Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který nahrazuje stávající čtyřválec 1.2 TSI (81 kW). Jde o povedené střídání?
Zpět na článek
27. 6. 2016 12:16
27. 6. 2016 12:24
27. 6. 2016 13:31
27. 6. 2016 14:51
27. 6. 2016 15:11
27. 6. 2016 15:20
27. 6. 2016 15:50
27. 6. 2016 15:56
27. 6. 2016 16:01
28. 6. 2016 08:25
27. 6. 2016 14:26
27. 6. 2016 15:15
27. 6. 2016 16:21
27. 6. 2016 19:19
27. 6. 2016 20:03
28. 6. 2016 08:21
29. 6. 2016 09:51
27. 6. 2016 10:52
27. 6. 2016 10:55
27. 6. 2016 12:09
27. 6. 2016 17:04
27. 6. 2016 10:55
27. 6. 2016 11:04
27. 6. 2016 11:12
27. 6. 2016 11:15
27. 6. 2016 11:19
27. 6. 2016 11:56
27. 6. 2016 12:46
27. 6. 2016 13:53
27. 6. 2016 11:21
27. 6. 2016 17:06
28. 6. 2016 05:59
28. 6. 2016 08:24
27. 6. 2016 11:04
27. 6. 2016 11:07
27. 6. 2016 11:23
27. 6. 2016 11:46
27. 6. 2016 11:52
27. 6. 2016 12:00
27. 6. 2016 12:09
28. 6. 2016 09:26
28. 6. 2016 09:33
28. 6. 2016 10:09
28. 6. 2016 10:23
28. 6. 2016 10:27
28. 6. 2016 10:28
28. 6. 2016 15:06
28. 6. 2016 15:18
28. 6. 2016 19:23
28. 6. 2016 22:08
29. 6. 2016 08:48
28. 6. 2016 12:31
28. 6. 2016 15:13
27. 6. 2016 11:59
27. 6. 2016 16:02
27. 6. 2016 16:22
28. 6. 2016 12:12
28. 6. 2016 13:10
28. 6. 2016 13:31
28. 6. 2016 19:31
29. 6. 2016 10:01
28. 6. 2016 13:43
28. 6. 2016 13:47
28. 6. 2016 14:00
28. 6. 2016 13:45
28. 6. 2016 21:43
29. 6. 2016 08:25
29. 6. 2016 15:44
29. 6. 2016 15:39
27. 6. 2016 11:07
27. 6. 2016 11:18
27. 6. 2016 11:20
27. 6. 2016 11:30
27. 6. 2016 11:46
27. 6. 2016 11:53
27. 6. 2016 11:58
27. 6. 2016 11:58
27. 6. 2016 13:53
27. 6. 2016 13:54
27. 6. 2016 14:30
27. 6. 2016 14:34
27. 6. 2016 14:37
27. 6. 2016 11:58
27. 6. 2016 13:37
27. 6. 2016 14:03
27. 6. 2016 11:18
27. 6. 2016 11:36
27. 6. 2016 11:38
27. 6. 2016 13:49
27. 6. 2016 11:40
27. 6. 2016 11:42
27. 6. 2016 11:59
27. 6. 2016 12:01
27. 6. 2016 12:03
27. 6. 2016 12:12
27. 6. 2016 12:25
27. 6. 2016 11:29
27. 6. 2016 11:32
27. 6. 2016 11:36
27. 6. 2016 11:45
27. 6. 2016 11:38
27. 6. 2016 11:56
27. 6. 2016 12:00
27. 6. 2016 12:07
27. 6. 2016 13:37
27. 6. 2016 11:40
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
27. 6. 2016 12:01
27. 6. 2016 13:37
27. 6. 2016 15:45
27. 6. 2016 16:13
27. 6. 2016 17:07
27. 6. 2016 16:53
27. 6. 2016 17:35
28. 6. 2016 10:57
27. 6. 2016 18:21
neregistrovaný "SR20"
29. 6. 2016 18:45
27. 6. 2016 18:45
27. 6. 2016 19:17
27. 6. 2016 20:22
28. 6. 2016 18:22
28. 6. 2016 07:04
28. 6. 2016 09:02
28. 6. 2016 09:17
28. 6. 2016 20:54
28. 6. 2016 22:42
28. 6. 2016 23:49
29. 6. 2016 11:56
29. 6. 2016 13:32
29. 6. 2016 14:50
29. 6. 2016 20:17
29. 6. 2016 20:33
29. 6. 2016 20:42
29. 6. 2016 20:58
29. 6. 2016 21:12
2. 7. 2016 00:27
3. 7. 2016 16:19
4. 7. 2016 08:16
25. 7. 2016 18:20
25. 7. 2016 17:59
25. 7. 2016 18:04
Avatar - WinDiesel
27. 6. 2016 10:46
Samozřejmě jen pozitiva ...
