Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) – Jemnější lesník

Že jsou pick-upy drsnými auty? Ano, zvládnou odvézt mnohé a nebojí se terénu, stále častěji ale myslí i na komfort. Jako modernizovaný Ford Ranger.
Zpět na článek
13. 6. 2016 09:39
13. 6. 2016 14:25
13. 6. 2016 15:27
13. 6. 2016 16:32
13. 6. 2016 17:21
13. 6. 2016 17:31
13. 6. 2016 18:52
13. 6. 2016 17:10
13. 6. 2016 11:13
13. 6. 2016 11:47
13. 6. 2016 13:27
13. 6. 2016 14:22
13. 6. 2016 14:42
Avatar - 3_diamanty
13. 6. 2016 09:39
spotreba
rangera s tymto motorom je podla mna kusok vysoka ( ked si to takto na dialku porovnavam s pajerom 5AT 3,2 .. tam sa da jazdit za 10-11 ) .. inak navara vie jazdit za 8,5 litra.. L200 za 9 ... a vo vysledku ako vidime je vlastne dynamika tohto objemneho fordu podobna s mensimi stvorvalcovymi japonskymi konkurentami .. este k tomu mitsu... v tabulke vam tam chyba zrychlenie... malo by to byt v automate pre tuto verziu rovnych 11s ... osobne by som si z dnesnej ponuky pracovnych pickupov vybral L200 .... pomer medzi spotrebou dynamikou vykonom terennymi schopnostami ale aj cenou ma dnes asi najlepsi v segmente ... a s priplatkovou korbou vo vybave intense v modrej metle a terennym paketom je to doslova stylovka medzi pickupmi :yes:
Rozbalit vlákno
7
13. 6. 2016 14:25
Re: spotreba
RANGER s týmto motorom zajazdí za 9 litrov, a rovnako aj tá 140 kW NAVARA ak ju skúsiš na tej istej trase a trochu v teréne a dve turbá sú ... hlavne v kombinácií s manuálom, v teréne túruješ, túruješ a zrazu ti to zhasne. A kde je dochladenie turba, teda obidvoch, ale máš pravdu , keď sa jedno z nich pokazí, tak spotreba je zanedbateľná, len traktor, čo ťa dotiahne. NAVARA jazdí pohodlnejšie kvôli výmene listových pier v zadu za vinuté pružiny, ale druhý rad sedadiel stojí za...sklon operadiel je skoro kolmý, aby dosiahli dosť miesta pre zadných pasažierov, v tomto je Ranger a aj L200 pohodlnejšií a lepší.
A v čom má L200 lepšie terénne schopnosti, tých 6mm ti urobí iné obutie, alebo vzorok pneu zjazdený o 3 mm, uzávierku má a u nás pomôže navijak, nie sme v púšti

Tak som prečítal aj ten test a Ranger má vyššiu svetlú výšku ako L200 a šnorchel môžeš nahosiť po vybratí kryrky na pravej strane, u L200ky to asi nejde tak jednoducho
Avatar - lamal
13. 6. 2016 15:27
Re: spotreba
prijemna sprava z tvojho mudreho vystupu je ze dramaticky stupne predaj traktorov pretoze i AMAROK a vlastne kopec inych dieslov su dnes biturba a inak to ani nebude, ta parada
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 16:32
Re: spotreba
Amarok v EU prehriava z 2.0 BiTDi na 3.0 V6 TDi. A na tych max. 225 PS mu 1 turbo staci.
Vid moj prispevok z rana, mrkni odkaz - test... pochopis.
Avatar - lamal
13. 6. 2016 17:21
Re: spotreba
jazdi ich uz dost to bude treba traktory aj pre ne... a nie len v tejto triede je biturb vela
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 17:31
Re: spotreba
Nechapem o co ti ide. 8-s
Ja osobne som ale za tuto zmenu rad. 2-liter BiTDi nebol nikdy nejako extra chvaleny ani mnou, dokonca to pripusta aj par ludi, ktori maju pevne zväzky s VW. Dokazom toho je zmena a prechod na vydareny Audi 3.0 V6 TDi. Skoda ze takuto luxusnu zmenu nemaju moznost aplikovat napriklad aj v Passate alebo Superbe ( koli MQB-cku ).
Paradoxne ine biturba niesu uplne marne - pokial sa k tomu pristupuje zodpovedne. Vid Honda a Renault 1.6 biturbo diesel. Tym netvrdim, ze by som ich preferoval, ale ked nieje adekvatny väcsi /silnejsi motor k dispozicii... :-|
No a V6 a R6 biturbodiesle od Audi a BMW su radost sama. Tam problem nevidim.
Avatar - lamal
13. 6. 2016 18:52
Re: spotreba
ak si si nevsimol iba ironicky reagujem na prvy prispevok toto nema nic s Bi-TDi ani amarokom atd... citaj medzi riadkami alebo aspon vsetky riadky sem tam ;-)
13. 6. 2016 17:10
Re: spotreba
U pickupov je biturbo navara np300 ale iba 140 kW verzia a Amarok , ktore dalsie pickupy maju 2 turba ? U Navary ma odradza prave to biturbo a to skoro kolme zadne operadlo, no a na rozdiel od 5 hviezdickoveho Rangera v euroNCAP iba 4 japonske hviezdicky. Ale to vozenie na tych vinutych pruzinach v beznej premavke je oproti Rangeru s listami luxus.
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 09:43
A pak že to nejde
Je to smutné, Ford má v nabídce 2.3 EB, v USA dokonce 2.7 EB, tady je pětiválcový TDCI a Mondeo končí na dvoulitrech :/ To mi neříkejte, že trochu poladit tento motor, spojit s powershiftem, nebo s manuálem a rázem je tu důstojná motorizace, třeba pro Vignale, když už si chtějí hrát v tomto případě na něco nad mainstreamem... stejně tak 2.3 EB by Mondeu taktéž neuškodil :-)

