Ty železné sloupky jsou i u nás a většinou ohraničují parkoviště vytvořená znenadání zabráním pravého jízdního pruhu. Kdyby byly alespoň oranžové, ale jsou zelenobílé. Asi je sponzorují servisy.
Počkej, až dokáže škodovka vyrobit také takový posilovač, novináři ho začnou vychvalovat. Zatím bohužel. Jen srovnám OC III a I30. To první je dle novinářů super, s tím druhým se zase jezdí pohodlně. Ještě k OC III - na MDD předváděla policie OCIII a pochválil jsem úpravu místa pro výstražná světla a radar. Policista, ale řekl, že k žádné úpravě nedošlo, protože za maskou je místa dostatek již v sérii. Tak teda nevím, co je správné, zda OCIII je konstruována už přímo pro policii nebo škodovka jen účelově nafukuje délku. Jeví se mi ale nejpravděpodobněji, že policista si dělal legraci. Tak nevím, škodovky nemám...
V Londyne a UK je to este horsie. kamery su vsade a uz ich montuju priamo do krizovatiek ak by si nahodov pridaval na oranzovu aby ta nechytila cervena nech ta chytia aspon za rychlost...Fotia tu ako pred svatbou u fotografa. Fotia na cervenu, bus lane , rychlost, spatne zaparkovane atd. Do toho este davaju spomalovacie retardery a do mensich uliciek zelezne stlpiky aby bolo viac oskrenych aut ...Tie bezne pokuty su tu len Ł 60 ale ide o body mame ich len 12 a beru min. 3 body napr za cervenu...
Myslím tím v ČR, v zahraničí jsou už vysoké a od roku 2018 v EU ještě cena zvýrazní, a to nejen cena, ale i další postihy. Také radarů přibývá a přibývá..., a počítá se s nimi i na dálnicích. Zajeďte si např. do Budapešti a uvidíte, jak jsou radary zkroceni i horkokrevní Maďaři. Až mi je jich i líto, silná auta za milióny se plouží za Fabiemi a nepředjedou a nepředjedou... Vypadá to po celém Maďarsku jako u nás např. v Teplicích na výpadovce na Ústí.
Také si nejsem jistý, co přinesou povinné černé skříňky s GPS nového pro rychlost (kromě hlavního požadavku na bezpečnost - zavolání pomoci), ví to někdo?
Co chybí ke štěstí? Talisman. Ale ne ten rendlíkovský. Pokud chcete mít to štěstí a s rendlíkem dojet do cíle a zpět, bude talisman v kapse nezbytný. ;-)
bráno optikou výkonu motorů Renault pokrývá majoritní poptávku ve střední třídě. Ano, těm pár procentům, co chtějí 200k+ nemá co nabídnout, ale on na ně ani necílí.
Takže Renault to dělá zcela správně, jen někteří stále nedokážou pochopit, že doba se posunula a kvalitní 1,6/1,7 diesel prostě plně pokrývá potřeby běžných zákazníků >:-[] >:-[]
bavíme se tu o tom, že Talisman 1.6 dCi je jeden konkrétní model, který byl testovaný. A výsledek a verdikt nad tím, jaký je vůbec neovlivňuje, jestli existuje silnější motorizace.
"V dnešní době elektrických posilovačů se už obecně sbírají informace od předních kol po troškách, talisman však mlčí absolutně. I na elektrické poměry je jeho posilovač naprosto netečný, ..."
Sice tato veta je uz typicke klise a novinarsky folklor, no skusal sa uz daktory amatersky novinar zamysliet nad tym, ze toto je ucel?
Ze volant posobi tak, lebo netaha za riadenie, netrha sa z ruky, neprenasa vibracie od kolies, pruzenia atd.. a prave to je ucel pokojnej a neznervoznujucej jazdy?
Musi nutne kazde auto byt sportove, aj ked ocividne k tomu nepreukazuje ziadne ambicie ani si ich nenarokuje?
V čem je interiér nekvalitní? Vyvíjet 4C místo nasazení plnohodnotnýho víceprvku souhlas a řízení je u Renaultu s jeho skvělými RS modely fail. Souhlas.
Znovu, Talisman sotva obstojí v nižší střední, bráno optikou výkonu motorů. U Optimy nebo i40 tady na to spílal každý a vrchol v podobě naftových cca 20koní výš u Renaultu nevadí?
Jsme ještě na foru o autech? Jako kovaný reanulťák bych naopak spílal ještě víc!
tobe ten Renault hodne lezi v zaludku, podle toho s jakou oblibou je komentujes. ale jo, já uz s Renckama odjezdil stovky tisic km a lidi jako ty jsou pro me o duvod vic, proc mit tu znacku rad ;-)
ja som chcel Espace už objednávať,ale ten tempomat je pre mňa fail ,ze som išiel inde.
Motory mi nevadili,ale tempomat áno a 4C super. Asi tak,a to vravím ako spokojný majiteľ ex-renó.
Celkem mě dostala ta malá nádrž, jen 47 litrů, to je při spotřebě 6.5l co uvádí redakce asi 720km. To je dost málo, při razantní jízdě a tahaní 2turbené 1.6 "za vlasy" to bude tak 8l, takže u pumpy tak často jako s 2.0l atmo benzinem ;-)
Presne tak... Ja som mal 4 roky 4WS v prelude a je to jedna fantasticka vec. Preludu bez 4WS by som uz ani nechcel. Stabilita v rychlych zakrutach je s tymto systemom fenomenalna. auto ide ako po kolajniciach a zapiskat gumami je rarita. Aj v Porsche vedia, preco 4WS do aut monuju. Ze to na okreske nema zmysel ako pise Lamal? Totalny blud
Asi tak myslym ze odvahu aj pekne auto ukazali prostriedky na silnejsie agregaty urcite maju len dost ludi zbytocne odradi ten 1.6 diesel. Viem ze 118 KW je OK len vela ludi to bude tahat ku konkurencnym 2 L agregatom a o 6 valcoch hmmm... Tiez som davnejsie jazdieval na 1.6 Tdci nemalo to zdaleka 118 KW to je fakt ale aj na presuvanie to bolo pomale. Zmenil som potom 4 valec za 6 valcovy diesel a je to o uplne inom a to nie len na paieri. Takyto kusok Renaultu si zasluzi vacsie srdce ako 1.6 s 4 valcekmi...
Pozri, skúsia to, ak to bude predajná tragédia, tak určite sa to budú snažiť zachrániť výkonnejšími motormi. Ja by som zatiaľ práve ostal pri tom tvrdení, že ľuďom stačia čokoládky v peknom obale. To, o čom tu melú dokola miestni štamgasti nemá na predaje vplyv.
