Vcelku vydarený test poukazujúci na plusy aj mínusy a vlastne víťaz vzišiel na základe preferencií testmana. Vyvážene sa hodnotí ako jeden, tak i druhý voz. To sa mi páči, človek nie je presvedčený o nejakej preferencii jednej alebo druhej značky a ak by robil test niekto druhý, mohlo to byť presne naopak. Super je, že víťaz nie je blahorečený, tak ako v mnohých iných testoch, kde čitateľ od prvých riadkov cíti, ktorá značka "pomastila". Akurát mi chýba poukázanie na skutočnosť, že napr Golf, či focus RS majú cenovku o podstatný kus vyššie a i celkovo sú reálne top.
Súhlas, test je vyvážený a objektívny (aký to rozdiel oproti Foktovi, kde sú od prvej strany jasné preferencie) a i záver je taký, že žiadne auto ne je dokonalé a má svoje muchy, ide teda o to, čo komu vadí a naopak čo nie je pre neho podstatné.
Ano test je fajn, z vysledkov ma ale mrzi jedna vec - asi neexistuje skutocnr silny hothatch pouzitelny ako kazdodenne auto. O vsetkych silnych karach ci uz tieto dve alebo fofors, ctr ci mrs sa pise ze na denne jazdenie to nie je. Jedine o golfe som to este nepocul a i ked nie som zastanca ludovozov, asi bude predsa len najidealbejsou volbou, co si o tom myslite?
Ja som v tomto asi neni moc objektívny, ale je pravda, že GTI aj R sú z hľadiska komfortu asi top v triede HH, dá sa s nimi jazdiť aj po meste bez akéhokoľvek utrpenia. Ale ani tá Cupra nie je rozhodne nepoužiteľná, so sériovým DCC zvláda aj 19ky kolesá v pohode, je tu viacero jej majiteľov a jazdia na nej denne.
Z testov sa zdá, že za hranou sú až type R či Focus RS, prípadne slabšie HH na zbytočne veľkých kolesách.
Ja jsem mel tento konkrétní modrý kus Cupry půjčený a najel jsem s nim v rámci testování asi tisíc kilometru. Jel jsem do Drážďan, na ceste tam jsem natáčel zrychlení a pružná zrychlení plus maximalku. Na ceste zpět do Prahy jsem jel na spotřebu (7.8 podle PP). Další den okresky a testy jízdních vlastnosti. Obecně jsem byl velmi překvapený dobre použitelným podvozkem. Po dlouhé době hodně komfortní hot hatch.
Já bych k Iudexovi dodal, že ani 308 GTI rozhodně není nějaký kostitřas. Vlastně se hodnocení v testu docela divím, mi nijak zvlášť přehnaně tvrdý nepřišel.
Dik za info, lebo pre mna je zakladnym kriteriom pre hh pouzitelnost na bezny den, inak je k nemu treba aj tak mat druhe auto. A pri vacsine (resp. vsetkom okrem golfu r) hatchoch cez 200 koni tu v testoch znelo ze su tvrde a hlucne.
Každé auto bude ne velkých kolech o něco hlučnější oproti standardním velikostem, to je první věc a druhá je v jakém stavu jsou gumy....novinářské auta dostávají za uši + jezdí s nimi i po okruhu a pak je ten hluk od gum fakt horší....osobní zkušenost.
Cupra vždy na první místo :-) Jsem spokojen. Jen se to tu objevilo znovu, tak bych se chtěl zeptat, jakými auty běžně jezdíte, když se v každém článku objevuje, že hlavní mínus Cupry je hlučnost. Já Cuprou jezdím křížem krážem po Evropě a přijde mi to velmi slušné. Jasné, ve 250 to hlučné je, ale ve 150? Asi jsem zvyklý na porovnávání se špatnými auty ;-\
Celkově je Leon prostě trochu ošizený v těhle ohledech vůči VW.... příjde mi, že i Škodovka si někdy prosadí trochu víc..... a je to strašná škoda, protože je to nejhezčí a nejikoničtější HH ze stáje koncernu fauvé (já vím, GTI sem GTI tam...) a vždy jím dle mne byl už od prvního Leonu :-)
To je tvuj subjektivni pohled na vec. Za me neni cupra vzhledem absolutne nicim zajimava. Nuda nuda sed sed a "hra na hrany" za kazdou cenu. Na me to nefunguje a golf mi prijde urcite hezci. ;-)
To je logické, Leon je v hierarchii pod Golfom a to sa musí prejaviť, na druhej strane aj cenovo je to patrične zohľadnené, Cupra v rámci celej kategórie HH super kauf.
Inak Cupra je už aj na okruhoch dosť rozšírená, z hľadiska pomeru ceny a poskytovanej rýchlosti na okruhu je neprekonateľná a poskytuje pekný potenciál pre tuning (kdežto u 308 GTi už moc priestoru pre ladenie motora nevidím). Mierne poladené Cupry na NBR preháňajú aj autá z napohľad nedostižných kategórií ako Porche a pod., napr. tento borec: [odkaz]
Dobře si je dá, to musí být Fostek nastvanej, že si R8 dá i Cupra... >:D Ne, je jasně vidět, že na rovince ten osmiválec a 911 má jasně navrch, ale na to, že jim stačí "obyčejnej" hatchback je napováženou :-)
Aniž bych chtěl shazovat Cupru, výkon na tomto videu je jenom a pouze o jezdci. Ten chlapík Thilo bydlí kousek od NS a je tam zřejmě častěji, nežli normální smrtelník na pivu. ;-) To co zajel je čistá stopa. Na hraně, ale nikdy za ní. Neměl jedinou krizovku, všechno plně pod kontrolou. Šoféři v R8 a P911 by mu měli stačit aspoň na rovinkách, ale zjevně jedou "zadrženě", aby se nerozbili. A k tématu článku. Taky volím Seat, jakkoliv jsem dodnes nevydýchal, že VAG udělal ze Škodovky (s její bohatou závodní historií) fabriku na nudné rodiné vozy a ze Seatu (bez rodokmenu a sportovních zkušeností) mýtické Auto Emoción! :no:
Samozrejme, je to vo veľkej miere o kvalitách šoféra, jeho videá sledujem a fakt to má najazdené, to je vidieť podľa toho, ako ide do horizontov či do zákrut, kde nemá výhľad vpred, skrátka ten okruh pozná. [odkaz]
Ale podstatné je, že ho auto neobmedzuje, ale s malými úpravami je v rukách dobrého jazdca schopné držať krok so superšportami. Pritom ide o zaznávanú koncepciu predokolky s fúkaným štvorvalcom, nad ktorou mnohí diskutéri ohŕňajú nos.
No, ale to porovnavas neporovnatelne. Upravenou predokolku (jeste pocitam na semislicku?) v rukach profika proti nekomu kdo se jede projet a bud z neznalosti okruhu, nebo snahy si nerozbit auto za 200tis euro, nejede na plny plyn.
To je jako pustit na NR zavodni nakladak s profikem za volantem, ten se bude taky statecne drzet te R8 a z toho vyvodit, ze "podstatne je, ze ani kamion neomezuje a v rukach dobreho jazdca je schopny se drzet supersportu". :-)
Presne tak a jako uz po ste k teto teme (nebo nahore k designu cupry) i zde muselo prijit ke korekture. :-) A az to napises priste, budu znovu u toho. >:-[]
Btw. jeden hezky testik na studene, zbytkove vlhke trati se startem z nuly (vsechno podminky znevyhodnujici RWD) s aktualne asi tim nej z AWD vs. FWD vs. RWD [odkaz]
Videl som. Rozdiel 0,01 sekundy medzi 1. a 2. miestom je na úrovni odchýlky merania; sú testy, kde konkurentov poráža FRS.
Inak aby som opravil zase ja Tvoje zavádzanie vyššie: ten Leon nemal semislicky, ale len UHP. Mnohé z tých športiakov majú v sérii lepšie gumy, napr. Cayman má Micheliny Super Sport. A všetci majitelia tých silných športiakov (R8, Cayman, 911, M3, Giulia QV...) asi neboli turisti na vyhliadkovej ceste, ale tiež tam evidentne neboli prvýkrát a mali najazdené (napr. na QV bol továrny testovací pilot), takže to nemôžeš len tak odpísať štýlom "profík na Cupre vs. neschopáci na superšporte". ;-)
A jsme oklikou znovu u toho co je na kazdem aute to nejdulezitejsi.
Chvilka napeti.
To mezi pedalama a volantem.
V tomhle byla krasa TG (tv porad) a asi jeho jediny objektivni prinos k testovani aut, ze jejich srovnani delaval teze clovek, mel na to X pokusu a okruh bez provozu. Proto ten link odemne, protoze je to to same v blede modrem. Odstranis faktor "jiny ridic" (znalost okruhu, to jestli jede naplno), odstranis faktor "upravy" a zustavaji ti jen to o cem se tu bavime, auta. Z toho a z vysledku si clovek pokud chce muze vyvodit nejaky zaver. Nikdy by me ale nenapadlo vyvozovat zaver z typu videa ktery postnuls ty. Je pravda, ze ho cupra neomezuje (cti nezkoncil omotany o strom), ale uz nevime jestli by sam sobe v te R8 neujel. A to by pak cela konstrukce o tom jak FWD HH dokaze drzet krok s supersportem dost mozna vzala za sve. ;-)
a teraz si naßerem do vlastneho hniezda:
[odkaz]ürburgring_No… 8:04 ( R8 V8 )
[odkaz] - tu V8 ani nieje, ale V10 ma cca 7:44 ( 1.g.)
Proste za tych par rokov isiel vyvoj dopredu, takze ani ja by som sa necudoval, keby sa mi postastilo natrenovat s nou NS ( hehe - natrenovat = spavat tam mesiac v kuse a denne dat 50+ kôl >:D ), ze by ma obcas vyblikavala nejaka aj seriova Cupra. :-!
nic, ten prvy odkaz nezeditujem do pouzitelneho stavu ani ked sa pototo ! :-!
neda sa tu vlozit odkaz s prehlasovanym u. Takze do googlu: nurburgring lap times
a 2 najdene - Wiki...
Pravda, pravda. Akorát myslím, že 2.0TSI není ten motor, nad kterým diskutéři ohrnují nos. Ani on se v průběhu výroby nevyhnul hromadě problémů. Včetně u TSI motorů povinných závad napínáku rozvodového řetězu, problémů se vstřikovači a častých poruch vodní pumpy. Ale, každopádně to není motor postižený EUmánií downsizingu. Dvoulitrové, benzínové turbo je solidní motorizace. @fOE: Taky jsem přemýšlel nad tím, že gumy ani nekviknou, takže to nebudou standarní "letňáky".
Má to tam napísané, sú to Dunlop Direzza 235/40 R18. Slušné, ale nijak výnimočné gumy. Inak každý, kto to s okruhmi myslí vážne, ako prvé mení gumy, semislicky Michelin Cup 2 sú na NBR taký obľúbený štandard.
Zdravím, chci se zeptat, nevite, kdy zde bude porovavaci test MB E a BMW 5? Na fb to auto.cz hlasalo uz na zacatku cervna, ze bude brzy porovnavaci test a porad nic.
podla mna tymto testom peugeot mnohych prekvapil.... mnohi si mozno mysleli ze to bude jednoznacna zalezitost cupry ale peugeot 308gti je dokonaly chameleon ktory klame nielen telom .... tiez to vidim tak ze z tejto dvojice by som volil asi prave 308gti... paci sa mi jeho o dost nizsia hmotnost ako v pripade leonu ... a aj ta neuveritelna pruznost 1,6tky... ktora sa uz perfektne predviedla aj v RCZ R .....plus brzdy .. podvozok.. nepochybujem ze peugeot to vie na vybornu ... skusenosti ma bohate ....
nakoniec to bude pre zakaznika stejne volba osobnych peferencii a sympatii.... obe auta su v podstate zameranim zhodne a ciela na podobnych zakaznikov.... mna z testu zaujal viac peugoet... ale real je real... zakaznik si musi sam vyskusat co mu nakoniec viac sadne...
Akorát na vyzoušení bohužel nestačí zkušební jízda (hlavně ne ve městě). Já bych potřeboval si 308GTi půjčit alespoň na víkend, aby to šlo trošku víc ozkoušet (mám neustálé cukání si ji pořídit :-) ).
Otázkou také je, jestli se teď už nevyplatí počkat na facelift, kdy by mohli i do 308 zabudovat prvky z nové 3008 (hlavně tedy interiér) nebo případně počkat, jak se vyvrbí 308R, která bude cenovkou ale někde úplně jinde.
Jsem na tom stejně. Značku Peugeot moc nemusím, ale u GTi se mi líbí design a výfuky jsou taky parádní, taky měkčí spojka, protože víc jak 90% času na silnici se stejně pojede v klidu. U daily driveru se kouká i na spotřebu, takže další plus pro Peugeot.
Snad se motor tak nekazí jako první THPčka, podvozek na dálnici OK a kupodivu je už hodně okresek s hladkým povrchem, takže občasné drncání se dá vydržet. Ještě je škoda té ergonomie, ale kompromisu se nedá vyhnout u žádného hothatche.
já bych se popravdě v tuto chvíli nedokázal rozhodnout...
V rámci výběru auta pro synátora jsme vyzkoušeli i tato dvě... v užším výběru zůstal Peugeot i Cupra...
Peugeot (subjektivně) lepší pocit z interiéru a brzd, možnosti úpravy sezení za volantem, zpětné vazby "od paty", zvuku motoru ve vyšších otáčkách, výbavy...
Cupra (subjektivně) lepší pocit z řazení , "zátahu" a stability v zatáčkách, vnějšího vzhledu - Cupra mi přišla víc orientovaná na řidiče... Peugeot lépe zvládnutý v oblasti designu...
Těžké rozhodování...
... to by také mohlo dopadnout blbě... že nakonec koupíš obě (přeháním) ;-)
Nechám to na mladým, ať si to rozhodne sám... když mu nevadí dotykáč...
Nicméně v rámci "spotřebky - mainu" jsou obě auta bohatě dostačující na pořádnej mazec a vylití adrenalinu...
U bodování bych řešil jen základní cenu, kterou má GTI o 10% vyšší, ale srážka za ní je dvoubodová, tedy více než 20%.
Obecně jsem si neuměl v P308 sednout jak by se na HH slušelo. Volant k sobě a výš, nízký posaz a kolmější opěradlo. Navíc ten maličký volant by měl smysl, pokud by řízení bylo mnohem přímější, pak by samosebou nefungovalo při běžný jízdě.
Já zkoušel všechny nové Peugeoty s tímhle i cockpitem a v ani jednom jsem se neuměl usadit... ať už to byla 308, 208, nebo 2008... (Jiný to zatim nemá ne?). To je pro mne věc, kvůli které bych Peugeot obešel, jinak zpracování interiéru je na vysoké úrovni a řekl bych stupeň nad Leonem... jenže ve všem ostatním je dle mne Leon lepší, hlavně v tom, jak vypadá:)
Presne tak, večná škoda toho extravagantného kokpitu, mne to silne nevyhovuje (a nie som jediný) a principiálne to u mňa 308 vylučuje. Pritom dizajnovo sa mi páči, kvitujem tiež ultraľahkú konštrukciu, to je pri športovo ladenom aute dôležité, preto by mi ani nevadila iba 1,6ka motor.
Vím, že se zde testují HH, ale na klasické 308 mi ještě vadí, že na malých kolech nefunguje ten jinak podařený vnější vzhled a to hlavně u kombiku, kde nezamaskuje strašnou masu karoserie nad zadními koly, v tomhle je Leon mezi jednookými králem a ujde i v základních výbavách. Ve vyšších výbavách je to pak fakt hezké auto (308). Jsem ale stejného názoru, přitom třeba P508 mi v interiéru sedí, stejně tak 3008... proč proboha musí jít hlavou proti zdi :/
P308SW vypadá velmi nevzhledně, na druhou stranu ani Leon v kombíku není bez sportovně laděných doplňků nebo verze X-Perience žádný krasavec, zadek je beznadějně těžký. Tady domácí výrobce ukazuje většině záda. Jsem zvědav na Mégane rodinnou verzi naživo.
