Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Úsekové měření na dálnici D1 je v ostrém provozu, řidičům už chodí pokuty

75 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ťoka fakt ne! :no: 8-s

Jedno jestli kecy o příčinách závalu na 😱 nebo skoro cokoli = ANO a Ťoka fakt ne :-!

Neřikal že úsekový měření nebude? [odkaz] Tak jsem za pár let zvědav = zatim u něj funguje: Sliby = chyby 😉
samael
O EET taky nic neříkali,to bylo samé "budeme podporovat podnikání",samozřejmě ale zapomněli dodat,že budou podporovat podnikání soudruha řepkobarona a jeho party.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Místopředsedkyně poslanecký sněmovny za ANO Jaroslava Jermanová před volbama o EET řikala přesnej opak než po volbách = ale nelhala jen změnila názor :yes: >😒]

[odkaz] >😁 >😁
samael
Dokonce i Bohoušek Sobotka je proti té náně velký politik. >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo :yes: >😁 >😁
pogo26
A EET je snad proti podnikání? Kontrolní hlášení je podle tebe taky proti podnikání?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo kontrolní hlášení je buzerace desetiletí = přesnej opak slibů ANO před volbama :-!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
kontrolní hlášení je běžná věc umožněná technologiemi 21. století. Dříve nebylo jenom proto, že technologie 20. století nic takového neumožňovaly a bylo to řešeno mravenčí člověčí prací na základě cca náhodného výběru.
Brin
Jsou to oboje nesmysly. Mnohem víc by pomohla elektronizace a propojení státní správy, jenže to je nepopulární, není to moc vidět a byl by to zas průser, tak do toho nejdou. Úředníci nestíhají ani to, co už teď mají. A my jim přidáme kontrolní hlášení a EET. To je fakt sranda.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ale KH a EET je elektronizace dosti značná...
Brin
Bohužel ale úplně k ničemu. Bez propojení a následného zpracování dat je to k prdu.
Avatar - white label
white label
Ne, kontrolní hlášení je přece logicky "podpora" podnikatelů..., aby se náhodou neunudili k smrti. 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!
Horst Fuchs
Stejně jako jeho guru pan Tuk-tuk samozřejmě nikdy nelže a neříká blbosti. Jen má trochu problémy s češtinou a občas se špatně vyjádří, no...
Tumáš koblihu a nezapomeň, koho máš volit.

Podle mě by naopak měl dovolit na opravovaných úsecích co nejvyšší rychlost, protože takto budou moci všichni zejména v noci obdivovat při pomalé jízdě liduprázdná staveniště a budou se zbytečně rozčilovat.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Cituji z odkazu: "Chystané úsekové měření se bude týkat jen opravovaných částí dálnic, kde je rychlost jízdy omezena, uvedl ministr"
Cituji z tohoto článku na Auto.cz😒/a> "místa bez uzavírek by i do budoucna neměla být trvale pod dohledem radarů."