Top diesel 4 valec 1.6 a 118 KW ...? Aj odvaha ma svoje hranice a myslim ze tu ich Renault prekracuje ale skor na tu negativnu stranu... Dnes uz nestaci dat cokoladky len do pekneho obalu to uz robi kazdy vyrobca. Ta ponuka motorov im zakaznikov urcite neprida...Myslim si ze tato Eco strategia od Renaultu je unahlena a tieto motory nepatria do top modelov tejto kategorie aut. :no:
Zial, 2.2 hdi (single turbo!) v Peugeote 508 GT je uz minulost,neplnila Euro 6 a neoplatilo sa im ju modernizovat. Teraz je vrchol 2.0 132kw / 180k ~ 400Nm. Ide o prijemny motor s dobrou spotrebou, ale chcelo by to pre vrcholovy motor viac - nieco ako Ford biturbo, ktore je odvodene od tohto motora. Zial to asi pride az s novym modelom...
Vyhodou je, ze aj napriek velkej hmotnosti to auto neide zle v dialnicnych rychlostiach, tu sa prejavuje objem - nieco, kde zial Renault nema sancu. Druha vec je podvozok, Renault som nesiel, ale Peugeot funguje slusne a naozaj tlmy nerovnosti prave vdaka multilinku. Naviac u nas dodavaju GT standardne na 18" diskoch s celkom vysokym dezenom - 235/45/18. Jedine v com mi pride Renault Talisman lepsi je vybava - odvetravane sedadla, adaptivny tempomat (ok, ten je asi naprd), modernejsi infotaiment a hlavne odkladacie priestory. Svetla netusim ako su na tom u Renault-u :-)
PS. Insignia v nafte je dynamicky podobne zla(asi aj horsia, kvoli prevodovke) ako Talisman, to je pre mna osobne neprekonatelna prekazka, zase ale vie v benzine to co nikto iny - V6 biturbo za rozumnu cenu. :-)
Mohu říct bezesporu nádherné auto, tak jako každý nový Renault za poslední 4 roky, počínaje Renault Clio Grandtour, ve kterém jezdím a nechápu tu bandu tupounů co zde je blbě kecají a kritizují... a je vynášejí do nebe ty mladoboleslavské šunky, hlupáci :-) včetně redaktorů
Tak jak jsem již zmiňoval dříve, po 2+2 místném Meganu (hatch verze), tu máme další fail, tentokráte ještě výrazně větší, protože narozdíl od Meganu, kde problém místa na zadních sedadlech lze vyřešit koupí kombi (pokud ho ale potřebujete!), tak zde takové řešení není. Když si to shrneme, tak Talisman v rámci třídy má:
Nepřiliš kvalitní interiér
Nic moc podvozek
Nečitelné řízení
Slabou paletu motorů
Podprůměrný zavazadelník u kombi
ALe to za: V rámci nepremiové střední třídy celkem vysokou cenu
Tak kdo si tohle rozumný koupí?
Ano pozor, má to líbivý design, takže jako vábnička pro hejly to fungovat stále bude >:D >:D .
Megane 2+2 je sice big fail, ale si svůj segment si najde - pokud chcete kombi, nebo jezdíte v autě do 2, tak to není špatné auto.
Talsman má těch problému daleko více a s ohledem na cenu se jedná o mizerný auto. :no::no::no:
Jenže pokud to "dál" je jen pro nějakých 5% kupců a 95% plakátových honičů, opravdu nemá smysl takovou motorizaci vyvíjet a montovat. Renault se bez těch 5% obejde.
Myslím, že nejde jenom o to, zda se vrcholných motorizací prodá méně či více, ale také o to, že jsou to imagemakeři daného modelu a jejich zrušením se model automaticky dostává se svým statusem do spodních pater a projeví se to i na prodejích těch obyčejných motorizací. Málo platné, kupec 318d si podvědomě, aniž si to možná připustí, trochu lechtá ego tím, že ten jeho model je "jako" M3. A v mainstreamu to platí úplně stejně, jezdec Supu 1.4 TSI 110kW s podměrečným výkonem si tak trochu lechtá ego existencí varianty 2.0 TSI s 280hp. A to je důvod, proč mají silné motorizace význam pro daný model bez ohledu kolik se jich prodá, samozřejmě pokud se jich prodá hodně, tak se výrobce asi nezlobí.
No, což takhle milá redakce, když něco nevím jak funguje, podívat se do příručky, které lidově říkáme návod?
Stejně tak poznámka o do 140 kmh omezeném adaptivním tempomatu - jste si opravdu jistí, že specifikace pro DE je nastavena stejně?
No a pak tu máme narážky na cenu a dynamiku. Ano, s tím, že Tahle motorizace s ohledem na konkurenci tvoří spíše střed nabídky, se dá vcelku souhlasit. Narážky na cenu ale ani za mák. I ten Superb v LaK totiž začíná právě na 110 kW dieselu a tahle 1.6 dci prostě nejede hůř.
Je potřeba prostě přijmout fakt, že mnozí zákazníci už přišli na to, že ve výkonu se není kam hnát a klidně koupí litrovou Fabii ve Style nebo třeba Superba ve Style s 1.6 TDI...
Jakmile však dojde na ostřejší nerovnosti, ozve se od podvozku rána. V tomto připomíná talisman Škodu Superb, i tady jsem nedávno psal o houpání kombinovaném s drncáním.
Tak si dejme rekap:
V režimu comfort je Superb Combi stále plavným a houpavým strojem, který na poměry třídy velmi dobře filtruje nerovnosti. Už však natolik nehrozí naprostá ztráta kontroly nad pohyby karoserie. Režim normal se nyní stal takovým optimem pro každou situaci – vůz je příkladně pohodlný, ale stále stabilní i ve vysokých rychlostech. Sport pak přináší skvělou kontrolu pohybů karoserie a vzhledem k délce a koncepci vozu i překvapivě dobrou ovladatelnost, na nerovnostech se však začíná více ozývat dunění od náprav a auto již má problém s tlumením větších nerovností.
Takže určitý rozdíl tu milá redakce vidím - zatímco v Superbu to oddrncáte za 4*, tak v Talismanu to oddrncáte za 3,5*... Ale to už přeci víme od našeho Václava všudybyla Klause, že Superb drncá lépe >:-[] >:-[]
No, nebol by som taký optimista. Ešte nedávno bolo na trhu trojvalcov len pár a ešte v miniautách. Dnes sú zahniezdené v nižšej strednej a keď pridajú ešte jedno turbo, zostanú štvorvalce ako luxus pre prémiu.....nechcem sa toho dočkať, ale mám strach, že to tam zanedlho dospeje...
