Novou generaci modelu E (W213) si snadno spletete s třídou C, moderní technikou však předčí i vlajkovou loď S. V rámci prvního testu jsme vyzkoušeli také nový dvoulitrový turbodiesel řady OM654.
akorát moc nechápu ty čtyři a půl hvězdičky, poslední dobou jste celkem přísní (VW samo nepočítám:)).
Kupovat Mercedes E se slabym dieselem (a dá Bůh, že ho nikdy kupovat nebudu, hehe), první můj požavek by byl maximální komfort. A ono je to uskákaný a umlácený, to mi přijde jako hodně zásadní piha na kráse u prémie týdle kategorie.
Jo a osobně mi ten design C/E/S přijde skoro vtipnej:)
jsem si stoprocentně jistý, že je to těmi pneumatikami. Na hezkém asfaltu je to pohádka, když se ale povrch změní... to už ostatně víte z testu. Připlácet se za ně nemusí, což je jenom dobře, protože třeba u BMW (pokut to nejsou emka) jinou možnost nemáte.
Janci, pripajam sa k podakovaniu za test. ;-):yes:
Kedze si ho ale mal na letisku a robili ste merania, mohol si napisat uz tu namerane hodmoty ( zrychlenie 0-100, pruzne zrychlenia, brzdenie...). Doplnis ?
Diky.
Zdar:)
Nojo, ale vy přece testujete to jedno konkrétní auto v konkrétní specifikaci, ne? Neřeknu, kdybyste měli pučenou i tu standardní verzi a nějak poctivě to srovnali. Ale ono je to fuk, v mínusech to je, hvězdičky vem čert. Teda upřímně nechápu, že si toho někdo v Mercedesu nevšimne, jestli je to fakt tak zlý.
Na druhou stranu, v posledních provedeních jak podvozků tak rft pneu u bmw je už osazení runflaty na konfortu poznat minimálně, troufnu si tvrdit, že výměnu gum nepoznáte, spíše výměnu těžkých origo ráfků za lehčí.
Tak to je pro me nejdůležitější informace o BMW za posledních pět let >:D
Fakt je, ze žijeme v době různých klišé a pokud automobilka reaguje na výtky trhu a odborné veřejnosti prenastavenim parametru podvozků, tak je to jen dobře. Teď uz jen zbývá procistit závity v mozcich těch, kteří doslova žijí z podobnych zavedených pravd a prezentují je pravidelně u jemně perlivého vychlazeneho moku s pěnou. :-)
Náskok v délce používání RFT se musí u BMW jednoznačně projevit. Každopádně jde o komfortní verzi E a neumí jezdit ani na relativně malých kolech, pro mě zklamání.
On ten diesel 143 kW jezdí dobře.Ono to chce Ečko na vzduchovém podvozku a pak je to OK.Ten 9G-TRONIc plynulé řazení v jakémkoliv režimu.Já s podobným Ečkem najel 52 KW a moc dobré auto. :yes: Ale vzduchový podvozek to posune o level výš.
starsia A8 isla na runflatoch i Q7 ? ide tu vzdy o kombinaciu dojazdoviek a vzduch podvozku alebo extrem nizkeho profilu a velkych diskov na ostrych nerovnostiach... pokial ma vzduch rozumne pneu i disky nebude mat problem
Já jezdil pár měsíců s éčkem na airmaticu a nízkých gumách a byla to katastrofa. Auto bylo nový a AMG k tomu. 350CDI 4x4. Vyházel bych toi všechno do pr...le a postavil to na normál podvozek s vyššíma gumama.
Osobně mám pocit, že se v hodnocení spíš odchýlil pan Fokt, který začal dělat to, co se tu kdysi proklamovalo... a to zejména u srovnávacích testů, kde se to fakt boduje a počítá. A to bez ohledu na značku samozřejmě, Golf R dostal taky 3,5*.
Ostatní redaktoři spíš jedou v tom režimu normální dobré auto = 4*.
Pekne citanie, suhlasim s tym dizajnom je to trapne, mam dojem ze audi i vw ma sice unifikovany design ale svoje modely sa daju dobre odlisit, toto zmensovanie Ska mi vadilo uz na C a ze to spravili i E? blbci... obdivuhodne parametre na novy 2.0d vyzera to tak ze asi jeden z mala 2.0 r4 co obstoji so ctou i dynamikou, to odskakovanie naprav a tvrde razy nechapem ani kvoli ´´runflatom´´ tazko povedat ci uskakovanie napravy uplne vyriesi obyc guma
B48 bych do toho netahal, 4 valcove benziny vzdycky meli jen jedno turbo, diesel (B47) ma ve 25d ale i dnes turba 2.
