Připravované sedmimístné SUV Škoda Kodiaq si odbude světovou premiéru už na podzim v Paříži, zatím ale stále neznáme jeho skutečnou podobu. Vůz se stále testuje dokonce i v centru Prahy.
Když si tento poměrně obsáhlý článek shrneme, tak ho lze vyjádřit jedinou větou: Dávno známá mula Kodiaqu postavená na bázi čínského Yetiho už nejezdí jen po dálnici v okolí Boleslavi, ale i po Praze. Moc ale nechápu, čím je tato zpráva pro čtenáře auto.cz informačně přínosná? :-O
Přesně tak. I když po Praze jezdí už taky hodně dlouho. Viděl jsem ji už tak 2 měsíce nazpětu u Čechova mostu (včera u Štefánikova). Nezajímavá zpráva.
Za peníze, přece za peníze. Jinak by o prodlouženého čínského Yetiho nebyl zas tak velký zájem. Čtenáře Petra obdivuji za to, jak přesně odhadl, kdy a kde projede číňan před jeho kamerou. :-):-):-) . Podle mě je to zcela jistě naaranžovaná scénka škodovkou a čtenářem Petrem, na které je vidět, kam až přijde vlezdoprdeelství a chamtivost redaktorů...
Taky jsem to viděl. Rozhodně to vypadá lépe, než ten Kodík s jeho zprasenou čtyřokou maskou a šíleným interiérem. Tato verze Yeti měla být dávno na trhu.
Mňa by len zaujímalo odkiaľ Auto.cz našlo túto fotku [odkaz]
Dôvod prečo sa pýtam je, že mi nejde do hlavy prečo je tam čierny veniec volantu a v koncepte je biely. Žeby Škoda začala postupne odhaľovať Kodiaq ? :-|:-|
Dobrý postřeh! Nicméně po vložení obrázku do google search se tento předtím již na auto.cz objevil tady [odkaz] . I tak jde ale jistě o nějakou chybku v PR oddělení Škody, protože ho nikdo jiný nikde nepublikoval. A co hůř díky jednoduchému vzhledu a absenci venkovního prostředí (okolí tvoří nějaká hala) pro mě není rozlišitelné jestli nejde jen o render a třeba tady ty hrany kolem displaye vypadají jako vyloženě chyba modelu kdy se překrývají dva materiály [odkaz] Vray takhle zamtkuje.
Môže to byť aj chybka ako píšeš.
Lebo na výduchoch klimatizácie je ešte krištáľ. Lenže trochu hore vyzerá akoby tam sa prekrívali dva materiály (ako pišeš) ale v skutočnosti je to niečo na skle, ale v koncepte to nie je :-| . Proste mi ten obrazok nezapadá do konceptu :-(
Tahle mula mi přijde natolik zajímavá, že by byla škoda ji jen tak sešrotovat. Klidně by z ní mohla být součást expozice škodováckého muzea, vždyť Yeti s pořádným kufrem a prostornější kabinou je přesně to, po čem škodofans léta volají. :-)
skor skoda, ze uz davnejsie takehoto "Yetiaqa" nezaradili do vyrobneho programu a Kodiaq mal byt fakt o kus väcsi - kludne na platforme CrossBlue ( 5 metrovy ! )
musim povedat, ze to auto vyzera fakt ... otrasne... Kto tu karu navrhoval? Kaban? Vyzera to ako funebracke auto... staci pridat biele zaclonky a rakvu nie na strechu ale dovnutra.
Redaktor to jen okopíroval. Přečíst by si to měli už ve škodovce.
Hledá se čtenář Petr, jestli by se s ostatními čtenáři nepodělil o to, jak odhadl, že tudy, kam namířil svou kameru, zrovna projede naleštěný číňan a kolik ho to stálo pokusů, než se se strefil a číňan se vskutku před kamerou objevil. :-):-):-) . Přece i rozeznat číňana od yetiho a začít ho natáčet chce opravdu velkou odbornou připravenost.
Embéčka využíva mechaniku koncernu Volkswagen, technické problémy sú teda v podstate rovnaké aké trápia Golf, či iné sesterské typy. Platí to napríklad pre prevodovky, päťstupňovú manuálnu a dvojspojkovú DSG, ktorá niekedy ledva zvládne 100 000 kilometrov. Modely s karosériou kombi okrem toho kvária praskajúce pružiny zadnej nápravy.
Častým zdrojom komplikácií je aj vznetový motor 2.0 TDI PD, teda verzia so združenými vstrekovačmi. Zväčša ho trápi zvýšená spotreba oleja, problémy s dvojhmotovým zotrvačníkom a v nemálo prípadoch aj praskajúce hlavy valcov. Citlivejšie je pritom prevedenie so 16 ventilmi, no ani „osemventil“ na tom nie je oveľa lepšie.
Medzi zážihovými agregátmi sa ako rizikové javia 1.6 FSI, no najmä 1.2 TSI a tiež jeho väčší súrodenec 1.4 TSI. V oboch prípadoch im spôsobuje ťažkosti nechválne známa rozvodová reťaz. Bezproblémový nebýva ani motor 1.8 TSI, pri ktorom hrozia praskliny v hlave valcov. >:D Takmer všetky prepĺňané motory, ktoré Embéčka používa, zážihové aj vznetové, môžu mať okrem toho problém s turbodúchadlami. Ako najrizikovejší sa v tomto smere opäť javí štvorvalec 2.0 TDI, zvlášť v silnejších verziách z modelov RS.
Embéčka a jej konkurenti Fiat, Ford, Folcvágn,, všetko na F, alebo nový Kodjak to premenuje na všetko na K? Veľké K. :-!