Novinky
To auto bylo určeno pro stanovení rekordu v určité kategorii, zjednodušeně prototypy do 1000ccm, tak co tam s přeplňováním, auto by se dostalo do jiné objemové kategorie.
Pak je tu aspekt spolehlivosti. Auto bylo stavěno i na vytrvalostní rekordy a případným přeplňováním by vytrvalostní cíl mohl být ohrožen.
Spíš by mě zajímalo jestli tehdejší předpisy požadovali akcelerační jízdu v obou směrech jako je to dnes a jestli teoreticky bylo možné odstartovat k vytrvalostnímu rekordu a po odstartování v jedné jízdě měřit 0-100, 1/4 míle, 1000m atd. a pak nechat vůz dále kroužit tratí.
Chápu, že z praktického hlediska je to nesmysl a snaha překonat rekord ve sprintu s nádržemi plnými paliva na vytrvalost by nebyla úspěšná.
Sám Carlo Abart byl nevelké postavy preferoval stejně nevelké jezdce, tvrdil, že malý jezdec odved stejnou práci jako velký, ale méně váží. Vadilo mu, že by konstruktéři šetřili gramy aby se dostali na hmotnostní limit třídy a pak do auta o hmotnosti třeba 560kg usedl metrákový pilot.
Pak je tu aspekt spolehlivosti. Auto bylo stavěno i na vytrvalostní rekordy a případným přeplňováním by vytrvalostní cíl mohl být ohrožen.
Spíš by mě zajímalo jestli tehdejší předpisy požadovali akcelerační jízdu v obou směrech jako je to dnes a jestli teoreticky bylo možné odstartovat k vytrvalostnímu rekordu a po odstartování v jedné jízdě měřit 0-100, 1/4 míle, 1000m atd. a pak nechat vůz dále kroužit tratí.
Chápu, že z praktického hlediska je to nesmysl a snaha překonat rekord ve sprintu s nádržemi plnými paliva na vytrvalost by nebyla úspěšná.
Sám Carlo Abart byl nevelké postavy preferoval stejně nevelké jezdce, tvrdil, že malý jezdec odved stejnou práci jako velký, ale méně váží. Vadilo mu, že by konstruktéři šetřili gramy aby se dostali na hmotnostní limit třídy a pak do auta o hmotnosti třeba 560kg usedl metrákový pilot.
Bohužel (vím, že se trapně opakuji) se tady moc čtenářů ani diskutérů nenajde.
Autoserver, kde raritní a zajímavá auta skoro nikoho nezajímají je dost smutný. Ale nezoufejmě, diskuse se rozproudí pod článkem o elektromobilech nebo mainstreamu.
Každopádně, pane Dragoune, za mě máte moc pěkné články.
btw model mám taky, od Revellu 1:18 - počítám, že je to ten stejný 😄
Krása 😄
Prostě minimální čelní plocha, daná předpisy, a tvar kapky pro laminární proudění, bez míst s turbulencí.
Konstruktéři pracovali velmi intuitivně, zobrazení proudění se provádělo většinou kouřem na modelech, aerodynamické tunely nebyly nebo pro drobné firmy byly nepřístupné. A vymyslet něco tvarově zásadně nového už tehdy nešlo.
Dnes při použití počítačů je to vlastně stejné. zadáte rozměry a vypadne vám ideální tvar.