Wie sein Vorgänger N47 hat der B47 vier Zylinder in Reihe, eine Common-Rail-Einspritzung, 1.995 cmł Hubraum. In den meisten Varianten wird ein Turbolader mit verstellbaren Turbinenleitschaufeln eingebaut, die stärksten Ausbaustufen (165 kW bzw. 170 kW) sind mit zwei Turboladern ausgerüstet.
Jsem mozna nemel ten citat zkracovat:"...die sowohl parallel nach dem Prinzip der Registeraufladung als auch hintereinander geschaltet mit mehrstufiger Aufladung arbeiten können."
20d je single scroll turbo, 25d by měl být twin scroll, těžko říct, jestli to označit za jedno či dvouturbový motor. Každopádně aktuální parametry 25d jsou 165kW/450Nm. ;-)
twinscroll je len dvojita komora pre vyfukove plyny ale stale 1 turba.
25d ma 2 sekvencne turba. S 1 turbom by bol problem dosiahnut tie parametre v takom rozpäti. ( hlavne tych 450 Nm od 1750 rpm ). ;-)
To někdo musel motat dohromady zážehové a vznětové motory. Neuvědomuji si, že by někdo používal twin-scroll u vznětového motoru. A "single-scroll" (předpokládám, že to má znamenat obyčejnou turbínu) se používají snad jen v motorech s více turby; nevím, kdy jsem naposledy viděl vznětový motor bez jediného VGT. Co píšeš, mi dává smysl pro zážehové (i když jsem myslel, že BMW používalo twin-scroll i pro slabší motory; to bylo u čtyřválcových zážehových motorů to Twin v TwinPower Turbo).
Jo, je to zmatina z bimmerpostu, vzniklá zřejmě používáním označení všech akt. bmw turbomotorů jako "twin power turbo". Věty typu, "the new 2.0-litre units with BMW TwinPower Turbo technology boost the output of the new BMW 518d and new BMW 520d by another 5 kW apiece", jsou celkem běžné.
No dobře, ale 140kW má třeba Superb, tak mi přijde trošku přehnané skákat nadšením z toho, že má E 143. Navíc omezení na jedno turbo v lamalově příspěvku nikde není... a pak jsou tu mnohem silnější agregáty.
asi jeden z mala 2.0 r4 co obstoji so ctou i dynamikou
Pokud tím myslel reálnou dynamiku a spotřebu tak ok... samotné parametry motoru i pokud by byl nejsilnější, tak ty 3kW nad řekněme třídní standard jsou zanedbatelné v rámci chyby měření.
ja som sa predsa odvolaval na tabulku v teste, z uvedenych aut konkurencie mal aj napriek pomerne standart vykonu daleko najlepsie zrychlenie a vybornu spotrebu potvrdenu testom hlavne pri 130km/h... nikde som netvrdil, ze to je najsilnejsi diesel 2.0 R4
to ze obstoji so ctou za tym si stojim, 0-100 7,3s a 240km/h ti pride ako uplny standart v aute velkosti Eclass a 2.0d R4 ? tiez ze obstoji so ctou neznaci ze to je najrychlejsie, myslim ze si hladal v mojom prispevku viac ako bolo treba
Pořád píšeš o 2.0d R4, ale zapomínáš k tomu dodat, že 2.0d R4 s jedním turbem, nebo třeba jen z těch aut co jsou v tabulce - pak bych souhlasil, že výkon je +-standard a výsledná dynamika je hodně slušná.
Pokud tuhle podmínku nenapíšeš, pak má třebas i Passat 2.0TDI 176kW... a pak si stojím za tím, že ta dynamika nijak oslnivá není.
PS: souhlas, už se v tom plácáme zbytečně dlouho :-) - peace
´´
lamal dnes 12:12
« Re: Re: Dobry test
skor realna premena na dynamiku ak merecedes moc nekeca tak 0-100 je vyrazne rychlejsi ako ostatok v tabulke...´´
tu som to upresnil uz 12:12, ale pohoda Peace of course ;-)
skor realna premena na dynamiku ak merecedes moc nekeca tak 0-100 je vyrazne rychlejsi ako ostatok v tabulke... a k tomu vyborna spotreba i v reale vid pri 130kmh, to je tiez parameter ;-)
a este doplnim, ze asi tam maju nejakeho skriatka - v spodnej tabulke su uvedene spotreby pre E-cko: 4.7 / 4.1 / 4.3 mesto / mimo / kombi...
Tak by to chcelo nejako zosuladit s tou hornou tabulkou - ze co plati... ;-)
V tomto případě je to správně. V horní tabulce jsou "ceny od" a základní parametry. V tabulce testovaného auta pod testem jsou vyšší hodnoty, protože má větší kola. Mercedes uvádí rozmezí kombinované spotřeby 3,9-4,3, ta nižší je na 16" kolech.
novinářské auto. Vzpomenu-li na testované XF s R4 dýzlem v social edition, pak tento kousek od Mercedesu ukazuje přesně, jak se to má dělat, motoricky sice otvírák, ale nacpaný vším, co nová E-Klasse umí. Dojem je pak jiný, logicky...
s nefungujícím/nekomfortním podvozkem na českých cestách a s veskrze průměrným čtyřválcovým dieselem to je hodně slabá vizitka pro tuto třídu a čtyři a půl hvězdy jsou hodně zvláštní. To, že je to narvané el. serepetičkami na tom nic nemění. Informace pro testéra, na hladkém hezkém asfaltu je komfortní skoro každé auto, takže omlouvat tím neschopnost filtrovat nerovnosti českých cest je jaksi mimo misku.
Ono na českých silnicích nějak extra nefunguje od mercedesu nic, tedy hlavně to, co má vzduchový podvozek, ale v testech se dočteš jen stále se opakující floskule o skvělém komfortu vzduchového podvozku, to je prostě síla image. ;-)
Vloni jsem najel asi 1000 km po Praze a okolí v minulém Ečku 350 bluetec s normálním podvozkem a komfort byl určitě skvělý. Autu se dalo vyčítat autobusácké řízení, ne úplně hladký resp. trochu pomalý 7G-Tronic, ale komfort byl určitě na špičce a to moc aut v okolí Prahy, které je prubířským kamenem každého podvozku, nedokáže.
Ano, minulé éčko, na pérech (poměrně vysoký podvozek), nějaké sedmnáctky, komfort zaručen. Aktuální generace "sportují", vzduch je mantra, bohužel podvozek nestíhá pohyby karoserie (esko, céčko) a pokud se jede po náročnějším povrchu typu české okresky, pak je to jak jízda na sulcu a rány k tomu. Vše samozřejmě expresívně vyjádřeno a hlavně v relaci k daným třídám a relevantní konkurenci.
Nerovnosti tlumí dobře, ale problém jsou krátké ostré příčné nerovnosti...... prostě se to nestihne přizpůsobit a ten akustickej doprovod je někdy hooooodně strašidelnej. Další věc je ta, že pružina sama o sobě funguje jako další tlumení, tzn ten kov taky něco utlumí hlavně tu vibraci, kdežto rána do vzduchu je prostě "rána do prázdna"....hlavně ten zvukovej doprovod.
Vtipný je, že tu testfahrzeuge od mercedesu na silnicích potkáš. Tak buď na to kašlou nebo testují auta s jinými pneu, než na kterých auto vyjede od prodejce.
Měli by se tu sem sjet automobilky a aftermarket výrobci vyvíjet podvozky. >:D:no:
Ještě že Mercedes nestaví auta kvůli českejm silnicím....on je totiž českej trh pupek světa >:D:D. A průměrnej diesel?? Je to základní motor, umím si klidně představit biturbo variantu co bude mít parametry předešlé/předfaceliftové 350cdi (170kw)
Měl jsem na mysli biturbo variantu tohodle novýho 2 litru. Jinak tahle 350 je podle mě jen dočasnej motor, na cca rok pak ho nahradí ten řadovej šestivál.
Pupek světa není, ale v Evropě docela rychle přibývá států, kde jsou silnice v podobném stavu, za všechny UK, druhý největší automobilový evropský trh.
No právě základní dehet s nefungujícím podvozkem a 4,5 hvězdy to je trochu mimo realitu.
kedze S je pre mna uz privela auta, tak som cakal na nove E a zatial som si zobral na preklenutie C 220
ale teraz som trochu v rozpakoch....
ano, ten novy motor ma zaujal a by mi uplne stacil ( v nemeckych testoch v porovnani s A6 a BMW 520 najlepsie vykony pri najlepsej spotrebe ) a pokial nepotrebujem nejak vysoko prekracovat maximalku smerom Vieden a Milano, tak to bude fajn priblizovadlo aj pri nizsej hlucnosti ako moje auto.
a ano, je to novinka a pritahuje ma ta zmena - ale v podstate neviem, ci az tolko ziskam pri strate tak asi 500 ( 600 tisic)?
Co vy na to?
jazdim sam s priatelkou
( C 220, AMG, white Diamond, Burmeister, LED ILS, adaptive, ....)
