Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

"Není to jen převlečený Golf"
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
| 16. 6. 2016 08:38
To je pravda, to by Scirocco vyzeralo inak.

Takto vyzera ako Golf, ktory bol dlho na slnku a roztopil sa. Co je skoda, pretoze s menom Scirocco je spajane nieco viac.
Avatar - Dinar
"Není to jen převlečený Golf"
| 16. 6. 2016 08:58
Jen se neboj, pouč nás a trochu to rozveď, jaké nieco viac je s menom Scirocco spajane?
"Není to jen převlečený Golf"
| 16. 6. 2016 09:12
Nevím, už první generace byla technicky založená na Golfu, takže pořád to samý. Šíro je tedy podle mě Golf s jinou karoserií.
Avatar - Ozzman
"Není to jen převlečený Golf"
| 16. 6. 2016 09:00
Tak já myslím, že tohle je jeden z nejhezčích VW posledních 15ti let....
Avatar - 3_diamanty
"Není to jen převlečený Golf"
| 16. 6. 2016 09:04
siluetou na uvodnej velkej fotke mi to trosku pripomina prve bravo cize ten trojdverak od bravy... ale samozrejme len velmi mierne... bravo bolo uz viac vajickove a vyssie a s menej svalnatmi bokmi ( v podstate uplne bezny hatch .. ale vidim tu akusi vzdialenu podobu aspon takto pri pohlade sikmo spredu .).. scirocco vyzera vazne pekne... az sa pytam... ze preco si taketo auto nezasluzilo nejaky stylovejsi interier povedzme s kruhovymi vyduchmi a nejakym exkluzivnejsim stredovym panelom
Avatar - Ozzman
"Není to jen převlečený Golf"
| 16. 6. 2016 09:48
Ano, Bravo byl obyčejný 3dv Hatch >:D A ten interiér mi u Scirocca fakt neuráží, je příjemný, funkční a dobře se na palubě žije >:D
Avatar - xjara
"Není to jen převlečený Golf"
| 16. 6. 2016 09:05
v tom pripade to co cela vw je jeste vetsi bida nez jsem si myslel >:-[]
Avatar - Ozzman
"Není to jen převlečený Golf"
| 16. 6. 2016 09:31
Tohle auto vybočilo z řady, vůbec mne oslovila generace Passatů B6 a krásného odvozeného CC první generace, Golfů 5 a 6. Byl to svěží vítr, elegantní. Nový hranatý Golf se mi třeba moc nelíbí, Passat potřebuje velká kola, aby nevypadal nudně..akorát ten nový Tigi zase vypadá k světu. Neříkám, že dnes je to špatné, ale předešlé generace se mi zkrátka líbily více.
Avatar - _Karel_
"Není to jen převlečený Golf"
| 16. 6. 2016 11:54
Ty vždycky přijdeš, pšoukneš si, a odejdeš. Nějak si nepamatuju, že bys svoje hloupý výkřiky (buď hatování Němců nebo nanebevzetí Lexuse) dokázal argumenty obhájit.
Avatar - AUDIRS6
"Není to jen převlečený Golf"
| 16. 6. 2016 12:11
"nanebevzetí Lexuse" >:D >:D >:D >:D
Esteze som si z kavy cucol predtym a nie pocas citania. >:D :yes:

Je tu taky specialny druh diskuterov: aby ich nic nedrazdilo, daju si vsetkych, s ktorymi mali, alebo by eventualne mohli mat nazorovu nezhodu, na hate-list, napisu si svoj vyplod, potom sa preloguju do svojich inych nickov, opalcuju si to a pod inym nickom sa s tebou aj pohadaju a tak budu zo seba robit trtkov. >:-[]
Neviem co vsetko z toho splna Sheldon... :-| Ja som s nim mal asi len 1 zhodu - ked som z konstrukcneho hladiska napisal kritiku ku 1.6 TDI . >:D
V inych debatach - no chance. :-!
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 08:40
Skutečně pohledné kupé musí svoji velmi omezenou užitnou hodnotu kompenzovat opravdu dechberoucím designem. A to se podle mého názoru současnému Šíru vůbec nepovedlo. Vypadá totiž spíš jako rozšláplý třídveřový Golf než jako opravdové kupé, jakým bylo ve své I. a II. generaci . Taky mu podle mého názoru vůbec nesluší ty oválné výřezy blatníků ve stylu prvního Tiguana. Jenže Scirocco není SUV! Pro auto tohoto druhu by mnohem vhodnější klasické kruhové výřezy blatníků.... ;-\ :'-( :-!