Takže říkal, že úsekové měření bude jen v uzavírkách, a ano, je jen v uzavírkách.
to máte.ANO,bude hůř.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
ano, velký bratr tě vidí...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bohužel ANO ;-\
Avatar - speedfred
speedfred
súhlas. Urobíme vsetko preto aby sme boli pod kontrolou v zaujme dobra.
marianek
Jezdi podle predpisu a nejake usekove mereni ti nemuze zkazit den.
Avatar - JohnyRnR
JohnyRnR
Bohužel zkazí, i když ne tím, že přijde pokuta :no:
marianek
To si pak ale den kazis sam. A jen svalujes vinu na system.
free78
otázkou je, zda je jízda mírně vyšší rychlostí natolik závadný jev, že je automaticky nejpodstatnější příčinnou vzniku nehod. Podle mne třeba není, do hry vstupuje velké množštví faktorů (technický stav, reakční doba řidiče, zkušenosti řidiče, atd.), takže nad myšlenkou automatických pokut tak úplně "nepropadám v bujaré nadšení".
marianek
Ptas se na spatnou otazku. Spravna otazka je : Vis o tom, ze povoleni k rizeni je povolovano statem a tim, ze o nej zazadas, automaticky souhlasis s podminkami, tzn. ze budes dodrzovat predpisy?
free78
Tak dobře. Jinak. Patřím mezi asi tak 1 procento lidí, kteří nechápou, že svobodný pohyb (např. ve formě řízení) je potřeba nechat si kýmkoliv povolovat. Tím méně státem. Zodpovědnost za své činy by měli mít spíše lidé, než politici za lidi. Nechal by jsi třeba zubatýho Bohouše hlídat a vychovávat tvé děti? Já ne. Nebo STBáka? Já opět ne. Zloděje "Sovičku" ? Já opět ne. A právě tito lidé představují stát. A možná proto neoplývám nadšením pro cokoliv státního.
marianek
Napsal jsi to sam. Nejsi schopny pochopit zakladni princip jakekoliv spolecnosti.
Brin
Mýlíte se. Společnost může dobře fungovat i bez státu, který uděluje licence na život. Uvidíme, zda se díky úsekovému měření spíše nezvýší počet nehod, protože se řidiči budou nudit a usínat.
marianek
Kazda spolecnost ma jista pravidla. A kazda spolecnost jejich poruseni tresta. Ve spolecnostech, ve kterych neni vinik pod ochranou statu, je teto potrestany mnohem vice (napr. vyhostenim ze spolecnosti).
Avatar - Bully_
Bully_
Ja si zase myslim, ze zdrave fungujici spolecnost tresta poruseni pravidel tehdy, kdyz tim vznika nekomu nejaka ujma. Protipolem je absolutni kontrola obcanu, vynucovani slepe poslusnosti, buzerace, totalitni policejni stat. Jiste, ze to nejde videt cernobile, stejne tak tady nebudeme psat rozbory moralky, sebekazne, historicke, vychovne a jine vlivy atd. atd. . Obavam se ale, ze preventivni sledovani vsech a napr. ono trestani sebemensiho prekroceni rychlosti, bez ohledu na jeho takrka nulovou nebezpecnost, se blizi spis tomu modelu c.2.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!
Richt
Máte problémy s logikou a výroky. Jistě, existují pravidla, ale ne vždy je jejich porušení trestáno - už druhá věta obsahuje nepravdivý výrok. O další ani nemluvím.

Zkuste se ale zamyslet nad tím, že v jiných společnostech se překročení rychlosti v rozumných mezích netrestá (např. USA, do cca 16km/h je to v pohodě, v uzavírkách se pokutuje jen když se tam pracuje apod.) a nebo citelně méně než u nás (Německo, překročení do 20 km/h je za 30-35 eur). A pak máte země, kde vás pokutují naprosto šíleně a přesto se tam jezdí o poznání hůře - například Itálie, 170 euro a můžete si vybrat, zda pojedete jako všichni přes limit s rizikem, že vás náhodou chytnou a nebo jízdou dle předpisů způsobíte rizikové situace, jak vás budou všichni předjíždět a lepit se vám na kufr.

Asi by to chtělo méně teorie a více praxe, asi by jste pochopil, že obecně bezpečnější je řidič sledující své okolí a ovládájící svůj vůz, než řidič sledující hlavně tachometr. Bez ohledu na rychlost.

V Česku by pak bezpečnosti prospělo, když by se dálnice opravili rychleji a nové objevili co nejdříve. Úsekové měření k tomuto stavu nijak nepomáhá, naopak spíše vzniknou tlaky na jeho co největší rozšíření a na prodlužování uzavírek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Výše trestu sama o sobě nic neřeší. Podstatné je, jak se hlídá dodržování stanoveného pravidla. I když budeš mít malý postih, ale budeš neustále sledován, tak budeš rychlost dodržovat. Zatímco i když budeš mít vysoký postih a budeš vědět, že pravděpodobnost, že tě změří, je mizivá, tak stejně budeš jezdit jak se ti zachce.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To je marná snaha... tady jsou samí milionáři a dodržování pravidel je tady v lepším případě k smíchu, ale nezřídka je i údajně nebezpečné - proslavila se tady věta v diskuzi, že kdosi jel nebezpečně 90 a tím nutil osttaní k nebezpečnému předjíždění...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
i kdyby, tak nebylo by ale v tom případě na místě spíše zrušit limit než ten limit nekontrolovat?
holden_holden
ja chci na ulicich strilet z pistole. vubec nechapu proc se zbrane povoluji a proc nemuzu strilet po ulicich. to je stejna debilita jako ta tvoje.
free78
Ne není. Hodláš svou činností poškozovat cizí zdraví a majetek. Já ne.
holden_holden
jak si na to prisel? chci si strilet do vzduchu.
Richt
blbec hledá vždy argumenty, proč něco nejde. Dost druhů zbraní není vázáno na žádný státní souhlas a přesto s nimi nikdo neběhá po ulicích a nepoužívá je - nože, luky, samostříly, hnojiva, násady na lopaty a mnoho dalšího. Běžní lidé takovou potřebu nemají - a pro těch pár vyjímek jsou tady obecná pravidla o zacházení se zbraní na veřejnosti. Tyhle pravidla nejsou vynucována ploštně, nikdo vás například při chůzi po chodníku permanentně nesleduje a nešacuje - jak se podobně snaží Ťok v případě úsekového měření. Spíše na ně dojde, až když je nějaký problém.

Mimochodem, hodně lidí si jde do veřejného prostoru se zbraněmi hrát, oblíbený je airsoft. Asi je to proti zákonu, ale je s tím nějaký praktický problém? Lidi mají rozum.....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, nemají rozum. A proto jsou (chvála bohu) zakázány třeba automatické zbraně :-!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Podívej se na každoroční počet mrtvých a součet škod při dopravních nehodách... takže ohrožuješ víc, než s tou pistolí!

Jo, já taky... ale já si nenalhávám, že ne.
😉

Můj osobní názor je, že budeme už brzo jezdit v menších autech, max 50kW... rychlost bude omezena řekněme na 80 km/hod... v obcích tak na 30.

A radary budou úplně všude a překročení bude trestným činem obecného ohrožení.

S tím, co se už teď vyrábí, je stejně radost z jízdy pryč, tak už to není až takovej rozdíl.
Zvýší se bezpečnost... a sníží se spotřeba = emise.
Bez udělátek.

Schválně si zkus absolvovat nějakou obvyklou trasu rychlostí do 80, s vědomě opatrnýma rozjezdama a zrychlováním... a budeš zírat, že i tvoje auto umí jezdit s "normovanou" spotřebou... jo, není to žádná legrace. Ale tak nezněla otázka.

Bezpečnost a emise.
Klíčová součást je mezi sedačkou a volantem.
jakubMG
Souhlasím plně. Řada pravidel je užitečná, jiná jak kdy a některá jsou vysloveně škodlivá. Používat vlastní hlavu je bohužel namáhavé a řada lidí jde raději podél zdi...a bohužel je nemalé množství dalších, kteří touží ovládat ostatní, a křičí: Zákony jsou posvátné!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Rozumím. Stejně tak alkohol. Je na řidiči, aby posoudil,jestli je natolik opilý, že to snižuje jeho schopnost řídit. Zákaz alkoholu za volantem je principiálně stejně špatný, jako omezení rychlosti. :yes: :yes: :yes:
Stejně tak zbrojní pas je přežitek a zbraně by se měly volně prodávat každému, kdo na ně má.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě, navrhoval bych zrušení všech omezení a za způsobení dopravní nehody s následkem vážného zranění rovnou trest smrti >😒] 8-s :-!
Richt
Pokud pod pojmem Povolení k řízení myslíte řidičský průkaz, potažmo řidičské oprávnění, tak jeho vydání či získání na souhlas s podmínkami, které jste uvedl, vázáno není. Kde jste se to prosím dozvěděl?
holden_holden
v tomto state plati zakon a pokud chces neco provozovat tak musis dodrzovat zakon. mas s tim problem? pokud to dodrzovat nebudes tak bude nasledovat trest. urcita forma trestu je i odebrani RP. rychlost je stejne omezena jako chlast.
Richt
Ach jo, tohle jsou takové krásné fráze.

Odebírá se řidičské oprávnění, k jeho získání není potřeba vyjadřovat souhlas s podmínkami či se zavazovat dodržovat zákon jak tady kdosi tvrdil😄. Ale obecně se tato diskuze týká kritiky zákona a způsobu, jak je vymáhán a to snad mohu činit bez toho, aniž by to znamenalo (jak předjímáte), že ho snad chci porušovat.

Jo chlast, další dobré téma - nulová tolerance je blbost a pozůstatek z minulého režimu, stejně jako urputné trvání na dodržování zákona do puntíku bez ohledu na následky. Jen si chvíli počkejte, až přijde všem těm řidičům, co na rozkopané D1 chvilku neuhlídali rychlost pokuta v citelné výši vzhledem k jejich přijmům - přiště se tak budou soustředit na tachometr, že to naperou do vozu před sebou. A nehodovost nám poroste. A řešit se to bude stejně blbě další represí a nehodovost zase stoupne atd.....
jakubMG
"pokud chces neco provozovat tak musis dodrzovat zákon" - to je nesmysl. Pravda je: nechceš li se nechat trestat, nesmíš se nechat chytit, nebo musíš mít kontakty.
Pro ujasnění, to není moje motto, to je realita.
jakubMG
"povoleni k rizeni je povolovano statem a tim, ze o nej zazadas, automaticky souhlasis s podminkami, tzn. ze budes dodrzovat predpisy? "
Na ten automatický souhlas jsi přišel kde?..😄))
cobra.s
Nech ho *... :no:
kalousek
Kde přišel autor článku na ten nesmysl, že pokuty z úsekového měření chodí řidičům? Systém přece není schopen řidiče určit. Pokuty chodí majitelům vozidel což je docela zásadní rozdí.
Horst Fuchs
Nikoli majitelům, ale provozovatelům. To je hlavně u leasingovek velký rozdíl.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Takže nechodí pokuty ale poplatky.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
No, dobře jim tak. Když tak rádi sponzorují stát/kraje, tak prosím!
free78
Vedení ANO zjistilo, že volič reaguje stejně pozitivně na represi v podobě vyšších pokut, jako na nákladné investice do infrastruktury, podpory ekonomiky, zaměstnanosti atp.
Proč tedy vyhazovat miliardy za nové dálnice, když stejně muziky (čti voličů) získá i takto levné opatření ve formě vyšších pokut. Dost možná většína lidí z toho má dokonce radost, protože se těší z toho jak to jednou dopadne na toho dacana od vedle co si "nakradl" na novou Octávku, jindy zase na šéfa z práce, na souseda atp. Babiš prostě využívá stejných metod jako tu léta využívali socani, akorát, je bohužel mnohem schopnější, než oni.
A cesta ven není. Principem demokracie je, že vládně většina. Je většina schopna pochopit, že nekradení a masivní investice do budoucnosti jsou výhodnější, než umaštěná kobliha před volbama? Asi těžko.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Prvním znakem totality je totální sledování občanů. Nějaké pokuty atd jsou jen odpadní produkt totality. Doporučené čtení: [odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
v tom případě je google totaltní společností >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
konečně jsi jednou napsal něco, co má racionální základ. Google ovšem není totalitní společností, ale firmou, která velkému bratru jeho totalitní společnost usilovně pomáhá vytvářet. :-!
pogo26
Místo free si dej do nicku fašos. Tohle je hodně hluboké bahno.
jakubMG
Zkus ho přečíst ještě jednou, pomalu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To nepomůže = to je pogo26 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To nepomůže. Je to rendlíkovec... :no:
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
je špatně, že se měří? A není spíš špatně nastavený limit 80 km/h???

Dříve nebyly patřičné technologie a tak byly opočlověci zvyklí na ultrapřísné předpisy (nemyslím jen dopravní, ale např. i daňové a pod.), které ale takřka nikdo nedodržoval. Tato situace umožňovala příslušnému orgánu (policie, finanční úřad a pod.) vytáhnout kteréhokoliv hříšníka náhodně z řady a exemplárně ho "z***" jako odstrašující příklad pro ostatní opočlověky.

Nyní s příchodem nových technologických možností se situace úplně změní - člověci si budou muset zvyknout, že budou kontrolováni permanentně.

Ovšem takovou permanetní kontrolu není logicky možné kombinovat s předchozími drakonickými předpisy (dopravními, daňovými a pod.) počítajícími s kontrolou namátkovou.

Takže například nejvyšší povolené rychlosti je potřeba upravit na alespoň 55/100/150 s tím, že toto (a s tím se milí člověci smiřte) už bude v budoucnu prakticky nepřekročitelná rychlost...