Základý kombík neviem, ja vídavam iba FR verzie a tie sú parádne, jeden z najkrajších kompaktných kombíkov (ak nie najkrajší) a práve dizajnovo pôsobí na kombi tak ľahko, stačia mu aj 17" kolesá.
Jenže které auto, popřípadě kombik nižší střední vypadá dobře i v základu? Já si myslím, že žádné, ani ta Oktávie ... a ta znouzecnost, co jakž takž jde je právě Octa a Leon, možná ještě Fokus a Ceed.
Já nesouhlasim s Leonem kombi, podle mě Octavii směle konkuruje a působí na mne vyváženě, naopak Golf kombi je z této trojice v nižší výbavě nejtěžkopádnější. Na 308SW se shodnem, ale i tak se to dá nakonfigurovat zkousnutelněji... no.. [odkaz]
P308 kombi posobi na mna hodne natiahnuto a podivne zboku.... akoby mal zadne kola kusok dalej od zadnych dveri... je tam taka par centimetrova fuga... nepaci sa mi to... problem je asi ten ze oni nechali zadne sedacky na povodnom mieste a zrejme aj velkost zadnych dveri ale pritom jemne natiahli razvor.... a posobi to potom divne... kufor je sice obrovsky ale vzadu sa na sedackach tlacis ... zboku je to dobre vidiet ... ten prazdny priestor medzi zadnymi dverami a lemom blatnika zadneho kolesa
hatch tento problem samozrejme nema a je nadherny...
Mne teda vzadu nepřišlo nějak málo místa, ty si měl problém? Vždyť podle toho co si psal jsi drobnější a menšího vzrůstu, tak když jsem se vešel já, tak ty si musel mít královské místo:D Mluvíš o SW? Zkoušel sem HB i SW
na tento problem skor upozornovali testeri .. aj cisla toho priestoru od operadla prednych hsedaciek k tym zadnym su skratka dost skromne vzhladom ku konkurencii ... ono fakt zadne sedacky sa neposunuli ani o milimeter ale razvor pritom narastol o centimetre... mne sa to hlavne vizualne nepaci pri pohlade zboku.... je vidiet ze je to akesi umelo predlzene .... to je prave tym ze zadne dvere sa nenatiahli ( ani sa neposunuli sedacky viac dozadu ) .. len sa natiahli plechy a razvor
Pokud by nejlevnejsi HH stal treba 500tis Kc (pro cee'd? megane GT?) = 10b, a nejdrazsi pak 1mil = 0b, pak by dva body rozdilu odpovidali 100tis Kc rozdilu v porizovacce.
V tomhle konkretnim pripade by to pak nemelo byt 6b a 8b, ale 5b a 7b, ale ten dvoubodovy rozdil by byl zachovan.
To ale vychazi z predpokladu, ze by nekdy redakce dokazala dat nejakemu autu 0b (ze ta cast stupnice 0-4b pro ni vubec existuje). Treba takovy MRS by mel pri aplikaci nahore popsaneho postupu zakonite brat nulu, nehlede na to jak je rychly nebo dobry.
To je právě ta subjektivita... GTi nemám vyzkoušené, ale v 208 a 308 s usazením nemám problém. Volant "dole" je trošku o zvyku, ale ani za jízdy mi to nevadí.
Já se zase nesžívám s ovládáním á la VW...
Vůbec nezpochybňuju, že každý sedí díky stavbě těla jinak. Nicméně díky osazení volantu a budíků je to v 308 mnohem nekompromisnější než jinde.
A do reálně dobrého posazu to má u mě hodně daleko.
Já v Pažoutovi mám buď a) volant úplně v klíně, sedačka úplně nahoře
a nebo b) nevidím na budíky
To mi přijde sakra dost jako ergonomický fail.
Běžně (až na vyjímky typu Talisman) problém absolutně nemám.
Samo, že je to fail, v nějakém městském poskakovadle pro holky typu 208 to lze přejít mávnutím ruky, ale chtějí-li něco prezentovat jako sportovní variantu (308 gti), pak jim takový ergonomický nonsens háže klacky pod nohy. A jak tu už někdo psal, je to taková pubertální revolta, typicky francouzská, uděláme něco jinak, "neotřele", je to sice k hov.nu, ale hlavně se nepodobat Němcům. ;-)
čo je to seat? nejaká lego skládačka? Sú v dosť červených číslach, predaje klesajú ako pružnosť motora na okruhu >:D Mínusy, ktoré uviedol moderátor redaktor 8-s sú u leona dosť podstatné, aby to auto odignoroval aj fanúšik, aj bežný vodič... za mňa to vyhrála embéčka eréska, akákoľvek, s 1.0 TSí >:D
leon navrhol sám španiel, alebo to vyskladali učni vo folcburgu? :-! Od čias felicie sa na profile skeletu nič nezmenilo, ibiza aj teraz leon je nudné nezaujímavé hranaté nedoriešené auto, len o číslo väčšie. Bestseller? Kde? Veď majú podiel na trhu pod 1% !!
Leon je aktuálně v Evropě #6, s celkem výraznou ztrátou na #2-5 (o #1 nemá smysl se bavit). Jestli je to úspěch nebo ne je otázka, vzhledem k tomu co bylo před lety podle mě celkem jo... ale z druhé strany, až najede Megane, tak budou všechny významné evropské značky před Seatem (s výjimkou Fiatu a dejme tomu Citroenu).
nikto tu asi nepochyboval ze na body to leon nemoze prehrat... koncern nepusti... ale realita je taka ze bez vahania by som si radsej z tejto dvojice vyskusal 308gti ;-)
no ved podla potreby ... co sa cudujes ;-) ... nie je to prvykrat
ked ale vidim leona spredu a p308....razom leon vedla neho zostarol o 5 rokov... ten kukuc .. stihla maska a male kukadla p308 su skratka famozne :yes:
Rozumnej člověk z toho vyčte že se povedly všechny 4 = ten poslední bod k vítězství je spíš komedie
Už sem to tu psal = často je to víc o autorovi než o autě. Si představuju jak by to dopadlo kdyto tohle testoval Fokt a ten Golf R a FoFo RS Bureš = fakt obráceně? >:-[]
U Focusu RS musí být návykový ten zátah, u mě by zřejmě převážil nad vším ostatním. A samozřejmě s dobrými pneu by to byla jiná písnička, ne jak v tom testu. Ve výsledku bych spíš stejně koupil CTR a chipnul. Honda power >:-[]
Vyzkúšať si můžeš kde co, jde o to, co by si člověk koupil.
Pro mě tam jsou dvě no-go - posaz a kamenný podvozek. Líbí se mi brzdy, sedačky a obecně detaily v interiéru (i když hliníkovou řadičku nebo obrácený otáčkoměr bych si taky odpustil, ale to jsou detaily), líbí se mi i auto jako takové, hlavně zezadu... tam působí hodně namachrovaně.
Tak samozřejmě nic nebrání tomu udělat třeba i u hodinek ciferník obráceně a pustit ručičky v protisměru... jen je to takové... nevím, taková pubertální revolta.
Ne, já tady souhlasím, že je to divné uplně obráceně, ale alespoň ty čísla má rovně >:D Sám sem měl třeba v Mondeu zezačátku problém, že díky Convers obrazovce je otáčkoměr jen poloviční a né kolem dokola :)
Fakt zírám, co dokážeš z různých textů vyčíst. Autor v závěru říká, že obě auta nejsou "univerzálnější".
A hodnocení je stejné, jako u většiny ostatních porovnávaček- všechna bodovaná kriteria mají stejnou hodnotu. Takže tady se boduje kufr stejně jako motor. I když je asi pro většinu u HH důležitější motor, je to spravedlivé pro obě auta stejně.
U každýho testu se najdou tací, co jsou ublížení, že jejich oblíbenec "prohrál".
Mě jsou obě auta buřt a test na pohled poctivě uznává oběma klady i zápory. To, že hodnotí motor,brzdy a podvozek stejně důležitě jako zadní sedadla, kufr a zpracování, může někomu vadit a někomu vyhovovat- a opakuji se, je to pro obě auta stejně spravedlivé.
Rád si přečtu, které A v tomto testu bylo důležitější, než B. Jestli tě správně chápu (??) autor dal v tomto testu přednost třeba universálnosti před sportovností? Já to tam nevidím, že by dal čemukoliv přednost před něčím jiným. Všechny vlastnosti měly stejnou váhu.
Když srovnáme Peugeot s koncernovou technikou, je vidět neustále zlepšování. Začíná vynikat v oblastech, které mu byly dlouhá léta vytýkána. Nebo jsou z nich rovnou klišé. Záruky konečně odpovídají požadavkům zákazníka 21. století. cena náhradních dílů srovnatelná, hodinová sazba nižší. Nepatrně vyšší cena je vyvážená širší výbavou.
Dále tu máme velmi slušnou kvalitu zpracování. Uznávám nedostatky v ergonomii ve srovnání s Leonem, i když vše je o zvyku. A narozdíl od 208 nemám s kokpitem 308 problém.
Ale teď se dostáváme k tomu hlavnímu, technika. S motorem 1.6 THP jsem pár km už najel v různých autech od RCZ, 208 a 308. A ve variantě 200kW je to opravdová pecka. Jde neskutečně za plynem, má výbornou pružnost (což test jen potvrzuje), jde do otáček a ani u červeného pole neztrácí dech. Cože, Peugeot má přesnější řazení než Leon? Přepište dějiny ;-) !! I přes nižší hmotnost Peugeotu se nekašlalo na odhlučnění (Mazda ví své). A jak to u sportovněji střiženého auta bývá, tužší tlumiče začínají pracovat s vyšší rychlostí, kdy dostatečně kopírují vozovku. A tak to má být. A že 308 GTi lépe brzdí? Kdo viděl jeho brzdy převzaté z RCZ R, ten chápe (jen pro info dělené kotouče 380mm s brzdiči Alcon). Nedávno se tady řešil Golf R a Ford Focus RS. Že snad RS dělá větší divadlo, možná je zábavnější, ale v číslech ne tak rychlý. A teď tu máme Peugeota, co je výrazně rychlejší na technické trati, díky lehkosti a obratnosti, je radost kvrdlat řadičkou, ale není tak zábavný? Tak tomu nevěřím ;-) . No ověřím si to příští týden při testovací jízdě, už se těším.
Jinak díky za test. Bravo 308 GTi, Leon Cupra zdá se není jediný vrchol mezi hot-hatch :yes:
Rozhodne je 308 GTi parádny HH a plne konkurencieschopný. Dynamika je bez výhrad, motor je chválený už od čias RCZ R, ľahká stavba sa pozitíve prejavuje, dizajn je tiež v poriadku, takže výhrady sú už len k detailom, ako je uvádzané v teste. Auto má v zásade len jeden veľký problém, a to je ten nešťastný kokpit. To môže mať auto aj 300 kW, kto sa nedokáže poriadne usadiť za ten volant a nezvykne si na kapličku nad vencom, ten si ho ani pri jeho objektívnych kvalitách nikdy nekúpi.
Mal som na 3 dni požičanú 208 GTi a celkom som si na to zvykol a potom keď som sa vrátil do svojho tak som musel očami loviť budíky kdesi vo volante.
308GTi to som bol pozitívne prekvapený ako to ide (na to že to má "iba"1.6) a tie brzdy sú úžasné.
Pekný test.
Túto 200 kW verziu nepoznám, ale už pri 147 kW verzii som bol prekvapený, ako to ide, nielen záťah, ale aj točivosť. Pri 1205 kg HH nemám s 1,6kou problém; v Leone (ktorý inak tiež nie je ťažký na pomery triedy) by sa už motor zapotil viac.
Ad zvyk: zvyknúť sa dá na všetko, aj na smrť, ako sa hovorí, to ale nemení nič na tom, že to rozmiestnenie je zlé. Ako písal paja, ono nie nadarmo majú závodné autá volant na úrovni ramien a nie pri kolenách.
Neviděl bych to tak tragicky jako u 208. Tam to je opravdu průměrné. U 308 jsem s kokpitem problém neměl. Chce to jezdit s 308 trochu déle. Když do toho přelezeš z klasiky, pak se člověk nemusí hned usadit. Ale to platí i opačně.
Tak 200kW verze je pecka, věř mi. Těch 147kW je jen taková zahřívačka ;-) .
Mi teda víc než posez (vlastně si nemůžu stěžovat, seděl ose mi docela normálně) vadí ten dementní i-cockpit a naprosto otřesně komplikované ovládání základních funkcí jako ventilace nebo rádio.
ten ikokpit nesadne kazdemu to musime priznat.... ja som v mensom p208 nemal ziadny problem s posedom a tak verim ze ani vo vacsom p308 tomu nebude inak... ale niektorym to skratka ozaj nemusi vyhovovat.... preco peugeot isiel touto cestou vie z nas asi len malokto ale fakt je ten... ze po tom co vidim novu 3008 tak zda sa ze nehodla od tohto riesenia tak skoro upustit a mozno sa uz ku klasickemu kokpitu nikdy ani nevrati... uvidime .. asi az nova 508 napovie viac.. ak aj v strednej triede uz pridu s ikokpitom tak niet pochyb ze peugoet uz dal "klasickemu" interieru zbohom....
Naopak, ty kratke kvalty jsou (u auta u ktereho bavi razeni) to spravne reseni. K cemu nam je, ze mame neustale silnejsi motory kdyz cast pokroku zabijeme v nesmyslne snaze zalibit se urednikovi? Prvnich 5 kvaltu rel. kratkych byt nejen muze, ale i ma. Pokud bude mit auto dlouhou sestku (i za cenu vetsiho preskoku mezi 5. a 6.) nevidim v tom problem.
EDIT: Plus ta pruznost neni dana jen kratsim zprevodovanim, ale i hmotnosti.
Súhlas, hotheč, ktorý má ekologicky ťažké prevody, dosť zabíja subjektívnu dynamiku, to potom na okruhu človek jazdí na okreskách len na 2. či 3ke. Presne ako píšeš, radšej väčší skok medzi 5 a 6 než ekologicky dlhú 4 a 5.
Záleží, kde a jak s tím autem jezdíš. GTI a myslím že i Cupra jsou při 130km/h GPS někde na 3000 otáček na 6. To dává 3700 při 160, 4150 při 180 atd., to je pro tak silný motor dost a mohlo by to z mého pohledu být i míň... pokud na to koukám jako na silné auto pro běžné ježdění.
Pokud bude mít dlouhou šestku... no to právě obvykle nemá. Nevíš kolik točí 308 při 130?
GTi má trochu iné prevody pre manuál a pre DSG, dvojspojka má vyššie stupne ťažšie, tuším od štvorky hore. Maximálny výkon je ešte pri 6200 otáčkach, takže nie je potreba tie prevody robiť extra ťažké.
Je to zmineno v testu kolik toci pri 130 obe testovana auta a ano, je to zbytecne moc. Sam nechapu proc kdejaky bezny HB s 1.2 bude tocit i o 500ot a proc zrovna performance verze maji sestku tak kratkou.
Probuh vzdyt i manzelcin Juke s 1.2l toci pri 130 jen 2700ot. >:D (Vmax na 4. kvalt taky nepochopim 8-s )
U me je treba dulezitejsi dalnice, ale stejne bych ocekaval, ze na dalnici u turbomotoru budu v 90% mit zarazeno za sest a jen se spolehat na Nm a vsechny ostatni kvalty bych rad kratke kvuli tem (u me) raritnim prilezitostem kvuli kterym bych si HH kupoval.
Vem za priklad treba DSG u aktualni TT s 230k 2.0tsi, tak to je spokladane tak ze 4. rychlost je dlouha po 210-220kmph. Vmax kvalt je tim padem petka a sestka ciste na ekonomiku (cti do poctu).
Kdyby ta prevodovka byla poskladana tak, ze aktualni delka prvnich 4 kvaltu (0-220) by se rozlozila na 5 rychlosti a 6 by se udelala jen tak dlouha jak je dneska u TT petka (tzn. ze pri 130kmph by tocila furt rel. rozumnych 2850ot), bylo by to pro auto typu HH lepsi protoze je to furt vic ne dostatecne i pokud jde o komfort dalnicniho cestovani, a pritom v tech rychlostech na ktere jsou HH zamyslene (0-150 nebo max 200) by auto melo "o kvalt" lepsi akceleraci.
Tu plne súhlasím.
Inak s tým TT si si istý? 220 na štvorku, to sa mi zdá fakt veľa. Tento motor v GTI na štvorku dá cca. 185 (manuál), resp. cca. 190 (DSG). Podľa autofora S3 s DSG na štvorke dá len 176 km/h, pre porovnanie RCZR dá 170 km/h.
Pokud ma omezovac v cca 6700ot, a pri 6000ot jede cca 192kmph tak se vypoctem dostavame na cca 215kmph. [odkaz]
S (TTS, S3) maji u audi typicky kratsi zprevodovani (evidentne pro audi neni obyc 2L s 230k dost HH a dynamicke zprevodovani dava az Skam. Takze ikdyz ma treba TTS o 80k vic, ma kratsi prevody). Takze to zakladni dvoulitrove TT neni oproti TTS pomalejsi jen o tech 80k, ale o 80k a jeste o tezsi zprevodovani.
Pokud ma Golf GTi na 4. rychlost 185kmph to uz zni o dost lip. To si zaslouzi foe's seal of approval. >:D
Teoreticky to zní dobře, ale myslím si, že v praxi by ti velký schod mezi 5 a 6 taky vadil... přece jen těch situací s řazením 6 - 5 - 6 je na dálnici taky docela dost.
Pokud je na tom DSG u TT stejně jako GTI, tak má právě o kousek delší kvalty než manuál... teď z hlavy nevím jaké, iudex tu myslím psal 5 a 6. Manuál má na šestku těch cca. 2900 (asi tacho).
Schod by tam nebyl zadny, ja jen zkratil vsechny prevody protoze i aktualni petka je tak dlouha, ze by za me v klidu zastala roli jedineho ekonomickeho prevodu a Vmax prevodu v jednom (mozna za cenu lehce nizsi Vmax). Vysledka 6 by se rovnala aktualni 5 (pri 130 tocici 2850ot), a aktualni 1-2-3-4 by se rozprostrelo na 1-2-3-4-5. takze 1 a 2 po cca 100kmph by zustali, ale na dalsi rozpeti 100-220 bych mel k dispozici 3 kvalty a ne jen 2 jak to ma TT ted (ted ma TT trojku dlouhou snad po 165kmph a ctyrku po tech 220), coz by akceleraci urcite prospelo.
Tohe je jeden konkretni pripad, ale myslenka je obecne mit 5 rychlosti rozlozenych ne do 250kmph, ale do 210-220kmph, alespon u aut 200-250k s ambicemi na Vmax (treba limitovanou) "jen" kolem 250 mi to prijde jako to pro ucely auta typu HH vhodnejsi reseni.
Tady máš 6. do teoretických 290 při 6500, což ti dává těch rozumných cca. 2900 otáček při 130km/h. Pokud bys 5. zkrátil z aktuálních 240/6500 na 210/6500, tak už by tam podle mě ten velký schod byl, 1,38 jako poměr sousedních rychlostí je moc.
Oktavia neni moc dobry priklad protoze to neni typicky HH, ale odhlednouc od toho problem by to byl (pro HH) v cem, v akceleraci nad tema treba 220kmph? Protoze do 220kmph by byla urcite ne horsi. Ekonomika by na dalnici byla v podstate stejna, vsude jinde taky, jediny problem je ten schod, ale je to skutecne problem? Resp. kolikrat pri pouzivani auta tak jak je zvyknes pouzivat by to pro tebe byl problem.
Ikdyz jezdim po neomezenem autobahnu dnes a denne tak za sebe napisu, ze si nedokazu predstavit situaci (tim ani jeji cetnost) kdy by mi ten schod v necem prekazel.
Myslím, že ta převodovka je stejná i v GTI a Cupře, jen mám po ruce pilový graf od Škodovky.
Myslím, že ta situace by byla poměrně častá, a vůbec nejde o 220+. Vytočíš pětku někam k 3000 při uvolněné jízdě, zařadíš 6 a otáčky ti spadnou na 2200 místo na 2500 a auto zdechne. Asi by se na to dalo zvyknout a točit tu pětku výš... ale podle mě by to asi vadilo.
O zdechnuti by se asi dalo bavit u atmosfery, ale moderni turbobenzin snad neni pri 2200ot zdechly (nemusi byt pri plne sile, ale zdechly?). Ale chapu kam miris, jop, ten preskok by u te oktavie byl vetsi a bylo by to mene pohodlne. Ano. A konkretne u te oktavie by to ani nemuselo byt k ucelum k jakym je to auto zamyslene to vhodnejsi reseni. U HH bych to ale bral, protoze by mi daleko vic prekazelo to kompromisni reseni te "hot" stranky veci u prvnich 5 kvaltu, nez by mi vadilo to kompromisni reseni toho jedineho prechodu mezi 5 a 6.
Nechme stranou to že je to Octavia, šlo jen o ta čísla a poměry. Podle mě by převod těžší o 38% nedělal dobrotu nikde. Samozřejmě by se dalo třeba jít pětkou trošku naproti atd... obecně myslím že automobilka věnuje docela dost pozornosti hledání toho kompromisu.
PS: 2200 otáček... záleží, na dvojku-trojku to na obstojnou dynamiku samozřejmě stačí, na šestku už je to spíš málo. A samozřejmě je tu i opačný problém, lehké podřazení 6-5 poté co se kamion na dálnici zařadí a ty se chceš rozjet ti vyžene otáčky o 38% nahoru...
PPS: jak moc vadí 3300 při 130 záleží i na utlumení a spotřebě atd., pokud to té 1.6 sedí a nežere při tom, tak to asi nevadí.
Ja se neobavam, ze by automobilky nevenovali velkou cast pozornosti hledani kompromisu, ale nemyslim ze jejich primarni cil jsi ty nebo ja a hledani kompromisu vhodneho pro zakaznika, ale spise snaha zavdecit se v testech spotreby.
Evidentne TTS, ikdyz vykonejsi a se stejnou jen sestistupnovou prevodovkou, muze mit rychlosti poskladane vyrazne jinak, a to prave tak jak pisu. TTS nekonci 4. rychlost az ve 215 jako u zakladniho TT, ale uz ve 170kmph a petka pak konci prave tam kde obyc. TT konci ctyrka. Evidentne si i audi mysli, ze jisty level kompromisu obetovaneho na oltar rychlosti u sportovniho nacini zakaznik prezije. [odkaz]
Kdyz se vratim na uplny zacatek kde si kratsi prevody peugeotu nazval Pyrrhovo vitezstvim, ja to nazvu "pro HH tim spravnejsim naladenim". Pro dalnicni presuny mozna kompromisni, ale jinak dynamicky vyhodnejsi a proto to ma za me peugeot s palcem nahoru, no a u seatu, ten za me trochu skoda ze "diky" prevodovce nevyuziva plne svuj motoricky potencial. I to seati nastaveni ma sve vyhody, ale me je sympatictejsi pristup peugeotu.
To bez debaty. Je fascinujúce, kam sa dá dostať s malou 1,6kou, to má Peugeot veľký rešpekt, na druhej strane dvojliter TSI má aj pri tých 290k veľké rezervy, samotný VW robí 310k verziu a aftermarketovo 350 koní nie je problém, taký MTM ponúka kity od 350 do 380 koní s dvojročnou zárukou. Kdežto THP je zrejme na hranici svojich možností.
Kratšími kvalty? Ty kvalty jsou poskládané naprosto v pořádku a 6° manuál ve 407 s V6 benzinem točí ve 130 to samé. Před 10-20 lety naprosto běžné poskládaní rozsahů rychlostí. Vlastně nevím proč na to vůbec narážíš? Spotřebu má přesto nižší než Leon.
Naopak mě moderní na dlouho poskládané manuály přímo vytáčejí. Pak výkony auta vůbec neodpovídají papíru a člověk musí neustále řadit, kdy čtyřka po městě už je příliš dlouhá a auto se dusí. Pak musí člověk poskakovat na trojku. Ne ne, dobře poskládané převodovky už tu byly. A jestli se zarážíš nad krátkou převodovkou ve 308 GTi, pak nevím co bys tvrdil o 306 S16. A to tam byl už tehdy šestikvalt od Peugeot sport, hodně slušná skříň ;-)
Nechápu obsesi tím, že se ve městě musí jezdit na nějaký konkrétní stupeň, třeba na 4. Takhle silné turbo má takový rozsah otáček, že i při dlouhé převodovce nemůže být problém najít vhodnou rychlost... a jestli je to 3 nebo 4 je fuk.
Jasně, při řádění na okruhu oceníš co nejkratší kvalty... já jsem ale častěji v situaci, že na dálnici cvaknu tempomat a říkám si, že by tam asi nutně nemuselo být 4000 otáček. Možná proto, že pořád hothatche nevnímám jako auta primárně pro zábavu, ale primárně pro běžné ježdění.
Tak v tom případě se spokojíš s naftovou variantou GT s automatem. Ta je na dálnici ideální. A, že by se s GTi nedalo jezdit po dálnici, to bych zase nepřeháněl. Motor točící na dálniční rychlost kolem 3500 vůbec neobtěžuje. To tě brzy začnou otravovat hučící výfuky.
To není obsese. Jsou auta (naftová) u kterých, když na trojku jedeš městských 50, pak máš stále pod plynem moc momentu a jízda je ucukaná. Na čtyřku se motor dusí a rezonuje. Takže musíš jet aspoň 60-65. A to mě otravuje. Proto takovými auty nejezdím. Jen mám s nimi zkušenost a vím co nechci.
Neříkám že se s GTi nedá jezdit po dálnici, určitě dá, ale projeví se tam cena kterou musíš zaplatit za krátké kvalty.
Nevím proč tu řešíme chování naftového auta ve městě... ale když už ho řešíme, tak teda musím napsat, že rovnítko moc momentu = ucukaná jízda neberu, já dokážu jezdit i se silným autem pomalu a plynule.
Je to o úhlu pohledu. Zde kompromis neexistuje. Tohle je GTi. Jestli chceš plout, kup si variantu GT. Pak ty koně navíc stejně ani nepotřebuješ.
Mluvil jsem o konkrétním případu nafta s turbem. Na trojku je 50 moc (motor má moc momentu a každé pobídnutí plynem tahá) a podle sebe bych dal čtyřku. Ale to už se motor zase dusí a nejede.
Kompromis existuje, existuje jich dokonce několik... pro mě je každý HH kompromis. Někdy chci plout a jindy ne, ideální kompromis spatřuju v dostatečně potentním a přitom pohodlném autě. Benzínovém. Ani nemusí mít 300k, asi by mi stačil Megane GT. Ale nic proti tomu když chce někdo ostřejší auto a vezme třeba Civica, to samozřejmě respektuju. Úplně nevím kam patří ten Peugeot...
Vždyť to píšu, jestli chceš plout kup si GT. Mám na mysli 308 GT s 200k.
To kam patří není podstatné, rozhodující je co sedí tobě, stačí se jen projet. HH to je, někdo ale řekně, že je příliš tuhý, jiný bude chtít ještě něco ostřejšího.
Lenze on je v reale rychlejsi aj z 0 na 100 kde uz dlazka prevodou hra mensiu ulohu. Navyse toto nie je dieslovy dialnicny korab a tie prevody su stale dost dlhe, aby to na dialnici nehucalo.
Teoreticky by to tak asi šlo, ale výrobci to tak co vidím nedělají - prostě krátká převodovka má i krátkou 6 a platí to i pro Peugeot. 308GTi 3250 při 130 a Leon 2900, což jsou zřejmě rychlosti z tacho a Leon na tom bude stejně jako GTI a ORS s manuálem, tj. při GPS 130kmh 3000... a PGTi třeba 3350, 160kmh už bude na 4100...
Škoda že Leon nebyl vybavený taky příplatkovýma brzdami brembo 370mm.
Jinak ale souhlas, ty Alcony jsou asi nejlepší brzdy, které dnes tříd HH má a například Anglicke REVO je ve spolupráci s Alconem nabízí i do koncernových aut...taky jsem nad nimi chvíli přemýšlel ;-) [odkaz]
1) Uz THP se standardnim vykonem je docela sravec. S 200Kw verzi aby clovek jezdil na garancni servis a vymenu oleje a filtru co 5000Km, ne?
2) Kdo chce vykonne auto, chce co nejvykonnejsi auto. Tzn. hothatche velmi casto slouzi jako zaklad pro dalsi ladeni. Ale hnat 1.6 THP vykonove jeste dale, to uz je o strach, ze se to rozpadne. Kdezto k vykonu 2.0 TSI pridat par desitek kW takove riziko zdaleka neni
Ad 1: Čo si pamätám, tak 200 kW verzia je výrazne odlišná od 147 kW (tuším kované piesty a pod.), takže (ne)spoľahlivosť jednej verzie vyvodzovať z inej, dosť odlišnej je trošku hysterické.
Ad 2: súhlas, presne to som písal vyššie.
zase nie kazdy si kupi hothatch s tym ze hura vytunim si ho o dalsich 80 koni a davaj s nim cim skor nahanat casy do zeleneho pekla... stale sa najde aj dost takych zakaznikov ktori budu plne spokojni so seriovkou pretoze je to presne to co chceli a hladali ..... a ak ozaj niekto chce silne sportove auto tak si urcite kupi seriozny sportiak... a nebude nejako dodatocne tunit uz aj tak dost silny hatch .. ktory je predsa len dimenzovany inak ako seriozne sportove auto ktore ma tie vykonove rezervy uz od zakladu geneticky dane a polozene uplne na inej urovni ako nejaky tuctovy hatch ;-)
Leon Cupra je o tolik lepší nabídka, že bych v případě koupě hot-hatche segmentu C vůbec neváhal s jeho koupí. Vždyť výčetj jeho předností oproti 308 GTI je dlouhý jak telefonní seznam 1) design (já vím, subjektivní), 2) ergonomie řidičova pracoviště (posaz, velikost volantu, umístění přístrojů, mechanická ručka), 3) nabídka prostoru na zadním sedadle (zde je 308 v oblasti kolen jako o třídu menší auto), 4) větší objem motoru (a tedy předpoklad jeho vyšší životnosti než supernabušené šestnáctistovky), 5) výběr třech karosářských verzí (o tom se 308 ani nezdá), 6) Tlumiče s nastavitelnou tuhostí, 7) Větší požitek ze sportovní jídzy, 8) A to vše za výrazně nižší cenu. Suma sumárům Leon Cupra Peugeot 308 GTI doslova zašlapala do země! :-):yes:
S tím požitkem bych si nebyl tak jistý. Já se zrovna při jízdě s RCZ R se stejnou motorizací nijak nenudil. Jízda s 308 GTi mě teprve čeká.
Jak jsi to myslel s tím zašlapaním do země? Někam ti vypadlo jak je na tom Seat s řazení, pružností, brzdami, absolutními výkony na okruhu, spotřebou, hlučností od podvozku ;).
Ak sa zahrnu do celkovej ceny aj rozdiely, ktore sa MUSIA zohladit, kedze auto je lepsie vybavene, Gti vyjde o zhruba 1000Kc lacnejsie, tym padom ma 8b za cenu a vysledok 7.5b, nie 7.
A proč?
