Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC – Co chybí ke štěstí?

Nemůžu říct, že by mě nový kombík střední třídy od Renaultu vyloženě zklamal, pár věcí by ale u Talismanu Grandtour stálo za to dotáhnout.
Zpět na článek
30. 5. 2016 13:01
30. 5. 2016 13:09
30. 5. 2016 13:28
30. 5. 2016 13:35
30. 5. 2016 15:56
30. 5. 2016 16:07
30. 5. 2016 16:36
30. 5. 2016 17:21
31. 5. 2016 13:58
1. 6. 2016 19:06
1. 6. 2016 21:40
31. 5. 2016 14:54
31. 5. 2016 15:16
1. 6. 2016 19:07
31. 5. 2016 15:28
30. 5. 2016 13:13
30. 5. 2016 13:22
30. 5. 2016 13:25
30. 5. 2016 13:38
30. 5. 2016 13:43
30. 5. 2016 13:53
30. 5. 2016 14:44
30. 5. 2016 14:49
30. 5. 2016 14:52
30. 5. 2016 15:11
30. 5. 2016 15:44
30. 5. 2016 15:30
30. 5. 2016 17:17
30. 5. 2016 15:32
30. 5. 2016 16:04
30. 5. 2016 16:07
30. 5. 2016 14:04
30. 5. 2016 14:41
30. 5. 2016 13:26
30. 5. 2016 14:10
30. 5. 2016 15:33
30. 5. 2016 16:01
30. 5. 2016 16:18
30. 5. 2016 16:26
30. 5. 2016 16:26
30. 5. 2016 16:34
30. 5. 2016 16:53
30. 5. 2016 16:54
30. 5. 2016 17:00
30. 5. 2016 17:03
30. 5. 2016 17:14
30. 5. 2016 18:44
30. 5. 2016 19:02
30. 5. 2016 19:10
30. 5. 2016 19:44
30. 5. 2016 16:35
30. 5. 2016 16:37
30. 5. 2016 16:53
30. 5. 2016 16:58
30. 5. 2016 17:04
30. 5. 2016 17:09
30. 5. 2016 13:22
30. 5. 2016 13:29
30. 5. 2016 13:31
30. 5. 2016 13:37
30. 5. 2016 13:32
30. 5. 2016 13:39
30. 5. 2016 13:32
30. 5. 2016 13:34
30. 5. 2016 14:42
30. 5. 2016 13:45
30. 5. 2016 13:50
30. 5. 2016 14:02
30. 5. 2016 14:07
30. 5. 2016 14:49
30. 5. 2016 15:14
30. 5. 2016 21:46
31. 5. 2016 00:08
30. 5. 2016 14:04
30. 5. 2016 15:39
30. 5. 2016 15:58
30. 5. 2016 16:22
30. 5. 2016 16:26
30. 5. 2016 16:28
30. 5. 2016 16:33
30. 5. 2016 16:37
30. 5. 2016 16:56
30. 5. 2016 17:01
30. 5. 2016 19:27
30. 5. 2016 19:37
30. 5. 2016 19:57
30. 5. 2016 20:07
30. 5. 2016 20:15
30. 5. 2016 20:31
31. 5. 2016 04:14
30. 5. 2016 20:40
30. 5. 2016 20:48
31. 5. 2016 01:02
30. 5. 2016 20:16
30. 5. 2016 20:28
30. 5. 2016 20:42
30. 5. 2016 20:31
30. 5. 2016 20:37
30. 5. 2016 21:26
30. 5. 2016 14:39
30. 5. 2016 15:35
31. 5. 2016 11:12
30. 5. 2016 13:23
30. 5. 2016 14:15
30. 5. 2016 16:08
30. 5. 2016 15:04
30. 5. 2016 13:36
30. 5. 2016 13:41
30. 5. 2016 14:09
30. 5. 2016 16:39
30. 5. 2016 17:06
30. 5. 2016 17:26
30. 5. 2016 23:27
31. 5. 2016 15:03
31. 5. 2016 08:57
31. 5. 2016 10:05
31. 5. 2016 15:35
1. 6. 2016 07:40
1. 6. 2016 12:33
6. 6. 2016 14:29
Avatar - fOE
30. 5. 2016 13:01
Tempomat
"Ne, vážení, s tempomatem nejvýš 140 km/h! Kdo chce rychleji, musí se o udržování tempa starat sám. Používat tempomat bez adaptivnosti totiž nelze."

