Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Facelift Opelu Zafira oficiálně: Klidnější příď (+video)

Jsou tady první oficiální fotky modernizovaného Opelu Zafira! Co všechno se změnilo?
Zpět na článek
1. 6. 2016 06:52
1. 6. 2016 14:18
1. 6. 2016 14:53
1. 6. 2016 17:46
2. 6. 2016 07:37
2. 6. 2016 09:04
2. 6. 2016 09:05
1. 6. 2016 10:34
2. 6. 2016 08:05
2. 6. 2016 09:52
31. 5. 2016 21:49
Výměna mechanických tlačítek za virtuální dotyková není redu
Ale chyba není v myšlení a řešení na straně výrobce. Nevidím jediný racionální důvod pro zařazení počtu Opelových mechanických tlačítek mezi nevýhody. Prostě jsou dvě varianty řešení a pak móda, nemóda a přemýšlení v kterém menu a podmenu to jedno potřebné tlačítko určitě najdu.
Rozbalit vlákno
2
31. 5. 2016 22:35
Re: Výměna mechanických tlačítek za virtuální dotyková není
nevyhoda mechanických tlačítek pro výrobce je zrejma - je to drazsi reseni nez dotykovy displej, navíc si za tlačítka nemůže rict tolik jako za ten displej
1. 6. 2016 00:54
Re: Výměna mechanických tlačítek za virtuální dotyková není
Súhlasím, viac sa mi pozdáva riešenie s tlačítkami ako dotykový displej. Máme doma Zafiru Tourer aj novú Astru a viac mi vyhovuje ovládanie v Zafire, kde hlavne za jazdy je to pohodlnejšie na ovládanie. Dotykový displej má vyhodu jedine pri zadávaní adresy do navigácie (aj to pri našich cestách len za státia) >:D
Avatar - Bubáq
31. 5. 2016 23:06
Škoda, že namísto typické opelovské masky
... chladiče přichází řešení á la Renault. V případě Astry a Zafiry mi nevadí propojení světlometů a masky, je provedeno vysloveně hezky, ale tvar otvoru pro masku je příliš renaultovský.
Adaptace přístrojové desky na velký displej je povedená, její nevýhodou je ztráta horní schránky "na rukavice". Asi se tento marketingový tah nepodařilo dostatečně propagovat přesto, že to bylo vysloveně příjemné řešení.
Zafira je MPV s nejpovedenějším podvozkem a odhlučněním, tak jí přeju hodně zákazníků v dalších 3 letech prodejů!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
31. 5. 2016 23:35
Stále chybí šíbr?
A to je škoda..skleněná neotevírací střecha je nanic.
Zafira na mne působí moc mikrobusově , snad nový model ve stylu crossoveru bude lepší a bude mít 4*4 jako Ford S-max.
Facelift interieru prospěl , design přídě už není tak zajímavý jako s bumerangy.
Rozbalit vlákno
6
1. 6. 2016 00:12
Re: Stále chybí šíbr?
Pevné sklo místo šíbru taky nechápu, ale bohužel se to rozšiřuje jako mor. Nakonec i nový S-MAX to tak má, Espace a já nevím, kdo ještě. U menších aut jakbysmet (Fabia, Rapid).
Nejvíc zamrzí, když si člověk vyhlédne nějaký model auta a pak zjistí, že šíbr nenabízí vůbec – třeba Mazda 3
Avatar - speedfred
1. 6. 2016 07:37
Re: Stále chybí šíbr?
Espace-tam si môžeš priplatiť za otvárateľný šíber. Galaxy to isté,tak si myslim ze to bude aj v S Maxe.
1. 6. 2016 07:46
Re: Stále chybí šíbr?
Pre mňa je zas nepriechodne, keď si napríklad nejaké auto nemôžem kúpiť bez šíbru. Čo bolo napríklad u Subaru od určitého stupňa výbavy. šiber znižuje vnútornú výšku napríklad v Impreze som mal sedadlo úplne dole a aj tak som sa sa občas dotkol stropu. A nechcem kôli tomu šoférovať v ľahu. Vo vyššom aute typu MPV by som to ešte zvládol, ale v Mazde 3 určite nie.
1. 6. 2016 11:32
Re: Stále chybí šíbr?
V Mazdě pochopili, že je to nesmysl, se kterým jsou časem jenom starosti.
1. 6. 2016 19:44
Re: Stále chybí šíbr?
Spíš v Mazdě kašlou na to, aby nabídli zákazníkům možnost sestavit si auto podle sebe.
Šíbr je pro někoho nesmysl, jinej ho nepotřebuje a jinej zas bez něho auto nechce.
1. 6. 2016 10:17
Re: Stále chybí šíbr?
Bumerangy potkal stejny osud jako kulate oci Yetiho a Smaxe. Nejdriv predstavi originalni reseni a nasledne chteji dizajn unifikovat. To muze chtit jenom dizajner navleknuty v stylu total black. Zakaznik nechce jezdit v stejne vypadajicim aute jenom s jinym kufrem nebo strechou.
1. 6. 2016 06:52
Zafira
Předek je jak Meriva B a to je auto, které se mi vážně hnusí, nemám pro něj jediné dobré slovo: desing/podvozek/motory/ovládání.