Ani bych testery nepodezíral z úmyslného protěžování, ale prostě když většinu času tráví v koncernových autech, kde jsou všechny páčky a ovladače umístěné stejně (často i ve stejném provedení) od fabie po passat, tak takový člověk už žije ve své ulitě, že tak jak je na to zvyklý je to vlastně jediné dobré řešení a tím pádem když sedne do něčeho kde je to jinak, tak už to musí být automaticky špatně.
Kdyby redaktor strávil půl roku v 308, a pak šel testovat koncern, tak koncern by musel na ergonomii prohrát - třeba proto že při pohledu na tachometr musí posunout zrak niže a zaostřit na bližší vzdálenost. Takto ale opačntě se to stalo nyní 308 kdy dostala za o 3 body méně, protože redaktor je zvyklý na něco jiného. A ty tři body nakonec rozhodly.
Jen je škoda že se od svých zvyků nedokážou testeři oprostit.
Keby si obhajoval čokovek iné (motor, podvozok, jazdné vlastnosti), o tom sa dá polemizovať. Ale zrovna to, že kokpit 308 je ergonomický prešľap, neukecáš. Ostatne Tvoje slová, že zvyknúť si na 308 by sa po polroku dalo, hovoria za všetko. Len v tejto diskusii sa k tomu odmietavo vyjadrilo množstvo ľudí, a tí nejazdia na autách koncernu VW, ale na Jaguari, Forde, BMW atď., teda nie je to len o zvyku zo Škody a spol., ale o pozorovania šoférov rozličných nekoncernových áut. To samozrejme neznamená, že Tebe to nemôže vyhovovať, to určite nie, len si v pomerne jasnej menšine.
Nepsal jsem o tom že by se za půl roku se na 308 zvyknout dalo, ale o tom že pokud s ní budeš půl roku jezdit, tak ti koncernové auto přijde jako ergonomický přešlap.
Hlavní problém 308 je konzervativnost některých řidičů či testerů, ale je schopná běžného denního používání jako každé jiné koncernové auto - a po češe ti může přijít i lepší.
...poznáš jednoduše. Bez dlouhých okolků si najdeš ideální pozici za volantem a máš ho v ideální poloze, stejně jako pedály a palubní přístroje.
Pokud si v autě pořádně nesedneš, pak si dobře nezajezdíš ;-)
S 308GTI jsem měl možnost jezdit v Ostravě a okolí a v mnoha věcech souhlasím s autorem. První věc, která mě nejvíc dostala je motor. V režimu sport naprostá pecka, auto zrychluje splašeně, jde krásně za plynem a rád se vytáčí. Brzdy bezproblémové. Řazení taky - a dávat meziplyn byla hračka, páka nijak nedrhla.
V čem se neshodujeme je podvozek. Podle mě ideální kommpromis. Drží, nepustí, ale i přesto opravdu komfortní. Ostravské cesty a spáry pod Bazaly zvládl na HH bez problému. Ano, nebude držet asi jako Civic R, kterým mě kámoš tento týden vezl (masakr). Ale na denní použití bezva. A potom volant, budíky a přístrojovka. Doma máme 308 a všichni jsme si zvykli ihned a už bychom neměnili. I-cocpit je pro mě boží.
Audi rozhodně má chyby. Jaký chyby má, vím na rozdíl od tebe z vlastní zkušenosti, ne jen ze špatně pochopenejch testů nebo od tetičky. Nejednou jsem tu na ně nadával.
Za ty špatně pochopený testy :yes: >:D >:D >:D >:D
Ty kecy bláboly kraviny a žvásty o Vaculíkovi = protože napsal něco co pár audifans nešlo pod nos = to hned tak nezapomenu :yes::yes: >:-[]
Prostě se chováš úplně stejně jako 007 = no to bych mu křivdil = ty si přešel až na AUDIRS6 metodu = napadat urážet vyhrožovat klidně za odkaz na statistiku apod. :yes: >:D
Tak co? Eště myslíš že pája je v posouzení jízdních vlastností na úrovni M.V.? :-)
To s tim nadlehčená vs odlehčená asi taky hned tak nezapomenu >:-[]
Debata s tebou vždycky sklouzne k trapnosti.
Já jsem tady někdy někomu vyhrožoval?
To spíš ty mě, jak by sis mě rád podal naráz s AUDIRS6.
Tohle začalo jako věcná debata, ale s tebou- jak jsem psal na začátku, vždycky se to překlopí do trapnosti.
To ti fakt doteď nedošlo jak seš mimo? V8 4,2 TDI váží 255 kg = W12 je nejlehčí 12tiválec s hmotností asi 220 kg :-!
S tou nápravou to chápeš furt blbě = nejde o nadlehčení, odlehčení ani nadzvedávání ale přetížení! Neni na čase si text přečíst a zkusit třeba pochopit ty zdůvodnění? Nebo po tobě chci moc? ;-)
Já taky jezdím = meziplyny dávám při současnym brždění po závodnicku patou nebo bokem nohy. Umim to i po náklaďácku špičkou. I když odbočuju na parkoviště musí tam dvoujka padnout s přesně srovnanejma otáčkama zacela bez odporu synchronizace. Když řídí někdo jako ty jako hifista trpim a slyšim jak syncrhonizační spojky kvílí a jak pak chudák spojková lamela musí roztáčet motor. Nahoru většinou řadim tak že sešlápnu spojku, vyřadim na neutrál a spojku pustim a když otáčky spadnou přesně na úroveň odpovídající vyššímu převodu a střelím ho tam úplně bez spojky a bez byť minimálního odporu páky :-!
Ne kecám = takhle mě to učila ne-tetička Kylie = ale doteď nejsem tak dobrej jako ona :-|
I tak si ale narozdíl od tebe nemyslim že sem lepší než Chris Harris ;-)
S tim plkánim ti nevim = no spíš vim. Co ty? Taky víš? >:-[]
Nejsi audifan? Tak fajn :yes::yes::-)
Co mám k tomuhle testu sem napsal: Škoda těch otočenejch kritérií proti testu FoFo RS vs Golf R = jak by to asi dopadlo kdyby si autoři testy prohodili? :-!
JJ, těch králů silnic by se tu našlo. Speciálně, když to píší sami o sobě...to má ale hodnotu >:D
Chris Harris je zcela jiná liga než naušnicemi rozpíchaný znalec ojetin.
To, že nejsem nekritický fanda Audi neznamená, že neumím uznat kvality vozů se čtyřmi kruhy. Jedna z těch kvalit je přesný a nenáročný řízení. Proto nesmysl, který vylezl z testu bazarnickýho testéra mi i kdyby byl technicky zdůvodněný jakkoliv přijde hloupý.
Myslim že Vaculík s Harrisem by si rozuměli = řek bych že ty bys nezajímal ani jednoho :-!
Vim že Vaculík by si ode mě nechal doporučit hifi = asi nějakej druh ARA co? :-)
Jak si tvoje makovička vysvětluje tu ultramegapochvalu Touarega V8 4,2 TDI? Sakra chválu jedinýho osmiválce s manuálem Sakeru V8 4,2 TDI 308 kW 863 Nm a chválu motoru v A8? Nebo se plně soustředíš jen na těch pár výtek = a tvrdíš že sou lež, blbost, kravina, nesmysl? ;-)
Co ta neřiditelná W12 vs V8 TDI? Zase si napsal přesnej opak = kterej z vás má teda pravdu? Zase ty? >:D
Taky si jako pája myslíš že 220 kg W12 je těžší než 255 kg V8 TDI? A že k limitu přetížená přední náprava A8 V8 4,2 TDI se nadlehčuje, odlehčuje a nadzvedává jak vymyslel pája? :-|
Dáš spíš na 4stránkovej text M.V. v Dieslu nebo na pájovo teoretizování? A teď su zvedavé ;-)
Prostě jen blábolíš lžeš a už sme si to i prokázali! To fakt nemáš koule ani mozek = přiznat že ses zmýlil?