Pro jistotu o zvuku motoru nepadlo ani slovo ...
Negativa byla upozaděna, pozitiva byla vyzdvihnuta a úkol byl soudruzi splněn. No co, nebyl čas ... 2 dávky.
Gratulujeme Škodě a gratulujeme redakci.
Ta nenápadná vsuvka "jak to bude úžasný motor pro Fabii když je to vlastně skvělá volba i pro Oktávii" ........... to je na Pulitzera podprahových sdělení ...
Rozbalit vlákno
48
27. 6. 2016 10:55
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Ale ne, zmínka o zvuku tam je ;-)
Jedinou oblastí, kde vede odcházející čtyřválec, je tak zvuk. Tříválec je sice velice dobře odhlučněn, dvanáctistovka je ale ve vysokých otáčkách přece jen o chlup příjemnější.
Avatar - CarlosOstrava
27. 6. 2016 10:59
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
zrychlení 80-120 za 11.5s....a v pozitivech je silný motor...to pak může stát na náhrobku když budete s tímto autem předjíždět kamion ;-\
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2016 11:03
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
:yes: :yes: >:D

A bacha na dlouhý táhlý [odkaz] >:-[]
27. 6. 2016 11:05
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Spíš by tam mohl stát nějakej citát, něco jako "Chudý duchem ten, kdož, předjíždějíce v nepřehledném úseku z osmdesátky kamion, nepodřadí s litrovým motorem na čtyřku."
Což samozřejmě nic nemění na tom, že je ten "silný motor" v kladech k pousmání.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2016 11:17
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
A vynechání komentáře ke zvuku k povzdechnutí

Silnej motor v praxi [odkaz] >:D
Avatar - Hittman
27. 6. 2016 12:03
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Řekl bych, že na octávku by mělo být v tomto případě daleko přísnější měření než na fabii. To je jako srovnávat to, že když je 1,0 TSI ve fábii ďábel, bude v superbu dálniční střela a k autu se skvěle hodí >:-[]
Avatar - _Karel_
27. 6. 2016 11:21
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Když koukám na tabulku srovnání s konkurencí, tak pokud škoda nepodvádí v údajích, není důvod aby nebylo v pozitivech "silný motor". Je zcela jasné, a je to i v testu, že s přihlédnutím k výkonové kategorii, ne absolutně.
27. 6. 2016 12:36
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
No stodvacítkám to trvalo takřka dvojnásobek a taky kamion předjeli. Za případný nezdar může hlava řidiče, ne motor.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2016 12:39
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
To je přístup :yes: >:D >:-[]
27. 6. 2016 13:49
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Trvalo, při třetinovém provozu? ;-)
Avatar - CHerokee
27. 6. 2016 14:07
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Jenže v té době ty kamiony taky moc nejely a nebyl takový provoz. Dnes kamiony 120ky hrnou.
27. 6. 2016 14:27
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Se vší uctou, kamiony jedou stále max +/- 80kmh. Prostě řidič musí použít hlavu a jet s litrem jako s litrem a nečekat od litru zrychlení formule.
27. 6. 2016 14:33
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
ja jsem jeste kamion jet 80 nevidel... mozna do kopce
Avatar - Emel
27. 6. 2016 14:35
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Nebo ve vesnici ;-)
27. 6. 2016 15:26
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Jak píšu +/-. A tato rychlost u nich byla stejná i před dvaceti roky.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2016 11:02
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Ne o zvuku pro jistotu nepadlo ani slovo :-!

Tohle je zmínka o zvuku [odkaz] [odkaz] >:-[]
Avatar - iudex
27. 6. 2016 11:11
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Po naštartovaní to je čistý dízel. >:-[]
Ale z kabíny to až tak zle neznie ani pri vytáčaní.
27. 6. 2016 11:32
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Škoda, že jsi si včera neposlechl zvuk motoru po nastartování u mě. Jako víceválcová nafta ;-)
Avatar - iudex
27. 6. 2016 11:33
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
No ale viacvalcová nafta je fajn, hlavne tá 35d. :-)
Ale inak máš pravdu, priamovstrekový benzín je za studena zvukovo pomerne tvrdý, môj Ecoboost ma tiež prekvapil, ako si za studena pri otvorenej kapote nituje.
27. 6. 2016 11:39
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Přesně, nýtování je to správný slovo ;-)
27. 6. 2016 16:02
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Hosi no tak, vy jste snad neslyseli muj sportovni traktor..? Proti nemu jsou vase nytovacky jen prkotina :-)
27. 6. 2016 17:45
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Příteli, před tvým gazíkem stále klobouk dolů. Jezdí a chová se jako v bačkůrkách a přitom nechybí přesnost!
27. 6. 2016 17:55
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Jizdne strci do kapsy kde co - a to jsme jeste nejeli teren - ale ten zvukovy projev je katastrofa. Holt neco za neco ;-)
Avatar - Midlosek
13. 7. 2016 15:29
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Rozvor má dle tabulky Octávia větší než Superb 8-s . Bude to ale jen prohozená 8 a 6 ;-) .
27. 6. 2016 10:59
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Vzhledem k tomu, že si Octávku s motorem 1,2 TSI kterou nahrazuje, loni v Česku koupilo 5% těch, co si nějakou O3 koupili, je srdečně jedno, jak se motor chová, jaké jsou klady a zápory. Osobně bych koupil 1,8 TSI a tečka.
BTW: pamatuji dobu, kdy 100k byl výkon z říše snů, většina (tj. menšina, která vůbec auto měla) jezdila něco kolem 60k a zelináři, řezníci, tajemníci a náměstci měli Žiguli 2103 se 75k. Takže bych to neřešil, co tam Škoda montuje.

[odkaz]
Avatar - fOE
27. 6. 2016 11:04
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
To je hodne dobra rada:"Osobně bych koupil 1,8 TSI a tečka.", zvlast pro ty co kupuji nizsi stredni, nejspise hledi na cenu od a octavia 1.8tsi muze byt zcela mimo rozpocet. Bavime li se o prodeji nepodnikatelum, podnikatele zase drtive povedou dieslove verze. Takze vskutku, rada nad zlato. >:D :yes:
Avatar - Jenik3
27. 6. 2016 11:08
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
1.8t se v teto tride zabydlela od roku 1996. Tedy v audi A4 byla nahrazena 2.0, ale pasat a octavie s ni jedou dal.
ad cena: neni octavie jako cela modelova rada ponekud predrazena?
27. 6. 2016 16:03
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Neni, jen musis trochu prebirat. Ostatne to ale plati pro vsechny vyrobce a modely.
27. 6. 2016 12:12
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Tady v těchto diskusích jsem nikdy nikomu nic neradil, sporadicky sdělím svůj názor. Tak buď laskavě přesný. Bylo to KONSTATOVÁNÍ. OK? Takže 1,8 TSI je pro Octu optimum, nafta mě nezajímá. Co si lidé koupí, je mi fakt jedno.
Avatar - Emel
27. 6. 2016 11:06
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Můžu se zeptat odkud máš těch 5%? Tyhle čísla mě vždycky zajímaly.

Jinak... 5% je čtvrtina ze všech benzínů, to není zase tak málo.

1.8TSI je zajímavá, je ale trošku škoda, že má kvůli 7DSG v Octavii jen 250Nm (a to i s manuálem).
27. 6. 2016 12:07
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Otevřít si odkaz s tam si to přečteš. P.Janda snad necucá z prstu.
Avatar - Emel
27. 6. 2016 12:18
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Ok, vidím... hm, to možná necucá, ale 2025 z celkových 24346 je 8,3% a ne 5%... a z 22% benzínových je to rázem víc než třetina...
Avatar - iudex
27. 6. 2016 11:14
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Pridávam sa k Emelovi: odkiaľ máš tie percentá? Rozhodne by ma to zaujímalo.
Ono je jasné, že Octavia v drvivej väčšine jazdí na naftu, fleet robí čísla a aj súkromníci si kupujú často TDI. Ale pre tú benzínovú menšinu nie je nezaujímavé, ako ide základný motor, notbene keď 85 kW je pre takéhoto klienta solídna hodnota.
Avatar - Emel
27. 6. 2016 11:23
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Jen pro pořádek, základní motor je nadále 1.2TSI 63kW. Škodovka pro jistotu zařízla tuhle variantu s šestikvaltem, aby to náhodou lidi nekupovali a nečipovali >:-[]
Avatar - iudex
27. 6. 2016 11:27
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
OK, máš pravdu, aj keď len dočasne, kým nepríde aj slabšia verzia litra.
Každopádne byť záujemca o lacnú Octaviu, mám dnes problém s výberom: 1,2TSI 63 kW by mi bolo slabé, trojvalec odmietam, 1,4TSI je už cenovo inde. Tá 81 kW jedna-dvojka mi prišla ako najlepšia voľba nízkorozpočtového kupujúceho.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2016 11:28
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Pokud odmítáš všechny ostatní automobilky a modely? Jo to možná jo :-)
27. 6. 2016 11:48
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Asi ti utekl ten předpoklad na začátku: "byť záujemca o lacnú Octaviu"
27. 6. 2016 11:49
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Každý zájemce o Levnou Octu musí zřejmě skončit někde jinde >:-[]
27. 6. 2016 16:05
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Treba u levne i30 >:D
27. 6. 2016 12:14
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Viz odkaz v prvním příspěvku.
Avatar - Hittman
27. 6. 2016 12:05
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Tyto auta se základní motorizací většinou mají i základní výbavu, takže pro další prodej jsou tyto auto naprosto upozadněna...
27. 6. 2016 11:08
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Za 835000,- takovou bídu?Za to je už Megane RS v kombíku :yes: ,to nemluvím o stávající generaci,ta je za 550,-
Avatar - Emel
27. 6. 2016 11:09
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Megane RS v kombíku jsem vždycky chtěl :-)
Avatar - iudex
27. 6. 2016 11:15
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
To Ti nahral na smeč. >:D Každopádne myslel asi GT s 1,6T.
Avatar - Emel
27. 6. 2016 11:17
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
Ten je ovšem za 590... těžko říct co myslel, holt je to expert na... diamant >:-[]
Avatar - iudex
27. 6. 2016 11:27
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
>:-[]
Avatar - fOE
27. 6. 2016 11:39
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
>:D
27. 6. 2016 16:11
Re: Samozřejmě jen pozitiva ...
>:-[] :yes:
27. 6. 2016 10:48
samozřejmě
že stačí ... a s přehledem ... přeci by nám neprodávali nějaký šunt, to se v kapitalismu nedělá ... to by trh okamžitě ztrestal ... :no: >:D
Rozbalit vlákno
43
Avatar - Hittman
27. 6. 2016 12:08
Re: samozřejmě
Taky myslím, že by mohli trušit 1,4 a 1,8, ty už tam po zavedení této motorizace jako optimální budou pouze do počtu... >:-[]
Avatar - Emel
27. 6. 2016 12:16
Re: samozřejmě
To se chystá... ale bude tam místo nich 1.5TSI.
Avatar - iudex
27. 6. 2016 12:24
Re: samozřejmě
Možno to časom zracionalizujú natoľko, že budú len tri (rôzne fúknuté) TSI: 1.0, 1.5 a 2.0. Týmito tromi benzínmi pokryjú celé portfólio VW, Škody a Seatu. Plus pre potreby Audi ešte 3.0 a 4.2TFSI.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2016 12:41