Po poslednim faux pas s neschopnosti redakce rozjet se spravne v aute s automatem se radeji zeptam: tohle je fakt, nebo redakci neco uniklo?
Pokud je tomu skutecne tak, ze tempomat lze pouzivat jen do 140kmph tak to se snad v renaultu zblaznili. :-O Jen tahle "drobnost" by me dokonale odradila.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Honza Mička
30. 5. 2016 13:06
Re: Tempomat
Dobrý den,

je to skutečně tak. Už jsme se nad tím pozastavolali při cestě do Ženevy, kterou jsme absolvovali Talismanem sedan: [odkaz]
30. 5. 2016 13:09
Re: Tempomat
Už je tam změna a nově je do 150 km/h.
Avatar - Emel
30. 5. 2016 13:28
Re: Tempomat
Hm, tak... bravo Renault? :-)
Avatar - fOE
30. 5. 2016 13:35
Re: Tempomat
Je to mysleno tak, ze uz to zvedli na 150kmph (nedejboze tachometrovych, takze cca 140kmph realnych)? Jestli jo tak nevim co je vetsi fail. Jestli to, ze to auto puvodne vypustili s tempomatem fungujicim jen do 140kmph, nebo to ze si uvedomili, ze udelali blbost a kdyz to opravovali tak udelali blbost dalsi a posunuli to jen na 150kmph.
U limuziny. To proste nevymyslis, ani to puvodni nastaveni, ani tu "opravu". >:D
30. 5. 2016 13:45
Re: Tempomat
Dobrý den, u testovaného kombíku a před tím i sedanu to bylo 140 km/h tachometrových...
Díky,
Martin
30. 5. 2016 15:56
Re: Tempomat
Pokud mě paměť neklame, Passat měl v nabídce dva tempomaty. Teď ten levnější v německém konfigurátoru nevidím, byl myslím do 160, dražší je do 210. Levnější by měl využívat stejný radar, jako dostaneš k autonomnímu brzdění/ přednárazovému systému. Dražší by měl mít lepší. Pokud vím, u VW nejde přepnout na neadaptivní. A Golf má myslím jen ten do 160.

Můj odhad je, že tím, jak automobilky chtějí splnit požadavky EuroNCAP na vybavenost nových aut, sahají po levnějších senzorech, což samozřejmě otevírá cestu k levnějším adaptivním tempomatům. A některá auta ty lepší ani nedostanou.
Avatar - fOE
30. 5. 2016 16:07
Re: Tempomat
Dik za sondu do problematiky. V takovem pripade je ale ukol automobilky jasny => umoznit pouzivat tempomat i bez adaptivniho doplnku. Takovy produkt (do nejake rychlosti fullprodukt, od nejake rychlosti pulprodukt) bych nemel problem akceptovat, ale aby byl clovek pri 140(150)kmph nahrany uplne, v manazerske limuzine zvlast, to je ulet.
Tech 160kmph u golfu mi i diky tridni prislusnosti prijde jako mensi problem.
30. 5. 2016 16:36
Re: Tempomat
I u těch "plnohodnotných" (do 250 u aut s omezovačem na 250) by nebylo od věci, kdyby šly přepnout.
Avatar - speedfred
30. 5. 2016 17:21
Re: Tempomat
Prepnúť to ide aj u Fordu adap/obyč
Avatar - fOE
31. 5. 2016 13:58
Re: Tempomat
To samozrejme souhlas.
Avatar - rohYpnol
1. 6. 2016 19:06
Re: Tempomat
Proč úlet? To jako když si koupím manažerskou limuzínu, tak si kupuji volňas na porušování předpisů??
Avatar - Emel
1. 6. 2016 21:40
Re: Tempomat
Ne, normálně se to platí per incident, na paušál jsem zatím nepřešel.
Avatar - pumpkin
31. 5. 2016 14:54
Re: Tempomat
Kde okrem Nemecka by si potreboval tempomat s viac ako 140 km/h?
Avatar - rohYpnol
1. 6. 2016 19:07
Re: Tempomat
Kde? Copak jezdíš Mostecký polygon na tempomat??
6. 6. 2016 06:47
Re: Tempomat
Tak honem v Německu jezdi, dokud je tam na některých úsecích neomezená rychlost, dlouho tam už nebude.
Avatar - AUDIRS6
30. 5. 2016 13:09
Ty vooooleee...
>:D
som estelen v polovici citania a uz mi je jasne, ze Pogo26 uz picha spendliky do woodoo babiky M.Machalu !
>:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
30. 5. 2016 13:13
4 control
Tady to každej pomlouvá jak to nefunguje, ale tady na tom videu to funguje docela dobře. Tak nevím čemu mám věřit.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
42
Avatar - miromen
30. 5. 2016 13:22
Re: 4 control
Koubek to vidi podobně jako v tomto testu.....

[odkaz]
Avatar - Emel
30. 5. 2016 13:25
Re: 4 control
Ne že nefunguje, ale že funguje jinak v rychlosti do 60 (a ve Sport do 80) a jinak nad tuto rychlost a tím je to a) neintuitivní a b) vznikají pochybnosti o tom, jaké natočení kol je vlastně to "správné", když řežeš zatáčky na okresce třeba právě okolo té 80. V tom videu je to sranda, tam se motají po cestičkách v malé rychlosti...
Avatar - fOE
30. 5. 2016 13:38
Re: 4 control
Bude stejna neintuitivnost a pochybnosti o natoceni kol vyctena i porsche 911? Nebo oba systemy funguji principielne jinak?
Avatar - AUDIRS6
30. 5. 2016 13:43
Re: 4 control
u P911 to nemam preskumane, ale napr. nova Q7 ma "hranicnu" rychlost 80 kmh. S tym, ze ten prechod prebieha plynule - teda pri najpomalsej jazde je to 2,5° protismernych, pri 80-ke 0° a potom sa to postupne meni az do 2,5° rovnakym smerom ( ale neviem pri akej rychlosti sa dosahuje tych 2,5° - tipujem ze pri 130-ke ) Toz uvidime, zatial som na Q7 nepocul kriveho slova na tento system riadenia.
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 13:53
Re: 4 control
Problém Talismanu bude asi v tom, že nemá plynulé přechody, ale jen dvě hraniční polohy vytočení.
Avatar - Emel
30. 5. 2016 14:44
Re: 4 control
Tohle víš jistě nebo si to myslíš?

Já byl zatím línej si k tomu něco najít, ale jinak mě to docela zajímá...
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 14:49
Re: 4 control
Jen hádám, logicky to odpovídá nepředvídatelným reakcím. Pokud systém Q7 těsně před hraniční 80-kou má úhel těsně pod 0 a po 80-ce těsně nad 0, nemůže tě vylekat/překvapit.
Avatar - Emel
30. 5. 2016 14:52
Re: 4 control
A jak by se to chovalo při překročení 80km/h uprostřed zatáčky? Nakonec to, že překročíš 80 ve chvíli kdy kola nejsou rovně musí být standard. Já osobně bych tipnul, že i u Talismanu to bude plynulé, ale možná se to celé odehraje na moc malém intervalu rychlostí, tj. moc prudce...
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 15:11
Re: 4 control
Nemyslím si, že minimální natočení uprostřed zatáčky při 80kmh udělá tolik, aby to všechny novináře znervózňovalo. Ale jen spekulujeme, třeba se tu ukáže někdo, kdo ví.
Avatar - Emel
30. 5. 2016 15:44
Re: 4 control
To si taky nemyslím, ale pokud by se celá změna odehrála třeba mezi 70 a 90, tak by byl ve finále velký rozdíl, jestli bys tu zatáčku najel 70 nebo 90. Ale souhlas, dost spekulací :-)
30. 5. 2016 15:30
Re: 4 control
A jak to má asi ten Talisman. Jinak než plynule ten přechod udělat nejde. Vylekání nemá s autem nic společného.
Avatar - del42sa
30. 5. 2016 17:17
Re: 4 control
To je samozřejmě nesmysl. Ty polohy mají obě plynulé přechody od 0 stupňů až k maximu a je co celé řízeno ECU
30. 5. 2016 15:32
Re: 4 control
U Talismanu je ten přechod stejně plynulý. Chyba je jen v určitých redaktorech. Nic víc v tom nehledej.
30. 5. 2016 16:04
Re: 4 control
Nemusí být principiálně jiný, stačí: když dva dělají totéž, není to totéž. Tím nechci říct, že je něco s tímhle systémem v nepořádku, nejel jsem s ním. Nevzpomínám si však na stížnosti ani u poslední Laguny.
Avatar - Emel
30. 5. 2016 16:07
Re: 4 control
A tak vzpomínám si, že i u Laguny to někomu nesedělo... myslím, že někdo říkal, že se v tom cítí jak ta veverka z doby ledové, jak furt cuká hlavou :-)
30. 5. 2016 14:04
Re: 4 control
no u Talismanu rezat zatacky na okresce, jo dobry, asi jako "jsem si ve Fabii Junior dal ten Nurburgring" >:D

jako fakt ma nekdo potrebu rezat okresky v necem jako je Renault Talisman? predpokladam ze 99.9% budoucich majitelu toho auta bude ty zatacky na okreskach rezar co se do gripu vejde :-!
Avatar - Emel
30. 5. 2016 14:41
Re: 4 control
Jde mi spíš o fungování systému v MegGT... ale nakonec proč ne, když už tam ten systém je.
30. 5. 2016 13:26
Re: 4 control
Ver sam sobe, projed si to a uvidis :-)
Avatar - lamal
30. 5. 2016 14:10
Re: 4 control
s tym sa sice da suhlasit, no ked sa tolko redakcii tj 99% a ludi co to skusili zhodne na tom istom asi niekde bude kaňka... btw 4controll na lagune coupe fungoval tak isto shitne, je to len hracka pre tych co nechcu soferovat a samo dobre pre marketing
30. 5. 2016 15:33
Re: 4 control
Shodlo se 99% ze tří českých redakcí. Takhle jsi to myslel?
Avatar - lamal
30. 5. 2016 16:01
Re: 4 control
ale aj tych slovenskych, ked to zratas hned keby to bolo 6 sk/cz redakcii vzdy si to vyskusaju aspon 2ja ludia a ked 12 testerov ktorym prejde vela aut rukami sa zhodnu... samo toto je take trocha pritiahnute konstatovanie takto presne kalkulovat to nejde, i tak si myslim ze by si to nemal opominat... bezny clovek si ten 4 control na predvadzacke nikdy neodskusa tak /okresky, rozny povrch, situacie, pocasie/ aby vedel zodpovedne prist na to ci ho chce za priplatok alebo celkovo ci nebude jeden z tych ktoremu vadi jeho rozpolcena a neista reakcia a charakter.... v com sa zhoduje vacsina ze v meste a pri parkovani je to super, predpokladam ze vacsine to bude stacit kedze to je pohodlne a relativne velke auto primarne neurcene na pocit radosti z jazdy, ostatni co chcu viac si kupia ine auto... co vadi mne je ze renault to sam propaguje ako brutus vychytavku pre radost z jazdy co je uplny fake aj v reale preto kritizujem

miesto toho aby poriadne vyladili riadenie, chasis a pouzila dostojnejsi typ zadnej napravy pre tuto cenovku a velkost auta sa tu tvari ze nejaky trhly 4 controll vyriesi vyssie zmienene
30. 5. 2016 16:18
Re: 4 control
Znáš třeba Rasťo Chválu ze Slovenska, Máš pocit, že neumí jezdit. Ten s 4C problém nemá spíše naopak. Podle něj je to nová dimenze jízdy :-) :-)
[odkaz]
Avatar - lamal
30. 5. 2016 16:26
Re: 4 control
tie videa nejdu, poznam Chvalu, ale vsetko mu nezeriem nema moje 100% sympatie, ja mam skusenosti s 4 controll v lagune coupe a chovalo sa to presne tak ako to popisuju kritici, je to pri jazde ked chces od auta viac resp max, nie pri jazde beznej..
30. 5. 2016 16:26
Re: 4 control
no neviem ci shitne porovnam test meganu gt od chvalu a koubka...*@ dovazaju vobec do cr renaulty? rejlek zezulka chvala karpat nekriitizovali 4c dokonca na topspeede v slalome sa llaguna gt prepracovala za clio 3 rs tak ja neviem
Avatar - lamal
30. 5. 2016 16:34
Re: 4 control
topspeed a Chvalu ja osobne neberiem ako nieco za co by som dal ruku do ohna, staci si pozriet ich testy a vsimnut si co vsetko ich dokaze strasne nadchnut... vidiet to aj na ich publiku

ako niekto hore pisal ten renaultacky 4 controll ide na 2 skokove polohy, nie je to precizne riadnie napravy a rozhodne to nie je odpoved na lepsiu zadnu napravu, riadenie a celkovo vyladenie chasis, je to len take marketingove šidítko
30. 5. 2016 16:53
Re: 4 control
Co to meleš za nesmysly? Jaké 2 skokové polohy? Pokud chceš seriózně diskutovat, tak si o tom něco zjisti.
30. 5. 2016 16:54
Re: 4 control
Když už věříš každému blábolu, tak buď tak soudný a dál to nešiř.
Avatar - lamal
30. 5. 2016 17:00
Re: 4 control
pisem sem len svoj nazor, nazory niektorych redaktorov a vlastne skusenosti z 4 controll v lagune coupe, myslim ze to je regulerne voci kazdemu aj moja preferencia redaktorov, tak ako tvoja ;-)
30. 5. 2016 17:03
Re: 4 control
Není regulérní, pokud tady opakovaně píšeš, že 4C má jen 2 polohy, které skokově mění.
Avatar - lamal
30. 5. 2016 17:14
Re: 4 control
odkazal som sa na zdroj hore, je to kazdopadne moj nazor regulerne to je... polemizovat o tom ako presne sa meni smer otacania pri tej hranicnej rychlosti je asi vysoko teoreticke u kazdeho nikto to presne nevie v kolkych krokoch to system spravi , alebo ty ano ? pouc mna i ostatnich teda

za tym ze to nie je precizne riadenie napravy si vsak stojim, precizne by si nasiel ten v porsche alebo v nissane zx300 twin turbo atd
30. 5. 2016 18:44
Re: 4 control
Tady není o čem polemizovat. Prostě jsi napsal nesmysl.
Avatar - lamal
30. 5. 2016 19:02
Re: 4 control
ty tak isto a nevies si ho ani obhajit, ohanas sa tu niecim co sam nevies ak to tak nie je napis presne ako funguje 4controll a v kolkych krokoch meni charakteristiku...ak nie kecas tak isto ako ja
30. 5. 2016 19:10
Re: 4 control
Vždyť jsem ti to už psal. Mění se to plynule dle ŘJ. ke změně dochází každých 10 ms.
[odkaz]
Avatar - lamal
30. 5. 2016 19:44
Re: 4 control
sice nikde tych 10ms nevidim v tvojich ani inych materialoch, to je asi cas ako casto je system kontrolovany z cidiel a schopny zmeny v najkratsich intervaloch kazdych 10ms... kazdopadne tych max 3,5st nabera plynule a v tom kritickom bode na videu ukazali plynulu zmenu smeru otacania 70-90kmh tam to prebehlo v tom tiahlom obluku... kazdopadne vidis ani tak to nefunguje podla ocakavani, ten system sa sprava nepredvidatelne dokaze vzdy na ten isty typ zakruty reagovat inac preto je nepredvidavy... laguna gt s tym mala na limite fakt problemy

btw stale je fakt to ze mali by radsej lepsie odladit riadenie aby to nebol playstation a dat tomu poriadnu zadnu napravu co bude tlmit nerovnosti i mat vyspelu kinematiku a bolo by to vo vysledku lepsie auto...riadenie, komunikativnost, komfort a tlmenie nerovnosti - nie len po peknom povrchu jazdit komfortne a na rozbitom hluk, razy a odskakovanie...
30. 5. 2016 16:35
Re: 4 control
Machala a Koubek tady mají lepší jméno než nějaký Chvala nebo Karpat. :-)
Avatar - lamal
30. 5. 2016 16:37
Re: 4 control
Preco tak obhajujes chvalu lebo vychvalil 4 controll ? si pozri ostatne testy niektore su dobre, ale bohuzial ich je v pomere vyrazne viac tych horsich, uz len tie nazvy... des a hruza
30. 5. 2016 16:53
Re: 4 control
preco by som nechvalili chvalu lebo tebe je nesympaticky? >:D honza nech sa venuje pascalu c++ jave a miestny tu reflexu autosalon na prime nech premenuju na motosalon a ostane tam iba srsen tot vsjo k ceskym novinarom uznavam topseed je take detinske ale cisla ukazali ye 4c funguje alebo zeby bolo clio pokazene?
Avatar - lamal
30. 5. 2016 16:58
Re: 4 control
pocuj mr.topspeed pisal som to pogo26 a nie tebe a hovorime i diskutujeme tu o 4 controlle v talismane nie v cliu / pri disciplinach ktore 4 controllu pasuju tj nejake slalomy v nizkych rychlostiach a podobne, kt. su v okreske vacsinou na prd/
30. 5. 2016 17:04
Re: 4 control
4c v cliu? k tomu viac netreba >:-[] si vybaveny >:D
tak este raz ...no boa musim do roboty tak niekedy na buduce ;-)
Avatar - lamal
30. 5. 2016 17:09
Re: 4 control
vybaveny si ty: ´´topseed je take detinske ale cisla ukazali ye 4c funguje alebo zeby bolo clio pokazene?´´ - neviem co si tym myslel ale nejak som nemal snahu to viac lustit, citaj radsej po sebe aby si nebol vybaveny este skorej ako vybavis niekoho ineho :-)
30. 5. 2016 21:14
Re: 4 control
kolik si s tou lagunou coupe ujel? já ji jezdím už šest let, a když pominu to, že za tech 6 let s tím nebyl nejmenší problém, což je pro vetsinu lidí u Rencu nepredstavitelná vec, žádnou nepredvídatelnost jsem nezaregistroval. Kdyz jedes pomalu, otocis se s 5M autem na prostoru jpro nakupni kosik, kdyz jedes rychle, jede to jak po kolejich (v zivote jsem nezapiskal gumama). samozrejme, nejsem závodní jezdec, takze moje limity jsou výrazne níž, než limit auta, ale soubezne jsem vlastnil Focus II, s opevovanym podvozkem, a kdyz jsem chtel stejnou zatáčku s Focusem projet tak, jako s Lagunou, vetsinou jsem musel potom zastavit a zkontrolovat si spodky. takže ver 99% redakcí :yes:
31. 5. 2016 16:03
Re: 4 control
Presne tak... Ja som mal 4 roky 4WS v prelude a je to jedna fantasticka vec. Preludu bez 4WS by som uz ani nechcel. Stabilita v rychlych zakrutach je s tymto systemom fenomenalna. auto ide ako po kolajniciach a zapiskat gumami je rarita. Aj v Porsche vedia, preco 4WS do aut monuju. Ze to na okreske nema zmysel ako pise Lamal? Totalny blud
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 13:22
Cena
Nic proti testu jako takovému, jen nechápu ty plačky na cenu. Je naprosto jasný, že kdo chce silný motor, tady nepochodí. Pro koho to není priorita, cena odpovídá +- konkurenci. Superb v plné s 2,0TDI vyjde na 1,166mio a motorem tuhle 1,6-ku asi rozdílem třídy nepodrtí. A že je mondeo Trend levnější o 30tis. je úplně irelevantní. Musela by se porovnat výbava, a i tak- musí všechny kombíky ve střední třídě stát 599.990,-?
Problém není cena, ale absence motorového vrcholu a jiné event, chyby.
Rozbalit vlákno
47
Avatar - Ozzman
30. 5. 2016 13:29
Re: Cena
Mne spíš přijde srovnání s Mondeem 1.5TDCI 88kw >:D Nevím o kolik je snížení o deci lepší, než předcházející 85kw TDCI 1.6, ale troufnu si říct, že po zkušenosti ta Renaultí DCi96Kw je o třídu lepší motor. Mondeo tam má ten motor spíše jen tak, aby se neřeklo...
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 13:31
Re: Cena
:-) Asi podobně jako Superb 1,6TDI
Avatar - Ozzman
30. 5. 2016 13:37
Re: Cena
Já sem se pořád jeste nedostal k té koncernové 1.6TDI :d Ale slyším na ní jen to nejhorší >:D
Avatar - AUDIRS6
30. 5. 2016 13:32
Re: Cena
Principialne suhlas, problem je ale prave ten, ze Renault postavil nieco, co vydava za TOP, a na to, aby to mohlo byt ozajstne TOP, to nema poriadny motor.
Ak by tam picli nejaku 2-liter naftu so 180+ PS a bol by kludne za 1,1 mega a podla toho aj jazdil ( teda keby aj tie kritizovane veci okolo jazdneho prejavu obmedzili ), asi by sa dalo tauko nieco vycitat a chvalil by som aj ja. Takto mi to pride ako dalsia premrhana sanca a zaradenie sa po bok Volva, ktore do 2,2 tonovej """luxusnej""" krabice pcha tiez len 2-litrove 4-valce. Volvu to zatial ludia zeru...Nuz, uvidime ako tu. :-!
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 13:39
Re: Cena
Jestli to Rencek vydává za Top, to nevím, ale pořád je to vcelku normální mainstremová střední třída, jen holt bez motorového vrcholu. Komu nestačí, půjde ke konkurenci.
Volvo coby cenová prémiovka - můžeme se oba divit, ale kupodivu to asi prodejně funguje.
Avatar - Emel
30. 5. 2016 13:32
Re: Cena
Tak Superb v plné má jednak 140kW z dvoulitru, dvak je to 4x4... nebo ty mluvíš o tom, jak si kdosi dal tu práci a naházel do FWD Superbu všechny příplatky :-) ?
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 13:34
Re: Cena
Ano, já mluvím o max výbavě s motorem 2,0TDI 110kw předokolka s DSG
Avatar - Emel
30. 5. 2016 14:42
Re: Cena
Hm, no dobře, ale to je taky trošku divná konfigurace...
Avatar - twistedTSD
30. 5. 2016 13:45
Re: Cena
No, ale za 1,7 mio máš Supa 2.0 140 kW 4x4 DSG (v L&K se všemi pakety, 19" a kamerou)...Jestli jsi naházel úplně všechno do 110 kW FWD, tak je zase otázka, zda v Talismanu najdeš všechny příplatkové prvky Superbu (všelijaké simply clever nesmysly, zadní boční pytle...) a zda jsi využil všechny pakety. :-O