Já bych jako laik neměnil. Ne proto, že by Ečko bylo horší ale kdybych nevozil děti, tak by mě ani nenapadlo koukat na Ečko, které je prostě prostornější. Cčko bude mít lepší jízdní vlastnosti, lepší spotřebu i dynamiku a vzhledově jsou podobné. Takže pro dva je to podle mě zbytečná investice :-)
aj ja to tak zacinam chapat...
mam teraz okolo 20 tisic km a uz som si celkom navykol na tu velkost ( zprvoti som mal obavy!) a teraz som spravil takmer 3000 km po EU ( Milano, Como, Chamonix Mont Black, Geneva, Zurich ) a prijemna spotreba okolo 5.5
ale ten novy motor ma pritahuje
a dufal som v kvalitny podvozok :-!
Nemusí to být trasa. A za kupé máš :yes::-) Jen mě MB trochu překvapil cenou (u C Coupé). Nemůžeš mít šestiválec bez 4Maticu (doufejme, že jen zatím) a 250 vybavená dle mých představ se pohybovala na úrovni 435i (dnes už 440i) vybavené dle mých představ (konfigurace to rozhodně nebyly stejné).
no to bol taky vylet, nechcel som to cele popisovat
Villach,( noc, jazera,) Bibione ( noc), Benatky , Peschiera di Garda ( jazera,noc ), Milano 2x noc, jazero Como 2 x noc, (Belaggio, Como,Lecco a tak okolo jazera), smer Francie - Chamonix Mont Blanc 2 x noc ( tam ziadna benzinka, tak natankovat do Svajciarska!? ), potom Geneva a dva dni Zurich ( okolo jazera ) a Bregenz. Domov cez Mnichov,Liberec a Pruhonice
rychlost okolo cca 140 - 150 ( Svajc aj menej) :-!
ak niekoho zaujimaju detaily, rad poradim, alebo foto do mailu
fajn zazitok, to Como je uzasne, odkukal som to minule z Top Gear ( Jeremy duel na vodnom skutry proti Hammondovi na Alfe C4)
Ja som isiel do E 350 Bluetech a myslim ze C by mi stacilo vacsinou jazdim sam a cez weekend zena + 7 r. syn. Budem to menit za nove E ale az za 2 roky nemam to este ani rok. Myslim ze ak jazdite 2 to C je uplne v pohode . Nove E ma najlepsi interier vo svojej triede ani Audi sa mu nepriblizi . V motoroch ti neporadim kedze tam mam 6 valec a som s nim dost spokojny nehuci neklepe netrase a taha ako mala lokomotiva. 7 G tronic nie je top prevodovka ale nove E uz ma 9 G to by malo byt lepsie a myslim uvadzaju z 0 -100 za 5.8 s u 350 D. starsie to maju o sekundu horsie mozno koli tej 7 G prevodovke. Eco rezim je trosku ospali a skor na veget pri prepnuti na S to trosku ozije ale ak nebereme AMG tak E cko nie je a nebol ziadny sportovec na to je BMW 5 . Co sa podvozku tyka nemam tam vzduchac a filtruje to nerovnosti perfektne mam tam zakladne 18 palcove AMG disky. Nic netrase a neskace je to ako mala lodka... >:D
ja som za E, predsa len novinka... ale dnes som nejak zapochyboval ;-)
pred tym 2x CLS a v pohode.
Coupe nemozem - obcas beriem aj vzadu modelky na fotenie - to by nepreslo.
Samozrejme ma lakaju vzdy nejake zmeny, skusal som aj vybornu novu sedmu, ale je to privela auta na mna.
( sem tam si nieco na radost vypoziciam od kamaratky, ma pekny vyber v dream-cars.)
Ten interier novej E je fakt lakavy. Predchadzajuce E cko ma uz kritizovany trosku out of date interier aj ked materialy na dotyk a spracovanie je na slusnej urovni. Mam stredny panel posypany knoflikmi a dodnes neviem na co su tam asi radio...Skratky vedla su OK ako tel. navigacia cd to sa hodi. Jednym slovom uplne vybrali stary interier a spravili to na novo. Dufam ze vytrhli tu noznu rucnu brzdu u automatu tak zbytocna vec. Brzdovy pedal maj stejne hold system pri druhom zamacknuti.Nove E je naj hi tech a ostatny budu nasledovat trend...
brzda - do noveho C si nechavam nahravat nove sofware a od niektoreho to zacalo autamaticky pouzivat rucnu brzdu ( ked vypnes motor )
aj nejake novinky na LED ILS mi nahrali a nieco v riadeni sa zmenilo...