PředFL Zafira má taky OnStar ovládání je umístěné u horního světla mezi sedadly.

Šíbr je o preferencí, mně vůbec nechybí, když je vždy zatahuji aby na mě nesvítilo.

Zafira D ve stylu crossoveru bude pouze doprznění dobrého MPV.
Rozbalit vlákno
6
1. 6. 2016 14:18
Re: Zafira
Meriva má nepochybně jeden z nejlepších podvozků mezi malými MPV. Jel jste v ní někdy? Co vám vadí na ovládání? A jak si představujete ten výbornej design? Dejte příklad.
S pozdravem jeden z velmi spokojených majitelů Meriv :-)
1. 6. 2016 14:53
Re: Zafira
Právě, že s Merivou jsem jel (nejednou) a díky práci kterou mám jezdím celý den s různými Opely, takže můžu soudit ;-)

Podvozek tluče na 17", odskakuje do zatáček a naklání se jak parník. Verze 1.4T, 1.6CDTi a 1.4T LPG. Vše roční vozy do 30 000km, poté jdou z domu. Reakce na plyn u výše vyjmenovaných motorů jsou mdlé. Za volantem jsem si nedokázal najít optimální pozici, asi jako v jediném Opelu. Další v pořadí je Insignia s plně elektricky nastavitelnými sedadly, která nejdou dát dostatečně dolů. Desing je subjektivní záležitost podle každého. Mě se nelíbí vzhled vajíčka. Protisměrné dveře nevadí, ale nějak jsem si je nezamiloval. V tomto segmentu pro !MĚ! nejsou hezké auta, B-MAX je ještě větší příšera. Celkově nevidím důvod proč si je pořizovat, jako malé nebo střední SUV. Když chci MPV jdu do Zafiry (nebo S-Max) a výš. Nechci MPV, volím klasický htb nebo kombi popřípadě sedan. je to dáno asi věkem a pouze jedním dítětem, mít třeba potíže s koleny, ocením vyšší pozici sedadel pro nastupování.

Se středovým panelem, který je často terčem stíýností jsem neměl nikdy problém, spíše naopak, vše má svoje tlačítko a svůj smysl.

Když pominu motor a podvozek jsou to mé štížnosit, který každý může vidět jinak.
;-) Samozřejmě mě těší, že jste spokojený majitel Merivy, viz. moje první věta.
1. 6. 2016 17:46
Re: Zafira
Já tedy jezdím na 16" a nic takového nepozoruji. Naopak většina lidí kteří se svezou tak si to tlumení nerovností pochvalují(mám nahuštěno na "komfort").
A to naklánění v zatáčkách? Musíte to asi srovnávat se stejnou třídou aut.
V Golfu nebo v Astře je ten náklon určitě menší než v Merivě. Snad ještě Roomster zvládá zatáčky celkem v pohodě. Ale z toho zase není při mojí postavě moc vidět.
Ono když chcete vyšší posezení, vzpřímené nastupování, místo nad hlavou a máte k dispozici jen 350 K není moc co vybírat. Tedy pokud chcete nové auto jako já.
Měl jsem původně vybraného Rapida Spaceback. Šli jsme si ho vyzkoušet do autosalonu. Po prolezení a usednutí jsme se na sebe jen podívali, zakroutili hlavami a šli si sednout do Octavie. Ještě se nám líbil Yeti. Tam ale u obou byl problém v ceně. Když jsme si nakonfigurovali naši výbavu rázem jsme byli na 450 K. A k tomu legendární motor 1,2 tsi. Nikdy si neodpustím že jsme si nekoupili nové auto už v roce 2012. Jestli si pamatujete tak se nabízela dvojková Octavia combi tour. S paketem výbavy a s motorem 1,6 vyšla na necelých 300 K.
U Merivy mě docela překvapily některé drobnosti které nemají ani auta jednou tak drahá. Třeba dvojité těsnění dveří, vyhřívání volantu, bederní stavitelné opěrky, agr sedadla, dveře kufru obložené celé-bez holých plechů, celkem dobré audio atp.
Ale Zafira by byla jiná káva. Snad někdy příště. :-)
Avatar - Bubáq
2. 6. 2016 07:37
Re: Zafira
Milé počtení od Supa i Duška! Praktické postřehy, vysvětlení názoru... Díky oběma za kultivaci diskuzního prostředí na ACZ!
Supovi přeju, aby zachoval Opelům "přízeň" i nadále, věřím, že nová Meriva ho příjemně překvapí (SUV na podvozku nové 3008). Tedy pokud o SUV/crossover stojí... Panu Duškovi přeju hodně pohodlných kilometrů s Merivou, radost z dobře zkonstruovaného i vyrobeného auta s prověřenou spolehlivostí. Ještě za 5 tel to bude auto "jako nové". To je zase moje zkušenost....
2. 6. 2016 09:04
Re: Zafira
Byl jsem taky překvapený reakcí dusek29 na moje pohanění Merivy, zvlášť když je její majitel :-)

Upřímně první Opel, kterého bych si koupil je Astra K ST 1.6 SIDI (200k) s kterou jsem nějaký ten kilometr najel, asi jako první v ČR. Kolegovi, velkému zastánci Koncernu, Astra K ST taky "učarovala" a zřejmě by si ji koupil. ;-)
Protože jsem mohl jezdit i s Amperou a dost se mi zamlouvala, líbilo se mi provedení předku u Zafiry C ve stejném duchu jako u Ampery.
Avatar - Cuba66
2. 6. 2016 09:05
Re: Zafira
JJ, přesně tak.
Jen připojím vlastní postřeh s Merivou a Astrou J (krátkou). Dovezli jsme v Astře zboží, krabice vyplňovaly celý kufr a byly o velikosti cca 30x20x25. Potřebovali jsme je přeložit do Merivy, zadní sedačky byly posunuty dozadu. A co myslíte? Nevešly se...
Pro mě osobně to bylo zklamání, protože jinak se mi Meriva líbí a i se mi s ní dobře jezdilo. Na 17" bych jí ale rozhodně nechtěl :-)
Avatar - 3_diamanty
1. 6. 2016 07:36
odklon od originalitity
vidim tu jednoznacne odklon od originalnejsie tvarovaneho prefaceliftovaneho modelu.... keby sme tie lamely v maske mali v chrome a supli tam logo renaultu ... no ale vazne... slo by to... a nikto by ani nepipol ..... ten celkovy tvar masky aj napojenie na svetla a linie... pripomina mi to renault ( scenic ma dost podobny face ) ... otazka znie preco uz zafira faceom nahana renault ked astra aj mokka x a par dalsich kuskov to nema za potreby a pozeraju radsej na seba ako na inych ( co povazujem za spravne ) ... predchodca s tymi bumerangovymi svetlami bol hodne osobitnejsi.... taky stavnatejsi... toto je razom nuda ... nechapem.. pritom astra aj mokka x sa mi velmi pacia ... tam auta kuzlo ziskali.. bohuzial zafira ho uz ale stratila ;-\ .. razom je to uz akesi nemastne neslane a uz geneticky menej v tom vidim ten skutocny opel ...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bubáq
2. 6. 2016 07:54
Re: odklon od originalitity
Ahoj Toppere: já zase odklon od originality v tomto případě vítám, protože už od začátku jsem bumerangy považoval za designový omyl. Jejich přítomnost na přídích Chevroletů a Opelů na mě silně působila tak, že příslušné modely měli "oteklou hubu". Chyběly tomu jak elegance, tak dynamika, která byla opravdu jen domnělá. Nové řešení přídě Zafiry bez bumerangu je mnohem příjemnější a elegantnější.
Na druhou stranu - a zmínil jsem se již nahoře - tvar otvoru pro masku chladiče fakt považuju za nepříjemný konflikt s Renaultem a Mark Adams se svými argumenty ve videu na tom nemůže nic změnit. Stačilo jen zachovat dolů prolomenou spodní linku tohoto otvoru, jak to mají ostatní Opely, a bylo by vše mnohem lepší. Škoda promarněné příležitosti...
Ty designerské omyly se poslední dobou opravdu množí prakticky u všech evropských značek... I malý omyl může nadělat velkou škodu.
1. 6. 2016 10:34
A sloupek
Astra J i Zafira maji skloneny A sloupek, co asi zlepsuje aerodynamiku na dlanici, ale podivejte jak daleko sedi od predni kapoty jinak si otlucou hlavy o celni sklo:
[odkaz]
Nasledne palubni deska meri jedno futbalove hriste a odebere z mista v kabine (na zadnich sedackach nebo v kufru) dobrych 30-50 cm.
Castecne to resili posunutim motoru pred predni kola, co zase obecne neprospiva rizeni - opak reseni BMW.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bubáq
2. 6. 2016 08:05
Re: A sloupek
:-) :-) :-)
Ahoj Nico, Tvůj příspěvek na mé tváři vyvolal (nikoliv zlomyslný) úsměv: posunutí čelního skla dopředu u empévéček je záměrem, který hodně a hodně zvětšuje vzdušnost interiéru a také pocit bezpečí pro řidiče a spolujezdce na předním sedadle. Je to velice příjemná záležitost, alespoň pro mě (druhým MPV, které jsem kdy řídil, byl Olds Silhoulette právě s tímto designovým konceptem. Úžasný pocit za volantem...). Objektivně je vzdálenost od přední nápravy stejná jako u hatchbacku/sedanu, jen přední spodní hrana okna je posunuta hodně dopředu.
Hloubka palubní desky je dalším prvkem, který je atraktivní právě pro uživatele MPV: pocit bezpečí je mnohem výraznější, rozsáhlá plocha poskytuje řadu možností pro odkládací (víkem kryté) prostory, atd.
Koncepce karosérie MPV nemá žádný vliv na způsob uložení motorů, platforma je pro "klasický" osobák a pro MPV společná....
Když si poněkud důkladněji uvědomíš podstatu koncepce MPV tak zjistíš, že vlastně nabízí všechna "pozitiva" nyní hromadně na trhu vyhledávaná u SUV-éček (vyšší posaz, dobrý rozhled před auto, pocit bezpečí), ale při mnohem dokonalejší aerodynamice, než jako mohou esúvéčka mít. To jest menší spotřeba paliva a teoreticky lepší dynamika (stejně nejvíce záleží na převodech)... Oběma koncepcím je pak společná vyšší hmotnost, než jakou mají "běžná" auta. Pořád mi ale vychází nejlépe MPV- vnitřní prostor je největší na shodné obestavěné ploše. A Zafira je druhou nejlepší možnou volbou, a pokud se týká kvality, pak je dokonce nejlepší volbou mezi MPV vůbec!
2. 6. 2016 09:52
Re: A sloupek
Mne to vadi, kdyz mam pred sebou metr palubni desky co nic nedela, jenom sa zrcadli v celnim skle a vyhriva na slunci a taky kdyz v poledne jedu po dalnici 4 hodiny a pres to velke sklo na mne pece slunce. Hned bych presedl do kamionu a pocit bezpeci by se jeste zvysil.
1. 6. 2016 11:28
Nevýrazné - což může být výhoda
Docela ten předek snáším lépe, než "auto s ospalkama".
Oproti mnoha cirkusovým pokusům u konkurence vlastně tomu designu není co vytknout. Prostě auto pro nenápadnou, málo hlučnou rodinu...
Interiér také nepobouří...
Docela se mi líbí.
Rozbalit vlákno
0