To o místě výroby je zajímavá informace, ale moc to s tím nesouvisí. Laguna má poslední registrace v Evropě letos v březnu, Talisman je prostě nástupnický model. Ano, Laguna byla na trhu relativně dlouho, ale nijak zásadně déle než první nebo druhá generace... nebo než Megane, když na to přijde. Přišla +- ve stejnou dobu jako konkurenční C5, která se pořád ještě vyrábí.
kolik si s tou lagunou coupe ujel? já ji jezdím už šest let, a když pominu to, že za tech 6 let s tím nebyl nejmenší problém, což je pro vetsinu lidí u Rencu nepredstavitelná vec, žádnou nepredvídatelnost jsem nezaregistroval. Kdyz jedes pomalu, otocis se s 5M autem na prostoru jpro nakupni kosik, kdyz jedes rychle, jede to jak po kolejich (v zivote jsem nezapiskal gumama). samozrejme, nejsem závodní jezdec, takze moje limity jsou výrazne níž, než limit auta, ale soubezne jsem vlastnil Focus II, s opevovanym podvozkem, a kdyz jsem chtel stejnou zatáčku s Focusem projet tak, jako s Lagunou, vetsinou jsem musel potom zastavit a zkontrolovat si spodky. takže ver 99% redakcí :yes:
Pogo, nechapeme sa.
Od planovaneho prichodu noveho Talismanu som bol zvedavy, ze ako Renault dalej...
to auto mi bolo sympaticke uz na spy-fotach, je mi sympaticke aj teraz, ale ma par much, ktore mu nielen ja, ale hlavne ten typicky kupec mainstreamoveho D-segmentu nebude musiet chciet prepacit:
Tabletove ovladanie hadam vsetkeho, infantilny pristrojovy stit ( v Megane ok, ale tu ?! ), torzka miesto multilinku vzadu, zle odladene tlmice/pruziny a z toho vyplyvajuci znizeny komfort no a ako klinec do rakvy - moc "odvazne" ( ak teda nemam pouzit vhodnejsie slovo ) motorizacie.
Vsetko toto by som akceptoval u Meganu, ktory sa mi tiez ze paci ! ( tam je zase neodpustitelna chyba malo miesta vzadu ) Ale tu sme trochu inde. Tu to proste s tou "pokrokovostou", alebo tvojimi slovami "drzani sa pri zemi" prehnali.
Talisman ako kazde auto D-segmentu potrebuje vzadu multilink a neargumentuj 4Controlom, ktory nie kazdy oceni.
Proste mi to pride, ze praveze sa snazia nanutit zakaznikom svoj styl myslenia a neviem, ci im to ti zakaznici zozeru. Oni totiz neurobili tak "zaujimavu" vec ako Volvo a ich XC90, kde je fakt asi jedina zavazna chyba toho auta neadekvatne motorizacie. Talisman ma tych chybyciek trosku viac a len nejaky stitok, koža a vysoka cenovka nebude pre zakaznika dostatocne silny imidzovy argument.
Tak len dufam, ze dostanu rozum, dohodnu sa so Zetschem, ze im posunie ten novy 2 liter naftak a pojde sa dalej. Inac ich podiely rozobere konkurencia. Chapes ?
V dobrom. :-!
Třeba to na trzích, kam míří stačí. Asi mají čísla a vědí, co se reálně prodává. A v Německu, kde mají silnější motory by si Renault stejně nikdo nekoupil. Ti mají svejch značek dost. Své o tom vědí japonci, Peugeot,...
Jseš si jistej, že vyšší prodeje za každou cenu přinášejí i vyšší zisk? Své o tom vědí v evropském Opelu, Fordu, Peugeotu,... Renault se rozhodl, že se mu vyplatí přijít o 10% zákazníků, kteří by si koupili naftu 160+k. Stejně tak se rozhodl prozatím ignorovat druhý největší evropský trh. Podle tebe nemají všech 5 pohromadě a dobrovolně se okrádají o zisk. Podle mě asi vědí, co dělají. Jedním z dalších důvodů podle mě bude třeba v podstatě nová továrna, kde se postupně zavadí nová výroba, lidé se učí,....Třeba už má Renault tolik soudnosti, že nechce všechno hned i za cenu budoucích průserů. S tím má z přelomu tisíciletí bohaté zkušenosti.
Takze pri zemi hovoris... :-|
Nuz keby sa drzal pri zemi, teda ze chce predavat a stupat s predajmi a ziskami, tak by ponukli aj 2-litrovu chrochtu, ktora tvori najväcsie % predaja aut v D segmente.
Oni sa ale rozhodli ist do experimentu menom 1,6 biturbodiesel 160PS ako TOP motorizacia.
To mi teda ako pri zemi sa drzanie nepride. Ako to ocenia zakaznici uvidime zanedlho... :-!
Takže Renault se snaží konkurovat novým modelem, který by měl motoricky problém i o třídu níž?
Sázet na to, že kupce ohromím tabletem a hezkými tvary, ale nenabídnu motorizace odpovídající třídě...hmmmm ;-)
Já chápu kam míříš. Není to tak složité. Horší je to s tebou. Z nějakého důvodu nejseš schopnej pochopit, že se Renault, nejen z ekonomických důvodů, drží v Evropě při opětovném vstupu do segmentu D při zemi. Se spojováním a Ghosnem to nemá nic společného. Nevím nad čím by se měl Ghosn bavit, když je to jeho rozhodnutí.
sice nikde tych 10ms nevidim v tvojich ani inych materialoch, to je asi cas ako casto je system kontrolovany z cidiel a schopny zmeny v najkratsich intervaloch kazdych 10ms... kazdopadne tych max 3,5st nabera plynule a v tom kritickom bode na videu ukazali plynulu zmenu smeru otacania 70-90kmh tam to prebehlo v tom tiahlom obluku... kazdopadne vidis ani tak to nefunguje podla ocakavani, ten system sa sprava nepredvidatelne dokaze vzdy na ten isty typ zakruty reagovat inac preto je nepredvidavy... laguna gt s tym mala na limite fakt problemy
btw stale je fakt to ze mali by radsej lepsie odladit riadenie aby to nebol playstation a dat tomu poriadnu zadnu napravu co bude tlmit nerovnosti i mat vyspelu kinematiku a bolo by to vo vysledku lepsie auto...riadenie, komunikativnost, komfort a tlmenie nerovnosti - nie len po peknom povrchu jazdit komfortne a na rozbitom hluk, razy a odskakovanie...
Domnívám se, že korejské auto se jmenuje Samsung, automobilka RSM. Ale to je fuk.
Psal jsem to kvůli tomu co jsi napsal: "Renault jede sám za sebe a asi není možné se ziskem nacpat do auta vše hned od začátku. I proto se třeba nedělá ani pravostranná varianta."