Rucnu nevyuzivam Neviem ci mas ten hold system Ked natlacis na normalnu brzdu a vypise ti hold na 15 min to drzi auto nieco ako hill hold. To je uzitocne. Led ils mam ako priplatkovu vybavu svieti to naozaj dobre. Parktronic a distronic si nedoplacaj uplne blbosti. I command zvukove ovladanie mam nedoplacaj blbosti trva to dlho kym to computer pochopi a odsuhlasi. ...Sam to spravim rychlejsie.
Ne, ale JLR se opět "vytáhlo", kdy do novinářský flotily sice dalo F-Pace V6, ale ultranezajímavou tmavou modrou... Aspoň hnědý interiér a full LCD řešení.
Mercedes tohle umí, nebo první testovací 6GC s úžasným interiérem.
No a keď to spravil Hyundai a poslal do testov Tucson naložený všetkým možným v dvojnásobnej cene základu, tak sa tu zbehli všetci odborníci a rozoberali aké to je dráhe.
To není nic překvapivého. Dělá se to i u Škody (myslím kritiku naložených novinářských aut, tedy jak je to drahé, nikdo příčetný to nemůže koupit, co všechno za ty peníze můžeš mít atp.). Kdyby všichni posílali novinářům holátka, byla by situace jiná. Souhlasím tedy s tím, že je chyba do testu neposlat alespoň středně vybavené auto, se všemi těmi nutnostmi, aby vypadalo trochu k světu.
Kdo by si kupoval Mercedes v základu? mercedes je synonymum luxusu a toho že prostě mám peníze tak proč na něm šetřit. A drahé příplatky k prémiovým vozům prostě patří.
Mal som moznost sa previezt v tomto E-cku. Motorizacia rovnaka, vybava skor nizsia, pruzenie standardne zakladne, pneumatiky netusim.
Mne praveze pruzenie prislo velmi dobre a vyvazene a to aj na bratislavskych rozbitych cestach. Prislo mi prijemne komfortne a na jamach - vymoloch - s velkym priecnym skokom az prijemne komfortne a tiche. Roznodne o triedu lepsie ako v C-cku so zakladnym podvozkom (ktorym jazdievam bezne) Som si hovoril, ze toto mat v C-cku tak chrochtam blahom. To je totiz dost tvrde pri tomto type nerovnosti a nechapem (v porovnani s bmw3 rovnako na standardnom podvozku, je to neprijemne tvrde). Ale spat k E.
Za to motorizacia 220d mi prisla velmi slaba. Aby to auto nejako slo, bolo treba tlacit na motor, inak sa mu nechcelo. Urcite nedoporucujem. Pocitovo vyrazne horsie ako napr. C so starsim 220d motorom. Ale som chotny suhlasit, ze len pocitovo, meranim by sa mozno ukazalo nieco ine, kazdopadne aby to ako tak slo, bolo treba motor uplne pritlacit na hranu.
S ostatnym sa da suhlasit - agilne, krasne citit ako zadok sa tlaci von a poslusne.
Stara 220d a 250d dostavala kritiku za hlucne agregaty moc velky diesel klepot na to ze to je MB.Tie nove su ovela lepsie odhlucnene. ja som sa rozhodoval medzi 250d a 350d predch.generacie nakoniec som rad za 350d ta spotreba mi netrha zili myslim to zerie len o nej 2l viac . da sa jazdit medzi 9 -10 l samozrejme na dialnici menej. Cenovy rozdiel pri kupe tiez nebol ohromujuci samozrejme 350 tka je menej Eco vacsia cestna dan viac paliva vacsia poistka atd. Motor ma nej 620 N/m to uplne staci pokial nezavodis ako na okruhoch... Ten zvuk motora moze niektorich nudit moc ho nepocut a ani nevies ci tam je diesel benzin alebo nej hybrid. Trosku mrmle a pri zoslapnuti pedalu zamrmle viac a zase ticho. Emocie by som v tom nehladal ale aj nuda moze byt dobra nuda.... >:D
Ver tomu ze je to technicky pripravene a MB ma k tomu najblizsie. Problem je v legislative.Laicky povedane kto bude zodpovedny za pripadny uraz? Automobilka si toto nikdy nezoberie na svoju zodpovednost... Kto bude sudit koho ? Clovek stroj alebo stroj cloveka...?
Na obrázcích ten design rozteklé "kaplického chobotnice" nic moc, ale v reálu musím uznat že je to hezké :yes::*) Škoda zadních světel a prostoru na zadních sedadlech. Dál už samá pozitiva :-)