Jinak na té dálnici by nebylo od věci upravovat rychlost podle pracovní doby - když se tam pracuje, tak s ohledem na bezpečnost pracujících člověků 90 a mimo pracovní dobu pak 110
marianek
Se vsim, krome predposledniho odstavce, souhlasim. Problem na "divokem vychode" ale je, ze se najde prilis mnoho "cloveku", kteri maji potrebu byt vzdy o neco rychlejsi nez zbytek. A vzdy to budou ti sami. Je pritom jedno jak vysoko bude polozen limit.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Píšu to nahoře: limity budou spíš 30 / 80... a na dlouhé vzdálenosti budeme jezdit vlakem.
A tím pojedeme 260km/hod... ale tunelem a mezi ploty... a já Ti vlastně nevím. Možná je to tak dobře.

😒
topten
vůbec bych se nedivil, kdyby to ***ok pocital blbe
Avatar - defusiq
defusiq
Můžu se zeptat redakce proč smazali článek o časné výměně oleje u motorů THP od PSA? Rozjela se tam zajímavá diskuse o horších problémech u VW, ale to nebude snad ten důvod, nebo ano?
holden_holden
republiku si rozvracet nedame
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak určitě smazali článek jen proto, aby zákeřně zabránili šíření informací o spotřebě oleje TSI. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
zeptat se můžeš, ale to je asi tak všecho >😒]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jak Tě to mohlo napadnout!

Diskuze redakce přece nečte...

Třeba jim samotným přišlo blbý nazývat v titulku "problémovým" motorem něco, co funguje v praxi zřetelně lépe než TSI...
Avatar - sargis
sargis
mohol by mi niekto racionalne vysvetlit, preco ma problem na par km s obmedzeniami ist 80 km/h namiesto maximalnej povolenej?
Avatar - defusiq
defusiq
Protože to nemusí být jen pár, ale třeba i 11 km, jako na D5 a hlavně ty limity jsou kvuli bezpečnosti dělníků, kteří tam ale vůbec nejsou!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No - ale 11 je pořád pár!

Vyjádřeno čísly: při povolené rychlosti ujedeš 11 km za 5 minut.
Při rychlosti 80km/hod na to potřebuješ 8 minut...

Takže nejdelší úsek s omezením Tě zdrží o 3 minuty... šokující... k nevydržení.

Teď už úplně chápu, proč se vyždycky najde nějakej blbec, co tak tu rychlost nedodrží a způsobí nehodu.
A kvůli ní pak dálnice stojí 3 hodiny.
grrrrr1
Pretoze bezpecna rychlost nezavisi na tom, ako je urcena znackou alebo uradnikom. Ked je zuzenie/stavba, tak zelezi jaka je premavka - ked ide kopa kamionov, miliarda aut, tak i 80ka moze byt relativne vysoka rychlost; castokrat ale ides cez tie obmedzenia sam a tak mas dva volne pruhy, siroke ako cca 1,5-nasobok toho normalneho pruhu, v ktorom je za normalnych okolnosti povolena 130ka. Takze bezpecna rychlost v zuzeni pri velmi slabej premavke moze byt i kludne 140 kph... A asi si si nevsimol znacky ako "uz jen 9 km" a priblbleho smajlika...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, takže ten, kdo určil tu rychlost byl úplněj blbec a ty jseš tak chytrej, že vždycky správně rozhodneš o tom, kolik máš jet.. teď už tomu začínám rozumět!

Nebyls to ty, kdo mě tuhle, když jsem jel kousek po dálnici s Puntem, začal v omezení, kde byl k dispozici jen jeden pruh a já jsem jel tupě asi 80 v 80... já myslím, že jsem jel v praxi tak 83, a on mě prudce dojel zezadu, najel tak blízko, že mi jeho světla zmizela ze zrcátka... a když zpomalil natolik, že jsem je zase viděl, tak koukám, že mě PROBLIKÁVÁ?!!
Asi očekával, že se vznesu a uvolním mu cestu... nebo jsem možná, podle něj, měl projet těma plastovýma ohradníkama do protisměru - aby on mohl pokračovat rychlostí, kterou ON považoval za přiměřenou...

😄