Chápu, že se tomu chceš vyhnout, ale ptám se na Nissan nebo spolupráci s M-B.
za Talisman nijak nebojuju, Renault mám rád, ale Talisman je dle me z nových R nejméne povedený. z testu je ale až moc cítit, jak mu milý pán redaktor nechce dát ani tu nejmenší šanci. Za každý vytknutý nedostatek jakoby napsal: "a co byste taky čekali". Netvrdím, že bych za to auto dal milion, to skutečne ne, za ty prachy radši Espace, když uz Renault, ale myslím si, že tohle by si redakce dovolit nemela.
je to hnus, velebnosti.
ty tak isto a nevies si ho ani obhajit, ohanas sa tu niecim co sam nevies ak to tak nie je napis presne ako funguje 4controll a v kolkych krokoch meni charakteristiku...ak nie kecas tak isto ako ja
U našich severských sousedů v Dánsku, Norsku nebo Švédsku se
Blíží se léto a to znamená, že se všichni jistě těší na letní radovánky a dovolené. Mnoho z nás sedne do automobilu a vydá se vstříc dalekým destinacím. Víte ale, co musíte mít s sebou vždy v autě?
A jaká pravidla platí u povinné výbavy v cizích zemích? Na to vše by Vám měly následující řádky odpovědět.
Současná legislativa předepisuje majitelům automobilů v České republice mít povinně následující:
Náhradní pojistky a žárovky
Zvedák
Klíč na matice kol
Náhradní kolo nebo sadu na opravdu pneumatiky
Výstražný trojúhelník a reflexní vestu
Lékárničku
Při plánování přeshraniční cesty je dobré myslet nejen na povinnou výbavu automobilu, ale také se seznámit s rozdíly v předpisech. Maximální povolené rychlosti v obcích a na dálnicích se často liší stát od státu. Navíc můžete na silnici potkat značky psané místním jazykem. Raději si tedy doplňte do svého slovníku několik důležitých frází, se kterými se na vozovkách můžete setkat. A kdybyste se policejní kontrole přece jen nevyhnuli, nebojte se, zářivý a zdravý úsměv je jazykem mezinárodním, a tím se domluvíte všude. Proto si s sebou na cesty nezapomeňte přibalit žvýkačky bez cukru Orbit, nejen že vám během cesty osvěží dech, ale také po každém jídle a pití odstraní zbytky jídla. Navíc žvýkání podporuje produkovat sliny, čímž se vyrovná pH v ústech a tím zabráníte vzniku zubního kazu. Orbit je jednoduše ideální spolujezdec.
Celkově si stačí zjistit pár informací, abyste na cestách o úsměv nepřišli. U našich sousedů jsou předpisy týkající se povinné výbavy podobné našim, v dalších členských zemích Evropské Unie také zásadní odchylky nenajdeme. A kdyby Vám něco chybělo, nemusíte se bát. Platí totiž tzv. Vídeňská úmluva, která říká, že vozidlo má být vybaveno podle země, ve které je registrováno. Takže pokud v autě při zahraniční cestě vezete platnou výbavu pro Českou republiku, mělo by být vše v pořádku. Přesto není od věci podívat se na to, co byste s sebou do zahraničí měli mít a čím výbavu doplnit. Příkladem může být hasicí přístroj, který je povinnou součástí výbavy v Pobaltí a zemích jako je Rumunsko, Rusko, Řecko a Turecko. U našich severských sousedů v Dánsku, Norsku nebo Švédsku se „hasičák“ doporučuje. V Rakousku bývají policisté dosti citliví na nošení reflexních vest. Správně byste bez ní neměli opustit vůz, ať už jste řidič, nebo spolujezdec. Pro porovnání, bez vesty se úplně obejdete v Německu. Určitě se Vám také neztratí, přibalíte-li s sebou rukavice, baterku, tažné lano a destilovanou vodu. Pro všechny případy si nezapomeňte přibrat speciální euro-formulář k dopravní nehodě. Šťastnou cestu!
Bazar - vybraná auta
fotoFord Mondeo 2.0 TDCi
ČR,2.maj, Serv.kniha, Trend
r.v. 2011
km 80 800210 000 Kč
fotoŠkoda Octavia 1.9 TDI
ČR,1.maj, Tour, Klima,el. sedačky
r.v. 2008
km 199 938118 000 Kč
fotoFord Mondeo 2.0 TDCI
,
r.v. 2016
km 9 442660 000 Kč
fotoVolkswagen Passat 1.6 TDi
Serv.kniha, Trendline, Tempomat
r.v. 2012
km 114 117233 000 Kč
fotoVolkswagen Golf Plus 1.4 TSI
r.v. 2010
km 85 234200 000 Kč
fotoŠkoda Octavia 1.6 TDI
ČR,1.maj, Serv.kniha, Ambiente
r.v. 2012
km 176 045160 000 Kč
Další vozy najdete v naší sekci Bazar
Spolupracujeme s TipCars.com
Videa
Řídili jsme Škodu Atero! Jak jezdí studentské kupé? (+videa)
Řídili jsme Škodu Atero! Jak jezdí studentské kupé? (+videa)
Svezli jsme se v modernizovaném Audi A3. Tříválce se nebojte! (+video)
Svezli jsme se v modernizovaném Audi A3. Tříválce se nebojte! (+video)
Jaguar XF 20d vs. Škoda Superb 2.0 TDI – Srdce, nebo rozum?
Jaguar XF 20d vs. Škoda Superb 2.0 TDI – Srdce, nebo rozum?
Ojeté Volvo XC90 (2002-2015): Takhle si představujeme SUV
Ojeté Volvo XC90 (2002-2015): Takhle si představujeme SUV
Více o modeluInformace o autech
podle značky a modelu
Zvolte značku auta Zvolte model auta
Vyhledat na JAKE.auto.cz
Testy
Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC – Co chybí ke štěstí? Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC – Co chybí ke štěstí? Suzuki Swift 1.2 VVT GL/AC SE – Malý klasik v plné parádě Suzuki Swift 1.2 VVT GL/AC SE – Malý klasik v plné parádě
Smart Fortwo cabrio – Nejlevnější nebe Smart Fortwo cabrio – Nejlevnější nebe Toyota Prius – Šílená tvarem, dokonalá spotřebou Toyota Prius – Šílená tvarem, dokonalá spotřebou
Videa
Video: Renault Mégane vs. Opel Astra. Jak jezdí? A co vnitřní prostor?
Video: Renault Mégane vs. Opel Astra. Jak jezdí? A co vnitřní prostor?
Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu
Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu
Doporučujeme
Legendy východního bloku: Ve znamení luxusu Legendy
nie je v mojich silach citat vsetko od vsetkych ... to snad ani nejde ;-) ... ja citam rad... podla mna je to skor o vizazi.... akysi "syndrom" velkych kol je dnes v mode zvlast u crossovo orientovanych vozov ktore takto aj bez 4kolky posobia hodne "naslapane"
Lesklý černý plast v interiérech příliš nemusím a netvrdím, že na něm otisky vidět nejsou. Ale a) obvykle neobsahuje ovládání displeje a b) není na otisky takový magnet, jako šedivý matný plast okolo R-linku. [odkaz]
odkazal som sa na zdroj hore, je to kazdopadne moj nazor regulerne to je... polemizovat o tom ako presne sa meni smer otacania pri tej hranicnej rychlosti je asi vysoko teoreticke u kazdeho nikto to presne nevie v kolkych krokoch to system spravi , alebo ty ano ? pouc mna i ostatnich teda
za tym ze to nie je precizne riadenie napravy si vsak stojim, precizne by si nasiel ten v porsche alebo v nissane zx300 twin turbo atd
vybaveny si ty: ´´topseed je take detinske ale cisla ukazali ye 4c funguje alebo zeby bolo clio pokazene?´´ - neviem co si tym myslel ale nejak som nemal snahu to viac lustit, citaj radsej po sebe aby si nebol vybaveny este skorej ako vybavis niekoho ineho :-)
Podstatou mého tvrzení je to, že to korejské auto se jmenuje Renault a je to Renault. Z toho je snad jasné, že Renault jede sám na sebe. Pokud by to byl nějaký Nissan nebo Infiniti, tak by jsi měl pravdu.
pisem sem len svoj nazor, nazory niektorych redaktorov a vlastne skusenosti z 4 controll v lagune coupe, myslim ze to je regulerne voci kazdemu aj moja preferencia redaktorov, tak ako tvoja ;-)
pocuj mr.topspeed pisal som to pogo26 a nie tebe a hovorime i diskutujeme tu o 4 controlle v talismane nie v cliu / pri disciplinach ktore 4 controllu pasuju tj nejake slalomy v nizkych rychlostiach a podobne, kt. su v okreske vacsinou na prd/
Každopádně to byla původně jihokorejská automobilka patřící do konsorcia Samsung, Renault jí koupil a přidal svý jméno.
Podstatu tvrzení, že Renault si jede sám za sebe a vysvětluješ tím absenci dalších jednotek to nijak nepotvrzuje. Těch kooperujících nebo spoluvlastněných značek je dost.
preco by som nechvalili chvalu lebo tebe je nesympaticky? >:D honza nech sa venuje pascalu c++ jave a miestny tu reflexu autosalon na prime nech premenuju na motosalon a ostane tam iba srsen tot vsjo k ceskym novinarom uznavam topseed je take detinske ale cisla ukazali ye 4c funguje alebo zeby bolo clio pokazene?
Myslím, že "vyjímatelným dnem" Renault myslí celý prostor pod podlážkou, tedy včetně rezervy. Tedy jinými slovy všechno to, co lze ze dna vyjmout (včetně rezervy). To by tak odpovídalo hodnotě 80 litrů (572-492). Včetně špachtle (tedy pardon, rezervy >:D
som prekvapeny ze talisman tuto v plnke ponuka "len" 19tky a do "maleho" scenicu tlacia uz v zaklade 20tky.... preco vlastne... v com je ta finta... je to len o vizazi alebo je v tom nejaky iny zadrhel....
tu na tomto talismane mi tie 19tky ozaj pridu este znesitelne ... a ozaj pekne ... autu aj velkostne naozaj pasuju bez snahy nejako to prehanat alebo udivovat :yes:
Preco tak obhajujes chvalu lebo vychvalil 4 controll ? si pozri ostatne testy niektore su dobre, ale bohuzial ich je v pomere vyrazne viac tych horsich, uz len tie nazvy... des a hruza
No tak jsi to konečně pochopil. Ta automobilka je Renault Samsung. A doufám, že nezačneš plácat, že tam to slovo Renault je kvůli tomu, že mu Samsung patří. To by pak byla VW Škoda, VW Audi, VW Seat,....
topspeed a Chvalu ja osobne neberiem ako nieco za co by som dal ruku do ohna, staci si pozriet ich testy a vsimnut si co vsetko ich dokaze strasne nadchnut... vidiet to aj na ich publiku
ako niekto hore pisal ten renaultacky 4 controll ide na 2 skokove polohy, nie je to precizne riadnie napravy a rozhodne to nie je odpoved na lepsiu zadnu napravu, riadenie a celkovo vyladenie chasis, je to len take marketingove šidítko
tie videa nejdu, poznam Chvalu, ale vsetko mu nezeriem nema moje 100% sympatie, ja mam skusenosti s 4 controll v lagune coupe a chovalo sa to presne tak ako to popisuju kritici, je to pri jazde ked chces od auta viac resp max, nie pri jazde beznej..
no neviem ci shitne porovnam test meganu gt od chvalu a koubka...*@ dovazaju vobec do cr renaulty? rejlek zezulka chvala karpat nekriitizovali 4c dokonca na topspeede v slalome sa llaguna gt prepracovala za clio 3 rs tak ja neviem
Znáš třeba Rasťo Chválu ze Slovenska, Máš pocit, že neumí jezdit. Ten s 4C problém nemá spíše naopak. Podle něj je to nová dimenze jízdy :-):-)
[odkaz]
aj ked 7cka v pianoblack nema dotyk ovladacie prvky, tie okolo displeja su hardware stale to casom domatas, detto hlasitost na navigacii a to nehovorim o prachu a roznych casticiach ktore hlavne cez den spolahlivo vidis na piane...
A tak vzpomínám si, že i u Laguny to někomu nesedělo... myslím, že někdo říkal, že se v tom cítí jak ta veverka z doby ledové, jak furt cuká hlavou :-)
Dik za sondu do problematiky. V takovem pripade je ale ukol automobilky jasny => umoznit pouzivat tempomat i bez adaptivniho doplnku. Takovy produkt (do nejake rychlosti fullprodukt, od nejake rychlosti pulprodukt) bych nemel problem akceptovat, ale aby byl clovek pri 140(150)kmph nahrany uplne, v manazerske limuzine zvlast, to je ulet.
Tech 160kmph u golfu mi i diky tridni prislusnosti prijde jako mensi problem.
Nemusí být principiálně jiný, stačí: když dva dělají totéž, není to totéž. Tím nechci říct, že je něco s tímhle systémem v nepořádku, nejel jsem s ním. Nevzpomínám si však na stížnosti ani u poslední Laguny.
