Ne, to není pravda, Zetko je pod milionem už dlouho a jednu dobu bylo pod 900, klidně ti vyhrabu ceník. Vím že to není lehkonohé auto ve stylu 4C, ale je to šestiválcové kupé se samosvorem za super cenu a navíc od vcelku renomované značky.
Několik desetiletí zpátky se díváme proto, že mi dneska takové auto chybí... a jsem překvapený že chybí, protože podle toho co vidím by to mělo jít, prostě R4T RWD samosvor kupé...
Poplatky snad řešit nemusíme, ne? Jde o to, jestli se takové auto dá rentabilně vyrábět s cenou třeba 850-900... já myslím že dá.
Tak snad se nebudeme divat nekolik desetileti zpatky.
Osobne povazuju 370Z za dost zvlastni pripad. Cena je spis okolo milionu, u zakladni verze sla pod ten milion az ted, rekneme na sklonku vyroby tohoto modelu. Zase je to jeden z vozu, co nejede tak, jako 4C nebo treba porovnatelny a jeste "ridicstejsi" a vic hardcore Lotus Elise (nemam na mysli jezdeni po dalnicich). Navic podle me neni prikladem zadneho hbiteho kupatka, nehlede na naklady na jeho provoz a mimo CR i vysoke poplatky vseho druhu, jdouci oproti jmenovanym "malorazkam" do nekolika tisic € rocne.
Ale tak vyrábělo se kde co, kdybych ti měl dát příklad auta jaké si představuju tak asi třeba některé lidové Nissany - Silvia S14 apod. 370Z už mi tolik nesedí, ale v principu je to taky zadokolka do milionu. A teď chystá podobné auto Renault, jen mám trošku obvavu, že ho nacení spíš k té 4C než k tomu Z.
Tak to bude problém, protože 4C je rychlá, jak čert. Tam, kde byla možnost srovnat nějaký okruhový časy s ostatníma, jela často časy na úrovni výrazně dražších aut.
Jsem si 100% jistý, že kdybych teď vstal a na celou kancelář plnou chlapů se zeptal, komu se líbí Alfa Romeno 4C a 8C, tak vědět o čem mluvím budou možná dva.
Rec je o podobne rychlem kupe, jako je 4C. Ne o jinak vybornych autech jako treba Toyobaru nebo Miata, kde se ta zabava odehrava v nizsich rychlostech.
Nejsem si jistý, jestli i širší veřejnost 4C registruje.. ale tak třeba jo.
Nemyslím jenom ČR, ale i Německo, Rakousko... potkávám víc nových Corvette nebo F458 než 4C. Ale dobře, no flame, mě se 4C líbí, jen je to prostě příliš mimo mé kruhy.
Klasické kupátko s motorem vpředu a pohonem na zadek do milionu nemůže být problém vyrobit, něco jako 370Z, ale klidně bez šestiválce...
Zadne podobne rychle kupe bohuzel nebude stat o moc min.
Samozrejme imagemaker, AR se znovu zapsala do podvedomi verejnosti jako vyrobce sportovnich vozu, dokazala to prave diky 4C. O nic vic neslo.
V CR neni videt vic aut, nemuzes to brat takhle. Treba v nasem 20 tis. mestecku v L jezdi 4C hned dve, dokonce je tu i jedna 8C Spider. Nakonec i v CR jsem ted (behem 4 dnu) jednu 4C na CZ znackach potkal, preleteli jsme spolecne par desitek km >:-[]
Mě osobně by nejvíc potěšila nějaká dostupná zadokolka kupátko s motorem na úrovni 250k, ale bez superdrahé techniky... něco, co by bylo na silnicích občas i vidět. 4C jako imagemaker... nejsem si úplně jistý že zafungovala až tak dobře... mezi lidmi o ní zas tolik slyšet není a na silnici jsem ji potkal snad jednou.
Podruhe v zivote tady ctu neco o spolecnem sasi 4C s KTM X-Bow. Co vim, tak melo sasi 4C vznikat v dilne Gian Paola Dallary stejne jako sasi KTM X-Bow, vubec ne, ze jde o spolecne sasi.
4C se nevyrobilo nijak moc kusu, jde o technicky a materialove o exkluzivni auto a jeho vyvoj musel stat strasny balik. Nestoji zrovna malo, ale problemy s odbytem se taky nikdy nekonaly. Podle me proste splnila svou funkci imagemakera a ted prijdou na radu snad i automobily, co maji vydelavat, nic vic a nic min.
Alfa 4C účel splnila a je celkom logické, že radšej budú vyrábať niečo, čo bude mať šancu na vyššie predajné čísla. Zrejmä pôjde o kupé v štýle A4 -> A5, čiže odvodenec od Giulie vo forme kupé.
.....4C, jako specifický sporťák, jistě hodný jména Alfa Romeo, mi bude na trhu chybět. Obchodní - komerční vlivy však záměrně pomíjím. Asi kvůli image držet nevýdělečný projekt si dovolí jen ti finančně nejsilnější. ;-\