Avatar - 3_diamanty
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 08:56
mne sa dizajn scirocca paci... je skutocne taky svalnaty ... navonok posobi ako siroke a nizke auto.... problem ale vidim v interieri.... rozhodne taketo kupe nemoze fungovat s interierom golfu.... to je jasne... uz to bol prvy klinec do rakvy pre scirocco... lebo clovek ktory chce taketo kupe tak rozhodne nechce bezny golfik... lenze po usadnuti za volant sa zakaznik razom ocitne opat v golfe... to auto je scirocco len exterierom a to je velka skoda... lebo fakt nevyzera zle a ani dizajnom nestarne... uvidime co prinesie buducnost... nejaky nastupca uz by za fakt zisiel .. ale s vlastnym interierom a nie prevzatym z nejakeho aktualneho golfu ;-)
Avatar - Dinar
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 09:08
Souhlas, možná počítali s tím, že sciroccem nahradí třídveřový golf, ale protože o další generaci není nic slyšet, vypadá to, že tahle reinkarnace scirocca bude taky asi jeho labutí písní. Ono nevypadalo úplně špatně, v R variantě dokonce velmi dobře, ale ano, málo jako kupé, proti 3dv golfu to auto nemělo co navíc nabídnout.
Avatar - Ozzman
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 09:35
Mne nejvíce vadila hodně nízká střecha při nastupování (lámat se do toho auta ještě jde, ale pro staršího člověka už to asi nebude to pravé ořechové), absolutně žádný kufr a místo na zadních sedačkách sotva pro děti, ale tak je to kupé, přecijen klasický HotHatch alá Golf je univerzálnější. Na druhou stranu je to auto ojedinělé svého druhu, v Rku velmi funkční, skvěle vypadající (modrá metalíza je best) a rychlé, v interiéru vše po ruce, skvělý padnoucí volant, silný motor... Kdyby to někdo chtěl jako jediné auto, tak radši klasický HH, ale jako auto pro zábavu, na víkendy či blbnutí, určitě dám přednost exotičtějšímu Sciroccu :-)
Avatar - iudex
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 10:50
Proti 3dv. Golfu ponúkalo podstate zaujímavejší exteriér, predsalen to bolo nízke a široké, vyzeralo to pekne prikrčené k zemi, na rozdiel od bežného vysokého Golfa. Samozrejme praktická stránka je iná vec, tam silne zaostávalo, ale kto si kupuje trojdverák, ten moc neočakáva využívanie zadných sedadiel. A v kontexte trojdverákov ako je Megane odchádzajúcej generácie tam ani veľký rozdiel v praktickosti nebude.
Ale v zásade máš pravdu, bolo to tak na polceste ku kupé, nedosahovalo to eleganciu a štýl klasického kupé, bol to taký karosársky mačkopes, hečkupé.
Každopádne si myslím, že Šíro založené na 7. generácii Golfa by si kupcov našlo, najmä vo verziách GTI, Clubsport či R si ho na okruhoch viem pekne predstaviť.
Avatar - white label
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 12:00
Scirocco III má karoserii shooting brake.
Avatar - iudex
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 12:09
To je sporné, shooting brake bolo pôvodne fakticky trojdverové kombi. Také sa ale už nevyrábajú, tak sa to označenie používa dosť flexibilne, podobne ako to kupé ("štvordverové kupé" a pod.).
Takže z môjho pohľadu je Scirocco rovnako kupé, hatchback, ako i shooting brake.
Avatar - Bully_
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 12:18
Hatchback, co se snazi tvarit jako kupe s pohonem zadni napravy. Tridverovy Golf s nekolika (zdarilymi) upravami, designove se povedl :yes:
Avatar - white label
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 12:24
Každé třídveřové kombi nebylo sb a sb může mít někdy i pět dveří.
[odkaz]
[odkaz]
Dnešní kombi (a nejen ty) už taky nevypadají tak, jako kdysi.
Na dnešní poměry je to sb, viz i concept Audi Shooting Brake (2005) ze kterého později Šíro III do jisté/značné míry vycházelo: [odkaz]
Třeba tenhle sb také nevypadá zrovna jako kombi:
[odkaz] ;-)
Nebo tenhle:
[odkaz]
Avatar - iudex
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 13:54
Ako tak pozerám na tie Tvoje príklady, tak shooting brake je asi najškaredší typ karosérie a v rámci portfólia týchto prémiových značiek sú uvedené modely rozhodne z tých najotrasnejších. >:-[]
Pohledné kupé?
| 16. 6. 2016 12:23
Mně se III. Scirocco naopak líbí fakt hodně, je to designově čistý, ale přitom zajímavý. Vlastně je to asi jediný VW poslední doby, za kterým se rád otočím. :yes:
2.0 TSI rozvody
| 16. 6. 2016 08:46
Výměnu rozvodů max. po 100.000 km a častou kontrolu oleje, pravidelně selhávají napínáky rozvodového řetězu. V kombinaci se zvýšenou spotřebou oleje dojde záhy k přeskočení řetězu. Na základě servisních akci motory TSI nedoporučíme až do roku 2012.
Avatar - Ozzman
2.0 TSI rozvody
| 16. 6. 2016 09:26
Tak to se týkalo všech TSI motorů od 1.2 do 2.0....
2.0 TSI rozvody
| 16. 6. 2016 13:43
A já čoveče žil v domění, že 2,0 TSI byl jedinej TSI motor, kterej neměl s rozvodama problém. A nešla by ta zvýšená spotřeba oleje vyřešit olejem s vyšší viskozitou? Ono když se do toho naleje voda v podobě 0W30, tak se nedivím, že to ten olej žere.
Spotreba oleja
| 16. 6. 2016 08:54
Je neuveriteľné, aké marketingové prednášky predchádzajú väčšinu nových, technologicky „špičkových“ motorov, aby bol majiteľ následne konfrontovaný s vlastnosťami horšími ako klasické atmosférické kusy na prelome storočia. Čítať v roku 2016 o spotrebe oleja na úrovni 1l na 1000 km je niečo neuveriteľné a neospravedlní to ani prítomnosť akejkoľvek poruchy. S nostalgiou spomínam na svoje prvé auto, Alfu 33 s motorom 1.5 benzín, boxer, 70 kw, ktorá v rámci intervalu výmeny oleja, ktorú som striktne dodržoval na 10 000km, nestratila ani 1 dcl. Hold, das auto.
Spotreba oleja
| 16. 6. 2016 09:42
Vzhledem ke konstrukci motoru Alfy, kdy se jeho točivost dosahovala většími vůlemi pístů, bych nedal ani zlámanou grešli za to, že ten olej byl po těch 10 tis. km plný benzínu a proto ho bylo "furt dost".
Spotreba oleja
| 16. 6. 2016 10:38
Vůle pístů není u TS větší než třeba u TSI, stačí se podívat do dílenské příručky :-)
Spotreba oleja
| 16. 6. 2016 16:40
Psal o boxeru, tak tu prirucku prolistuj jeste jednou, no nejsem si jisty, jestli to samotnou "vuli pistu" rozlousknes ;-)
Spotreba oleja
| 16. 6. 2016 21:11
Alfy s boxerem jsou už prakticky veterány, ty už bych držel v úctě a do technických debat nezatahoval (na druhou stranu, po třetím výbrusu tam jistě nějaká vůle už bude ) :-)
Představa, že se točivosti motoru dosáhne tím, že se mezi stěnou válce a pístem nechá fuka, je bohužel lehce mimo - kompresi jen kroužkama prostě neudržíš...
Avatar - Ozzman
Spotreba oleja
| 16. 6. 2016 09:47
Měli jsme od VW absolutně nejobyčejnější atmo benzín 1.6 MPI a ten motor si během prvních 15 tisíc řekl také zhruba o takovou proci oleje na 1000 km... až pak se trochu usadil. Pořád jsme vozili v kufru olej na dolití...
Avatar - Enthusiastic.driver
Spotreba oleja
| 16. 6. 2016 10:21
Stejně jako byly na přelomu století motory dobré/špatné, spolehlivé/nespolehlivé, žeroucí/nežeroucí olej, je tomu tak i teď. A bude tomu tak vždycky.
Spotreba oleja
| 16. 6. 2016 11:42
Se spotřebou oleje je to často docela zajímavé, leč pro mě nepochopitelné.