Netrefils ani základ a podstatu problému = přetížená přední náprava = i když to s tim že nadlehčená neni odlehčená bylo nezapomenutelný :yes: >:D
Blábolils o neřiditelnosti W12 = co umíš se k tomu vyjádřit když teď víš kolik kterej motor váží? >:-[]
Ta neochota přiznat vlastní bláboly a místo toho další a další pokusy urážet = neskutečný :yes::yes::-)
Ty se eště pokoušej tvrdit jakej seš znalec a co všechno poznáš podle jízdy okolo dealerství >:D
Zatížení přední nápravy je jen od motoru? Dokázal jsi jen to, že jsi teoretik omezený na názory jiných.
O Audi víš kulový, co víš o Peugeotu a Seatu? Bude to to samý, viď?! :-!
Já auta jezdím, ty jen plkáš...a ještě hloupě.
Jsi ubohá Sakro :-)
Obtěžoval jsem se pro AraSakru najít dva poměrně slušný testery s názory na A8 4,2TDI. Studuj, pilně čti a až budeš moc řídít, zjistíš jak se někteří novináři umí mýlit.
Přečti si dnešní Burešovy Jízdní dojmy s novou A5 = i tam je benzín lepší než nafta která je trochu těžká na předek a kecá do ovládání vozu :-|:-!
Tu první větu nechápu = ty jo? :-)
Jel sem Audi i pažoutem seatem člověče snad nikdy ne = ale to s ničim nesouvisí žejo? ;-)
Je to jako podívat se dalekohledem na hvězdy a myslet si že vim víc než Grygar = tak jako si to myslíš ty :yes::-)
Hloupě plkáš naopak ty = a to prokazatelně! Tak nelži a řeš odlehčení nadlehčení a hmotnosti motorů = už si našel koule se k tomu vyjádřit >:-[]
Jsi odpad pájo = lhát, bejt přichycen při lži = a zapírat = to je tak webpájovský
>:D >:D
Připomínáš mi AUDIRS6 tvrdícího že V8 4,2 TDI je zcela novej motor = dal sem mu odkazy v angličtině, češtině, němčině a dokonce slovenštině že to tak neni. Korunovanej materiálem od Audi = výsledek? Všichni kecaj = je to novej motor :yes::yes: >:D >:D >:D >:-[]
Lhářpájo = novináři se určitě občas mýlí = to nikdo nezpochybňuje :-)
Ty se mýlíš úplně určitě právě teď v hodnocení A8 V8TDI = nebo? ;-)
Tak si dáme zase citaci z toho dnešního testu, na který se odkazuješ:
Vůbec nejvíce nás nadchl benzinový čtyřválec 2.0 TFSI. Poskytovaná síla 185 kW a 370 N.m je naprosto dostačují, auto opravdu svižně zrychluje a především díky lehkému motoru v útrobách je velice hbité. Jestliže Audi tvrdí, že díky použití platformy MLB evo A5 mezigeneračně zhubla až o 60 kilogramů, je to nejvíce znatelné u tohoto modelu. Klikaté portugalské silničky jsme si nejvíce užívali právě s touto verzí, protože auto čile měnilo směr. Navíc překvapilo svojí hravostí, na limitu totiž bylo lehce přetáčivé. K tomu navíc ani nepotřebovalo příplatkový sportovní diferenciál.
Jistým zklamáním naopak byl vznětový šestiválec 3.0 TDI s 210 kW. Jeho 620 N.m je sice závratná síla, automobil opravdu obstojně zrychloval, v zatáčkách ale byla znát hmotnost motoru. Přestože je nedotáčivost A5 skvěle potlačena, přece jen byla váha agregátu znát, tato A5 se do zatáček rozhodně nevrhala s takovým nadšením jako ta s benzinovým dvoulitrem.
Trapnej si leda ty. Co má s tématem "jízdní vlastnosti 4,2TDI" společnýho tabulka závad a recenze nějaký babičky? Ty ses snad úplně psychicky sesypal?!
Neser se do cizích věcí = po těch žvástech co tu pája napsal = furt budeš tvrdit že je při jízdě okolo dealerství schopnej posoudit jízdní vlastnosti líp než Vaculík při tejdenim testu :-)
Autorevue, Jirka Červenka: Řízení? Přesné a přímé, což samozřejmě čekáte. Jeho odezva se mně osobně zdá méně přirozená než v Mercedesu třídy S, ale lepší než v řadě 7. Na poměry této kategorie je v každém případě adekvátní a nefrustruje vás okatě umělými změnami odporu během zatáčení. Více na: */test-audi-a8-42-tdi-quattro-dieselovy-… />
Autocar, Matt Prior: But that does not make the A8 a fun car to drive. The steering may be accurate, but so too is it lifeless, meaning that even driven hard the A8 fails to interact with the driver in the same way as a Jaguar XJ does on the smallest journey. Its handling appears as something to be admired from a distance, not savoured as an integral part of the driving experience.
AraSakra: Vaculík tvrdí, že řízení je nepřesné a Sakra dodává nejhorší ve třídě. Gratulace Sakro, ale pro své teorie bych možná zabrousil jinam >:-[]
Ono představa, že takováhle limuzína (bez ohledu na to, jestli Audi) bude při 200kmh plavat po dálnici a bude problém udržet pruh....to je utopie. Snad jako hóódně veliká nadsázka, v rámci konkurence dané třídy, pak je to možné.
Přečetl jsi si co píšou jiní? Nebo nadále vzýváš troubu, co jezdí na podhuštěných gumách příp dokázal najít způsob jak udělat z přesnýho řízení nepřesný (třeba nadlehčením přední nápravy)?
Vím, že je to složitý Arasakro, ale ani Rákosníček neexistuje a už by jsi mohl některý fakta vstřebávat jako dospělý(á).
Soutěžíš s audiRS6 o trapáka roku = je to těsnej souboj >:-[]
Ve 04:30 hod? To by leccos vysvětlovalo = buď už si tak starej že nespíš = a na běžnou jízdu pochopitelně auto týhle kategorie stačí = a při ní poznáš prd = tak jak si to popsal :-)
Nebo vstáváš do práce = a jízda autem týhle kategorie je pro tebe = jízdou autem týhle kategorie >:D
Svý názory z posouzení A8 při návštěvě dealera který srdnatě nadřazuješ nad týdenní redakční test s měřením si už napsal = jen pokračuj ;-)
Jak se to dál a dál snažíš okecávat je bomba:
Vaculík jezdí na podhuštěnejch gumách je dobrý = i když AUDIRS6 s tim že má na to hodnotit maximálně Oktu 2.0 TDI je furt lepší = musíš přidat ;-)
A co uděláš s tim: Já pája se vyznám = benzínovej motor je těžší než naftovej? Ale moje nejmilejší je odlehčená vlastně neni nadlehčená :yes: >:-[]
Přečti si testy jiných redaktorů, zpochybni šéfredaktora Autocaru, zkus si jednou A8. Chceš zpochybňovat, že je verze W12 těžší než V8 TDI?
Neznáš a nevíš, jen plkáš. A8 nemá nepřesné řízení a basta, můžeš zkoušet osobní ataky jak chceš, ale nemá. Neplkej a jezdi, zkus mít vlastní názor...všechno lepší než tvé přitroublé pozy založené na omílání cizích chybných úsudků. ;-)
To je asi i přirozený, domácí garáž, děláme to trošku všcihni ne? ;-)
Ty Karle, víš že Grygar včera psal o tom, že by český národ po vystoupení z EU vyhynul. Teď si představ, jak taková změna může zamávat s lidmi, kteží ho mají jako modlu a ohánějí se jeho moudry a přitom pořád brojí proti EU.
Když dávás meziplyny, tak se obvykle řadí lépe. Jestliže to máš doma (308) a lítáš na tom, asi vše OK. Pokud přesedám mezi auty a tady mám problém si sednout a nastavit, pak takový auto neumím.
"CD" přehrávač? To je RETRO, do čeho se kdysi strkaly PVC disky s kapacitou pouhých 700Mb, hrkaly, drnčely, dlouho hledaly, přeskakovaly, na přenášení musely mít svůj futrál a pořád se musely leštit?