Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen investuje do transformace desítky miliard eur

Opatření pro zvýšení efektivnosti na skupinové, značkové a divizní úrovni firma představí v příštích měsících. Podle dosavadních zpráv by nová strategie měla zahrnovat i přesun větší zodpovědnosti na jednotlivé koncernové značky.
Zpět na článek
16. 6. 2016 16:45
16. 6. 2016 18:24
16. 6. 2016 18:57
16. 6. 2016 19:42
17. 6. 2016 00:10
17. 6. 2016 08:43
17. 6. 2016 20:09
17. 6. 2016 06:55
16. 6. 2016 20:03
16. 6. 2016 20:10
17. 6. 2016 06:57
17. 6. 2016 08:37
17. 6. 2016 09:06
17. 6. 2016 09:41
17. 6. 2016 09:53
17. 6. 2016 10:02
17. 6. 2016 10:44
17. 6. 2016 23:27
17. 6. 2016 13:53
16. 6. 2016 16:45
no fuj
no fuj tolik elektromobilu, no kde to budem nabijet >:D
Rozbalit vlákno
21
Avatar - happy_driver
16. 6. 2016 17:51
Re: no fuj
To by aj mňa zaujímalo.... >:-[] Len tak nápad z brucha, kde budú svoje elektrokáry napr. cez noc ládovať povedzme obyvatelia "Jižáku" v Prahe??? Alebo len polovica z nich, alebo len tretina...
16. 6. 2016 18:24
Re: no fuj
na "Jižáku" v Prahe" neni zavedena elektrina? pokud je to Jižňák, tak tam pokud vim elektrinu maji zavedenou >:D

jen takova trapna otazka, kde tankujes palivo do auta?

pokud dobre koukam do mapy, tak jiz dnes je na Jiznim meste 7 verejnych nabijecich mist, respektive 3 mista se 7 moznostma nabijeni
16. 6. 2016 18:57
Re: no fuj
ak nabijanie bude trvat 2 minuty tak ako nacerpanie plnej nadrze na cerpacke tak s tym problem nebude. V opacnom pripade sa bojim ze tych 7 miest je pre (desat)tisice motorizovanych obyvatelov trochu malo >:D
16. 6. 2016 19:42
Re: no fuj
2 minuty na plnou nadrz? safra to tankujes motorku ne? standardni stojanz na vetsine cerpacek v CR maji normovany prurok okolo 18-22 (rychlejsi plneni nad 100l za minutu maj hlavne stojany pro kamiony) litru paliva za minutu, za 2 minuty cisteho casu bych tedy natankoval tak pul nadrze, a to jeste nepocitam placeni, prumerne na benzince travim tak 10-12 minut ty dvouminuto :-!

nabit 90% kuprikladu u Leafa trava na rychlonabijecce cce 25-30 minut, a to se bavime o 50kWh CHAdeMO standardu ktery je dnes (na 100% nema smysl nabijet jinde nez pomalu nekde v garazi), na pristi rok se jiz chysta 150kWh standard s vyhledem na 350kWh do budoucna, ..... co za nevyhody budete psat lidi za 10 let? nabijeni bude rychle, kapacita baterek na urovni dojezdu 500-700km i v dalnicnim provozu/rychlosti a cena EV bude pravdepodobne nizsi nez u benzinaku, cena paliv je nizsi u EV jiz dnes a to trasticky a ze by se ten pomer obratil je nesmysl, naopak benzin i nafta budou zdrazovat spise rychleji nez jak bude zdrazovat elektrina, ostatne za kazdym litrem toho tekuteho paliva je cca 1.6kWh elektriny pri rafinaci, tazke zdrazeni elektriny zdrazi i ty tekuta paliva

mimochodem v CR ma v pristich 2 letech vyrust cca 1000 rychlonabijecich verejnych mist, dnes jich je cca 50 + asi 160 pomalich, za 8 dni se otevre kuprikladu Vysrtkov s 11 stojany a z toho 6 Teslackych Superchargeru
17. 6. 2016 00:10
Re: no fuj
Uvazoval jsem o koupi alespon druheho auta do rodiny na baterky. Kdyz druhe, tak za rozumny peniz. Ne vic jak pul mega. Design me nezajima, jsem praktik. Leaf mi prijde velikostne akorat. Plus minus golf. Nechtel jsem krabicku od sirek. Jsem na baraku, mam kde nabijet a mam i levny tarif. Golfa koupim o 150000 levneji. Na jedno natankovani najedu pres 600km. Topim, klimatizuji, jezdim s lehkou i tezkou nohou. Neomezuji se. Do prace, do obchodu a obcas na letiste. A ejhle. Ono to za ty prachy ani na to letiste nedojede (140km). Ted by mohli mnozi namitat, ze to ujede. Jenze nejsem duchodce, ktery jede na vylet. A navic nebudu hledat nekde na letisti zasuvku nekdy ve 3 rano a cekat az se to nabije. Uz samotne parkovne stoji ranec. Takze mi z toho vyslo, ze je to dobre do prace a na nakupy. Za ty prachy hodne mala univerzalnost. Ano libi se mi jizda na elektrinu a verim, ze si s tim spolecnost casem poradi. Spis by jsem uvital indukcni krabice polozene na parkovacich mistech vsude mozne (jen tak bokem). Ale v tuto chvili je to stale pro prukopniky a fanousky. Jednou si na ne vzpomenu az budu mit svuj prvni elektromobil. A pristi rok to urcite nebude ;-)
17. 6. 2016 08:43
Re: no fuj
jo je videt ze se o to zajimas >:D
kuprikladu na letisti Vaclava Havla je dvojice rychlonabijeni 50kWh od Cezu a v prvni rade, pausal pro nabijeni v siti nabijecek CEZ stoji 150 korun mesicne a je na zakaznikovi kolik nabije, pokud u nich budes nabijet kazdy den, porad to bude za 150 korun mesicne, a zadruhe parkovani na tom letisti je pro EV zdarma, a uplne stejne je to na letisti v Brne Turanech, jen stojan nepatri CEZ ale EONu a neni rychlonabijeci, tam se tusim plati 50 kacek za nabiti, parkovani pro EV opet zdarma ;-) takze je videt ze to mas faaakt spocitane do posledni korunky :yes:

jo holt kdys nekdo potrebuje najit argumenty pro, vzdycky si nejake "ne"najde :-)
17. 6. 2016 20:09
Re: no fuj
Myslis, ze neco takoveho je i v Katowicich? Navic mi nerikej, ze muzu auto dat nabijet a jit na letadlo. Za tri dny se vratit, setrit snih z okna, zatopit a jet domu. ;-)
17. 6. 2016 06:55
Re: no fuj
Nezavadzaj. Ked tankujes tekkute palivo, tak za minutu das do nadrze palivo na 300km. Leaf za 30 minut nabijes na 100. Akurat v pripade Tesli sa dojazd za polhodinu nabijania blizi 300km.
A neviem kde tankujes, ale ja som na benzinke uz velmi dlho nestratil viac ako 5 minut az s platenim.
Avatar - Ham.
16. 6. 2016 20:03
Re: no fuj
Zas bych to nedramatizoval, on mluví o 3 milionech hybridů a elektroaut, takže těch elektroaut může být klidně jenom 30 tis. a z toho na Jižňáku celé tři auta. A ti si hodí prodlužovačku z okna, protože to jsou nadšenci.
16. 6. 2016 20:10
Re: no fuj
energeticke spolecnosti zacnou casem i na sidlistich stavet k parkovacim mistum neco podobneho [odkaz] na tech par Ev co se zacnou casem objevovat i mezi sidlistnima obyvatelama to bude pohodlne stacit

a nebal bych se ani poskozeni blbama, treba na tom Jiznaku jsou normalne hlidana parkoviste kde parkuje spousta lisi, ostatne ja na Jiznaku nejaky cas bydlel a dve takova parkoviste jsem mel ani ne minutu od baraku
17. 6. 2016 06:57
Re: no fuj
Pokial to bude par EV, tak to bde jednoduche, ale ak to ma byt kazde desiate auto, tak uz bude treba sihanut aj na distribucnu siet a to jednoduche nebude.
17. 6. 2016 08:37
Re: no fuj
podle CEPS je soucasna distribucni sit v CR pripravena na cca 1 milion elektromobilu ktere denne budou odebirat 50GWh, tedy stav ktery v CR co se poctu elektromobilu nastane asi tak odhadem za 15 let pokud vse pujde jako dosud? ;-) investovat se dnes tedy musi jen do vedeni od transformatoru k te nabijecce, tedy totez co se musi udelat kdys si treba nechavas zasitovat pozemek

mimochodem CEPS planuje do rozvodne a ochranne infrastruktury v pristich 10 letech investovat cca 15 miliard, a to kvuli tomu ze sit casem nemusi zvladat napor elektriny ze zahranici kterou nam treba Nemci a Polaci posilaj, nabijeci mista tak podle CEPS i CEZ muzou hodne temto naporum ulehcit, ted se to musi resit extremne drahyma obrima transformatorama, do budoucna to maji resti prumyslove baterywally, vpodstate obri kompletx prumyslovych baterii, takove klasicke prepravni kontejnery jen napechovane baterkama
17. 6. 2016 09:06
Re: no fuj
No u nas je prenosova sustava celkom zdrava, ale v Nemecku uz davno neplati N+1.
Navyse neverim ani tomu udaju skor by som to typoval tak na polovicu a hlavne su oblasti kde to je uz teraz na limite a oblasti kde to este dlho nebude problem.
17. 6. 2016 09:41
Re: no fuj
to je snad problem danych spolecnosti, myslim ze to maji spocitane daleko lepe nez kdokoliv znas, EV je tu malo a rozhodne se nestane ze by se ten tak prez noc najednou vsechny auta zmenila na EV, CR bude rada kdys se bude vozovej park skladat z 20% EV (necelich 1.5 milionu aut) do 20 let, a firmy okolo energetiky na to samozrejme budou spotupne reagovat presne jak bude potreba