Jestli dobře počítám, tak jsem dodnes provozoval 5 italských, 4 +-německá, jedno francouzské a jedno japonské auto. Benzín i Diesel. Nové i ojeté. 1.2 - 2.4 litru objemu, Od 3 válců po 5. Výroba 1998-2014... a NIKDY žádné nežralo olej. Když vzpomínám, tak jsem olej doléval do motoru mezi výměnou snad jedinkrát v životě a to spíš pro dobrý pocit, než aby to bylo potřeba.

Takže se ptám... co to máte proboha za auta, případně co s nimi děláte? ;-)
Spotreba oleja
| 16. 6. 2016 16:42
To je prave to - my s nimi jezdime. Zkus to taky a uvidis, ze kazde auto zere olej.
Spotreba oleja
| 16. 6. 2016 16:39
Vzdy, kdyz si ctu plky o motoru, ktery za tisice kilometru nesezere ani deci oleje, rikam si, jak je to mozne, ze autor takoveho vyroku je vubec schopny spustit internetovy prohlizec...
moje skusenosti
| 16. 6. 2016 08:55
Mal som Rocco 1.4 twincharger. Najazdil som s nim za 4,5 roka 160 000km. Moje skusenosti:
- s tesnenim dveri som nikdy nemal problem
- turbo odislo tesne pred predajom (1000 eur)
- rozvody bolo treba menit okolo 150 000 km (kvoli posunutemu napinacu, 500 eur)
- intervaly vymeny oleja som dodrziaval 30 000 km, naozaj ich bolo treba po 100 tis. km skratit, lebo uz obcas bolo treba doliat olej, celkovo ho ale nezral skoro vobec
- vobec sa v clanku nespomina problem s trhanim vozidla pri zrychleni sposobenym
zanasanim sviecok (aj kamosi mali s tymto skusenost)
- tycky stabilizatora som tiez musel casom vymenit, ale to je drobnost
- hned po predaji sa novemu majitelovi pokazil zamok na kufri (vraj klasicka VW zavada), ale to je tiez drobnost

Inak celkovo velka spokojnost s autom, velmi dlho to bolo bezudrzbove vozidlo, len tekutiny som dolieval, bola to velka laska :-)
Avatar - Ozzman
moje skusenosti
| 16. 6. 2016 08:59
No a co řetěz ? Zlobil? Kdyžtak oprav mojí mýlku, ale není to stejný typ motoru, jako ty slavné a problémové TSI EA 111?
moje skusenosti
| 16. 6. 2016 09:20
retaz bola v pohode, ako vravim, musel som menit rozvody len kvoli napinacu, nie retazi. Ale ja som s autom jazdil idealne - dlhe trate a vacsinou po dialnici .... a velmi rychlo ;-)
A myslim, ze EA111 nemalo priame vstrekovanie, co pozeram historiu, tak to boli stare motory, EA211 su uplne nove - lahsi hriadel, kratsie o 50mm,, celkovo lahsie...
Avatar - Ozzman
moje skusenosti
| 16. 6. 2016 09:28
Takže taky napínák, asi sem to špatně přečetl napoprvé, ten hodně zlobil :-) Scirocco se mi líbí, jako víkendovka, ale bohužel jsem tu i pro mne dostačující 1.4 nikdy nejel, jen ostré Rko, což bylo sice super svezení, ale taky super cena >:-[]
Avatar - iudex
moje skusenosti
| 16. 6. 2016 10:43
EA111 nemalo priame vstrekovanie? Žeby to potom nebolo TSI? >:-[] ;-)
moje skusenosti
| 16. 6. 2016 18:00
1.4 R4 16v TSI/TFSI[edit]
Based on the EA111, this new engine was announced at the 2005 Frankfurt Motor Show, to be first used in the Mk5 Golf GT, the 125 kW 1.4 litre TSI engine is a "Twincharger", and uses both a turbocharger and a supercharger. Its displacement downsizing leads to improved fuel economy, with 14% more power than the 2.0 FSI, but consuming 5% less fuel. The mechanical supercharger compressor, driven at 1.5 times the speed of the crankshaft, mainly operates at low engine speeds from tick-over up to 2,400 revolutions per minute (rpm) to increase low-end torque. At engine speeds just above idle, the belt-driven supercharger provides a boost pressure of 1.2 bars (17.4 psi). The turbocharger assumes full effectiveness at middle revs, and the engine map disengages the clutch-controlled supercharger at a maximum upper limit of 3,500 rpm; the supercharger will then be bypassed once the turbocharger spools up and reaches sufficient speed to provide adequate boost in the upper rev-ranges. This engine is made at Volkswagen-Motorenfertigung, Chemnitz.

