Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Výrobce luxusních vozů Aston Martin loni prohloubil ztrátu

15 komentářů

Tymkoo
Aha, takže níc než dva miliony prodaných aut ročně je vlastně taková limitovaná malosériová výroba v garáži. Chápu 😄
Brin
Podle mého názoru nemají podobné automobilky s tak malými sériemi šanci, pokud nemají základ ve velkosériové výrobě své matky. Cena vývoje je prostě dnes extrémní i v případě velmi luxusních vozů.
Avatar - praděda7
praděda7
Moc záleží na tom, jak vedou účetnictví a jak moc jsou zapojeni investoři. Pokud vznikla ztráta investicemi do budoucna, tak to není nějaký disaster. Důležité je, aby jim ty investice začaly jednou vydělávat, což je ovšem pro malovýrobce automobilů čím dál složitější.
Mig_35
Já chápu masovku jako něco, na co dosáhne každý. A to BMW s nejlevnějším modelem za 600 tisíc (?střílím) opravdu není... Iphonů se taky prodá hodně a určitě to není masovka.
Avatar - praděda7
praděda7
2mil aut je pořád 4x méně než kolik prodala Toyota nebo koncern. Ve finále je ale důležité kolik zůstalo v kase po zaplacení daní a dividend na vývoj nových modelů a jak efektivně se s těmi prostředky nakládá.
Mig_35
až si bude rodina z bytovky vybírat mezi C-maxem a 2 Active tourerem, budu mluvit o masovce...
Avatar - praděda7
praděda7
Ne.
JuicyMane
Přesně jak píšeš. Bohužel, takto si vysvětluje zprávy o ztrátě toho kterého podniku naprosté minimum lidí. Ztráta rovná se automaticky "vedou to tam od desíti k pěti".
Tymkoo
BMW nedělá masová auta?
gil54
BMW není součástí, ale u tak dělá co může. SUV, malá auta, střední auta, velká auta, přední náhony, elektromobily, kupé, sporťáky, má poměrně široké pokrytí spektra, alespoň proti Astonu určitě.

Neboj, Aston má dobré jméno, tak ho Číňan nebo Ind nenechá padnout. 😄
Daffy Duck
Tak teraz uz urcite budu v zisku. Ved patrioti uz budu podoporovat domaci priemysel.
Avatar - praděda7
praděda7
Tak to jo. Oproti AM je na tom BMW operativně o moc lepší. Ale zrovna tak jako AM se historicky soustřeďuje na premium market, který je co do potenciálních prodejů značně limitovaný. A zrovna tak jako AM si nemůže BMW dovolit devalvovat značku tím, že začne vyrábět masová auta pro masový trh. Ještě že je tu Toyota, která už s BMW spolupracuje a ve vhodném okamžiku by mohla BMW koupit. Ale co potom s Lexusem, že? 😉
Avatar - pelikoš
pelikoš
však taky palmer než odešel z nissanu do astonu tlačil na ghosna, aby koupil právě astona...
Avatar - praděda7
praděda7
Souhlas. Psal jsem na toto téma před nedávnem v souvislosti s BMW, která není (zatím) součástí žádného koncernu a nebude to mít v nejbližších létech jednoduché.
Avatar - praděda7
praděda7
😉