P.s. Včera jsem měl poprvé tu čest s Fokusem RS... ten zvuk!
Rozbalit vlákno
14
13. 6. 2016 12:19
Re: A pak že to nejde
Hlavne novemu Edge by tenhle motor slusel.
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 13:32
Re: A pak že to nejde
No ten taky, na toho sem málem zapoměl, ten by to potřeboval tuplem >:-[]
13. 6. 2016 13:01
Re: A pak že to nejde
Ale no, dostojna motorizacia pre akoze premiovy sedan strednej triedy je benzinovy sestvalec, nie nadobjemova nafta z nakladiaku.
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 13:31
Re: A pak že to nejde
Za 1. Pětiválec z náklaďáku je pořád víc, než nabízí konkurence v naftě a to včetně skoroprémiového Volva... určitě na vrchol nabídky ve verzi Vignale dobrá volba, třeba proti VW a jeho BiTDI. Nehledě na to, že technologii biturbo Ford na TDCI aplikuje, tak na tento 2.3 TDci by se mohl dostat ještě dál, než VW na dvoulitru.

Za 2. Výše mluvím o 2.7 EB, který se k Mondeu dává v USA a pokud vím, tak to je právě V6 ;) To už je snad i dle tebe "dostojna motorizacia" ne? A to s přimhouřením oka, že Ford nevyrábí prémiový sedan >:-[]
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 13:35
Re: A pak že to nejde
a uz urobili a zacali predaj aj sportoveho Fusionu s cca 350 PS s tou V6 2.7 ;-)
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 13:37
Re: A pak že to nejde
Jo, v USA to je, ale EU zas prd :/ A četl jsem o 325HP.
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 13:44
Re: A pak že to nejde
to bol odhad. Najdem to a dam ti link. ;-)

mal si pravdu, pomylil som si to s toc. momentom, ktory je vyssi, nez sa cakalo:
[odkaz]
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 13:50
Re: A pak že to nejde
To máš fuk, ale mimo snad Insignie OPC by to bylo další auto z Mainstreamu, které by dnes jako jedno z mála nabídlo ještě velký motor, co by mohl konkurovat prémii, protože už taková auta v mainstreamu vymřela, teda ve středních a vyšších třídách. V kategorii HH se ještě pář odvážlivců najde >:D
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 13:59
Re: A pak že to nejde
jo, o Insignii a jej buducej OPC verzii sa aj nadalej suska, ze by si mala zachovat V6 ! :-! :yes:
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 14:03
Re: A pak že to nejde
Momentálně mne jiné auto s více, než čtyřválcem v mainstreamu nenapadá. Tohle je poslední mohykán že? Jasně, nepočítám Barikovi Sebringy a podobné ameriky, ale to z Evropy :-)
13. 6. 2016 14:09
Re: A pak že to nejde
On by stacil i 300 konovy 3.7 V6 z mustanga... ;-)
13. 6. 2016 13:42
Re: A pak že to nejde
K 2.7 EB nemam vyhrady, nech ju daju do mondea aj hned, ale tento naftak by nebol dobre riesenie, je to nakladny motor a dat ho tam lebo lepsie nemame by akurat hrozilo pruserom ako mal saab 9-5 s V6 naftou od Isuzu.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 6. 2016 13:12
Re: A pak že to nejde
Pravdu díš. :yes:
Otázkou je, jestli s tímto pětiválcem do osobních aut vůbec někdy počítali. Aspoň by tu byla pěkná konkurence k 3,0 TDI.
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 13:33
Re: A pak že to nejde
No nebyla, protože 3.0 TDI v Passatu neni a ruku na srdce i když jsem potencionálním kupcem nového Mondea, tak rovnítko k Audi, velikostně dokonce k A6 mu dát nemohu :-)
Avatar - Londonbridge
13. 6. 2016 11:13
FORD
Zda sa mi ze Ford Europe nevenuje dost pozornosti a je az priliz zamerany na USA a predaje F150 atd. Potom vznikaju preslapy ako nove Ka, Ecosport a slabo vyzbrojeny Ranger oproti konkurencie. K tomu este maju tu drzost zobrat nove Mondeo pojazdit s nim v USA takmer 3 roky a predstavia ho v Europe ako skvelu second hand novinku to uz je tooooooo much...Fiestu uz maju v predaji od 2008 a vymenili tam akurat prednu masku a par nepodstatnych detailov. Spoliehat sa na predaje auta ktore je vo vyrobe od roku 2008 je trosku smutne aj Fabia uz ma lepsie spracovany interier. Ano Focus RS je dobry autak ale chceme vidiet v Europe viac od Fordu....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
13. 6. 2016 11:47
Re: FORD
navyse .. kam sa podela puma, cougar, focus CC a par dalsich kuskov? a ani to Kacko uz tiez nie je co byvalo .. kazdopadne ano.. taka fiesta by si uz zasluzila novy model :yes:

mne sa zo sucasnych fordov paci jedine nove SUV ford edge... no a samozrejme mustang ;-)
Avatar - twistedTSD
13. 6. 2016 13:27
Re: FORD
Focus CC vymizel zároveň se všemi ostatními CC. Prostě módní vlna.
13. 6. 2016 14:22
Re: FORD
A v čom je Ranger slabo vyzbrojený ? Viem, v porovnaní s HILUXom mu chýba protilietadlový gulomet ale ten neponúka u nás ani TOYOTA
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 14:42
Re: FORD
Ten je jen pro země středního Východu a Afriky, bohužel je to jako se vším, globální výrobci na EU kašlou, nejsme pro ně významným trhem
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 11:16
Upsizing ruleeez...
>:D :yes:
A keby len to, stotoznujem sa s Davidom, ze kabina Rangera je mozno jeden z dizajnovo najkrajsich Fordov ponukanych u nas. Skoda len toho nepodareneho infotainmentu a nevhodnej konfigurovatelnosti displeja v kaplicke pristrojov ( nemoznost zaroven vidiet BC a otackomer ).
Motor ma odo mna :yes: aj ked to nieje uplny setrilek.
OK, ked je povedane A treba povedat aj B - teda ze s manualom by bola spotreba ( hlavne v meste ) lepsia a zaroven usetrite na kupnej cene a neskor mozno na servise ( vymana spojky je asi trosku lacnejsia nez oprava automatu, vsak...)
Co to znamena pre mnou ocakavany Amarok V6 TDI ?
Pred spanim som si pozrel Thomasa a jeho test [odkaz] ;-)
Toz, porovnajte sami... :-)
Nebudem vas mucit nutenim pozerania celeho videa ( aj ked doporucujem ), pre tych, ktorych zaujma hodnotenie jazdy na cestach 1 vetou a spotreba, pozrite 36-tu minutu, jazda po cestach je od cca 23-ej minuty, a po zhodnoteni jazdy na cestach nasleduje terenna vlozka.
Rozbalit vlákno
0
13. 6. 2016 11:36
Japonci sa nechytajú...
Je to tak - japonci sa nechytajú, jediná ako tak Toyota. Pozrite si nielen výbavu, ale úžitkové parametre, nakoľko je Ranger úžitkový voz. Drvivá väčšina ľudí si kupujú toto auto na robotu - pozrite si nosnosť vozidla, pozrite si koľko utiahne a porovnajte si ju s konkurenciou. priechodnosť v teréne super. Čo má ranger slabé, je kurát marketing, lebo auto je bomba. ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
13. 6. 2016 11:58
Re: Japonci sa nechytajú...
vo svete prave japonci medzi pickupmi dominuju.... ;-) ... ci uz hilux navara L200 alebo D-max .... u nas rangera ani nestretnes... za to L200 a navaru vidim denne x krat .... ani amarok u nas len tak lahko nenajdes... ale hiluxy ano ;-)

lebo su to prave japonci ktori maju celosvetovo v pickupoch neotrasitelnu a dominantnu poziciu jak v ich predajoch tak aj v imidzi a legendarnej povesti :yes:
13. 6. 2016 12:16
Re: Japonci sa nechytajú...
Máš pravdu, ale pravdu mám i ja :-) ...všetko je to o cene a tom, komu a na čo je dané vozidlo určené, čo od vozidla vyžaduje a pod. Ranger je pre tých, kto požaduje maximum možného. Ak niekto nepožaduje aby ťahal 3500 kg ale stačí 3100, tak si kúpi niečo lacnejšie.
Avatar - 3_diamanty
13. 6. 2016 12:25
Re: Japonci sa nechytajú...
ono stejne vacsina firiem netaha 3,5 tonove privesy... nebrodi metrove vody ani nenosi 2 tony nakladu.... a to ani sukromnici ..... jasne ranger v tychto parametroch sice dominuje ale tie nie su zarukou predajneho uspechu ani dobrej povesti a kvality ci zivotnosti a spolahlivosti .... hilux a L200 su svetove jednicky na poli pickupov.... najpredavenejsie pickupy ktore kupis takmer v kazdom state sveta... v podstate su to uz legendy vo svojom segmente... amaroku sa o takomto niecom moze len snivat... a to aj napriek tomu ze ma V6 ;-) .. neviem ci mi rozumies... ale ja nesuhlasim s tym ze japonci sa nechytaju... naopak.. je to prave konkurencia z inych kutov sveta ktora sa v pickupoch na tie japonske stale nechyta ... ano ranger je pre tych ktori uz vyzaduju nejake specialne poziadavky na brodivost alebo tahanie privesu ... to uznavam... ale takychto firiem ci sukromnikov uz vela nie je.... navyse v tejto triede je to aj o povesti a spolahlivosti a vydrzi v tazkych podmienkach a toto maju japonci fak solidne zmaknute :yes:
13. 6. 2016 16:24
Re: Japonci sa nechytajú...
To je snůška hovadin.
13. 6. 2016 14:29
Re: Japonci sa nechytajú...
Na začiatku testu píše, že bol vlani v Európe najpredávanejší, predvlani asi tiež, no a BT50 u nás nie je. A čo elektrárne a plynárne, majú nové RANGERy. Na východe máte ešte sviečky ?
Denne stretávam modrého, červené aj biele a to nie som zo sieťových odvetví..
14. 6. 2016 09:14
Re: Japonci sa nechytajú...
Vsetko zavisi aj od cenovej politiky znacky v danej krajine. Na Slovensku vychadza momentalne najlacnejsie L 200 a to ma uz celkom slusnu vybavu a podla slov predajcu ju ma vela ludi objednanu. Spotreba je bez problemov do 8 litrov dlhsia jazda po okreske s nezatazenym vozidlom pod 7 litrov. Len zamrzi taky detail ako elekricky ovladane spatne zrkadla, ktore su v lacnejsej verzii ovladane tak, ze s rukou si nastavis zrkadlo ako ti to vyhovuje, keby to mali aspon tak ako stare feldy >:D ale v nasom pripade rozhodovala cena plus este zlava 10% z cennikovej ceny a nebolo o com viacej rozmyslat. Dufam ze ten novy motor sa im vydaril a nam staci aj tych 113kW na pracovny stroj.
14. 6. 2016 22:08
Ten motor je otras
Ranger ok, ale nie zo shitovym dieslom. Do tohoto auta patri jedine 250+ konovy benzin. Ranger je u mna vazny kandidat, ale len ked zmenia motor. V opacnom pripade radsej riesim dovoz F-150 alebo Power wagon.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pallas
17. 5. 2017 16:16
Re: Ten motor je otras
a to si sa v nom este ani neviezol :-)