U Mondea mě spíš napadlo, že takový mastodont musí být s 1.5 TDCi docela utrpení. :-)
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 13:50
Re: Cena
To ses sekl, Sup za 1,7?
Neorovnávám, co umí Sup navíc. Porovnávám, že za podobnou cenu může být podobně slabý Sup, takže cena samotná není takový problém.
Zkrátka, extrémně vybavené auto s obyč motorem bude drahé všude, nejen u Renaultu.
Pláč nad vrcholným motorem ano, nad cenou (danou výbavou) ne.
30. 5. 2016 14:02
Re: Cena
Ten Superb za cenu pres mega se 110kW byt muze, ale Talisman za ty prachy s 1.6d byt MUSI a to je ten rozdil.
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 14:07
Re: Cena
Ale to mi přece nemusíš vysvětlovat, ne? Tvrdím někde, že max motor 1,6 je super?
Jen říkám, že cena s motorem nemusí nijak zásadně souviset.
30. 5. 2016 14:49
Re: Cena
Ne, nemusi, vsak tady nikdo nekritizuje cenu s timto motorem, ale fakt, ze ani za mega si jiny motor vybrat nemuzes.
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 15:14
Re: Cena
Samozřejmě, že mnozí kritizují cenu s tímto motorem- včetně autora testu.
Že si nemůžeš vybrat silnější motor, s touto kritikou souhlasím. Zklamal i mě, klidného a (motorově)skromného řidiče ;-)
Re: Cena
Nemal by motorovo skromný vodič žiadať radšej trojvalec? >:D ;-)
Re: Cena
No, nebol by som taký optimista. Ešte nedávno bolo na trhu trojvalcov len pár a ešte v miniautách. Dnes sú zahniezdené v nižšej strednej a keď pridajú ešte jedno turbo, zostanú štvorvalce ako luxus pre prémiu.....nechcem sa toho dočkať, ale mám strach, že to tam zanedlho dospeje...
Avatar - _Karel_
31. 5. 2016 00:08
Re: Cena
Dnes jsou už i ve střední třídě. I když jako základy.
30. 5. 2016 15:39
Re: Cena
ber to tak, že Superb to má jen proto, že jde jen o převlečený Passat. Bez Passatu by nebyl ani Superb. Renault jede sám za sebe a asi není možné se ziskem nacpat do auta vše hned od začátku. I proto se třeba nedělá ani pravostranná varianta.
30. 5. 2016 16:22
Re: Cena
Jakej Samsung, ten snad dělá telefony. Samsung auta nedělá. :-)
30. 5. 2016 16:28
Re: Cena
Umíš číst? Tady máš odkaz na jejich stránky.
[odkaz]
30. 5. 2016 16:33
Re: Cena
Pro Poga tedy plný název: RENAULT SAMSUNG MOTORS ;-)

Každopádně má Renault alianci s Nissanem, Samsungem nebo spolupráci s M-B. To rozhodně není málo na to, aby nemohl nabídnout silnější motorizace.
30. 5. 2016 16:37
Re: Cena
No tak jsi to konečně pochopil. Ta automobilka je Renault Samsung. A doufám, že nezačneš plácat, že tam to slovo Renault je kvůli tomu, že mu Samsung patří. To by pak byla VW Škoda, VW Audi, VW Seat,....
30. 5. 2016 16:56
Re: Cena
Každopádně to byla původně jihokorejská automobilka patřící do konsorcia Samsung, Renault jí koupil a přidal svý jméno.
Podstatu tvrzení, že Renault si jede sám za sebe a vysvětluješ tím absenci dalších jednotek to nijak nepotvrzuje. Těch kooperujících nebo spoluvlastněných značek je dost.

Nechápu tedy jediné a to tvé tvrzení... ;-)
30. 5. 2016 17:01
Re: Cena
Podstatou mého tvrzení je to, že to korejské auto se jmenuje Renault a je to Renault. Z toho je snad jasné, že Renault jede sám na sebe. Pokud by to byl nějaký Nissan nebo Infiniti, tak by jsi měl pravdu.
30. 5. 2016 19:27
Re: Cena
Domnívám se, že korejské auto se jmenuje Samsung, automobilka RSM. Ale to je fuk.

Psal jsem to kvůli tomu co jsi napsal: "Renault jede sám za sebe a asi není možné se ziskem nacpat do auta vše hned od začátku. I proto se třeba nedělá ani pravostranná varianta."

Chápu, že se tomu chceš vyhnout, ale ptám se na Nissan nebo spolupráci s M-B.
30. 5. 2016 19:37
Re: Cena
Korejské auto se jmenuje Renault Samsung na rozdíl třeba od Škodovky, která se VW Škoda nejmenuje.
On se Talisman dělá i jako Nissan a Mercedes?
30. 5. 2016 19:57
Re: Cena
Nepřekročíš svůj stín, platí i pro tebe...

Zatímco ostatní ze spojování tedy těží, Renault dle tebe o to zřejmě nestojí. Ghosn by se asi nad tvým tvrzením pobavil. ;-)

