Ekonomika
když něco řídí ekonomisti, tak první, co jsou schopni vymyslet je "katování kostů". Tihle nagelovaní "odborníci" totiž netuší co bude za rok, či za dva, ale perfektně ví, kde se mohlo ušetřit vloni... Většinou je to cesta do záhuby, protože nejlépe se šetří na vývoji. A hned potom na kvalitě...
Maximalizace zisku teď je až na výjimky minimalizace zisku za 4 roky. MBA "e😜erti" potom odejdou zničit další firmu a zbytek bude prodávat správce konkursní podstaty. Mně se tento vývoj u VW hrubě nelíbí. Je však třeba připomenout, že tenhle sešup začal už tehdy, když byl zastaven další vývoj motoru TDI PD a do výroby se dostal výrobně lacinější a trošku tišší TDI CR, vyznačující se tím, že již tak dobře nejede a chlastá o litr více, než předchůdce. Následovalo to rozvodovým řetězem u motoru TSI. Kolik se na jeho kvalitě ušetřilo ve výrobě? A kolik zákazníků to VW stálo?... Stejná situace je u "superčistého" TDI CR v USA. Kdyby ekonomisté věnovali vývoji alespoň půlku nákladů na marketing v USA, nemusel VW prodělat miliardy... A tak dále a tak podobně... A zdaleka to neplatí jen pro koncern VW. :no:
Maximalizace zisku teď je až na výjimky minimalizace zisku za 4 roky. MBA "e😜erti" potom odejdou zničit další firmu a zbytek bude prodávat správce konkursní podstaty. Mně se tento vývoj u VW hrubě nelíbí. Je však třeba připomenout, že tenhle sešup začal už tehdy, když byl zastaven další vývoj motoru TDI PD a do výroby se dostal výrobně lacinější a trošku tišší TDI CR, vyznačující se tím, že již tak dobře nejede a chlastá o litr více, než předchůdce. Následovalo to rozvodovým řetězem u motoru TSI. Kolik se na jeho kvalitě ušetřilo ve výrobě? A kolik zákazníků to VW stálo?... Stejná situace je u "superčistého" TDI CR v USA. Kdyby ekonomisté věnovali vývoji alespoň půlku nákladů na marketing v USA, nemusel VW prodělat miliardy... A tak dále a tak podobně... A zdaleka to neplatí jen pro koncern VW. :no:
Ado vsechno nej k svatku 😉
Také se připojuji, bez Ády by tady bylo vlastně smutno! 😄 (Na jeho posledním příspěvku je ale hodně pravdy, jakmile nemluví o Renaultu, někdy to má i hlavu a patu). :-!
Neviem, kde sa túlajú marko, kolmar, beaumont, jazva, T613, GTI, zriedka zájde Ronault, kyklop aj Dinar, stále menej chodí Iudex, ondore.... Áno, keď chýbajú títo super parťáci do debát (a ďalší, na ktorých som si v tejto chvíli nespomenul), tak musí stačiť aj Ada s jeho slabodouchou kritikou Renaultov a občasným zábleskom inteligencie na iné témy...
jen takova trapna otazka, kde tankujes palivo do auta?
pokud dobre koukam do mapy, tak jiz dnes je na Jiznim meste 7 verejnych nabijecich mist, respektive 3 mista se 7 moznostma nabijeni
nabit 90% kuprikladu u Leafa trava na rychlonabijecce cce 25-30 minut, a to se bavime o 50kWh CHAdeMO standardu ktery je dnes (na 100% nema smysl nabijet jinde nez pomalu nekde v garazi), na pristi rok se jiz chysta 150kWh standard s vyhledem na 350kWh do budoucna, ..... co za nevyhody budete psat lidi za 10 let? nabijeni bude rychle, kapacita baterek na urovni dojezdu 500-700km i v dalnicnim provozu/rychlosti a cena EV bude pravdepodobne nizsi nez u benzinaku, cena paliv je nizsi u EV jiz dnes a to trasticky a ze by se ten pomer obratil je nesmysl, naopak benzin i nafta budou zdrazovat spise rychleji nez jak bude zdrazovat elektrina, ostatne za kazdym litrem toho tekuteho paliva je cca 1.6kWh elektriny pri rafinaci, tazke zdrazeni elektriny zdrazi i ty tekuta paliva
mimochodem v CR ma v pristich 2 letech vyrust cca 1000 rychlonabijecich verejnych mist, dnes jich je cca 50 + asi 160 pomalich, za 8 dni se otevre kuprikladu Vysrtkov s 11 stojany a z toho 6 Teslackych Superchargeru
kuprikladu na letisti Vaclava Havla je dvojice rychlonabijeni 50kWh od Cezu a v prvni rade, pausal pro nabijeni v siti nabijecek CEZ stoji 150 korun mesicne a je na zakaznikovi kolik nabije, pokud u nich budes nabijet kazdy den, porad to bude za 150 korun mesicne, a zadruhe parkovani na tom letisti je pro EV zdarma, a uplne stejne je to na letisti v Brne Turanech, jen stojan nepatri CEZ ale EONu a neni rychlonabijeci, tam se tusim plati 50 kacek za nabiti, parkovani pro EV opet zdarma 😉 takze je videt ze to mas faaakt spocitane do posledni korunky :yes😒br />
jo holt kdys nekdo potrebuje najit argumenty pro, vzdycky si nejake "ne"najde 😄
A neviem kde tankujes, ale ja som na benzinke uz velmi dlho nestratil viac ako 5 minut az s platenim.
a nebal bych se ani poskozeni blbama, treba na tom Jiznaku jsou normalne hlidana parkoviste kde parkuje spousta lisi, ostatne ja na Jiznaku nejaky cas bydlel a dve takova parkoviste jsem mel ani ne minutu od baraku
mimochodem CEPS planuje do rozvodne a ochranne infrastruktury v pristich 10 letech investovat cca 15 miliard, a to kvuli tomu ze sit casem nemusi zvladat napor elektriny ze zahranici kterou nam treba Nemci a Polaci posilaj, nabijeci mista tak podle CEPS i CEZ muzou hodne temto naporum ulehcit, ted se to musi resit extremne drahyma obrima transformatorama, do budoucna to maji resti prumyslove baterywally, vpodstate obri kompletx prumyslovych baterii, takove klasicke prepravni kontejnery jen napechovane baterkama
Navyse neverim ani tomu udaju skor by som to typoval tak na polovicu a hlavne su oblasti kde to je uz teraz na limite a oblasti kde to este dlho nebude problem.
mimochodem zatim vsechny blackouty co v CR hrozili byli z duvodu ne nedostatku elektriny, ale z duvodu ze do CR poslali jine zeme prilis mnoho tranzitni elektrin, a EV jiz v nekolika statech proto take figuruji coby jedna z moznosti jak tento napor elektriny regulovat, prumerne totiz auto jezdi jen asi 30 minut denne, abytek doby nekde stoji zaparkovane, v pripade EV tak muze slouzit coby odberatel ktery snizi prebytek, a dobudoucna se chytaji i koncepce kde bude moci slouzit i opacne, tedy jako zalozni energie, v UK to jiz i testuji spolecne s Nissanem
No a presne tie blackouty su problem. Ceska siet je pretazovana, pretoze Nemecka je slaba. Nemci vyrabaju najviac zelenej elektriky pri mori, ale najviac sa jej mina v Bavorsku. Ked sa zacnu v Nemecku presadzovat EV co myslis kde to zacne v bohatom Bavorsku, alebo v byvalom vychodnom kde je elektriky na rozdavanie? Betarie v autach mozu vykrivat vykyvy OZE, ale najprv tu energiu treba k tym autam dostat.