Já bych s tím ani neměl problém, kdyby designové a materiálové provedení toho infotainmentu nebylo, jaké je. Pokud mezi největší výhody Talismanu patří design (jak exteriéru, tak interiéru) a dojem dražšího vozu, pak je tohle zbytečná piha na kráse.
ale aj tych slovenskych, ked to zratas hned keby to bolo 6 sk/cz redakcii vzdy si to vyskusaju aspon 2ja ludia a ked 12 testerov ktorym prejde vela aut rukami sa zhodnu... samo toto je take trocha pritiahnute konstatovanie takto presne kalkulovat to nejde, i tak si myslim ze by si to nemal opominat... bezny clovek si ten 4 control na predvadzacke nikdy neodskusa tak /okresky, rozny povrch, situacie, pocasie/ aby vedel zodpovedne prist na to ci ho chce za priplatok alebo celkovo ci nebude jeden z tych ktoremu vadi jeho rozpolcena a neista reakcia a charakter.... v com sa zhoduje vacsina ze v meste a pri parkovani je to super, predpokladam ze vacsine to bude stacit kedze to je pohodlne a relativne velke auto primarne neurcene na pocit radosti z jazdy, ostatni co chcu viac si kupia ine auto... co vadi mne je ze renault to sam propaguje ako brutus vychytavku pre radost z jazdy co je uplny fake aj v reale preto kritizujem
miesto toho aby poriadne vyladili riadenie, chasis a pouzila dostojnejsi typ zadnej napravy pre tuto cenovku a velkost auta sa tu tvari ze nejaky trhly 4 controll vyriesi vyssie zmienene
Pokud mě paměť neklame, Passat měl v nabídce dva tempomaty. Teď ten levnější v německém konfigurátoru nevidím, byl myslím do 160, dražší je do 210. Levnější by měl využívat stejný radar, jako dostaneš k autonomnímu brzdění/ přednárazovému systému. Dražší by měl mít lepší. Pokud vím, u VW nejde přepnout na neadaptivní. A Golf má myslím jen ten do 160.
Můj odhad je, že tím, jak automobilky chtějí splnit požadavky EuroNCAP na vybavenost nových aut, sahají po levnějších senzorech, což samozřejmě otevírá cestu k levnějším adaptivním tempomatům. A některá auta ty lepší ani nedostanou.
Samosebou to nikomu neberu, ale zábavu pro mě tvoří hlavně čitelnost a ta se u podobných prvků spolu s konzistencí reakcí nedá očekávat. A pokud ano, je kalibrace podobnýho systému dost náročná. Vím, že to měly i Galanty.
Jsem asi staromilec a možná se opájím předsudky. Zřejmě by mě to nevadilo u cesťáku, ale u auta pro radost bych asi měl problém s hranou ;-)
Skvrny na krytu schránky na středovém tunelu a nájezd
Mohu se zeptat, od čeho je po stranách umaštěný rolovací kryt schránky vlevo od elektronické ruční brzdy na středovém tunelu? Mohou za to redaktoři (bůček ke svačině?) nebo je to nějaká technologická chyba z výroby (za příplatek?)?
Další dotaz je na najeté kilometry testovaného kusu, nikde to nevidím, dle předního sedadla to vypadá tak na 40000 km.
no ci nutne zlo neviem....v poslednej dobe je strasne cool tlacit dotykove/displejove ovladanie za kazdu cenu, co osobne pokladam za velmi nebezpecne :no:
Myslíš u Cupry s adaptivním? No tak to je ale taky relativně nepříjemný, občas se hodí tempomat i na ty místa s omezením na 40km/h, kde má člověk problém se do toho s nohou na plynu vejít.
To si taky nemyslím, ale pokud by se celá změna odehrála třeba mezi 70 a 90, tak by byl ve finále velký rozdíl, jestli bys tu zatáčku najel 70 nebo 90. Ale souhlas, dost spekulací :-)
ber to tak, že Superb to má jen proto, že jde jen o převlečený Passat. Bez Passatu by nebyl ani Superb. Renault jede sám za sebe a asi není možné se ziskem nacpat do auta vše hned od začátku. I proto se třeba nedělá ani pravostranná varianta.
Stará 2.2 mala dve turbá,ale súčasná má myslim iba jedno. S ostatným súhlas,ale na po FL som nejazdil a pred FL tá prevodovka,no mohla by radiť aj lepsie.
no zrovna megane GT ( vcelku sportove auto s 205 konikmi ) ma tiez 4C a tu sa mi jeho implementacia vidi zmyslupnejsia ako pri dialnicnom talismane
a som si isty ze zakaznik jazdiaci dialnicami s mega kombikom si vystaci aj s podvozkom insignie alebo passatu .. naopak... skor u takto orientovaneho auta oceni vacsiu nadrz ktora ale talismanu s 4C systemom uz akosi chyba
podla mna sa dal zapnut az po prekrocenu 50-tky, pri nizkych rychlostriach sa neda zapnut, nech mas predvolenu akukolvek hodnotu. Inak take nieco som si vsimol aj na mojej Cupre, takze Renault v tom nebude ojedinely, akurat ze to autor clanku zrejme s inymi autami neskusal
Samozřejmě, že mnozí kritizují cenu s tímto motorem- včetně autora testu.
Že si nemůžeš vybrat silnější motor, s touto kritikou souhlasím. Zklamal i mě, klidného a (motorově)skromného řidiče ;-)
Nemyslím si, že minimální natočení uprostřed zatáčky při 80kmh udělá tolik, aby to všechny novináře znervózňovalo. Ale jen spekulujeme, třeba se tu ukáže někdo, kdo ví.
teraz si to zrejme odnesies ... ale popravde tu malu nadrz sme uz spominali pri sedane... na aute typu dialnicy kriznik to fakt zamrzi.... mohla byt aspon o 5-6 litrov vacsia to treba uznat .... takyto kolos potrebuje aj solidnu nadrz... a je jedno ci zerie v priemere 5 litrov alebo 7,5 .....
k systemu 4C sa vzdy najde pre a proti ... vzdy budu dva tabory .... ale som toho nazoru ze jeho vyuzitie a pointu vidim skor u sportovejsie ladenych vozov stavanych na okrsky ( megane, nejake to kupatko, kabrio ) ako u dialnicne strihnuteho korabu.... tu skor len zvysuje cenu a zmensuje nadrz/dojazd
talisman je urcite dobre auto... a som zvedavy ako sa uchyti hlavne mimo domaceho trhu.... ( hlavne v nemecku, britanii, spanielsku, holandsku ) .... kedze je tazko posudzovat celoeuropsky uspech auta len na zaklade uspechu na domacom trhu ... ale na to si este musime kusok pockat.... talisman je stale v "rozbehu" a vo faze "ziskavania" novych zakaznikov po odchode laguny... dajme mu cas... a zhodnotime si jeho europsky uspech na konci tohto roka... to nam uz napovie viac ako je na tom talisman v porovnani s podobne masovou konkurenciou
A jak by se to chovalo při překročení 80km/h uprostřed zatáčky? Nakonec to, že překročíš 80 ve chvíli kdy kola nejsou rovně musí být standard. Já osobně bych tipnul, že i u Talismanu to bude plynulé, ale možná se to celé odehraje na moc malém intervalu rychlostí, tj. moc prudce...
Jen hádám, logicky to odpovídá nepředvídatelným reakcím. Pokud systém Q7 těsně před hraniční 80-kou má úhel těsně pod 0 a po 80-ce těsně nad 0, nemůže tě vylekat/překvapit.
Motor slabý, nádrž malá, vzadu traverza, cena vysoká. Funkčnost 4WS můžou frantíci nastudovat u prastarých galantů, tam to pracovalo na jedničku. Kolikrát si říkám, že má Áda s jeho odsudky Renaultu asi pravdu. Talisman je navoněná zdechlina, navrch huj, vespod fuj. Konec výroby Talismanu je nadohled, tak kupujte :-)
Ten motorový vrchol za tu cenu je naprosto tragický. S nejdražší výbavou to ještě více bije do očí. Vždyť takový motor má auto o třídu níž, nedávno testovaná Astra.
Když vezmu v úvahu co nabízí jeho krajan Peugeot 508 SW s vrcholnou výbavou a motorizací GT. Pak tu máme především technicky propracovanější podvozek s lichoběžníkem vpředu a víceprvkem vzadu, který na 18 opravdu tlumí, přitom je dostatečně stabilní s minimálními náklony. Platí jen pro variantu GT. Dále tu máme plnotučný čtyřválec 2.2 HDI se dvěma turby 150kW/450 Nm a klasický měničový 6° Aisin, který po faceliftu řadí velmi dobře a hladce. K tomu nádrž na 72 litrů a spotřeba mezi 6-8litry v závislosti na podílu jízd ve městě. A to vše za 900tis Kč.
Jasně, životní cyklus 508 už se blíží ke svému závěru. Přesto má stále co nabídnout. Pokud Renault u Talismanu nezapracuje na vrcholných motorizací a bude střední třídu jezdit na motorech z Meganu, za dva tři roky po něm neštěkne pes. Dosud se mu daří zaujmout aspoň jako novince. Ale v čase bude převažovat rozum nad emocí a tak bude muset Renault trochu upravit ceník a připravit se na příchod další konkurence v podobě nového Peugeotu 508 a Opelu Insignia.
suhlas .. ten hranaty tablet tam k tym ladnym elegantne sa tvariacim krivkam interieru vobec nesedi... nejde ani tak o akysi vizualne lacny dojem ktory vytvara upatlany megadisplej ale prave aj o tvar a sposob vsadenia a implementacie displeja... razom je to nemastne neslane a vizualne lacne ... krici to az z fotiek .. a nazivo to bude este nevkusnejsie kedze fotky dost "skrasluju" realitu
auto ako celok posobi seriozne ... ale ta stredova konzola alebo ako to v tomto pripade nazvat je na moj vkus neprijatelna... o budikoch ani nevravim... pri pohlade na detailnejsie zabery kapliciek budikov sa naskyta otazka ci aj take o par tried mensie polo ich nema dospelejsie a prehladnejsie...
dozaista ide o vyborne auto.... a ako vzdy aj tu budu rozhodovat sympatie a potreby daneho zakaznika.... k tomuto autu si kazdy musi najst svoju cestu sam .... ale o jeho uspechu pochybovat asi netreba... kto nechce passat/superb ma vybornu moznost vybocit z davu :yes:
Tie dotykace sú asi nutne zlo. Vo Forde to iste,krásny čistý interiér a iba na dispeji matlaniny...a po každej jazde to nebudem utierať. Renó má aspoň lepšiu odozvu dotyku ako Ford,ale to uz majú snáď všetci. :-)
Dobrý den, teď jsme na to s kolegou Davidem Burešem koukali a mělo by to být takto: Základní objem je 572 litrů rezerva zabere 23 litrů, 492 je pak "čistý" objem nad vyjímatelným dnem. V případě testovaného Grandtouru se přiznám, že moc nechápu, co Renault tím vyjímatelným dnem myslí. Prakticky celý prostor pod přepážkou zabralo právě náhradní kolo, využitelný prostor je vlastně nulový (kromě velmi mělké schránky v zadní části). Za relevantní hodnotu jsem tedy považoval 492 litrů, do textu určitě ještě upřesním!
Díky,
Martin
Jenže to s tím Meganem to máš jako u VW třeba... taky v Superbu máš interiér kterej skoro odpovídá Octavii, Passat má také navigaci z Golfa, nebo obráceně? Jediné co umí Passat navíc je ten virtual cockpit :-) Jenže to také není u každé verze. Jak říkám, rámeček mi nevadí, kdybych tím autem jezdil déle, tak si také třeba budu stěžovat, ale jinak je to pro mne daleko menší problém, než to, že Talisman nemá dvoulitr za ty prachy :-)
s tym sa sice da suhlasit, no ked sa tolko redakcii tj 99% a ludi co to skusili zhodne na tom istom asi niekde bude kaňka... btw 4controll na lagune coupe fungoval tak isto shitne, je to len hracka pre tych co nechcu soferovat a samo dobre pre marketing
zacinate testovat jako Jeremi, sama nudna auta a tak se musi testy psat jako by se testoval hyper-mega-super-sport
Jeremi ma ale proti vam jednu sakra velkou vyhodu, lidi tak nejak vedi ze odnej je to ironie a ze neche testovat obycejna nudna auta ktera ma kdejakej soused
no u Talismanu rezat zatacky na okresce, jo dobry, asi jako "jsem si ve Fabii Junior dal ten Nurburgring" >:D
jako fakt ma nekdo potrebu rezat okresky v necem jako je Renault Talisman? predpokladam ze 99.9% budoucich majitelu toho auta bude ty zatacky na okreskach rezar co se do gripu vejde :-!
Sedan som skúšal a tiež som mal z verie Initiale Paris veľmi luxusný dojem (teda statický, vizuálny), interiér sa radí na špičku mainstreamu, vedľa Passata v Hlighline s virtual kokpitom. Problém je, že za top verziu už je to hodne dineros, človek v tejto cenovke očakáva aj nejakú nadpriemernú dynamiku a tá sa nedostavuje. Obdobne ako keď človek vidí tie 19ky na 245mm gumách, myslí si, že je tam minimálne 300 koní a ono len 1,6ka. Preto tiež vidím ako vhodnejšie nižšie verzie, možno ten 96 kW motor a slabšiu výbavu, vtedy sa mi tá cena vidí prijateľná. Škoda toho benzínu s povinným (a nijak excelujúcim) automatom, manuál by bol rozumnejšia voľba.
Na jednu stranu souhlas, Initiale Paris má uvnitř nádech luxusu, působí velmi útulně a na pohled mě ohromilo, Superb ani Passat v člověku takový první dojem nevyvolá. Ale problém je asi právě v detailech. Na nedostatky ve zpracování si stěžují novináři napříč testy.
No a nezlob se na mě, ale ten rámeček je fakt zlo. Člověk sedí v interiéru obšitém kůží a uprostřed se velebí megadisplej z Mégane, ochmataný jak kdyby na něj někdo sahal hned poté, co se naládoval uherákem. Koncernový klavírní lak tohle nedělá, konec konců zpravidla neobsahuje ovládací prvky.
To ses sekl, Sup za 1,7?
Neorovnávám, co umí Sup navíc. Porovnávám, že za podobnou cenu může být podobně slabý Sup, takže cena samotná není takový problém.
Zkrátka, extrémně vybavené auto s obyč motorem bude drahé všude, nejen u Renaultu.
Pláč nad vrcholným motorem ano, nad cenou (danou výbavou) ne.
No, ale za 1,7 mio máš Supa 2.0 140 kW 4x4 DSG (v L&K se všemi pakety, 19" a kamerou)...Jestli jsi naházel úplně všechno do 110 kW FWD, tak je zase otázka, zda v Talismanu najdeš všechny příplatkové prvky Superbu (všelijaké simply clever nesmysly, zadní boční pytle...) a zda jsi využil všechny pakety. :-O
U Mondea mě spíš napadlo, že takový mastodont musí být s 1.5 TDCi docela utrpení. :-)
u P911 to nemam preskumane, ale napr. nova Q7 ma "hranicnu" rychlost 80 kmh. S tym, ze ten prechod prebieha plynule - teda pri najpomalsej jazde je to 2,5° protismernych, pri 80-ke 0° a potom sa to postupne meni az do 2,5° rovnakym smerom ( ale neviem pri akej rychlosti sa dosahuje tych 2,5° - tipujem ze pri 130-ke ) Toz uvidime, zatial som na Q7 nepocul kriveho slova na tento system riadenia.
Jestli to Rencek vydává za Top, to nevím, ale pořád je to vcelku normální mainstremová střední třída, jen holt bez motorového vrcholu. Komu nestačí, půjde ke konkurenci.
Volvo coby cenová prémiovka - můžeme se oba divit, ale kupodivu to asi prodejně funguje.
Beze srandy, kombika jsem už také navštívil a ten interiér je prostě jiná liga, než ostatní Mainstreamoví konkurenti, leda tak Nějaký individualizovaný Passat Highline nebo Mondeo Vignale nabídnou podobný dojem na palubě z mainstreamu. Osobně mi ten rámeček nevadí a nepodařilo se mi ho zapatlat, ani display, klavírní lak je horší a ostatní? Jistě, je tam znát, že nesedíte v Audi, ale jsou tam detaily, které jsou naopak velmi pěkně udělané (třeba vzadu opěradla sedaček doléhají na vypolstrované kožené dveře a neopíráte se pak o plast jako u Passatu, atd...). Že jsou tam lowendové ovladače? Ha Ha >:D Fakt je to jedno z mála aut, co mne dostalo při posezu na palubě svou elegancí, zpracováním a dojmem, jakým umí maskovat svůj neurozený původ.
Vyzkoušel jsem i ZEN, který je více při zemi, ale pořád velmi dobrý, naopak místo na zadních sedadlech je až u Grandtouru konečně použitelné, v sedanu jsem dřel hlavou o strop...
Auto zabíjí cena (respektive cena za vrchol, který je průměrem), protože za mega kupovat jednašestku asi nikdo nechce... nedivim se... ale kdyby mi to někdo nabídl v práci jako služebák místo Passata s adekvátním dvoulitrem (třeba 110Kw), tak beru Talisman.... domu bych už samozřejmě za své peníze šel třeba do toho Mondea, ale 2.0Tdci namísto zoufalé 1.5, s kterou je srovnáváno :-)
Je to mysleno tak, ze uz to zvedli na 150kmph (nedejboze tachometrovych, takze cca 140kmph realnych)? Jestli jo tak nevim co je vetsi fail. Jestli to, ze to auto puvodne vypustili s tempomatem fungujicim jen do 140kmph, nebo to ze si uvedomili, ze udelali blbost a kdyz to opravovali tak udelali blbost dalsi a posunuli to jen na 150kmph.
U limuziny. To proste nevymyslis, ani to puvodni nastaveni, ani tu "opravu". >:D
Tak Superb v plné má jednak 140kW z dvoulitru, dvak je to 4x4... nebo ty mluvíš o tom, jak si kdosi dal tu práci a naházel do FWD Superbu všechny příplatky :-) ?
Principialne suhlas, problem je ale prave ten, ze Renault postavil nieco, co vydava za TOP, a na to, aby to mohlo byt ozajstne TOP, to nema poriadny motor.
Ak by tam picli nejaku 2-liter naftu so 180+ PS a bol by kludne za 1,1 mega a podla toho aj jazdil ( teda keby aj tie kritizovane veci okolo jazdneho prejavu obmedzili ), asi by sa dalo tauko nieco vycitat a chvalil by som aj ja. Takto mi to pride ako dalsia premrhana sanca a zaradenie sa po bok Volva, ktore do 2,2 tonovej """luxusnej""" krabice pcha tiez len 2-litrove 4-valce. Volvu to zatial ludia zeru...Nuz, uvidime ako tu. :-!
Mne spíš přijde srovnání s Mondeem 1.5TDCI 88kw >:D Nevím o kolik je snížení o deci lepší, než předcházející 85kw TDCI 1.6, ale troufnu si říct, že po zkušenosti ta Renaultí DCi96Kw je o třídu lepší motor. Mondeo tam má ten motor spíše jen tak, aby se neřeklo...
Ne že nefunguje, ale že funguje jinak v rychlosti do 60 (a ve Sport do 80) a jinak nad tuto rychlost a tím je to a) neintuitivní a b) vznikají pochybnosti o tom, jaké natočení kol je vlastně to "správné", když řežeš zatáčky na okresce třeba právě okolo té 80. V tom videu je to sranda, tam se motají po cestičkách v malé rychlosti...
"Úplně nejhorší jsou však stopy, které zůstávají po prstech na dotykových tlačítkách kolem displeje. To si pak připadáte s prominutím jak to prasátko, s těmi mastnými fleky všude…"
...presne ako v novom volve xc90 s cenou 2x tak vysokou. >:D:no:
Nic proti testu jako takovému, jen nechápu ty plačky na cenu. Je naprosto jasný, že kdo chce silný motor, tady nepochodí. Pro koho to není priorita, cena odpovídá +- konkurenci. Superb v plné s 2,0TDI vyjde na 1,166mio a motorem tuhle 1,6-ku asi rozdílem třídy nepodrtí. A že je mondeo Trend levnější o 30tis. je úplně irelevantní. Musela by se porovnat výbava, a i tak- musí všechny kombíky ve střední třídě stát 599.990,-?
Problém není cena, ale absence motorového vrcholu a jiné event, chyby.
"Ne, vážení, s tempomatem nejvýš 140 km/h! Kdo chce rychleji, musí se o udržování tempa starat sám. Používat tempomat bez adaptivnosti totiž nelze."
Po poslednim faux pas s neschopnosti redakce rozjet se spravne v aute s automatem se radeji zeptam: tohle je fakt, nebo redakci neco uniklo?
Pokud je tomu skutecne tak, ze tempomat lze pouzivat jen do 140kmph tak to se snad v renaultu zblaznili. :-O Jen tahle "drobnost" by me dokonale odradila.