Nechápu větu o Talismanu, Nissanu a M-B.
30. 5. 2016 20:07
Re: Cena
Já chápu kam míříš. Není to tak složité. Horší je to s tebou. Z nějakého důvodu nejseš schopnej pochopit, že se Renault, nejen z ekonomických důvodů, drží v Evropě při opětovném vstupu do segmentu D při zemi. Se spojováním a Ghosnem to nemá nic společného. Nevím nad čím by se měl Ghosn bavit, když je to jeho rozhodnutí.
30. 5. 2016 20:15
Re: Cena
Takže Renault se snaží konkurovat novým modelem, který by měl motoricky problém i o třídu níž?
Sázet na to, že kupce ohromím tabletem a hezkými tvary, ale nenabídnu motorizace odpovídající třídě...hmmmm ;-)
30. 5. 2016 20:31
Re: Cena
Třeba to na trzích, kam míří stačí. Asi mají čísla a vědí, co se reálně prodává. A v Německu, kde mají silnější motory by si Renault stejně nikdo nekoupil. Ti mají svejch značek dost. Své o tom vědí japonci, Peugeot,...
31. 5. 2016 04:14
Re: Cena
Na trzích kam míří to stačí. Třeba a asi... Je to chyba a do doby než Renault představí větší nebo výkonnější motory bude prodejně i imageově strádat.
30. 5. 2016 20:40
Re: Cena
Většina aut se v této třídě prodává s neodpovídající motorizací.
Avatar - _Karel_
30. 5. 2016 20:48
Re: Cena
S neodpovídající bych neřekl, řekněme hodně těch průměrných, ale i těch vrcholových se podle mě neprodá málo.
31. 5. 2016 01:02
Re: Cena
Myslím, že nejde jenom o to, zda se vrcholných motorizací prodá méně či více, ale také o to, že jsou to imagemakeři daného modelu a jejich zrušením se model automaticky dostává se svým statusem do spodních pater a projeví se to i na prodejích těch obyčejných motorizací. Málo platné, kupec 318d si podvědomě, aniž si to možná připustí, trochu lechtá ego tím, že ten jeho model je "jako" M3. A v mainstreamu to platí úplně stejně, jezdec Supu 1.4 TSI 110kW s podměrečným výkonem si tak trochu lechtá ego existencí varianty 2.0 TSI s 280hp. A to je důvod, proč mají silné motorizace význam pro daný model bez ohledu kolik se jich prodá, samozřejmě pokud se jich prodá hodně, tak se výrobce asi nezlobí.
Avatar - AUDIRS6
30. 5. 2016 20:16
Re: Cena
Takze pri zemi hovoris... :-|
Nuz keby sa drzal pri zemi, teda ze chce predavat a stupat s predajmi a ziskami, tak by ponukli aj 2-litrovu chrochtu, ktora tvori najväcsie % predaja aut v D segmente.
Oni sa ale rozhodli ist do experimentu menom 1,6 biturbodiesel 160PS ako TOP motorizacia.
To mi teda ako pri zemi sa drzanie nepride. Ako to ocenia zakaznici uvidime zanedlho... :-!
30. 5. 2016 20:28
Re: Cena
Jseš si jistej, že vyšší prodeje za každou cenu přinášejí i vyšší zisk? Své o tom vědí v evropském Opelu, Fordu, Peugeotu,... Renault se rozhodl, že se mu vyplatí přijít o 10% zákazníků, kteří by si koupili naftu 160+k. Stejně tak se rozhodl prozatím ignorovat druhý největší evropský trh. Podle tebe nemají všech 5 pohromadě a dobrovolně se okrádají o zisk. Podle mě asi vědí, co dělají. Jedním z dalších důvodů podle mě bude třeba v podstatě nová továrna, kde se postupně zavadí nová výroba, lidé se učí,....Třeba už má Renault tolik soudnosti, že nechce všechno hned i za cenu budoucích průserů. S tím má z přelomu tisíciletí bohaté zkušenosti.
Avatar - AUDIRS6
30. 5. 2016 20:42
Re: Cena
Pogo, nechapeme sa.
Od planovaneho prichodu noveho Talismanu som bol zvedavy, ze ako Renault dalej...
to auto mi bolo sympaticke uz na spy-fotach, je mi sympaticke aj teraz, ale ma par much, ktore mu nielen ja, ale hlavne ten typicky kupec mainstreamoveho D-segmentu nebude musiet chciet prepacit:
Tabletove ovladanie hadam vsetkeho, infantilny pristrojovy stit ( v Megane ok, ale tu ?! ), torzka miesto multilinku vzadu, zle odladene tlmice/pruziny a z toho vyplyvajuci znizeny komfort no a ako klinec do rakvy - moc "odvazne" ( ak teda nemam pouzit vhodnejsie slovo ) motorizacie.
Vsetko toto by som akceptoval u Meganu, ktory sa mi tiez ze paci ! ( tam je zase neodpustitelna chyba malo miesta vzadu ) Ale tu sme trochu inde. Tu to proste s tou "pokrokovostou", alebo tvojimi slovami "drzani sa pri zemi" prehnali.
Talisman ako kazde auto D-segmentu potrebuje vzadu multilink a neargumentuj 4Controlom, ktory nie kazdy oceni.
Proste mi to pride, ze praveze sa snazia nanutit zakaznikom svoj styl myslenia a neviem, ci im to ti zakaznici zozeru. Oni totiz neurobili tak "zaujimavu" vec ako Volvo a ich XC90, kde je fakt asi jedina zavazna chyba toho auta neadekvatne motorizacie. Talisman ma tych chybyciek trosku viac a len nejaky stitok, koža a vysoka cenovka nebude pre zakaznika dostatocne silny imidzovy argument.
Tak len dufam, ze dostanu rozum, dohodnu sa so Zetschem, ze im posunie ten novy 2 liter naftak a pojde sa dalej. Inac ich podiely rozobere konkurencia. Chapes ?
V dobrom. :-!
Avatar - Emel
30. 5. 2016 20:31
Re: Cena
Technicky vzato Renault ten segment nikdy neopustil...
30. 5. 2016 20:37
Re: Cena
Skoro jo. I výroba Espace s Talismanem dnes probíhá jinde. Laguna se dělala Sandouville, dnes Espace a Talisman vyrábí v Douai.
Avatar - Emel
30. 5. 2016 21:26
Re: Cena
To o místě výroby je zajímavá informace, ale moc to s tím nesouvisí. Laguna má poslední registrace v Evropě letos v březnu, Talisman je prostě nástupnický model. Ano, Laguna byla na trhu relativně dlouho, ale nijak zásadně déle než první nebo druhá generace... nebo než Megane, když na to přijde. Přišla +- ve stejnou dobu jako konkurenční C5, která se pořád ještě vyrábí.