuálem :/
Mám takový pocit, že tu psal někdo, kdo si ji objednal, a původně ho měly i slabší verze, ale později to Opel změnil (jeho objednané auto o něj právě přišlo).
Na britských fórech se tvrdí, že u hatchbacku se s MY16 nabídka watt's linkage omezila jen na nejsilnější motory nafta 1.6 biturbo 160hp a benal 1.6T 200hp. Takže pokud je v testu MY15 tak watta má, pokud je to MY16 tak už by jej mít neměl.
[odkaz]
Otázka je, jestli se to neliší podle trhů a druhá věc je, jak je to u kombajnu a sedanu.
Možná se mi to zdálo, ale ten zadek Astry dost vlál. Každopádně uvidíme zítra, necháme se překvapit. Osobně jak moc Renaulty neprožívám, tak je pěkně vidět snaha odstranit klasické neduhy, což se jim daří, a oproti Astře mimo místa na zadních sedadlech, mi připadne jako daleko přitažlivější auto.
Taky mi to tak z videa přijde , ale z dosavadnich testu zatim jizdně lepe dopada Astra. Dneska na TV kanalu AMuS bylo srovnani Astra vs Golf v naftovych verzich a překvapivě jizdně lepe dopadla Astra včetně řizeni a i redaktor na zavěr demonstrativně usedal do Astry se slovy....s Astrou je větši zabava. Golf byl podle nich zase komfortnějši.
Tohle je dobře zvolený duel, i když teda v kompaktech bych přivítal spíš benzín... ale tam asi lze srovnávat jen silnější TCe se slabší 1.4, nafta je vyrovnanější. Na pohled se mi líbí Megane o kousek víc, ale z upoutávky to vypadá na převahu Opelu.
v tejto konfiguracii vo videu ( farba plus disky ) je megane pohladnejsi to nemusime tajit... astre by tiez viac slusala jej klasicka ostra cervena a uplne ine elektrony ... ale vzhlad je subjektivny a astra je nazivo vazne moc pekna .... co v teste dost mozno moze rozhodnut tento duel bude vnutorny priestor a akasi bytelnost v aute do ktorej ratam aj z mojho pohladu vhodnejsie zakomponovany displej v astre a klasicke budiky... uz z videa z toho kratkeho prestrihu na oba interiery je pre mna astra o parnik dalej ... ale necham sa prekvapit ako to dopadne aj ked uz asi tusim kto vyhra :-)
Naprostý souhlas, takovýto rudý hatch sem viděl i naživo a je to povedené auto, Renault jako dle mne jediné Fr. auto má na to konkurovat ostatnímu evropskému mainstreamu, P308 to za mne zabijí tím volantem (opravdu jsem si nezvykl a to jsem to zkoušel víckrát) a docela fádním provedením v nižších výbavách, ten Megane vypadal dobře i v bílé barvě a nějaké základní výbavě, co jsem měl tu možnost :-)
P.s. Ještě jsem konečně našel Talisman, kterej nebyl v Initiale a drží si dobrej standard (ZEN) + kombik naživo krásnej a dokonce i v zadu větší, než sedan :-)
talisman ma nazivo vizualne prekvapil svojou majestatnostou a akymsi francuzskym sarmom.. ozaj to auto to ma v sebe a ten francuzsky sarm tam funguje .... naopak megane je uz ale pre mna akysi nemastny neslany aj ked samozrejme v tejto konfiguracii vie posobit napadito a efektne .... problem u meganu vidim v tom ze to co funguje na talismane uz na megane akosi nedokaze vyniknut a prekvapit .. rovnako v zmensenej podobe to uz zanechava uplne iny dojem... jak svetla tak krivky.... a ked k tomu priratam doslova skromny vnutorny priestor nastava otazka... kam to s meganom ma renault namierene ale za mna aj taky uz zabehany P308 je nadalej sikovnejsi ... pritom rozmerovo megane nie je vobec ziadny prcek na pomery svojej triedy... ale uz pri pohlade zozadu je vidiet jeho masivne boky a kabina sirkou bude snad ako v malom aute .. je to sice efektne ukazovat taketo svalnate partie ale u rodinne orientovanych kuskov to je uz kusok mimo toho co realny zakaznik oceni ..... u scirocca podla mna masivne svalnate boky a zuzujuca sa kabina nikomu nevadia a aj v praxi to nicomu nevadi .... ale u rodinne orientovaneho auta uz mozu ubrat hodne priestoru v kabine .... necham sa prekvapit ale nieco mi hovori ze astra to zvladne vcelku s prehladom... ale pockajme si... mozno ma nakonec test prekvapi.... ( minule som cakal vitazstvo octavky a vyhrala astra ... )
Co ocení reálný zákazník, bych nechal na reálného zákazníka. Už jsi v Méganu seděl nebo podle čeho soudíš, že je vnitřní prostor skromný? Já jsem to zkoušel a vpředu i vzadu je velice pohodlné sezení. Ale pro čtyřčlennou 190 cm to opravdu není. Teď jde jen o to, jestli tato rodina reálně loví v těchto vodách.
