Dodge Viper se díky svému designu, technice a jízdním výkonům vypracoval na jeden z nejslavnějších sportovních vozů světa za podstatně kratší dobu než řada jeho konkurentů.
Prvni Viper mel motor tak velky, ze jsem pomalu ani bez kalkulacky nebyl schopen spocitat, kolikrat vetsi je nez muj tehdejsi motor z Favorita v eRku. A kdyz prisla dalsi generace, tak misto downsizingu dostal jeste dalsich 400 kubiku navrch!
Preji tedy Viperu, aby pokracoval dale a v dalsi generaci dostal motor s deseti "pistoni come bottiglie di vino" misto nejake pidi veosmicky s ubohymi peti az sesti litranky a ujecenym kompresorkem ;-)
Viper :yes::yes::yes:
P.S.:
Kdo si pamatuje na prvni Need for speed a modrej kousek z dema..?
...dle posledních zpráv již nebude mít nástupce a brzy skončí :'-( prodeje jsou totiž daleko za očekáváním a dle zahraničních fór je kvalitativně auto ne zrovna dobré. Což je veliká škoda, když GM dokázalo dotlačit Vette skoro k dokonalosti, proč to neudělal i Dodge 8-s
ale no tak... Vette za tie prachy je vyborna volba kdekolvek na svete - ale iba za americku cenu!
Tu je strasne predrazena a to je uz iny problem!
ZR1 a aj predosla Z06 boli za tie prachy vyborne auta. :-!
sím tě, prskáš, protože sám jezdíš ve škodovce >:D Vette je auto s koulema na který musíš být velmi zdatný řidič. Evropské "radosti z jízdy" ušoféruje kde jakey amatér, ale zkrotit americkey sporťák, toe jiná věc. Ne kvůli technice, amíci umí nudná auta, ale kvůli tomu, že oni prostě nudná sportovní a muscle auta dělat nechtěji >:-[]
Ano, puvodni cervene kabrio je podle me nejlepsi, nema ani ABS, do jejich filosofie sportovniho vozu pry tehdy nezapadalo. A i kdyz je to materialove a zpracovanim asi krap, tak moznost osedlat atomovy reaktor z nej dela kazdopadne superauto :-)
to ano, ziadne pomocne barlicky, nic.... ved ani len klucky vo dverach to nemalo ( aj ked audio celkom fajn...)
samozrejme dalsi model uz malo tvar Coupe ( GTS) a ine casti podvozku a v nemeckom Sport Auto ( dodnes moj najoblubenejsi casopis o realnych testoch SPORTOVYCH vozidiel ) to dlho drzalo rekord v slalome a vyhybaci manever! :-!
neblazni... vies co na to stala ta kapota?! To by som neryskoval
tenkrat poprve som nemyslel na prvy sex, ale ako - prve ozajstne ostre auto!
len ten dekel na strechu ma stal 5 litrov v dolaroch ( povodne to nemalo ani strechu, ani tie zipsovacie folie namiesto okien - nasunovalo sa to do dier vo dverach - priserne riesenie, ale taky uz bol prvy Viper....) :-!
Ta úplně první generace má náboje z Dakoty :-)
Díky za opravu, šestidíry ale nechali i v dalších generacích - už to teda asi bude mít náboje vlastní :-)