Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropské Automobily roku: Alfa Romeo 156 (1998)

42 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
"Následovalo rychlé vystřízlivění kvůli problémům s kvalitou, spolehlivostí i bezpečností."... tolik slov pro jeden problém: ano, 156 to odnesla, protože první reinkarnace TwinSparku od Fiata byla velmi špatná... ten motor se bez mimořádně pečlivého servisu zadíral... byl TAK špatný, že byl jen o málo lepší než první TSI, kterému nepomůže sebelepší servis.

Jaké jiné problémy s kvalitou měla?
Jaké problémy měla dokonce s bezpečností?!
Ano, benzínové TS byly průšvih...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
V té době kolem r. 2000 platilo Alfovské přísloví jako nikdy. Tady je malé připomenutí:
"S Alfou je to jako s krásnou modelkou - je paráda s ní jezdit, ale NE ! vlastnit!" ;-)
gil54
Z mých skromných zkušeností na tom nebyly ani benzíny TS až tak špatně, pokud byl důsledně dodržován předpis výrobce ohledně motorového oleje Selenia.

Rezervy bych spíš viděl v subtilnější konstrukci podvozkových prvků, které jízdu po českých "autokrosových tratích" vydržely kratší dobu, než je v kraji zvykem. :-) Životnosti podvozku neprospěly ani výměny opotřebených komponentů, poměrně komplikovaně nebo - chcete-li - sofistikovaně řešených náprav (hlavně přední), za neoriginální prvky, které se tehdy začaly objevovat, protože originály stály, na tehdejší poměry, docela nesmysl. Pokud šetřílek měnil jen ty nejopotřebovanější a třeba i za nějaký sajrajt, brzy přišlo něco dalšího a vzalo si ti s sebou i ty vyměněné. Kdo udělal rozhašenou osu komplet a z originálů, zase si pěkně pojezdil. Potom je zřejmé, že vznikaly řeči, chyméry a jedovaté sliny o nekvalitě, ale mnohdy, když ne vždycky, za to mohl uživatel.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co jsem slyšel, problémy byly i s poddimenzovaným podvozkem, elektronikou, korozí a podobně. Myslím, že v případě AR 156 se není o čem bavit.
gil54
O podvozku jsem psal, A ještě dost brzy zmatovatěla a zežloutla přední světla.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A to prave neni pravda.
;-)
Ano, predni naprava se musela menit. Ale porad min, nez treba u takovy Audiny.
Motory jsem psal nahore.
Elektronika normalni. Koroze nehrozila, dokud ji nekdo blbe neopravil po nehode...
Jsou to proste kecy.

Majitele maji jine zkusenosti.
;-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To mi zrovna bylo řečeno zde, že měly první ročníky s korozí velké problémy. Když se letmo podívám po alfích fórech, docela by to sedělo. [odkaz]
MariAchi
Ne, ne a ne!
Alfy nikdy nemely a nemaji zadne problemy, nereznou, nekazi se a motory slapou jako hodinky.
Vsechny problemy jsou jen vylhane kecy od dementu nekde z hospody.
Psal to i Dfens a tak je to proste pravda.
Sere se jen VW, jinak nic.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Ad dfens. Zaregistroval jsi ten posun, kdy byla Giulietta nejdříve krám poplatný moderní době, aby se následně stala výbornou náhradou 147? >:D
MariAchi
DF moc nectu, jen nektera temata, hlavne autitiku, ale je fakt, ze tohle mi nejak uniklo :-)

Kazdopadne na Giuliettu s hezcim xichtem cekam jak na smilovani ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
V tom případě jsou všechny 156 bourané :-) Nevím proti čemu brojíš. Když zmiňuješ Audi, tak se taky dočteš, že první Allroad je hnůj. 156 rozhodně žádný držák není.

A bezpečnost skutečně nebyla bůhvíjaká. Říká se, že 156 je ještě měkčí, než 147, která v nárazových testech dopadla dost mizerně.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Bezpečnost byla poplatná době.. a brojím proti té "zkratce".
Nikde jsem nenapsal, že je to mimořádnej držák...
:-)

Držák je moje 164. Ale to je úplně jiná písnička.
A i ta má "achillovu patu" zadní náprava je parádní.. jede to s ní opravdu velmi dobře, ale raději se vyhýbám D-d-d-1.
Ty betonový schody ty ramena odrovnají taky dřív, než by bylo milé...
Qudrifoglio
TS zničil původní majitel.Při správné údržbě bez problému najede velký množství KM.To by ale člověk nesměl ignorovat fakta o olejích,rozvodech,zahřívání motoru,včasné výměně variátoru,svíček,těsnění ventilového víka,mikrořemenů.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Co třeba ta strašná robotická převodovka? To bylo víc v servisu než na silnici, vlastní zkušenost Zrovna na týhle fotce - odtah kvůli už třeti poruše převodovky za uplynulý rok [odkaz] :no:
Tymkoo
To už je skoro dvacet roků? Bože to letí :-)
RS
První čtyři roky byly trochu divočejší, ale v druhé polovině životního cyklu to bylo velmi dobré auto po všech stránkách.
Rád na ní vzpomínám... ale už bych ji nechtěl :-) (snad jen to GTA ještě svrbí...)
Avatar - Avanti
Avanti
Vždy by som si opätovne rád sadol do svojej dávnej Rosso 156 1.8 Twin Spark. Jednoducho maximálne emocionálne auto s maximálnym potešením z jazdy. Nikdy na ňu nezabudnem! :'-(

Ešte aj dnes keď na parkovisku stojí 156tka, kochám sa a skladám klobúk ako to dokázali a ako tie jednoduché, čisté a zároveň jemne agresívne linky chytajú za srdce. A ten podvozok, zákruty, zimomriavky... :-)
Arese
Jednu 156 2.0 T.S. z konce roku 1998 od počátku roku 2002 vlastním (koupena od prvního majitele) a troufám si tvrdit, že je to jeden z nejzachovalejších exemplářů v republice (dosud najeto 78 000 km, celoročně garážovaná, v zimě nejetá, provozovaná výhradně na Selenii Racing). Ano, je to servisně nadprůměrně náročné auto (dosud jsem ale kromě náplní měnil jen všechna přední ramena, rozvody a pár úplných drobností, po stránce elektroniky naprostá spolehlivost) a nejlépe se hodí jako auto čistě pro radost. Požitek z jízdy s touto lehkou a nádherně kompaktní italskou sexbombou je totiž dodnes fantastický, třeba tak dobrou odezvu řízení a naprostou necitlivost na boční vítr jsem u žádné jiné předokolky dodnes nezažil, nemluvě o famózním zvuku (mám přímý kyt sání a zadní díl výfuku z AR 75 2.0 T.S,, spolu se stavitelným tlumiči Koni to jsou jediné tři neoriginální úpravy). Důkladně prohřátý motor lze vytočit až k 7000 ot./min a jeho pružnost, kultivovanost a hlavně gradace výkonu dodnes bere dech. A naprosto nepřekonatelný je u předfacelitované verze také vizuální zážitek - člověk může tento nestárnoucí sedan pořád okukovat ze všech stran zvenku i uvnitř a nikdy ho to neomrzí, je to něco jako socha Davida od Michelangela v automobilové podobě. Walter de Silva si s tímto autem postavil nesmrtelný designérský pomník! Pokud budu živ a při smyslech, tak svou 156 neprodám! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Asi jako ja svou 164.
;-)
Arese
Jasně, to je taky nestárnoucí kočena, zvláště pak s Bussem! :-) :yes:
koos323
Na Alfu 156 si dobře pamatuju. Coby někdejší zaměstanec autorizáku jsem toho něco najezdil snad se všemi verzemi. Opravdu motor 2.0 TS, zejména jeho verze do roku 2000 jel na poměry nejen atmo dvoulitrů až neuvěřitelně. Jeho gradaci výkonu a rychlosti vytáčení ale mnozí nebyli schopní odolat, takže tak činili aniž ručička teploměru dostoupala do polohy signalizující "ohřátý motor". To pak i praskaly písty. Měl jsem tam jednoho zákazníka, který měl svoji 156 v servisu každý měsíc. Prostě nebyl měsíc aby se nepsala zakázka na jeho auto. Po dobu takřka dvou let. Až mi ho bylo líto. Pravda, něco šlo na garanci, byly tam pokud se vzpomínám i dvě drobnější nehody. Ale i tak. Je jasné, že takový člověk asi ke značce Alfa Romeo ještě někdy stěží najde cestu. Pravdou také je, že to byla výjimka a ta je i u jiných značek. Přesto, konstrukce 156 předimenzovaná zrovna nebyla. To 159 je o něčem úplně jiném. Pravdou ale je, že tak charismatický projev už nenabízí, zvláště když většina jejích zážehových mootrů za moc nestojí (snad vyjmě 1750 TBi), který ale žere jak zjednaný (taky jsem v tom jezdil). Alfa 156 se ale krásně řídí a opravdu je až nepochopitelně agilní, což platí dodnes. Jen to superstrmé řízení v kombbinaci s měkkými silentbloky ramen přední lichoběžníkové nápravy není zejména na příčných spárách prosto rázů do volantu. Ne však větších, než u minulé generace MINI. A to všichni velebí za handling.
Arese
Díky za zajímavé zkušenosti, naprostý souhlas. Ovšem o výměně své 156 za 159 jsem nikdy ani na vteřinu neuvažoval, pro mě to auto bylo obrovské zklamání (i když poslední odlehčená verze 1750 TBi už byla o něco lepší)!
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Když už jsi nakous 159 - jsou ty JTS fakt tak průserové? Dfens o tom kdysi psal, ale co jsem si teď googlil, tak průserově vypadá hlavně 3.2 JTS, ale na 2.2 a 1.9 jsem toho moc nenašel.. Tak babo raď.
MariAchi
Zejmena jsou ty JTS absolutne nudne motory - v srovnani s TS.
gil54
:yes: Bučící a uchlastané chcíplotiny.
RS
Vyloženě průserový není ani jeden. Zpravidla jsou problematické rozvodové řetězy s předimenzovaným plánem výměny, stejně tak olej. U V6 jsou pak velmi drahé náhradní díly. Krom užranosti jsou ty motory poměrně ok.
Ondris
Spolehlivost je OK, 200+tkm natočí snad i ty nejproblémovější kusy.
Problém je, že to žere jak tank a že to prostě tak jako jen "jede" - žádný emoce, žádná radost.
EDIT: píšu o generaci JTS založené na Holdenech, ne na TS (ta má celou plejádu vlastních problémů, ale charakter jí nechybí).
Avatar - janodespota
janodespota
Fenomenalne jazdne vlastnosti, paradna odozva riadenia + skvela gradacia vykonu nesmrtelneho SR20DE + znacna spolahlivost automobilu ako bonus, skoro az blbuvzdornost - Nissan Primera P11 GT :yes: :yes: :yes:
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Klobouk dolů , design tohoto auta prostě nemá chybu... :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
krasavce, navíc na moje doporučení. Měl dvě, jedna shořela v záruce na dálnici díky motoru, takže nepomůže ani Selenia. Než to shořelo, tak to jezdilo parádně a bylo v tom ticho, třeba při porovnání s první Mazdou6. Alfa teda dodala druhé auto a tentokrát v dieslu 2,4, kdybych měl sepsat seznam poruch, tak mám první příspěvek na kapitoly.
Co mi mínusáří vlastně chtějí sdělit, že se mi to jen zdálo?
Martinus82
K tomuto autu mi proste nedá nenapísať komentár. Musím povedať, ze s autorom úplne súhlasím, ze aj po 20-tich rokoch je toto auto úplné úžasné! Uplne bez akýchkoľvek problémov by som si vedel predstaviť jazdiť na tomto aute aj dnes. Ten dizajn či už interier, alebo exterier je nesmrteľný. Klobúk dole! Alfa :yes: :yes: :yes: :yes:
Qudrifoglio
Mám 156 SW 2.0TS a to auto by vyvrátilo vsechny ty báchorky o spolehlivosti.Koroze podvozku skoro žádná,2,0 jede pořád parádně a nežere olej,elektrika funkční na 100%.Ročník 2000 ale pořád se za ní člověk ohlídne.Tohle auto je jen o údržbě.Někdy přehnané ale když se dodrží zůstane to auto v kondici ještě hodně dlouho.Největší nepřítel 156ky je zkrátka člověk,který neví a nebo nechce se o auto patříčně postarat.
Qudrifoglio
2.0 TS
Mám 156 SW 2.0TS a to auto by vyvrátilo vsechny ty báchorky o spolehlivosti.Koroze podvozku skoro žádná,2,0 jede pořád parádně a nežere olej,elektrika funkční na 100%.Ročník 2000 ale pořád se za ní člověk ohlídne.Tohle auto je jen o údržbě.Někdy přehnané ale když se dodrží zůstane to auto v kondici ještě hodně dlouho.Největší nepřítel 156ky je zkrátka člověk,který neví a nebo nechce se o auto patříčně postarat.
starý_kluk
Svatá pravda.
starý_kluk
Kamarád jezdí se 156 denně po dálnici do vzdálené práce. Natočeno má 350 tisíc kilometrů bez závad (s normální zodpovědnou údržbou).

156 mě uchvátila hned při jejím vzniku. Statickým osaháním vynikala vedle nádherného stylingu ergonomií a uspořádáním vnitřního prostoru. Podobnou v té době byla Mazda 6 (první vyvinutá Mazda po nekolikaletém zákazu od Fordu).

Od prvního pohledu mě hřálo váhové rozvržení v rozvoru a zavěšení obou náprav nad těžištěm vozu - znaky hlavních záměrů vývoje. Krásně postavený automobil.
Radim 74
Rád bych přispěl do této diskuze. Jsem tak trochu " autíčkář " .Do dneška jsem vlastnil zhruba osmnáct aut značek Škoda, SEAT, A.R. Porsche a M.B. Vždy zcela nové , minimálně první dva roky servisované dle plánu v autorizovaném servisu. Po třech letech a zhruba 90 t. km prodej. Třetí v řadě byla v létě 2008 krásná, červená 156 1,6 TS. První závada ( nefunkční palivoměr ) se projevila při nájezdu cca 350 km a pak následoval sled všech možných problémů. Žárovky, ramena, podvozek, žárovičky v budících, motor, variabilní časování, převodovka...Během dvou let třikrát zhasl motor a už jej nebylo možné nastartovat. Následoval odtah do a.s. ale tam motor normálně naskočil. V paměti nebylo nic uloženo - závada nebyla nikdy nalezena. Dá se říct, že i díky v té době katastrofálnímu přístupu servisu ( dodání některých náhradních dílů trvalo i měsíce ) nebylo auto od koupě po předčasný prodej po dvou letech nikdy zcela v pořádku. Bohužel se jednalo o to nejhorší co jsem za více něž dvacet let s auty zažil. Měl jsem ale zákazníka s AR 156 JTD z roku 2000 a ten byl velmi spokojený, možná jsem měl jen pech.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, tos měl teda asi smůlu... s vyjímkou toho motoru. Píšu to nahoře - ten byl prostě průšvih.
A ano, ramena se měnila často... a dodnes teda mění. Tankodromy nedávají.
michael.snow
To musel být kumšt sehnat v roce 2008 zcela novou AR 156. To se pak nedivím, že měla tolik závad...
gil54
:yes: >:D >:D
Avatar - Enzo
Enzo
Alfa Romeo 156 mě provázela od dob slintání nad plakátem, když se stala v roce 98 autem roku. Tenkrát na střední škole to byl nereálnej sen, v roce 2009 se stal v podobě SW a 1,9JTD realitou a prožili jsme krásných 6 let, kdy fungovala bez problému, během toho období jsem se, jak už se to stává nakazil Alfa virem a pořídil jedno nemocný GTA berlinu, kterou se mi podařilo vyléčit a dělá mi radost dodnes. Je strašně málo aut co dokážou chytnout za srdce tak, jako GTA. Jinak poznámka ke zastaralýmu Bussu, on je celohliníkovej motor z konce 70 let na první pohled zastaralej, ale má mnohem lepší charakter, než dnešní moderní foukaný malorážky uškrcený euro normou. V mým případě je GTA bohatší o samosvor Q2 a má přímý svody bez katu, což k maximálnímu požitku z jízdy stačí. . :-)
gil54
GTA ?
Gratuluji a :yes: to je málo, tak :yes: :yes: :-)
Radim 74
... v létě 1998. Už je to tak dávno, že mi to snad ani nešlo napsat :-/