nejeden tester sa k priestoru v megane vyjadril akoby s prekvapenim ze ono je to auto vnutri mensie ako cakal ... otazkou ostava ich doveryhodnost a realita ze co vlastne clovek potrebuje a co mu staci a co je uz malo ... kazdopadne megane asi priestorom kralovat v triede nebude.... to si nemusime klamat.... ale urcite vacsine ludi stacit bude .... za mna to stejne nie je o rozmeroch ani nahanani priestoru na zadnych sedackach ci litrov v kufri ... ja skor ocenim interier a celkovu vizaz a bytelnost ... a tu sa mi astra paci skratka viac... niekto to zase vidi opacne a pritahuje ho viac megane .... kolko ludi tolko chuti ...
testy su ale postavane ako su... a vieme co rozhoduje.... a ake su kriteria... a aj bez toho aby som fandil astre si myslim ze astra to da... a po octavii zrejme zajtra padne aj megane
A sakra....máš štěstí že se tu netestují H/K vozy...protože pak nevím komu by jsi fandil když tak moc fandíš Astře ;-) . Jo a mimochodem seděl jsi vůbec někdy v nějakém z těchto dvou vozů?
jazdil som s kamaratovym P208 taku tu povinnu otukavaciu jazdu ... ja to volam ze "rychlostnu skusku" mimo mesto u nas na jahodnu kde si clovek slusne otestuje auticko ako mu sadne a ten malicky volant je doslova ze navykovy ... po polhodine jazdenia hore dole som po presadnuti do ineho vozu mal zrazu pocit ze riadim vzducholod ... a 208 je aj v beznej motorizacii uzasna motokara v zatackach ... u nas kusok nedocenene auto a ozaj nie moc lacne na pomery konkurencie ale ozaj mi sadlo... vedel by som si ho predstavit aj s beznou 1,2kou bez turba ako auto na kazdy den :-) ... navyse jeho dizajn vobec nestarne... :-)
proste razom je klasicky volant obrovske prehistoricke kormidlo ... neviem si predstavit jazdit 208mickou taky tyzden dva a potom naspat sadnut do ineho vozu .... lebo ja som uz po polhodine citil neskutocny navyk na ten malicky volant ... na tu akusi besprostrednost a vazbu ktoru ti dava riadenie s takymto volantom... a snad by to bol prave ten volant pre ktory by som si P208 aj kludne vedel predstavit ako taku "rodinnu" motokaru na kazdy den ... cize aj zabavne ale sucasne aj plne prakticke auto na "vsetko" .. ponuka ti dva v jednom a to uplne bez kompromisov :-) .. a to ti neda hocikto
tak to ti verim ... vzhladom na vykon nemam pochyb... co sa tyka umiestnenia budikov kdesi nad volantom tak kusok lepsie v tomto moze byt P308 .. v tej som nesiel ale tam su budiky ocividne este dalej od volantu a snad budu tym padom aj lepsie viditelne.... ak sa nemylim ...
Maličký volant fajn, ale musel by mít převod jako F1. Takto je malý až moc a hlavně je NESMYSLNĚ NÍZKO, handling s ním není žádná sláva. Přestože je 208 příjemně naladěná.
Megane je designově mimořádně povedený kompakt. 308 taky, jen méně svébytný, interiér už je třeba zkousnout (výhrady mám i k Renaultu) a mezi výbavami je opticky větší rozdíl (na Mégane mě teda naštvalo, že místo efektních prosvícených klů v nich v základu má jen jakési tesco pásečky, ale to je detail. >:D )
Rád slyším, že je vzadu u kombíku více místa, sedan mi přecejen přišel spíše průměrný. Rád bych si ale přečetl pořádný test ne-Initiale kousku, protože takový (bez koženého interiéru a fičůr jako 4Control a adaptivní tlumiče) u nás určitě bude mnohem běžnější.
S volantem problem u 308 nemam , ale posaz to se prostě neda. U mě je to něco jako řidič stare liazky. Sedadlo musi jit vyše a ruce jsou poměrně dole a to proto , abych viděl na budiky. Jinak jsem si vyzkoušel verzi GT a musim řict , že tohle je už docela zajimava a jizdně po všech strankach povedenějši varianta než běžna 308. Takhle ladit a investovat do podvozku by měl Peugeot u běžnych verzi.
Do malych aut davat naftovy motor? Beztak se to bude ***t ve mestech a vypoustet tam saze.
Proc jste si hosi nevzali benziny a podsouvate ctenarum naftu?
Jeníku, jestliže jsou oba motory v nabídce a importér je má v testovací flotile, nevidím jediný důvod pro tyhle hysterický výlevy.
Saze vypouštět budou v menší míře než současný přímovstřikový benzíny.
je pouze 2+2 místný nepodarok, takže raději jen pro dva, i děti vzadu ocení více místa >:D, když už musíte kupovat Rendlik Megane (zřejmě jen iracionálně kvůli designu, jinak pro většinu jsou v kategorii lepší auta za obdobnou cenu), tak ve verzi kombi, která je vzadu prostornější. No, pořád ale v rámci třídy povedenější auto než Talisman. >:D
Na západě mají v rodině 2-3 auta, tak zadní sedadla používají leda na tašky. A kdo vozí lidi vzadu, má si schválně zaplatit za MPV. Málo místa tam mají záměrně, je to stejné ať rencek nebo P308 atd. Talisman je vzhledově celkem pěkný, ale je to rencek, to aby se člověk styděl.