Včera běžel na čt24 pořad věnovaný dieselgate, kde bylo vše přehledně shrnuto
[odkaz]
Důležitá je 50 minuta, kde se říká, že všechny auta z dieselgate vyprodukují 1 000 000 tun NOx (1600 x víc než jedna CB teplárna). To je myslím dost výmluvný pro ty (včetně redakce), co říkají, že to nemá vliv.
Nebo také ho akcionáři boudou činit odpovědným za Dieselgate a budou po něm požadovat odškodnění. A manažeři za újmu způsobenou společnosti odpovídají 100% svého majetku. Takže je možné, že se žádný ostrov konat nebude...
Nedokazem si predstavit ze by ho nejaky sud zaviazal k nahrade skody, nikto by nepreukazal kauzalny nexus, je to podnikatelske riziko. Navyse akcie sa uz vratili na povodnu cenu, cize ku ziadnej skode akcionari neprisli.
Ale podvod nie je sposobenie skody. Podvod by bol relevantny z trestnopravnej roviny, aj to by mu ale museli dokazat umysel, co sa urcite nepodari. Pri nahrade skody by ale museli dokazat ze klesla hodnota v dosledku toho softu, co je nerealne, lebo vdaka nemu sa predavalo viac aut = boli vyssie zisky. Cize nic sa mu nestane.
Mě s odstupem času přijde velmi logický krok Piëcha. A kdo je vlastníkem koncernu? A komu vzniká škoda spočívající v odškodnění v USA (nejen), svolávání aut do servisů, vývoje SW a jiných úprav pro stávající motory? Opravdu si myslíš, že Piëch pouze řekne Winterkornovi to nic, kámo, to se stává a jedeme dál? Naopak, v těchto kruzích je to tvrdý business...
Mě s odstupem času přijde velmi logický krok Piëcha. A kdo je vlastníkem Porsche? A komu vzniká škoda spočívající v odškodnění v USA (nejen), svolávání aut do servisů, vývoje SW a jiných úprav pro stávající motory? Opravdu si myslíš, že Piëch pouze řekne Winterkornovi to nic, kámo, to se stává a jedeme dál? Naopak, v těchto kruzích je to tvrdý business...
tedy konecne prisli na to, ze naftak v osobním aute je slepa ulička
tak kupujte dokud jsou ....
... a za 4 roky vas po vzoru parize nepustej do zadnyho mesta