In 2007, Volkswagen announced the 90 kW model which will replace the 1.6 FSI 85 kW (116 PS; 114 bhp) engine. This engine differs from the 103 kW and 125 kW models in several ways. It uses only one method of forced induction - a turbocharger (and not a supercharger), and has water-cooled intercooler. The engine has reduced frictional losses, optimised camshafts, new intake ports, and new high-pressure injector valves. It is also 14 kilograms (31 lb) lighter than the 125 kW model, in order to improve fuel economy and reduce emissions. ;-)
Avatar - Flai
moje skusenosti
| 16. 6. 2016 17:14
Měl jsem Chevrolet Aveo 1.4 69 kw rok 2008 do roku 2014 najel jsem přes 186 tis. Km což je cca. 30 tis.km/za rok ,v 50 tis. km to bylo předěláno na LPG Spotřeba oleje nula ,nikdy nebylo potřeba dolít olej.
Avatar - CommonUser
moje skusenosti
| 17. 6. 2016 10:29
Zanasanie sviecok suvisi vacsinou s priamym vstrekom a tento motor ho urcite ma.
Kolega ma presne to iste. V 12tkm mu rupla klukovka.
Tato kompresor-turbo verzia trpela na na hlucnu magneticku spojku (bez funkcnej zavady) a co horsie na podpalovanie ventilov, ked sa jazdi na spotrebu. Rozvody skor suvisia s castymi startami, cize tvoj pripad to nebol - dlhe dialnice.
nevim
| 16. 6. 2016 11:01
škaredší auto aby člověk pohledal....
Přitom to bývalo tak pěkný autičko.... ;-\
Avatar - 3_diamanty
nevim
| 16. 6. 2016 12:30
najkrajsie bolo corrado... s VR6 :yes:

dnesne scirocco je voci nemu uz len taka babovka
Avatar - kosmonaut
Autorevue.cz
| 16. 6. 2016 12:46
Co je tohle za novinku? Už před pár dny jsem měl u jiného článku takový ten pocit "kde jsem to jen viděl", a teď koukám, na Autorevue.cz sdílejí tento článek. To proběhlo nějaké spojení? Že je ticho po pěšině...
Autorevue.cz
| 16. 6. 2016 13:21
Všechno je to "Křetínského" CN Invest ...
Slapni na Golfa...
| 16. 6. 2016 13:51
...a mas Scirocco. Ted vazne. Je to skoro povedeny Volkswagen. Tradicne, pro koncern nepovedeny zadek, coz oproti jinym modelum jeste neni zadna katastrofa, ale ten interier, ten interier. To uz je prece bida.
Jako celek ale davam Volkswagenu za prvni generaci :yes:
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Internetoví teoretici
| 16. 6. 2016 18:33
Hrůza číst ty zdejší plky, že se do šířa spatne nastupuje, že má malý kufr, serou se rozvody a žere olej atd.:( Naše širo máme snad 7 let, olej nežere, ostatní závady nula a i dnes docela budí pozornost, zelená mu docela sluší.
Internetoví teoretici
| 17. 6. 2016 01:28
Je třeba vidět v souvislostech. Nasedá se líp než do MPV? Má větší kufr než E-klasse? Který benzínový motor při zápřahu olej nebere?
Auto se mi líbí, ale nemůžu si odpustit dojem, že se inspirovali Brerou. Btw to byla velká promarněná šance. Dnes jsem zrovna jednu krásnou potkal. Škoda, že ji svařovali z olova nebo co to bylo za revoluční slitinu:)
Názor odborníka, manažer marketingu Auto ESA
| 21. 6. 2016 11:55
Ja uz bych v auto esa nekoupil ani ventilek, * zlodejsky!
bazar
| 23. 6. 2016 15:45
tak každý autobazar má něco do sebe, myslim, že v každým se najdou dobrý i špatný auta, asi tak jako v obchodě, mám lepsi a horsí chleba a je na nas, jakej si koupíme :-) ceho bych se ale obával je nákup z ulice a nebo nekdo do prekupníka...to radši zajedu do bazaru....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku