Nové ingolstadtské kupé je v případě použití lehkého benzinového dvoulitru hbitým vozem, které se nebojí ani prudších zatáček. Jen by to chtělo ten parádní zvuk šestiválce z S5.
4 válce v takovém voze působí jako trochu málo. Ale to bych v eko Evropě neviděl jako zásadní problém. Mě trochu zaráží design nové generace. Předchozí se mi líbila více - hlavně čumák a kapota. Zdá se mi, jako by to při snaze o agresivitu ztratilo na lehkosti a eleganci. Je to subjektivní, ale za mě škoda. Šplhli by si u mě, kdyby tam nechali atmosférický 8 válec, ale ten předpokládám, půjde taky do kytek.
A5 se nejvic prodalo zatim v 2 litrovem dieselu, tohle nebude o eko evrope, tohle bude o tom ze lidem je putna co tam maj za motor a zajima je jen aby to bylo levne pri koupi a pak to, aby to za malo jezdilo minimalne co se tyce uctenek u cerpacky, druhou nejprodavanejsi motorizaci A5 byl 1.8 litr benzin
problem spousty "petrolheadu" je ze si A5 predstavujou jen jako "sportak" S5, pritom je to jen trosku vetsi A4 co se jen dela v liftu a coupe variante
i Levorg s 1.6kou dokaze bejt vic sportovnim autem nez A5
trepes tu tak maximalne ty sam, data jsou od bazarove nabidky pro Evropu, takova Data Audi nezdeluje, takze se d avychazet pouze z dat od jinych subjektu
a velikostne je A5 sice mensi nez A4, tech par mm a co jako? koukam ze jsi zacal bejt alergickej na muj nick po tom co jsem se zbavil Audiny co >:D
som alergicky na kazdeho, kto trepe.
za to, ze ty vidas A5 2.0 TDI neznamena, ze sa ich predalo najviac.
Fakt by som sa ani ja necudoval, keby bolo najviac V6 TDI. :-!
Kdyz jsem k tomu neco kdysi hledal tak data, jeste nedejboze agregovana, jsem nedohledal. Nekdo zdejsi co ma pristup k tomu co se proda v CR argumentoval, ze v CR jasne vede 3.0tdi a 4x4, v Nemecku ale podle nabidky skladovek a jahreswagnu naopak 2.0tdi (u A4 snad dokonce v te slabsi specifikaci) a to docela drtive. U A5 byl pomer lepsi, ale vysledne furt ne v prospech 3L, nejnabizenejsi (z toho predpokladam ze by prodejci nenaskladnovali neco co by pak meli problem udat) byla 2L nafta. A az se prestane AUDIRS6 jezit tak to uzna taky. Ono na tom neni nic zvlastniho, 2L nafta ve stredni je nejprodavanejsi i u BMW (20d, ikdyz v posledni dobe potkavam snad vic 18d) i u MB, u toho to ma ale jine duvody, ze. :-)
U A4 to imho bude FWD. A4 skladovky aktualne k prodeji v DE:
Allrad - 334
Frontantrieb - 629
(pomer motorizaci do 2L vs. nad 2L, nehlede benzin/diesel, je v cca stejnem pomeru)
[odkaz]
U A5 byl v minulosti ten pomer lepsi, ale ne az tak aby ty cisla nahore clovek videl v opacnem gardu.
V tomhle směru záleží, o jakém trhu se bavíme. Například UK, Nizozemsko, určitě hodně slabých 2,0 TDI a předokolek (páč emise CO2). ČR na druhou stranu měla nadprůměrný podíl jak šestiválců, tak pohonů všech kol (jednak nemáš takový tlak na spotřebu a tahle auta nejsou tak rozšířená jako obyčejné služebáky). 3er má v ČR myslím z více než 80 % xDrive. To bude vysoko nad průměrem.
Nemecky trh uvadim neb je nejvetsi a (zatim) jeste neni z tech korporatne-ekologicky-danove uchylnych jako UK, kde zalezi na kazdem gramu CO2. I tady ale vede 2.0l nafta a jak pises jinde z velkych nebo zapadnich trhu to nebude lepsi, spis naopak. V CR pro zmenu budou cisla V6 lepsi a tve duvody pro ten stav beru, btw. ted si vybavuju, ze ta cisla za audi v CR zde daval tusim Ham.
Tak ci onak nas to stavi do zvlastni situace kde Audi A4, silne stavejici (jako jakekoliv audi) na aure 4x4, se v evrope nejvic prodava jako FWD a BMW, stavejici na aure hbytych zadokolek, slavi uspech s pohonem 4x4. Takze ani BMW ani audi se ve stredni tride (nositel prodeju) neprodavaji nejlepe v konfiguracich, ktere je proslavili.
Divna doba.
Ony i předokolky patří k receptu Audi, tedy upřednostňování přívětivosti před jakousi hravostí, nebo jak bych to řekl (tedy zaměření na běžného řidiče). Snad si nikdo nemyslí, že Audi dělá předokolky, protože by muselo, nebo snad šetřilo - technika je to jiná než používá VW a Audi v nižších modelech. A tenhle recept funguje. I běžné zadokolky BMW jsou laděné tímhle směrem, tedy nezáludnost spíš než hravost. Když chceš "pravověrné" BMW, tak musíš vědět, co děláš. Jinak riskuješ, že dostaneš Audi s vrtulí na kapotě. ;-) Občas dělá BMW Audi lépe než Audi (viz rozsah nabídky pohonu všech kol).
quattro je významná součást identity Audi, ale předokolky byly předtím i potom. Nebylo to tak, že by jeden čas bylo všechno quattro a postupně se od toho opouštělo. Naopak bych čekal, že podíl quattra spíš rostl.
RS6 to nikdy neprizná, ale Saman ma pravdu. Ak sa pozrieš na mobile de. tak 70% predávaných kusov je nafta a z toho 60 je do 200koni. Takže z benzínom to berie minimum ludi. Síce môze niekde namietať, že benzíňaky lúdia nepredávaju ďalej a mobile.de je tým skreslený. Ale v mojom okolí to všetci co to brali nove kúpili práve s 2.0TDI.
Priznam, co priznat treba. Ak je 60 % do 200 PS, bolo by sa dobre nejako dozvediet, kolko z nich je V6 2.7 TDI... Aby sme mali jasno v tych valcoch... :-!
Teraz som si všimol, ze mobile.de ma aj pravidlo pre objem ak nastavím nafta do 2200 cm3, tak je to polovica dielov a tretina všetkých ponúkaných aut. Takže stále najčastejší motor.
"lidem je putna co tam maj za motor a zajima je jen aby to bylo levne pri koupi a pak to, aby to za malo jezdilo minimalne co se tyce uctenek u cerpacky"
Ostatně proto je produkce VAG v Evropě nejrodávanější :-) . Levná auta s "levným" provozem pro lidi, kteří konzumují produkty Aro a jsou na to hrdí.
No jistě že se milovník koncernových plechovek ozve jako první >:D
Ale jakožto rytíř VAGu byste mohl vědět, že ty ceny A5 jsou od 2 milionů opravdu daleko...
Ale zase máte problém s pochopením textu a vytváříte nesmyslné strašáky. No jo, co jiného čekat od někoho, kdo se domnívá, že Audi může někdy konkurovat BMW/Mercedesu/Cadillacu /Lexusu >:D
Jakožto rytíř od VAGu vidím, že S5 má začínat na 63.000 EUR, a to ještě není RS5. Věřím, že i když máte problémy s chápáním zjevných faktů, počítat umíte.
Už vám došla nová várka asijských časopisů?
Ovšem takoví rytíři patrně mají problém s rozeznáním písmen od sebe, jmenovitě A a S. A mimochodem ano, i S5 je pořád 300k CZK od 2 milionů. To je pořád hluboko v dvojciferných procentech.
...samozřejmě pokud do toho nepočítáte cenu nespolehlivosti čehokoliv, co se jen přiblížilo k Passatu >:D
Má cenu vysvětlovat haterovi, že když jsem psal rozptyl A5 od 1-2mil., měl jsem samozřejmě pravdu? A že těch 1,7mio je ZÁKLADNÍ cena S5, tzn. s příplatky samozřejmě není problém dostat se na 2mio?
Jste něco jako Sheldon, jen se sem chodíte vyblít.
Tak jsem si složil nejdražší A5 kupé, 3,0 sazomet co mi šel (včetně potahů na sedadla za 130k .... 130k za potahy v takovémhle autě! - a včetně dalších nesmyslností), vyšlo to opravdu přes 2 :-) . Skoro 2,1. E Klasse kupé je ovšem přes 2,5, jenže naprosto neporovnatelné auto ze všech ohledů. Předpokládám, že 4 Series na tom bude podobně. RC je snad o milion levnější, než A5 v plné výbavě, a pořád lepší auto, nebo přinejhorším srovnatelné auto, jako vymaxovaná A5... tedy kromě designu, to je peklo.
Takže jo, pro nějaké poblázněné loajalisty se dá sehnat A5 i za přes 2M, včetně výbavy, měl jste pravdu!
Ok, každý se může splést.
E-klasse je snad o třídu výš, ne? Tohle je konkurent pro C.
RC je levnější asi o 500t, ale to porovnáváme šestiválec 4x4 a 2,0t. Dejte 2,0TFSi a půl míče tam nebude.
"tedy kromě designu, to je peklo" - no, peklo to není, sice se Lexus spoustě lidí nelíbí ale peklem bych to nenazval. A interiéry má pěkný.
Lexus má zadní náhon a je spolehlivější- ok.
Audi oproti tomu umí 4x4. No, jsem ochoten připustit, že RX klidně může být srovnatelně dobré auto. U každé z obou značek najdu výhody i nevýhody.
No já nevím, měl jsem za to, že A5 je jen stylový A6, což je snad údajně má být konkurence E/5/GS/CTS. Jestli to je stylovější A4, tak to je jiná, ale základními cenami se to cpe do té zmiňované skupiny.
RC jsem koukal na hybrida (RC 300h, neb je dražší).
Peklem jsem myslel zejména ty přední světlomety, jinak se mi RC designové moc líbí. Ale prostě ty přední "šlehance" jsou jak nepodvedený tuning...
No, čistě výkonově (obecně, nejen kW) na tom bude A5 samozřejmě asi lépe, než RC :-) . Nejspíš i S5 vůči RC-F. Dobré výkony podávat určitě umí, zvlášť vzhledem k jejich hm.... dědictví.
ale, mudrc sa prisiel strapnit ! >:D
Tak nam povedz, hlava pomazana, kolko mainstreamovych znaciek ma motor pozdlzne a pohon 4x4 cez samosvorny diferencial ? OK, Subaru...a ?
Sympaticke na Subaru je, ze aj napriek svojej kvalitnej konstrukcii sa nepchaju tam, kde by ich zakaznici odsudidili - v premii. Audi sa tam prepracovalo a zakaznici ho prijali.
truben, mam ti poslat slovnik aby si pochopil vyznam slova evolution ? >:D
A ten motor v Sakeri ma uz 960 Nm. :-!:yes:
Proste pochop, nemozes z niecoho robit prevrtany motor, ked sa menila roztec valcov - teda blok, kluka, hlavy, ...( dokonca sa ani neuspokojili s piestami ako u 3.0 TDI, aj tie modifikovali - v tom tvojom dokumente je to krasne ukazane).
Proste tu netrapos.
Alebo inac:
Dam ti nejaky motor, napr. EA 888 2.0 TFSI. A poprosim ta aby si zvysil vrtanie z 82,5 mm na dajme tomu 84,5mm. Pochopis, ze potrebujes zachovat hrubku steny u benzinoveho motora tych 5,5 mm, takze budes chciet urobit motor s väcsou roztecou a budu ta cakat vsetky tie upravy, ktore urobili oni.
Povies ze je to modifikovany motor, alebo vyvojom existujuceho novovyvinuty ?
Evoluce = zcela nová konstrukce motoru = dobrý? >:-[]
Určitě víš kolik stojí vývoj zcela nový pohonný jednotky = co? ;-)
Ne ty pochop že se svět lidí co píšou o autech nespiknul proti jednomu diskutérovi na ACZ = dal sem ti to i ve slovenštině! :-)
Angličtině, němčině a češtině = to mi připomíná: Ty si pro svý tvrzení nenašel jedinej odkaz žejo? ;-)
Povim ti to co všichni a všude = včetně 2 článků na ACZ = V8 4,2 TDI je převrtanej 4,0
S dalšíma úpravama, tvoje popírání po přečtení mnoha zdrojů ve 4 jazycích je fakt je totální šílená absurdnost = fakt :-!
Vážně by mě ale hrozně zajímalo, jak se po převrtání motoru zvětší rozteč válců. Protože to by nevysvětlil asi ani Einstein. Ale třeba to zvládneš bez odkazování na různé zdroje ty sám?
odpoviem ti ja:
1 celosvetovo uznavany motoristicky server raz pocas informacii a spy-foto o novej A4 napisal, ze bude stat na platforme MQB... 8-s
riesil som to, a po asi 4 hodinach dopisovania si ti trubeni uvedomili svoju chybu a opravili svoj text.
Lenze to uz nezabranilo retazovej reakcii - odpisovaci aj z ceskych serverov len sucho odpisali MQB a ja som sa len uj€baval, aki su hlúpi ! >:D
Takze bud aj ty len ten klasicky odpisovac, papagaj Ara, ktory sa drzi posvätneho slova evolution a nechape dalsi text... >:-[]
Na to sa da povedat, ze aj majster tesar sa utne. :*)
Keby mal tu moznost si to este raz pozriet so vsetkymi relevantnymi udajmi, chytal by sa teraz za hlavu a hanbil sa. Lenze on nemusi - on sa na tieto velke motory nespecializuje, a o R4 TDI-ckach sa s nim ani ja ani nikto asi hadat nebude.
Tu ale urobil chybu tak, ako aj ti ostatni. To je cele. :-!
btw.: O motore 3.0 TFSI ( ktoreho detaily uz ja viem, ale tu napisane neboli ), pisu ako o novom motore. Ano, aj tu sa menila roztec, teda vsetko mozne. Pisu o 800 novych dieloch.
Co myslis, kolko novych dielov je pri 4.2 TDI oproti 4.0 TDI ? :-)
Uz si daj fakt oddych. Nemas sancu a len sa tu dalej hlbsie a hlbsie zabaras do bahna svojich bludov. :-!
Odpověď je jednoduchá. Pokud zítra lidi, kterým věříš, začnou tvrdit, že voda teče nahoru, začneš o tom přesvědčovat všechny okolo a dávat na to odkazy ve třech jazycích.
Jsou ale i tací, kteří jako elementární věc berou vlastní rozum.
Já nejsem technicky dost na výši, ale buď: jsou špatné údaje o větší rozteči válců, nebo novináři opisují slepě jeden od druhého a zjednodušují.
V mém jednoduchém světě- pokud motor převrtáš, rozteč válců se nezmění.
AUDIRS6 neodpověděl a ví proč = takže ty: Víš kolik stojí vývoj zcela novýho motoru? ;-)
Nápověda: I velcí výrobci se tomu vyhýbaj dokud to jde = i u masově vyráběnejch motorů :-)
Hele: Už sis ten test A8 V8 TDI aspoň přečet? Já jestli už víš proč Touareg V8 4,2 TDI tak chválil a Saker chválil a tady měl pár připomínek? ;-)
Jj Vaculík je přesně ten novináře bez vlastní hlavy kterej jen slepě opisuje od kolegů a zjednodušuje = ty perlíš :yes::yes: >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:-[]
Jakože Audi nevyvíjí žádný nový motory, protože je to drahý? Ty máš tak mimořádně hloupou argumentaci, že fakt už nevím.
Popíšeš mi, jak se převrtává motor tak, že se změní rozteč válců? Dovedu si to představit u dvou a tří-válců.
Tohle byla od tebe opravdu mimořádně hloupá argumentace = fakt zřejmě o autech nevíš vůbec ale fakt vůbec nic. A to není urážka = to je konstatování :-!
To mnohé vysvětluje = seš prostě jen naprosto neznalej
Blud seš ty = vymyslel sis že je to novej motor a přes nesčíslně odkazů že kecáš = to tvrdíš dál >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:-[]
To je ale slovíčkaření. Reálně se nedělá skoro nic od základů. Od toho si platíš zkušené inženýry. Zelená louka maximálně znamená, že do toho jdete, aniž byste byli omezeni stávajícími řešeními. A výsledkem evoluce klidně může být, že ty dva motory nebudou sdílet prakticky ani šroubek. Já také běžně nezačínám z ničeho. Už jen proto, že bych si stejně musel vytvořit nějaký základ.
Také neříkám, že nesdílí ani šroubek. Říkám, že evoluce nemusí znamenat málo změn. Zajdi si do ZOO, podívej se na orangutana; a to jsme, relativně vzato, hodně blízcí příbuzní. ;-)
Jestli jsem si dobře všiml, někde jsi tu psal, že většina nových motorů není dělaná od základů. A s tím souhlasím. Jen mi pak není jasné, proč by tohle neměl být nový motor?
V běžném hovoru označuji jako nové i věci, které jsou jen "poštelované", je to vyloženě evoluce. Výjimkou by například bylo, kdybych upravil starší exemplář místo toho, abych ho postavil od základů, ale to není relevantní v kontextu návrhu. I v obchodě; klienta nezajímá, jestli jsme si jen hráli s parametry, nebo jsme to celé překopali, důležité je, o kolik je to lepší a kolik ho to bude stát. A klidně to označím jako nový, i když lepší/ vylepšený je ještě pravděpodobnější (od nového čekáš, že bude lepší, ale dané to není).
Jasně že sme příbuzní = ale dle všeho tenhle motor je příbuznej spíš stylem že si to inženýři od audi rozdali s 4,0 TDI = a po 2 letech se narodil 4,2 :-)
Ta podoba tam prostě je [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
Stokrát opakovaná blbost je pořád blbost. Vždyť se běžně opisuje, příliš zjednodušuje, dělají se chyby v překladech, kolikrát to vypadá, že autor neví, o čem píše (a tedy s klidem píše hlouposti, místo aby ho to trklo a pídil se). Pokud změní rozteč, tak bude mít blok jiné rozměry. Toho prostě převrtáním nedocílíš. Viz Mezger, kde museli zvětšit zdvih, když dělali jeho finální čtyřlitrovou evoluci, protože vrtání bylo na limitech bloku.
To je podívej se kolikrát to tu je napsaný. Napsal si to sice jako obecně ale že se zrovna ty přikloníš k verzi šílenýho fandy audiRS6 proti několika textum Martina Vaculika bych nečekal :-)
Projdi si dostupný data k oběma motorům = ten novej šel do prodeje po 26 měsících a vyvinuli ho sakra podobnej ;-)
Mně nešlo o Vaculíka, ale čistě o argumentaci tím, že to najdeš v řadě článků na serverech z různých zemí v různých jazycích. To je hodně chabý argument právě proto, co jsem napsal. Viz nedávný článek o novém patentu Hondy. Hned druhý server udělal chybu ve snaze text trochu přeformulovat a ta chyba se šířila, neobtěžovali se vyjít ze zdroje (který byl v tom článku uvedený, proto píši druhý).
Vaculíka neřeším. Možná zapomněl, možná si to neuvědomil, je to jedno, každý může udělat chybu. Ten článek jsem nečetl, ale jestli to chápu dobře, ten motor označil za převrtaný 4,0. Což je příliš zjednodušené a od něj by člověk čekal víc.
Já ho řeším = věnoval se tomu motoru 3x = 3 různý články. Verzi Euro 5 byť s nižšim výkonem považuje za naprostej vrchol. Euro 6 je výkonově fenomenální, ale v reakcích motoru přišlo jednoznačný zhoršení.
Jak sem řek = projdi si dostupný data k motorům: Od materiálu po rozměry = třeba dojdeš k tomu co Vaculík a další a ne k tomu co audiRS6 ;-)
fakt je iba jeden: Ty si trubeň ! >:D a to som este moc milý ! >:-[]
Ak dokazes mnou popisanymi modifikaciami urobit motor, ktory neoznacis za novy, si genius ! >:D
Lenze to sa neda, takze si len j€bly trubeň. :-!
alebo nie, ja ti uz ani nadavat nebdem, ved sa tu ukamenujes sam.
Len mi je cudne, ze clovek, ktory sem da dokument priamo od vyrobcu motora je schopny na 1 slove, ktre si zle prelozi / vylozi - evolution - postavit komplet celu obhajobu.
Napis mail Vaculikovi, ze nech sa sem hodi na diskusiu, dam mu par otazok, po ktorych pokial bude tvrdit to co ty, tak skonci v roli experta. >:-[]
Ked ale pochopi, akeho omylu sa dopustil a vsetci ti odpisovaci a google-translate-taci dopustili, prizna ti to aj on - teda pokial je chlap.
Nemam problem debatovat s clovekom na urovni, resp. s niekym, kto vie o com sa bavime. to ty ale evidentne niesi, takze sup-sup, nazad do autoskoly, nastudovat aspon zakladne fakty o konstrukcii motora a ked ich zvladnes, mozeme pokracovat.
Dovtedy pass. :-!
Mainstreamová FWD? To napsal tentokrát kdo? Jak vysvětlíš, že je Audi schopno prodávat za ceny prémie a nezřídka dráž než ta zámořská (včetně asijské)?
V nižší střední má pětiválec a pohon AWD, ve střední V6 a AWD o dalších není potřeba diskutovat. Co může nabídnout mainstream, do kterého ho Ara řadí? :-!
Ale je faktem že podobný absurdnosti sou i v hifi a určitě i jinde :-)
Umístění audi je trochu problematický mainstream neni a prémie v mnoha případech taky ne. Něco jako tržní ekonomika pod vedením komunistický strany >:-[]
A kde je hranice auto/autíčko? U A4 už se prodává čtyřkolek nemálo, a u A6 vsadím boty že většina. Takže ti vadí "autíčka" A2,3? Protože pokud vynecháme autíčka, věřím, že Audi v "autech" prodá většinu čtyřkolek.
Ale jo, máš recht. Předokolková A4 se prodává za cenu prémie, ale jen proto, že zákazníci jsou hloupí a naletěli. Protože jediné, co dělá prémii prémií, je pohon.
Něco se mi plete, že v tomto týdnu jsi tvrdil, že Audi coby prémii uznáváš, jen ti vadí přední náhon. No, doba se mění. Teď nebudu pár dní spát, protože na tvým mínění mi sakra záleží.