mimochodem zatim vsechny blackouty co v CR hrozili byli z duvodu ne nedostatku elektriny, ale z duvodu ze do CR poslali jine zeme prilis mnoho tranzitni elektrin, a EV jiz v nekolika statech proto take figuruji coby jedna z moznosti jak tento napor elektriny regulovat, prumerne totiz auto jezdi jen asi 30 minut denne, abytek doby nekde stoji zaparkovane, v pripade EV tak muze slouzit coby odberatel ktery snizi prebytek, a dobudoucna se chytaji i koncepce kde bude moci slouzit i opacne, tedy jako zalozni energie, v UK to jiz i testuji spolecne s Nissanem
17. 6. 2016 09:53
Re: no fuj
No lebo ziadna spolocnost este nepustila von nepravdivu infomraciu len preto, ze verejnost ju chcela pocut.
No a presne tie blackouty su problem. Ceska siet je pretazovana, pretoze Nemecka je slaba. Nemci vyrabaju najviac zelenej elektriky pri mori, ale najviac sa jej mina v Bavorsku. Ked sa zacnu v Nemecku presadzovat EV co myslis kde to zacne v bohatom Bavorsku, alebo v byvalom vychodnom kde je elektriky na rozdavanie? Betarie v autach mozu vykrivat vykyvy OZE, ale najprv tu energiu treba k tym autam dostat.
17. 6. 2016 10:02
Re: no fuj
a proc te to trapi, jsi snad Nemec zijici v Nemecku? ja ziju v CR a problemi s nemeckou energetikou nepocituju, stejne jako to nepocituji cesti majitele a provozovatele EV
17. 6. 2016 10:44
Re: no fuj
No hlavne ak to nepojde v Nemecku, tak to nebude v celej EU, lebo potrebam a moznostiam CR/SR sa ziadna automobilka prisposobovat nebude. A inak v Nemecku som slusobne dost casto a prave v oblasti kde si nabijanie vacsieho mnozstva EV neviem dost dobre predstavit.
Re: no fuj
Ty si toho evidentne nevieš predstaviť viac...
17. 6. 2016 23:27
Re: no fuj
No tak ma pouč. Ale prosím nie rozprávky.
17. 6. 2016 13:53
Re: no fuj
Co nabíjet, ale kdo to bude kupovat? >:D
Avatar - Ada je zase tady
16. 6. 2016 23:37
když něco řídí ekonomisti
když něco řídí ekonomisti, tak první, co jsou schopni vymyslet je "katování kostů". Tihle nagelovaní "odborníci" totiž netuší co bude za rok, či za dva, ale perfektně ví, kde se mohlo ušetřit vloni... Většinou je to cesta do záhuby, protože nejlépe se šetří na vývoji. A hned potom na kvalitě...

Maximalizace zisku teď je až na výjimky minimalizace zisku za 4 roky. MBA "experti" potom odejdou zničit další firmu a zbytek bude prodávat správce konkursní podstaty. Mně se tento vývoj u VW hrubě nelíbí. Je však třeba připomenout, že tenhle sešup začal už tehdy, když byl zastaven další vývoj motoru TDI PD a do výroby se dostal výrobně lacinější a trošku tišší TDI CR, vyznačující se tím, že již tak dobře nejede a chlastá o litr více, než předchůdce. Následovalo to rozvodovým řetězem u motoru TSI. Kolik se na jeho kvalitě ušetřilo ve výrobě? A kolik zákazníků to VW stálo?... Stejná situace je u "superčistého" TDI CR v USA. Kdyby ekonomisté věnovali vývoji alespoň půlku nákladů na marketing v USA, nemusel VW prodělat miliardy... A tak dále a tak podobně... A zdaleka to neplatí jen pro koncern VW. :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Machýrek
17. 6. 2016 00:10
Re: když něco řídí ekonomisti
Ado vsechno nej k svatku ;-)
17. 6. 2016 13:59
Re: když něco řídí ekonomisti
Také se připojuji, bez Ády by tady bylo vlastně smutno! :-) (Na jeho posledním příspěvku je ale hodně pravdy, jakmile nemluví o Renaultu, někdy to má i hlavu a patu). :-!
Re: když něco řídí ekonomisti
Neviem, kde sa túlajú marko, kolmar, beaumont, jazva, T613, GTI, zriedka zájde Ronault, kyklop aj Dinar, stále menej chodí Iudex, ondore.... Áno, keď chýbajú títo super parťáci do debát (a ďalší, na ktorých som si v tejto chvíli nespomenul), tak musí stačiť aj Ada s jeho slabodouchou kritikou Renaultov a občasným zábleskom inteligencie na iné témy...
Avatar - Ada je zase tady
18. 6. 2016 23:26
Re: když něco řídí ekonomisti
Už jsem to tu psal: nickname "Ada" není odvozeno od jména Adolf. :-!