Většině předních automobilek klesl v květnu ve Spojených státech meziročně prodej. Přispěla k tomu slabší poptávka po sedanech a nižší počet prodejních dní.
obaja korejci v maji rastli ;-) ... a pekne sa nadalej dari aj subaru ... co ma viac prekvapuje je ustup mazdy.... navzdory novym modelom a obmeny takmer celeho portfolia je pre mna jej pokles od zaciatku roku na americkom trhu takpovediac nepochopitelny... pritom aj v eu sa mazda pekne dviha.... budem rad ak vie niekto nieco viac k tomuto ze preco mazda napriek novinkam v amerika v podstate klesa .. pritom ak viem tak americania maju radi japonske vozy bez ohladu na znacku ... a mazda ma nove vozy predsa moc pekne tak fakt neviem
vw s tymi svojimi predajmi uz vyzera byt v amerike akoby na odchode ;-) ... ozaj uz vela nechyba a moze to tam zabalit ... nechapem ako sa takyto svetovy gigant takto moze trapit na trhu kde je schopne frcat a slapat aj take "exoticke" subaru ...
lenze mazda posledne 3 roky v amerike rastla... a tiez uz tusim tie posledne 3 roky nemala nejake 6 valce v ponuke ... rastla z 280-305-320 tisic.... teraz ma viac modelov ako pred 3 rokmi a hned aj niekolko noviniek napriek tomu klesa.... ale v poriadku.. mozno je to len klasicka sinusovka... ani mazda nemoze rast vecne to je jasne :-)
PS: do konca roka este stale ostavaju predaje za dalsich 7 mesiacov.. tak mozno to dobehne.... nove velke CX9 by mohlo zabodovat :yes:
Mazda zápasí s financi. S pomocí bank se sice před časem "vykoupila" od Fordů, ale tím se finančně vyčerpala. Rozhodnutím, (asi dalším špatným, první byl Wankel) zůstat u atmosfér a vyvinout vysokokompresní benzíny si značně zkomplikovala "emisní cestu", která je nejschůdnější právě s turby. Nevidím budoucnost pro Mazdu zrovna růžově. :-!
mazda je relativne mala automobilka.. tusim o dost mensia ako take u nas menej zname mitsubishi ... asi by to chcelo porozmyslat pod ake kridla sa dostat do buducna...
u GM se dařilo Escalade, Buicku Encore, pikapu colorado, dodávkám Express, Sparku, Tahoe, Voltu, Yukonu a Canyonu. Ale sedany pokles krom jediného - Malibu.
Samozřejmě nelze hodnotit nové modely co se loni neprodávaly - Cadillacy CT6 a XT5 + kabrio Buick Cascada (letos už 3 316 ks, FCA si může rvát vlasy že zrušila 200 convertible)
u FCA se dařilo ze sedanů a osobáků jen 300C a Chargeru (ono taky krom propadáků Dart a 200 nic nemaj, krom Challyho a Viperu a ti měli oba pokles meziroční) .
Jako tradičně drží prodeje FCA Jeep (i když v květnu měl pokles už i obludný Cherokee + Wrangler); RAM (tam měly pikpay pokles a značku drží jen přelepné dodávky); u Dodge bodovaly jen Charger a Caravan a z posledních sil i Durango, u Chrysleru krom zminované 300ky ještě Town and Country a nový model Pacifica.
I tak FCA neustále ztrácí trží podíl v osobácích a drží jí jen SUV a MPV a trucky
rastie pekne znacka lincoln... jak v usa tak v kanade .. samozrejme jej pocty nie su nejake masove ale napriek tomu uz vcelku slusne ... buick zase neskutocne rastie v cine .. co stale nedokazem logicky odovodnit ale je to jedno... mam radost ze sa mu dari a to je to podstane ze sa mu dari... ;-)
inak cim to je ze sa predaj chrysleru 200 voci minulemu roku uz doslova prepadol ... zeby za to mohlo oznamenie ze skonci bez nastupcu? preco zrazu z celkom slusnych predajov spred roka uz padol kdesi npomaly na dno... za tych par mesiacov to snad ani nie je mozne takato negativna zmena
PS: inak jeep ako znacka celkovo v amerike neskutocne rastie... ;-):yes:
200 má za těch letošních 5 měsíců brutální pokles 62%.
Je to nasycení trhu, zklmání z přístupu dozadu a prostoru + vyjádření experta Marchionneho, že auto se nepovedlo a že nástupce asi nebude.... To mu srazilo vaz.
No a DART se neprodává od začátku, to bylo naprosté nepochopení trhu a navíc šílený disgn v mixu korejce a japonce, tkaovou ameriku nikdo neche. Meziroční pokles 39% svědčí o tom, že to lidi nechtějí víc a víc.
Prodeje sou horší jak u posmívaného Caliberu , který nahrazoval >:D
Jeep v květnu držely prehistorické modely z dob Mercedesu Compass (+ 116%), Patriot (+19%) a jediná novinka Renegade (+146%). Grandčíro už taky dosáhlo vrchlo a ty nárůsty sou minimální.
je to mozne.... chapem... ano uz sme o 200ke o tom tusim aj raz debatovali .... skoda... lebo auto je to moc pekne .... takyto rychly koniec si nezasluzilo.... vlastne som v nom videl novy zaciatok uz konecne uspesnej ery chrysleru...
mne sa dart paci.... rozumiem ze americky trh je zamerany inak ale taktiez som cakal ze taketo sikovne auto moze prekvapit... nahodou je pekne ....
ano jeep tazi uz aj z renegadu ktory nie je taky ten uz cistokrvny jeep da sa povedat ale podstatne je ze znacke sa fakt dari a dost vyrazne rastie... a to uz nebude o nahode ... tu ide znacka snad spravnym smerom... len to nezakryknime ;-)
Uvidíme jestli pokles Cherokee je náhoda měsíce květnu, nebo už dosáhl boomu jak sem říkal já že časem dosáhne a prodeje už ted budou stangovat nebo půjdou dolů. Uvidíme. Je fakt, že drtivá většina SUV v květnu neklesala, takže to možná náhoda nebude.
cherokee napriek diskutabilnemu vzhladu je v amerike az podozrivo uspesny a podla mna bol jeho dizajn ( asi nebudes suhlasit ) skvelym tahom..... ja ti vidim obcas jeden cierny trailhawk s expedition vybavou .. je to parada.... krasne auto... a aj podvozkovo terenne... viem si predstavit ze v amerike boduju prave taketo "vyparadene" zdvihnute kusky..... len u nas sa predavaju vo vacsine ako hrkalky v bielej a dizli a tak ma hned kazdy pocit ze je to cudne auto .. ale ono vie byt ozaj pekne stylove aj terenne :yes:
Ohledne toho 200, musim rict, ze se mi moc libi, plus ten sestival, ale jak uvadis, pristup dozadu a prostor je veliky zklamani ....
a jestli si dobre vzpominam, automaticka prevodovka si taky nevedla uplne nejlip.
u fordu bodovaly taky jen SUV - Escape, Expedition + policejní interceptory, pak ještě Transit a pikapy série F, u Lincolnu mohutně zabodovalo MKX, což stačilo aby se jich prodalo víc jak loni, ale ostaní modely měli ztrátu.
Co se evidentně nepovedlo je Navigator - 851 ks v květnu vs 2 943 ks Esclade je je tristní výsledek. Holt absence V8 v týhle kategorie Fordu nějak nevyšla >:D >:D
Pokles měl i Mustang, takže výrobní kapacitu asi využijí k navýšení produkce pro Export mimo USA.
lincolnu este snad pomoze novy continental ;-) .. hadam by sa uz aj mohol zacat predavat ... viem ze mnohym sa zda kusok fadny ale ja som ho chvalil.. presne tento styl sa mi na lincolne paci...
Uvidíme, Continetal ještě jde, design je takový nevýrazný až na ty kliky, ale jde to. Co je ovšem katastrofa je 2017 MKZ. To auto zepředu a ve stříbrné či šedé je totální děs.
u Buicku startuje příští měsíc nové LaCrosse, na podzim pak dva crossovery a novinky chystá i Chevy.
MKX aj continental su podla mna ok... MKZ sa mi tiez nezda nijako divne ... v spravnej farbe... preco nie... ved podobny styl prednej casti ma v podstate aj continental ....
LaCrosse je v podstate bracek nasej insignie ..ci nie.. a ten novy je vazne pekny a aj interier... buick je navyse moc uspesny v cine a tak o neho sa bat asi nemusime ...
jednym z tych crossoverov mozno bude aj facelift modelu encore.... co je zase nasa mokka .. uvidime... asi najviac som ale zvedavy na rozbeh SUV cadilacu XT5 ;-)
Nemyslim si, ze nove MKZ je totalni des....ale ty predni svetlomety na me krici Audi, Audi, Audi! :-) Continental se mi libi ale cili zjevne na konzervativni klientelu, tak uvidime jake budou prodeje.
XT5 se uvedl slušnými prodejem ( 2 719 ks), Escalade se prodávají taky dobře, CT6 začlo s 697 ks.
ELR už skončilo to se jen doprodává, SRX taky bude končit, XTS logicky půjde dolů - vedle CT6 nedává moc smysl a možná by se měla výroba taky ukončit.
Co je dlouhodobý problém sou mizerné prodeje ATS a CTS, což je škoda.
suhlas lebo prave ATS a CTS by mali robit tie predaje cadillacu ... a tie naopak padli pomaly na polovicne cisla spred roka .. zeby celkovy odklon zakaznikov od drahsich sedanov k nejakym luxusnejsim SUV? ( XC90, CX9, GLE a podobne )
lebo co som si vsimol klesa viacero sedanov napriec mnohymi znackami .. a dost rapidne napriklad aj ford fusion ( nase mondeo ) ale aj kia optima .. chrysler 200 a par dalsich .. a to su vsetko v podstate dost nove vozy
ono fakt ten trend narastu SUV na ukor sedanov uz zacina byt citelny aj v amerike.... len maloktory sedan si tam uz veselo rastie co ma dost prekvapilo
pochvalit musime novu maximu.... ale ta ma zase aj napriek krasnemu rastu predsa len nie moc velke cisla.. predsa len je to uz zrejme drahsie auto
trend co se EV tyce je v plusu, v kvetnu sice v USA pokles (propad starsich modelu co nema smysl jiz kupovat), celosvetove ale oproti lonsku narust prodeju o 43% (cisla zatim pouze do dubna), a odhaduje se ze 2016 bude oproti lonsku o cca 30% bodu lepsi, takze misto 550 tisic EV pribude letos asi 715 tisic EV celosvetove, boom se ocekava v roce pristim, kdy jsou ohlasene novinky Chevroletu (ten jiz koncem letoska), Nissanu, VW a Tesly, prozatimni predpoklad je ze nove modely pridaji za 2017 cca pul milionu vozu
predpokladane 1% podilu cistych elektro z celozvetoveho rocniho prodeje (hybridy a pluginy jsou jina) ktere melo nastat v 2020, se zrejme bude konat jiz pristi rok
ja som zvedavy aj na rozbeh a predaj hybridneho outlanderu v amerike... niekedy teraz maj/jun by sa tam uz mal zacat konecne predavat... tak uvidime... ci mitsu aj tam s tymto modelom prekvapi tak ako v europe ;-)
v maji tam mitsu ako znacka uz tiez klesla ... ale tiez sa tam ocakava prechod na faceliftovany outlander sport ( nase ASX ) ...
začína pozvoľna brzdiť a prvou lastovičkou je zmenšenie objemu kamionovej prepravy.
Posledne dva mesiace boli dosť slabé aj v našej firme a to sme tretia najväčšia transportná firma v amerike. Mnoho malých dopravcov predáva kamióny a zatvára firmy. Uvidíme či sme na prahu ďalšej krizy, aj keď ja tvrdím že z krízy sme sa nikdy nevyhrabali - iba sme si tlačením peňazí kúpili trochu času.