Pro jistotu o zvuku motoru nepadlo ani slovo ...
Negativa byla upozaděna, pozitiva byla vyzdvihnuta a úkol byl soudruzi splněn. No co, nebyl čas ... 2 dávky.
Gratulujeme Škodě a gratulujeme redakci.
Ta nenápadná vsuvka "jak to bude úžasný motor pro Fabii když je to vlastně skvělá volba i pro Oktávii" ........... to je na Pulitzera podprahových sdělení ...
Ale ne, zmínka o zvuku tam je ;-)
Jedinou oblastí, kde vede odcházející čtyřválec, je tak zvuk. Tříválec je sice velice dobře odhlučněn, dvanáctistovka je ale ve vysokých otáčkách přece jen o chlup příjemnější.
Spíš by tam mohl stát nějakej citát, něco jako "Chudý duchem ten, kdož, předjíždějíce v nepřehledném úseku z osmdesátky kamion, nepodřadí s litrovým motorem na čtyřku."
Což samozřejmě nic nemění na tom, že je ten "silný motor" v kladech k pousmání.
Řekl bych, že na octávku by mělo být v tomto případě daleko přísnější měření než na fabii. To je jako srovnávat to, že když je 1,0 TSI ve fábii ďábel, bude v superbu dálniční střela a k autu se skvěle hodí >:-[]
Když koukám na tabulku srovnání s konkurencí, tak pokud škoda nepodvádí v údajích, není důvod aby nebylo v pozitivech "silný motor". Je zcela jasné, a je to i v testu, že s přihlédnutím k výkonové kategorii, ne absolutně.
No ale viacvalcová nafta je fajn, hlavne tá 35d. :-)
Ale inak máš pravdu, priamovstrekový benzín je za studena zvukovo pomerne tvrdý, môj Ecoboost ma tiež prekvapil, ako si za studena pri otvorenej kapote nituje.
Vzhledem k tomu, že si Octávku s motorem 1,2 TSI kterou nahrazuje, loni v Česku koupilo 5% těch, co si nějakou O3 koupili, je srdečně jedno, jak se motor chová, jaké jsou klady a zápory. Osobně bych koupil 1,8 TSI a tečka.
BTW: pamatuji dobu, kdy 100k byl výkon z říše snů, většina (tj. menšina, která vůbec auto měla) jezdila něco kolem 60k a zelináři, řezníci, tajemníci a náměstci měli Žiguli 2103 se 75k. Takže bych to neřešil, co tam Škoda montuje.
To je hodne dobra rada:"Osobně bych koupil 1,8 TSI a tečka.", zvlast pro ty co kupuji nizsi stredni, nejspise hledi na cenu od a octavia 1.8tsi muze byt zcela mimo rozpocet. Bavime li se o prodeji nepodnikatelum, podnikatele zase drtive povedou dieslove verze. Takze vskutku, rada nad zlato. >:D:yes:
1.8t se v teto tride zabydlela od roku 1996. Tedy v audi A4 byla nahrazena 2.0, ale pasat a octavie s ni jedou dal.
ad cena: neni octavie jako cela modelova rada ponekud predrazena?
Tady v těchto diskusích jsem nikdy nikomu nic neradil, sporadicky sdělím svůj názor. Tak buď laskavě přesný. Bylo to KONSTATOVÁNÍ. OK? Takže 1,8 TSI je pro Octu optimum, nafta mě nezajímá. Co si lidé koupí, je mi fakt jedno.
Pridávam sa k Emelovi: odkiaľ máš tie percentá? Rozhodne by ma to zaujímalo.
Ono je jasné, že Octavia v drvivej väčšine jazdí na naftu, fleet robí čísla a aj súkromníci si kupujú často TDI. Ale pre tú benzínovú menšinu nie je nezaujímavé, ako ide základný motor, notbene keď 85 kW je pre takéhoto klienta solídna hodnota.
Jen pro pořádek, základní motor je nadále 1.2TSI 63kW. Škodovka pro jistotu zařízla tuhle variantu s šestikvaltem, aby to náhodou lidi nekupovali a nečipovali >:-[]
OK, máš pravdu, aj keď len dočasne, kým nepríde aj slabšia verzia litra.
Každopádne byť záujemca o lacnú Octaviu, mám dnes problém s výberom: 1,2TSI 63 kW by mi bolo slabé, trojvalec odmietam, 1,4TSI je už cenovo inde. Tá 81 kW jedna-dvojka mi prišla ako najlepšia voľba nízkorozpočtového kupujúceho.
Možno to časom zracionalizujú natoľko, že budú len tri (rôzne fúknuté) TSI: 1.0, 1.5 a 2.0. Týmito tromi benzínmi pokryjú celé portfólio VW, Škody a Seatu. Plus pre potreby Audi ešte 3.0 a 4.2TFSI.