Britský výrobce luxusních automobilů Aston Martin loni prohloubil ztrátu před zdaněním na 127,9 milionu liber (4,2 miliardy Kč) z předloňských 71,8 milionu liber.
Moc záleží na tom, jak vedou účetnictví a jak moc jsou zapojeni investoři. Pokud vznikla ztráta investicemi do budoucna, tak to není nějaký disaster. Důležité je, aby jim ty investice začaly jednou vydělávat, což je ovšem pro malovýrobce automobilů čím dál složitější.
Přesně jak píšeš. Bohužel, takto si vysvětluje zprávy o ztrátě toho kterého podniku naprosté minimum lidí. Ztráta rovná se automaticky "vedou to tam od desíti k pěti".
Podle mého názoru nemají podobné automobilky s tak malými sériemi šanci, pokud nemají základ ve velkosériové výrobě své matky. Cena vývoje je prostě dnes extrémní i v případě velmi luxusních vozů.
Souhlas. Psal jsem na toto téma před nedávnem v souvislosti s BMW, která není (zatím) součástí žádného koncernu a nebude to mít v nejbližších létech jednoduché.
BMW není součástí, ale u tak dělá co může. SUV, malá auta, střední auta, velká auta, přední náhony, elektromobily, kupé, sporťáky, má poměrně široké pokrytí spektra, alespoň proti Astonu určitě.
Neboj, Aston má dobré jméno, tak ho Číňan nebo Ind nenechá padnout. :-)
Tak to jo. Oproti AM je na tom BMW operativně o moc lepší. Ale zrovna tak jako AM se historicky soustřeďuje na premium market, který je co do potenciálních prodejů značně limitovaný. A zrovna tak jako AM si nemůže BMW dovolit devalvovat značku tím, že začne vyrábět masová auta pro masový trh. Ještě že je tu Toyota, která už s BMW spolupracuje a ve vhodném okamžiku by mohla BMW koupit. Ale co potom s Lexusem, že? ;-)
2mil aut je pořád 4x méně než kolik prodala Toyota nebo koncern. Ve finále je ale důležité kolik zůstalo v kase po zaplacení daní a dividend na vývoj nových modelů a jak efektivně se s těmi prostředky nakládá.
Já chápu masovku jako něco, na co dosáhne každý. A to BMW s nejlevnějším modelem za 600 tisíc (?střílím) opravdu není... Iphonů se taky prodá hodně a určitě to není masovka.