Pán redaktor, nechcem znieť ako taký ten klasický skeptik v diskusii, ktorý chce všetko skritizovať, ale skutočne tento systém na parkovanie dávajú do áut kvôli ušetreniu času?
To si nemyslím...
Oveľa viac by ma zaujímal test, kde by mal tento systém zaparkovať do skutočne úzkeho miesta, kde človek musí minimálne 6-7 krát prerovnávať volant aby sa tam ako tak vtesnal.
Väčšina týchto testov na you tube je práve na tento štýl, že parkujú auto na miesto, kde by sa zmestil aj autobus.
Takový test asi nebude, protože by to ten systém nejspíš nedal >:D Proto to zkuší na místech, kde je možné zaparkovat i autobus. At to zkusí někde, kde stojí na každé straně řada aut je mezi něma tak 2m díra na projetí a místo na zaparkování má na délku o 30-50cm víc než je délka auta s kterým se bude parkovat a nebude to nákupní taška. Jinak by bylo lepší vycvičit si opici, protože tohle zvládne taky >:D
Tak tam bych nezaparkoval ani já. Co nezaparkoval; nevím, jestli bych měl koule tamtudy vůbec projet (se svým autem).
Mám takový pocit, že jsem viděl jeden test, kde to zkoušeli do limitního místa, tedy na hranici udávaných možností daného systému. Řekl bych, že to byla délka auta + cca. 30 cm, ale ruku do ohně bych za to nedal.
ci uz tu alebo inde .... padli uz nazory ludi ktori ho maju ze v praxi tohto asistenta vobec nevyuzivaju .. ale tak v reale to je skutocne ine... neraz chces ( alebo musis ) zaparkovat proste svizne rychlo ... a ani pritom nemas miesta ako pre kamion
Dřív nebyl startér a muselo se natočit kličkou, pak přišel startér a řidič se odnaučil natočit motor.
Dřív nebyly synchrony a muselo se řadit s meziplynem. Pak přišly synchrony a řidič se odnaučil řadit s meziplyny.
Nyní přichází asistenty a řidič se odnaučí parkovat. Tak to prostě je, z řízení vozidla se čím dál víc stává pobyt ve vozidle, který by bylo možné efektivně promarnit na FB, youtube nebo instagramu ;-)
Eva :yes: konečně baba kterou jste nechali i promluvit a nedělali z ní bárbínu.
Nicméně každý ví, že jedno měření = žádné měření. Navíc mezera jak vrata od chlíva, do které zaparkuje i žák v první hodině autoškoly... A ještě k tomu jel redaktor se zaplým asistentem jak s hnojem, tak se není čemu divit, že čas byl horší.
Jinak přínos parkovacího asistenta podle mě není čas, ale POHODLÍ a PŘESNOST, resp. bezpečnost toho, že si člověk auto nepoškodí svojí nezručností. A jak vidno, tak rychlost je přinejmenším srovnatelná.
Ještě před pár lety bych napsal, že parkovací asistent je naprostá kravina. Ale přišly mnohem větší kraviny jako coffee assist, line assist a další, takže z parkovacího asistentu se pomalu začíná stávat v záplavě nesmyslů vcelku smysluplný prvek >:-[]
Čas můžeš ušetřit. Pokud například parkuješ do řady výjimečně, nebudeš mít v oku vhodný úhel a vzdálenost a můžeš mít problém odhadnout velikost místa. V rušné ulici je pak celkem nepříjemné se s tím patlat.
Line assist bych pak nenazval větší kravinou, protože mikrospánek nebo chvíle nepozornosti může potkat i šikovného řidiče.
rekneme si narovinu, nejrychlejsi cas byl nejrychlejsi jen proto, ze zaparkoval nejhure, podle toho co je videt je vitezka Eva, Martin zastavil celkem dost daleko od "obrubaku" a trosku trcel do "silnice", automat to zvladl take v tomto ohledu lepe, a to ze byl pomalejsi myslim neni as tak na skodu, tady to muzske zastoupeni projelo na cele care >:D
Pro všechny rejpaly, ten test měl podle mě poukázat hlavně na to, že parkovací asistent je moc pomalej. Do opravdu problematického místa to nezaparkuje a všude jinde je člověk rychlejší.
rychlejsi je jen ten kdo parkovat umi, coz dnes as zas tolik lidi neumi, v autoskolach na to vetsinou prdej a spousta ridicu neumi vubec couvat, natoz parkovat
ostatne tento test to nadherne ukazuje, aneb aby byl dosazenej rychlejsi cas tak je parkovani nekvalitni, v uzsi ulici kde hraje roli i 10cm rozdil by to zaparkovani o 10cm vice do silnice mohlo znamenat ze dalsi vetsi auto neprojede, za barakem jedno takove mam, a popelari tam ubcas maj problem prave s ridicema co parkovat neumej
Proč měříte čas od rozjetí auta kilometr před parkovacím místem?
Pro mě je důležitý čas, za který při zahájení parkování (tzn. když začnu couvat) zmizím z vozovky a přestávám blokovat provoz. A tady je to podle mě remíza - všem to trvalo cca 10 vteřin.
Evička místo v zápalu boje přejela, jinak by dopadla lépe. Martin vyjel agresivně, protože věděl, že během samotného parkovacího manévru už moc vteřin nenažene, tam je to totiž víceméně remíza. Dost pochybuju, že takto v reálu hledá parkovací místo tzn. jede v úzké ulici na plné kule a na hraně parkovacího místa to zadupne. To by museli mít auta jedoucí za ním radost. Nemluvě o chodcích občas neuváženě přebíhajících ulice.
Za mě parkovací asistent nejlépe simuloval reálné parkování a jeho čas vnímám jako velice dobrý a konkurenceschopný ve srovnání se středně zdatným řidičem. Ideální pomocník zejména pro méně zdatné řidiče, kteří jsou schopní i na takto velkém místě parkovat minuty.
Mam v aute parktronic system a skusal som to raz a naposledy. je to zdlhave a lezie to pekne na nervy. Su to zbytocne extry v aute na ktorych vyrobcovia zarabaju a mozu tam pribalit cim dalej tym viac asist. pomocnikov . V praxy ale vele asist. elektr. pomocnikov moc nepomaha. Ano uznavam ze niektore hi tech veci sa v aute zidu ale zrovna parktronic system tam patrit nebude. :no: